:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
ezt én néztem be, Lőrincz 559-ről beszél, nekem 638-am van. Akkor ne keresd a gumit! :D
Jól emlékszel,a 638-as tól kezdődően van a gumigyűrű.
Biztos nem 559-re gondol, mert abban nincs gumi gyuri.
biztos, hogy a 559-es tengelykapcsolóra gondolsz? én ott nem emlékszem ilyen gumigyűrűre, max. a 638-ason...
Hát, akad más baj is.:)
A bal lábtartó konzolja megadta magát, azt vissza kell hegeszteni és az olajleeresztő csavarnak új menetet kell vágni, mert ezt valaki eléggé szétbarmolta, csak a szentlélek tartja bent a csavart, na meg az olajat...
Nitróhígító! Jó alaposan! :)
egyszerű szerelni, mintha csak lemellát cserélnél. Miért szeditek ki a blokkot? Van más baja is? :)
Én jawam: megpucoltam a lengőkar perselyeit meg most dolgozik rajta a festékeltávolító. Kérdés: Ha ilyen eltávolítóval dolgozom, akkor mivel tisztítsam meg a felületet alapozás előtt? Nemár maradjon rajta ebből a brutál anyagból...
https://picasaweb.google.com/lh/photo/q82SrtmSOa1EEVteF2mB3kg_OkMyOmiRn7em7prlQss?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/q82SrtmSOa1EEVteF2mB3kg_OkMyOmiRn7em7prlQss?feat=directlink
sorszám: 25364 (137667)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-13 09:30:17)
Köszönöm az ötleteket és tanácsokat!
Most hétvégén egy haver schwalbiját rakjuk össze, a következő hétvége a jawa-é. Úgy is ki kell szednünk a blokkot, megnézzük azt a gumigyűrűt is...
Ez a 250 es jawa labirintja, az e-motorparts oldalán ez kapható.
http://e-motorparts.mediacenter14.hu/components/com_virtuemart/shop_image/product/emplarge/2100000106356.jpg
Ez jó a 125 ös 488 as ba?
jawamarkt.cz, még nem volt bajom a minőséggel onnan
A kupplung kiengedésekor fellépő rángatás valóban lehet ennek a gumigyűrűnek a baja. A lamellák alatt van egy kb 11cm átmérőjű gyűrű. Nekem az volt szakadva és akkor alig lehetett vele elindulni ha hideg volt a váltó.
sorszám: 25360 (137660)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-09 09:58:44)
Az igen! Nem szórakozol, ha felújításról, dokumentálásról van szó! :)
Honnan újítottál új perselyeket? (egyébként az enyémben csak kettő van, és más rajta az olajjárat).
Igen, de érdemes több tételt egyben rendelni, mert a posta olcsóbb úgy.
Hello, max fokozaton kb 10 perc és magától leesik, lsd képek itt:
https://plus.google.com/photos/106213599245479766865/albums/5721709972595014193
nem kell verni, csak egy vastag kesztyű kell vagy rongy, ha utana is dolgozni akarsz. :-)
Tamas
S ezek szállítanak vagy postáznak magyarországra is?
És meddig melegíted rezsón? Vörösizzásig? hogyan veszed le, ha már elég forró? És "leesik" magától, vagy azért úgy is ütni kell (amit nem lenne szabad)?
köszönöm az ötletet!
A két csapágy között labirintnak kellene lennie.
Én már vettem az e-motorparts-nál minőségileg kifogásolható dolgot is. Én tartom a jawamarkt.cz címet (nincs részesedésem, csak jó tapasztalatom) Nekem ez vált be.
(motoren.sk is korrekt)
Szia Magush! Szigorúan melegítve rezsón. :-) Ja a biztosító gyűrűt vedd le előtte. Visszafele is ez a menet.
Tamás
Hali!
CZ 472
első teleszkóp
Hogyan veszitek le gyári célszerszám nélkül az alsó bronzperselyt?
Egyéb jó ötlet a szimmering cserére?
köszönöm.
Dani, Csehben is magyar dugót árulnak. A lényeg a fúrás és járatás, majd a gondos használat. A Berta dugó nekem bevált.
