:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Peti74!
Írtam mailt!!megkaptad??
250_es.
Írtam mailt alkatrész ügyben (első teló).
Majdnem. Nem melóztam vele. De szerintem más kategóriákról sem lehet látatlanban kijelenteni, hogy egytől egyig hulladék. A guzzimat pl. egy olyan fickótol vettem, aki kiöregedett. Mondta, hogy ő már negyven elmúlt, három gyereke van, az asszony vágja a pofákat, ha hétvégére elhúz motorozni. Vagy ott volt a jawam esete, annak se volt semmi különösebb baja, az ember suhanc korában járkált vele, aztán bevonult, és amikor leszerelt, olyan állása lett, hogy a segge alá tolták a cégautót korlátlan benzinhasználattal, úgyhogy a jawa rendszámát leadta, és szépen csipkerózsikaálmot aludt a garázsban.
Ilyenek vannak, csak utánuk kell járni. Nyilván a többség a drága rom kategóriába tartozik, ami olcsó is meg jó is, annak pár napon belül kerül gazdája, vagyis ha ilyet akarsz venni, akkor minden nap meg kell nézned az összes apróhirdetési fórumot, meglehet, hogy hetekig, hónapokig, és ha megtaláltad, akkor minden mást félre kell tenni, akár szabit is ki kell venni, és menni, megvenni.
A szociknál annyiban más a helyzet, hogy marha sok volt belőlük (a hetvenes években több mint 600.000 nagymotor volt forgalomban, most meg ugye kb. 100.000, és annak a nagy része is új típus), úgyhogy a nagy számok törvénye alapján könnyebben és olcsóbban találsz lerakott szocit, mint kapit.
Szerintem az én sárvédöm sem buherált de,utánna fogok nézni. Egyébként én a váltó miatt nem szedem szét mert egyébként tőkéletes a motorja és amugy sem használom, csak áll a többi között.
A sárvédőn kívül mindenben egyetértek veled, de én egy olyan motort vettem két éve első tulajdonostól amit 1980-ban vontak ki a forgalomból,és az az ember biztos hogy nem cserélte ki a sárvédőt esztétikai okok miatt.
Mindkettő okozhatja a problémát de sajnos csak szétszedés után derül ki.
Nekem meg az XJ650es került vagy 6 éve 260E-be.Azóta is remekül szolgál.Igaz, megbecsülöm, és nem tolom ki a szemét..
Jah, és 2007ben 25 éves lesz.. :))1560Ft-lesz a biztosítás rá egész évre.. :D
Ha jól emlékszem, az a motor 250-es volt, és városban melóztál vele. Direkt hagytam ki ezt a kategóriát.Itt a többség alapvetően hobbimotorozik. Én is; évente nem megyek többet 5-10e km-nél. Ilyen alapon pedig nem nyújt többet egy hasonló lökettérfogatú japán sem. 150-ért hibátlan gsx - pedig a fehér holló kategória, nem ezt venném átlagosnak(most jól meg is néztem a használtautón). A szocit kicsit gyakrabban kell bütykölgetni, meg többet fogyaszt:nekem másodlagos. Viszont megy annyira - ha nem jobban,és sokkal olcsóbb. De ha már váltok szociról, akkor nagyobb motorra. Mások az igényeink, ennyi.
Van széthajtott is, meg van olyan is, aminek kutya baja, csak megunták vagy nagyobbra cserélik. Persze az utóbbi fajta a ritkább. Nekem a gixerem 150-be fájt, és még egy százast költöttem rá átírással, mindennel együtt, és tök jó volt, mai napig meglenne, ha be nem kínálták volna a guzzit.
Annyiban persze igazad van, hogy egy négy henger 16 szelepes motor felújítása nem annyiba kerül, mint egy egyhengeres 2t-é. De hát aki rettegi, az megvétel előtt vigye el egy műszeres motordiagnosztikára a kiválasztott gépet, kb 6e-be belefér, és akkor még idejében kizürükkolhat. Az irreálisan magas árakat meg le kell alkudni. Ha nem enged a gazdája, akkor vissza kell hívni egy-két hónap múlva, hátha akkor már olcsóbban is odaadja. ;-)
Egyetértek! Nincs igazán épeszű alternatíva a százezres szocimotor,és a kb 800k-s 5-600-as gépek között. A 3-4-500 ezerért kínált, jellemzően 20 év körüli gépek már a végüket járják motorikusan is,hát inkább elsózzák(egyébként irreálisan magas áron) vkinek minthogy hozzányúljanak. Ráadásul az alkatrész is baromi drága hozzá, az pedig ezekhez már kell. Sajna itthon mindent el lehet adni. Ezért veszek én is inkább etz-t, vagy egy 350-est.
