:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Eleinte nekem is tetszett egy kicsit a gép, azért is írtam, hogy szerintem nem olyan sok az a 150 ezer Ft, amit érte kérnek. De azóta elég sokszor megnéztem a képeket, és így már annyira nem jön be.
A matt, foltosnak tűnő festés nem egyéni, hanem szerintem valóban randa.A kormány pedig nem túl harmónikus a géphez, és funkcionálisan is rossznak, balesetveszélyesnek tűnik.A nyereg nekem speciel tetszik, el is gondolkoztam azon, hogy én is ilyent teszek fel.Összhatásában mondtam a mociról hogy ronda, mert magyon tákolt benyomást kelt.Én abszolút nem ragaszkodom a gyári formákhoz, de az összhatáshoz annál inkább. A kínai gyári chopperokról is az a véleményem, hogy baromi randák, izléstelenek.
Sziasztok.
Ez a motor amiről vitatkoztok,ez sajnos nem ér alkatrészárnál többet.
Az ilyen átalakított motoroknak eszmei értékük van, amit nem lehet,vagy nagyon nehezzen lehet összegszerűsíteni.
Valószinűleg az első átalakítása az illetőnek,ezért egy kicsit nyers.(A következő biztos jobb lessz)
Motorépítésnél nehéz megtalálni azt a határvonalat,ami még nem rontja a motor megitélését.
A vázat,én úgy érzem kár volt megvágni.
Ez a döntés nagyban befolyásolja a árat.
A "ronda" kifejezés szubjektív, talán inkább azt kellene mondanotok, hogy nektek nem tetszik. Mit szólnátok, ha a ti motorotokról nyilatkozna így valaki ? Nektek az a lényeg, hogy minél jobban megközelítse a gyári állapotot - erre senki sem mondja azt, hogy egyéniség nélküli, fantáziátlan alakok vagytok, akik azt eszik, amit eléjük tesznek. Ne szóljátok le a másét, van, akinek ez tetszik. (Egyébként ez a motor nem chopper, és ha nem így lenne befestve, el lenne rontva.)
Nézegetem a képet, meglehetősen ronda. De ahogy hosszasaban nézem, az alapötlet nem is rosssz, csak a kivitelezés. Normális csomagtartóval, valami egészséges kormánnyal egész pofás darab lenne. Meg valami esztétikus fényezés se ártana...Ha feltennénk rá a hátsó dobozt, megfelelő oldaldobozokat, lecserélnénk a kormányt chopper kormányra, kicsit lelakkoznánk, talán én is elfogadnám.Bár, ha közvetlenül az üllés mögött lenne a doboz, nem tudom, hogy ülnék fel rá...:)
Nincs igazatok. Ennek az irányzatnak elég nagy tábora van, ha egy kicsit körülnéznétek a neten, elcsodálkoznátok.
Akkor jól megértjük egymást :-) Lehet valami igényesen átalakított,esztétikus, azt elfogadom, de mint a mellékelt ábra mutatja, lehet igénytelen csődarabból tákolt gagyi kormánnyal, és nem odavaló nyereggel is motort építeni, a mögötte levő lábtörlőrácsról nem is beszélve, izléstelen hátsó lámpával. Persze, izlések és pofonok különböznek, de itt álljunk meg egy pillanatra, ha valaki szarból épít várat, legalább az ár tükrözze a kivitelezés szerénységét.. Olyan messzire már el sem megyek, hogy az első sarki rendőr letépetheti a rendszámot, mert engedély és nyilván műbizonylat nélküli a kormány.. tán átalakítási engedély kéne hozzá.. ennyiért, a biztos buktát, vegye meg, aki megütötte magát :-) Arról nem is beszélve, hogy bukásnál tuti a harakiri, ami nem kellemes élmény...
Senkit nem akarok megbántani, csak leírtam, amit gondolok.. vagyis mindent nem, de a többit visszatartom..mert nem lenne túl pozitív.. bocsi..