Tamás
Ahogyan Tamás is írta, könnyen előfordulhat, hogy a fokozat fogaskereke elhasználódott, amit csak komoly munkával lehet rendbe rakni...
egyébként ne legyenek illúzióid, a negyedliteres, illetve a korabeli szériák váltói egyáltalán nem vajszerűek,kevésbe kifinomult szerkezetek ezek, határozott mozdulatra van szükség egy-egy fokozatba helyezéshez, és ez különösen igaz az n+1 kapcsolásakor.
talán, ha egy kissé, valamennyit, csak egy picit meggurítod, mielőtt egyesbe nyomod, akkor mérsékeltebb erő szükséges, és nincs az az éles hang sem
sorszám: 25349 (137647)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-10 22:28:39)
Hello! Rossz gondolat, a csapágy tehermentesítő a primer lánckerék miatt nem kell a konzol karját feleslegesen növelni. Gyárilag is szimmering van és nem labirint? szerintem utóbbi, hogy ne kelljen cserelni.
Ad 2, az olajzó csatorna nem a két csapágy között fut le az átömlő csatornából? (lsd 559?) csere esetén nem zárod el ezt a csatornát? Tamás
Szia! Szerintem le van kopva az egyes fokozat furatainak a széle a fogaskeréken vagy a kapcsoló kerék csapjai. Azért nem akad össze egyből és hallat daráló hangot. Ha nem kopott a kerék akkor az első összeakadás után már csak helyére tolod és nem újra és újra "kapcsolod". A kuplungot te látod, ha nem emel ki rendesen akkor csak koptatja a fogaskerekeket, hasonló hangot ad, de nem bizonytalanul recseg. Ha már csúszásra állítod és még mindig recseg akkor tuti váltó. Tamas
sorszám: 25347 (137645)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-09 09:58:44)
Lenne nekem is egy kérdésem a márkatársakhoz. 125 ccm 488 as vashengeres Jawa, a váltó felől dupla 6304-es csapágyazás van a főtengelynél, s a két csapágy között van a szimering. Nagy galibát okozna-e ha a szimeringet a váltóház felől teszem (a kuplung kislánckereke alá), nem a két csapágy közé? Tudom, hogy így egyik csapágyat az olaj, a másikat a benzin keni, de okozhat-e bajt hosszú távon ha mindkét csapágyat csak a benzin keni, mert az esetleges következő szimering csere végett egyszerűbb ha kívül van s nem kell szétrántani a blokkot. Állítólag Pannoniánál is ugyanez a felállás, s ott alkalmazta egyik haverom, s gondja nincs vele... Kiváncsi vagyok a véleményetekre!
Lehet tűgörgő, csapszeg, esetleg csapágy. Nekem is volt hasonló jelenségem, csak nekem hidegen melegen csinálta, s a csapszeg volt a bűnös, fúrás + cseh dugókkal, lengyel gyűrűvel most szép csendesen járódik :)
A link kimaradt :)
http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=25436&PHPSESSID=1c17681c764586dbce44f82225ca0e78
Itt sok mindent találsz ami JAWA! :)
Jó áron, és korrekt cég!
Sziasztok! Van egy 87-es 350es jawa 638asom.Nagyon jól indul és hidegen szépen kegyeg.Ha bemelegszik előjön belőlle egy csörgő hang,ami a menést nem akadályozza de zavaró.Ha lehüll a motor elmúllik . Valaki tudna segíteni hogy mi lehet az ok! Kösz
Sziasztok!
Jawa 634-be hol lehet eredeti cseh dugattyút kapni? (58.50) Nekem most magyar van benne, de a hengerfúrás alkalmával azt mondták, hosszabb távon jobb, ha csehet rakok bele (ilyet a hengerfúrás alkalmával nem sikerült szerezni, ezért kapott -jobb híján- magyart, ezzel túl sok tapasztalat nincs, kb 500 km van benne, hónapok óta nem mentem vele, ennyi adatból messzemenő következtetéseket nem tudok levonni). Talán érdemes lehet egyúttal egy jobb minőségű kosaras tűgörgőt is rakni a dugattyúhoz. Ilyet hol érdemes venni, és milyet? (olvasgattam vissza, hogy nemrég erről is volt itt szó, de úgy tapasztalom, a 634-nél ezek nem mindig mennek olyan könnyen (elsősorban a dugóra gondolok), és olcsón, mint a 638nál).