Te lehet adnál érte 40-et mert úgy látom te jobban értesz hozzá mint én!Nekem nem biztos, hogy megérné mert olyan dolgokért is pénzt adnék ki amiért nem kéne!De majd Januárban elválik!:)
És nem arra gondoltam, hogy 300EFt-ért régi japánt vennék, haném ha lenne annyim akkor besétálnék a kereskedésbe és kp-ba kiköhögnék egy új moci árát!
De mint írtam szeretek bütykölni és ezért vettem meg a két motort!
Gittelés ügyben meg köszi a tanácsot!ki fogom próbálni!:)
Üdv:
Jocó
Én meg úgy tudom, hogy a rohamsisakra hasonlító öblös, másik ismert nevén szoknyás első sárvédő a csepptankos 250-esek (az 559-es motorszámú sorozat) jellemzője volt. A csepptankos 350-esek (a 360-as motorszámú sorozat) első sárvédője szögletesebb, és lényegesen keskenyebb volt. Gondolom akkoriban az száímított a "type-R"-nek :)
Ettől függetlenül nekem is a szoknyás sárvédő tetszik jobban, az én 350-esemen is az van.
Egy 1969-es 350-es, csepptankos, üzemképtelen jawaért pedig simán adnék 40ezret, amennyiben a nyilvántartásban szereplő tulajdonostól tudom venni, és persze az eredetvizsgán nem köt bele semmibe valami laikus majom, mert akkor a papírjai elintézhetőek. Az összes többi igazából nem számít, ha fel kell újítani, akkor azt úgyis az utolsó csavarig kell.
Főtengely felujítás 12e, dugó-gyűrű-fúrás 18e, csapágyak 12e, szimmeringek 8e és 50-ből kész a blokk.
Elektronika (mert megérdemli) 15e és akkor még üzembiztos is lesz.
Egy pár új kipuff 30e, könyök króm 6e,
Felnik+küllők+fűzés 2x18e, komplett fényezés (váz is)40-45e. 2 gumi 10e.
220-nél járunk. Papírmunka 40e, szóval hozzávetőlegesen 260e-ből jön ki úgy, hogy tényleg minden részletében bagyon szép és üzembiztos is lesz.
A 40e-res vételárral ippen 300ezer Ft.
Hát ez van.
Attól nyílik a motoros-kategóriák közötti "olló", hogy az fent említett árak miatt, vagy marad a szocimotor szakadt,horpadt roszdás vagy a tapasztalatlan fiatalember úgy gondolja, hogy 250-300ezer Ft-ért már egy használt (valójában 20 éves) tip-top japán gépet tud venni, ami épp a japán volta miatt úgyis megbízható lesz, mintha az attól függne nem pedig a motor előző gazdáitól. Aztán amíg megy a rizskályha, addig irigylik az MZ-sek, amikor meg az öreg japán áll a garázsban éveket a drága alkatrész vagy egyéb hiba miatt, az úgysem látszik, mert mindig az utcán megy a színielőadás, a garászban mindenki egyedül pityereg. Az MZ-s/jawa-s meg mé mindig megy, igaz olajos lesz a keze időnként, de legalább hozzányúl othon, és a szoci fórumokon szerz hozzá alkatrészt meg ötleteket. Én ezért állok azon a párton, hogy inkább a szocira költsön az ember, agészen addig amíg nem engedhet meg magának egy relatíve új (vagy vadi új) motort.
A fényezők meg nem 1-2-x, nem csak fakezű, drága puccos és könyörgésre mozduló főnyeremén létezik.
Ahova én hordom a cuccot, ott puccos a műhely (ami hivatalosan Peugeot szervíz), nagyon szépen fényeznek 2-3 nap alatt, motorkarosszériát csak előkészítve vállalnak (és ezt legalább bele is mondják az arcodba) és nem olyan drágák mint amennyire puccoak.
És mit ad isten a főnök édesapja, aki maga is segítget a műhelyben, mikor meglátta az előkészített jawa karosszériát, majd könnybe lábadt a szeme a nosztalgiától, máris egy kis szimpátia. Hát ilyen is van.
