:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
"Úri módon" nem ütve kell kivenni (sokszor ki sem jön), hanem a tengelynél nagyobb belső átmérőjű csődarab és menetes szárból alkotott kihúzó segítségével.
Nekem megfordultak a lengővillatengelyen a vasperselyek, igy hiába voltak szorosak a teflonok, az egész cucc lógott. De a legtöbb haveromnak működik a dolog, lehet, csak én szivtam vele. :D
Mit értesz "egy darabig" alatt? :D
Új szalagokkal, sok gépzsirral elvileg birnia kell egy darabig.
Akkor jó. csiszolás után visszatehetem, nem? Persze új szalaggal mindkét oldalon. A Zichyben kapni úgy tűnik...
Igen, 15-ös van hátul, elöl az eredeti 18-as.
A teflonszalag rézhálós (vagy bronz?), abból van a reszelék. A zsirzó gyári.
kikaptam a lengővillát. Nem is volt olyan cinkes, bár megfelelő méretű ütleget nem volt egyszerű kotorni a ház körül...
íme a cucc szétbontva:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Jg13CScvoi12XEXA8tRpM0g_OkMyOmiRn7em7prlQss?feat=directlink
(van egy zsírzócsöcsöm rajt... ez nem gyári, nemde??)
Itt látszik, ahogy a jobb oldali teflonszalag szétmállott:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/5KXcZob2KaJ3VYctmnZj9Eg_OkMyOmiRn7em7prlQss?feat=directlink
annak a fém hengernek a felülete tök egyenetlen. Mintha valami réz reszelék beleépült volna... (fényesen, rézesen csillogó szemcsék benne) majd ki kell csiszolnom. Ez zabálta szét a teflonszalagot.
tavaj én is cseréltem dugót és görgőt. Én kosarast tettem be, asszem acélból volt a kosár, de erre nem ennék meszet. a dugó az cseh, nálunk lengyel és cseh dugót kapni. :P
Ezt jó tudni, régebben a Berta volt a nehezebb, de ezek szerint fejlődnek.
Azért lásd be igaza van ;-)
Tűgörgő méretválasztásánál ráadásul nem árt tudni a meglévő hajtókar lyuk méretét mikronra, és a csapszeg méretét, szintén mikronra.
Görgőből létezik SKF is, de szinte bármelyik európai gyártmányban meg lehet bízni, oroszt, kínait akkor sem ha olcsó, nem értenek a csapágyhoz, csak a másoláshoz.
Acélkosarasat. Jártuk már meg aluval és műanyagal is. Kosár nélkül csak a mazohisták használják, értelme nincs, nem lesz tartósabb a több görgőtől.
Jawahoz van még eredeti dugattyú nem?
Azt kell hozzá venni.
De a magyar Pál, és a Berta dugók minősége is jó.
A kosaras görgők jobbak ha forgatod a gépet, egyébként zajosabban fut mint a kosár nélküli megoldás. A gyári megoldás hátránya, hogy nem kap elégséges kenést végfordulaton, digitális csuklóval már sikerült megkékitenem pár csapszeget.
Az indiai nem túl fasza, csak végszükség esetén. A cseh tökéletes, nehezebb bejáratni mint a magyart, a súlya miatt max. a harmadik túlméretig ajánlanám. A Berta tök jó a nagyobb túlméretekhez, kb. a 4. túlméretes Berta olyan nehéz, mint az alapméretes gyári.
Ez velem is megtörtént, én sem tudtam rajta nevetni :-)
Én csak az eredetiben (cseh) bíznék meg, hacsak nem hamisítvány akkor megfelelő minőség. Elvégre ők gyártották évtizedeken keresztül,tudniuk kell, hogy hogyan és főként miből kell dugót készíteni.
A stílus kezd elharapódzni... Viszont eszembe jutott még egy kérdés (erre magamtól nem jöhetek rá, esetleg ha tud válaszoljon :P)
A piacon találtam 3 dugattyú fajtát (magyar, indiai, cseh) Melyikkel mik a tapasztalatok? Melyiket érdemes venni?
" .. miért szívassam magam" - inkább keresek egy segítőkész balfaszt,akit szívathatok, kimegy a garázsba megméri helyettem és tálcán elém tolja! A balfasz ebben az esetben nem én vagyok.Segíts magadon, Isten is megsegít. ?D)
Gondoltam rá, de nem bízok magamban mert a méréssel szoktam szívni és ha valakinek a borítékba van az információ miért szívassam magam?
" ... mert a tű alapján nem fogom tudni megállapítani..." - már miért nem tudod "megállapítani", elárulom a "titkot" dugattyú csap átmérő megmér. (a csapágy belső átmérője, (d)), görgő átmérő megmér, (d+2x görgő átm.= csapágy külső átm.(D). A dugón belül megméred a rendelkezésre álló hely szélességét, ebből 0,5-1 mm (egészre kerekít (l)) levonva megkapod a csapágy hosszát, dxDxl, minden méret adott.. Mellékesen nem hiszem,hogy erre magad nem jöttél rá csak úgy látszik egyszerűbb kérdezni mint gondolkodni.
