:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ezt tudom, a legnagyobb piacuk Afrika, meg India is elég jelentős...Ettől függetlenül ott meg aztán főleg a robosztus, strapabíró gépek a nyerők, nem a teljesítményhajhász masinák...
Bocsi,tudom hogy nem nekem szól a dolog.de megjegyezném hogy az elmúlt 16évben sem európába,hanem másik kontinens fejlődő országaiba exportált a jawa cég.Szerintem még sokáig fogják gyártani ezeket a 2T-ket.
Heló.Itt van az oldalon egy 6 voltos 20 ledes forulatszámmérő.Azt megcsinálta már valaki?Mert mi már 2.szor csináljuk de igy sem akar rendesen működni.Ki mit mond?Mi lehet a baj?szerintünk IC.
csnorbi, én nem tudom, hogy te kis hazánk melyik részén laksz, de itt Debrecenben, nem olyan eszeveszett messze szlovák "barátainktól" jawahoz is csak magyar kisipari szar van, csakúgy, mint keletnémet testvére esetében. És képzeld, az mz gyár is működik!!, és nem is szar dolgokat gyárt...
Szerintem 6kilóért se 125-ös japán vas, se jawa, hanem, páréves 5-600-as honda, yamaha stb, 4 ütemmel, 4 hengerrel.
Hurka!
Sztem értelme nem lenne hozzányúlni ahoz a blokkhoz már...Kétüteműt buzerálni, beleölni egy rakás pénzt, hogy utána nemsokkal le kelljen állítani a gyártást, mert nem tudja majd a normákat teljesíteni???Ugyan..Ki az a barom, aki megcsinálná???!!Ráadásul kétütemnél a nagy teljesítményt üzemanyagban nagyon meg kell fizetni...Szóval tök felesleges...Ami most van bennük, az egystrapabíró konstrukció..És mivel ezer éve nyomják, gyermekbetegségek sincsenek, és olcsó is előállítani...De ugyanez egy újabb variációról nem mondható el sztem....
Nekem van Jawam és suzukim is.Tudom,hogy mi a különbség.
Ezt igazán csak az érti meg teljes mélységében,aki párhuzamosan tart fent keletit,il. nyugatit:-)
Új motort én nem hasonlítanák össze egy használtal,pláne ha más kategóriát képvisel.Én úgy tudomhogy az új jáwáknál ,már más az áttétel arány.
Mit gondolsz a GSF 600-as blokk olyan nagy szám? az is ezeréves konstrukció.Nézz csak utána,hogy miben teljesített a bandit előtt!:-)Vagy nézd meg a GS 500-as blokkot,egész a 80-as évekig visszavezethető.
Üdv. Mindenkinek!
Szerintem az egyik legnagyobb gáz az új 350-es Jawa-val, hogy ugyanannyi a teljesítménye, mint 20 éve. 18, v. 19 kW. Ami gondolom azt jelenti, hogy a blokkhoz hozzá se nyúltak, mióta a 638-ast megcsinálták. (kivéve a generátor+gyújtás)
Ez azért elég gáz.
És úgy látom, hogy a váz és a futómű sem változott lényegesen.
Szerintem egy motornál az a két legfontosabb dolog.
Persze aki korhű gépet akar, az biztos örül ennek.
Én is szeretem a Jawa-t, de 600-700 ezer Ft-ért lehet venni egy néhány éves suzukit, vagy hondát. Tudom, hogy ez teljesen más kategória, meg hogy nem lehet a kettőt összehasonlítani, de inkább egy 2001-es GSF600-t vennék, mint egy 350-es kétüteműt.
Sőt láttam a neten egy 1999-es, 800-as Intrudert 500 ezerért, teljesen jó állapotban! Az már azért nem egy rossz gép. Szerintem.
De ez csak két példa volt.
Ettől függetlenül JAWA FOREVER!
Most komolyan.Mondd te mit olvasol itt a fórumon???Leírtuk már neked az uóbbi héten többször is.De mégegyszer: CSepptankos Jawa kerék 16colos!!!Ennél egyértelműbben nehéz megfogalmazni...
A chopper az egyetlen szeria amit rendelhetsz igy is ugy is...a vevő kívánságára bármit :)) .
A tobbi olajpumpas.
Isten ments, nem kell hanyatt esni tőle.
Viszont ha megnézed 6K-ért újonnan mit kapsz (125ös japán p...köszörűt)....hát akkor inkább ez...
Az alkatrészek minősége ugyanolyan jó mint mondjuk 88ban, ha nem sokkal jobbak, sőt.....hja kérem ez a gyár még mindíg működik (!) és nem kell magyar kisipari vackot beleraknom, mind a keletnémet testvérébe.
Az, hogy vadonat új, bőven megér +100e-t és akkor már a bolti árnál vagyunk.
MIlyen 16-os kereket tudok beletenni a Jawaba? Úgy értem, aránylag egyszerűen... Köszi!
És egy lényeges kérdés. MI az, ami kötelező a műszakin? PL:
index
km-óra
2 tükőr, vagy csak bal oldali (nekm átment)
távolsági fény + visszajelző lámpion.
