:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az lenne a kérdésem, hogy milyen gyertyát érdemes venni a 638-as TWIN SPORT Jaffámhoz? Illetve mit ajánlanátok Nekem?
Tényleg Pdaranyi, nálatok arrafelé nem láttál új 650-es jaffát? Mert hogy itthon nicns, az rendben, de talán arrafelé inkább előfordul.hm?
Nekem nagyon bejönnek a 650-es új jaffák. Rotax blokk, egész jó dizájn, megvenném. Csak azért sokallom érte azt a 1,5-1,8 misit amibe kerül, használtan meg egyáltalán nem láttam még sehol. Mindenképp megérné, gondolj bele, olyan motorod lenne, ami senkinek az országban:))) Ez nekem sokat jelent. Amúgy új 350-es az horror áron van, 5-600e-ért egy 20 éves (sőt inkább több)technikával felszerelt gépet? Halál. Megkapod uezt. lepukkantan akár 40-50e-ért, felújítod + teszel rá elektronikus gúyjtást + tárcsaféket, és 200-ból megvan ugyanaz. Szerintem.
Köszönöm a válaszokat. Nekem csak a dizájn miatt fordult meg a fejemben egy sportlégszűrő felszerelése. De ha nő a fogyasztás, akkor felejtős. Jelenleg 4.5 körül eszik százon, ami nem tűnik soknak, de ha hozzászámoljuk a nem olcsó olajat, akkor már nem is annyira gazdaságos.
Üdv!
Én kiállításon láttam elöször szolnokon, egész kis pöpec gépek 650-esek. picit drágák mármint én hasznaltat vennék mán annyiért de fajinok:D. amugy lehet kapni kétüteműt is 500rugóért asziszem bár én sokkalom érte egy picit az árat meg hát ha ujjat vennék akkor csak nem jawat:)bár ez szubjektiv. Amúgy én is kivancsi lennék kinek mi a tapasztalatja ezekkel a gépekkel kapcsolatban.
Nem kell túldramatizálni a dolgot. Ha odaviszed a gépet, és messziről látszik rajta, hogy egyben van, és babusgatod, akkor nem merülnek el a részletekben. Ha az egész kinézetre egy fostalicska (még akkor is, ha műszakilag jó!), akkor addig keresik az okot, amíg bele nem tudnak kötni. Ez persze csak az én tapasztalatom, ami nyilván elég egységsugarú.
Próbálok sorrendben válaszolni:
- Nem tudom, a Motorradban vettem, jófajta. Nagy kell hozzá, a robihoz való kicsi!
- 3-4kHUF, nem emlékszem pontosan.
- De, de annak olajosnak is kell lennie, anélkül nem szűr.
- Nem, de az előtte lévő csőhöz kell a karbit hangolni. Nagyobb főfúvóka kell, mint a gyári szívórendszerhez. És számíthatsz egy kicsit növekedett fogyasztásra.
Mindezeket együttvéve, rosszabb az egész, mint a gyári, amin nem kell csodálkozi, hiszen azt mérnökök méretezték.
Csak akkor tégy rá ilyet, ha kénytelen vagy, mint én, mert nekem a váz alakítás miatt nem lehetett a gyárit rátenni. Most egy motorostársam méretezget, karbi elé való szívóteret. Ha meglesz, mindenképpen közzéteszem.
Aha, a probléma lényaegét abban látom, hogy ismerik a típust... egy izzé-porrá átszabdalt (csak a váz maradt vágatlan) Kawasakim volt, úgy átment a műszakin, hogy csörren. Pedig sem a kezelőszervek, sem a lámpa, ülés, lábtartók nem voltak igaziak.
Hali mki!
A minap megtaláltam az interneten a jawa.hu oldalt és csodálkozva látom, hogy a 350eseket ugyanugy gyártják még. Kérdésem az lenne, hogy ezeket még most is lehet kapni, esetleg valakinek van tapasztalata az megoszthatná velem.