A rongy az régről megvolt (apum mondta így sikerült megcsinálni) :) De a csapágy méret kellene, mert a tű alapján nem fogom tudni megállapítani...
Nem kell kivenni a blokkot, elég a tankot leveni és a 2 trafót meglazítani.
A dugó levétele előtt érdemes kitömni rongya a kartel tetejét, hogy ne peregjen be a tűgörgő. Sajnos én is pecáztam anno, nem egy élmény kiszedni.
Ha nem akarsz úgy járni mint én akkor kosarast veszel. Okulásul itt a történet:
Először vettem le a dugattyút és balfék módon néhány görgőt bele ejtettem a blokkba. Semmi gond gondoltam, a következővel nagyon vigyázok, megszámolom, hogy hány db van benne, majd addig "pecázok" a mágnessel amíg összejön a teljes darabszám. Ez remek gondolatnak tűnt, csak az nem jutott eszembe, hogy az előző tulaj a másodiknak levett dugót egy görgő hiánnyal rakta össze, :D:D), akkor mikor a moci felkapta a karterből nem röhögtem.
Sziasztok!
Sajnos le kell húznom a hengert a motorról mert egyre csúnyább hangokat hallatt és félek a végén nagyobb baja lesz...
A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor a blokkot ki kell venni a vázból vagy elég ha a tankot leveszem?
Illetve valaki megtudná mondani, milyen méretű a tűgörgő a dugattyúba? - kosarasat vagy kosárnélkülit érdemes venni?
Tipus: Jawa 350/638 Twin Sport
Üdv:Bazsi
Akkor félre értettem, azt hittem télre akarsz valami tapadósabb kereket.
Akkor ha jól értem 15"-os felnid van?
Elöl is ilyen kicsi, vagy csak hátul?
nem 4 évszakost keresek, hanem a hülye felniméretemre valami bütykösebbet. :D Már csak azért mert előre szereztem Dunlop K550-et, ami elég trialos kinézetű, hátul meg a hótt sima 130-as csóppergumi feszül. Amúgy is keskenyebbet szeretnék hátra, mert valami láncvédőt is akarok fabrikálni. Mindegy is, így jár az, aki mókolja a motort és kerekekkel variál. :D Legalább most leér a lábam rendesen.
Uraim, jó hírem van, néhány óra múlva itt a tavasz és vele a motoros jó idő. Még nem késő meglepned magad, és a mocit, némi korszerűsítéssel, nézz körül itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa .
Van 4 évszakos gumi is, miért nem olyat veszel?
Rendben, akkor jó lesz a téligumi ;-)
Szívás, nem gyárt 15 collt. :/
Téligumi nyáron garantáltan gyorsan kopik, és még a tapadása is pocsék.
Olcsót és tartósat akarsz vegyél klasszikus Mitast
24 órás versenyen is azt használják a tartóssága miatt.
Srácok, hallott valaki az IRC URBAN MASTER SNOW gumiról? Elvileg robogókra való "téligumi"
Nnamost, a hülye felniméretem miatt ez a legközelebbi ami kicsit is endurós gumi. :D Ismeri valaki? Nem kopik baromi gyorsan nyáron?
Pont erre gondoltam én is! :D :D azért van egy kis szemétség abban, hogy meo-n bukott gumit árulnak, nem? Jó nem fog lerobbanni a kerékről, de akkor is.
R.A: kösz a megoldást, használható.
Amíg nem lesz fórum-kereső, a Google "site:" klauzulával tudsz keresni.
Írd be ezt a keresőbe:
hzoltaan site:http://szocimotoros.hu/hu/forumok/topic/9
a kereső nem jó ötlet, abból él a fórum, hogy mindig ugyanaz a pár téma jön vissza! :-D
Van egy ismerősöm, aki olyan helyen dolgozik, ahol gumi hulladékokat is égetnek.
Ott vannak ezek az oldalt lyukas gumik.
Nem mennek át a gyárban a MEO-n, lyukasztóval ütnek egyet az oldalfalára és viszik elégetni.
Így lesz oldalt lyukas a zsír új gumi.
Viszont nem véletlenül selejtezték...
Kösz Keri.
Gumikérdés...
Tudom, ez már 100x le lett tárgyalva. (Eszküszöm beszállok egy fórum-keresőmotor fejlesztésébe, csak tudjak keresni a fórumban. :( Vagy csak én vagyok egy állat és nem vágom hogyan kell??) Szóval...: 110-es van elöl, ez kicsit (?!) túl durung. (oldalkocsizni nem volt rossz) gondoltam visszamegyek a 3.25-re és szeretnék valami jó ár-érték arányú gumit.
Aztán találtam egy céget neten, ahol árulnak defektjavított gumikat. Nnamost, hogy egy vadonatúj gumi hogyan lesz lyukas oldalt (!) az számomra titok, de ilyenek vannak nekik. 1-2 éves gumik, szőrösek, vulkanizálva. Nekem egyszr volt egy vulkanizált gumim, (útkozben defekt, mákora egy gumiszervíz előtt) semmi bajom nem volt vele. Szerintetek meg lehet venni egy ilyen gumit, vagy inkáb ne, mert valami...
