hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

válasz erre | email2006-11-25 21:09:31
Ennyi ésszel mért nem mentél miniszternek?
Az államnak pont ilyen okkos és mindent megérvelni tudó emberekre van szüksége, hogy csődbevigyék az országot.
sorszám: 9720 (65802)
(előzmény: Fullkopy, 2006-11-25 21:06:12)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 21:06:12
Természetesen mindíg a megfelelő stílusban válaszolok, amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten.
Ennyit az első gondolatodról.

A másodiknál észrevételezem, hogy értelmetlen a bocsánatkérésed, mert ismét sértegetsz, amiért újfent bocsánatkéréssel tartozol, tehát, én, aki logikában szerinted alulmaradtam, most igazán nem értelek.

Az máris kiderült, hogy se az öreget, se engem nem ismersz, máris sikerült neked mindkettőnket tévesen értékelned. Visszatérve az állításodra, ami helytelen, kiigazítalak, én csak azzal beszélek az általad kifogásolt stílusban, aki rászolgált.
Ha annyi eszem lenne vsak, mint neked, akkor nem maradnék alul egy érvelésben, mint most te, de előbbre megyek, ha eszed lett volna, elég, akkor nem is keveredtél volna vitába velem, de ehez korábban kellett volna használni azt a szerinted, nagy eszedet.
No, erről ennyit, légy jó, ha tudsz, és szégyelld össze magad..
sorszám: 9719 (65801)

 
 
válasz erre | email2006-11-25 20:58:19
A Trabi lumzin tényleg egy szép autó. Nekünk is volt :))


mzzzz
sorszám: 9718 (65800)
(előzmény: levendel, 2006-11-25 20:38:33)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 20:57:35
Valóban, ezen a fórumon van pár hozzáértő. Mivel eléggé el nem ítélhető , elvetemült módon ide sorolom magamat is, csak annyit jegyeznék meg, csípte a szememet, hogy egy gagyit itt akarnak annyiért elsózni, ezért is nyilvánítottam véleményt. A jelzőiddel is egyetértek, a dolog kapcsán, örülök, hogy megfogalmaztad, közkinccsé tetted :-)
sorszám: 9717 (65799)
(előzmény: levendel, 2006-11-25 20:38:33)

 
 
válasz erre | email2006-11-25 20:55:59
Szerintem agyi képességekben alul maradnál erősen, de ezt ne firtassuk.
Jó igazad van. Ő kötött beléd. Ezért bocsánatot kérek, elismerem. Mellesleg szerintem te beszélsz úgy az emberekkel, mintha te lennél a mindenttudó ATYAÚRISTEN. Másodszor a stílusod a legutolsó mocskos rohadt emberé a világon. Kb így nézhetsz ki, így beszélhetsz mindenkivel és ennyi eszed is lehet....


mzzzz
sorszám: 9716 (65798)
(előzmény: Fullkopy, 2006-11-25 20:41:20)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 20:44:05
Már válaszoltál, te gyagya:-)
sorszám: 9715 (65797)
(előzmény: Öregapó, 2006-11-25 18:33:33)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 20:41:20
Ugyan, hogy ismered te az öregapót ? Nem látsz a szemedtől, itt van előtted minden előzmény, szerinted írtam olyat, amire reális a vén idióta kirohanása ellenem? Valójában, ha csak ennyire telik agyilag tőled, minek ugatsz bele ?
sorszám: 9714 (65796)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-11-25 20:38:33
Hát igen, egyéni ízlés dolga, h ki mit tart érdekes formájúnak. Nekem pl. a Trabant 601 limuzin tetszik, de ezzel a véleményemmel többé-kevésbé egyedül maradtam asszem. Na és. Nem történt semmi.
Viszont azt írta egy korábbi hsz.-ban a srác, hogy ez a lecsupaszított, primitív forma a funkcionalitást tükrözi, balbla...
Jó, tükrözze, de én bármikor szétrúgom secperc alatt ilyen igénytelenre a motoromat, de nem plusz 100.000-ért. Ez nem kunszt. És zavaró, amikor itt, a szocimotoroson is madárra vadászik valaki. Ez egyszerűen pofátlan dolog.
Másrészt a funkcionalitásról még annyit, hogy nem tűnik túl használhatónak egy olyan gép, amire felülhet össz egy darab ember (utas távolról sem), a csomtarót helyettesítő primitív gányra meg negyedannyi cucc fér, mint két kisipari oldalcsomtartóra (3e/pár a börzén). Semmi hely a szerszámoknak, olajnak ugye...baromi praktikus