A gittelés pedig egyáltalán nem bonyolult, nem értem mi ez dráma, össze kell keverni a gittet meg az edzőt, aztán rákenni a horpadásra, majd fél óra múlva fémreszelővel lenagyolni (olyan lesz mintha iskolai krétát reszelnél) utána pedig 100-120-as csiszolóvászonnal igazítani. Finomabbra nem kell, mert az alapozófesték majd úgyis kiszépíti.
igen, az egyém is még ilyen fajta. Az enyém kidobálja a 2-est mi lehet a baja? fogaskerék vagy léptetővilla? Ezen nem lehet állitani?
Jól tudod, azt hiszem 1970-től jött a szögletes sárvédő, az enyém úgy néz ki mint egy régi sisak.
Hidd el én is ha megtehetném egy japán csodára tenném fel magam!De igy marad a szoci motor és sok meló, hogy jó és szép legyen!:)
Ez van!
És hozzá kell szoknunk, hogy nem egészen vesznek minket komólyan, mert nem egy 2-3millás mocit szeretnénk megcsináltatni!
De legalább mi tartsunk össze és segítsük egymást ahogy lehet!
Üdv:
Jocó
Az a helyzet, hogy országunkban masszívan jelen van egy szűk, de nagyon pénzes réteg, akinek egyszerűen nem számít, hogy 40e vagy 140e, mert napi szinten a többszörösét keresi meg. (És ehhez még nem kell gyurcsánynak sem lenni, egy jól menő 20 fős káeftéből már ki lehet venni!) A nepperek ezeket célozzák. Az már egy más kérdés, hogy ezek meg inkább az exclusiv darabokat célozzák, amelyiknek meg véletlenül mégis jawara van fájása, az már valószínűleg régesrég kerített már magának, hiszen nem ritkaság.
Ha olcsón akarsz fényeztetni, ráadásul ügyes emberrel, akkor azt sajnos ki kell várni. Aki fakezű, és nincs ügyfele, az gyorsan megcsinálja. 3x annyiért valami puccos helyen szintén nem kell sokat várnod az elkészültére. Nekem időm és igényeim voltak, pénzem meg nem nagyon, tehát kivártam. És egy percig sem bosszankodtam azon, hogy közben egy komplett rallyautót bevállaltak, aminek még az alját is színre kellett fújni. Biztos, hogy annyi pénzt szakítottak érte, amennyit én még soha nem is láttam egy kupacban.
Teljessen igazad van, ami azt illeti csepptankos 350-eshez már nagyon nehéz hozzájutni. Főleg az íves sárvédőshőz, / a tied íves sárvédős nem? csak azért mer 69-ben még az volt ha jol tudom./
Köszi a tanácsot!
Nekem igazából azzal nincsen baj, hogy lecsiszolom.A gond a giteléssel van!Én nem nagyon na jó eggyátalán nem értek hozzá!Babrálni meg szeretek(ha a meló meg a kedvesem nem mondják, hogy hagyd már abba:).Ezért is veszem meg azt a két jószágot!:)
Egyébként két 638-as 350-es Jawa-ról van szó!Mind a kettő teljesen üzemképes felújított blokkok és egy szerető gazditól!Csak neki van egy nagyon jó motorja ezért adja nekem occsón!:)+azért mert rokon:)
Mind a kettőt szeretném megcsinálni olyan kis pofásra, és mind kettőt újra szeretném rendszámoztatni!Aztán majd az eggyiket eladóm egy magamfajta motor kedvelő csillagszemű júhásznak!
Nagyon eggyetértek veled, hogy az amberek el vannak tévedve az árakkal kapcsolatban!Üzemképtele 1969-es gépet 40EFt-ért.Nem normálisak!Szerintem max egy gyüjtő adna ennyit egy olyen vasért!Persze nem nézem le, csak az ár érték arány kissé aránytalan!Persze ha valaki oda van ezekért a gépekért és pénzt,időt nem sajnál akkor lehet megéri!De ez egyéni izlés kérdése!
Üdv:
Jocó
Hello!Küldj nekem képet,lehet,hogy érdekel.Előre is köszi
Sziasztok!
Van egy 175ös csepptankos czetkám alkatrésznek nagyon jó állapotban meg rengeteg csepptankos aJawa alkatrészem eladó!
