:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Egy dolgot elfelejtett itt par ember mert sietsegukben elsiklottak 1 fontos info mellett: en 6V-s Jawarol beszelek ami ugye 2 felomlos. Mindenki nekemjott, hogy a 638-s gepe mennyit eszik. Persze mert azok nem 2 felomlosek es szomjasabbak. Az is igaz, hogy jobban is mennek.
U.I.hogy lehet bemerni ilyen pontossaggal a fogyasztast? Ugy, hogy egy bicikli kmora van a motoron ami 10m-re pontosan mutatja a megtett tavolsagot........
Már megint ez a fránya fogyasztás!
Nem is értem miért kell hasonlítgatni, hiszen azt csak megegyező körülmények között lehetne. Ugyanazon az útvonalon, úgyanolyan szélviszonyok és megegyező terhelés és nem utolsó sorban azonos vezetési stílus figyelembe vételével. Az, hogy egy Jawa-val lehet menni 3, 15 l/100 km-es fogyaszással az nem első sorban a Jawa, hanem a sofőr érdeme.
Én, ha motorozok szeretem élvezni a dolgot ez nekem Jawa esetében 5,4 l/100 km volt. Yamahánál 6,7 l/100 km.
Biztos, hopgy beérné kevessebbel is, de akkor meg minek!?
Persze azokat is megértem akik spórolnak, gazdaságosan vezetnek, hála az égnek nem vagyunk egyformák, milyen unalmas is lenne az élet.
Úgyhogy mindenk motorozzon pénztárcája és vérmérséklete szerint, persze a KRESZ szabályait is figyelembe véve!
Üdv mindenkinek: Matifu
Hát igen a szoci fórum megint letette névjegyét.
Zoli kár rájuk a szót pazarolni, látod úgy is jobban tudják.
Téma részemről lezárva.
Üdv. mindenkinek.
abes
Ja a két kis Mz többet evett a Jawa-nál, csakhogy összesen :)
Valaki írta, hogy miért mondana akárki is nagyot fogyasztás ügyben, meg hogy miért érné ez meg neki. Hát szerintem csak azért, ami miatt a horászok a félkilós méreten aluli ponytfogásukat a kocsmában kapitális harcsarekrodként mesélik:)
Amúgy meg ezek a súrlódáscsökkentő szarok szerintem csak arra jók, hogy faszán lerakódjanak a kipudban, meg hogy jó sok pénzt hagyj a gyártók zsebében. Ha meg hosszú távon úgy jársz a gépeddel, hogy el van véve tőle a kaja akkor kenegetheted bármivel, mert szét fog kopni minden. Arról meg nem is beszélve, hogy képzelem milyen húzóerőt produkál, ha így ki van éreztetve. Ha spórolni akarsz a benyával, vegyél simsont, vagy ha márkahű vagy babettát.
Az én 350-esem meg féllitert fogyaszt 190-es tempónál három utassal, felpekolva, egykeréken!(persze úgy, hogy az első kerék van hajtva, és én azon egyensúlyozok)
Szev.Mostmár teljesen elromlott a generátorom, meg sztem más is. Nem tölti az akksit menet közben, meg amig töltötte addig is szarul. Mennyibe kerül ez nekem??? Jawa 350-634-5-50 a moci.
Sztem kint van az oldalon (Szakirodalom) a szerelesi konyv, abban benne van az osszes csapagy meret.
Üdv!
Meg tudja nekem mondani valaki, hogy milyen méretű csapágy kell 350-esek első kerekébe???
Mit kell ennyit vitatkozni a fogasztáson???Ha valaki azt nézi, hogy mennyit eszik a motorja, az már régen rossz..amíg van pénz, tankolni kell bele, és menni...
Két-három deci ide vagy oda, nem mindegy???Az sokkal fontosabb, hogy megbízhatóan induljanak és menjenek akármeddig...
Olvastam olyant is, hogy némely gépjárműnél (talán BMW?) akkora hibát vétettek, hogy a pillanatnyi fogyasztásmérőnek 3 számjegyet is megengedtek kiírni...Az az igazán beszarás, amikor kiírja, hogy most épp 150 l-t fogyaszt :D.
Amúgy télleg nem kell számolni:)
Így van, pl. munkatársam Skoda Fabia-jában van pillanatnyi fogyasztásmérő (100km-re vetítve írja a pillanatnyi értéket) és egy határozott indulásnál 50L/100km-t ír ki :-)) Mondjuk az eszével tudja az ember de most hogy látja is :-)) Brrr:-)) Tényleg jobb nem mérni/nem látni.