Előre is köszi!!
Hmm, érdekes, különösen a sportlégszűrő fogta meg a tekintetemet. Milyen márka/típus? Mennyibe került? Nem lesz olajos a visszafújástól? Nem szív így melegebb levegőt?
Bocs a sok kérdésért, de már régóta gondolkodom én is ilyesmin.
Üdv!
Elvileg SEMMIT nem alakíthatsz át, csak engedéllyel. A bicajórát nem fogadják el, tiris gyújtással nem is működik, a megszakítóssal van olyan, ami működik, de többnyire az sem.
A kezelőszervek lényegesek. Ha nem Jawa, hanem MZ kar van rajta, azért nem fognak szólni, de minden jó legyen. Vagy olyan helyre viszed, ahol átmegy akárhogy is. :)
Sikerült.
No, szeretnék akkor szerezni egy 16-os kereket. Van valakinek? Telót hogyan rövidítsem? Egyszer volt egy olyan bringaórám, ami 300-ig képes volt mérni. Egyszer ki is húzattam 111-ig, mérte. Gondolom megfelel, nem? Volt eg Kawám, azon is volt, kb 900 HUF a Praktikusban...
jól fel kell ragasztani a mágnest, mert 100-nál már szeret leszakadni... :)
A kezelőszervek megléte, helyzete mennyire kérdéses műszakin? (távolsági-tompított kapcsoló, motor(vész)leállító, viágítás, duda, ilyenek...?
kösz!
Ezen a képen a vásárláskori állapota van. Azóta megváltozott, apehanger kormány, és tükrök is mindkét oldalon! Majd lefotózom.
Az óra is rajta van, bár digitális.
Üdv. mindenkinek ! Van 1-pár eladó kipufogom 350-es jáwához, könyökkel,jó krómmal,hollanderrel.( P21-es alkatrész csere érdekel) Az ára:15000ft érdeklődni csak telefonon:06-70-294-15-81
Sziasztok!
Szükségem lenne egy cz 175 477-es benzintankra, aki tud légyszi segítsen!
előre is köszi
Sziasztok!
Szükségem lenne egy cz 175 477-es benzintankra, aki tud légyszi segítsen!
előre is köszi
Sziasztok!
Szükségem lenne egy cz 175 477-es benzintankra, aki tud légyszi segítsen!
előre is köszi
A csepptankos első hátsó kereke egyaránt 16 coll!
Na, valami ilyesmi kell nekem is. Én a széles-lapos kormányra bukom :)
Km-órád? Nem látom a képen... Meg a jobb tükröt... minden esetre, írtátok a csepptankos hátsót. Az hány coll?
kösz!
kmóra kell. Jobb tükör érdekedben. Indexet nem kér senki.
Ha érdekel, nézd meg az enyémet, ez is meg lett alakítva, vizsgán nem szóltak érte.
http://gylab.fw.hu/photos/motoros/sajat_motor/nagy/jawa_500.jpg
Na akkor.Inkább a hátsó kapaszkodó helyére tedd a hátsó telókat, és a mostani helyeket akkor le lehet vágni.ez kb 3 centi ültelés.És ne MZ kerékben gondolkozz, hanem a csepptankos Jawáéban.Azért az egy fokkal egyszerűbb.Ennyi ültetésbe nem fognak beleszólni, bár műszakira azért 18as hátsókerékkel mennék.De utána simán kicserélheted egy negyed óra alatt...
Index nem ekll rá műszakihoz, de akkor tényleg vedd le mindegyiket.Az nem kötelező tartozék, de ha fenntvan működnie kell...
Hát műszakin tuti nem megy át, ha más nem, akkor az index hiánya miatt. Azt írod, te sem akarsz meghalni, ezzel viszont ellentmond az, hogy le akarod szerelni az indexeket. Az egyoldali tükröt sem ajánlom, amelett hogy csúnya, biztonság szempontjából sem kiváló ötlet.