sorszám: 9713 (65795)
(előzmény: gylab, 2006-11-25 18:46:37)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 20:35:22
Összefelé o.k. De szétszedésnél, nem csak a ház, a csapágy is melegszik. Attól még lehet, hogy szét tudod szedni, a te dolgod. A gyár biztos unaloműzésből találta ki a széthúzó célszerszámot, nem tudom biztosan...:-)
sorszám: 9712 (65794)
(előzmény: gylab, 2006-11-25 18:46:37)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 20:31:40
Elég ostoba vagy, ha nem olvasol vissza, hogy ki támadott meg mást, hirtelen , indokolatlanul, és milyen stílusban. Máskor, ha véleményt nyilvánítasz, legalább alapozd is meg. Majd moderálom magam, ha a vén hülye nem köt belém, csak úgy, hirtelen elmebajában.
sorszám: 9711 (65793)

 
 
válasz erre | email2006-11-25 19:34:50
Én nem mondom azt, hogy nem akarok beleszólni a veszekedésbe. De Én Öregapót nem úgy ismerem fórumról, hogy csak úgy lehülyézné, leszarozná meg stb. a másikat. ha hülyeséget hall egyértelmű, hogy megmondja a véleményét. De azért Fullkopy kicsit moderálhatnád magad. Mert nem hiszem, hogy neked is jól esne, ha pl én is ilyeneket írnék ki rólad. Aztán elkezdhetsz velem is veszekedni, anyázni meg mit tudom én. De azt inkább privátba írd, mert az anyázós részeket én nem szívesen írnám ide ki.
De ha it akarod folytatni, akkor nyugodtan....


mzzzz
sorszám: 9710 (65785)

 
 
