:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Tőlem...
Már, ha ami az enyémen volt eredeti
sziasztok. szedett már ki valaki közületek jawa lengő villat? mi a trükje?
Helló!
El tudod küldeni/mondani azokat a dolgokat amit a 634-es típusról tudsz.
Előre is köszi!
Tud valaki segíteni, hogy honnan lehet eredeti indexeket szerezni 634-es típushoz?
A Jawa fesszabi jól volt bekötve.Színek szerint is, meg egyébként is, ha végiggondolod, hogy honnan melyik vezeték jön...
A skodrinál valami elállás van.Mivel a Jawa-n a fehér drót az test, eleve nem stimmt, ha a 15/54-re kötöd, mivel az a csatlaozás nem is szükséges a Jawa-éhoz.Van azon is 54es pont, de nincs bekötve.A fehéret mindenképp a fesszab testjére kell kötni.
Milyen gyártmányú a skoda fesszabod?Csak mert nekem egy maygyar van rajta, és hibátlanul működik az általam leírt bekötéssel.Autóvillamossági ismerősöm mondta nekem is hogy mit hova.
Én is szeretnék kérdezni fesszab témában:
634 6V-os Jawa, eddig mech fesszab volt benne, 3 vezetékkel+1test. (hogy milyen jelöléssel, arra most nem emlékszem).
6Vos MZ elektromos fesszabon pedig B+, D+, 61, DF, D- jelölések vannak. Szóval ezt hogy kell bekötni a Jawa mech fesszab helyére?
Hali!
Most néztem, az én Jawa fesszabom is pont ugyanígy van bekötve.
Na, akkor valami nem stimmel.
A Jawa fesz.szab. igy volt bekötve:
Fehér vezeték: B-
Zöld: DF
Kék: D+
Ez jól van igy?
A Skoda fesz.szab. pedig csak igy müködik:
Fehér: 15/54
Zöld: R
Kék: M
Na akkor:
B- = test
DF = M
D+ = R
54 = 15/54
Üdv. Márkatársak!
Épp egy Skoda fesz.szabályzót próbálok feltenni a 638-asomra. Nem tudja valaki, hogyan kell bekötni?
A Jawa fesz.szab.-on ezek a jelölések vannak:B-, DF, D+.
A Skodáén pedig ezek: 15/54, M, R
Akkor kissé sok az a fogyasztás...
Hát az javarészt országúton, egykétszer húzósabb dombokkal meg 80-90 de néha 100 körüli tempóval.....
És a 7 literes fogyasztás milyen viszonyok között jött ki? Nekem az oldalasom 6,3-at evett országúton jellemzően 3500-as fordulat környékén használva, de benne volt a Bakony is a meredek szerpentinjeivel.
Nem, miután beindult nem is füstölt. Bár minden viszonyítás kérdése :)
Szóval nem füstölt jobban mint szokott....
Menet közben nem nézted, hogy akkor is a balos füstöl jobban? Nem lehet hogy a balos főtengely szimeringen keresztül beszívja a váltóolajat?
Szia kutya!
Én az összekötő csövet úgy oldottam meg, hogy trabant kormánymű gumi középen kettévág mérete pont jó 3 éve bírja és csak 450 hf.
A füst meg több mint valószínű, hogy jó meg volt szívatva és sok üzemanyag volt a kipuffancsba és begyulladt.
Üdv papa!
Üdv!
Kicseréltem a csövet a légszűrő és a karburátor között.
Mindezért 100 kilométert kellett utaznom és egy hetet kellett várnom, ami azért vicces, mert a helyi szociboltban azt mondta a muksó, hogy amióta a japánok betették a lábukat, aztóta nem hoznak be keleti motort még alkatrésznek sem.
És megrendelni se lehet, hogy ha nagyon kell akkor menjek el a szlovák határhoz mert ott van valami falu ahol van egy bolt, ahol lehetnek ilyen alkatrészek.
Felmentem Veszprémbe, és ott azt mondták, hogy persze hogy van, sőt több méretben is, vigyem be az eredetit aztán majd megrendelik a gyárit. (kicsit átverve éreztem magam, mert télleg csak egy fekete gumidarab és semmi nem utal rá, hogy honnan származna). Kérdésemre, hogy mennyibe fog kerülni, azt felelte, hogy mivel gyári ezért drágába, 600-800 HUF-ba. Ennek ellenére leakasztott 1400-zal.
