:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ez az an, az antonov nevű kétfedeles "libegátor" lenne?
Mert abból itt Debrecenben van kettő is. Egy sárga, meg egy fehér.
Mindenkinek ,kellemes karácsonyi ünnepeket,egészségben és sikerekben gazdag újesztendőt...
Igaz.Az Ancsa elég strapabíró jószág..Bár annak a motorját még '36ban tervezték.Az volt a Li2-ben is.Na pl abból is nálunk van a világon az utolsó üzemképes darab. .:))Budaőrsön.
Ahogy nézem pont 65 másodpercet késtem... :)
Az "úszótárcsa" olyan féktárcsa, amikor a tárcsa külső felülete (ami érintkezik a fékbetétekkel) és a tárcsa közepe nem egy anyagból van, hanem össze van szegecselve, olyan módon, hogy a két anyag "szobahőmérsékleten" akár el is tud mozdulni egymáshoz képest egy kicsit (mondjuk 0,5-1 mm-t, de azt is csak forgásirányban), erre mondják ,hogy úszó, hasonlóan az egydugattyús féknyergekhez, az is úszó, hiszen a nyereg két oldala stifteken mozdul el egymáshoz képest.
Eredetileg versenymotorokon indult a technika, mert a több száz fokra felmelegedő féktárcsa, nem hullámosodhat be azért mert a széle tágul, de a közepe "nem engedi".
Mára ez elég elterjedt, a GSXR-rekről indult, de már a GS500-on is ilyen van évek óta.
De pl. a honda Africatwin és transalp motorokon még nem úszó, hanem egy anyagból gyártott féktárcsák vannak.
Szia,
Két fajta rárcsát ismerek, egyik a sima tárcsa semmi extrával. Ez egy anyagból van kivágva, és ez is a hibája. Ha melegszik, akkor a széle, ahol a betét súrolja jobban tágul, és ezután már nem sík, mig le nem hül. Oldalnézetből olyan lesz mint egy tányérrugó. Nagyobb teljesítményű gépeken nem használják. Az "úszótárcsa" ezt a problémát küszöböli ki. Az két darabból van, és a két databot alakkal záró stiftek fogják egymáshoz. Így el tud mozdulni a két anyag egymáshoz képest. Oldalról úgy néz ki hogy csőszerű stiftek vannak benne körbe. Lehet, hogy több elnevezése is van, én így ismerem.
Hali
Van ilyen gépre példa, igaz, repülőgép: az AN-2.
Hát igen , valahol olvastam, hogy, ha mindent a nagy háború előtti műszaki színvonalon és minőségben gyártanának a mai anyagokból és technikával soha semmi nem romlana el, a gyárak meg tönkre mennének, mert pl egy autó kiszolgálna egy embert élete végéig, vagy nem kellen évente új DVD lejátszót venni...
Boldog karácsonyt, olcsó benzinben gazdag új évet mindenkinek!
Hát az biztos, hogy akkor is voltak hibáik, ezt senki nem tagadja.De akkor még MOTOROKAT gyártottak, nem pedig divatcikkeket, mint manapság..Azokat még lehetett javítani....Lásd a saját példádat.. :)
Te, ezeket gépészként én is tudom, de pofátlan geciségnek tartom, mivel visszaélnek a tudásukkal, és egy mérnöknek baromira nem ezt kéne képviselnie..
Nem is lestrapált gépet mondtam, hanem normális állapotút..Azt meg lehet találni, bár egyre nehezebb, az is igaz..Sok türelem kell hozzá...
sorszám: 10010 (67387)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-12-24 09:43:36)
Hát persze tulajdonképp én is így szoktam még a tokozott meghajtóláncot is cserélni.
Azért a 80-as években is voltak hibáik. Megint csak az XV 750-est említem, konstrukciós hibás önindítóval évekig nyomták, nembeszélve, hogy gyári hibás volt a gyújtásdoboz, valószínűleg ezért is volt 21 evésen is nagyon jó állapotban, még szerencse, hogy ismerősöm fillérkért megcsinálta, a gyári ugyanis közel 130ezer.
Tudom hogy nem nekem írtál, de ehhez hozzá kell fűznöm valamit. Amiket most gyártanak főleg japánban gyengébb a méretezése az alkatrészeknek. Minden úgy van megcsinálva hogy adott km után már ne legyen érdemes javítani hanem inkább vegyen újat az ember. Ezért nem érdemes lestrapált gépet venni. További jó eszmecserét.
Tévedés..És nem a japánokat nem szeretem..Hanem az új szarokat, amiket ma árulnak...:))
A 80as évek elejéig-közepéig a japánok is tudtak jó és tartósnak mondható motorokat készíteni..Aztán idővel valahogy elfelejtették sajnos, hogy hogyan kell motort építeni....De ez általános tendencia, a fogyasztói társadalomnak való megfelelés címén..Ami egy méretes baromság, de mindegy...
