:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
Van valakinek eladó 350-es Jawához 12 voltos generátor forgórésze?
Szolnoki börzén láttam egyet 39-ezerért pöcre indult 638-as, még ellehetett volna jarkalni. Olyan jó közepes állapotba volt. Ha nem lenne mzm megvettem volna:)
Nekem csak azért nics 600ezerért Jawam mert az emileimre a fülük botját sem mozdították, ekkor kezdtem szétszedni az öreg Jawat, pedig az volt a tervem, hogy eladom, és befizetek egy újra...
Szerintem 6kiló a mai világban nem számít drágának, nem beszélve, hogy európaiként európai motorral járhatnék.
Sziasztok!
Vennék bármilyen állapotú 638-as jawat rendszámmal vagy papirokkal max 40e-ig
komlost@freemail.hu
Kontakthibára nem gyanakszom mert mentem vele vagy 20 km-t úgy hogy végig nem volt töltés. Egy pillanatra sem aludt ki a piros lámpa a műszerfalon. Ha kontakthiba lenne akkor legalább néha kialudt volna nem?
Köszi a segítségeket (mindenkinek köszi)! Sajna ma sem volt időm megnézni a szénkeféket, de remélem holnap sor kerül rá. Addig is ha van még vkinek més ötlete szivesen veszem.
http://www.jawamania.info/Files/tech/str16a17el.jpg
Ime itt egy elvi kapcsolási rajz. Alighanem nekem lenne egy komplet vezeték kötegem, ha megszervezed Szegedről elvihető.
Üdv. Laci
http://www.sesa-moto.cz/page.php?parametr=historie&kde2=schem
Próbáld meg itt.
A 600e Ft-s kerdeshez, hogy mit lehetne meg venni: nekem 250-s 4 utemu kinai chopperem is van, ujonnan, szalonbol tokkal-vonoval az utolso Ft-ig kulcsra keszen 670500Ft volt. 100%-ban meg vagyok vele elegedve, 2.4-2.8 kozott eszik es raadasul meg jol is nez ki(dupla kipufogo, tiszta krom, stb.) Igaz, nem megy ugy mint egy Jawa, de ide-oda elmenni, ill. a varosba tokeletes es meg sulyado sem kell ra
Heló!
Van nekem egy Jawa 559 es 250es gépem. Szétszedett állapotba szereztem, de vezetékek nincsenek hozzá, azon kívül hiánytalan. Letöltöttem hozzá kapcsolási rajzot is , de az valahol hibás! Esetleg ha valakinek lenne egy rajza, vagy eggy tippje honnan érdemes letölteni egy jót azt megköszönném!
üdv.
Üdv!
Szerintem is sok a 600ezer egy új Jawa-ért.Hiszen ezek a motorok épp az olcsóságuk miatt népszerüek ma is.Persze még számtalan okból is szerethetjük őket.Akinek 600ezer Ft-ja van motorra az 99százalék,hogy nem Jawat vesz!
Krokodil!
Nekem eddig 2-szer volt töltésproblémám a 638-asommal.
Az 1. esetben a dióda ment tönkre, a 2. esetben a fesz.szab.
Ellenőrizd a Powerarc által leírt módon a szénkeféket. Ha azok rendben vannak, akkor én erre a 2 alkatrészre tippelnék. Esetleg valami kontakthibára.
Ezen kívül azthiszem más nem is okozhat töltéshiányt, persze, ha a generátor működik!
Nyugodtan javítsatok ki, ha tévedek, ezek csak saját tapasztalatok! Én sem vagyok elektromos szakember!
Üdv. Mindenkinek!
Egy pár napig nem voltam net közelben. Most látom milyen jó kis vita keletkezett a hozzászólásom után.
Egy valamit tisztázzunk:
Egyértelműen leírtam, hogy nem lehet összehasonlítani egy Jawa-t egy japán géppel.
Én csak írtam 2 példát, hogy 600ezer Ft-ért milyen motorokat lehet venni új 350-es Jawa-n kivül. Egy szóval nem mondtam, hogy ezek a legjobb gépek a világon, csak azt, hogy én ennyi pénzért inkább valami ilyesmit vennék.
Szerintem a Jawa egy teljesen jó gép, a maga hibáival. 100ezer Ft-ért akkora élményt nyújt, hogy nem is értem, miért nem vesz mindenki egyet. Nem hiszem, hogy egy 600ezer Ft-os Jawa nyergében jobban érezném magam!
Széles utat!
Hali!
Nekem van egy pancsi vázam amiben benne van az első teleszkóp de eléggé rozsdás,de komplett ha érdekel 4000 ft-ért viheted az egészet
Hali!