Üdv: 250_es
zeti@freemail.hu
Szia ! Nekem épp van egy eladó, 350-es (1969)nagyon jó állapotban, nagyobb motor vásárlása miatt akarom eladni. Azt hiszem a 9909-es hozzászólás az enyém.olvasd el és dönts, mertha rozsdásat veszel sokban lessz mire felülhetsz rá, ezzl pedig csak menni kell. Példának mondom hogy a nyereg flújítása 15000 ft volt, pedig a lemezt én tisztítottam és festettem a kárpitos ennyit kért, igaz hogy bőrből csinálta. Ha érdekel jelentkezz és küldök képet.
Gredics Dániel Nagykanizsa
Bocsi az előző roszz helyre ment. Az árból esetleg tudok valamit engedni de sokat nem mert csak a nagyobb kiadásokat össze adva majdnem ennyibe van nekem, és tényleg egyre nehezebb 350-est találni.
sorszám: 9949 (66938)
( előzmény: vandecastele, 2006-12-11 12:01:46)
Szia ! Nekem épp van egy eladó, 350-es (1969)nagyon jó állapotban, nagyobb motor vásárlása miatt akarom eladni. Azt hiszem a 9909-es hozzászólás az enyém.olvasd el és dönts, mertha rozsdásat veszel sokban lessz mire felülhetsz rá, ezzl pedig csak menni kell. Példának mondom hogy a nyereg flújítása 15000 ft volt, pedig a lemezt én tisztítottam és festettem a kárpitos ennyit kért, igaz hogy bőrből csinálta. Ha érdekel jelentkezz és küldök képet.
Gredics Dániel Nagykanizsa
Egyetértek. Ez a plakát ott van. He-he.
Én azt mondom, hogy fémtisztára homokolni/drótkorongozni, kétkomponensű gittel aládolgozni, foltozásnál végigheggeszteni, nem csak "pöttyözni", stb. egyszóval becsülettel megcsinálni, na ez az, amit ma már nagyon kevesen csinálnak meg.
"jó az a parasztnak, szép legyen, csillogjon" felkiáltással, még a drágán vitt (és vitt) festéket is bátran felfújják a rozsdára, meg az egykomponensű gittre, úgyis legalább egy év mire kiderül.
Én inkább egy porszáraz kamrában, jó pisztollyal, rutinnal készült "végső" fújásért fizetek, és a becsületes alapozást megcsinálom magam, mert ez utóbbi számomra inkább megcsinálható, míg egy igazán patent fényezés nekem otthon mindig lutri volt, próbálkozni meg drága a festék (pedig jónéhány otthono fényezésen már túlvagyok, pl. a teljes trabantomat én fényyeztem (és lett olyan ndk-san jó, mint a gyári), az MZ-met én fújtam (mondjuk az mattfesték volt), stb.)
Az aládolgozás pedig nem nehéz, de épp az aládolgozás tipikusan az a babra munka, amihez igényesség és türelem kell. Ezért nem bíznám másra, maximum, akkor ha menentközben ellenőrizhetem.
A polákod fényezése pedig biztos nagyon szép lett, de mégiscsak 3 hónapot vártál rá, jó sokat telefonáltál, és végig bizonytalanságban tartottak. És ismerek pár "mestermebert" én is, a "megjöttt hozzá kedve" szinte mindig egyenlő az "elfogyott a pénzé"-vel.
Hát nekem ne akkor vegye elő a pallérozott tudását, amikor rá(m)szorul, hanem amikor odaviszem neki.
Az előre fizetést pedig nem tudom, hogy értetted, de ha valahol előre kell fizetni, akkor neki azonnal viszlát.
Hangsúlyozom, ez az én véleményem, de hidd el a kb. 15 év alatt - amióta foglalkozom motorokkal, motor és autószerléssel - rengeteg "mesteremberre" voltam már "rászorulva". Ma már egyből kiszúrom, ha valakiben nincs meg az a hozzáállás, amit elvárok. Ha nincs ekzakt üzletkötés (idő, pénz és minőségi elvárások lefektetése még a munkavégzés előtt) akkor otthagyom. Inkább az "igazi" keresésével töltsek el heteket, mint egy link alaknak való rimánkodással.
Egyébként pedig mindenki azt hisz, és azt csinál amit (hinni) akar.
