:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ilyeneken veszekedni.....
Egy ideje figyelem a forumot..
A meglátásom a következö:
Valaki kérdez valamit,senki nem reagál,majd mikor valaki segiteni probál(ami nagyon is becsülendö)mindig jön egy okosabb,és megmagyarázza...
Bármilyen szar is,akkor is megvettem az 4.jawa-t.Lehet hogy nem a legjobbmotor a világon,de leszarom,mert az én életem:)És ugy élem ahogy nekem megfelel..ez a legszebb az egészben:)
Mondhatom hogy a legjobb kaja a tarhonya marhapörköltel,mégsem kötelezhetek senkit hogy azt egye:)
Üdv.
Ami meg a számlát illeti: nem sok dolgot vettem a suzukimhoz, de az nem volt megfizethetetlen. Karburátorba való műanyag bigyó 690Ft/db, hengerfejtömítés 5000Ft (na jó, ez egy kicsit tényleg sok, de a Jókai téren sem vállalta el olcsóbban a maszek a négyhengeres tömítés legyártását, és akkor már inkább gyárit), láncot vettem rá cezet láncot annyiért, mint te a jawadhoz, az utángyártott első lánckerék (sunrace) meg 1800Ft volt. Elismerem, drágább, sokszáz forintokkal drágább minden, mint az szocimotorokhoz. Na és? A benzin meg 260Ft/l.
Nyugaton nem jellemző. Ott szigorú követelményeknek kell megfeleljen minden gépjárműalkatrész (ISO, TÜV stb), különben ki sem kerülhet az üzletek polcaira. Csak seftországban sózza rád "legjobb barátod", a boltos az ordenáré gagyikat számla nélkül.
De ha neked megfelel szlovákiába rohangászni bontott alkatrészekért, hát válljék egészségedre. Nekem erre nincs időm, én motorozni akarok, nem szerelni, de főleg nem a szereléshez való cuccok után szaladgálni - gyalog. :-p
Az NGK-hoz fogadd őszinte részvétem. Legközelebb vegyél marellit, 180Ft/db az Itálmarketban, oszt ha beszarik, bal kézzel jobb váll fölött, ennyiért még ki sem érdemes égetni.
Ez meg milyen idióta válasz volt? Ha valaki rázza a ketrecet, az te vagy.
Ja, és amikor meglátod a számlát, dobsz egy hátast a sok nullától. Kisipari szart nyugaton is gyártanak, nemcsak a keleti blokkban, nem kötelező a legrosszabbat megvenni. A Jawa-mhoz szlovákoknál is vettem alkatrészeket, az ég világon semmi baj sincs velük (a blokkfúrás és főtengely felújítás is ott volt). Tényleg, most jut eszembe, hogy az alig 2000 km-t futott NGK gyertyám beszart (Made in Japan). Akkor hogyis van ez?
Rázdd csak, rázdd a ketrecet, majd hoz neked a gondozó banánt, muhaha.
Látod, ezt én sem értem, hogy minek hurcolássza valaki "kötelező lehúzásra" a járműveit. (Olajat, gyertyát meg fékbetétet cserélni otthon is lehet, súlyos tízezrekkel olcsóbban.)
De én azt hiszem, hogy ha valaki mégis megveszi a hondát hatévi részletre, az csak-csak azt mutatja, hogy mennyire de mennyire meg lehet unni az "egyébként is gyenge minőséggel indító de egyre jobban elhasználódó szocimotorok örökös tákolásigényét". ;-)
egy 60e Ft-ért vett járműtől én nem erre számítanék. Mert az egy dolog, ha lemattult rozsdás horpadék s rút mint az éjszaka, de ha még a motorja is hulladék, akkor tulajdonképpen miért is fizettél? Ócskavast vettél drága pénzen, és kurvára büszke vagy magadra, hogy mekkorát spóroltál - pedig én nagyon úgy látom, hogy éppen hogy 60e Ft-ot (plusz átiratás) kidobtál az ablakon, mert még most is kosárban van az a motor (is).
