:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Annyira nem durva a helyzet, a vázról csak a lábtartó szakadt ki, más sérülés nincsen rajta. Találtam otthon a pincében két első telót, csak szar a felső menete. Azt meg meg tudom csinálni, hegesztek bele két 18-as anyát.
Egy éve dolgozok ezen a motoron, ettől én nem vagyok képes megválni. Simsonom is megvan 15 éve, és eszem ágában sincsen lecserélni. Én nem szoktam semmit eladni, nálam családtagok a járművek. Ráadásul eléggé át van alakítva, ha újat veszek, kezdhetem újra az átalakítást is. Motoron friss generál, új hengerek, VAPE gyújtás. Azt is sajnálnám. Ráadásul vagy 50kHUF az adminisztrációs költség egy vásárlásnál, és nem vagyok én olyan gazdag, hogy könnyedén megengedjem magamnak.
Én a helyedben vennék egy másikat. Sérült váz és első villa - soha nem lesz olyan a javítás után, mint eredetileg.
Köszi, sikerült, zéger kijött, melegen lejöttek az alu hengerek is. Sikerült levennem a szimering tömbjét, is, de nem tudom szétszedni. Azt mi tartja össze? Ez ugye a nagy körmös menetes rész, amivel össze lehet tekerni az egészet, és ezen van egy peremezett lezárás, ami takarja a szimeringet. Ahhoz, hogy a szimeringhez hozzájussak, a lezárást le kellene vennem az anyáról.
Mint írtam két hete, jól összetörték a vasat alattam. Most született meg a biztosító határozata: gazdasági totálkár, kárkori érték 120k, roncsérték 30k, így fizetnek 90-et. Nem tudom a valós piaci értékeket, de annak utánanéztem, hogy mennyiből fog kijönni a javítás, és ennyiből bizony ki is jön. Persze úgy, hogy munkadíjakat nem számoltam, csak anyagot, hiszen magam csinálom. A lista: új kormány, minden alkatrészével (ETZ fékkarokat, robi tükröket kap), jobb lábtartó, és tartófüle a vázban, első villa egyengetés, új rendszám, új forgalmi, első sárhányó fényezés, jobb dekli szépségi foltozás, új bőr oldaltáska, bőr markolatrojtok.
Sziasztok ! Hogy ne érezzétek magatokat egyedül íme egy másik szocimotoros klub: www.fustolok.atw.hu Van üzenőfalunk a levelezéshez és képeket is találtok ott. Érdemes megnéznetek !
A sárospataki utasod is üdvözöl :)
Heló fiúk!
Járt közületek valaki szombaton erre abádszalók vagy a tisza-tó környékén? Két MZ-ét, egy jawast és egy szuzukissal találkoztam, együtt jöttek.
Üdv papa!
Szia R.A.!
Nagyon hosszú nyaram volt, meg zűrös is nem nagyon volt időm gép elé ülni, tudod úgy szokták ezt mondani, egy seggel három lovat. Hát ezért nem nagyon voltam erre felé, csak néha benéztem, de írni már nem volt időm. Azért mos már többet leszek itt.
Üdv papa!
Nem kell hátra húzni csak egy vékony élű csavarhúzóval vagy kés hegyével a gyűrű vége alá kell nyúlni és annyira megemelni hogy alátudj nyúlni egy késsel és szépen kifejteni
Üdv papa!
Köszi, azt megtaláltam, de kifelé nem jön, mert mintha rajta lenne az alugyűrű. Azt valahogy hátra kell esetleg húzni?
Szia Papa ! Rég láttalak, mi van veled ?
Szia gylab!
Az alugyűr az csapágyfém ami a csúszást bistosítja a belső és külső hüvely között, a legalsó alatt van egy kis acélgyűrű amit ki kell venni a horonyból, de vigyázz elne tőrd mert nehezen kapsz másikat, elég macerás kivenni. Ha ez sikerült akkor már a többi gyerekjáték, ja még annyit a csúszócsapágyakat csak puha fával próbáld le kocogtatni lehetőleg ne sérüljenek meg.
A szimering belső mérete kétféle lehet vagy 32-es vagy 34-es mérni kell, a külső méret egyforma.
Üdv papa!
Egy kis segítséget kérnék. 634-es első telót szeretném szétszedni, de elakadtam. Nem jöttem rá, hogy a szimeringet hogyan kell kivenni, berakni. Felfelé nem jön, mert vastagabb a szár, lefelé meg ott van két alu gyűrű. Gondolom azt lehet valahogy levenni, de nem jöttem rá, hogy miképpen. Meg tudja valaki mondani?
Egyben megkérdezném a szimering méretét is, hátha tudja valaki közületek, ne csak a mérésre hagyatkozzak.
Üdv Mindenkinek!
a következő túrára már trabi gyújtással megyek majd!Sikerült összehoznom!Ma kezdem tesztelni a gépet vele.
Ha valakinek van valami kérdése,akkor szívesen segítek,bár biztosan tudom,hogy nálam sokkal okosabbak is vannak trabi gyújtás terén itt köztünk.