Ne félj, meg is marad annyiért nekik. Ezek többnyire palira vadászó nepperek, akik 20-30e-kért összevásárolnak minden szirszart, aztán próbálják rámelegíteni a tájékozatlanabb emberekre. Néha sajnos sikerül is nekik. Egy ismerősömre pl. rámelegítettek egy szétfagyott motorú, ellakatolt kasztnijú fiat 850 sportot 650e-ért. Néhány hónappal előbb adtam el nagy nehezn a saját, szintén ellakatolt, de működőképes, vizsgás 850 sportomat 240-ért. Hát most ehhez mit szóljak? EZT
Semmi baj nincs ezzel, csak éppen nem kell előre fizetni. Nekem a polákomra is ő rakta a telifényt. KÉt hónapig minden nap felhívtam, mire egyáltalán elvihettem a műhelyébe. Ott egy hónapig állt. És utána amikor megjött a kedve hozzá, úgy nekiállt a srác, és olyan gyönyörűen megcsinálta, ahogy nem nagyon csinálnak meg szociautót máshol.
Amúgy szerintem pont az áldolgozás a legnehezebb. Odáig oké, hogy lecsiszolod (vagy lehomokoztatod) és alapozod, de utána azt úgy elkittelni, hogy fényezés után ne törje a fényt, na ahhoz kell a rutin. Aztán a színt már tényleg bárhol rá lehet köpködni, nyáridőben egy jó kis zápor után akár az udvaron is, ha nem baszod el a higitást és nem nyomsz rá annyit, hogy megfollyon, akkor semmi baj nincs vele.
Azért az durva. Felújtható 360-as papírokkal 180 ? Hol élnek ezek ?
Én egy full restaurált 350-es csepptankost adok el, igaz ismerősnek, 150-ért. Új króm, új fényezés, full felújított motor, új vezetékek, elektronikus gyújtás, új gumik, vizsga, stb.
Sziasztok
Tud valaki jawa alkatrész boltcímeket?
Apukám mindig vesz ilyesmi újságokat s ott 180.000 körüli árban mozognak
sorszám: 9941 (66917)
( előzmény: vandecastele, 2006-12-11 12:13:33)
Oyan "mesterekkel" aki állítólag szépen dolgoznak, de ülnek a munkadarabon, sztem nem szabad foglalkozni. Nincs annál idegölőbb, mint hetente hívogatni, és nem merni elküldeni az annyába, hátha akkor csúnyábbra csinálja. Tudod, ha fizetsz, ne kérj elnézést.
Én évek óta úgy "fényezek", hogy az előkészítést mindig magam csinálom, mert csak az biztos, és a jó alapozás a tartósság alapja. És a végén a felcsiszolt, előkészített elemeket elviszem egy fényezőműhelybe (Bp. 18. ker. Nagykörösi út), ahol hőkamrában, szűrt, felfelé áramoltatott meleg levegő melett felfújják rá a kiválasztott színt, erre szakosodott profik, profi pisztollyal. Egyik nap délelőtt lerakom náluk az előkészített elemeket, és másnap délután elhozom a tökéletesen megszáradt, hibátlan cuccot. Nem a legolcsóbbak, de ha igényeset akarsz így csinálod.
Az előkészítéshez pedig teljes egészében megcsinálható otthon. A legmacerásabb része a régi festék és/vagy rozsda leszedése. Ha ezen túl vagy a gittelés, alapozás (akár ecsettel) és a felcsiszolás még akár a konyhában is megcsinálható. Kicsit babra munka első hallásra, de épp ez az amiért a fényezők - akik a gépkocsik nagy, egyenletes, könnyen hozzáférhető és géppel csiszolható felületeihez vannak szokva - nem vállalják el, vagy ha igen akkor az olyan is lesz. Ée ez az is amiért egy csomó pénzt, időt és nem utolsó sorban a festék alatti nem létható minőség iránti aggódást tudsz spórolni.
Én ezt a megoldást javaslom.
A hozzávetőeleges árakról annyit, hogy ezzel a megoldással pl. egy csepptankos jawa - ami köztudottan regeteg (min 20) és bonyolult alakzatokkal rendelkező elemből áll - teljes, tényleg gyönyörű, minőségi fényezése kb. 35 Ft-ból jön ki.
Nyilván kevesebb idom esetén arányosan olcsóbb.
De ha nincs kedved "szarakodni" akkor kérdezd meg, hogy "lassú" mester mennyiért vállalná, és akkor annyiért lehet, hogy én is elvállalom neked (gittelést, alapozást csiszolás és fújatás).