Namármost.
Eddig 7 liter volt a fogyasztás. Most a csatornázás miatt meg a költözés illetve a benzin árának elszabadulása miatt jó régen nem mentem vele.
Elvileg meg fog szűnni ez a fajta viselkedése, hogy ilyen étvágya lesz?
Ja, meg csinált olyat, hogy csak betolni lehetett. De akkor is meghalt fél perc után (ez a csőcsere után volt). Aztán mikor sikerült már lábbal is életet lehelni bele, és miután ismét megadta magát, 5 percen keresztül dőlt a füst a leállás után a bal kipufból. Utána pedig első rúgásra indult és sikeresen hazahozot.
Ennek a jelenségnek mi lehet a magyarázata?
Víz volt a karbiban?
mindig meglep (:
Másik megoldás: telót csurig feltölteni, vajlingba beállítani, nyitott tetővel koppig összenyomni, maradék naftát az üvegbe visszaönteni.
Valami van, csak 634 eshez nincs úgy emlékszem, vagy csak elkerülte a figyelmem.A többi jawáról pedig nem tudom, mi az ami csereszabatos. Egyedül a 638-634 azonosságok, különbségek közül tudok jópárat.
Itt is van valami jawa haszut, abban is benne van, én anno egész jól megtaláltam magamtól.
Naftát meg az Agip kútnál lehet kapni: "Agip Fork Oil" néven. És ha már ott jársz, vehetsz olajat is, mert az még mindig ott a legolcsóbb (persze csak ha a tescot nem számolom :-)).
telóolaj van egyébként a molnál is, az egy fokkal hígabb, mint az agipé, ha a puhát szereted, olyat vegyél. Én Agiposat használok, de csak olyan megfontolásból, hogy a suzukiba pontosan olyan viszkozitás van előírva gyárice, mint amaz.
Nincs irodalmam, ha lenne nem rejtegetném. Én is itt olvastam a fórumon kb fél éve, és nekem úgy tűnik bevált.Legalábbis müxik a dolog, és nincs jobb információ forrásom a dologról.
Ha nem nagy titok, te pl. honnan tudtad azt a 114ml-t? Tán van valami vonatkozó irodalmad?
Kérdezni nehéz hülyeséget. Állítani könnyű!:))))
Ha sikerül szerezni, akkor ne titkold, akár scannelésben is segítek.
És akkor nem kérdezek itt hülyeségeket.
Sziasztok!
Nemrégiben jutottam hozzá egy 350-es 634-7-es típusú Jawa-hoz. Az lenne a kérdésem, hogy tudna-e valaki nekem ehhez a típushoz leírást adni.
E-mail címem: schotti@vipmail.hu
Segítségeteket előre is köszönöm.
Schotti
114 ml száranként. Hidraulika olaj.
Megvannak az új telóim, szimeringek cserélve, csak fel kellene töltenem. Kérdés, hogy mivel, és mennyit? 634 első telóról van szó.
Készülj fel lelkileg, hogy valami baromi kemény. Legalábis én azt tapasztaltam. Sokat is kell leszedni belőle, hogy szép síma felületeket kapj. Nem tudom, nem e jársz jobban hosszú távon, ha beteszel egy nagyobbacska diódát hűtő bordával. El szokott férni, és ha hűtve van ki bírja az átfolyó áramot is.Persze akkor valami vastagabb papírt kell tenni a relé érintkezői közé, nehogy az is működésbe lépjen, és bezavarjon a képbe. Van aki a diódát rögtön a generátorra barkácsolja, de az el száll néha ott.Persze vehetsz teljes elektronikus fesszabályzót is, valami nem egész négyezer pénzért. Bár nekem rosszak a tapasztalataim, sok köztük a meg nem felelő technológiával készült,ráadásul ha lemerül az aksi a mechanikust át lehet kötni, és néha betolhatóvá válik. Ilyenkor az akut is le kell kötni, hogy ne terheljen, az elektronikus aku nélkül esélytelen a betolásra. Így én az általam vázolt hibrid megoldást ajánlom, ha máskülönben jó a ketyere még: A fesszabályzó szabályzó része (baloldali tekercs) marad, az iránykapcsoló helyett dióda.De izlések és pofonok...
Hali. Kösz szépen az infot. Ha hazamegyek a munkából megreszelem:-)az érintkezőt.