Jó, rendben, akkor hidd ezt. Én meg tudom, hogy azért egy napon sem lehet említeni a japánból "suzuki genuie parts" feliratú zacskóban érkező pótalkatrészek, de akár a motoroázisban kapható neves utángyártótól származó alkatrészek színvonalát és a kiesőcsapos berta dugót, a full selejt lengyel karbikészletet, az egy év alatt kirepedező fékhidraulikacsövet meg az isolator gyertyát meg a többi ipari hulladékot, amit a rosszéletű kereskedők csillogó szemű szocimotorosokra lelkiismeretlenül rásóznak.
Ha így megy tovább, az MZ-seket is lekörözzük.:DDDDD
Jah...Észrevette valaki, hogy átvettük a fórumok között a második helyet a Motorostúra topictól??:))
Tudjuk okostojás, hogy a TE nagyságoddal egyikünk sem vetekedhet, /mellesleg szerintem senki nem vágyik ilyen "népszerű(tlen)ségre"/ és csak sajnálni tudlak, hogy ha csak abban tudod kiélni magad, ha azt az irdatlan nagy racionalitásodat megpróbálod másokra erőltetni..
Ugyanakkor ahogy látom, ezzel a raconalitással nem gondolkoztál még el elég erősen rajta, hogy eltakarodj a fórumról...Vagy ha igen, és mégsem nem tetted meg, akkor bort iszol és vizet prédikálsz..Légy olyan kedves, racionalista, és tedd meg ezt a béke kedvéért..:)))
Egyébként én azt mondom, hogy "Kibicnek hallgass a neve!"
Márpedig TE, ITT ezen a fórumon, per pillanat a kizárólagosan tulajdonodban lévő Guzziddal igencsak kibic vagy...:)
És ezek is csak TÉNYEK..:)))
Elhiheted hogy ott sem fenékig tejfel minden...
Egy 10 évet állt járműtől mégis mire lehet számítani?
Az előbb említett keewayfutárt meg - szégyenszemre - a saját kollágái cuccolták haza motorostul kisáruszállító autóval legalább 7-szer 8hónapon belül :)
Azért az se rossz. Gondolom már unhatták kicsit.
Á, dehogynem. A különbség csak az, hogy máshol inkább priviben fikázzák egymást az emberek. Mert tapintatosak a külsősökkel szemben. Így viszont sokkal szórakoztatóbb :)
sorszám: 9806 (65996)
( előzmény: pannonkondor, 2006-11-28 12:48:55)
Én nem követelek semmit, csak szembesítelek a rideg tényekkel és élvezem, ahogy tehetetlen dühödben a saját farkadba harapsz, muhaha! ;-)
Nem erről van szó, hanem arról, hogy a szoci gépek gyártói kevés kivétellel megszűntek és az ócsó utgy. cuccok minősége fos, a drágát meg nem érzik reálisnak megfizetni az olcsó motort vásárlók. Futár Peti pl. ezért nem hoz olyan minőséget a szoci gépekhez, mert a nyakán maradna. Szerintem inkább a tulajdonosok hozzáállásán múlik minden.
15 ezres baromi sok egy jobb minőségű főtengely-felújításra az ETZ-hez, de ahogy megveszik a CB 250-et, már egyből nem drága a 15 ezres egyetlen, kábé semmit nem nyújtó kötelező szervízért.
Olyan helyekre írogatok, ahol elég sok fanatikus gyűlt össze. Jól elvannak a maguk kis világában, és járják a bolondját, aztán egyszerre csak megjelenek, és szembesítem őket a rideg valósággal, kikezdhetetlen tényekkel, melyeket ellentétesek fanatikus hitükkel. Aztán jókat röhögök rajtuk, ahogy tehetetlen dühükben egymás farkába harapnak, muhaha. A biciklisek (meg jeovisták meg krisnások) erre különlegesen alkalmasak, mert nem csak hülyék, hanem a hülyeséget elhivatottan terjeszteni is akarják. Itt a levendelen kívül senki sem követeli, hogy mindenki járjon szocimotorokkal, de náluk ez alaphelyzet, és mivel érdekeltnek képzelik magukat a "megtérítésemben" folyamatos a kommunikáció. :-)
Megtörténhet, de mégsem történik meg. Mert ott nem csak addig fontos a kundcsaft, amíg a pénztárcáját kinyitja. Ez balkanisztáni specialitás.