Nézd meg a szénkeféket, két pici csavar fogja be a helyére a tartóját, könnyű kiszedni a megszakító mellől. Könnyen kell járni a fészkében a rudaknak és nem lehet elkpova, vagy eltörve a rugójuk.
Nem láttam még szabályzási képleteket, diagramokat a fesszabról, de egyszerű relés cuccnak sejtem. 634-es ügye? Ha jól néztem, 2 fázisú, mind az indukált fesz, mind a frekvencia a fordulattól függ. A dióda egyenfeszt csinál belőle, igaz lüktetőt. A kettő fázis így már összedobható, a diódák nem engedik, hogy visszatápláljon egyik tekercs a másikba. Egy relé úgy van beállítva, hogy mondjuk 6.5 voltnál meghúzzon és saját tápfeszét, tehát az egyenirányított dinamófeszt rádobja impulzusszerűen az akkura. Mivel amint terhelés alá kerül, leesik a fesz a rendszer belső ellenállása miatt (ami egyutas egyenirányításnál amúgy is szar), a relé old. Ami itt rossz lehet: tekercs, dióda relé. HA ilyen a rendszer, akkor egy fázis kiesésekor gyengül a töltés, de van. Szerintem adj tápot a gyújtásnak egy 6V-os adapterről (azért ne a telefontöltővel próbáld, kell neki kraft!) és mérd járó motornál a dinamótekercseket. Ha ok, akkor jöhet a dióda, itt csak egyenkomponens lehet, de vigyázz lüktetőt kell mérni. (más kérdés, hogy ezt szkóppal látnád szépen a műszerek zöme nem tudja lekövetni.)
Ha ez is ok, van sok sok delej, akkor a relé szar. Mellesleg az okozhat azonnali totális töltéselmenetelt. De az is lehet, hogy egy dióda szar és zárlatos, nem szakadt. Akkor ugyani (ha ellenfázisban vannak, ahogy logikus volna) pont eleszik egymás villanyát a tekercsek.
Megjegyzem, NEM ismerem, a Jaffa fesszabjáz, én így raknám össze, ha KGST-s mérnök lennék. Minden jót!
Továbbra is kérdésem a műszaki-követelmények, illetve továbbra is keresek 16-os kereket, Pancsi teleszkópot.
Köszi!
Senkinek semmi ötlete????
Köszi szépen a választ!
Ezzel azonban egy újabb kérdés merült fel bennem. Ezen típus esetén nem lehet megoldani, hogy a gyújtást kicserélni valami tirisztoros darabra?
Még van egy komplett gyári új karbim 175 és csepptankos 350 Jawara való!
Hali! Valakit nem érdekell 2 db 350 csepptankos Jawa! Kosárban van forgalmi van a blokk egybe van! Az egyik külső olajzású! És adok mellé egy velorex 562 oldalkocsit!
Nem akarok kötözködni de 1. pontban azt irtam hogy csak ujjat amugy felejtsük mar el a témát:)
Háj Danika!
Nekem van egy islyen vasam.
Jó kis gép, jó érzés vele menni, de nem a megbízhatóság mintapéldánya. Semmiképp se vedd meg úgy, hogy nem adnak hozzá egy rakat pótalkatrészt, márcsak azért, mert nem sok mindent lehet hozzá kapni. Igazából a gyújtás a gyengepontja. Azt mindíg bütykörészni kell majd. De ha egyszer tisztességesen felújítod, akkor azért a gyújtásállítgatáson kívül nem sok gubanc lesz vele. Én régen rengeteget mentem vele, és városon kívül sohasem rohadt le, és ahhoz képest, hogy kismoci, egész jól lehet vele haladni. 50-55 km/h-ás átlagtempót nyugodtan lehet vele tartani. Erőss szembeszélben viszont elég gáz, mert a lábvédő miatt fel akar szállnni. Viszonylag olcsón fel lehet újítani, a legnagyobb költség szerintem a lerohadt krómcuccok felújítása.
Kb ennyi.
600ezerért én akár négy mz-t is tudnék venni és lehet még két jawa is beleférne :-))
mzzzz
Sziasztok!
Nekem a 638-as Jawamon elment a töltés.
Úgy tünik a dióda és a fesszabályzó jó, de ebbe azért nem vagyok 100%ig biztos, be 90%-ig igen. Az elektromossághoz nem nagyon értek ezért kérem a segítségetek.
Mi okozhatja, hogy nincs töltésem?
Kérlek segítsetek, várom a hozzászólásokat.
Előre is köszi: Krokodil
Sziasztok!
