:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Áh, te ehhez nem értesz hajnalka!
Marhaság, semmit nem csináltál vele az egész vakáció alatt. És ugyanígy járt az oldalkocsis fogat is, a nagypolszki is, mindenbe belekezdel nagy lelkesen, beleveszel a részletekbe, aztán néhány hét múlva "ideiglenesen" felfüggeszted a munkálatokat, és az ideiglenesből szép lassan végleges lesz. De még ez sem baj, csak azt nem értem, hogy akkor minek veszel lelakott szarokat, ha nincs kedved tákolni? Vennél felújítottat vagy megvigyázottat, pár tízezerrel drágább ugyan, de azonnal élvezhető.
Vagy helyeznéd üzembe a zündappot, az már kész van, csak egy nyavalyás műszakit kéne rá ütni végre!
Aprólékos, nagy műgonddal végzett esztétikus élettartam-hosszabbító művelet. És időigényes. Ez tény. Így előfordulhat, hogy kifutunk ez utóbbiból. De akkor nem cseréljük idült fogyasztó módjára másik eszközre amink van, hanem kitartó, gondos munkával befejezzük amit elkezdtünk. Ez valahogy így működik.
A jelzőidet pedig igazán megspórolhatnád a saját életművedre :-)
Milyen restaurálás, te szerencsétlen? Az, hogy atomjaira szedted az MZ-det, hideg zsíroldóval lepucoltad a kormot a dugóról, és azóta ott rohad "kosárban"? Hát még a vállas hengert sem vitted el a gépműhelyig!
Nemhogy szépen lefényeznéd metálosra, meg vennél rá rezót, de nem gyárit, hanem amilyet te tervezel a programmal, utána csinálnál bele elektronikus indexrelét meg vennél bele olyan előgyújtásszabályzó izébizét 20e-ért, meg felpolíroznád a dekliket meg a ráfokat, és lecserélnéd a gumijaidat Heidenaura, mint más rendes szocimotorosok... ;-)
Na, nem kell mindent mellre szívni, kapimotoros találkozókra sem járok, meg autóstalálkozókra sem, meg semmi ilyesmire. Régen sokat jártam (amíg fizettek érte), de már torkig vagyok azzal, hogy mindenféle undormányt az egekbe kell dícsérni, hogy a gazdája meg ne sértődjön, az én csecse-becse járgányomat meg körüldongják a fikadzsók, hogy "nézd csak, még csak 25 éves, és már le van repedve a festék a fejidomról, hát ennyit érnek az olasz technikák, bezzeg az én babettám..." :-)
Igen, ez a Zapkorte jó tempóérzékkel képes telebeszélni mindenféle fogyasztói ostobasággal az ember fejét,aztán amikor a mesterkedése célt ér, már feljogosítva érzi magát, hogy mesterkedése gyümölcsét kompromittáló tényként tálalja később.
Valahogy így születhetett meg - egy kiborulásközeli motorkerékpár-restaurálás idején - az idézett bejegyzés.
Zk erre a hobbijára nem rest minden szabadidejét feláldozni. Óvakodjatok tőle!
Szia :) !
Sebaj fel sem kell venni :)) !
Majd jövőre a túrákon egy jó sör és egy tál paprikáskrupli mellett elképzeljük a nagy szocikat akik csak fórumon léteznek és szólnak be egymásnak :)) .
Jut eszembe vége a szezonnak :( a gondozásmentes Jawamba (Te is ismered a gépet ;) ) ma belekerült cirka 130km . S bár nem fogyaszt annyit mint egy olasz motor :)) , de azért még szeressük :)) .
ui: ja tényleg, a sors iróniája, hogy jobban megnézték a gépemet mint a haverok Cbf-jét meg Vf-jét.
üdv, Norbi
Hello!
A hangtompító betét két részből áll, gondolom nektek is... ha a motorhoz közeli felét levágom (rövidítem a kipuffot) milyen hangja lesz? Csinált már valaki ilyet? Mivel nem egy javítható átalakítás, szeretném kérni a tapasztalatokat. Mennyivel lesz hangosabb? Köszke!
Szia Öregapó
Bocs hogy csak most írok, de most értem haza és nem sunyi mód elbujtam.
A multkor kicsit féreértettem azt a kalapácsos témát, de azért nem kell egymásnak esni, amúgy is én csináltam a dolgot. Azért annyi tapasztalatom van csapágyak lehúzásában, hogy az a pár odasózás nem volt olyan jelentős erelyű és nem egész este azt ütögettem a kazán mellett.