Szóval ha mégis:valaki nem kapna választ valamire,akkor kérdezzen csak nyugodtan.Nekem nincs titok ezen a téren.Én 12w os változatot csináltam JAWA ra.Így ezt tudom.
Gyuri
Helo!
Meg tudná e esetleg mondani valaki, hogy a 6V-os MZ el. fesszab használható e 6V-os 634es Jawaba az eredeti mech fesszabb helyett?
A mech. fesszabba 3 vezeték ment, az elektromosba meg 5 hely van.
Gyűjtők Figyelem!
Eladó egy Babetta 28- as tipusú nagykerekű segédmoror megkímélt állapotban.Irányár:35000 Ft
Érdeklődni lehet Zsohár Zoltán e-mail:zsozol@freemail.hu Tel:06306480101
De ki volt lazulva, ezért raktam bele egy másikat, de nem változott semmit. Így marad, míg megy rendesen nem foglalkozom vele, had zörögjön nem egy darabból van:)
Pl:
http://oldboy.uw.hu/djvu_n/djvuwebbrowserplugin_en.exe
Annyit szeretnék kérdezni hogy mivel tudom megnyitni?
Ha tényleg így van, az állórészt is át kell kötni.
Ajánlott irodalom: Autóvillamosság
Én is hallottam ilyenről.
De nem tudom, hogy most akkor az elektromos MZ fesszab jó e és ha igen akkor hogyan a jawa-s mech fesszabb helyett
Nem valami olyan van ezzel, hogy az MZ pozitív szabályzású, a jawa meg negatív szabályzású? Mintha hallottam volna valami ilyesmit...
Elvileg kell egy testet adni neki.Meg egy tápot is.A maradék három az adja magát.
A számok/betűk elvileg ugyanazok, nem?
Sziasztok!
Öcsém 634-es 6Vos Jawajaról lenne szó:
Tönkrement rajta a mech. fesszab, elment boltba, és ott egy 6V-os MZ fesszabot adtak neki, hogy az is jó bele.
Otthon meg nézte, hogy a mech.fesszabba 3 vezeték ment bele, az elektromosba meg 5 bekötési hely van.
Ha valaki meg tudná mondani, hogy mely vezetéket kellene hova kötni, vagy használható e az Mz-s cucc, akkor azt megköszönném.
A kipufogó furulyánál nézd meg, hogy abban a harmadában, amit kivettél/ki volt véve, nem mozdult-e el a közepén található alátét-szerű körlapka. Akkor szokott ez elfordulni, kilazulni, ha túlzottan összehúzzák a furulyát. Nálam ez probléma eredményezte az egyik kipufogó csörgését, furulya csere után megoldódott.
Üdv! Teljes motorgenerál, azóta alig ment. A 472.es már tűgörgős, bár ez is csörög.
Ezért mondtam, hogy te tudod. Száguldozni én sem szoktam, meg is kaptam, hogy nyugdíjas vagyok :)
Kinek a pap, kinek a papné. :) Amióta motorozok, azóta csak magas és széles kormányom volt, első lábtartóval. Persze én nem vagyok száguldozós típus, 80-90-es tempó nekem tökéletesen megfelel, ha gyorsabban megyek, akkor már kényelmetlen ez a testhelyzet. Én túrázni szeretek, ehhez viszont nekem ez kényelmes.
Hali
Nem tudom menyire nyúltál hozzá a blokhoz de az is lehet a csörgés oka hogy a csapszeg vagy a persely elkopot. (ha jól tudom ez egy típushiba mert az enyém is zörög)
A nagyon magas kormány (pláne, ha széles) szerintem a lehető legrosszabb választás. De a te motorod, neked kell tudni.
Persze, a Riga kormány keskeny, és nem is elég magas. A Babi kormány magassága jó, de az is rettenetesen keskeny. A Simsonomra is ezért magam csináltam, gázcsőből. Csak az a baj, hogy ha ugyanúgy csinálom, akkor nem látom a vastól a műszereket. Ez elég idegesítő.
Most viszont találtam egy CNC hajlítót, aki rozsdamentes csőből le tudja hajlítani, amit kérek. Kérdés most már csak az, hogy mit kérjek. :) Szélesség, magasság adott, tudom, mit szeretnék, de ha már ilyen lehetőség adott, kihasználnám, hogy valami egészen egyedit csináltassak. Csak gőzöm sincs róla, hogy milyet. Eszembe jutott a lehajlított kormányszarv is, de még soha nem próbáltam ilyet, nem tudom, mennyire vezethető. Ha valaki fogott már ilyet, szívesen venném tapasztalatát. Mennyire lehet lehajlítani, hogy kényelmes legyen?