Az én XJ-m is "csak" 25 éves lesz 2007ben...
A VFR egy kifejezetten jónak mondott motor amúgy.
Igazad van. Tényleg jobb lenne Junakból bobbert építeni. A Jaffát inkább café racernek tartom alkalmasnak. Annak inkább elmegy még kétüteműként is.
sorszám: 10005 (67378)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-12-22 19:40:42)
Pedig nem új ez a dolog a lánccal, már a zsigulikban is így cseréltek láncot nagyapáink a főtaxi garázsban. Vicces is lenne egy lánccsere miatt kiszerelni a főtengelyt... :-)
A japók amúgy fura dolgokat csinálnak. AZ én gixeremben pl. nem csapágycsészékben futottak a vezérműtengelyek, hanem az egész hengerfejet egy szuper ötvözetből csinálták, vonalba fúrták, és belepotyantották a tengelyeket. Őrültek! De működött, akkor már 18 éve. (Viszont ha egyszer elmarad belőle az olaj, és megkopik, akkor aztán semmit nem lehet vele csinálni, kuka az egész.)
Ez okos a vezérműlánccal! Einstei mondta: Mindent olyan egyszerűen kell csinálni, ahogy csak lehet, de nem egyszerűbben!
Tény, hogy nem hülyék a japók. XV 750-nél pl hajtókar kiszereléséhez nem kell széthúzni a blokkot. Vagy ez csak nekem meglepő?
Minden Jawa-snak és a többi szocimotorosnak is kellemes ünnepeket és boldog Karácsonyt kívánok.:-)
Mezei felsrófolt fémlemez volt. EBC gyártmányú (angol). A Kiss János Altábornagy utcai motorosboltban szerezték az ikrek. De a Méray Motor is figyelemre méltó a Budafoki 111-ben, ők egy másik angol utángyártó kizárólagos képviseletét látják el. Bontóck sok helyütt vannak, googlival találhatsz egy párat. Hogy aztán éppen hol mi és mennyiért van eladó, azt körbetelefonálgatva lehet megállapítani.
Vezérműláncseréhez nem szedik szét a motort, hanem elváják a régi láncot, hozzátoldják az újat, és szépen addig forgatják a főtengelyt, amíg át nem szaladt rajta. Akkor aztán egy spéci "nittelőszemmel" újra végtelenítik, és csók. Ha nem kell nagyon sok mindent lebontani csupán azért, hogy a deklit levehesd, egy óra alatt megvan. De azért jobb a fogaskerekes téma. Az örökké tart. Bár azért egy vezműlánc is simán ki kell bírjon 30-40e km-et. (Egyesek szerint a dupláját is, de én 30e fölött már sűrűn ellenőrizgetném az állapotát...)
Mi az az "úszótárcsa"?
Szia Matya!
Ezt a rizskályha kifejezést még nem hallottam, de jó. Valami azt súgja nekem, hogy nem vagy oda a japán gépekért. Én se voltam, de miután kipróbáltam be kellett látnom, hogy tudnak mocit csinálni. Nekem immáron 5 éve van egy 91-es 350 TS-em, amibe nagyon sok örömem volt, szerelni is megtanultam. :) De ha kimegyek vele a 2/A-ra, és elindulok Pestről Vácra, akkor elgázolnak az autósok. Nem szeretek vele padlógázon menni, mert csak üvőlt, remeg, fogyaszt és instabil. Csak a mellékutakon tudok vele kényelmes tempót menni (ott még nem aláznak le). Ezért döntöttem úgy, hogy kell valami stabilabb, és más nincs, amit meg tudnék venni, csak a használt rizskályha. Reménykedek, hogy nem lesz vele sok gondom. Amikor ezt vettem az volt a követelmény, hogy ne keljen sokat szerelni, ezért nem vettem vezérmű láncos gépet, mert azt darabokra kell szedni lánccserénél. A VFR-nek nem sok hibája van, és kényelmes, erős, nyomatékos. Jó választásnak tűnik. Ami az alkatrész költséget illeti, remélem nem vágom földhöz a vasat, mert akkor beszívtam.
Zapkorte!
Az árat, amit tárcsára írtál, az sima, vagy úszótárcsa?
Aprillia Pegaso-hoz sima tárcsát 70e-ért akart adni a márkakereskedés, kicsit rablás.
Hol van ez a bontó amiről írtál? Lehet, hogy szükségem lesz rá egyszer.
