:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem töltéssel kapcsolatban 350/638 12v.
Beindítom a motort és a töltésvisszajelző elalszik. Viszont semmi töltésem nincs.
Lent a generátornál a df és - részen a szénkeféken 8.5v-ot mérek.
Hol kell egyáltalán mérni hogy tudjam a generátor jó e?
Köszi!
Akár le is vághatod, egy gyújtórendszernek elég egy táp vezeték.
Egyébként nem tudtok elfekvőben egy 638-as tankot, amin szépek a fémplakettek? A tank festése nem lényeges, át fogom fújni.
Féklámpa kapcsoló csere in progress... Elmés egy szerkezet, a régi véletlenül kettétört, ahogy vettem ki, de nem akarja felfogni az agyam, hogy miképp tud működni ez a kütyü... :O
Biztosan össze van kötve, mert a vége saru, s onnan jön még egy 10 centis kábel saruval a végén. Persze, leszigetelem:)
van 1 pár
http://veteranapro.hu/kipufogo/27428-jawa-559-360-furulya-dugo
sorszám: 25415 (137903)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-28 15:24:28)
szerintem a plakettet fel lehet tenni a TS oldaldeklire is... nna ezt még meg kell néznem.
Egyenlőre vissza kellene tennem a felujított hátsó villát, csak olyan piszok hideg volt, hogy nem akartam kint vacogni a gép mellett... Kell egy fűthető valami. :D
innen 150km-re, Lodz-ban múlt héten -32 fokot mértek 8) nélunk csak -15 volt...
Amúgy szép és vagány a mocid!
Igen, erre a tankra gonfoltam, nagyon tetszik! Kicsit retrósabb hangulata lenne vele a TS-nek, ami tetszik gyárilag is teszem hozzá, csak nekem olyan darabos, szögletes a kiállása. Így arra gondoltam, hogy veszek - szerzek egy ilyen 634 tankot, szépen lefényezem feketére, szép plaketteket teszek rá, aztán fel a motorra. Persze ez esetben, ahogy írod, akkor a TS olaldeklik maradnának, persze felirat nélkül, fényezve. Vagy az összes most fekete elem le, aztán kapna valami szép sötétzöld, vagy gyöngyházfehér színt. A tube-on vannak fent videók "retrotürists" címmel, ott van egy azokon van egy nagyon szépen megcsinált ezüst színű 638. Valami ilyesmi elképzelésem van nekem is, csak TS alapokon. Hiszen az adott. :)
Sziasztok!
Ma égettünk volna kipufogót, ha égett volna....:S Volt még egy pár malőrünk, de most rohanok, ugyhogy csak annyit:
Van valakinek eladó kipufogó furulyája? 559/360
Köszi!
Szia, ha a 634-es tankját és oldalát gondoltad a 638-asra, akkor: A tank felmegy, bár hegeszteni kell két anyát a vázra, amihez oda tudod fogatni a tankot. Az első felfogatás, a két kis gumigyűrű a fém tartókon ami csúszik a vázon: az megegyezik.
Az oldaldekli nem fog elférni az ülés miatt. Sajnálom is, mert nekem is van a szép "350" lapocskákkal, de még nem volt szívem összekalapálni a rendszert.
Az én motoromon ez van: 634 tank, 638 oldaldeklik, 638 ülés egy kicsit átalakítva... (más a vége)
http://p1.bikepics.com/2012/01/17/bikepics-2332818-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2012/06/03/bikepics-2410097-full.jpg
Szerintetek a "sima" 350 tankja felmegy a Twin Sport tankja helyére? Azonosak lehetnek a felfogatási pontok? Az oldalán végig fém plakettesre gondolkok. Ugyanez érdekelne az oldaldekliknél is. Előre is köszönöm!
Sziasztok! No úgy néz ki, első telókban a Motul 20W Heavy olaj meghozta az eredményt. Nem lett kemény, de a rugóút vége felé haladva szépen felkeményedik és támaszt ahogy kell, majd szépen csillapít vissza. Eddig amilyen lágyan indult, úgy is ment végig a rugóúton, ez a felkeményedés hiányzott. Jöhetne már egy kis jóidő... :)
Ne hagyd lógni a vezetéket, legalább két okból, nem biztos, hogy az elektronikán belül össze vannak kötve de ha igen akkor szigetelned kell a lógó sarut, hogy ne okozzon zárlatot. Egyszerűbb bekötni.