Ezenfelül vannak használtan gumik 4-5mm-rel. Itt az a kérdésem, hogy mennyi élet van bennük? Kb hány kilóméter 1mm kopás?
Aztán lehet venni új (4 éves, 0 km) Dunlop K550-et, amiról jókat hallottam, de nyilván off-road gumi. Az ilyen mennyire jó esőben, betonon? Off-radozni valszeg nem fogok, pár földút benézhet. egyre nagyobb kedvem van úttalan utakhoz...
És ha tényleg lehet effektíven keresni a fórumban, akkor kérem, írjátok meg hogyan! :D
Keményfa is megteszi
A lényeg, hogy ne kend el a kalapáccsal a végét.
Ok, a szakirodalom azt mondja, hogy valami aludarabbal üssem ki a lengőkartengelyt balra... ez micsoda szerszám legyen? Ilyen tömör alu vagy réz cuccom nincs...
Ó hát én is csinálok ilyesmiket, de tisztában vagyok vele, hogy önmagában nem éri meg. Viszont sokat tanulhatok ezekkel, mert egy dolog elméletben tudni valamit és más problémák merülnek fel, amikor az ember nekiáll megcsinálni.
Legutóbb pl. ilyen fogaskereket gyártottam.
Igaz csak műanyagból, és előbb vettem egy gyárit hogy legyen mit másolni :), de jobb lett mint az eredeti, és most már 30perc alatt tudok ilyet csinálni.
Igaz nem tervezem hogy ebből éljek meg, de elégedettséggel tölt el hogy ilyet is tudok :)
Egyébként ez egy Einhell esztega sebességváltójába való.
volt olyan haverom, aki szerelmebe esett 18 évesen ahegesztővel és csinált magának állványos fúrót babetta teleszkópból, centrifugamotorból, saját kézzel reszelt lánckerékkel... :D Embereket néha boldoggá teszi az ilyesmi. :D Engem is.
Csak kíváncsi voltam, most bontottam le a frissen szerzett 559-es blokkom oldalát, és a lánckerék külső és belső válla közti sávban a durva felület miatt elgondolkoztam :)
Gyönyörű állapotban van az a kislánckerék, nem cserélném le, csak az anyagismereti órán persze amőbáztam, most meg előjött a kíváncsiság.
Esztergált előforma, amit fogaskerék maróval v. köszörűvel fejeztek be., esetleg edzették és normalizálták a megmunkálás végén.
Mert?
Csinálni akarsz? Venni olcsóbb :)
sorszám: 25278 (137528)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-02-26 11:48:59)
Sziasztok! A kuplung kislánckerék milyen eljárással készülhetett szerintetek?
Ja és nincs az atom mód beépítve, csak az összerakáskor nem számoltak a rohadással.
Hondából is halál lazán ki tudtam venni 30 év után a lengővilla tengelyt.
A piros az valami hagyományos gépzsír. Ha más nincs az is jó oda.
A grafitos az értelem szerűen grafit szürke :)
Ami nekem van, az átlátszó zöld.
:P egyszer béreltem egy lakást, aminek a pincéjében takarítás közben találtam 2 doboz (jó kiló) gépzsírt... mindkettő pirosas... majd igyekszem kisilabizálni, hogy grafitos-e. Egyenlőre mondjuk a szétszedése nagyobb feladatnak tűnik. :D :D Nem értem, a GS450-ből simán kikaptam a lengővillát. Mire jó ez az atommód beépített villa?
Én még nem szedtem szét ilyet, de ha rakod össze, mindent grafitos, vagy valamilyen kültéri vízkiszorító zsírral tegyél össze, akkor nem rohad be.
Utóbbi fajta vízálló zsírt, munkagéphez 1800 forintért vettem egy kinyomóba való tubussal.
Akkor ezt rendesen hogyan szedi ki az ember...? Mégiscsak kellemetlen, ha szitálja a seggét motorféknél...?? Lehet, hogy csak a túl vastag gumi miatt érződik ennyire? Szinte biztos, hogy a 634-em sem volt jobb állapotban, azt 33000km-ig hajtottam, ott nem volt ilyen gondom. :(
Először én is kocogtattam. Nem jött. Próbáltam kihúzatni hosszú csavarral, úgy sem jött, de forgatni tudtam. Aztán ráraktam a tengelyre egy réztuskót, a másik oldalról támasztották a vázat, és ráütöttem idegből 66-szor egy kőtörő kalapáccsal. Kijött. Az igazság, hogy az egész cucc nem a vázba van berohadva, hanem a lengővillatengelyen van még 2 acélpersely bent a lengővillában, azokra tekeredik a teflonszalag. Ezek a perselyek vannak összerohadva a tengellyel. Elég kellemetlen, pont tegnap repitettem ki a gyári megoldást, 2 nagy persely bele, csókolom, meg sem moccan.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|