Ez tökéletesen így igaz, ahogy írod kommándánte. Ráadásul ettől, hogy így át lett alakítva, mitől érne 150ezret? Egyszemélyes, nincs rajta normális cs.t., ráadásul a kormány, és a festék is filléres megoldás(persze ettől még tetszhet bárkinek), és ezen átalakítások miatt inkább csökkent az értéke a gyári állapothoz képest, nem pedig nőtt. Az a kormány, ami rajta van még markolattal együtt sem ér annyit, mint egy gyári markolat nélkül, lévén, hogy két kb60, 56 cm-es sima,kb. 3/4 colos vascső, amiknek a vége kb 45fokban be lett vágva, majd összeheggesztve, és így ér vagy 200ft-ot. Gondoljunk csak bele, hogy egy börzén mennyit kérnének egy légszűrőházért, vagy egy űlésért, ami mind-mind hiányzik erről a vasról. A bele fektetett munka(hogyha az illető saját maga csinálta, és ért a vasmunkához) is elenyésző, legalábbis én festéssel, heggesztéssel, vágással együtt simán megcsinálnám egy szombatdélelőtt alatt.
Persze ezzel mindössze annyit akarok mondani, hogy nekem nem érne meg ennyit, és aki meg akarja venni, vegye is meg.
Nekem tetszik, szóval erre az oldalra is húzzatok nyugodtan egy strigulát.
Fullkopy!
Nem akartam így konkrétan leírni, de szerintem is ritka csúnya az említett gép.
És nem azért írtam, hogy szerintem nem annyira sok az a 150 ezer, mert annyira tetszik, de ha már egy rakás dolog ki van cserélve rajta, akkor csak nem lehet annyiért árulni, mint egy gyári állapotút. Persze a felhasznált anyagok minőségét és összhangját most ne firtassuk.
Én igazából azt nem értem, hogy miért kell egy motort elég drasztikusan átalakítani, ha utána el akarják adni? Illetve miért akarják eladni, ha már átalakítortták saját ízlésnek(?) megfelelően?
Ha én valamit kicserélek, vagy átalakítok a Jawa-mon, azt mindig próbálom a lehető legjobb minőségben megvalósítani.
És szerintem, ha ráköltünk mondjuk 20 ezer Ft-ot a motorunkra, az még attól nem fog 20 ezer Ft-al többet érni. (sajnos)
Ezért nem is fogom eladni soha az enyémet!
Üdv.!
Hello Matifu! Irtam mailt a részletekért. Megkaptad?
Sziasztok!
Van egy eladó 250-es Jawa cspptankom eredeti festéssel egész jó állapotban.Ára 5000Ft.Ha valakit érdekel jelezze.
Csak, hogy mindent érts, ezen a rémületen dobtam egy hátast :-)
9624.
www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/126687
"...nem olvasom vissza, de úgy emlékszem, nem az oldalasra vonatkozott a 70, hanem a 81-es gyártású..."
Hiába olvasod vissza, én is minél tovább nézem, annál kevésbé egyértelmű.
Ezért okosabb, ha valamire válaszoltok, nem az új hozzászólásra klikkelve írtok be, hanem a válasz erre linkre kattintva. Akkor egyértelmű, hogy melyik mire vonatkozik.
Üdv,
Peti74
Mikor a nyár elején vettem szét a blokkot, én sem tudtam oda 8-as csavart (sem mást behajtani). Amikor sikerült levennem, láttam hogy nincs is benne menet. Úgy vettem le, hogy picit kitekertem a csavart, arra feltámasztottam a körmös lehúzót és úgy indítottam meg. Viszonylag könnyen lejött, mert meredek a kúp, és a forgórész mögött van egy hullámos rugós gyűrű is ami nyomja.
Elóre is köszi a segítséget és a hozzászólásokat.
Üdv mindenkinek: Krokodil
Sziasztok!
Én okt 22-28 között jelentkeztem egy gyujtásproblémával, azóta sajna nem sok időm volt vele foglalkozni, de eljutottunk odáig hogy a hiba oka a generátor forgórészén szakadt a tekercs, és hogy van is nekem egy másik.