Most újítottam fel CZ- met. Egy pár kilométer után a jobb hengerből vagy a kipufogóból olyan „kattogás” szerű hang hallatszik. Legjobban akkor mikor alacsony fordulaton jár a motor, vagy magasabb fordulatról visszaengedem a gázt. Nem csörgés ez, hanem olyasmi, mint amikor a dobnál kifúj a kipufogó, vagy zörög valami benne. Szétszedtem a kipufogót még egy mások furulyát is raktam bele de a hang megmaradt. Az előgyújtást is visszavettem 2,6 mm-re hátha az, de semmi. Viszont ahogy néztem a jobb kipufogót, úgy tűnik feleannyit füstöl mint a bal, mintha csak minden második ütemnél gyújtana. Ennek viszont ellentmond, hogy a motor egyenletesen jár. Persze lehet, hogy ez a természtes hangja, csak már olyan régen hallottam, hogy nemi emlékszem milyen volt:) Felújítás előtt a kipufogóba nem volt benne a furulya kipufogóvég felőli rövid része, most ezt visszaraktam. Kíváncsiságból kivettem és a hang eltűnt (vagy csak nem hallottam). De akkor a másik kipuf miért nem csinálja. Lehet, hogy a gyújtásnál van még valami hiba. Na mindegy, ha valakinek van valami ötlete, ne tartsa magába.
Nem zudja vki hogy a 350 Jawát fel lehet-e fúratni 400-asra?
Láttam egy Riga kormányt a Vaterán (ma tették fel). Ha nagyobbat akarsz, szerintem hajlíttass.
Hátradőlök az ülésen, és szárítom a hónom alját. :) Magyarán extrém magas.
Kezdem összeszedni a szükséges alkatrészeket. Elakadtam egy helyen: egy igazi hónaljszárítós kormányt szeretnék. Hol lehet ilyet venni?
Jawa Typ555 belefér? Ha jól tudom ez a Mustang elődje.
Üdv!
ma délután állok neki szétkapni a két első telómat (638) olajfolyás miatt (friss szimeringek beszerezve), ha valaki tud tippet segítséget adni, mire figyeljek, az nagoyn jó lenne! Kösz!
Elnézést kérek, amiért 3* küldte el az üzenetemet, de az internetem nincs a topon, és időtúllépést jelzett, ezért küldődött el 3x is az üzenet, még1x elnézést.
Hali, indult egy új oldal, főként jawa Mustanggal foglalkozik, de jawa 20 és 21-es típ. gépek tulajdonosait is várjuk, még új az oldal, ezért még szinte üres. Akinek van, volt, lesz Mustangja, az kérjük csatlakozzon!
jawamustang.extra.hu
Hali, indult egy új oldal, főként jawa Mustanggal foglalkozik, de jawa 20 és 21-es típ. gépek tulajdonosait is várjuk, még új az oldal, ezért még szinte üres. Akinek van, volt, lesz Mustangja, az kérjük csatlakozzon!
jawamustang.extra.hu
Hali, indult egy új oldal, főként jawa Mustanggal foglalkozik, de jawa 20 és 21-es típ. gépek tulajdonosait is várjuk, még új az oldal, ezért még szinte üres. Akinek van, volt, lesz Mustangja, az kérjük csatlakozzon!
jawamustang.extra.hu
Megvan!!
Jawa 50 Typ555
Király a gép!
Csak első lámpabúra, foncsor, foglalat, és hátsó lámpabúra kellene. Esetleg tud valaki valamilyen lehetőséget?
ELADÓ egy felújított (blokk nem volt szétborítva, mert nincs rá szükség) 1990es JAWA 350/638-as moci, 2008.06-ig vizsgával, szép, üzembiztos állapotban. Új gumik, tömítések, metál királykék fényezés. 150ezer magyar pénz az ára.
Kérlek ide írj, ha érdekel:
oriasszakall@freemail.hu
Köszi, most körülnéztem, 15-20kHUF áron lehet venni 2db használt dobozt. A telókat egyengettetni fogom. A hegesztés szerencsére nem oly bonyolult, egy fél éve beruháztam egy AWI masinára. Azzal mindent meg lehet csinálni, legalábbis a vázat meg tudom hegeszteni vele. Kormányt venni kell, nem tudom hol lehet venni igazi hónaljszárítósat, ami most is rajta van. Fékkarra viszont ötletem sincsen. Ha tudtok valami boltot, ahol eredetit lehet venni, akár Szlovákiában, ne titkoljátok. Ugyanígy érdekelne, hogy bőr markolatot hol lehet venni. Eddig is az volt rajta, és szeretném, ha maradna.
Telóra: Sima Béla..Meg sztem a váz hegesztésében is tudna nyilatkozni, h kb mit kérne el érte...legalább tudod, h mit kell még hozzászámolni az alkatrészekhez...Vagy akár csináltassad is meg vele.
Oldaldobozt nem tudom mibe fáj, de a kormánycső olyan 6500 Ft körül van, ha jól emlékszem..fékkar kb egy ezres...tükröt meg lehet kapni kb 300/darabért.
Teóegyengetésre így látatlanban azt mondanám, hogy 5 rongy körül....
Meg hát egy jawas srácot amúgy is nevetséges lenne országúti ámokfutónak beállítani. ;-)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|