:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Persze, számadatokat ne kérdezz, már nem emlékszem, pontosan, mindenesetre elégedett voltam vele. Bővebb infóval a bejáratott gép fogyasztásáról pannonkondor szolgálhatna, ő vette meg.
Voltak kis finomítások, szintetikus olaj bejáratáskor, új gyertyák, megszakítók, indikátor órával beállított gyújtás..
Oldalkocsival, két személlyel, szerszámkészlettel, túradobozzal és nagyméretű légterelővel városban cirka öt- hat körüli fogyasztása volt. Meglepően jól gyorsult.
micsoda kérdés, természetesen három l/100-at. Oldalkocsival csak kettőt. ;-)
jarovce tel:
+421262860143
Rudolf Wolf
de készülj fel, h nem lesz 1xű beszélni vele, erőst töri a magyart, és nehezen érti meg amit mondasz.
Amúgy nem tudom, h ki van-e tiltva kamion arról, de ha ilyen 20+ kerekűvel mész, készülj fel, h elég keskenyek arrafelé az utak:)
És kiderült, mennyit fogyaszt? ;-)
Köszönöm az útbaigazítást.
Igazából a másik irányból érkeznék, az autópályáról mennék le, és a térkép elég jó. És ugye a Palmova utcára gondolsz.
Nem tudod, nincsenek kitíltva a teherautók?
Esetleg telefonszám? Ha nem majd visszakeresek.
Van még komplett lég szürő,autómata,váltó,könyökök,bowden kuplung lánckerék stb.
Egy kicsit még alkudj belőle és vedd meg.:-)
van alap,1,2,3,4 túlméret
Alapméretesek a dugók? Ha igen, akkor 1 pár elhasználható a hengerhez, de a másik 4 garnitúrával mit fogsz kezdeni?
Szerintetek megér 40000FT? Egy 1 pár henger,1 pár hajtókar,10db dugattyú+csapszeg+gyürű! Gyár új!
Jarovce:
kimész móvár-rajka útvonalon (régi határátkelő) beérsz rusovcébe, annak közepén (kb 1-1,5 km a szélétől) kanyarodik a főútvonal nagy ívben jobbra, ott tovább kell menni egyenesen a főútról letérve, elhagyod rusovcét, kb 1-1,5 km és beérsz jarovcébe, ahol szintén a falu közepén hirtelen jobbra kanyarodik a főút, (gyakorlatilag egy kereszteződés), ahol egyenesen kell továbbmenned, kb 500 métert, (ezalatt van 2 db fekvőrendőr, a második után 30 méterre jobbra van a ház) és ott vagy a sárga táblával jelölt szerviznél/boltnál.
http://www.jarovce.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=70
jarovcetérkép (a szerviz a 'Palinova' utcafelirat 'VA' részénél található)
Sok sikert:)
Biztos gondos gazdája volt a motorodnak mielőtt megvetted:-)
Hello Mindenki!
Lengővilla-tengelyt keresek.
Vagy, hogy hol lehet kapni.
Jó lenne a jarovcei bolt pontos címe, olyntól, aki már volt ott, esetleg egy skicc még jobb lenne, nem vagyok elveszett gyerek, csak a jármű nagy amivel esetleg bemennék. Tel.számot tudom, hogy már felraktátok, de jó lenne még1X.
Előre is köszönöm!
Igazából tényleg csak a fogyasztás beállítása miatt érdekelt engem is, a megtett km, a generál után, tekintve, hogy a karbit is atomjaira szedtem,kipucoltam , beállítottam..
nagytétényben. De azért még küldök szombaton egy képet a cuccról, mielőtt felkerekednél ;-)
Köszi.Megnézzném,ha nem laksz nagyon messze,az én fatornyosom,Dunaharaszti.
Ítd meg hol vagy található.
Üdv. Tamás
Matifu szintetizálta a lényeget és ez így jó.
A km spirálhoz annyit, hogy akkor ezek szerint nem kéne kicserélnem a szimeringet a blokkból való kihajtásnál, így továbbra is csapná fel a hajtóműolajat, és kenné a km órát, és az így nem krepálna be...:)))))
Jó kis vita volt. Én meg kimaradtam...
Elhangzott egy nagyon fontos dolog, a racionalizmus, ha innen nézzük akkor teljesen feleseleges a vita, hiszen a motorozásban nem sok racionalizmus van, de nem is ezért szeretjük.