Én nem hinném ezt. Ha szabvány java fesszab, akkor valszeg a jobboldali mint írtam az áram irány kapcsoló . Ha az beég, lemeríti az akut a dinamó felé, és nem tultöltődik. Azt a baloldali beégése eredményezné, amikor a fesszab nem szabályoz.De akkor pont fordított lenne a hiba. Nem kevés lenne az áram járó motornál, hanem magas lenne a feszültség.De a fesszab relé ritkábban ég be, mert jóval kissebb áram folyik rajta.Persze a rossz aksi is leszívhatná az áramot, de nem valószínű hogy egyszerre két hiba lenne, tultöltés, és áram irány csatoló beégés.
Van egy olyan gyanúm, hogy a beégett relé miatt túltöltötted az akkut. Sajnos akkor az tönkrement.Célszerű ellenőrizni, töltsd fel, ha sikerül egyáltalán, majd tégy rá egy fényszóróizzót, és nézd meg mennyit esik a feszültsége. Ha leesik 6V alá, akkor az akkut íves javításnak kell alávetni.
Mindjárt jelzem is, hogy az elmúlt időszakban több ismerősöm, és magam is vettünk Seleks akkut, ami nem bírta egy hétnél tovább. Azt kerülni kell, mert garanciába meg nem cserélik olyan egyszerűen.
Próbálj meg fesszabályzót venni. Az se árt, ha elektrónikusat. A beragadt érintkezőt meg kellene csiszolni rendesen, ami nem mindig sikerül megfelelően. Nagyon össze tud égni. Ha minden igaz, akkor a jobboldali az áram irány kapcsoló, vagyis az, ami nem engedi az áramot a generátorba vissza folyni, viszont töltéskor átfolyik rajta a generátor által leadott áram, tehát jónak kell lennie itt az érintkezésnek, különben az általad említett hiba jelentkezik a nagy átmenő ellenálás miatt. Végszükségben, ha nem kapsz, vagy nem akarsz venni új fesszabot, egy megfelelő dióda is megteszi. Az enyém is így van most éppen megoldva.
Szia. Nemrég vettem egy 350es 6V-os CZ-t.
Gond lehet a töltéssel mert alagyony fordulatszámon ha indexeklek akkor az egyik henger kihagy, ha ráadom a tompítottat akkor csak rosszabb lesz.Ha hosszab útra megyek (kb 50 km)(akkor van töltés) majd leállítom a motort (a kulcs kihúzva) akkor világít a töltésjelző lámpa.Amikor ezt tapasztaltam levettem a vesszabályzó fedelét és be volt ragapva a jobb oldali tekercs érintkezője ami ku.. meleg volt.
Mi lehet a gondja? Mit tegyek hogy legyen normális töltés a mocin. Csaba
Gyűjtők Figyelem!
Eladó egy Babetta 28- as tipusú nagykerekű segédmoror megkímélt állapotban.Irányár:35000 Ft
Érdeklődni lehet Zsohár Zoltán e-mail:zsozol@freemail.hu Tel:06306480101
Reméltem is, hogy jól emlékezem a dologra.:))) Szenilisedek már nagyon, de talán ennyire nem.:)Tavasz végén valami embertelen nagyot szívtam ezzel.:)Bár nekem az aluk símán lejöttek, gondolom azért, mert jól szarrá van kopva az egész. Nem baj, majd jövőre szerzek valami hozzáillő telókat egészségeseket.
Fejlemény: kaptam szimeringet itt: www.sib.hu
Amúgy jól emlékszel, a dugattyút teljesen le kell szerelni. Az alu gyűrűk csak melegen jönnek le, de úgy könnyedén.
Majdnem elfelejtettem: Nem jön le a cucc símán. Felfele csak egy darabi csúszik, lefele pedig le kell szedni a dugattyú szerű részt. Persze annak az alján lévő zéger leszedése után.Ha jól emlékszem.
Arról beszélnek, hogy hogy lehet a dolgot megoldani annélkül, hogy benéznének Futár Petihez és vennének egy odavalót.vagy ha vidékiek, akkor megkérnének valakit, hogy küldjön egy párat nekik. Mondván úgy se lehet kapni. Így igaz hogy vagy drága a megoldás, vagy elég gányolt, mert nem csak a szimering kopik el, hanem a filc is például, de meg spórólnak egy utat, vagy a posta költséget...