Illetve keresek jó állapotú, nem szakadt, és szakadni nem készülő gyári 634-638 ülést. A válaszokat, és segítséget előre is köszönöm,
Üdv,
Dani
Köszi a tanácsot! Nagyon ritkán indulok így, álltalában én is melegítem pár percet, csak eszembe jutott, hogy akkor van hasonló hang, de ez után még annyit se fogok.:)
Viszont akkor csak üresből egyesbe váltáskor van.
Mit jelent, hogy begurulásnál? Nem berúgással indítod, hanem meggurítod? (pl.lejtmenetben) Lendületvétel után gyújtás+fokozat?
Én azt tapasztaltam meg (sok-sok évvel ezelőtt használtam negyedliterest, jelenleg 360-as van, bár a váltója azonos), hogy ezek a motorkerékpárok sohasem díjazták az ilyen "hidegindítást", egyébként melegen sem. Ritkán (melegen), ha olyan helyen jártam, így indultam el, azonban meggyőződésem, hogy alaposan lerövidítettem a váltó élettartamát egy-egy ilyen starttal. Persze, ilyenkor amikor együtt forog az egész váltó, (hiszen a kerék gurul, így a lánc is fut, tehát a lánckeréktengely valamint a vele áttételezett valamennyi fogaskerék, viszont a főtengely és primer valamint a kuplung áll) nyilván nehezebben tud kapcsolódni a fogaskerék, jelentős terhelést kap, és ezt hallhatóvá is teszi mindenféle zajok mellett. Ezért én nem gurítom, berúgom, melegre járatom, és amikor már szépen ejti a fordulatot, akkor indulok. Ilyenkor kézi kuplung és váltás. Az üresjelző nyilván csak vmi kontakt...
sorszám: 25339 (137634)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-10 16:01:09)
Begurulásnál nem egyesbe, kettesbe rakom.
Akkor van még ugyanez, mikor úgy akarok begurulni vele, hogy már viszonylag gyorsabb gurulás közben rakom be egyesbe. Nem tudom, hogy mennyire finoman kéne a fokozatokat vennie, nincs hasonlítási Persze, ha nem veszem túl sportosra a váltást, teljesen jó. Alapjáraton, ha már meleg akkor nem nyírják a egymást a fogaskerekek, de azért elég erőteljes rándulást lehet érezni.
Volt olyan, hogy nehéz volt üresbe rakni és az üresjárat-jelző se gyulladt fel, de általában egyből megtalálom.
Tavaly Keri segített a talpraállításában (ő csinálta, én néztem és tanultam kb.) úgy emlékszem azóta meg van a probléma.
Minden fokozatban roppan-recseg, vagy csak egyesben? Melegen is ilyen? Fokozatból körülményes üresállásba helyezni? Korábban előfordult hasonló? Amikor alapjáraton váltasz, nincs ilyen gond, csak emelt fordulaton?
sorszám: 25336 (137631)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-09 09:58:44)
Ez olyan probléma amivel én sem boldogultam még.
Hullámos lamellát felsőbb fokozatokban is érezni amikor óvatosan engeded rá a kuplungot.
Amivel én találkoztam az olyan, mint amikor valami mechanikai lazaság miatt elkezd rezonálni a kuplung és azért rángat.
Valaki adott tippet, hogy egy gumigyűrű hiányzik, vagy elporladt valahol a kuplungkosárból. Ez logikus mert meg akadályozhatja a rezonanciát.
Azonban mivel nekem MZ-m van, ott nincs ilyesmi, haver Jawaja meg téli pihenőn van és nem ellenőrizte még le a tippet.
sorszám: 25335 (137629)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-09 09:58:44)
Sziasztok!