Milyem motor is ez ?
Olyat tudok ajánlani, aki a Red Baronnak meg a harley davidsonnak fényezett pár éve, és szépen dolgozik. De van egy hibája neki: hetekig-hónapokig rohasztja a fényezni valót a műhelyében, mielőtt az első csisszantást megejtené rajta. Mondjuk most úgyis január meg február lesz... de ezt fontosnak tartottam előre bocsátani. Ha érdekel, írj emailt.
Szép jó reggelt minden kedves olvasónak!
Újabb segítséget szeretnék kérni!
Tudtok ajánlani fényező mestert Budapest és környékéről??
Csak olyant szakembert írjatok, aki valóban szépen dolgozik!Sajnos most hoztam el egy "fényező mestertől" a vázat a tankot és az első sárvédőt!Gyerekek!Állítom, hogy spray-vel fújta le!De legalább lecsiszolta volna a gyárit!:(
Most eljutottam odáig, hogy csak olyanhóz viszem, akinek már láttam munkáját!Ezt a cimet úgy kaptam, hogy "azt hallótam róla , hogy jó és olcsó meg minden szuper"!Frászt!Vagy olcsó és rossz vagy drága de jó!
Na srácok ha van ismerős(jó ismerős)kérlek titeket írjátok meg!Akár ide akár emilbe!
Előre is köszi!
Üdv
Jocó
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem!Édesapámnak sikerült hozzájutnia egy cz175-ös jawa-hoz.Szeretném karácsonyra meglepni egy szerelési kézikönyvel,de sajnos sehol sem találtam.Ha esetleg tud valaki egy címet adni,vagy esetleg tud eladó kézikönyvet annak nagyon hálás lennék.Segítséget előre is köszönöm!
350-es csepptankoshoz nehéz hozzájutni,vagy elég ramaty állapotuak. összeget direkt nem mondok de jóval drágább mint a 250-es.
sorszám: 9935 (66825)
( előzmény: vandecastele, 2006-12-11 12:13:33)
Nem jó a kérdés. Inkább úgy tenném fel, hogy mennyi a reális ára a pipirokkal rendelkező és nem túlságosan rozsdás 250es és 350es csepptankosoknak? Az árak a neten nagyon változóak hasonló állapotú motorokra, illetve 350est csak 1et találtam, itt a szocimotoron.
sorszám: 9934 (66821)
( előzmény: vandecastele, 2006-12-11 12:01:46)
Sziasztok!
Meg tudja valaki, hogy mennyiért lehet szerezni 250 és 350es csepptankos Jawa-t manapság?
Sziasztok.
Még mindig keresek csepptankos jawahoz, első teleszkóphoz való alsó, krómozott szárat. Az az oldali kell, ami alul be van "hasítva" és egy M8 finommenetes csavarral lehet benne megszorítani a tengelyt. Csak jó állapotú érdekel, amin szép a króm. Komplett teló is jöhet, ha ezen oldali. Bp.-i cucc előnyben.
peti74@pannonmail.hu
Szia ATA.
Mit kérsz érte, és hol van a cucc ? Bp. esetleg ?
Sziasztok.
Eladó vagy elcserélhető kétrészes soha nem használt czetka kipufogó.Az egyik teljesen komplett a másiknak csak a vége van meg.Csere esetén jó állapotu 638-as vagy t5-ős PANNONIA kipufogó érdekel.
Nézzetek videót "jáva"-ról kitartóan:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/other/?vi=14796
:-)
"minden egyszerűsíthető,főleg ha az oldaldekli alatt van 20-25 mm hely"
Sajnos ott tényleg nincs elég hely, a dinamó elég magas, a csepptankos dekli pedig szép gömbölyű, nem úgy mint a későbbi jawak "baltával faragott" vonalai :)
A képekről meg azt javaslom, foglalj egy tárhelyet az atw.hu-n (10 perc), oda ftp-zni lehet a tartalmakat. A letoltes.com-ról leszedhető FileZilla ingyenes ftp klienst merem javasolni. Teljesen drag&drop és tudja "a letöltésvezérlést" is megszakadás esetére. Szóval csak kijelölöd a saját könyvtáradban az összes file-t egyszerre, áthúzod az atw-re, aztán otthagyod, hagy töltődjön a bitkolbász. Egy 40 kbit/s-os modem is feltölt 10M-át egy fél óra alatt.
sorszám: 9928 (66726)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-12-09 13:21:03)
Természetesen.