Persze amikor majd valóban nem lehet kapni, akkor tényleg kell majd szimering házat csinálni.Majd akkor...
Ti miről beszéltek??? Az egész izét le lehet tekerni a telószárról egy körmös kulccsal vagy egy csőszer-fogóval. Egy 1mm-es emelkedésű menet van a teló alsó részének a külsejére vágva, arra van rátekerve az az aranyszínűre galvanizált vas, amiben a szimmering van.
Amikor én csináltam, nem lehetett külön a belit kapni, vagy legalábbis ezt mondták a Zichyben. (Mert én is kiszedtem, és csak a belit vittem, de kár volt vele melózni.)
Köszönöm, ezek szerint ügyes vagyok. :)
Technológia: szimeringet ki lehet gyilkolni belőle egy csavarhúzóval, persze ezt nem éli túl, de hát úgyis rossz volt. Az O-gyűrűt ki kell venni, és a helyére egy nagy alátétet, majd vissza a telószárra. Külső gyűrűt le lehet venni, majd a helyére egy háromkörmös csapágylehúzó, ami a belerakott alátétre dolgozik. Szépen lejön, semmi extra bonyodalom.
A szimering mérete: 32x42x8. Most vettem le, ezért nem tudom mit szólnak hozzá a boltban, holnap reggel megrendelem. Eddig mindent meghoztak, és nem horror az ára. Azért az megkérdezem, milyet vegyek? Én első látásra porvédőset (más néven kétajkút)vennék. Jól gondolom?
Visszafelé nem lesz gond, esztergálok egy rányomó csészét, azzal satuban benyomom. A külső gyűrűt szerintem meg tudom venni vizes szakboltban, oda sima gumi is jó szerintem, az nem kap olajat.
A szimeringben mozgó szárat felpolíroztam, azzal nem lesz gond. Ellenőriztem egyenességét is, nagyon szépen jár.
Még annyi, hogy ugyan egyenes, de a tetejéből a menet teljesen ki van szakadva. A maradékot is kiszedtem, majd behegesztettem egy 18-as finommenetes anyát, aminek leszedtem a külső részét méretre. Ránézésre ennek jónak kell lennie.
Szia gylab.
Ha ügyes vagy ki tudod venni a szimeringet , nincs nagyon beleszorítva és lehet kapni csak 400 hf és így olcsóbb.
Üdv papa!
"csak" le kell húzni a felső részt...a műanyag csík feleti részt..Azé ez nem lesz egyszerű menet neked..:)))Én is csak egyszer csináltam meg, aztán esztergáltattam új szimmeringházat inkább...
A Futár Petinél a Zichy utcában szokott lenni teló szimering a 634 hez.Én is vettem már ott az idén.
Hogyan? Szinte bármit be tudok szerezni. Esztergálni tudok, csak menetelni nem. Csak szétszedni nem tudom.
Mellesleg lehet cserélni, csak mivel nem lehet kapni sehol, mert ma már nem járatos a szabvány, ezért felesleges szarakodni vele...Érdemesebb esztergáltatni egy új szimmeringházat valami ma is kapható darabhoz, és abba venni szimmeringet...
Az is nagy mérnök volt, aki ezt kitalálta... Hogy nem lehet szimeringet cserélni. Az egy kopó alkatrész!
Hol lehet ilyet venni?
Sehogy. Azzal a menetes vasházzal együtt lehet megvenni, amiben van. És elég drága (3e Ft körül van). Ugyan ki lehet belőle piszkálni a gumit valahogy, de külön nem kapható, csak a vassal együtt. Lecsavarod, felcsavarod, örvendezel neki.
Előre is elnézést, tudom, hogy nem illik sürgetni, de kérem, aki tud segítsen. Hogyan kell cserélni 634-ben az első telószimeringet? Raknám össze.
Hello,van valakinek esetleg elfekvőben CZ350 első teleszkópja? Lehet ócska is,csak a legbelső dugattyúszerkezet kell.. tel: 06203152753 üdv
Hello!
Eladó Jawa 350-es 638-as, TS. 91-es évjárat, a blokkot tavaly teljesen felújították, egyedi bobber kinézettel, jövő szeptemberig műszakival. 150 ezer forintért!
Érd:marcang@maffia.hu
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|