:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szerintem ha tényleg 10.000 km van csak benne, akkor egy benzincsap+karbipucolás meg esetleg egy gyújtásbeállítás után mennie kell. Aztán attól függően, hogy hol és hogyan tároltad, lehet még gumiabroncs-csere, összesszimmering-csere, összesbovden-csere, tank-csere (ha rozsdás belül), szóval határ a csillagos ég.
Sziasztok!
Egy 1985-ös évjáratú 350-es Jawa tulajdonos vagyok(már lassan 21. éve:) )
Évek óta nem használom ,igen megkímélt állapotban van s ha jól emlékszem utoljára még semmi baja sem volt. 1 rúgásra indult(szivató után) és soha semmi baja nem volt:)
Kb 10.000 km van benne.Eladni nincs szívem s gondoltam újból használatba kellene venni.(forgalomból kivéve.stb..)
De mivel nem nagyon értek hozzá (és időm sincs szerelgetni) mesterembert keresnék aki fel tudná megbízhatóan reális áron újjítani!
Cegléd-Szolnok környéke érdekelne elsősorban bár Bp is megoldható.
Mint mondottam működési problémái nem voltak ,de gondolom 1-2 alkatrészcserére ,festésre itt-ott megérett.
És szerintetek mennyibe kerülhet egy komplett felújjítás?
köszi
Ez egy schwimmelős v. úsztatós Jikov karbi, a csepptankos sorozat utáni időkből, még az is lehet, hogy pont 634. Elvileg alkalmas a 634 "táplálására", de sajnos a főfúvóka méretét nem tudom. A csepptankos 350-es főfúvóka 96-os , a 634 sem lehet sokkal nagyobb. Szerintem maximum 105-ös, mivel sem a hengerkialakítás, sem a teljesítmény nemigen változott ugrásszerűen... :)
Remélem, van aki pontosítani tud, de indulásnak ez jó lesz.
Bocs, hogy még egyszer megkérdezem, de gondolom van, aki tudja, csak elsikkadt egy kicsit a kérdés. Van egy 634-esem, arra tenném ezt a karbit. Rá való ez? Sok más gány is volt rajta, amikor vettem, így ez sem biztos. Arra lennék még kíváncsi, hogy mekkora főfúvóka kell bele?
Hello! Kis segitség kellene mert van egy 350es 638asom és nem fasza a töltés, vagyis olyankor van ha nagyon felpörgetem a motort dehát ez nem vmi célszerü megoldás gondolom. Azonkivül még ha van is töltés ha felkapcsolom a tompitottat leáll a moci! Segijjetek!!!
Hali!
Gugu250!
250es Jawahoz van hátsó lámpabúrád?Az engem érdekelne!vfts37@freemail.hu
Jól emlékszel. A csavar mérete M12x1,25 és a szükséges meghúzási nyomaték 35-40 Nm.
Szeretném eladni jawa alkatrészeimet:Egy szétszedet 250/559 szürkeforgalmis (nyáron még egyben volt és működött),Burkolat alkatrészek(több motornyi),Plussz kerekek,vázak,blokk alkatrészek, hátsó teleszkópok stb stb.(gyujtáskapcsolók,több km óra,és csomó minden, na nem tudok mindent leírni)
Az igazat megvalva én már felújítottam a saját motorom és nem férek a sok plussz alkatrésztől.Ezek ált felújításra szoruló dolgok,tehát nincsenek annyira jó állapotban.A lényeg.hogy aki mindent elvisz annak 60000ft és kész képeket hétvégén tudok köldeni.
Üdv.:G.
+ egy P20-as tankja kerekei és első villája,szintén bőven felújításra szorulóan.(ezt is a többi mellé adom)
Úgy emlékszem, hogy az normál jobbmenetes. Gondolom, rátoldottál a lehajtószerszámra egy kellemesen hosszú csődarabbal...
Végülis mindegy, működik, és ez a lényeg.