KI mit tud?
Na szóval akkor az isten se tudja akkor hogy mit mivel meg hogyan adnak....
Viszont találtam olyan példányról is képet amin van pumpa is, meg önindító is...
Ezt nézdd meg Matya!
http://www.jawa.hu/jawa350chopper.htm
Ez pedig új jawa. Ezért mondtam, hogy lehet rendelni olajpumpával is, meg bizonyára lehet rá rakni önindítót. Viszont az önindító nem gyári jawa, csak van egy cég aki aranyáron gyárt 350-es blokkhoz olyan deknit, amibe bele tehető.
Az olajpumpa tuti, h széria.De megnézem már csak a biztonság kedvéért is..
Az lehet, hogy "csak" 94-től van rajta, de nem mint szériaelem, csak lehet így is...amúgy kb egy hete néztem a honlapjukon az "új" 350-est, és egy deka önindítót sem láttam rajta sem olajtartályt, vagy pumpát. Jawa nemvételben egyetértünk:)
Olajpumpa az "csak" '94 óta van a 350eseken..Végülis nembaj, még jó, h figyeled a fejleményeket..:)))Egyébként önindítót is lehet kapni hozzájuk, azt nem tudom ugyan, hogy az újakon gyárilag is rajta van-e....
Mellesleg én abszolút Jawa párti vagyok, de azért újonnan eszembe nem jutna venni.Ebben egyetértünk...
Akkor sem ér egy több mint húsz éves technika 6kilót. Jó rendben kapott egy kis ráncfelvarrást, de maradt a 4-es váltó, a hosszúlöket. Ahhoz, hogy azt lehessen mondani rá, hogy megéri, minimum kellet volna kapnia egy membránt, 5.seb-et, önindítót, olajpumpát.
Most attól kellene hanyattesni, hogy 2004-ben bele rakták a motorba azt, amit az mz már megtett 88-ban?Ja, és az is elavult, korszerűtlen volt már 88-ban is. Arról nem is beszélve, hogy minőségre biztos vagyok benne, hogy szarabbak ezek a jawak, mint mondjuk 88-ban voltak.
Egy ilyan vasért 250-300ezer az, ami elfogadható, bár én tuti nem vennék ílyet, mivel attól hogy új, még régi technika, viszont túl fiatal ahhoz, hogy ez lényegtelen legyen.
Abszolut igazad van. Az uj jawan tarcsa+elektromos gy.+rezos dob van. Ez utobbi tudomasom szerint 60ezer ft... Az elektromos gyujtas sem az a mezei kivitel, mint amit mi vettunk, hanem az amelyiknel a generatort is kene cserelni...az sem all meg 40bol... Ha gyari szintu 350est akarsz bizony megkozelited az uj arat...
Ezert a penzert megeri. Meg aztan, ez a "technologia" meg akkor is beindul ha a sufni melyebol banyaszod elo :)) es kivisz a vilagbol.
udv, N.
Azt nem veszi észre, ha nem szólsz neki, hogy kivágtad...Nekem is így megy át mindig a műszakin...Ha meg szépen megcsinálod, akkor főleg semmi jelentőssége nincs...Nem kell ennyit parázni....:))
Azt nem veszi észre, ha nem szólsz neki, hogy kivágtad...Nekem is így megy át mindig a műszakin...Ha meg szépen megcsinálod, akkor főleg semmi jelentőssége nincs...Nem kell ennyit parázni....:))
Megpróbálom röviden és jól leírni. Szóval mivel hengerlik a menetet, a küllő átmérője kisebb mint maga a kész meneté. Ugyanis mikor hengerlik (mángotolják), akkor a menetárokból hiányzó anyag a menet tetejénél jelenik meg, kvázi kitüremkedik oda, ott nyeri el a pontos külső átmérőt. A hengerléssel növekszik a szilárdsága is, az anyag szövetszerkezete követi a menetprofil alakját. Ha vágnál rá menetet, "elvágnád" ezeket a szálakat, amitől gyengébb lesz, arról nem is beszélve, hogy egy kisebb átmérőjű anyagra vágott menet profilja kisebb lesz, hiányozni fog a felső része, ami szilárdságilag megint nem jó, könnyen leszakadhat az anya. Hát ennyit tudtam hirtelenjében leírni, remélem érthető volt. Ha valaki másképp tudja, vagy további infója, ossza meg velünk.:))
De a lényeg, ne rövidítsd meg és ne vágj rá menetet semmiképpen sem.
Szal ne vágjak, metszek menetet? Nem értek hozzá. Tud valaki 16-os kereket? Nekem sok helyen javasolták a 16-os felni+rövidebb küllő megoldást. Mi a gáz vele? Legfeljebb megtanulom ezt is...
Matya! A kapaszkodó/vágásra gondolsz? Nem lesz morci a vizsgabiztos, ha vágott vázat lát? Vagy ennyit nem vesz észre? Mert néztem és valóban megoldható lenne egy kisflexszel...