559-es motoromon, ha üresből váltanék egyesbe, alapjáratnál kissé nagyobb fordulaton a fogaskerekek nagyon brutál hangot adnak ki. Hidegen alapjáraton se egyszerű szépen berakni egyesbe. Próbáltam beállítani a kuplungot de nem sikerült kiküszöbölni a hibát.
Mi lehet a probléma?
Hullámos lamella, kiesett parafa? Vagy a váltóban keressem a hibát?
Megnyugtatlak. MZ tükröt sem kapni :) ugyan azon a tajvani dzsunkán gyártják mindkettőt.
Azt nézd meg hogy vastag szárú legyen, a bilincs ne konzervdoboz vastagságú legyen, és a tükör állító mechanika normális masszív szerkezet legyen, de legjobb a fixen rögzíthető.
A tükör foglalat is jobb ha kicsit "kövérebb" mert akkor masszívabb.
Sajnos fotó alapján a műanyag minősége nem derül ki.
Jawa-hoz mostanság Velorex tükröt nem kapni... :( viszont a neten találtam Cseh kocka alakú tükröt... Ezzel mi a tapasztalat? Mondjuk legyen a viszonyítás az Mz tükör mert az egy kalapsz@rt nem ér!
"hogy nem-e lehetne betenni valami nagyobb görgős csapágyat oda"- sajna nem mert még a tűgörgős kéreg csapágy sem fér el. Ha érdekel elküldőn annak a megoldásnak a rajzait amit én alkalmaztam.
azon tűnődtem, hogy nem-e lehetne betenni valami nagyobb görgős csapágyat oda. :D Gondolom nem. Vagy nem praktikus, vagy mittudomén. :)
VEzek teflont, meg felcsiszolom szép simára azokat a perselyeket aztán csak jó lesz!
Én már sajnos láttam... :-)
Te láttál már olyan hajtókart, ami egyáltalán nem lötyög oldalra? :-)
A jelenlegi helyzetet mutatja a kép!
http://kepfeltoltes.hu/130304/10008898331_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130304/3858879992_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Egyébként ha alul van kihézagolva hogy lötyöghet oldalra a hajtókar valamelyest?
A hajtókarok az alsó csapnál vannak hézagolva. Gyárilag vannak fent is gyűrűk, de csak azért, hogy a kosár nélküli görgők ki ne potyogjanak. Kosaras csapágyat tegyél, hézagolás nélkül.
Jó kérdés. A lényeg, hogy huzamosabb ideig a vasperselyek dolgoztak a lengővillatengelyen, nem pedig a persely a teflonon. Szóval a perselyek nem szorultak a tengelyen, hanem koptatták azt és a saját belső átmérőjüket.
Nem figyeltél (csak megsértődsz)a dugattyú belsejében megméred a rendelkezésre álló helyet, ezt egész mm-re lefele kerekítve megkapod a kosár hosszát.
Megmértem és mintaképp egy simson tűgörgőt használtam...hogy tudjak viszonyítani...
Ami felmerült kérdés bennem a simsonál nagyjából akkora a tűgörgő mint a hajtókar felső szemének a szélessége és, hogy oldalra ne mozdulhasson 1-1 alátéttel hézagolták ki.. viszont a hajtókar tetején van egy furat az olajnak, hogy könnyebben bejusson!
A jawa-nál nincs ilyen furat a kérdés, hogy akkor nem baj, ha a csapágy túl lóg a hajtókar felső szemén, vagy úgy kellene hézagolni mint a simsonnál?
Esetleg a gyáriba volt valami gyűrű azt kéne hézagolásra használni?
Esetleg más megoldás? Eléggé hülyének tűnhetek kívülről, de Rigák fordultak meg tucatszámra a kezem alatt és ott ilyen gondom sosem volt...
Remélem elég érthetően sikerült fogalmaznom... :)
Látod, ez meg sem fodult a fejemben, pedig van 10-es menetes száram, meg egész nagy vízvezetékcsövem... Simán összedobtam volna egy kihúzót. Érdekes, a szerelési könyv is ütlegelést javall.
megfordultak...? Ezt nem vágom... hogyan tud ez elfordulni?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|