Nem, ezt találtam a kacatok között. Ha kisipari is, gépi előtolással készült. Egy gépi előtolásos körasztal nem tartozik a hobbi motorjavító szerszámok közé, ezért gyanítom, hogy valami rendesebb műhelyben készült. Talán a Jawa gyárban?
638-at nem ismerem (sőt, a 634-et sem annyira), de csavart, anyát itt kapsz: Szögker Telefonon érdeklődj náluk.
Ezt a hornyot te készítetted ?
Emlékeim szerint az jobbmenetes, a nyáron volt felújítva az enyém és az az alacsony anya nem balmenetes.
Hello mindenkinek!!
Segítséget szeretnék kérni 638-as jawam van és az előző tulaj úgy ráhúzta a kuplugkosár tartó balmenetes anyáját hogy leszedés közben tengelyen maradt a menet!! A probléma az hogy nem lehet kapni,hálás lennék ha valakinek lenne az elfeklő készletében!!
Üdv:Ervin
Láttam én már durvább kisipari megoldásokat is. :( Iszonyú, mire képes a találékony magyarság.
Nem lehet rosszul párosítani, a csatornás persely kisebb átmérőjű, az a bronzzal együtt adja ki a kosár átmérőjét.
A kétféle kivitel már biztos, az egyik az olajcsatornás gyűrű bronzpersellyel, a másik a sima gyűrű bronz nélkül, a kosárban csak két hosszanti horony van, és acél csúszik acélon. A csatorna is elég vicces keresztmetszetű.
Nekem viszont úgy rémlik, a gyűrűben van az olajcsatornám... ha nem tévedek, ez azt jelenti, hogy kétféle kivitel is létezik, a tiéd csak rosszul lett párosítva.
634-esek, mit szóltok a dologhoz ?
Meg is válaszolom magamnak:
Acél: 11,5
Bronz: 18
Forrás itt.
Magyarán megy a fagyasztóba. Remélem eléggé meghűti a kivéltelhez.
Most túrtam egyet a nagy alkatrészesládámban, amit a motorhoz kaptam, amiben jórészt a régi, kopott alkatrészek vannak. Találtam egy kosarat is. Most jön a meglepi, az a kosár bronzbetétes(!) és a belevaló perselyben van egy olajcsatorna! Ez így már jogos. Az acél a bronzon fut, a kenést az olajcsatorna végzi. Lehet, hogy ami most benne van, valami kisipari sz@r? Ez megmagyarázná. Sajnos a bronzosnak már nincsenek fogai, csak mutatóba, de megpróbálom kiszedni a bronzot belőle. Azt hűteni, vagy melegíteni kell? Melyiknek nagyobb a hőtágulási együtthatója?
Sajnos a jegyzék nem teljes, de ami megvan, azt beszkennelem, és fel kellene tenni az oldalra. Kinek kell küldeni, hogy felkerüljön? Ha nem megy, akkor felteszem a saját oldalamra, és linket adok.
Gylab elkérhetném ezt az alaktrészjegyzéket,töled valami uton modon?
Majd írd meg, mire jutottál.
Ha jol látom,akkor a kuplungkosár alatti hézagolo alátétröl van szó..
Az anyaga acél,és szerintem a vastagsága változó...szerintem arra valo az az alátét hogy a kuplungkosár fogaskereke,és a fötengely fogaskereke egy szintbe fusson...vagyis párhuzamos legyen..
Üdv.
Ha jol látom,akkor a kuplungkosár alatti hézagolo alátétröl van szó..
Az anyaga acél,és szerintem a vastagsága változó...szerintem arra valo az az alátét hogy a kuplungkosár fogaskereke,és a fötengely fogaskereke egy szintbe fusson...vagyis párhuzamos legyen..
Üdv.