Egyszer már eljutottunk addig, hogy nincs Mz-Jawa vita, talán eljutunk addig is, hogy nem lesz szoci-nyugati vita, hiszen a lényeg, a motorozás élménye minden motoron ugyanaz. Hagyjuk meg mindenkinek azt a lehetőséget, hogy eldöntse, neki melyik megoldás a jobb, persze ehhez nem árt ismeretekkel rendelkezni, de nem biztos, hogy egy-két kiragadott hibalehetőség és ár teljes képet fog mutatni. Soha ne felejtsük el, ami el tud romlani, az el is romlik.
Ilyeneket én is tudok:
Yamaha XV750 1982
-km spirál: több, mint 10ezer
-tűszelep:13ezer/db (kettő kell)
-hajtókar:több, mint 40ezer
-forgórész: kb 130ezer (a konstrukciós hibás önindító miatt kb 50ezer km elatt elkopik rajta a fogaskoszorú, csere csak egyben)
-Felirat a tankra:2ezer
-Fogyasztás:6,3 l/100km
Persze az 50LE sok mindenért kárpótol, meg a gondozásmentes kardánhajtás.
Eladva, házvásárlás miatt...
Ezt úgy általánosságban, a km óra fontosságát megkérdőjelezendő írtam. Nálam (MZ) a meghajtás szokott hülyén kerregni, szétesni, hátramenetben beracsnizni és hasonlók. De nem aggaszt, se a megtett km-ek, se az időegység alatt megszámolt és megmutatott kilométerek nem izgatnak annyira, hogy emiatt a kerék egyenesfutás-beállításával nyűglődjek. Nincs az az életveszélyes meghibásodás, hogy ilyet tegyek, amíg megy a gép. ;-)
Tegyük világossá : ha kipurcan a fogaskerék, attól még mér sebességet az óra.Csak a km számláló nem műxik. Ha kinyúvad a spirál, az óra látszólag megmurdel:-) Sebességet se mér, kilómétert se számol.
Van egy felesleges rossz állapotú tankom T5-re (remélem), ingyér. Az eleje horpadt.
Én kb a második spirálszakadás (vagy a nyavalya tudja mi) után úgy döntöttem, lemondok a kilóméterszámlálás luxusáról. Érdekli a fenét. Fő, hogy a töltéslámpa nem világít de nem azért, mert kiégett volna.
Oké, a számtárcsák megszorulnak, de nem ettől szakad a spirál.. pusztán ezt akartam volna tisztázni.. két külön hiba, két egymástól független okból .
Én sem akarok visszaélni, 1823-ig visszamenőleg az összes felmenőm becsületes iparosember, patkolókovácsok, bognárok, csizmadiák, vasöntők stb, családi tradíció a gépek szeretete, most talán nagyképűnek tartasz, de hidd el, hogy megnéztem azt a rohadt órát, és nekem itt az asztalon is megszorultak a számtárcsák.
De egyébként teljesen marginális kérdés, hogy mitől szar a jawa óra, lényeg az, hogy 27e km körüli óraállásnál különböző problémák vannak vele. Br gyorsan hozzáteszem, hogy soha senkinek nagyobb baja ne legyen a motorjával, mint hogy kifingik a kilóméterszámlálója.
Nem akarok visszaélni egyáltalán első megszerzett szakmámmal, illetve műszaki érzékemmel, ami ebből ered :-) Nagyapám hajógépész volt, apám géplakatos, én már csak autószerelőként kezdtem pályámat..szóval, családi tradíció a gépek szeretete.. most tán nagyképűnek látsz de, a véremben van a dolog..
Bizony mondom neked, a spirál meghajtó négyszög ellendarabjának perseje kenésének hiánya miatt szorul meg az óra, ebből ered a spirálszakadás. Ezt utólag kenni kizárólag kiszerelt, és fejre állított km óra esetén lehetséges.Másképp nem megy oda a hülye kenőanyag, mert a gravitáció nemigen teszi neki lehetővé.Nem folyik fölfele a kenőfolyadék.. van ilyen..