Kérdésedre válaszolva nem vagyok budapesti, de szívesen találkoznék veled pár szóra, írj mailt.
Részemről fullkopyval sem karaok rosszban lenni. Nem vonok vissza semmit, de szertném elásni a csatabárdot!
Üdv:
mzzzz
A dolog már tegnap lezárult, nem kérünk több hozzászólást,már teljesen felesleges, köszönjük a megértést.
A hőtágulásról mindent tudunk, mi is, viszont az általad felsoroltak ellenére, nem ritka eset, hogy a felmelegített blokkfélbe csak a mélyhűtőből elővett csapágy szíveskedik belepottyanni.
Ebben az esetben viszont szétszedésnél kevés lenne a melegítés,mivel mindkettő kap belőle,tágul, szerszám kell, erre találták ki.
Amúgy szétszedésnél teljesen felesleges a melegítés, csak kívül belül ráég az olaj, nem egyszerűbb a széthúzó,használata?
Kedves topic lakótársaim!Látom jön a tél! Megkezdődött egymás cseszegetése!
Nem értem hogy ez kinek és miért jó. Vagy ha nem jó , miért teszitek.
Azt éritek el vele , hogy hygy-ék törlik a regisztrációtokat.
Megkérek minden érintettet hogy moderálja magát ,ha másért nem ,legalább az én kedvemért:-)
Köszönöm.
No ezt látod én sem értem. Illetve hát gyanítható, mi az örökös fikázás forrása levendelnél... bár én már többször javasoltam neki, hogy lapátolja össze az egész vaskereskedését, adja el, és a pénzen jobbnál jobb kapimotorok közt válogathat. Hiszen maga is belátta már itt, a police topicban, hogy...
"Igen, és ahogy elnézem, lassan mindenki megelégeli a véget nem érő tákolási igényt az egyébként is gyenge minőséggel startoló, de amellett egyre jobban elhasználódó szocimotorok részéről.
Minél többet használom az eszközt, annál hatványozottabban kényszeredek lealacsonyító bütykölésre.
Ezt csinálja az, aki még fiatal és nem szedte össze a témával kapcsolatos - és jobbára teljesen értéktelen - tapasztalatait! :((
Ma már azt mondom, hogy érdemes etz a szocis részt etljes egészében elhagyni a motorozásból."
Számomra teljességgel érthetetlen, hogy azért, mert valamiben két ember nem ért egyet, abból miért következik, hogy a másikat elkezdjék szidni, anyázni!
Főleg egy olyan helyen, ahol hasonló érdeklődésű, egymást segíteni próbáló emberek találkoznak.
Miért lesz olyan gyakran a vitából veszekedés?! A vita a kultúrkörökben minden haladás alapja.
A veszekedés?? inkább nem írom...
Érdekes ötlet, szerintem nagy anyázás lenne belőle (tehát pártolom :-))
cö-cö-cö, csak a két TS250-ed van vagy 120e Ft-ba van, plusz az adminisztrációjuk további 60-ba, csak ez pont tízszerannyi, mint amiből a zündappot forgalomba lehetett volna helyezni! És ráadásul igazi kidobott pénz, mert végülis egyik sem működőképes, és ki tudja hánytízezer forintot (meg munkaórát) nyelnének még el, mire olyan állapotúvá válnának, mint az én, kétségtelenül kissé drágán vett de kifogástalan guzzim, amire bármikor felülök, és megyek vele. Na most akkor gondold át még egyszer...! ;-)
És hogy miben jobb a guzzi mint a jawa? Mondjuk mert 40%-al kevesebbet fogyaszt és orrabukós a féke. Plusz egyéb, szubjektív szempontok (irányíthatóság, motorkarakterisztika, kisebb karbantartásigény, nagyobb méretek, és végül de nem utolsó sorban van benne egy kis sznobizmus is, mert én sem vagyok tökéletes).
Melegszik, de tízszer akkora az alu hőtágulása, mint az acélnak. Próbáljátok ki, könnyedén szétjön. Persze ehhez műhely kell, a lakás rettenetesen büdös lesz tőle. A gyár azért adja a szerszámot, mert egy szerviznek nincs fél órája a melegítésre, utána megint fél órája, mire kihűl, hogy dolgozni lehessen vele.