gylab
válasz erre | email2006-11-25 18:46:37
Bocs, hogy belekotty, de két téma is lenne.
1, Nem értem miért fikázzátok azt az épített gépet, nincsen azzal semmi baj. Csak annyi, hogy már átépített, így aki építeni akar, annak nem kell. Az ára tényleg nem reális, arra meg elég kicsi az esély, hogy valkinek PONT ilyen kelljen. De ha igen, akkor az teljesen ott van.
2, Jawa ugyan nem régi tapasztalatom, más motorjaim voltak, én régen megtanultam a hőtágulási tényezőket. Így, ha szét akarok szedni egy blokkot, ugyan kesztyű kell hozzá, de 100 fokra megmelegítem (rezsó), és jön, mint a kisangyal. A Jawa blokk is. Ugyanígy az összeszereléshez sem használok kényszerítő eszközt, csapágyat is megmelegítem, és kézzel könnyedén rakom fel a tengelyre. Blokk össze ugyanígy. Felmelegít, és kézzel szépen összemegy. Sem kalapács, sem szét/össze húzó, sem saját csavaros húzás.
sorszám: 9709 (65783)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-25 18:33:33
Nézd te igen hülye, agresszív, tanulatlan hülye állat, nincs sok értelme neked válaszolni, mert az igen nem szavakonon kívül más szavakat megérteni nem nagyon megy neked,Ezért bármit is írnék, nem fognád agyilag, tehát nem is válaszolok neked.
sorszám: 9708 (65782)
(előzmény: Fullkopy, 2006-11-25 17:14:30)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 17:14:30
Ez az, a vén marha a nemrégiben pont itt nyilatkozta, mennyire be volt tojva, mikor véletlenül személyesen találkozott azzal, akivel előzőleg a fórumon pofátlankodott.
Előbb utóbb pedig valakitől ki húzza a gyufát, a szaros szottyadt seggét focilabdának fogják nézni :-)
sorszám: 9707 (65779)
(előzmény: Matifu, 2006-11-25 16:44:55)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-11-25 16:44:55
Minek vitatkozni, mikor lehet verekedni is? -:)
sorszám: 9706 (65778)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 13:33:24
Szerencsétlen öreg idióta, nem a te elmebeteg írásodra válaszoltam, olvasd már vissza, a kutya nem szólt hozzád....
sorszám: 9705 (65776)
(előzmény: Öregapó, 2006-11-25 02:45:42)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 13:27:17
Vén barom, megint nem figyelnek rád az ápolók? :-)
sorszám: 9704 (65775)
(előzmény: Öregapó, 2006-11-25 02:45:42)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 13:01:42
Ha a főtengely külső csapágya belső futógyűrűje rendesen fogja a végcsapot, valamint a blokkfél is keményen tartja a csapágy külső futógyűrűjét, feszítésre a főtengely deformálódni fog. Gyakorlatilag az történik, mintha a két végcsapot két külön satupadon levő satuba fognád, és a satupadok közé feszítővasat dugnál, és egymástól távolítanád a padokat.Ezzel szemben a blokkfelező ártalmatlan csapágy lehúzóként funkcionál. Én így gondolom, a gyári szerelési könyv hasonlóképp, mindezeken túl , szerintem amit kicsi bronzkalapáccsal centíroznak, azt egy feszítővassal , szakszerűtlen kalapálással, hamar tönkre lehet tenni.
Ha viszont egy blokk már többször volt felezve, jó esély van rá, hogy a jobb fedél szinte leesik róla, mert a csapágy lóg a házban.. itt már nem sokat árt a nagycsavarhúzó..
Mit is tudhatok én :-)
A szakmámat, amit megtanultam valamikor, mondjuk autószerelő.Ez az alap. A dokumentációt, mint útbaigazítást elolvasva, szerelgetek.Nemcsak olvasok, meg is csinálom.. Úgy fogalmaznék, hogy ha egy zenész tudja olvasni a kottát, nagy valószinűséggel az alapján szinte mindent el tud játszani.
sorszám: 9703 (65773)
(előzmény: Matya, 2006-11-25 09:52:49)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-11-25 09:52:49
Fullkopy...Szét lehet azt szedni csavarhúzóval is úgy, hogy ne görbüljön el a főtengely..Mert azért azt elgörbíteni....hát ügyesnek kell lenni hozzá..A kúp elmehet könnyen, ez tény, mert nagyon puha anyagból van...Én sem szoktam megütni..
De azért azt kijelenteni, hogy tud valamit az ember, csak azért mert elolvasott egy dokumentációt.....ez sztem kicsit erős kifejezés..akkor már van valami fogalma róla.Mondjuk inkább így...Vagy nem értünk egyet?
sorszám: 9702 (65769)
(előzmény: Fullkopy, 2006-11-25 00:00:25)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-25 02:45:42
Ismét megszólalt az agyas barátom....