Szétütöttem. Így néz ki. Látszik a tetején, hogy összehegedt a kosárral. Csak a jófej szerelő úgy "javította" a hibát, hogy lazára engedte ezt a perselyt a tengelyen. Persze ehhez vékonyabb hézagoló kellett, ami egy kicsit lejjebb engedte a kosarat, és a lánc belevert a berugóba. Uff. Szerencsére úgy néz ki javítható, esztergán leszedem azt a fölös anyagot, a kosárból is kiszedek a tetején, így kisebb lesz ugyan a felfekvő felülete hosszban egy miliméterrel, de annak szerintem nincsen jelentősége. Köszönöm a segítséget, most már megértettem a működését.
Üdv!
Van egy eladó Jawa Idealom! Sürgős!
Üdv!
Hétvégi történéseim:
Gondoltam egyet, ha ámr jó idő van mennyünk el motorozni, de hát a fagy nem tett túl jót a szimeringeknek, na meg sokat is futottakcserélni kell...
Igaz rá si fért a csere, így indult mint akinek muszály, és nem zabáléta az olajat. Alig fél km, és iszonytos csörgés, és elmegy a kuplunk... Szétszedem, hát lelazult. Újra szétszed, összerak, sé megint lealzul a csavar, akár hogy húzom is rá :S Úgy érzem ezentúl mindenhová teszek kontraanyát
Acél, nem is akármilyen, úgyhogy nem fogod tudni helyettesíteni mással. Vegyél egy másikat, de mielőtt összeszerelnéd, próbáld meg kideríteni, hogy mi lehetett az oka az összeszorulásnak. Lehet, hogy a kosarat sem ártana pont emiatt kicsrélned.
Akkor HEURÉKA! Ez vagyon összegyógyulva.
Gyárilag miből van az a távtartó? Acél, vagy réz? Esetleg az már nagyon nagy kérdés lenne, hogy mi a pontos mérete?
Megnéztem egy eredeti alkatrészjegyzéket. A 15. szám rosszul van magyarra fordítva, az egy tömítés, ami a tengelyre való (egyébként valóban van egy o-gyűrű, amit nem jelöl a kép). A 2. sz. távtartónak könnyedén ki kellene jönnie a kosárból, méghozzá olyan könnyedén, hogy ki lehet venni úgy is, hogy nem szereled le előtte a kosarat (egyébként, ha kijött, az egész kosarat le lehet venni anélkül, hogy levennéd a primerláncot).
Nem tudok róla. Ugyanúgy lett hézagolva a generál során, mint ahogy előtte volt. De a generál sem javított a dolgon. Szereztem viszont egy alkatrészjegyzéket, és van rajta egy-két érdekes dolog. Itt látszik 15. számon egy alátét. Az hova való? A deklin belülre, vagy kívülre?
Itt a 2. sz. távtartó és a kuplungkosár külön szerepel. Nekem az össze van gyógyulva. Ez okozhatja az egész jelenséget. Lehetett valami baja, és úgy alakította meg a szerelő (előző tulaj), hogy ezt vette forgóra??? Uhh. Arról a távtartóról tudsz valamit mondani? Anyaga? Olajcsatornák vannak benne?
Közben eszembe jutott még valami: elvileg a berúgó/váltótengelyt a dekli tartja a helyén. Lehet, hogy az van jobban elkopva a kelleténél.
Passz... nem raktál be esetleg belül valahová fölösleeges hézagolót ?
Na jó, de mitől lehet rövig a tengely??? Nem tudok elképzelni olyan kopást, amitől ez lenne. Ha feltétlen szükséges ketté tudom venni a blokkot, de az tényleg macera.
A tengely lett volna a következő javaslatom... ezért mondtam, hogy ha nem akarsz az elején szívni vele...
Ha nem teszem bele a tárcsákat, akkor sem fordul el. Mintha rövid lenne hozzá a kuplungtengely.
Amikor a nagyobb hézagolót tetted fel, utánaállítottad a jobb oldalon a kuplungot ?