Legjobb megoldás nem mérni a fogyasztást.:))))
ETZ 250-em 4,3 alatt még nem evett, többeket meghallgatva ez nem is olyan rossz eredmény tőle. Tartós autópályázás esetében talán le tudna menni 4 alá is.
Vigyázz, mert ha szegényre karburálsz, akkor a kenést is elveszed a motortól!
Tényleg nem kötekedni akarok, de hogy lehet 3 tizedesjegy pontossággal lemérni egy Jawa fogyasztását? (3,125 l)
Nekem mondhatja bárki, hogy 3 l-t evett a motorja, úgy, hogy max. 70-el ment, és 50 kg-os ember vezette, talán el is hiszem.
A gond csak ott van, hogy én 85 kg vagyok és ritkán megyek 100-nál kevesebbel! :)
Egyébként 638-as oldalkocsis Jawa, megpakolva, teljesen elállítódott gyújtással, nem túl jól beállított karbival, 7 l-t evett. Ez a másik véglet.
Találkozik a nyuszika és a medve. A medve egy MZ motorral van.
- Na gyere, elviszlek motorozni, nyuszika!
Már százzal mennek, amikor megkérdezi a medve.
- Nem félsz, nyuszika?
- Nem félek.
Százötvennél megint megkérdi a medve, de a válasz megint nem. Másnap a nyuszika jön egy Jawaval.
- Na gyere, medve, elviszlek motorozni.
Százötvennél megkérdi a nyuszika a medvét.
- Nem félsz, medve?
- Nem.
Kétszáznál is mét megkérdezi a nyuszika, de a válasz ismét nem. Egy szakadék felé közeledve ismét megkérdezi a nyuszika.
- Nem félsz, medve?
- Nem!
- Pedig igazán félhetnél, mert a fékpedálig már nem ér le a lábam.
A Jawa nyert!!!! Igen!!!!
Szép motoros napokat!
Komolyan mondom falnak megyek ettől a fogyasztási mizériától. MIből gondolja bárki hogy valaki hazudik a gépe fogyasztásával kapcsolatban???Mi értelme lenne?Nem beszélve a vezetéstechnikai különbségekeről.Az én 12 voltos oldalas Jawa-m 5 alatt fogyaszt,és nem tudnom miért kéne hazudnom?
Ja én Pannóniában utazom és ha azt mondom hogy a P10-esem 3,2- 3,5 között fogyaszt senki nem akarja elhinni. De megintcsak azt mondom jó karburálás és jó gyújtásbeállítás kérdése az egész.
Sziasztok!
:-D jó kis keritésen pillepalackban kidobott 95 benya, 2 csücsentünk a motoron és téptünk haza a jaffával. Aztán alig fogyasztott valamit a masina.
Jól be kell állítani, ez a titka minden motornál, 2 hengeresnél fokozottan igaz.
Még 1 dolog, Győrben voltam katona, leszerelésünk előtt egyik barátomat hazahoztam, ő is tanúsíthatja, hogy 3.125-t evett a gép 70-85 között. Őt Peredi Tivadarnak hívják, aki nem hiszi keresse meg. Fórumokon(attól függ melyiken) Abes ill. Seba néven megtaláljátok. Minden motornál a karbit és a gyújtást össze kell lőni, nekem sem ment elsőre egyébként . Ja nem árt ha tiszta a kipufogó.
Hali megint,
látom kisebb vitát indítottam el a Jawa kontra MZ fogyasztással. Kiegészítésképpen pár dolog, századmm-re pontosan van beállítva a gyújtás indikátorórámmal(nem gyárira, van annál jobb is), a porlasztóban a tüske egy horonnyal a szegény keverék felé van állítva, 52 kg vagyok(gyúrunk vazze :-), orrba szájba kapja a gép a súrlódás csökkentő cuccokat és a barátaim is tanusíthatják, hogy amikor kunmadarasra mentünk a gyorsulási versenyre 3lityit evett a gép. Max 70-l voltam hajlandó menni mert az egyik gyűrűt kicseréltem. A dolog érdekessége, hogy a velem tartó 2db 125-s MZ többet evett a Jaffámnál....
Sziasztok! Tud valaki segíteni 210-es Babetta elektronika ügyben? Néha lámpagyújtáskor lefullad, és ez így ősszel már kellemetlen néha. Mi lehet az oka? Kösz, B
Vagy a nevével ellentétben fogyóznia kéne, nem hurkát burkolni..:))))
Egyébként komolyra fordítva a szót, tényleg számít már plusz 8-10 kiló is hosszútávon..