Nézelődtem a neten, és alaposabban szemrevételeztem pár Jawa Ideált. Elgondolkodtam egy vásárlásán, és restaurálásán. Akinek van vele tapasztalata, vagy csak többet hallott már róla, mint én, azt kérem írja meg, hogy mégis milyen motor! Megbízható?
Előre is köszönöm!
Üdv:
Dani
Sziasztok találtam a bontóba egy egész 350-es kéthengeres blokkot.Ha érdkel valakit írjaon motorszerelo@citromail.hu
Nem azért írok mintha beleakarnék kotyogni a nagyok vitájába de szerintem is sok 600ezer egy jawajért vagy mzért. Természetesen az mz és a jawa is kitűnő konstrukció!:D
De ha már nekem 600pénzem lenne akkor rakkok hozzá még egy kicsit esetleg kis hitel és veszek vmi négyüteműt:) dehát szerintem kár ezen vitatkozni mert annyi szokás ahány ember:). Amúgy egyet aláírok ha lenne vmi megkötés hogy
1. Új gépet lehet csak venni
2. Csak 600ezer forintbol gazdálkohatok semmi többől
= Biztos jawat vennék én is nem vmi szar 125ccmes automata robit.
Dehát nincs ilyen megkötés:)
Szerintem teljesen pontosan fogalmaztam. Amit írtam az magyarázás nélkül is azt jelentette, hogy sok 6kiló azért a gépért szerintem(és a szerintemet akkor is írtam) és ez kételm, hogy sértő lenne. Pédául, ha 251-es etz-t(amit imádok) árulnának 6kilóért akkor is ugyanezt modanám, és az sem számítana fikázásnak, drága barátom...
Drága barátom! Akkor pontosabban fogalmazz, mert a szövegkörnyezetből tömény fikázás volt kiérezhető. Nem hiszem, hogy rosszindulatú lennék, csak jó lenne ha mindent a saját mércéje szerint ítélnénk meg.
Szerintem kicsit elszabadultak az agarak... Nyugi emberek, mi lesz más a világban, ha esszük egymás máját? Infláció így is lessz, többet nem keresünk, és saját szemszögünkből így is igazunk lesz, a másiknak meg szintúgy a sajátjából.
Sajnos nem tudok menni nov 11-re. Tudtok egyéb forrást, ahonnan előkaphatnék kereket, telót? Időközben beszereztem, mi kell műszakira. Duda, távolsági/visszajelző, bal tükör, km óra és természetesen jó fékek, komplett hátsó lámpatest.
Előre is köszi!
Ne haragudj kommándánte, de ismét sikerült bizonyítani rosszindulatodat. Ha nem tudnád mz és jawa a gépparkom. Én mindössze annyit akartam mondani, hogy sok a 6kiló, és nekem jobban megérné, ha vennék (de nem veszek, mert többnyire úgyis kocsival járok) a 600 as technika. De úgy látom, hogy itt már mindenki fasz, aki nem azt kántálja egész nap, hogy jawa rulez.
A lényeg, hogy ha majd tájváni motorom lesz, akkor oda fogok írni. Az meg miért lenézés, ha azt írom, hogy egy 600 as gép jobb, mint a 350 es? No de biztos neked van igazad, te már csak tudod, hisz bizonyára jobban ismersz, mint én saját magam...
Nekem eddig a Jawaval volt a legtöbb jó tapasztalatom. Sanálom is hogy annakidején eladtam a TS Jawat. A Pannónia fölött sajnos eljárt az idő, nem való , legalábbis az enyém nem, rendszeres motorozásra.
A Yamahámra meg annyit költöttem, hogy többször felújíthattam volna belőle a leglepukkantabb Jawat is, pedig nagyon jó állapotban volt.
Megmaradtam a Jawanál, remélem jövőre a felújítása is elkészül...
Mindenesetre kicsit legalább megélénkültünk..Köszönjük!!:DD
Hát mert pl ott nem lenne feltűnő a hozzászólás..:DDD
Csak azt nem tudom, hogy generálozott-e már Józsefünk 4 hengeres rizskályhát..Mert lehet hogy annak az összegnek a hallatán amibe egy olyan operáció kerül, orcájára fagyna a vigyor..:)))Tudnillik akármilyen hihetetlen, azok is el tudnak kopni, és romlani...
Most persze lehet mondani, hogy bort iszom, és vizet prédikálok egy 25 éves XJ650-nel a seggem alatt, de azért csak ott van mellette két Jawa is..
Tiszteletben kell tartani uraim bárki véleményét!Nem érthetünk mindenben 1et.
Neki bejön a GSF(nekem is),és nincs jó tapasztalata a Jawa-ról.Kár.