Hali
Nekem tavaly 6e-ért egyengettek két telószárat, na mondd már, hogy fémszórás és keménykrómozás is van, akkor mondju 25e. Féktárcsát 30e-ért vettem, vadiújat, hát, tény, hogy szívtam is a fogam érte, a bontóban 8-10e-ért egész jókat adnak, csak pont olyan nem volt, ami nekem kellett volna. Állítólag van valami magyar srác is, aki egyediben gyárt ilyesmit, megvolt a címe, de elvesztettem (idén két vinyóm ment gallyra, csak véletlenül maradt meg néhány adatom). Végülis nem egy nagy tett, darab lemez, körkivágó, osztófej és síkköszörű kérdése.
Görbe motort meg nem kell venni, ha egyeneset akarsz. Vagy ha valami hiperritka tíus, akkor a Sima Béla kiegyenesítgeti neked a vázat aranytallérokért, az még mindig nem egy új ára. Különben meg ilyen hibára egy szocinál is számítani lehet, főleg a hídvázas MZ-k tudnak gyönyörűen kiflibe görbülni.
Szóval szerintem csak ezért nem kell feltétlenül új motort venni, mert drága az alkatrész. Azzal viszont nyilván mindenki tisztában kell legyen, hogy egy használt gépjármű vétele nem fejeződik be a vételár kifizetésével, annak bizony a legtöbbnek van valami stihhje. Ha szerencséd van, kisebb, vagy könnyebben megoldható (pl. egy haverom szomszédja vett gyújtáshibás négyhengeres japót, rakott bele egy jawa gyújtást, és azóta is vígan megy vele), ha nincs szerencséd, akkor nagyobb. Mondjuk 16 szelep becsiszolását az ellenségemnek sem kívánom... (éppen most csináltam meg négyet, hát annak is betege lettem)
Na mindegy, ki-ki addig nyújtózkodjon, amíg a takarója ér. Akinek nincs szabadideje, szakértelme és jól felszerelt műhelye, vagy pénze arra, hogy mindezt megfizesse, az inkább tényleg vegyen valami egyszerűbb kétüteműt, amit kőbaltával meg lehet szerelni. De ez csak egy állapot, amelyből többfelé ki lehet törni, és nem csak fekete meg fehér, szoci, meg vadiúj létezik, vagy egy csomó köztes árnyalat is. Egyéni igények kérdése, hogy valakinek megfelel-e az, amije van, vagy kicsit töri magát azért, hogy legyen egy kicsit jobbja. Mert abban azért gondolom nincs köztünk vita, hogy akár egy száz halált halt 750-es japónak is nagyobb az élvezeti értéke, mint egy vele egykorú, szinén száz halált halt szocinak. Gyorsul, lassul, esetleg még a vázgeometriája, futóműve is jobb egy kicsit... Hát ennek az az ára, hogy 6500 Ft hozzá egy pár fékbetét 1500 helyett (már ha éppen nem ferrodoloztatod meg a régit. :))
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek.
Nézd Sanyi..Ezek mind így vannak ahogy írtad.És nem is baj..A baj ott kezdődik, ha valaki nem tudja felmérni, hogy tudja-e vállalni egy rizskályha fenntartási költségeit, vagy sem...Én sem vennék ma már 650-750ccm körüli kategóriájú motort 400E alatt...Azok már gyanúsan olcsók, ahogy nézegettem az árakat...
Szóval háromszor is meg kell gondolni, már csak a fogyóeszközök szempontjából is, hogy bírja-e az ember anyagilag..
Sziasztok,
A biztosítók között most elég nagy különbség van. Felmentem a netrisk.hu-ra, és átkötöttem az éves 8000 helyett most 2800 a biztosításom. Érdemes volt váltani, a kocsi is 10e-vel kevesebbe került másik biztosítónal, pedig 13 éve voltunk ugyanannál. A hűséget nem díjazzák, az nem érdem csak állapot. Ha jövőre máshol lesz olcsóbb, akkor megint átmegyek, nem kell intézni semmit, a netrisk-esek mindent elintéztek.
Normális japán motort, pedig nehéz kapni, mert ami már olcsó, annak már kihajtották a lelkét, vagy annyiszor volt pofára esés vele, hogy csak keresztbe lehet vele menni az úton. Én most vettem egy VFR-t és ritkán találsz olyat aminek nincs elhajolva az eleje, váza. A két kerék nem fut egy síkban, féktárcsa görbe, stb....
Egy féktárcsa, ha úszótárcsa nem olcsó, de a vizsgán megbuksz ha negy a fékerő ingadozás. Egy teleszkóp szár kb. 100e a VFR-hez, és ha kell kettő, meg tárcsa is, akkor már összemérhető a motor árával. Ha sok Km van benne, akkor vezérmű láncot kell cserélni, meg láncvezetőket és még sorolhatnám.