Na ezt így vapésan kicsit kételkedve bár, de el tudom fogadni. Viszont a 250/559 sem jön ki soha 3lityiből. Az is bekapdossa simán a 4-et, és ennek meg nagyfaterom 15 év alatt összegyűjtött mérései szolgáltatták az alapot. :)
Viszont akkor nem értem, hogy hogy lehet az, hogy Hurka komám 350-ese általában vagy egy literrel többet étkezik 251-esemnél(ami saját mérés alapján 4-4,5l/100km). Karbi van rosszul belőve?
Jawa 350 638 12V Vape gyújtás 4 l/100km
ETZ 251 gyári állapot 4,5-5 l/100km
Mindkettő nyugodt túratempó ( 80-95 km/h ) sík terepen, saját mérések.
A 3 liter szerintem is erős kicsit... Az a 250/559 túraátlaga, ami szintén Jawa. :)
Ezt simán hihető is, de a 3lityi azért egy kicsit túlzás, az meg főleg, hogy az etz többet eszik, bár biztos vannak extrém esetek, amikor tényleg többet eszik.
Nono! a négyszázasra fúrt 638-asom se eszik többet 5,2-nél. csomaggal két személlyel. igaz, igaz, villanygyújtás van rajta, ami takarékosabb.
Minden szentnek......:)))
Háj!
Arra a célra amire te akarod használni, szerintem megfelelőbb az mz.
Főnökkolléga egész jól leírta a két moci jellemzőit, viszot egy-két dologban helyesbítésre szorul:
1;nincs az a 350-es Jawa, ami kevesebbet tudna fogyasztani hasonló használat, hasonló állapot mellett egy etz-nél, lévén az etz-k korszerűbb karburátora miatt, valamint jobb gyújtásrendszere miatt. A főnök által említett 3liter még egy 125-ös jawa/etz esetében is nehezen hihető lenne.
2; Még ha teljesen felújjítod is a Jawa-t a rosszabb minőségű utángyártott alkatrészek miatt nagy valószínűséggel több gondod lesz, mint egy 251-esen. A gyújtásról nem is beszélve. Még a 12V-os típusok teljes elektromos rendszere egy kész katasztrófa, a megszakítók sajnos borzalmas minőségűek(1000-1500 km-nél többet állítgatás nélkül nem nagyon lehet velük menni). Tehát marad a trabi gyújtás feltuningolása, ami egy kicsit macerás, de viszonylag olcsó, vagy a Vape egyújtása, ami viszont piszokdrága, ráadásul Szlovákiából kell rendelni, és a garancia érvényesítésében nem nagyon bíznék.
Tartósság szempontjából viszont nemhinném, hogy van különbség a két vas között, mindkettőt ki lehet nyírni piszokhamar, viszont mindkettővel el lehet jutni akár a tengerpartig is.
Amúgy a Jawa hangja tényleg bitangabb, és az is jó gép, csak sajnos a cseh-szlovák barátaink még annyira sem vélték fontosnak a fejlesztést, mint a DDR mérnökök.
Ui:az etz 3000-nél jól húzni, 4000-nél meg vadállatul :)
Magush küldtem neked MAIL-t! Kérlek válaszolj rá!
Jármű GTA-hoz:
http://www.gtapoland.com.pl/index.php?go=download&action=showfile&id=329
Megelőzhető lett volna a dolog, ha idejében átalakítod tankváltósra :D
Hali! Valakit nem érdekell 2DB Jawa 350 az egyik 350 külső olajzású! Kosárban!
Hali,
ezt a trukkot ismerem, csak 1, nem volt nalam semmi mert 1 baratomhoz atugrottam, 2 este 10orakor tortent a dolog.
Fonok
u.i. csinaltattam utana egy olyan eros valtokart(meg megvan), ha azt eltori valaki......