Most az a problémám hogy ez a jó tekercs egy másik motoron még rajta van és egy ismerősöm mondta (mert látta hogy csapágylehúzóval akarom leválasztani a motorról, hogy az akkora erőt fejt ki rá ami tönkreteheti a jó tekercset(megszakadhat az is). Azt is mondta hogy úgy kell leszedni hogy a tengely közepén lévő furatba behajtok egy 8as csanart (mert van középen egy 8as menet is)és addig húzom amíg az feltámaszkodik a főtengelyen és lehúzza saját magát.
Ez szépen hangzott, csak van vele egy aprócska probléma, mégpedig hogy a 8as csavart nem tudom beledugni mert kissebbnek bizinyul a furat. A rossz forgórészemet hehúztam ma csapágylehúzóval (mert ebbe se tudtam bedugni a 8as csavart)és meggyőződtem tényleg van az a 8as menet középen a belső oldaltól bele is tudram hajtani, de csak a menet végéig tovább nem mert úgytünik ott már szűkebb a lyuk.
Mit tegyek? Fúrjam át a lyukat 8as fúróval? De akkor nem sérül meg a menet mikor oda érek?
Milyen tapasztalatotok van ilyen téten?
Ti betuttok hajtani egy 8as csavart kívülről?
Annak a menetnek más szerepe nincs szerintem, de akkor nem értem mért nem tudom behajtani kívülről ráadásol egyikbe se.
Tudtok valamit arról a nyolcas menetről?
Ill. Tudjátok hogy kell leszedni a forgórészt úgy hogy biztosan ne sérüljön?
Hello!
érdekességképp kivettem a hangtompítót a kipufból... hát, tele van lekvárral. Első kérdésem, hogy mivel lehet kipucolni, (égetés nem ok, egy kollégium parkolójában van, nem lennék túl népszerű...) a második, hogy tervezem, hogy levágom a kipuf egy részét.... A hangtompító motor felőli 1/3-a lötyög, levehetőnek tűnik. Fel tudnám a motorhoz közelebb (beljebb) szerelni a maradékot és így vághatok a kipufból. Megközelítőleg mennyivel lesz durvább?
(halláskárosodás, netál kivesz a rendőr a sorból...?) Ki csinált már ilyet?
És továbbra is keresek 250-es Jaffa kereket hátra... Kösz
Ja, dehogy az oldalasra írtam, azt nem is láttam. Én az átalakított vasról írtam...
Kb 25 éve áll a blokk. A váltódeknit levettem már, az jól néz ki. A karbi kicsit hiányos, gyújtás és jobb dekni nincs.
Küldj mélt a részletekért!
Szia. mien állapotban van a blokk, hiányos vagy komplett/ hengerek,gyujtás stb../ Nekem csak alkatrésznek kell, mert a váltóm szarakodik. Mit kérsz érte? hol laksz? Csere nem érdekel?
Kőszi a választ, de messze vagy egyébként, váltógondjaim vannak. Őszinte leszek, ha közelebb nem találok jelentkezni fogok./ egyébként jobban szeretem egyben a blokkot/. Mégegyszer kőszi, még spekulálok.
Most nem olvasom vissza, de úgy emlékszem, nem az oldalasra vonatkozott a 70, hanem a 81-es gyártású szóló gépre.
A Pannonkondor tőlem vette meg a gépet,én újítottam fel, azt talán csak nem húznám le :-)
Én a 70ezret nagyom keveslem egy szép állapotú, oldalkocsis, 12V-os 350-esért.
Ha azt vesszük, hogy ezért a pénzért van egy szóló és oldalkocsis motorod is, amivel kényelmes 100 km/h-s utazóval bejárhatod tolnát-baranyát, csomagtartónak, utasnak is van elég hely, nem fog legyorsulni mindeféle jöttment suzuki stift, a fogyasztás is kijön tán 5 literből, akkor azt hiszem, hogy egyszeri alkalommal kifizettett 130-150 ezer Ft pont reális lehet érte.