Igen, csak azt nem értem, ha lenézi a Jawat, akkor mért nem a tajvanmotors' fórumba írogat?!
Rossz hangsúly..:))
Úgy kell mondani: TE most IS fikázod a Jawát..:DDDDDD
Most Te fikázod a Jawat?!
OK-ok :))) az elsők között leszek tudod :)) .
Szia!
Felőlem!
Mennyi most egy gsf600 újonnan? 2 vagy 2,5 millió? Hát, a Made is CZ példány? Töredéke? A különbözetet szívesen elmotorozom.
Persze össze lehet hasonlítani a Jawat akármivel..ez így van rendjén.
Viszont a gsf a fasorba sincs mondjuk egy Goldwing-hez képest :))) , sőt egyenesen ratyi.
igaz, mintha az is más kategória lenne..
Látom, meddő a vita, úgyhogy részemről berekesztem.
üdv,
Norbi
csnorbi!
Most ezzel mi a fenét akarsz mondani?
méd in tájván, meg efélék?
Miből gondolod, hogy a most kapható 350-es cuccai jobbak, mint a méd in tájván?
Én nem azt mondtam, hogy a német gyár működik, hanem, hogy az MZ gyár működik, és kurvajó gépeket csinál.
És igenis a 600-ast össze lehet hasonlítani egy 20 éves 2üteművel, mégpedig úgy, hogy figyelembe veszed az ár érték arányt. Akár hiszed akár nem, én nem a teljesítményösszehasonlításra gondoltam.
A GSF 600-as blokk meg hiába ezeréves konstrukció, mégis sokkal nagyobb szám, még így 2006-ban is, mint a 2hengeres 22lovas 2ütemű. Attól, hogy "ezeréves" mégis úgy megy, mint az állat, és nemhiszem, hogy sok tízezer kilóméter után, az olajcserén kívül olyan rettentő negy sezrvízigénye lenne, ami viszont nem mondható el az ellenpédáról.
Egyébként az amit te rémegyszerűen megszerzel, az sem jobb, mint a kisipari selejt, esetleg egy kicsit drágább...
Készülj a holnapra! Belépés csak motorral!:-)
kedves hzoltaan! NE vágj menetet,mert az nem lessz biztonságos.Az eredeti küllőre nem is tudsz vágni, mert mángorolt menet van rajta!
Gyere ki az OldMotors bőrzére,és biztos találunk egy megfelelőt neked.
Azon kívül hogy ne legyen rozsdás,még pár kritériumnak meg kell hogy feleljen.Vagy hívd fel az alábbi tel.számot(OldMotors)és hátha van nekik eladó kerekük.Azthiszem Csepelen van a boltjuk,de nem olcsó.
Pálmafa, tenger, narancslé, napbarnította lányok és még Jawa is :))) Király hely !
nov. 11.
Old Motors Börze
Szigetszentmiklós
Infó: Old Motors 1/425-0145
Igy van,és még Castróék is ide tartoznak:-)
Bocsánat, más forrásból ettől eltérő vűlaszt kaptam. Nem tudom eldönteni, ki mond rosszat. Valahogy meg kellett próbálnom... Tehát csepptankos Jaffa. Kinek van ilyen kereke? Írok az Alkatrészbörzére is...
Joseph251!
Akkor szép sorjában.
Innen Budapestről, a nagy földrajzi távolság ellenére is, RÉM EGYSZERŰ JÓ MINŐSÉGŰ gyári alkatrészeket beszerezni kassai jóbarátok (ott is van Jawa bolt!) révén vagy ha ez a forrás nem működik el lehet menni a 13ik kerületi jawa képviseletre vagy ha ez sem www.mz-b.de vagy még sorolhatnám... Aki keres az talál.
Egy Gsf600-ast összehasonlítani egy 20 éves kétüteművel, olyan mintha a Suzukit, mondjuk a BMW-vel vagy egy Bentley-vel hasonlítanál össze.
Más kategória.
Nem vagyok elvakult a márkával szemben, becsülöm az mz-t is, bár a hajdani Zwichaui gyár helyén mára már szinte semmi sincsen....A gyár épületei üresek, diszkót csináltak egy részéből.
Ami pedig a muz név alatt készül az Made in Taiwan..
A véleményemet ismered, már csak a másik 2 kolléga írásából tudnék még idézni.
Matya: "egy strapabíró konstrukció..gyermekbetegségek sincsenek, és olcsó is előállítani...De ugyanez egy újabb variációról nem mondható el sztem.."
Furfarag: "Mit gondolsz a GSF 600-as blokk olyan nagy szám? az is ezeréves konstrukció"
üdv, Norbi
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|