Na ez külön történet... A fémpor az én butaságom, kívülről került bele, kiráztam egy rongyot. A berágódás a házon a kuplung szabadonfutó fogaskerekének a nyoma, de nem tűnik frissnek. Ezek alapján a kuplung tengelyen lévő hézagolót kellene vatagabbra cserélni. Ha viszont vastagabbat teszek (ezt próbáltam), akkor a kosár nem fordul el a tengelyen kioldott állapotban sem. Szóval itt valami nagyon el vagyon kefélve. Létezik az, hogy nem rá való a kosár? Létezik ehhez hasonló, de mégsem jó?
Mindjárt is a következő probléma. Karbit cserélek, kb. eredetire. Illetve remélem. Eddig 638 karbi volt rajta, de nyilván teljesen nem jó, nem rá való. Most egy ilyet szereztem.
Ez egyáltalán rá való? A teteje gyanús, hogy a 250-esé.
Hiányzik még a főfúvóka. Mekkora kell bele? Mi az előírt benzinszint? Mi az a két csavar oldalt? Mit állít, és melyik irányba?
Valószínűleg a hézag nem jó. Berágódás látszik a házon is, és szerintem az indító fogasívhez is túl közel van. A harmadik képen lévő fémszemcsék sem túl bíztatóak... Két dolgot tehetsz, ha nem akarsz túl nagyot szívni rögtön az elején: kicsréled a hézagolót (egyébként sincs túl jó bőrben), vagy kipróbálsz egy másik kosarat.
Segítségeteket szeretném kérni. Nekiálltam megcsinálni motoromat. Nem tudom mi lehet a gond, lényeg az, hogy szörnyű hagja van, valami forgó alkatrész hozzáér valami fémhez. A motort így vettem, ilyen volt, azóta csináltam egy nagygenerált rajta, már minden tök jó lett, de ez a zörgés nem szűnt meg. A hangja alapján a primerláncra gondolok. Az is lett cserélve. A gond az, hogy nincsen szervizkönyvem, sem rajzom, sem semmi infó, csak amit tőletek összecsipegetek. Az a gyanúm, hogy valami nem jól lett összerakva, valami hiányzik, vagy avalamiből több van, mint kellene. Ha ért valamelyikőtök a 634-hez, kérem nézze meg a képeket.
1
2
3
Ami érdekes, és látszik is a 1. képen, a lánc hozzáér a berugótengely pöckéhez. Persze csak akkor, ha éppen nem alaphelyzetben van, de akkor is gyanús.
Szerintetek jól van ez összerakva? A kuplungkosár alatt a 3. képen lévő hézagoló van.
Sziasztok! Ki tud nekem segíteni? Kéne egy 125cz kapcsolási rajz. Nincs töltés ezt a visszajelző is jelzi lehet tekercses lehet kondenzátoros most van időm javítani. Szép gyári állapotban van,de sajnos az elektronikát elkötögették. Alkatrészeket kondenzátor esetleg tekercs hol beszerezhető, előre is kösz.
Sajnos ismerős a problémád. Bár sokmindent meg tudok csinálni, mégis idő hiányában én is rábíznám műhelyre a felújítást, de nem vállalják, vagy nem megfelelő módon csinálják meg, valamiért azt hiszik, hogy ha csak egy ilyen olcsó" géped van, akkor biztos nincs pénzed vagy nem is tudom...
Szerintem, amit csak tudsz Te magad csináld! A motort ki tudod szerelni, az alkatrészeket is elő tudod készíteni festéshez, stb. Tehát csak a szakmunkákra keress embert. A blokk javításában szerintem a fórumról is lesz aki segít. Én pl magam szedtem szét a gépet, a blokkot bevíttem műhelybe a céghez, na jó ilyen lehetősége nincs mindenkinek, de ott csak segítséget kapok, ill nagy könyörgések, és jelenős mennyiségű sör árán hajlandóak hozzányúlni. Az egyéb alaktrészeket pedig szétszedve, festéket eltávolítva viszem a festőhöz. utána az összeszerelést is magam végzem, szerintem ezekehez a műveletekhez még csak komolyabb műszaki ismeretkre sincs szükség. Kihagytam a villamosságot, de szerintem arra nem nehéz megfelelő szakit találni.
Helló !