Hát uraim, az jutott eszembe , hogy ha ez az oldal japánul íródna, a stílusából akkor is kiderülne hogy magyar. Ennyi egymást fikázó és személyeskedő írást a világon sehol nem látni.Aztán akkor mit csodálkozunk azon hogy itt tart az ország.Persze illúzióim sosem voltak, de hogy már mi motorosok is így élünk ez azért bánt egy kissé.
Ez a zápkörte nem semmi:))
Írogat a binyigliseknek:)) Mi a fasz köze van neki a binyiglisekhez?Szerintem a hadirokkantak fórumára is beirogat, és győzködi őket, hogy racionálisan válasszák ki a műlábukat, és ha esetleg velorex mozgássérült kocsit hajtanak, akkor gyorsan cseréljék le, mert a kívé két decivel kevesebbet fogyaszt, meghát amúgy is...
Beteg egy fasz vagy te kommándánte...
Jobb lenne, ha a postán korlátoznák a netfelhasználást, és csak a munkádhoz kapcsolódó okokból használhatnád.
Az ilyen eset a nyugati cájgokkal is ugyanúgy megtörténhet....
Én meg olyat ismerek, aki megvette a lepattant TS MZ-t, és a szerződés aláírása utáni első rugásra állt be a blokkja, mint a jancsiszög, meg olyat ismerek, aki háromszor tolta haza az MZ-jét fél éven belül olyan jópofi hibákkal, mint pl. kiesett a stift a teszkógazdaságos berta dugóból, és milliméter mély árkot vágott a hengerfalba, meg effélék. Na hagyjuk ezt!
Á, dehogy. Mindannyian tudjuk, hogy bp belsejében már elviselhetetlen állapotok uralkodnak. Ha nem akarjuk, hogy teljesen elgettósodjon, akkor a bicikliseknek kell igazat adnunk.
Bár asszem legkisebb problémája is nagyobb ennnek a "qrwa országnak" a főváros vegetálásánál.
Én végigolvastam mindkettőt, és egy-két nyilvánvaló provokációtól eltekintve önálló gondolatai mentén logikusan érvelt. Ez nem szokott tetszeni az embereknek, mi ebben a szokatlan ? Egyébként is, szerintem Zapkorte bejegyzései mindig mozgalmasabbá teszik a fórumot, pláne, ha Fullkopy is beszáll :D
Beképzelt hülye sz..házi vagy, nem profi..:))
Ki a kétségbeesett???Nekem úgytűnik, hogy leginkább TE, mert nagyon próbálod bizonygatni, hogy így meg úgy szarok a szoci gépek..Persze ezt csak egy szellemileg visszamaradott ember próbálja meg egy kifejezetten szoci oldalon megtenni sztem..:)))
Ha már idézel tőlem, legalább pontosan..Mellesleg eszemben sincs megsértődni, főleg, hogy olyanokat írsz, amit én sosem mondtam..Akkor arra mit sértődjek meg???
Jah, és összetennéd a két kezed, ha annyi gondod lenne majd csak 4 év alatt a Guzzival, mint nekem a Jawával..:)))Legalább Morinit vettél volna...az még megbízható is...
Az meg elkerülte a figyelmed, hogy van itthon egy XJ650es is....Csakugye azt könnyebb meghallani, amihez épp kedved van, meg amit tudsz fikázni a spagettiszósz zabáló digó csodáddal..ezt hívják úgy, hogy szelektív hallás..:))))
Mellesleg nem tűnik fel, hogy csak téged "tisztellek meg" ilyen szép hosszú és ilyen hangnemű hozzászólásokkal??:))
Még a békeszerető biciklistákat is magára tudja haragítani, pedig azok csak élhető várost akarnak az unokáik számára, bármit jelentsen is az:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20061102/budapestert-dij
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20061110/borocz-cikk
:)
Kigyulladt? És mitől?