1. Pont szar főtengelyről beszéltem amikor a széthúzót hanyagolhatónak mondtam.Olvasni még mindig nem tanultál meg...2. Csavarhúzóról, feszítőről nem írt senki, mert az tönkre teszi a blokfeleket. 3. ha széthúzót tekered mint az őrült, akkor fog a főtengely elgörbülni, mivel a stiftek miatt féloldalasan indul meg.
Egyetlen ami érdemleges a beírásodban, az az, hogy van magyar nyelvű leírás is. Igaz, hogy kissé olvashatatlan.Amit még hozzá tudok fűzni a dologhoz, az az, hogy te még mindig ugyanolyan bunkó vagy, mint voltál.
sorszám: 9701 (65765)
(előzmény: Fullkopy, 2006-11-25 00:00:25)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-25 02:45:42
Ismét megszólalt az agyas barátom....
1. Pont szar főtengelyről beszéltem amikor a széthúzót hanyagolhatónak mondtam.Olvasni még mindig nem tanultál meg...2. Csavarhúzóról, feszítőről nem írt senki, mert az tönkre teszi a blokfeleket. 3. ha széthúzót tekered mint az őrült, akkor fog a főtengely elgörbülni, mivel a stiftek miatt féloldalasan indul meg.
Egyetlen ami érdemleges a beírásodban, az az, hogy van magyar nyelvű leírás is. Igaz, hogy kissé olvashatatlan.Amit még hozzá tudok fűzni a dologhoz, az az, hogy te még mindig ugyanolyan bunkó vagy, mint voltál.
sorszám: 9700 (65764)
(előzmény: Fullkopy, 2006-11-25 00:00:25)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-11-25 00:00:25
Jawa 350/638 szerelési könyv itt van a Szakirodalomban, magyarul.Ebből ki lehet következtetni a 634 -et is.
Akinek meg annyi esze van, hogy nem érti meg a blokkszéthúzó szükségességét, arra kár az energiádat vesztegetni.
Természetesen elgörbül a főtengely, ha csavarhúzóval, feszítővassal tépik szét a blokkfeleket.
Megjegyzem, annak a főtengelynek, amin elfordul a csapágy belső futógyűrűje , már minden mindegy, szétkapják, rátöltenek és méretre visszaköszörülik.-vagy, ha van, csere..-
Viszont egy amúgy hibátlan főtengelyt kár tönkretenni egy külső csapágy csere miatt.
Folyamatában még annyit, aki szétszedni sem tudja szakszerűen, az összerakni sem fogja tudni.
Mi tudjuk hogy kell, mert vettük a fáradságot , elolvastuk a doksit...
sorszám: 9699 (65761)
(előzmény: pdaranyi, 2006-11-24 20:08:53)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2006-11-24 20:08:53
Azt nem mondtam, hogy a blokkot nem lehet megkocogtatni gumikalapáccsal a megszorulás elkerülése miatt. Csak annyit mondtam, hogy a főtengelyre nagyon kell vigyázni.
Most nem tudom, hogy a szociról szedtem-e le, de nekem van magyar nyelvű szerelési könyvem a 638-hoz.
És hogy ki a fene tud csehül? Hát például én. :)
sorszám: 9698 (65757)
(előzmény: Öregapó, 2006-11-24 18:23:02)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-24 18:29:09
Közben eszembe jutott még valami: Pepa, nem vagy véletlenül pesti?
sorszám: 9697 (65754)
(előzmény: pepa, 2006-11-24 17:39:29)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-24 18:29:09
Közben eszembe jutott még valami: Pepa, nem vagy véletlenül pesti?
sorszám: 9696 (65753)
(előzmény: pepa, 2006-11-24 17:39:29)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-24 18:23:02
Nos, az eb ott van elhantolva, hogy a szétnyomó hivatalból féloldalasan kezdi a szétnyomást.Ha nem ütögeti gumikalapáccsal finoman a blokkot körben, fel feküdhet a stifteken, már ha a 634 esnek vannak ilyenei.Valszeg vannak. Én még csak japó cucot szedtem szét, az vidáman megszorult a féloldalas erőhatástól.Én bátran üthetem mint írtam a főtengelyt is, hiszen mint mondtam, a csapágyam megforog a főtengelyen. Tehát felújítás elkerülhetetlen úgyis. Másnak nem is ajánlottam. Azt írtam, Pepa lehuzóval huzza le. Lehet, hogy félreérthatő volt. A Futár Petinek van jó gépműhelyes ismeretsége. Valami 12 ezerért újítatja fel a főtengelyt. Arra persze kíváncsi vagyok, milyen munkák vannak benne ebben a pénzben, mert a multkor ezt nem kérdeztem meg.Jut ezsembe: Ha valakinek rázkodik a 634es jawája magas fordulaton, az lehet hogy attól van, hogy 638as csapszeget tettek bele. Én így jártam, most imádkozom, hogy csak a főtengelyem, és a labirint legyen csak szar, a csapágy házak éppek legyenek.:( Mindig halogattam a szétszedést, most retteghetek.
Még valami, a 638as gépkönyv elég felületesen mutatja be a szétszedést, lehet hogy a szöveges résszel jobb lenne, de hát ki a fene tud csehül.... /+! es könyvet eddig nem találtam.Mindegy, nagy kárt már nem tudok csinálni a blokban.
sorszám: 9695 (65751)
(előzmény: pdaranyi, 2006-11-24 17:02:42)