A kis fogaskerék nem oka ám a spirál szakadásának, ő hamarabb megadja magát, mint az acélsodrony. Kopása okozza viszont a befeszülést, melynek fogaskeréktörés a következménye. Ez megelőzhető lehetne, időben, utánállítással. Viszont ehez , pont jókor kéne szétszedni az órát. Sajna, nem vagyunk látnokok.Ezért nem jön össze.Íme logikusan ok és okozat összefüggése. Ha valaki nem így látja, csak javítson ki.. :-)
Nekem sajnos nem sikerült ennyit mennem idén de voltam vele Triesztben és megmásztam 1800m magas Alpesi hegyeket is :)))) . Különösebb probléma nem volt, igaz a magasban már elgyengültünk :)) a 130kg alatt :))) .
Aki ezek után szidja ezt a márkát az vegyen bérletet :)))
Hi,
Egy igen jó barátom üzenetét szeretném továbbítani.
"2006os évben 11000km-t mentem javítás nélkül!"
Na ennyit erről :)))) ! Istvánnak 81 óta van meg a motorja és az Újpesti Áruházban vette át, mint első tulaj.
ui:
"Magyar égen magyar isten Jawasoknak párja nincsen :)"
"a km órám egy bowdent se tépett el" - igen, mert neked nem a bovden engedett, hanem a pici fehér műanyag fogaskerék. De az a hibának nem az oka, hanem a következménye volt. Az ok az, hogy a számtárcsákat összekapcsoló kis fogaskerekes tengelynél valahogy el vannak cseszve a gyártási tűrések, és meg tud akadni, a blokk meg ugye tekerné tovább, és akkor valami törik. Tudom, mert sokat szoptam vele, két órát is szétszedtem, végül meguntam a balfaszkodást, és kiiktattam az egész kilóméterszámlálót, így legalább a sebességet mutatta, és nem ment furtonfurt tönkre.
Ne izélj már, nem ennyire pesszimistán kell ezt látni !Futár Peti féle anyagból , ő asszisztálta gépműhelyből kifogástalan lett a felújítás, használtam a gépet, , eladtam, az új tulaj a mai napig elégedett..Hozzáértéssel, szeretettel, odaadással lehet jawát új életre hívni.. hogy mennyire komfortos, azt most nem feszegetném, más tészta.
Az mz-hez nem értek, nem foglalok állást, különben is, ez másik fórum területe. Mz ügyben ott kell érvelni és pocskondiázni .
Max egyszerre két helyen útálnak ki téged , de ez benne van a pakliban :-)
Megjegyzem, a km órám egy bowdent se tépett el, a javítás csak azért vált szükségessé, mert nem volt kedve számolni a megtett kilómétereket.. Ez a hiba viszont egy , kapható műanyag fogaskerékkel javítható...
"akkor rendesen kell javítani" - tudtam hogy ezt el fogja sütni valamelyik nagyokos. De hogy is lehetne rendesen javítani rendetlen alkatrészből? Beteheted a berta dugót akármilyen rendesen, ha kiesik a csapja, és árkot vály a hengerfalba, cseszheted. Kicserélheted a jawa kilóméterórát is akármilyen rendesen, ha egyszer az újnak is trehányul van összegányolva a kilóméterszámlálója, és megakad, és eltépi a bovdent. (Újat meg ugye nem kapsz.) De lehetne még sorolni a hitvány szemetet, amit alkatrész címén árulnak, pl. a hőre olvadó műanyagból csinált MZ megszakítót meg az elporló fékkarmantyúkat, a nem benzinálló gumiból készített benzincsaptömítéseket, a legkülönbözőbb rendű és rangú feszültségszabályzókat, meg stb. Nem a munka minőségével van itt a gond, hanem a beszerezhető alkatrészek minőségével.
aminek kiesik a csapja, az etz fékkarmantyú, ami pár hónap múlva ugyanúgy folyik, mint az eredeti 20 éves stb stb. Aztán jön a "jó állapotú bontott" utáni szaladgálás, ami megintcsak riszkír tényező.
Már régebben utaltam rá, hogy kéne egy gasztronómia rovat, a police topic nyitásakor ..
Meg is indokoltam,azzal, hogy minden motoros eszik :-)
Még egy lúd : narancsos szarvastokány vargányával :-)
Lehetne nyitni egy 'motoros ételek' topicot:)))))
Amúgy ha már lúd: vörösboros szarvaspörkölt
:D
Kedves Drága Motoros Barátaim !
Remélem nem sértettem meg senkit!
Ha kellöképpen kidühöngtétek magatokat,aminek a miértjét nem értem,ugy gondolom itt mindenki ugyan annak a kutyának a kölyke,vagy tévednék?