Még soha nem láttam a 650-es Jawa-t élőben. Az ország keleti végében lakom, itt egyébként is kevés a motor. Nagyobb eséllyel fodulhat elő az ország nyugati felében. Szerintem a legtöbb Németországban és Ausztriában van - ott is sokan szeretik a Jawa-t és pénzük is van elég.
sorszám: 9445 (63973)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-10-17 08:31:23)
Nem osztom a véleményed:-)
Tárcsafék:80e.huf,vape gyujtás 25e.huf.
Marad 100e.huf-od.Nem tudom,de ujszerű jáwát nemnagyon kapsz ezért a pénzért.
Esetleg egy kevés kilómétert futott gyári álapotút,ha kifogsz,de a kevés kilóméter azt takarja,hogy rég vagy ritkán használták.Tehát,el van benne öregedve jópár alkatrész.Ha már szétborítod a blokkot ,biztos cserélsz csapágyakat,szimeringeket,léptetővillákat stb. Ergo, az ahorror ár ,nem is látszik annyira horrornak:-)
Ezért az árért(600e.)megveheted részletre 10%-os befizetővel,és kapsz 3év garanciát rá.
Szerintem a 2T ,nem elavult technika,ha tudnád micsoda fejlesztések vannak e témában!
Kíváncsi lennék más véleményére is:-)
sorszám: 9444 (63971)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-10-17 08:29:37)
A 16"-os kerék nagyon ritka.Egy jó krómozású kerékért elkérnek akár 5000huf.-ot is,mert ez sok veterán járműn megtalálható.Ez van a velorex350-es en(bőregér),és velorex oldalkocsin is.Látogasd a bőrzéket, hátha kifogsz egy jó darabot.
Skoda 105-ös foncsor ugyanaz.
Én Trabant H4-es foncsort tettem be Kb.1500-2000huf-ba kerül mind két tipus.
Egyébként leírtam mit csinálj, hogy alacsonyabb legyen a motor segge....
Meg ne próbáld vágni a menetet!!!!Életveszélyes!!A küllőkön mángorolt menet van!!!!Úristen miket találtok néha ki!!!
Alakítsd át a teleszkópot rövidebbre.
A 12V-osoknál a Skodáé csereszabatos a legjobb tudomásom szerint, elvileg a 6V-os is az, de a legegyszerűbb ha magaddal viszed egy autósboltba és összehasonlítod vele.
Sziasztok!
Én 6 V-os kockahengeres 350-es jawahoz keresek komplett blokkot
Ha valakinek van eladó akkor írjon a címemre
pitbul18@freemail.hu
Előre is köszi
Ebben van valami... kitől, hol kapok új foncsort, meg még mindíg érdekel 16-os Jaffa kerék. Egy új felni-küllövágás kb mekkora beruházás? (elvileg havernál tudok menetmetszeni, flexelni...) Olcsóbb, jobb, mintha veszek egy sima 16-os kereket. (akkor legalább műszaira megmarad a 18-as... :) ) Tudtok a 364-esénél rövidebb telót? Azt hallottam a Pannónia ilyen... Ültetni akarok.
KÖsz!
Sziasztok! Jobban jártok ha vesztek egy új foncsort ami eleve H4 és akkor nem kel semmiféle közbetétel küszködni! És ha a foncsor amúgy is vak lehet abban akármilyen halogén izzó!
De , ha jól emlékszem, az mezei H4 -re adapter volt.
Asszem pl. a kispolákhoz csináltak ilyen közbetétet, az én 12 voltosomban is ilyen volt.Kapható az autósboltokban..
A Tungsram katalógusban van 6V 35/35W-os halogén izzó (HS1), aminek azért több a fénye mint a hagyományosnak, csak sajna a foglalata más. Lehet hogy létezik közbetétgyűrű, amivel ezt is be lehetne rakni, csak nem találkoztam még ilyennel.
Nem, nem Én vagyok az! Valószínűleg keversz valakivel....
hello, Tudtok valami jó megoldást, hogy jó világítása legyen a 6V-os Jaffának? Szerintem 35/35W elég silány, ha jön a Xeon-BMW szembe 140-el... köszi!
Én az vagyok amikor szolnokrol lementem dunaharasztibol, te meg veszprémből asziszem és én értem oda elöbb. nemtom így rémlik e már?:) 1 éve volt tavaly augusztusban
sorszám: 9428 (63894)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-10-17 18:42:05)
NGK B8HS
sorszám: 9426 (63880)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-10-17 18:42:39)
Na, akkor valaki adna Nekem 1 jó gyertya tippet?
Talán tőled is akartam venni 1 ETZ-251-est? :D
Erős befolyásolás hatására JAWA lett a dologból! Eddig még nem bántam meg!
Én vagyok a szürke etz-s dunaharaszti tudod. Hogyhogy jawa lett belöle?
sorszám: 9423 (63867)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2006-10-17 17:00:46)
De-de, akartam, csak Jawa TS lett belőle! :)
szia B.A.T. (II.) - te nem akartál régebben egy 251-es etzt venni?
sorszám: 9421 (63854)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2006-10-17 15:11:46)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|