Ja, műszakihoz még annyit, hogy szerintem azt sem fogják jó szemmel nézni, ha változtatsz a vázon és a futóművön (ültetés, MZ kerék, stb).
Üdv!
Hello!
Vette egy 634-est, Úgy tűnik egész rendben van mindene, viszont kedvem lenne kicsit faragni rajta. mi módon lehetne pl megültetni (vagyok vagy 160, nem ártana kicsit lejjebb tenni...
Két dologra gondoltam: Egy laposvasat behegesztek a jelenlegi felfüggesztés mögé és ott valósítok meg egy hátsóteló-felfogatást. ez kb 3cm. A másik MZ 16-os kereke. Belemegy? Tervem még, hogy lecsupaszítom. Egy tükör, no index, no ford-mérő, km-óra ilyenek. Ha ezek UTÁN viszem műszakira mire számítsak? (természetesen világatás, fék ok, meghallni én sem akarok...)
Köszi!
Sziasztok! Valakinek nincs véletlenül Jawa 634 álló,forgórésze? Esetleg valami más megoldást nem tudnátok javasolni a gyújtásra?
Segítségeket is előre köszönöm!
Hali megint,
az elmúlt jó pár nap fogyasztási mizériáját szeretném lezárni. Alig vártam, hogy hétvége legyen és elő tudjam venni a szörnyeteget egy kis mérésre, aminek az eredménye : 1.24 liter / 38.5 km azaz 3.220779 lityi százon normál beállításokkal, 1/3 távon 80 km/h-val, 2/3 távon pedig kb. 60-65km/h-val állandó sebességnél!!!!!
Tisztelettel megkérnék mindenkit(kinek nem inge ne vegye magára), hogy ha lát,hall, tudomást szerez valami olyan dologról ami első hallásra talán ha nem is hihetetlen de legalábbis nagyon szokatlan akkor inkább kérdezősködjön felőle első körben(hogy lehet? mi a trükk? adnál nekem is tanácsot? stb.) minthogy jól lehurrogja az illetőt, hogy az nem lehet , ki van zárva, meg hogy hazugság, hülyeség stb.... (ugyanis kutya sz@rul esik az embernek)
Én is sokat köszönhetek annak, hogy mindíg csak kérdezősködtem.
Na pá mindenkinek
Furcsa dolog történt. 634. Egyszer csak megszűnt a kuplungom. Nem oldott ki. Szétkaptam, és akkor sem oldott. Kivettem a betéteket, akkor sem. No ennek fele sem tréfa, levettem a kosár belső részét, és bizony az szorult meg. Azaz ha ráhúzom azt a 10-es anyát, akkor összesorítja a kosárral. Van a kosár alatt egy hézagoló, azt kicseréltem fele akkorára, így a kuplung jó lett, de most beleér a lánc a berugó fogasívbe. Kérdés, hogy kell a fogasív és a dekli közé valami hézagoló, ami tartja a távolságot, vagy a kuplungom tengelye ment beljebb a blokkba? Szét kellene bontanom?
Ezt nem tudom, de tankom van, ha kell.
Csőváz!
Nemrégiben vettem egy Jawa 634-et most akarom rendbe tenni, már beindul de nincs töltésem. Szerintem a fesszabályzó lehet rossz. Mit lehet ezzel csinálni? Van egy mz fesszabom azt rá lehet valahogy eszkábálni? végülis az is 6v
Előre is kösz.