Az én ismeretségemben olyan futár van, aki hónapokat várt a népi kohókban érlelt fogyasztói engyúrójához olyan motoralkatrészre, ami egy zsigában, vagy moszkvicsban egy élet alatt nem kopik el, olyat is ismerek, aki megvette a lepattant 250-es GSXR-t és rögtön tolta a hengerfejeshez 10e-ért síkba húzatni, aztán újabb pénzekért szinkronteszteltetni, stb stb. Egy másik arcnak meg az 50 kcm-es yamaha kávédarálójához 8e-ért akartak megszakítót adni.
Szóval nem érdemes bedőlni a marketingesek terjesztette hazudozásoknak a "megbízhatóságról" és "rentabilitásról".
kevés vagy te ahhoz, hogy az én lelkembe gázolj... különben is nevetséges vagy, amikor a puszta tényeken megbántódva kétségbeesetten próbálsz a lelkembe gázolni, vagy amikor kétségbeesetten bizonygatod, hogy a jawa az 3 literrel eljár városi forgalomban, és hogy minden, ami nem jawa, az biztos megfizethetetlenül drága, és ugyanolyan gyakran meghibásodik, mert másképpen nem is lehet, hiszen ha a jawanál lenne jobb motor, akkor neked olyan lenne, de mivel neked jawad van, ezért hát annál jobb nincs is (illetve jobbat nem is érdemelsz).
Na látod, így kell szakszerűen a másik lelkébe gázolni. Én ebben is profi vagyok. :-)
Lehetetlen, nincs is lelke :-)
Gondolkoztam, h reagáljak-e a megszólításodra, de nem érsz meg annyit..Látom sikerült a lelkedbe gázolni.:))Nembaj..:))
Igen, igen, én is ismertem TS150-es futárt, annyira el volt hanyagolva, hogy egyszer még ki is gyulladt alatta. Az autószerelő faterja meg lecserélte a jó kis bütykölhető dáciájukat egy 6-8 éves fogyasztómobilra, ami mindjárt egy kompjutercserével indított, és egy év múlva már a rozsda is előbújt a csomagtartófedélen.
Egyébként úgy tudom, egy időben kísérleteztek direktolajozásos 2t-vel is... de végülis nem lett belőle semmi. Az igazság az, hogy a háború után mindenütt olcsó, könnyű, nagy tömegben előállítható motorokra volt igény, ezért ilyeneket gyártottak. Nyugaton is. Még japánban is. Egészen a hetvenes évek második feléig. De az elmaradottabb szocialista blokkban még tovább is. Épp úgy, mint ahogy a fejlődő országokban még most is van kereslet az ilyesmire, pl yezdi, hogy legyen valami ontopic is.
"Aki dicsekszik, annak adni kell , aki panaszkodik, attól meg el kell venni " jó magyar mondás:-)Írhatnám : amikor a hóhért akasszák :-)
most nem sanyargatlak tovább, épp rádjár a rúd, jól mulatok, amúgy bocsi, csak frocliztalak.....
Értsd már meg, öcsi, hogy nekem nem kell két hétig zsíroskenyeret zabálni, hogy vehessek magamnak egy használt abroncsot. ;-) Volt ilyen korszak az életemben, de már elmúlt.
Ami azt illeti, baromi sokan vannak, akik 125-ös, 150-es ETZ-vel és néhányan TS-sel futárkodnak, de olyan szinten elhanyagolt szervizeléssel, hogy alig hinném el, ha nem a saját szememmel látnám nap-mint nap őket. Talán épp az lehet a tartósság titka, hogy nem áll hónapokat a főtengely és nem rozsdálnak emiatt a görgők. Lehet, ez hülyeség... Mindenesetre több gyenge pontja a hajtókarcsapágyon és az emiatt szerelt konstrukciójú főtengely maceráin kívül nincs egy 2T-nek. :)
Az viszont elmondható, hogy az idő múlásával a szoci gépek igazi kuriózummá fognak válni.