Tehetek én arról, hogy szinte ingyér hozzám vágják ezeket a járműveket? De az a tény, h az említett alkalmi vétel jellegű jawát nem csaptam az állományhoz, jól mutassa hogy milyen erős önuralmam van. :)
Viszont még mindig nem tudom, hogy egy olasz (röhög a vakbelem) jármű miért lehet jobb egy 12V-os Jawa-nál. Nem történt jelentős minőségi csere, inkább számszerű.De az aztán sok munkával és még több adminisztratív költséggel.
Szia Zapkorte, rég láttalak ! Szerintem ideje lenne személyes oldalakat készíteni a Szocimotorosra, ahol mindenkiről megtudhatnánk a fontosabb dolgokat. Persze saját magáról senki sem írhatna semmit, minden infónak valaki mástól kellene származnia :D
Tudod én nem a mennyiségre gyúrok, mint te, hanem a minőségre. :-p
Különben nem tudom minek vitatkozom olyan emberekkel, akiknek felújított, motorozható világháborús zündappjuk van (méghozzá rendezett papírokkal!), és erre a helyett, hogy forgalomba helyeznék, vesznek öt TS Mz-t meg 100 kiló ótvaros fémhulladékot hozzájuk, az egészet szétszedik, összekeverik, félbehagyják, majd pedig a biciklivel járnak a szociológusképzőbe. :-p
Csak azt tudnám, minek? Első igazi motorod egy 350-es Jawa volt, ezt elkótyavetyélted egy kínai nájlonharisnyagyárban műanyaghulladékból préselt és népi kohókban érlelt nyersvasból kiöntött 200-as valamire, ezt lecserélted egy 250-es japán turmixgépre, amit aztán visszacseréltél egy szintén 350-es járműre. Hát most ugyanott vagy, mint ahol elkezdted, még a hengerszám is ugyanannyi. Megérte? Hol marad a szocis életérzés? A szolidaritás a visegrádi négyek irányába? A kis közép-európai posztkommunista államok sorsközössége? A fogyasztói értékrend bírálata? He? (:->
Oké, visszatérünk rá , már megtalállak :-) Köszi az infót.. átgondolom. Olyan gépet szeretnék, ami korszerűbb, és 10 évig is megtarthatom..
Lehet is, dógoztam vele eleget. Most majd jól szétlakom, és utána ha már megint lóg a bele, majd eladom a következő lelkes bütykölésznek.
Látom értékeled a tehetségemet... :) a Böröcz cikk valamint a Budapestért díj témákhoz szóltam... meg egy kicsit még az Erőszak ellenes felvonulásnál is. Jó szórakozást!
Bizony a szoci motorok elég túlhaladottak, és a jawa még szólóban is életveszélyes a pesti forgalomban azzal a dobfékkel. A lassúság más téma, oldalassal úgysem nagyon lehet repeszteni (illetve max az első kanyarig.) Szerintem az uralt is felejtsd el nyugodtan, a papiros darabok baromira túlárazottak ahhoz képest, hogy azok alatt sincsen fék meg futómű sem nagyon. Akkor inkább vegyél egy oldalkocsis ETZ-t, vagy akassz egy szentesi oldalkocsit valami nyomatékos négyütemű nyugatira, mondjuk egy Yamaha SR500-ra, vagy egy Guzzi V65-re. Autószerelőként ezt sem kivitelezni, sem dokumentálni nem okozhat gondot, és akkor van egy rendes, használható géped, amivel nem mászol föl a vészfékező suzuki hátára, és nem kell furtonfurt tódozni-fódozni.
Zapkorte! Szép a Polak:)
mzzzz
Én kiszálltam az oldalasból.Rohadtul zavart az ósdi konstrukció- bocsi, srácok-az meg főleg, hogy bömbölő motorral az áttétel miatt lassú az utazó. Nagyobbacska sebességnél meg ez a dobfék nem életbizti már két személynél. Viszont a gép hiányzik, lehet, hogy lassacskán uralra ülök át.. ragaszkodnék az oldalashoz.. az említett piszkálásba beleolvasok :-)
Ha mutatod az utat :)))
mzzzz
Fejezzétek be..Lécciléccilécii..Uncsi nagyon....
Még ha fordulatokban gazdag VITA lenne, nem egymás szidása.....
Az a gáz, hogy előre tudom, hogy egyes hozzászólásokra kinek mi lesz a reakciója....
Inkább motorozzatok má ilyen zsír időben...
Ha ez megnyugtat, én is jól elvoltam nélküled. Unalmas vagy. A criticalmass.hu-n sokkal jobban lehet piszkálni a biciklistákat.