 
 
pepa
válasz erre | email2006-11-24 17:39:29
pdaranyi
Köszönöm az infókat, erre a tipusra nem találtam megfelelő szerelési útmutatót, de ez a blokk már tropa és ez a tanulás.
Remélem öregapó is halad.
sorszám: 9694 (65748)
(előzmény: pdaranyi, 2006-11-24 17:02:42)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2006-11-24 17:02:42
A főtengelyt SOHA NEM SZABAD MEGÜTNI!!! Ugyanis akkor feltétlenül el kell vinni felújíttatni, ami nem is olyan egyszerű, mert tudomásom szerint Magyarországon nehéz ehhez megfelelő gépműhelyt találni.

A blokkot széthúzóval kell kettéválasztani. Ennek gyártása egyszerű. Kell egy vastag fémdarab, ennek közepébe egy nagyobb csavar ami felfekszik a főtengelyre, továbbá a szélére kisebb csavarok amik generátort tartó csavarok menetébe mennek. A kis csavarokat becsavarni, és a nagyobb csavarásával szépen lehúzni a blokkfelet a főtengelyről. Ugyanígy a masik oldalon.

Én eddig csak 638-as blokkot szedtem szét, de nem hinném, hogy nagy lenne a különbség. Nézzétek meg, hogy benne van-e a 634-es szervízkönyvében, hogy hogyan kell megfelezni a blokkot. A 638-aséban benne van. Egyébként is azzal kell kezdeni, hogy utánanézek mit hogy kell csinálni, nem pedig csak úgy nekikezdeni "lesz ami lesz" alapon.
sorszám: 9693 (65747)
(előzmény: pepa, 2006-11-24 16:45:26)

 
 
pepa
válasz erre | email2006-11-24 16:45:26
Szia Öregapó
Megpróbáltam amit mondtál de nekem nem sikerült a dolog.
A generátornál leszedtem a zégereket és a szimeringeket, ezután jól odasóztam neki párszor egy műanyag kalapáccsal, a váltórész felöl engedett de a főtengely nem. Lehet hogy a főtengely nehezen jön ki a helyéről, vagy talán más a megoldása.
Ha jutsz valamire írjál, még én is próbálkozok (nem adom fel).
sorszám: 9692 (65746)
(előzmény: Öregapó, 2006-11-24 16:11:06)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-24 16:11:06
Nem elég, hogy nem tudok valójában segíteni, hosszan írok, de még a rendszer is megduplázza a beírásom.
sorszám: 9691 (65745)
(előzmény: Öregapó, 2006-11-24 16:06:42)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-24 16:06:42
Szia pepa. Eddig én is eljutottam.:))))
A következő amit én tervezek az a primer lánckerék és a kuplung levétele,a berugókar kivétele(olyan mintha bajonet záras lenne, el kell fordítani a kivételhez, a berakásnál is forgatni kell) a tuloldalon a szekunder lánckerék és a generátor lebarkácsolása.A generátor forgórészét egy nyolcas csavar becsavarásával a forgórész furatába lehet megoldani, nekem már sikerült egyszer.Ezután lejönnek a hengerek is.A hengereket azért jó a vége felé leszedni, mert a gyertya helyére becsavart valamivel lehet a főtengelyt egyszerűen kiékelni, ami néhány dolog levételéhez szükséges. Ezután a szimeringeket szedem ki. A főtengely szimeringek előtt van zéger is. A szekunder lánckerék alatti szimeringet még nem néztem. Ezután ha minden tervszerint halad, nálam elég lessz a generátor oldalon gumikalapáccsal megütögetni a tengelyt. Én ugyanis azért szedem szét a jószágot, mert elforog a főtengelyen a csapágy, tehát a főtengely nem kapaszkodik tulságosan az egyik oldalon. Mellékesen negyedik sebeségem sincs.Neked lehet, hogy nem ártana egy szétnyomó szerszámot barkácsolni a széthúzáshoz. Néhány fínom gumikalapács ütés neked se árthat széthúzáskor a blokk felek elválasztó vonalán körbe.Néha ettől is lazul egy picit.Igény szerint leírhatom