De a legerősebb érv távolról sem ez a régi konstrukciók irányában, hanem az egyszerű javíthatóság. Itt, Mo.-n relatíve kevés milliomos él, ennek ellenére mindenki olyan körülményeket szeretne maga köré teremteni, mintha ehhez a körhöz tartozna. Olyan autókat/motorokat vesznek hitelre, (és hordanak szervizelni sokér) amelyek újonnan ugyan elvileg sokkal üzembiztosabbak, de amikor kifutják a maguk 6-8 évét, csőstül jönnek elő az olyan gondok, amit jó esetben baromi drága alkatrészcserélgetéssel csak a szakszervizek tudnak kezelni. Függetlenül attól, hogy az illető tulajdonos pl közlekedésmérnök, vagy autóreszelő.
Ja, ja, ezt a mi víkendtelkünknél is csinálták. Azzal azért vitatkoznék, hogy nagyobb terhelés-e egy fűrészgépet vagy kapát hajtania a pancsi blokknak, mint végsebességen (vagyis maximális teljesítményleadás mellett) hajszolni a pancsit. De mindegy. Ha hétvégi motoros vagy, persze, hogy évekig ki fog tartani a 2t is, nem is vitatom. Nekem nem felel meg, mert nekem 6-8e km alatt nincs szezon, ugyanis ha csak lehet, dempszligrádi autópótléknak használom a motort.
Én inkább Zapkorte arcára lennék kíváncsi valami finomabb alkatrész árának láttán..:))
Mellesleg a digó motorokkal is kell ám foglalkozni bőven, nem csak a spagettiszószt kell beletankolni....De majd rájön ő is..:)))
A tartósságról csak annyit, hogy ideig falun laktam, és ott rengeteg kistraktornak átalakított gép volt, pannóniamotorral, amikkel szántottak- vetettek:) meg stb. Szóval nyúzták őket, mint állat, azaz nem a célnak megfelőlen használták a pannóniamotort, mégis volt olyan, ki 10 éve hozzá sem nyúlt a blokkhoz. Na a tartósságról csak ennyit. Ha meg nem vetted volna észre én meg jó minőségű alkatrészeket írtam korábban. Tudom ma már nehéu találni, de azért még itt-ott még ha használt is, de akad.
Elismerem a direkt olajozású motor tartósságát, de nekem a kétütemű is egy életen át ki fogja bírni, mert olyan sokat használom :) Halálom utánra meg már nem tervezek guzzit venni.
Most lényegtelen, hogy ki-kit fúr, most nem erről van szó, hanem arról, hogy egyesek leszólták a szocigépeket, és ez sokaknak nem nagyon tetszett, értehtően....
mzzzz
Csak hogy a helyére tegyük a dolgokat: egy keverékkenésű 2t motor eredendően soha nem fog annyit kibírni, mint egy direkt olajozású 4t. Kétségtelen, hogy ezzel szemben áll az egyszerű felépítés, valamint a generáljavítás kicsiny önköltsége, házilagos kivitelezhetősége, de éppen ezért a kettőt semmi értelme összehasonlítani! Mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai, és innentől fogva kinek a pap, kinek a paplan esete. Nekem volt három különböző 2t motorom, köztük egy jawa is, és most 4t-zek, ha semmi más okom nem lenne rá, csak annyi, hogy tisztább az egész hobbi (nincs kiuffogóvéggel összeolajozott nadrágszár meg füstszagú dzseki), már az is bőven elég lenne. És teszek rá magasról, ha ha egy-két ezressel többe kerül az alkatrész, mert a) behozom a fogyasztáson b) az legalább alkatrész, nem egy hitvány alapanyagokból tessék-lássék összegányolt használhatatlan magyar-lengyel-román mókolmány, amit aztán pár nap bosszankodás után dobhatsz ki a szemétbe, és rakhatod vissza bele a húsz éves kopott szarokat, mert még azzal is jobban megy a motor.