Aha, értem, akkor az egyikre kell csak rákötni, a másik vége lóghat a levegőben, s az összekötés megmarad. Azt hallottam még, hogy a trafóknak meg kell lennie a 7-8 Kilo ohm ellenenállásnak, ha ez nincs meg nem fog tökéletesen működni. Ezt hogy tudom kimérni?
Ha jól megnézed a két trafó 15 jelű pontja gyárilag össze van kötve, itt kapja mindkét trafó az akku. feszültséget a gyújtás kapcsolótól. Nem tudom milyen rendszert használsz de valószínű, hogy ugyanúgy van megoldva mint az általam készített, vagyis az elektronika a trafók közös 15 jelű pontjáról kapja az áramot. Mivel közös pontról van szó tejesen mindegy, hogy a két oda menő véget hova (jobb, bal) kötöd. A gyújtás kapcsolóról jövő vezeték és az összekötő rövidke vezeték marad a helyén.
Sziasztok!
Az elektromos gyújtással kapcsolatban lenne egy kérdésem hozzátok. Hall jeladós elektronikus gyújtást szerelek fel a Twin Sportomra, s 1 vezeték helye nem tiszta számomra a bekötésnél. Van ugyebár 4 szemes saruval ellátott vezeték. A zöld a első trafó 1es pont, a fehér a második trafó 1. pont, a barna test csomópont, s van egy piros, aminek két vége van. Leírás szerint a trafó 15 pontjára kell tenni. Most ez mindegy melyik, vagy mindkét trafó 15 pontjára rá kell kötni, azért van 2 vége? De ha rákötöm hogy kap 12V-ot a gyújtás?
Na az új telók leglágyabb fokozaton tudják azt, amit a régiek maxra húzva. Max elé állítottam eggyel, kíváncsi vagyok rá majd menet közben. Holnap veszek valami 20w50 olajat elölre, meglátjuk, milyen lesz azzal. Más. Gyertya ügyben mit ajánlotok? Most Ngk van benne, de vettem bele cseh Pal gyertyákat, a boltos ezt javasolta, mert ez a gyári és a legtartósabb elvileg. Ezelőtt Bosch volt benne, azok helyett tettem be a használt tartalék Ngk -t, a Bosch kisebb fordulaton nem volt túl jó.
;) én is puhállom a sajátomat, úgyhogy már eleget agyaltam ezen. :D
Köszi, ez jó ötletnek tűnik! A hátsókat megvettem, lehet du. fel is szerelem.
az tényleg meg van fáradva rendesen...
Szerintem ha kimész börzére, akkor egyszerűbben szerzel Mz-Jawa rugót, de akár valami japán gépé is felmegy hátra a 80-as évekből. A hossz az kb mindenhol 32-35 centi, legfeljebb a aszemek átmérője lehet kérdés, bár én azt is megoldottam a gumipogácsa cseréjével.
Előre a cikk épp PVC csövt írt, de az nekem sem jött be túlzottan. Ő rétegesen javasolta: Fém alátét, méretre vágott PVC cső, fém alátét. Gondolom egy 25-30 -as PVC cső ( tán a collos vízcső pont jó, ) 10-20mm hosszal nem fog megnyekkenni. Hosszirányba rengeteget kibír...
Sziasztok. Eladósorba került egy új, 350-es jawara való (a 6V-os dinamó helyére beszerelhető) komplett Vape gyújtás/töltés rendszer. Típusjele : SZ-13-2. Amit tud: 12V-os, 200W-os töltés elektronikus szabályzással, valamint külön töltőtekercses, induktív jeladós elektronikus gyújtás (tehát aksi nélkül is indul a motor). Ára: 80e Ft.
Értem. Hátul remélem, hogy az új rugóstagok megoldják a problémát, elöl meg majd kitalálom. Igen, a cső nem a legszerencsésebb megoldás, valamiféle "pogácsák" kellenének...
Nekem, a JAWA Mz telókkal szerelt, hátul textil bakelitből esztergált rugó alátétek vannak, elöl sem ajánlom az egyszerű csövet mert a csőfal felülete, szerintem, nem elég a rugó biztos megtámasztásához. A méretet csak kísérleti úton tudod meghatározni.