150ezer Ft egy mai 1,5M feletti új motornak még a cascomentes kezdőrészletét sem éri el. 150ezer Ftból egy mai jármű havi 30ezer Ft-os részletét "csak" fél évig lehetne fizetni.
150ezer Ft-ból használt nyugatit még bőven nem kapsz, de ha igen, akkor az nagy pénztemető lesz.
Egy dologgal egyetértek:
"Egyébként ezekkel az átalakításokkal az a nagy baj, hogy azt az ember általában a saját ízlése szerint teszi, és épp emiatt szerintem nehezebb is eladni."
Ez tutira így van. Ha el akarod adni, akkor mindig a gyári kinézet a legesélyesebb.
Üdv,
Peti74
Kétségtelen, hogy ez nem kereskedelmi, hanem beszélgető fórum.Ha valaki itt eladásra kínál valamit, nyilván felvállalta, hogy lesznek hozzászólások, kritikusak, vagy dícsérőek.Ezt egyébként a moderációs szabályok sem tiltják itt.Viszont egyre több adásvétellel foglalkozó lapon lehet véleményt nyilvánítani a termékről, esetleg pontozni azt.Ha valaki csak például a keptar.hu-n teszi közszemlére a képet, ott is értékelhető... nem kell azon megsértődni, ha minősítjük egymás cuccait, nem tabu téma .
Aki nem kíváncsi senki hozzászólására sem, hirdethet pl. az apróneten..
Tata. Bp. 18.-ok kerületben lakom a repülőtér mellett.
Alkatrész csere is szóbajöhet, de áruld el, hogy pontosan mi kéne, melyik alkatrész(ek) hibásodtak meg / szorulnak cserére. Egy bontott blokk lutri, lehet, hogy pont az rossz benne, ami a tiédben is. De ha egy adott alkatérsz kell jó állapotban, akkor nincs melléfogás.
Peti74
Nagyon szép a motorod! Jobban járnék, ha megvenném a tiedet, de sajnos az enyém darabokban van, és mire összerakom jóval fölé megyek költségekben, mint a tiéd kerülne. Úgyhogy én csak ajánlani tudom mindenkinek, aki oldalast szeretne.
sorszám: 9642 (65523)
( előzmény: pannonkondor, 2006-11-16 16:48:29)
Hello! nem akarom rontani a kollega üzletét, de nekem is van egy blokkom, egyben, csak alkatrésznek. Fényképet tudok küldeni.
Bács megye. Dunaföldvár-Székesfehérvár vonalon szállítás megoldható.
A gépelési hibákért ezúton kérek elnézést.
sorszám: 9640 (65519)
( előzmény: pannonkondor, 2006-11-19 08:38:03)
Már megint egy parttaln vita vette kezdetét, úgy látom.Én sohasem fikáznám senki motorját autóját, mégha nekem különösen randának tűnik is.Ez igaz más nőjére is.És persze minden egyéb tulajdonára.Nincs értelme hiszen a mondás is úgy tartja, hogy ízlések és pofonok különböznek.Természetesen azt sem veszem jó néven ha az én ízlésem szerinti dolgokat fikázzák.Ebben az országban működik így minden, ha valakinek nem olyan az ízlése mint nekem akkor útálni kell.Ezért is tartunk itt.Legalább itt nem kéne követni ezt a hibás gyakorlatot.
Szerintem aki meg akarja venni, az akkor is megveszi, ha oldalakon keresztül fikázom, aki meg nem, annak magyarázhatom évekig, hogy milyen zsír a motorja.
Az ok. amit írsz, hogy a te gépedben is ilye, meg olyan zsír alkatrészek vannak, de sajnos a piacon az sem ért többet 125-nél, pedig az szertintem sokkal faszább volt, mint a vita tárgyát képező jawa(ugyanis láttam a képeket a vasadról)
Nekem is van egy 251-esem, még szét sem volt húzva a blokkja, nagyonzsir ezüstmetál fényezés van rajta, meg imádom is, de ha el akarnám adni, és valaki kp-ban kifizetne érte 130-at, már vihetné is, mert sajna ennyit ér.