Na, tudja rosseb, ha hozzájutok berakok én is egy új szimeringet, meg lehet lecserélem a spirált is, ki tudja, lehet tényleg az a ludas abban, hogy felkapja az olajat. kösz a bréjnsztormingot:)
Egy szimmering-szerűséget (nincs benne rugó, csak egy gumidarab az egész) kell kicserélned. Ha leveszed a spirált a blokknál, azonnal látod is. Kipiszkálod valamivel, és megjegyzed, melyik oldala volt kifelé. Elmész a Futárhoz vagy Majtényihez, és megmutatod, hogy olyant kérsz. Ha megvan, finoman a helyére teszed a megfelelő oldalával kifelé. Visszacsavarod a spirált, és örülsz, hogy megszűnt az olajfolyás (majd rájössz...) :D
Értem...
új szimmering, odafigyelve.
Én csőkulccsal tettem - arra kocogtatva- a helyére. Az nem OK? Na majd figyelek...
Ha jól értem szerinted kiverődött.
Köszi... megvan a hvgi program egy része :-)
A szimeringcsere amúgy nem egyszerű mutatvány ám. Megfelelő beütőszerszám kell hozzá, és nagyon pontosan a helyére kell ütni a fészkében.. Ha a szimering belső futógyűrűje nem a négyszögmeghajtónyak hengeres részére kerül, igen hamar kiverődik.
Én is cseréltem már ilyet, odafigyeltem, sikerült...
Szia!
Vártalak ide... :-)
Eddig bejött amit mondtál...
De akkor mitől van, hogy még mindig -megint- folyok? Nem belül veri valami szét a cserélt szimeringet? Visszaolvastál? Igaz nem újra, de cseréltem... és nem volt szar sem. Az enyém csak darabban jött ki...
A.
A szimeringcsere megoldja a ford. spirál problémát, a futár boltban a Zichyben vettem anno... asszem tarcsi is van valahol itthon. 6x12x7
A sebességmérőé 8x16x7 ha igaz.
Hali! Bocs. A 7végén csináltam mindent, csak azt nem amit kéne, és sajna b.sztam megnézni akármilyen alkatrészt is. Szombat du.-ra igérem lesz kép, ha addig nem késő. Bocs.
Hali!
Elmagyaráznád ezt kicsit jobban is?
Milyen gumidarabot és hol is kapok majd?
A.
Sziasztok!
Az mennyire konstrukciós hiba, hogy megreped a Jawa tank? 634es.
Valaki mondta nekem, hogy ez több gépnél is előfordul. Igaz ez? Hogy küszöbölhető ki, hgy ne forduljon elő újra?
A tank az egyik hátsó felfogatási fül tövénél repedt meg, és egy teljes tank benzin bánta.
Egy 150 Ft-os gumidarabot kell csak kicserélni. Ha a dekliből lazult ki az alkatrész, azt csapágyragasztóval tudod rögzíteni.
Köszönöm, de marad a motoromon az eredeti megoldás. Ha valaki még visszaolvassa itt alant az előzményeket és van ötlete, jó lenne ha megosztaná velem. Köszönöm :-)
Szev.Probléma megoldása ;): Van elektronikus (de analóg) fordulatszámmérőm.Akinek kell szóljon mert az eredeti nekem jobban kell.Na az tuti nem ereszti az olajat:)).Viszont némi átalakítás kell hozzá kábel ügyileg.Őrült mák,hogy van pluszba fordulatszámmérő kivezetéses oldaldeknim, így az original cseh ford.mérőt be birom majd rakni.Lényeg:akinek kell szóljon.
Jut eszembe... ahogy irod, a spirál nem érintkezik a szimmeringgel. Neked nem fog segiteni a tömités csere szerintem, mert nálad a spirál kapja fel valahogy az olajat. Nálam más a helyzet, nekem valahogy mellette jön át. Nem jól mondom?
A legnagyobb nyomaték és a legkisebb fajlagos fogyasztáshoz tartozó fordulatszám közti tartományt kell használni, ha optimalizálni akarod a fogyasztást. De ez még kevés az egész vezetési stílust arra kell behangolni, bár az már a közlekedés lassítását is jelentheti időnként. Egyébként sok múlhat a gumikon és az egyéb beállításokon is.