majd, hogy hogyan készíthető.Ha jól mértem fel a dolgokat, a váltó egyben meg fog maradni a széthúzás után, nem borul szét, mint némelyik tipusnál.Széthúzáskor elvileg szépen kijön a főtengelyen a labirint tömítés is. Ahogy én nézem, ami gondot okozhat, az az, ha tömítés címén összeragasztották a blokkot, vagy ha valamit nem szedek le, amit kellene, esetleg több csvar tartja ösze, mint gondolnám. De ezek a dolgok menetközben kiderülnek, a ragasztást kivéve komolyabb fennakadást nem okozhatnak.Széthúzás után véleményem szerint minden cucc a a kuplung oldalon marad, utána ezeket kell leszerelni onnan.
Azért nem lenne rossz, ha valaki olyan is megnyilvánulna, aki szedett már szét ilyen blokkot.:)))
Engem az is érdekelne, hogy milyen munkák vannak a főtengely felújítása nevű gépműhelyi projektben.
Még egy: Lehet, hogy ha senki nem írja le tapasztalatait, megvárom, amíg te elkészülsz a dologgal, és nyilatkozol a tapasztalatokról.:))))))
sorszám: 9690 (65744)
(előzmény: pepa, 2006-11-24 12:13:20)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-11-24 16:06:42
Szia pepa. Eddig én is eljutottam.:))))
A következő amit én tervezek az a primer lánckerék és a kuplung levétele,a berugókar kivétele(olyan mintha bajonet záras lenne, el kell fordítani a kivételhez, a berakásnál is forgatni kell) a tuloldalon a szekunder lánckerék és a generátor lebarkácsolása.A generátor forgórészét egy nyolcas csavar becsavarásával a forgórész furatába lehet megoldani, nekem már sikerült egyszer.Ezután lejönnek a hengerek is.A hengereket azért jó a vége felé leszedni, mert a gyertya helyére becsavart valamivel lehet a főtengelyt egyszerűen kiékelni, ami néhány dolog levételéhez szükséges. Ezután a szimeringeket szedem ki. A főtengely szimeringek előtt van zéger is. A szekunder lánckerék alatti szimeringet még nem néztem. Ezután ha minden tervszerint halad, nálam elég lessz a generátor oldalon gumikalapáccsal megütögetni a tengelyt. Én ugyanis azért szedem szét a jószágot, mert elforog a főtengelyen a csapágy, tehát a főtengely nem kapaszkodik tulságosan az egyik oldalon. Mellékesen negyedik sebeségem sincs.Neked lehet, hogy nem ártana egy szétnyomó szerszámot barkácsolni a széthúzáshoz. Néhány fínom gumikalapács ütés neked se árthat széthúzáskor a blokk felek elválasztó vonalán körbe.Néha ettől is lazul egy picit.Igény szerint leírhatom majd, hogy hogyan készíthető.Ha jól mértem fel a dolgokat, a váltó egyben meg fog maradni a széthúzás után, nem borul szét, mint némelyik tipusnál.Széthúzáskor elvileg szépen kijön a főtengelyen a labirint tömítés is. Ahogy én nézem, ami gondot okozhat, az az, ha tömítés címén összeragasztották a blokkot, vagy ha valamit nem szedek le, amit kellene, esetleg több csvar tartja ösze, mint gondolnám. De ezek a dolgok menetközben kiderülnek, a ragasztást kivéve komolyabb fennakadást nem okozhatnak.Széthúzás után véleményem szerint minden cucc a a kuplung oldalon marad, utána ezeket kell leszerelni onnan.
Azért nem lenne rossz, ha valaki olyan is megnyilvánulna, aki szedett már szét ilyen blokkot.:)))
Engem az is érdekelne, hogy milyen munkák vannak a főtengely felújítása nevű gépműhelyi projektben.
Még egy: Lehet, hogy ha senki nem írja le tapasztalatait, megvárom, amíg te elkészülsz a dologgal, és nyilatkozol a tapasztalatokról.:))))))
sorszám: 9689 (65743)
(előzmény: pepa, 2006-11-24 12:13:20)