Értem. Van valami speckó alátét vagy betét vagy tudomisén, amit erre a célra illik használni, vagy mérjek átmérőt, aztán valami csőből vágjak két egyforma darabot a rugók fölé? Nagyjából milyen centiméter nagyságban kell gondolkodjak, hiszen a rugók jó hosszúak, ha nem tévedek. Köszi a hozzászólást!
Amit leírsz abból az következik, hogy számodra, nekem biztos jó volna, 64 kg vagyok, túl lágyak a rugók (semmi köze az olajhoz)két dolgot tehetsz vagy erősebbeket szerelsz be vagy alátét darabokkal megnöveled a rugók előfeszítését.
Az olajnak sűrűségének a lengés csillapításban van szerepe.
Helló!
Köszi a kimerítő választ. Hátul az a helyzet, hogy érzésre és szemre - ez nemtom', centiben mennyi - de legalább a fél rugóutat összeüli, ha egyedül simán ráülök. 110 kg vagyok. Szerintem már gyengébbek a rugók, hiába van legfeszesebbre állítva. Előző gazdája sokat túrázott vele két személlyel, lehet, ez is közrejátszik.
Első telónál így érzésre behúzott fékkel biztosan több mint felét be tudom rugóztatni, bár nem koppan fel, de határozottan puha az eleje.
Nem vagyok most a motor közelében, holnap hazafele megveszem a hátsó telókat, aztán majd meglátjuk az erdményt. Az eleje meg marad tesztelés alatt, először vastagabb olaj, aztán ha nincs más, rugótuning vagy csere.
Így ahogy végig gondolom amit írtál, az előfeszítéssel van a fő probléma hátul, elöl meg mindkét területen.
ez is döfi...
http://www.bikerenews.com/Stories_Archives/Motorcycle_suspension/Motorcycle%20Suspension.htm
http://motorcycleinfo.calsci.com/Suspension1.html
na, ez azt mondja, hogy elöl a teljes rugóútnak kb 1/4 lehet a statikus összenyomódás (mikor te csak rajta ülsz, illetve ketten, ha legtöbbször úgy mész) hátul meg kb 1/3 a rendes motorozáshoz, 1/4 a sportosabbhoz. Röviden a mérés:
Hátul: rugók le, és méred a tengelyt valami egyéb vázponthoz (pl telófelfogatás) megméred mekkora, mikor felüt a kerék? mondjuk 100mm. Teló vissza, ráülsz, kicsit ugrálsz, hogy kimozogja magát a teló, és a teljes súlyodat a motoron tartva megméred, hogy mennyit nyomodótt össze a terheletlenhez képest. 30mm? Az jó.
Elöl: KB ugyan ez. Ki kell tekerni a betöltőcsavarokat, hogy a rugó ellenében fel tudd emelni az első kereket, ezzel megvan a maximum rugóút. Összerakod, ráüllsz, és kijön mennyit nyomódott össze a súlyodtól, meg az asszony meg a kavéstermosz, sátor, gázpalack, miegyéb súlyától. Ha 1/4 környéke, akkor jó, ha több, akkor előfeszítést növeld, ha kevesebb, akkor meg szerintem hízzál.
Persze a teles rugóutat valszeg megtudod a szerelgetés nélkül... talán itt valaki tudja, vagy benne van a manualban. Hátul meg ki lehet kb-ra mérni, mi van a gumi és a sárhányó között. Így a villáskulcsot sem kell elővenni.
Ezzel az előfeszítés megvan, ha nem tetszik a csillapítás, azt meg olajcsere oldja meg. szerintem. :P
Megmértem az első teleszkopomat az aljátol a teteéig 75cm behuzom a kézi féket,és mozgatva 63-65-re tudom össze nyomni normális próbával.. A hátsó az 2-3-4 cm megy össze..
Valami öreg japán vas villája nem passzol bele? Gondolok itt a kb hasonló tömegű kissebb Z-GS-CB és kortársaira... Azt tudom, hogy az én GS450-em villaszára 1mm-rel kissebb átmérőjű volt... pedig volt egy extra szett teleszkópom hozzá :D
Az első teleszkóp,az egyébként elégé lágy lengni kell neki...Kiszerelni,az első teleszkópokat,az elég nagy munka, úgy átmosni,visszarakni,hidraulika olajjal föltölteni..Ha ezeket elkezded szerelni,akkor motorozni soha nemfogol,csak szerelni..Ezek a szerelések,és alkatrészek,elég sokban kerülnek...