Légyszi add meg a telefonszámod, vagy csörgess meg a mailban elküldött számomon, viszahívlak !
Üdv: Simi
CSavar, mérőszalag...Mi jön még??Kell venni egy indikátorórát és kész..Nem egy ökör ára, és legalább pontos..
Jójójó, a 250es Jawámon én is csak csavarhúzóval lövöm be a gyújtást, és átalában út mellett, de az csak egyhengeres, és elmegy 0-5mm közötti előgyújtással is bármeddig..És a sajátom, tehát ha valami beszarik, csak magamat lehet hibáztatni..
Nem is vesztünk eddig soha össze. :)))
De pl a kéthengeresen csak és kizárólag indikátorral...Már amikor hozzá kell nyúlni..Naja, az elektronikus gyújtás áldásai ugyebár.. :))
Nemlehet a 638as hengerét feltenni a 634esre.Teljesen más konstrukció.
A primer hajtás áttétele fix a 634esben meg a 638asban is ugyanaz.
A kihajtásoldali lánckerék célszerűen 15-18 fogúig variálható, de a 18 fog az kétszemélyhz csomagokkal kicsit hosszú már sztem.Főleg ha emelkedők vannak.Jobb a 17 fogú.A 15ös az oldalkocsi áttétel.
Hali!
Hát elég szarul hangzik a sztori..Először is mit is kell pontosan megcsinálni a motoron?CSak a blokkra, ha tisztességesen meg akarja csinálni az ember, olyan 50 rongyot rá lehet költeni.Tudom, mert párat megcsináltam már..Ha fényeztetni is akarod /nem csúcsminőségben, csak hogy kinézzen valahogy/, meg a futóművet is rendbetenni, ne adj isten új gumikat rá, mert pl berepedezettek a régiek, meg egy kábelezés, ha szükséges, akkor rögtön közelíti a 200-220ezret munkadíjjal együtt a buli.. Szóval ne számíts olcsóra...Csináltam már néhány motort, szóval kb tudom miről beszélek.
Ha gondolod hívj fel, és elmondom, hogy mire számíthatsz.. Esetleg ha úgy alakul szívesen segítek is..
06-30-931-99-65
Bocsi Péter! Még friss vagyok a rovatban, csak felületesen olvastam bele!
ÜDv!
Lenne egy kérdésem, ami lehet kicsit ostobának fog tűnni. A 634-es és a 638-as hengere mennyiben különbözik??? mármint felépítésben, sé bele lehet-e tenni, illetve érdemes lenne-e beleteni 634-esbe az újabat.
második kérdésem az áttélekel kapcsolatos amia főtengelyen van fogaskerék, az hány fogú lehet max, illetve a job oldali lánckerekek miylen méretűek lehetnek.
Előre is kössz a válszokat
Az e-mail cimem:peter001@levele.hu küldj nekem vmit,(hogy megtudjam a cimed) aztán küldök majd képet mi hogyan álljon jó.
Szóval hogy te már fellazitottad.Akkor állitsd be ugy hogy ahol van a lánckeréknek egy védő aluminium fala hogy olaj ne menjen a tekercsre na attól a faltól a tekercsnek az a széle vagy pereme legyen eltávolodva kb 1-2 mm ert előre(jobbra forditva).Szóval először tekerd az állórészt egészen hátra(balra) majd 1-2 mm ert vissza(Forgásiránnyal megegyezően vagyis jobbra).Ez csak egy pontatlan gyujtás de legalább lesz kiindulópontod.A megszakitó hézag legyen 0,5mm.hogy lehessen hangolni később.A csavart is azért irtam mert először még nem fontos pontosan tizedpontosságra mindent tudni hanem utána tolómérővel amit le kell fektetni a gyertya nál ahol a hengerfejen a gyertya alatti egyenes borda van.Ha arra van lefektetve a tolómérő, a mélységmérő meg bedugva a hengerbe lehet pontosat mérni.Igy amugy vizszintes a tolómérő ha jól lefekteted.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|