Vagy, van egy 20 éves zasztim, aminek a begbíhatóbbátételére jónéhány tízezret költöttem, teljesen rozsdamentes a kasznija, 5sebességes ritmó váltó van benne, digitgyújtás stb. és mégsem ér többet 70-nél,pedig több, mint hetven volt már ami elment rá. De ez van.
Egyébként ezekkel az átalakításokkal az a nagy baj, hogy azt az ember általában a saját ízlése szerint teszi, és épp emiatt szerintem nehezebb is eladni.
Szia, egyben jobb lenne. de igy szétszedve mit kérsz érte?csak a főtengely hiányzik? esetleg alkatrész csere nem érdekel? Ja hol laksz?
Szia tata21.
Nekem van egy 360/00 típusjelű, papírok nélküli blokkom. Szét van szedve teljesen, a főtengely kiváltelével az alkatrészek elmosva, polcon, dobozban vannak.
Ha működőképes blokk kell, akkor nem tudok segíteni, de ha csak bontott alkatrészek kellenek valami hiba miatt, akkor lehet sztem tudok segíteni.
ha a gyújtással és/vagy esetleg a töltéssel van bajod, akkor abban tudok segíteni.
Üdv,
Peti74
Teljesen igazad van, a pannonkondor gépét is így kéne átalakítani, és mindjárt 250-ért kínálhatná. Elég lemattítani a festést, kormány helyett egy ronda vascsövet rábiggyeszteni, kell még egy rút tank, egy nem rávaló ülés, és máris kész a szupergép..:-) És nem is olyan régi, 87-es...ugyan most szinte gyári állapotú, teljesen felújított,nagyon szép, de pont ezért, némi rondítás jó pénzért ráférne :-)
Sziasztok, érdeklődnék nincs e valamelyikőtőknek elfekvőben 350/360-as(csepptankos) motorblokkja.Megvenném vagy alkatrész cserével elbizniszelnénk. Tolna/Fejér-megye elönyben.
Háj Joseph!
Első ránézésre én is sokaltam egy kicsit azt a 150 rugót ezért a motorért, de ha belegondolok, én sem adnám olcsóbban.
Nézd meg: új markolatok, krómozott tükrök, sportlégszűrő, ülés, csomagtartó, hátsó lámpa, kormány, festés, stb.
Ha beleszámolod ezek értékét, akkor már lehet, hogy nem is olyan sok az a 150.
És nem is olyan régi a gép, 1991-es.
Viszont annyiban egyetértek veled, hogy inkább vennék valami elfogadható állapotú gyárit 70-80 ezerért és inkább arra költenék még 70-80 ezret saját ízlésem szerint.
Üdv.!
Még valami: A dinamónál az állórész az amit gerjesztünk, ezt a gerjesztést szabályozzuk a fesszabbal, és a forgórészről szedjük le az egyenáramot a kommutátor és a szénkefék segítségével. Az állórész tekercs egyik kivezetése közvetlenül a forgórész + kivezetésére van kötve. A forgórész - kivezetése földre, azaz a dinamó házára van kötve.
Nem, egyenáramú a jószág.Az egyik relé a viszáram kapcsoló, ez akadályozza meg, hogy álló, lassan forgó motornál áram folyjon a dinamó felé az aksiból.A másik relé a fesszabályzó.Ez a dinamó álló részének egyik kivezetését vagy direktbe földre, vagy egy ellenálláson keresztül földre húzza, vagy szakadásba van. A dinamó álló részének másik lába 6 volton van.A visszajelző lámpa kivétele nem csinál semmit se.
Hello!
Leírná valaki, hogy 634-es 6v-osnál hogyan is működik a dinamó-fesszabályzó? Két relé van benne, sejtem a túláramnak és a töltésnek... eddig azt hittem kétfázisú a dinamó, de a fehér vezetéken nem mérek feszt. Nem értem.
Lehet, elhalt a töltésem? Ha kiveszem a visszajelző lámpát a rendszerből, az okoz valamit? Köszi!