Tehát teljesen normális dolog még a több literes eltérés is!
A szimmeringet kaptam egy bontásra itélt másik motorból - hm...azaz talán nem volt tökéletes. Nekem amúgy a gép alja, a baloldali lábtartó, a bal bakancsom orra és a baloldalra pókozott zsákom lett meglehetősen olajos. :-(
Az epokitgyantát nem ajánlanám :-)
Talán segithet ha az egész fordulatszámmérő meghajtót kicserélem? Abból ha jól nézem van gyári eredeti...
Hm, ugyanezzel a gonddal küzdök. Nekem egyelőre simán fordulatszámmérő szimmering kéne, de egyelőre sehol se kaptam. Te honnan vettél? Amúgy nekem olyan szintű a mutatvány, hogy egészen a fordulatszámmérő aljáig felcsapja a spirálon keresztül az olajat, olajos a műszerfal alatti vezetékrengeteg, a tank jobb eleje, sőt legutóbb még a jobb visszapillantóm szára is hajtóműolajos volt...
Kétlem, hogy spirálcsere segítene, mivel a szimering az nem érintkezik közvetlenül a spirállal. Én már epokitgyantán is gondolkozom...:)
Sziasztok!
Eladó jawa pionyr-hoz való komplett kormány kezelőszervekkel, és egy elsőlámpa üveg foncsorral. Érdeklődni e-mail-ben. Képet tudok küldeni.
Szép napot mindenkinek!
Mint mindig, ha irok ide... segitség kellene. A 638-as Jawa motorom blokkja ereszti az olajat... Tette ezt a nyáron is, amikor rájöttem, hogy a fordulatszámmérő bowdenjének szimmeringje szorul cserére. Megtettem, es volt két nyugis hónap. Aztán egy gyorsabb menet után most észrevettem, hogy a fordulatszámmérő mutatója 1000-es amplitúdóval leng ide-oda folyamatos menetnél, az olaj pedig megint szivárog... és ha jól nézem megint a szimmering. Hm... Van valakinek ötlete? A szimmering mellett bowdencsere?
Előre is köszönöm.
Ejnye mar Mberek, ne ugorjunk itt egymasnak fogyasztasugyileg. Ahogy a kollega is megmondta, mindenkinek maganak kell tankolnia, es ez a mervado. Az enyem ugy bedobta a 6 lityit-hozzateve, hogy 2004s gyartmany, elso tulaj, stb.- hogy csak na, ha egyedul voltam, ha ketten felpakolva, most meg mar beeri 5l-el is. Ennek csak orulok, de motorozasban nem nyujt masabb elmenyt. Ugyhogy mindenkinek sok benyat kivanok. udv
Én akkor is kíváncsi lennék arra, hogy hogy jön ki ez a fogyasztás, hogy hogy kell ezt csinálni, mert én is szívesen kipróbálnám a kocsimon.
De most komolyan hogy?
Elindúlsz kb negyedig húzott gázzal, és kb 1200rpm-nél felváltassz 2-be, majd néhány másodperc, és jelentéktelen gázadás mellett 3-ba, és így tovább egészen 70-ig? És így kijön a 3,125. Tényleg nem kötekedésképp, de ilyesmi élményt egy simsonon is el lehet érni, nem?
A felömlők számának növekedése az nem inkább arra van hatással, hogy tökéletesebb a henger feltöltése, úgy mint 4t-nél a 16V esetében? Legalábbis én így tudom, meg mznél erre enged következtetni a ts, és az etz közti különbség, legaláábis ami a fogyasztást illeti.
Amúgy meg nem neked jött mindenki, csak ez a 3liter(binyigliórával mérve!) olyan, minta azt mondanád, hogy a ford mustangod csak 8l-t eszik városban.
Mondjuk végülis tényleg tökmindegy, hogy mennyit eszik a mocid, mivel úgyis neked kell tankolni.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|