Az biztos hogy a VFR nem annyiba lesz mint a JAWA TS-em.
Ha eldől és lemegy a burkolat róla, akkor helyben tökön szúrom magam.
Hali
A bobber története:
http://totalbike.hu/esztergany/bobber/
http://www.harley-davidson.hu/index.jsp?id=2007211
Azért, mielőtt véleményt alkotnál a dologról, nézz meg egy igazit is:
http://www.heb.ch/vonpoth_bobber.htm
sorszám: 9992 (67320)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-12-22 19:40:42)
Sziasztok . Már régen kíváncsi voltam mi lehet az a bobber. Most végre láttam, sajnos. Úgy nagyjából egy 350 jawa nem is csúnya de ez ami lett belőle ez nagyon durva. De mindenki saját ízléséhez alakítja. Ebbe a motorba inkább junak blokk kellett volna, annak a hangja is hozzá illő.
Ezt már láttam. Viszont közelről érdekelne pl. a hátsó rugóstag és a bentintartány rögzítése.
Itt is megnézheted, ha akarod :-)http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/126567
Tényleg, te még nem is nyilatkoztál, hogy egyáltalán elmehetnénk-e megnézni... nos ?
Tudom, hogy mehetnék, Marcang nem várna csőre töltött puskával, remélhetőleg :-) de én már láttam az eszközt, és nem átallottam picit lehúzni, szóval, lehet, hogy mégse lennék népszerű.
Mindemellett, izlések, és pofonok különböznek.
Nézzük Picassó esetét, én egy vasat nem adnék a mázolmányaiért.Hacsak, nem lennék tőkeerős, és a busás haszon reményében, venném meg, továbbadási céllal :-)
Szerintem nyugodtan jöhetsz te is.
Lehet, hogy rosszul, de úgy ismertem őt meg, hogy a napi használatú munkamotor, az lehet kissé lepukkadt is, de az épített, az csak igényes lehet..
A többire majd rájöttök :-)
A hajam miatt , meg irigykedhetsz, a várható hidegre való tekintettel, jól megnövesztettem,hogy melegítsen, - mert sapkát én se hordok - lassan már be lehet fonni, most 10 miliméteres.
u.i. : szeretném látni az arcotokat, mikor megpillantjátok a gépet :-)
Alig hiszem, hogy Szakál haja bármitől is égnek állna... Az enyém viszont mindig, tekintve, hogy mindössze pár milliméteres.
Ja, sapkát soha nem hordunk :)
Az ördög a részletekben lakozik, én azokra is kíváncsi vagyok. Ha emlékszel, a te motorodat is sokáig vizslattam...
Sapka legyen rajtad, kevéssé látszik, ha a látványtól égnek áll a hajad. :-))
Te Attila, én fotóra gondoltam, de igazad van: élőben jobb megnézni. Úgy meg is lehet vitatni.
Csatlakoznék én is, szólj, ha mész.
én szívesen megnézném a bobbereidet, még ha mostanság nem is akarok még egy motorbiciklit vásárolni.
Hello,
Még mindig eladó két bobberré átalakított 350-es 638-as, TS Jawa.
Kérésre képet küldök!
marcang@maffia.hu
Hello Mindenkinek!!!
Érdeklődnék hol lehet Budapesten öntvény léptető villát venni 638 Jawa-ba?
Üdv:Ervin
Eladó egy 634/05-ös Jawa 2008.04.13-ig érvényes műszakival. Fűtött garázsban tartott, nincs átalakítva (reszelve sem), napi használatra alkalmas. Ha érdekel, e-mailt írj.
Na legyen, igazat adok ebben neked.. :)Így kell csinálni..
Már nincs 25 éves korlát, aki jó srác, és nem azért köt biztosítást, hogy egész évben a betétlapokat osztogassa, annak a trabant klubban meg is kötik a kedvezményest. Igaz, igazán olcsó csak 25 év fölött lesz, vagyis 2007-ben 1982-es gyártási évtől.
Hát ügyes vagyok.. :)
Hobbyjármű..Azt sem adják azért meg mindennek...
Heló.Hogy lehet annyi a biztositásod?Nekem most küldtek pár hete papirt arról hogy az MZ-m nek 8000 körül lesz az éves biztositása.Eddig 5ezer volt és ebben az évben került forgalomba.125ccm es 83as gyártású TS MZ.Vagy csak 25 év felett olcsó?
Jocimoto.
A motor elektronika fórumon már válaszoltam, nem kaptam mail-t, de én küldtem neked egyet a jocimoto@vipmail.hu-ra, hogy arra nyomhass választ. Írtam bele egy telefonszámot is.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|