A váltókar tört le és vonatozni kellett?? Kombinált fogó elő, hármasba felvált, elindul, 60-nal hazacsorog. :)
Szia Zaccoskávé,
mivel MZ, Jawa márkákban gondolkodsz, mondanék pár szót mindkét motorról általánosságban. Nem szeretném egyik márkát sem rossz színben feltüntetni, pár tapasztalati dolgot mondanék el. Mivel a barátaimnak MZ-jeik vannak, nekem 150-s TS-m volt, most pedig 350-s 634-s Jaffám van, így úgy érzem van némi összehasonlítási alapom. Alkatrészek. Árban tapasztaltom szerint kb. ugyanannyi, a Jawahoz a spécibb cuccokat(pl. fesz.szabályzó stb) nehezebb beszerezni, de nekem idáig mindent sikerült, ha más nem külföldről. Konstrukció. A Jawa arányaiban hosszabb löketű blokkal rendelkezik. Alacsony fordulattól (2000)már erős, nyomatékos (nyílván jól beállított karbival, gyújtással stb) 2500-tól meg kifejezetten erős ellentétben az MZ-kel amik igazán 4000-től indulnak meg, de akkor iszonyúan nagyon. A Jaffa 2 hengeres mivolta miatt jobban melegszik, nagyon sokat városban nem szeret lenni, ellentétben az MZ-vel. MZ-nek az elektromos rendszere stabilabb, a Jawa (legalabbis ami nekem van 6V-s) gyengébb aksival nehezen indul. Az MZ valamivel könnyebb, de ha nem vagy kanyarvadász nem fontos. A Jawa kevesebbet is fogyaszt(az enyém 3-3.3 között de tényleg) és állítólag tartósabb is. Nekem 22év után még alapméretes henger van rajta. Nekem a Jawa hangja jobban bejön egyébként. Én a helyedben (nagy)városi használatra inkább MZ-t vennék, túrázgatásra inkább Jawat. Sok ember nagyon fikázza a Jawakat mennyi gond volt/van velük, ezzel kapcsolatban azt üzenem, hogy nekem mindkét márkával sok gondom volt, de azután, hogy mindent kijavítottam szakszerűen mindkét motor hűséges társ volt(ill a Jawa most is az). Remélem segítettem a választásban , ha kérdésed van kérdezz nyugodtan
Főnök
u.i.: ráadásként a Jaffa 2 hengere miatt ha valami gixer van 1 hengerrel azért haza lehet vánszorogni, egyszer Győrből így jöttem vele haza (Újpesten lakom), ellentéteben az MZ-mmel, 2 szer vonattal kellett hazajönnöm( pincében készített boltban árult váltókar eltörött), ill. volt olyan amikor lerohadt a vas Vácon és el kellett tolnom Gödig a 45 fokban mert ott tudták csak megcsinálni.....
Sziasztok
Szeretnék venni egy viszonylag olcsó, de stílusos sulibajáró/túrázgató szocimotort.
A Jawa 350/638-as(óó az a hang) és az MZ 251 merűlt fel mint alternatíva. A Jawa-ra mennyire körülményes felaplikálni, beszerezni az első tárcsaféket és ez milyen költségvonzattal jár? Mennyire jelent nehézséget az alkatrészbeszerzés? Lényegesen megterhelőbb fenttartani a Jawa-t anyagilag? Feltéelezem, ha ritkák az alkatrészek akkor drágák is.
Üdv
SZia Gyurma!
Nemrég vettem egy 638-ast és a kipuja eléggé le van rongyolódva. Meg mása is...
Szóval érdekelne, küldhetsz képet. Előre is kösz!
de lehet, hogy 638 az az a kipufogó. De a 7végén utána járok. Ha valakit érdekel, küldök róla képet.
Sziasztok!
Kéne a segítségetek. Már jó pár évvel ezelőtt hozzáfogtam a faterom Jawa 350/ 634-es mociját felújítani. jóformán minden megvan hozzá, csak a kipufogók nincsennek. Nem tudtok véletlenül egy normális boltot ahol lehet is fenni újonnan, vagy nincs valakinek használtan?
Ja és nekem meg van 635-höz tökéletes állapotú kipufogóm mindenestül, ha valakit érdekel.
Minden lehetséges, de nem minden publikus.. :-)
Az időutazó..:)))1958 ból tudsz képet küldeni??:)))Ravasz..:))
Ha valakit tényleg érdekel a JAWA PIONYR, akkor tudok róla képet küldeni.
1958-ból!
CÍMEM:KOLAKATA@FREEMAIL.HU
Helló Mindenkinek!!
Nem érdekel valkit egy , jawa Pionyr típusu moped?
Mondjuk a müszakis része a dolognak nem érdekel , mert ha lejár a müszaki , a meghosszabbításakor a Jawa villát visszateszem utánna meg visszacserélem, ezt azért egy hétköznapi igazoltatásnál csak nem tünik fel. Így be lehet játszani , nem?! A dologba engem az izgat, hogy nem lessz e veszélyes a motor az alakítás után, azaz hogy nem fog e törni, repedni stb..
bár láttam én már karón varnyuvat.:))Egy ismerősöm Jawáját MZ villával szerelve, egy szó nélkül átengedték a mozaikban a műszakin.Igaz, őa a kifliket is cserélte MZ-re..
Műszakilag megoldható.
Az átalakítás miatti típusmódosítás és ennek engedélyeztetése már macerás lenne.
Szóval, legálisan nem igazán megy.
Amúgy használható, jobb lesz a fékhatás elöl.
Ez nagyon jó, csak sajna nem beszélek polish, így hiába nyomkodom az angol zászlót, nem tudom, hogy van lengyelül az, ahogy "kipufogó körmös hollander anya". Így megbukott a dolog...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|