Egyébként ha nem vetted volna észre, éppenséggel ez a levendel-fickó fűrészel engem, és nem fordítva. És most otthon ül, és röhög a markába, hogy sikerült fölcukkolnia titeket.
A zápkörtével ne foglalkozzatok! Sajnos nem egyidős az agyával. Ahogy nézem, olyan 2havonta errelátogat, és mindenki lebombáz a mikroökonómia tankönyvekből kilopott fogyasztóiracionalitás maszlagjával, agyon szidja a szocivasakat, egekbe magasztalja a médinkína motorját. De természetesen mindenek előtt saját magát, és a remek képességeti dícséri.
Igazából nem érdemes vele különösebben foglalkozni, mert eddig egyetlen vita, ami neki köszönhető sem vezetett sehová, csak a beteges hajlamait élte ki azzal, hogy másokat kurogat. Az életben biztos őt kurogatják sokat, úgyhogy nézzük el neki ezt a kis "hobbiját" ;)
Az őreg,kopott,olajos vasakat nem kell szidni ezek már bizonyitottak!!! lásd: pannonia,jawa.danuvia,mz stb...
Nem szabad szidni egyik motort sem, ugyan van mindegyiknek hibája, de kellő odafigyeléssel nagyon sokáig szolgálják a gazdájukat. Nem véletlen, hogy sok régi motor gurul az utakon és remélhető hogy még többen lesznek. Viszonylag alacsony fenntartási költségek mellett lehet fenntartani és tudják nyújtani azt az érzést, amire egy motoros vágyik. Vannak akik értenek hozzá, meg tudnak szerelni bármit, hiszen nem bonyolult szerkezetek. Akik meg nem értenek hozzá, azoknak segíteni kell. A fikázásnak nem szabad hogy helye legyen ezen az oldalon.
Nagyon igazad van. Csatlakozom.
JAWA a Király, meg az MZ, meg a Pannónia!
Aki nem így gondolja, húzzon innen!
Lehet, hogy úgy tűnik, belepofázok a mások dolgába, de szerintem se szerencsés dolog a Keleti csodákat pont egy szocioldalon baszogatni, Már bocs a kifejezésért. Van akinek egy életen keresztül elgurulnak ezek e gépek, viszonylag kis anyagi ráfordítással. Egy főtengely vagy bárminek a felújítása esetén még jó minőségű cuccok esetében se kell felvenni a személyi kölcsönt. Na most egy guzzi esetében... Vagy az sose romlik el? :) Nem akarom Zapkortet megsérteni, mert elhiszem neki, hogy szép meh jó gép, de akkor is. Én leszarom, hogy más megnézi e a motorm vagy nem. Amúgy van két MZ-m. A lényeg, hogy megbízható legyen és funkcóját betöltse. Én csak hobbi célra használom a gépeimet és imádom őket. Mentem már 550-es Yamahával, meg gs 500 al is, mégis Mz-m van.
mzzzz
Figy, ha csak arra vagy képes, hogy fikázod az MZ-t és égbe emeled a Guzzi-t, akkor talán nem kéne ide írnod. Mit szólsz?
P.S. Kíváncsi lennék milyenek az alkatrészárak az olasz csodára.
Nagyon is jó áron adtam el, és azóta sem bánom. A modern motorjaim üzembiztonságát meg ne feszegessük, igaz, kellett néha tákolni, talán nem is ritkábban, mint neked az MZ-t, de -vazze- én azzal napi 100++ km-et mentem egész héten, azért ez nem ugyanaz az igénybevétel, mint elmenni a Flóriántól az Eltéig meg vissza. (Bár az MZ-d esetében ez is elég volt a már lassan egy teljes éve tartó "aprólékos állagmegőrzés" szükségszerűségének kialakulásához. :-))
Hát, akkor nem kell a fórumra beírni, nem? Vagy legalábbis nem ide :))
De visszatérve azeredeti témához: a hasonló korú "modern" motorjaid üzembiztossága hasonló, vagy rosszabb volt, mint a szociké. Szóval egy 638-ast kár volt elkótyavetyélni.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|