Érdekelne van-e valakinek egy felesleges jó állapotú T5 tankja,lehetöleg Bp. és környékéröl.Várom válaszotokat,árajánlattal.
Köszi. Tamás
ZP-nek
Ha nem akarod, hogy "másodszor vagy harmadszor csinálja meg ugyanazt a hibát" akkor rendesen kell javítani. És ha nem a TE márkád a szocitípus akkor szivedre hallgass és dobáld csak ki a kereskedőknek a pénzedet.
Nekem az ETZ már 8 éve meg van, futott 32465 km-t és most van benne 72555. Kiszámíthatod, hogy hozzám már úgy került, hogy 41090 km teljesített, az előző 14 év alatt. Ez évi kb: 4 eKm-t jelentett, tudom ez nem sok. Egy generál és sok-sok benzin, némi gumi kellett hozzá, ja és érteni kell a "szavát" a vasnak. Ha süket vagy ott hagy, ezért hívják hozzáértésnek. Ha ez meg van akkor "nem lesz olajszagú a keze, és nem kell kölcsönkérnie valaki másét, hogy munkába (vagy rosszabb esetben alkatrész után) tudjon járni". És mindegy hogy MZ, Jawa, Pannonia, Danuvia, Izs, Ural, Komar, Riga, Verhovina, Csepel, Junak, Velorex, Simson (a sorrend tetszőleges) a márka, csak szeresd. (lehet, hogy kihagytam egy-két szocimárkát?)
1. Egyetértek....
2. Lábszárból az igazi, pontosítok :-)
Mehet kenyérrel is, némi savanyúság kíséretében.:-)
Parázs:)
pár dolgot most már én is megosztanék:
1. A szocimotor előnye abban van, hogy olcsó, és hangulatos. Racionalitás nincs benne. Az új motor vásárló drága és megbízható. Racionalitás ebben sincs, hisz qrvadrágán veszel kommerszet, ráadásul sokszoros a fenntartása. Lehet választani, én arra hajlok, hogy a racionalitás valahol félúton lehet egy jóféle használtmotorban, kellő körültekintéssel.
Mellesleg a jaffa pár hónapos alapos felkészítés (motorgenerál, villanygyújtás, stb), tökéletesen megbízhatóvá varázsolható.
2. A marhapörkölt csak galuskával. Tarhonya semmiképp, de nyugodtan fogyaszd Te azzal, nekem nem fáj:)))
Azt hiszem a szocimotorozás akkor inkább életforma (mint a biciklizés, tudod :).
De a te gépednek nem voltak krónikus gondjai. Fiatal, 12V-os masina volt, a tudásodnak tökéletesen megfelelő teljesítménnyel és több, mint elegendő nyomatékkal, csodás kipufogódörejjel, és végre formatervezésügyileg is erőt vettek magukon a Csehek. A 638-asban minden együtt van, amiért szeretjük a szocimotort és szinte minden távol, amiért nem.
Némi érzékkel elsajátíthatók a gazdaságos vezetés fortélyai is. :)
Mondjuk talán emellett sem a legjobb választás városba egy 638-as, (mint ahogy minden egyéb 100kg fölött "nagy vas" sem) de talán egy ilyen jó "kis" túragép nem is érdemli meg a napi használatú városi meg téli üzemeltetés felesleges és kíméletlen tortúráit. A 125-ös csúzlit, de még inkább a TZ-t viszont kifejezetten erre találták ki.
Nagyon igazad van. Erről eszembe jutott egy vicc.
Az autópályán vezet Mr. X. Egyszercsak a rádióban bemondják, hogy az autópályán közlekedők nagyon vigyázzanak, egy őrült a forgalommal szemben hajt. Erre Mr. X felkiált: Mi az hogy egy? Mindegyik!
Mr. X helyére tetszés szerinti név helyettesíthető be.
Hagyd..tudod, hogy minden őrült és bolond azt hiszi, hogy CSAK ő a normális a világon, és mindenki más őrült és bolond....:)
Véleményem szerint attól még hogy szar a Jawa vagy legalábbis a tiéd az volt nem kéne általánosítani,és becsmérelni a többi 2t-t is!
Ezt nem is vitatom (bár el tudok képzelni ennél nagyobb megdicsőüüléseket is az egyén életpályájában).