Köszi!!! De győrbe kicsit körülményes eljutnom esetleg pesten nincs ilyen? Futár peti elküldött hogy olyan nem létezik :((
Na csá
Hát tudod én mindíg télen vettem motort, vagy ősszel.Kellene a pénz , de nem kenyérre, ez egy nagyon szép és jó gép,ha megmarad majd kitalálok egy áthídaló megoldást a pézkérdésre.
Szerintem meg ha nem akarod megvenni, akkor ne rontsd más üzletét.
Ha használni nem tudsz, ártani ne árts !
Tudom miről beszélek, én májustól augusztusig hirdettem az amúgy mind motorikusan, mind futóművileg hibátlan állapotú, csak a megbízhatóságot és élettartamot figyelembe véve felújított, 300 ccm-es, tányérüléses, maxi praktikus csomagtartórendszerrel felszerelt honvédségi ETZ-met, ami már eleve egy ritkaság.
Rengeteg komolytalan érdeklődő volt, de mégis sokan voltak, akik nem jutottak el a kipróbálásig, mert a "100ezer alatt már metálfényezésűt kapok"-tól a "ez akkor is csak egy Honecker-csökevény"-ig rengeteg fikázást kapott szegény. Mivel a kezem munkáját senki sem ócsárolhatja, volt olyan érdeklődő, akinek én magam mutattam ajtót.
A végén 4 hónap után egy idősebb (és egyben nyugodt, higgadt, az élet adta dolgokat már megbecsülni tudó) motoros ismerősömnek adtam el. Ő pont ilyet akart, pont ilyen eladótól. Én meg megnyugodhattam, hogy nem valami motorgyilkos hülyegyereknek adom el, akinek annyi köze van a motorozáshoz, hogy padlásszobájában kirakott a falra néhány GSXR plakátot, és közben kevesebb km van a jobb csuklójában, mint ahány ezrest és havonta benzinre költök, sok esetben valami másról lemondva ezzel.
125 ezer Ft-ért ment el, pedig nekem jóval 200ezer felett volt: FAG csapágyak, eredeti török 300-as dugó, koelbe gyűrűk, amiknek a hézaga 50ezer km-nél még mindig 5 tized alatt van) PROX hajtókar, Elring szimeringek, és cak gyári ddr alkatrészek a váltóban (némelyik fogaskeréknek 4000 Ft felett volt darabja). A motorban a legutóbbi felújítás óta 8000 km volt, tehát aki megvette, még jó 40ezer km-en át bontás nélkül használhatja.
Én mégsem bánom, mert az a motor majd 70ezret futott alattam, az utasom és a csomagjaim alatt, és soha nem hagyott cserben, egyszóval ha ingyen adtam volna el, akkor is azt mondtam volna, hogy 5 év és 70ezer km motorozási élménye bőven megért 200ezer Ft-ot. Az életben mindennek ára van, a felhőtlen, komlikációmentes motorozásnak is.
Sajnos ezt sokan nem így gondolják, kis magyar társadalmunban minden döntési mechanizmus elsődleges mozgatórugója az lett, hogy minnél olcsóbb legyen a portéka, a minőség, az élettartam és az általa "bezsebelhető élmény" csak másodlagos. Persz korcs álmok mellé, az élményeknek nem kell minőség, mert lassan az is darabra van...
Ezért a motorért nem sok egy kicsit 150 ezer? Már nem akarlak megsérteni, de egy full gyári gép ér max ennyit.
Ezért a reális max 70, de nagyon max.
Nem akarlak elkerseríteni, de így ősz végén ennyiért nagyon nehezen fog elmenni a motor....
sorszám: 9625 (65404)
( előzmény: pannonkondor, 2006-11-16 16:48:29)
Hello ezen a címen láthatjátok a másik motort:
www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/126687
Még mindíg eladó egy nagyon szép 12 voltos oldalkocsis Jawa. 155000 pénz.
Szia, küldtem mail-t.Egyébként Bp-en van a gép.
győrben kapható, de jarovcéban tutira.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|