De nem érdemes magad fáradnod, meg otthon házilag erőlködnöd, mert egy magyar elektromérnök gyárt és árul is ilyet. IGC-60 a neve. Itt szocimotoroson a Motor elektronika fórumban Sunesz vállalta el a terjesztését. Ha jól tudom, akkor most 13e Ft-os darabáron kínálja őket.
Ha megelégszel egy használttal is akkor Goldnadel is kínál egyet 11k-ért. Illetve én is kínáltam egyet szintén 11k-ért, de arra már jeletkezett egy konkrét vevő (ha állja a szavát).
A trabi vagy ETZ féle hall jeladós, tranzisztoros gyújtáshoz tökéletesen illeszkedik. A jeladó és a gyújtáselektronika (ami végül is egy sima kivezérelt erősítő) közé kell tenni, persze megfelelően zavarvédett kábelekkel.
Létezik 6 és 12V-os verzióban, illetve egy és kéthengeres (soros, 180-fokkal elékelt) motorhoz is.
Nekem ez utóbbi működött sokáig a trabantomban, a középső és felső fordulatszámtartományban érezhetően erősebb lett a motor, főként a végsebességet növelte illetve érte el könnyebben, mert az előgyújtás növekedett a fordulatszámmal egy kikísérletezett görbe (kb. egy kiflialak) szerint. A fogyasztás főként a végsebesség közeli etapokon lényegesen csökkent (kb. 15%).
A trabi 26LE/56Nm/600kg önsúly adatokkal rendelkezik. Feltételezem, hogy egy ennél lényegesen jobb lóerő/nyomaték/súly arányokkal rendelkező MZ vagy Jawa esetén még látványosabb változsá érhető el.
Szóval van ilyen, véleményem szerint elérető áron.
Az IGC-60 elterjedésének két komoly korlátja van itt a szocomotoroson, annak ellenére, hogy a szociknak hasznára válna.
Az egyik, hogy tisztán megszakítós motorhoz nem illeszthető, mert legalább az erősítőfokozat kell hozzá, az pedig még mindig elég sok motorban nincs, csak abban, amelyikben eleve e-gyújtás van, még ha fix is.
A másik ok, hogy az IGC-vel "üres" ic-t kapsz, tehát magadnak kell felprogramozni, ami alapvetően nem lenne nehéz, még beszerelt állapotban sem, de azért kell hozzá legalább egy kísérletezésre szánt fél nap, egy fél tank benzin a próbautakhoz, illetve egy számítógép a motor közelében (a garázsban, teraszon vagy az udvaron -tehát egy laptop a legjobb) és egy nagy adag odafigyelés, jegyzetelés.
A trabit én is úgy programoztam be anno, hogy beraktam a laptopot a kocsiba és minden egyes görbe letöltés/változtatás után mentem psztlőrinc és vecsés között, mint a mérgezett egér. Azt hiszem kb. a 10-ik módosítás már egész jó lett.
Szóval sajnos jelenleg nem állnak rendelkezésre motorspecifikus görbék, pedig biztos jobban fogyna, ha az IGC-sek megosztanák egymással a tapasztalataikat.
Hello!
Figyeljetek már!
Valaki foglalkozott már olyannal hogy PIC-es előgyújtásvezérlő?
Csak mert engem érdekelne a téma. Találtami is itt egy cikkrészletet ami erről szól. Házi megoldások érdekelnének leginkább mert több 10 ezeret nem adok érte.
Szóval kapcdsolási rajz és a PIC-be égetendő kód vagy file érdekelne.
Mert szerintem annyira nem lenne bonyolult megcsinálni és azt olvastam hogy teljesítménynövekedés mellett fogyasztáscsökkenés érhető el. Hatékonyabbá válik a motor.
Szóval ha valaki foglalkozott már ilyesmivel az segíthetne egy kicsit!
Köszönöm!
Erre a VARIÁCIÓRA valóban kicsit macerásabb feltenni,mint az látszik is.
De kis gondolkodással,minden egyszerűsíthető,főleg ha az oldaldekli alatt van 20-25 mm hely.A képeket nem tudom feltenni mert modemes netem van.Csak mailben tudnám elküldeni,de sokáig tart míg betölti a gépem.Így bár a képek megvannak,csak a jövő héten tudok gyorsabban képeket illusztrálni.