A megingások akkor jönnek, amikor az ember másodszor vagy harmadszor csinálja meg ugyanazt a hibát. Ilyenkor elkapja a rettegés: hát ezzel fog elmenni az egész életem, hogy minden második héten kilóméterórát cserélek a jawaban, mert megakad és eltépi a spirált? Hogy már megint ki kell égetni a kipuffogót, hogy már megint itt kotyog, ott lötyög, hebeg-habog, nehezen indul, sokat fogyaszt, csöpög, nincs töltés, nincs üres, egyesben is kigyullad az üresjelző, kitört egy küllő, elrozsdált egy érintkező, pislákol a töltéslámpa stb. stb. Egy idő után az ember ebbe belefárad, jönnek az idegességi tünetek... és végül belöki az árokba, és megveszi a kétségkívűl rendkívül drága, de vadiúj motort, ami ha elromlik, csak egy telefonjába kerül, és megy érte a teherautó, a platóján meg ott a cseremotor, és nem lesz olajszagú a keze, és nem kell kölcsönkérnie valaki másét, hogy munkába (vagy rosszabb esetben alkatrész után) tudjon járni.
Az idő minden felett eljár. Szakmai nyelven ezt kopásnak hívják é steljesen természetes jelenség. Viszon tkellő szakértelemmel és elszántsággal úrrá lehet lenni a gondokon. Na ez az, amire a szocisok - nagy általánosságban - büszkék lehetnek a csillivilli részletmotorosokkal szemben.
Mér? Te pont ilyet vettél 200e-ért rizskályhában. Akkor ki az ügyesebb?
Sziasztok.
Keresek csepptankos jawahoz, első teleszkóphoz való alsó, krómozott szárat. Az az oldali kell, ami alul be van "hasítva" és egy M8 finommnetes csavarral lehet benne megszorítani a tengelyt. Csak jó állapotú érdekel, amin szép a króm. Komlett teló is jöhet, ha ezen oldali. Bp.-i cucc előnyben.
peti74@pannonmail.hu
Azt kell a motorba beépíteni, ami éppen kéznél van. ;-) Most éppen ilyet tartottak a boltban, ahova beestem, és nem volt kedvem még húsz percet motorozgatni a következő boltig meg vissza.
Persze, elvileg nálunk is kötelező lenne, de nem kéri se a kereskedő, se a vevő. Amin ennek dacára van (mert mondjuk beszállító valahol, ahol megkövetelik), mint pl. a soproni fékhidraulika karmantyúknál, ott nincs is semmi baj. A baj az, hogy ezek keverednek az igazi kisiparral, kiskanálból öntött megragadós dugattyúkkal, meg más szeméttel, és tényleg nem lehet első blikkre kiszúrni a boltban. Aztán jön a sírás-rívás, és fogaknak csikorgatása. De ha ezek a cuccok kikoptak, akkor aztán nagyon megürülnek majd a futár peti polcai, mert nem lesz helyettük más, tizenöt éve kifutott típusokra senki sem fog felszerszámozni.
A marelli gyárt gyertyát mindenbe, egy pillanat alatt kinézik a katalógusból, és ez is gyújt. De te tudod. Hozzám közel van az itálmarket.
Nocsak, cezet lánc egy japán motoron? Emberek, ezt is megértük!:DDDDD
Jóváhagyási kötelezettség nálunk is ugyanúgy létezik az EU gyakorlatának megfelelően. Ott is előfordul az ilyen, csak persze kisebb mértékben. Az is igaz, hogy mindenki szakértű, aki ránézésre ki tudná szúrni a szar alkatrészeket. De idővel a gagyigyártók is ki fognak kopni, hiszen az elején pár kuncsaftot még át tudnak verni, de aztán bukta, állhatnak tovább.
Egy árva szóval sem mondtam, hogy bontott alkatrészekért mentem oda. Egy boltban vásároltam új alkatrészeket azért mert itt a környéken nem kaptam.
A motor annak idején hiányosan került hozzám és nem sajnáltam rá az időt, hogy rendbe hozzam, mert szeretek bütykölgetni és tudtam, hogyha egyszer rendbe rakom, akkor sokáig fog hűen szolgálni (szerintem sokan vannak így vele). Vehetnék én is egy új motort, de nekem a Jawa tökéletesen megfelel a céljaimnak, most már motorozhatok vele amennyit csak akarok. A Marelli gyertya olasz gépekbe való, én maradok a jó öreg Brisknél.:-)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|