Szia!
Hajszálpontosan 2 dl. ment mindkét szárba, a telóolaj meg talán hígabb is mint a 15W40 nem? Gondolom a rugó sem lehet a régi, nem tudom, hogy mennyire javítana a helyzeten egy új rugópár, vagy fel lehet ezt még javítani akár előfeszítéssel, akár olajcserével?!
Szia...Probálj meg lengéscsilapitó olajat bele önteni...15w-30-as...
Itt a menyiség is számit...
Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy egy 350 638 TS-sel csatlakozzak a csapathoz. Olvasgattam a már a fórumot, de az írásig csak most jutottam el, rögtön kérdeznék is egyet-kettőt:
Első telóm meglehetősen lágy, kapott friss 15-40-es motorolajat, de szinte nem változott semmi az előtte benne lévő sokéves löttyhöz képest. Azon gondolkodom, hogy egy vastagabb olaj, pl. Mol Botond kaliberű, javíthat-e a helyzeten, vagy inkább a rugóelőfeszítés irányába kéne elmenni? Tapasztalatok e téren?
A hátsókat is gyengusznak érzem, legkeményebb állásban is ha ráülök, berugózik vagy - érzésre 8-10 centit -, ide újakat tervezek venni.
Egyenlőre ennyi, de biztosan lesz majd egy csomó kérdésem...
Üdv. Nektek!
a "beesni" természetesen csak képletes...
Szóval igen. az egykori króm, nyilván csak egy vetület, semmi komoly, tehát felejtős... én annak idején a zichyn krómoztattam, az a műhely már nincsen meg sajna, pedig kiváló munkát végzett a bácsi, jelenleg, ha felületi gondjaim vannak, a kocsis műhelyt keresem meg a dob utcán... ahogyan Keri is írta, a kifúvatásos módszerrel valóban nem árt az óvatosság, alacsony, viszont állandó nyomással érdemes próbálkozni... ha megroggyant, horpadt a dob, azzal nehéz is bármit kezdeni, szétszerelni a gyári illesztést, illetve újjáépíteni nagyon macerás, igazi agysejtpusztító művelet, inkább akkor csere vmi kevésbe nyomorodott kéményre
a hangtompító betét kiszerelése aligha jelenthet gondot, arra viszont ügyelj, hogy ne told túl a nagyjából a tengelymagasságba eső lamellán, akkor ugyanis hajlamos beesni a dobba, onnan pedig kioperálni szinte reménytelen...
sorszám: 25384 (137794)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-22 19:29:16)
Köszi a tanácsokat!
Holnap leszek csak a motor közelében, de egyszer már próbáltam kiszedni a furulyát. Ki is szedtem a csavarokat, de tovább nem jutottam hiába próbáltam kihúzni a cuccot. Az látszott, hogy valaki már piszkálta, mert az egyik oldalon nem eredeti volt és ami a dobban volt az beljebb is volt nyomva, a csavar nem ment át rajta, hanem előtte.
Gondoltam, hogy majd ha a blokkot kiszedem akkor a dobot is leszedem és majd úgy.
A krómozás elég rossz állapotú, főleg az egyik oldalon. Olaj is rá van égve, le is pergett jött a króm, rozsdál is kicsit. Meg be is van horpadva egy-két helyen. Új krómozásra most nincs keret sajnos, meg hát horpadt. Mennyire mondhatok búcsút akkor a maradék krómnak? Teljesen? Marad a festés?
Járt úgy valaki, hogy annyira megnyomta levegővel a beizzott kokszot, hogy kifolyt az olvadt vas a kupufogóból :D
Szóval csak csínján a levegővel
A krómozás, ha amúgy jó állapotú, kibírja az égetést, csak fel kell polírozni utána, ami meg lepereg annak jobb is úgy.
Nekem sikerült bejutnia a szilánknak a szemüveg alá :)
Hegeszteni jó dolog, múltkor egy köbméteres ládát csináltam, az új lemez pedig veri úgy vissza a fényt, hogy hiába van pajzs a szemed előtt..