Már rég nem keletizek. Egészen pontosan nem kétüteműzök. Sok vele a macera (kipuffogókiégetések, olajkevergetés, lánczsírozgatás, elromlások, rossz minőségű alkatrészek, magas fogyasztás stb - nem kell ez nekem.)
Amúgy mostanában egy guzzit idomítok. Nagyon komoly életérzés.
Már mindenki nagyon szeret mindenkit ! Nem baj ám, hogy csak most értél ide, így volt lehetőség békésen lezárni.
Had ne kelljen rendet tennem!
Örülök, hogy megegyeztünk. Látom úriember is tudsz lenni. Erre a cirkuszra mások úgyse kíváncsiak . :-) Akkor itt a vége.
És már, sajna , kész van ? Amúgy rohadtul nem hiányoztál, de az tény, túl nyugis volt nélküled a fórum :-)
Mihez csináltál gyújtást ? Nem keleti csodád van ?
Na ez a szó, amit nem fogsz hallani, míg élsz addíg biztos nem, utána meg már mindegy. A tiszeletről meg annyit, hogy úgy látom beleszarsz egy jó nagyot.Én ebben cak téged követlek :)
Oké, megnyugtattál, köszike.. Amúgy, ha látnál, tuti, hogy előre köszönnél, mély tisztelettel ..hosszú ősz hajamra, és ősz szakállamra való tekintettel..bizonyára :-)
Amúgy belegondoltál már, hogy az öreg, most ott ül bezárkózva a spejzba, a bilin, és már bánja, hogy kötekedett ?
Te pedig, mint beismerted, visszaolvasás nélkül alaptalanul belémkötöttél, majd mután ezt a hiányt pótoltad, ezért elnézést kértél ?
Aztán dacból vitetted magad az árral.. ezért tartunk most itt.
Tehát, tévedésből kezdtél ki velem, de hiába ismerted be , valamiért nem tudsz már kiszállni. Volt lehetőséged.. most is van.. csak egy szót, semmi mást nem kell írnod, csak annyit, befejeztük.
Bízd csak rám magad, lám, a fullkopyról is már mikor megmondtam, hogy agyilag zokni... és a történelem igazolt. :-D
nem értem rá az elektronikus gyújtáscsinálástól. :-)
Mi bajod van? Mikre nem gondolsz... Csak gondoltam, hogy ha már találékozom veled, akkor átadom majd üdvözletét.
Semmi erődemonstrálás nem jutott az eszembe, de ha látnál szerintem nem biztos, hogy mernél velem kötekedni. De nehogy azt kérd, hogy itt meg ott találkozzunk, főleg ne egy erdőbe...
Hol a francba voltál hálistennek, hónapokig ? Csak nem az öregapóval éltél vadházasságban ?
Gyülekeznek a keselyűk :-)
Mármint hogyan ? Fénypost, sms, mail? Vagy személyesen szíveskedsz ? Most mi ez, tán burkolt fenyegetés ? Mert akkor röhögőgörcsöt kapok, nem csak okosabb vagy nálam, erősebb is ? Hol is tartunk, már megint ? Ne vigyél az erdőbe :-)
Mi korábban nem nagyon voltunk jóban. De most egyezünk :)
mzzzz
Azt csiripelték a verebek, hogy itt megint áll a bál, és csakugyan!
Nos, ha már szavazni kell, hát meg kell mondjam, hogy fullkopynak szerintem is megváltás lenne a halál. Még egy ilyen tudalékos öntelt hólyagot, mint ő, nem hordott a hátán a Föld!
Te meg gyerekesen ostoba szerintem öreg :)
Olyanokat írsz, hogy csak lesek. Én utána olvastam, mielőtt ezzel próbálnál leoltani, de szerintem ilen hagnemben ovodában veszekednek a gyerekek!
Az mind te vagy és én mivagyok? :D
A neved is tök eredeti amúgy ;)
Vince
Jah, majd átadom üdvözletét!
Oké, ha ismered, tudod hol találod meg, menj, és nyald ki a seggét. Sokkal nyugisabb tevékenység, mint velem vitatkozni. Kaptál lehetőséget, hogy angolosan kiszállj ebből a meddő , értelmetlen vitából, de nem hátráltál ki, tovább baszogatsz. Nem kéne, már uncsi vagy..
Mellesleg nagyon szégyellem magam! Huh ha tudnád. Tőled és a hatalmas nagy eszedtől pedig különösen félek. Nem is értem ilyen tökfilkóval minek veszekszem. AMúgy meg honnan tudod, hogy nem ismerem ,,az öreget"?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|