Ezen a képen például jól látszik, hogy a 6V-os MZ dinamóra kicsit macerásabb felszerelni egy trabi jeladót, mert egyszerűen nem fér el, mindössze egy negyed körív áll rendelkezésre az egész alaplahoz. Ha az ic sugárirányú állítgatását is meg kell oldani, akkor még inkább játszani kell a mm-rekkel. De én nem adtam fel, ezzel megy azóta is.
Egyébként engem érdekelnének a képek, meg gondolom az időhinyban szenvedő kevésbé fúrós-faragós többséget is. Fel tudod tenni vmi weblapra vagy képtárba ?
sorszám: 9924 (66717)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-12-09 08:38:36)
Na ja. Szerintem tökmindegy hogy egy jeladó felszerelése 2 óra vagy 10 óra, ha ahhoz viszonyítjuk, hogy cserébe sok-sok órát spórolunk a megszakítók elhagyásával és sok-sok időt (esetleg benzint és így pénzt) nyerünk a kevesebbet fogyasztó, jobban menő motorunkkal.
Azért ennyira nem rövid az élet.
Egyébiránt, a képken látható 638-as tulajdonosát egyáltalán nem zavarta a túlzott precízség, mert egy igen hiden februári este vitte el a motorját (saját kerekein) és másnap reggeli indult is vele az Elefánt-treffen-re, ki németországba (az őrült :).
(az elefánt-treffen egy kb 30 éve tradicionális február első hétvégéjén rendezett, nemzetközi téli motorostalálkozó Németországban, egy, a Sirok-kútvölgyhöz hasonló, de méreteiben sokkal nagyobb völgyben, az Alpokban.)
Nem vettem volna a szívemre, ha -10 fokban bármi is megáll azon a motoron, ami az én kezem munkája.
Mint ahogy a barátnőmet sem zavarta, amikor az indulásnál még csak allatomosan mosolygó cimborák ("Mi van, ezzel a klozettal jöttök ? Úgyis mentek a levesbe, amikor megáll.") a túra végén kivétel nélkül gratuláltak a motornak és a vezetőjénel is, hogy a a 10 nap, kb. 4000 km és több ezer m szintkülönbség alatt semmilyen komplikáció nem törént.
Aki magyarországon belül motorozik, ahol egyetlen telefonhívással szinte bármilyen motormentés megoldható, annak könnyűkockáztatni. De ami azt illeti pl. Bp.-től 1500 km-re keletre, a Román-Moldáv határ közelében motorozva (ahol még tankoltunk olyan benzinkútból, amit a kutas előtte kézzel "felpumpált") amikor úgy mész egy órán keresztül, hogy csak egy lovaskocsi jön szembe, és benzinmotoros járművet alig látsz, az is egy szakadt dacia vagy romandizel, akkor tényleg baj van, ha lerobban a jawa.
Úgy kerültünk oda, hogy a cimboráim még 2000-ben a fejükbe vették, hogy ha már a Fekete tenger parján úgyis végimegyünk Konstancától a duna-deltáig, akkor keressük meg a Tvrutko könyvében leírt Isaccea-i Román lepratelepet - persze, hogy nem lett meg mert egy szigeten van a Duna közepén. Azóta jártunk jónéhány tényleg isten háta mögötti helyen, ahol csak magadra, a motorodra, és hiba esetén a nálad levő tartalék alkatrészekre és szerszámokra támaszkodhatsz, külső segítség gyakorlatilag nincs.
A lényeg, a lényeg, mindenki azzal motorozik, amivel akar, én megbízhatóra szeretem csinálni a motorjaimat és kész.
sorszám: 9923 (66712)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-12-09 08:42:09)
Hali!
Mindent összeszámolok és a méreteket tudja valaki,akkor 2 óra alatt az nén variációmat le lehet gyártani.A bekötések nélkül!!!!De az sem bonyolult!Csak ott már a tankot is le kell szerelni stb...
Gyuri.
szia Peti 74!
Ilyet azok csinálnak akik szeretnek barkácsolni.egy napon keresztül reszelni,fűrészelni,meg hasonlók.Az én gyújtásom ezen az elven működik,de nem bántottam a gyári trabi dolgokat.nem forrasztgattam,reszeltem,meg fűrészeltem,egy percet sem!Ha kíváncsi valaki rá hogyan,akkor lefényképezem,mert most amúgy is javítás alatt áll a motor.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|