Na de ne hegesszünk, Jawázzunk!
Az alkatrész katalógusban 151-11-125-ös számsor szerepel a zégernek, de szerintem ez nem méret.. Most nincs előttem, nem tudom megmérni.
a kipufogó dobban található hangtompító betét (furulya) egy egyszerű, nagyobb keresztmetszetű, hajtott végű huzallal kihúzható, kellő mélységben szükséges "felfektetni", majd néhány forgatás, valamint egy izmosabb rántó mozdulatsort követően bizonyára ki tudod venni. a hangtompító betét előtt található füstvetőt egy egyszerű négyes csavar támasztja, azt mindenféle gond nélkül ki lehet szerelni...
hanem: szerintem szereld le a dobokat, úgy érdemes igazán kiporolni, megkotorni a kéményeket, felszerelt állapotban nem megfelelő hatásfokú, nem lehet huzatossá tenni...
ajánlatos mindössze izzóvá tenni a lerakódást, (egy nagyobb teljesítményű benzinlámpa, vagy gázégő, extrém esetben a sertésfeldolgozás során alkalmazott külső, a szőrös bőrt semlegesítő eszköz, gázperzselő készülék - ezt többnyire pb gázpalack támogatásával hozzák működésbe, természetesen a nyomásszabályozó eszköz nélkül, azonban a hirtelen gázkiáramlás nyomán a hirtelen hőt leadó palackot megfelelően kezelni kell, egyébként így is életveszélyes) ezután vmi kompresszorral állandó légáramlást biztosítani, ezáltal kiváló minőségben lehet a dobot mentesíteni, mindenféle káros elszíneződés nélkül. ezek után következhet a felületkezelés, vagyis a krómozás...
sorszám: 25379 (137732)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-20 20:33:11)
Még semmit, mert nem kezdtük el. Úgy volt, hogy most hétvégén csináljuk, de Húsvétra csúszik. Hétvégén a kipufogóknak próbálom megadni a magukét.
Tényleg, a furulyát csak ki kell valahogy húzni belőle? Volt ehez valami egyszerű célszerszám, nem? Ti mivel lazítanátok fel az évtizedes gányt benne? (hogy kijöjjön a furulya, utána égetnék)
esetleg van ennek a cuccnak valami száma, ami alapján megkereshetem? Hátha lengyelben kapható.
sorszám: 25377 (137722)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-03-19 22:34:49)
Flexmester. :D én már megtanultam, hogy a munkavédelmi szemüveg nem olyan szar dolog... Egyszer egy átflexelt-hegesztett nap után éjjel 2-kor arra ébredtem, hogy égnek a szemeim, alig bírom kinyittani őket, és sikítozva forgattam a szemgolyómat egy felespohár vízben 10 percig, mire rávettem, hogy maradjon bent... Azóta szigorúan szemüvegezek. :P
sorszám: 25376 (137721)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-03-19 22:34:49)
Remek!
Átmentél már te is a tortúrán? :)
A csapágyboltban valami súgta, "hogy vidd el őket, és a többit meg kell oldanod" de bíztam abban, hogy bepötyögöm ide hogy mi a szitu, és pozitív választ kapok..
Marad a sarokköszörű.. Flexmester vagyok, a múlt hónapban vették ki a szememből a fémszilánkot :)
Mondjuk ha valahogy meg tudnám fogni, lehet hogy a nagy köszörű oldalán meg lehetne vékonyítani szépen, bár a fene sem tudja mennyire vinné. Zégert még nem vékonyítottam :)
Bingó! Nem lehet kapni, mert a szabványnál vékonyabb. Köszörülni sem, mert nem fogja le a mágnesasztal.
Marad a sarokköszörű és sűrű mérés...
sorszám: 25374 (137715)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-03-19 21:56:47)
Sziasztok!
Fránya zégert 559 főtengelyéhez tényleg nem lehet kapni, vagy csak én gondolom jól, hogy rossz csapágyboltban jártam?
és találtál?
aki keres az talál...
mégha nem is azt amit szeretett volna :-)
sorszám: 25372 (137710)
( előzmény: lorincvagyok, 2013-03-14 11:20:01)
O, azért belenézek, hátha találok valamit :D
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|