 
 
pepa
válasz erre | email2006-11-24 12:13:20
Sziasztok
Van egy blokkom amit szét akarok szedni de eddig nem erőltettem a dolgot.
Ha lecsupaszítottam, a blokk összehúzócsavarjait kiszedtem hogy folytassam tovább.
Ez a blokk 634-5.
sorszám: 9688 (65735)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-23 21:35:25
Szia. Melyik típusra való ? (csepptankos, 634, 638, CZ,... )
sorszám: 9687 (65725)
(előzmény: xr600r, 2006-11-23 17:21:02)

 
 
xr600r
válasz erre | email2006-11-23 17:21:02
szevasztok!!
VAn egy eladó 350-es első lámpám(komplett)+ egy hátsó hibátlan búra!!!
ha vkit érdekel írjon e mailt
xr600r@freemail.hu
sorszám: 9686 (65712)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-11-22 15:48:03
hát a trafókat a tank alatt egymás mellé tudod tenni, ha olyan tankod van, mint ami a '81-es kiadású Jawán.Felhívtad a számot amit adtam?Az elektrotechnikai részletekben ott érdeklődj..Ahoz nem értek..
sorszám: 9685 (65680)
(előzmény: tomi00000, 2006-11-22 15:37:05)

 
 
tomi00000
válasz erre | email2006-11-22 15:37:05
Szia Matya !
Gyújtrással kapcsolatban minden az általad leírtak szerint felszerelve, az akksi jó, amiről beszéltünk. Hidegen elindítva makog, pöfög. S alapjárat közelben leáll. Az előgyújtást visszamértem órával, 2mm, amit írtál. A trafók elhelyezése miatt lehet ez a baj ? A trafókat csak ennél a gyújtás megoldásnál kell egymás mellé tenni? És hogyan.
sorszám: 9684 (65679)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-11-22 12:50:07
Értem én, nem is szemrehányásképpen mondtam..Csupán ténymegállapításnak szántam..
sorszám: 9683 (65676)
(előzmény: Marcang, 2006-11-22 12:48:41)

 
 
Marcang
válasz erre | email2006-11-22 12:48:41
A barátomnál meg nálam sem az volt a cél, hogy hú szabjunk át egy Jáwát oszt majd eladjuk. Mindketten azt hittük még egy két évig legalább ez a motorunk lesz és nem akartuk eleve eladni, hanem meg akartuk tartani, mert a mi kezünk munkája és kötődönk hozzá.De az élet máshogy hozta ennyi.
sorszám: 9682 (65675)
(előzmény: Matya, 2006-11-22 12:38:55)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-11-22 12:47:11
Igen, az sima bölcső.De szerintem abból szebb formájút lehetne összehozni.Persze ízlések és pofonok...:))
sorszám: 9681 (65674)
(előzmény: Marcang, 2006-11-22 12:40:44)

 
 
Marcang
válasz erre | email2006-11-22 12:40:44
Matya: lehet, hogy tévedek, de a csepptankosnak, nem dupla bölcső váza van és ez volt a "koncepció".
sorszám: 9680 (65672)
(előzmény: Matya, 2006-11-22 12:33:14)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-11-22 12:38:55
Félre ne értsd, én is alakítgatom a motoromat, mert gyári állapotú 638as kis túlzással annyi van mint a szemét.És a buci tank elképesztő randa szerintem.
És a motorépítést pártolom eléggé.Ráadásul mindenkinek szíve-joga olyanná alakítani a gépét, amilyenre akarja, de aztán AZT eladni, ha nem valami fenomenális átalakítás, baromi nehéz lesz...Ennyit szerettem volna hozzáfűzni kb.
sorszám: 9679 (65671)
(előzmény: Matya, 2006-11-22 12:33:14)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-11-22 12:33:14
Részben igazad van, mint "mérnökember", én is leginkább a funkicionalitást tartom szem előtt..Meg is kapom érte időnként a magamét a "romantikusoktól"..
Ettől függetlenül ha már olyan motort építek, ami csak SCHWARZ /Lásd: fekete.Csak a pontosság kedvéért..:))/ műszakin megy át, akkor miért nem csap jobban a lovak közé?Akkor kerítek egykét ezresért egy csepptankos vázat, és azzal kezdek valamit..Sokkal inkább harmonizál a formája egy chopperével, bobberével.Kinek mi tetszik.

Egyébként a chopper szó az angol "chop", azaz "vágás" szóból indult ki, amikor is minden felesleges cuccot levágtak a motorokról.Ez így van, ahogy mondtad.Magas felhúzott kormány, vastag hátsó, vékony első kerék.
A bobber azért kicsit másképp néz ki.De nézzetek utána, nincs kedvem legépelni az összes stílusirányzatot..
sorszám: 9678 (65670)
(előzmény: Marcang, 2006-11-22 12:21:25)

 
 
Marcang
válasz erre | email2006-11-22 12:24:49
A motor stílusa bobber ebben igazad van, azonban a chopper-t(chop-levágni) az elvre írtam. A bobbereket viszont kifejezetten versenyre használták/ják. Az biztos, hogy nem az a chopper amit az OCC meg hasonlók csinálnak, az a show bike(hosszú távon motorozhatatlan), de asszem már eléggé eltértünk a fórum témától.
sorszám: 9677 (65668)
(előzmény: magush, 2006-11-22 12:18:26)

 
 
Marcang
válasz erre | email2006-11-22 12:21:25
Az árról még csak annyit, hogy senki ne higgye hogy a srác egy listán összeírta, hogy mennyit költött és akkor annyi az ára. A barátom sokkal többet költött erre a motorra, de nem is ez a lényeg, mert tisztába volt, voltunk vele, hogy minden motorral ez van. A lényeg amit lejjebb már valaki megfogalmazott, az eszmei érték, az átdolgozott éjszakák stb. Mint írtam már nehezen válik meg a géptől, ő eredetileg nem is akarta eladni, de anyagi okból kénytelen. Azért mond rá 150-et mert nem akarja el kótya-vetyélni 100ért (holott lehet a többségnek még annyit sem ér meg), olyan embernek akarja eladni akinek ez ugyanúgy szerelme lehet mint neki (egyértelműen nem olyan arcoknak akik eredeti álapotra állítják vissza a gépet) és sokan vannak akiknek a swarz műszaki nem gond.
sorszám: 9676 (65667)

 
 
magush
válasz erre | email2006-11-22 12:18:26
Egy pillanatra se szeretnék elmerülni a vitában, csupán azt a javítást tenném, hogy az irányzat amiről Te beszélsz, az nem a chopper, hanem a bobber. Az angol kurtít szóból jön, (II. vh után hazatérő amerikai katonák készítettek ilyen motorokat), és tényleg erre emlékeztet a felépítése a gépnek.
sorszám: 9675 (65666)
(előzmény: Marcang, 2006-11-22 12:07:16)

 
 
Marcang
válasz erre | email2006-11-22 12:07:16
Hello,
Elöször is nem azt kértem, hogy kerüljön bemutatásra az oldalon, vagy hogy szavazzatok rá vagy ilyesmi, hanem hogy akit érdekel megvételre az hívjon (persze tiszteletben tartom a véleményeteket).
Másodszor jó lenne ha rájönnétek végre, hogy az ha valaki vesz egy szoc motort és visszaalakítja eredeti álapotára mert neki úgy tetszik és ez az élete és az ha valakinek nincs túl sok pénze és vesz egy szoc motort és átalakítja a saját igényeire az két külön világ. Nekem például a fej idomos, csepp tankos Jawán kívül egyik sem tetszik gyári állapotban. A kipécézett motor igenis jól motorozható, a gazdája végig tolta vele a nyarat, számtalan rendőr megállította és épp hogy nem fényképezkedtek vele. A másik magas kormányos gépet pedig 3an is meg akarták venni 150-180 ezerig terjedő pénz összegért a nyáron, de akkor még menni akartam vele.
A stílusról annyit, hogy ha magyarázkodnom kell akkor úgysem fogjátok megérteni, de azért megpróbálom. A cél az volt hogy egy tényleges chopper legyen belőle. Azoknak mondom akik nem vágják, hogy a chopper eredetileg azt jelentette, hogy minél kevesebb fölösleges elem legyen rajta, a kisebb súly miatt, ehhez passzol a matt fekete festék, mert nem mindenki a csillogó-villógó harsány színeket kedveli. A kormány és a csomagtartó egyszerűsége nem igénytelenségből van, hanem direkt! Mert a barátom mérnök ember révén az egyszerű, funkcionális dolgokat szereti és nem mint egy terméktervező aki divat oltárán megöli a funkcionalitást. Ne értsetek félre nem haragszom senkire, tudom hogy ez egy fórum ahol mindenki kifejtheti a véleményét, de ti meg értsétek meg, hogy azért tettem fel ide is, mert ez egy Jawa fórum ahol sok olyan arc is megfordul akit érdekelhet a dolog.
sorszám: 9674 (65665)

 
 
tata21
válasz erre | email2006-11-22 09:14:25
Szia Matifu, dejó hogy itt vagy: megkaptam a képet, valaszoltam is , nézd meg a mailodat.
sorszám: 9673 (65657)
(előzmény: Matifu, 2006-11-22 08:51:56)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-11-22 08:51:56
Kíváncsi vagyok, mi az az irányzat?
A festés patkány-motorra utal az építés meg valami más. Szép gyönyház fényezéssel és egy kicsit minőségibb kidolgozással tényleg szép lenne.
sorszám: 9672 (65655)
(elözmény: R.A., 2006-11-20 23:39:41)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-11-21 11:03:48
Na ha már ennyit vitatkoztok rajta, megnéztem én is..
Hát elég fapados...Egy minőségi fényezéssel fel lehetne dobni talán..
De nekem nem jön be..Igazság szerint, ha összekapnám magam, egy különb gépet össze tudnék rakni az itthon lévő elfekvő cuccaimból sztem...Csak nem éri meg annyi energiát befektetni, mert se azt, sse ezt nem lehet így leműszakiztatni normálisan..

Inkább építem a Danuviámat tovább veteránversenyre...
sorszám: 9671 (65621)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu