:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
Nemsoká átalakítom a P20-asomat 12V-os Jawa generátorra,vettem hozzá Vape elektrónikus gyújtást is.
Már "csak" a Fesszabályzót, egyenirányítót, töltés relét kell beszereznem.
Pesten hol lehet ezeket elfogatható áron beszerezni?Milyen fesszabályzót ajánlanátok?(elektrónikus-mechanikus)
Sziasztok !
Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat a töltéssel kapcsolatban. Amit Zapkorte írt teljesen egyszerű, de nem nekem olyan hüjje vagyok ehhez a támához mint macskát sz.rni. Ezt a problémámat is szeretném megoldatni Peti74-gyel, de annyiban szeretnk neki segíteni, hogy beszerzem a hozzá valókat csak azt sem tudom mi kell neki. Majd biztosan leírja helyettem. Természetesen az occsó, de jó megoldás híve vagyok, de ha más megoldás nincs akkor marad majd a Vape. Bízom abban, hogy sikerül ezt elkerülni de a segítségetek nélkül nem megy.
Előre is köszi mindenkinek a segítséget. Üdv.: Simi
Ja látogassátok meg a mi honlapunkat címe : www.fostolok.atw.hu
A szezonban több túrát is szervezünk, amin mindenkit szeretettel látunk, sőt a csapatunkba korlátlan számban tagokat is keresünk. Akinek van kedve csatlakozni, akár egy túra erejéig az keressen meg !
Heló.Tudna valaki MZ TS 125 höz elektronikus fesszab nyák rajzot.Megépiteném.6volt 60 wattos dinamóval rendelekzik.
Sziasztok! A haverom már rajta van a telószámon. Hétvégére igérte, hogy megszerzi
Kb. 45kHUF. Ez nem olcsó, azt tudom. Ebben benne van a generátor, a töltéssszabályzó, és a komplett gyújtás a pipa kivételével. Kell még venned egy akksit, és minden izzót ki kell cserélni 12V-ra. Tapasztalatok jók, ha le van merülve az akksi, akkor is indul szépen. Most 80W izzó van elöl, szépen viszi akkor is, ha alapjáraton pöfögök városban. Megszakító nincsen, a gyújtásállítás ismeretlen fogalom.
Beszrezni: www.powerdynamo.de
Az ár kéthengeresre vonatkozik.
Amúgy nem egy nagy tett átalakítani, az összes PNP tranyót ki kell cserélni NPN-re, az összes NPN-t PNP-re, megfordítani a diódákat, megcserélni a tápfeszültséget, és kész is.
Peti74 !
Tenkjúverimács, hogy leírtad a problémámat. Ha valaki tud segícccsen !
Pl. PetiJanka barátja kérhetne telefonszámot attól az embertől, cégtől, aki az elektr.fesz.szabályozókat gyártja, mert én nem bírtam előkeresni azt a srácot, aki már állítólag csináltatott "nekünk" való fesz.szabályzót.
Előre is köszi, Üdv.: Simi
Jó estét. Nem tűntem el, csak egyéb teendőim miatt, csak abba kotyogok bele mostanában, amibe tényleg lényeges.
Simi motorjában egy 6V 75W-os, negatív testelésű "hagyományos"jawa dinamó és a hozzá való kétoszlopos PAL szabályzó van.
Simi problémája abban rejlik, hogy van egy alapjárathoz közeli fordulatszámtartomány (fülre kb. 800-1400 között), amiben csökkenő fordulatszám folyamatát figyelembe a dinamó MÁR nem termel elég áramot, az áramkapcsoló relé viszont MÉG nem szakított meg, ami azt jelenti, hogy a dinamó olyan plusz terhelést (indítómotorként akar funkcionálni) jelent az akkumulátornak, ami miatt még a gyújtásnak nem jut elegendő áram, ilyenkor a motor dadog és egyhengerezik.
A hiba a gyakorlatban úgy néz ki, hogy egész kis alapjáraton (amikor az áramkapcsol még nyitva van = tisztán akkumulátoros üzem) a motor szépen jár 2 hengerrel. Amint a motort felpörgetjük, az áramkapcsoló behúz, de az emelt fordulatszám miatt a dinamó elegendő áramot termel így a töltés még meg is támogja az aksit, a motor 2 hengerrel szépen jár, húz.
De amint a fordulatszám újra alapjárat felé közelít (pl. üresben, piros lámpánál), a dinamó töltése lecsökken, de az árakapcsoló még nem kapcsol szét, így már nem támogja, hanem az forgórészen keresztül szabályosan rövidrezárja az aksit, így a gyújtás akadozik, a motor egyhengerezik, nehezen pörgethető fel.
Ha nagynehezen felpörgethető, újra beindul mindkét henger.
Ha az áramkapcsoló relé érintkezői közé
kis papírdarabot teszünk (tisztán akkumulátoros üzem minden fordulaton), akkor a hibajelenség teljesen megszűnik, csakhát töltés nélkül az akksi kapacitása ilyenkor elég rövid hatótávolságot tesz lehetővé.
A jawa /cz alkatrészein belül maradva én az olcsó és jó megoldásra több lehetőséget is látok:
1. Az álllórész eddig D+ ra kötött végét kell letestelni, a másik vége kapja meg a + feszültséget a szabályzó keresztül (testre szabályzás az eddigi +ra szabályzás helyett). Ezáltal az MZ dinamóhoz kapható, a testre szabályzás elvét követő elekronikus szabályzó illeszhető a dinamóhoz. Ebben a szabályzóban zener referencia alapján egy tranzisztor végzi a szabályzást (örökre pontos lesz) és dióda végzi az áramkapcsolást (megszűnik a visszáram probléma).
2. Fel kell keresni azt a kisiparost, aki ezt az MZ elektronikus szabályzót gyártja és kell tőle rendelni egy hasonló, de +ra szabályzó elektronikát, ami minden variálás nélkül hozzáilleszthető a jawa/cz dinamóhoz. Simi is mesélt nekem egy ismerőséről, aki rendelt már ilyen jawa-specifikus szabályzót, illetve most vasárnap Janka Peti haverja említette (épp igc beszerlés közben), hogy ő ismeri azt a tagot (céget), aki ezeket a szabáylzókat gyártja. Ennek a vonalnak kéne utánajárni. Ez a megoldás azért lenne jó, mert ha bejön, akkor nagyon sok 6V-os Jawas/Cz-s töltés problémáját oldaná meg egy sorozatgyártású termék.
3. Marad a jawa mechanikus szabályzója, de az áramkapcsoló relét egy nagyáramú (mondjuk 20 A-es) diódával kell áthidalni, így a visszáramprobléma szintén megoldódik. Ekkor úgy kell a fesszabályzó oszlopot beállítani, hogy a diódán eső 0,7V-ot is "kitermelje" tehát a dinamón bekapcsolt fényszóróval kb. 8V-ra szabályozzon, ami a fogyasztókon 7,3 lesz. Ez egy kipróbált, működö alternatíva, nekem a csepptankosokban évekig ilyen diódával üzemeltek a 45W-os, állórészre szerelt szabályzós dinamók mindenféle meghibásodás nélkül. Néhány ismerős csepptankosába is beszereltem ezt a megoldást, rossz visszajelzést nem kaptam. Mindössze szánni kéne rá az időt, és pintosan kibogarászni, hogy a kétoszlopos PAL szabályzón melyik vezeték melyik, hol is kell áthidalni az áramkapcsolót (ahogy tettem anno csepptakossal).
Sajnos az időm eddig is csak korlátozottan engedte, hogy belemélyedjek a témába, de nagyon érdekel, és nem adtam fel.
Mindezeket azért írtam le, mert a VAPE-t nagyon korrekt és megbízható terméknek tartom, a 12V-osba belerakható gyújtás a maga kb. 22ezer Ft-os költségével még elfogadható áron van (bár 12V-ra a gyári trabi gyújtás a maga 4-5ezer Ft-jával azért még mindig sokkal jobb). De egy 6V-osba meg kell venni a generátort, a hozzá való szabályzót is és úgy a komplett elektronikus gyújtást, és ennek a készletnek az ára már közel 50ezer Ft (javítsatok ki ha tévedek) és ez már bizony a teljes motor árával van egy nagyságrendben.
Üdv,
Peti74
Hi !
Nemrég irtam a töltésproblémámról, így azt a lehetőséget sem vetettem még el, hogy én is a Vape rendszert építessem a gépembe ! A villamosság terén annyira buta vagyok, hogy még azt sem tudom, hogy mi a watt és a volt között a különbség. Szóval az okosabbak segítségét kérném abban, hogy irják meg, hogy a Vape gyújtás+generátor+fesz.szabályzó meg mittudomén, hogy mi kell még, meggyibe kerül kompletten ha 12 V-osra szeretném átalakítani a gépem ???
illetve mi kell még hozzá ? illetve hogy lehet beszerezni? Kinek van már ilyen komplett rendszere? Milyen tapasztalatai vannak?
Segiccccsetek plíííz !
Köszi! Az volt az érzésünk, hogy nem érdemes velük foglalkozni. Akkor keresünk egy angolul beszélőt.:)
Akkor nem jó nyelven szóltál hozzájuk. :) Én ánglisul próbálkoztam, meg is küldték egy hét alatt. Ha kell előkeresem a mailcímét a kapcsolatnak. Valami Edgar volt.
Segítséget kérnék!
Szeretném megrendelni a komplett Vape-rendszert gyújtásostól, generátorostól, de a németnyelvű emilre a fülük botját sem mozdítják. Idő, és energia hiányában választanám ezt a megoldást.
Segítségeteket előre is köszönöm.
A töltésproblémához szeretnék hozzászólni. Nekem is 634-es Blokkal szerelt Cz-m van. Nekem a gyújtással voltak problémáim, ezért Peti74 csinált nekem egy Trabis Hall IC-s gyújtást, ami teljesen jól működik, de azóta a töltéssel vannak problémáim. Peti szerint a fesz.szabályzóm sz.rt be, ezért ki akarjuk cserélni a dinamómat Mz-re(állítólag simán fel lehet tenni) A cserére azért van szükség, mert az MZ-hez lehet venni elekrtonikus szabályozót, ami megoldaná az összes problémámat. A kérdéseim a következők : 1. Mért nincs a 6V-os Jawahoz elektronikus fesz.szabályzó ?
2.Ha van, hol lehet venni, vagy csináltatni?
3. Az Mz-nek ha jól tudom 60W-os a dinamója, elég-e ez a teljesítmény a 75W-os Jawa dinamó teljesítménye hellyet?
4. Van-e valakinek hasonló gyújtásrendszere(Trabis), Mz.dinamóval és elektronikus fesz.szabályozóval ?
5. Akinek van, az leírja-e nekem a tapasztalatait ? (Pl. megbízhatóság, stb.)
6. mikor lesz már jó idő ?
A válaszokat előre is köszönöm !
Üdv: Simi
Az már nem ugyanaz. A 634-es az 634-es. Alacsonyabb fordulatszámok, más hang, nagyobb rezonancia, öntöttvas hengerek, szebb forma...
Jawa 350 typ 354 (1967), tipusu motorbiciklihez, keresek cserealkatreszeket. Amennyiben onnek van, kerem kuldjon egy email-t a balazsrobert@gmail.com cimre.
Elore is koszonom!
A 250/559-esre bőven jó az is, ha a 45W-os dinamó helyett felteszel egy 75W-at.Nekem is az van rajta, és az egyhengereshez untig elég a teljesítménye.Sosem volt töltésproblémám azóta vele, nappal lámpával sem.
sorszám: 10155 (68629)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-01-23 09:08:52)
Akkor egyszerű a megoldás: 634-es helyett vegyél 638-ast, ami gyárilag generátoros. Nem szokott sokkal drágább lenni, nem is különösebben ritka.
A genrátor vs dinamó témában nyilatkoznék. Van itt ahol lakom egy szerelő p20 ra kellett rászerelni a jawa generátort nem is a munka sok vele, hanem hogy nem igen lehet kapni és ha kapni is akkor is drága. De egy másik p20ra szerelt mz dinamót az nagyon egyszerűen ráment és olcsóbb és tényleg jó. Az én 250 jawamon is az van. Azóta nincs semmi árramhiányom. Egy elektronikus fesszeb kell hozzá 3500 ft és már mehet is.
Csak akkor vágj bele, ha van saját géped vagy baráti alapon készítik el az alkatrészeket, egyébként annyi lesz a költsége a dolognak, hogy jobban megéri készletet venni (ne felejtsd el, a generátor + diódahíd + szabályzó önmagában is egy tízezres fölött van használtan).
Az a helyzet hogy még mz-nél járok vagyis nem igen vágom a jawa-s témát csak már jó előre fel akarok rá készülni :D.
Egy próbát szerintem azért megér a dolog, mert biztos hogy volt már más is aki megcsinálta.
Ha a ruszki rajzok alapján akarod megcsinálni, akkor készülj fel jó nagy szívásra... A méretek stimmelnek, viszont az állórész közdarabját nehéz párhuzamba állítani a blokkal, a forgórész kúpja vagy stimmel vagy nem, és a blokkházon és a deklin is ki kell alakítani egy elválasztót. Utóbbi sem ördöngősség, ha tudsz alumíniumot hegeszteni...
Sziasztok, van valakinek Jawa mustanghoz karburátor aljára,túlfojt üzemanyag felfogására szolgáló tálca feleslegesen?
Sziasztok!
Próbálom éleszteni az elfekvő 207-esemet. Ehhez lenne pár kérdésem:
1. a rohadó tankot mivel/hogyan érdemes kezelni a CR-en kívül?
2. hány mm-re kell állítani az úszószintet (mondjuk úszóház aljától mérve)? Ha a motor feléled, akkor már érdemes a vázra ráfeküdnöm, de addig nem költök rá :)
Hali!
Örömmel olvasom hogy nem lehetetlen dologról van szó. A marásos, esztergálásos problémákat el tudom intézni, ugyhogy engem érdekelnének azok a közdarabokról készült rajzok...
Ha megtennéd hogy elküldöd a motorospetya@freemail.hu -ra akkor azt nagyon megköszönném!
adriannand@hotmail.com os msn címen is megtalátok és ha fennvagyok úgy mégjobb mert válaszolni tudok egyből
És csak 250/559 es cseptankos jawahoz vannak cuccaim!
Nekem van rajzom a közdarabokról. Nem próbáltam, én is úgy kaptam valakitől, de állítólag pont arra jó, hogy a 634-esbe beleessen a 638-as generátora. Ha kell valakinek a rajz, mail.
Helyileg zalaegerszegen vagyok!
Csáó na bocsi szal ezek a cuccok csepptankos jawa cuccok tipusa 250/559 es
nandg@freemail.hu ra küdjétek mi kell és ha tudok akkor képpel együtt visszaküldök minden infót! És vannak gumialkatrészek is újak!
Ha az ilyen egyszerű lenne....Közgyűrű kell, meg diódasor, töltéslámpakapcsoló relé, másik fesszabi, összes fogyasztót 12V-osra cserélni..
De egyébként össze lehet hozni...
Hello!
Azt szeretném megkérdezni hogy a 634-es 6 V-os Jawa álló és forgórészét nem-e lehet kicserélni a 638-as 12 V-os cuccaira hogy így a 634-es is 12 V-osként üzemeljen ?
Csak azt nem írtad, melyik típushoz.
hali 250-es cetkához keresek fesszabájzót 6voltos. köszi
Szevasz! Érdekelnének a krómos alkatrészek, ha csepptankos jawahoz valók!!
Küldtem mailt!
Üdv:Dani
sorszám: 10135 (68502)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-01-21 14:34:42)
Szia.
250es csepptankoshoz van a karbi és a légszűrőház közé való gumi? Kellene még nekem 350-es 6 voltos jawahoz való fordulatszámmérőt hajtó fogaskerékre, és a főtengelyanyára csigakerékkel együt. Ja és helyileg hol vagy? Börzére nem szoktál járni?
Valamit még új küllők 2 kerékre galvanizált alkatrészek gyöngyfujatott cuccok stb.
tulajdonképpen 1 motor összerakásához bármilyen új alkatrészem van év van egy szétszedett motor is aminek szintén minden alkatrésze megvan jó állapotban ha kell képet is tudok küldeni, és a motorokhoz a forgalmi is megvan!
Érdeklődni Antal Adrián 06 70 624 0112
Eladó jawa kipufogó könyékkel dobbal együtt valamint jawa alkatrészek valamit krómozott alkatrészek komplett jawahoz, gumialkatrészek, hátsúlámpaujan, bovdenkészelet, km spirál újan valamit használt bontott alkatrészek!
Ha nem bóvli gyártmány, akkor elég sokat. Az én 85-ös járgányomban a 2. van bent, az eredeti a felfogófüleknél repedt szét. Ha tudsz eredetit venni, akkor felesleges barkácsolni, max figyelni kell hogy a csavarjait nem szabad agyonhúzni.
Nem hiszem, hogy lenne, itt vetettem fel a dolgot, és jelentkezett is egyik motorostársunk. Biztos nem nagy macera a felszerelés, ha valakinek gyári motorja van, nem úgy, mint nekem. Meglepődnék, ha rámenne úgy egyszerűen. Jó lenne egy fénykép egy felszereltről.
Nekem van egy, de csak festett, mivel oldalkocsival is használoma gépet úgyse tudom felszerelni.
Hi!Jo, hogy emlited a bukokeretet. Esetleg nincs tobb ott ahol a sajatod vetted? Ha valaki megvalna tole. pls irjon, es egy ertelmes arban megegyezunk. A felszereles nem hiszem, hogy olyan nagy ordongosseg.udv
Helo! Szencen van a JAWA hivatalos SK-i importore: www.motocentrum.sk Erdeklodj ott, talan tudnak segiteni.
Vettem egy bukókeretet. Van valakinek fényképe róla, hogy hova/hogyan kell azt felszerelni?
hello bezzeg!uilyen cipőben voltam egy pár éve , nem kell szétbombázni a gépet!először csak a vezetékelést és az akkut nézd meg , utána jöhet a benzin-levegő utjának takarítása , ha ez is megvolt szívató gyújtás hagy szóljon .utána ráér kicserélni az emberfia a kenőanyagokat .szerintem uis x éve leállt gépekből nem lehet azonnal leereszteni az ősszesűrüsödött olajat.ha gondolod keress meg üdv sanko
Tisztelt felvidéki fórumozók!
Hol lehet kapni Szlovákiában 350-es Cezethez gyári új vagy utángyártott krómozott felnit? Ha esetleg címeket tudtok, megköszöném!
Üdvözlettel: Gala
Hello mindenkinek. Szeretném megkérdezni, hogy tapasztalataitok szerint normál használat mellett kb. mennyit bír ki egy TS 350-es JAWA szénkefetartója összerepedezés nélkül, vagyis érdemes-e venni újat vagy készítsek házilag megbízhatóbbat?
Ha ilyen kevés km. van benne, felújításról a blokk esetén talán nem kell beszélnünk, de a kenőanyagok cseréjéről, a kerékcsapágyakban és másutt is, igen. Az kérdés, hogy milyen rendszerességgel lett beindítva, kell-e számolni korrózióval pl. többek között a hengerek, főtengelycsapágyak esetén.Ha szét kell húzni a blokkot,az magában min.húsz. Cserélni kell az öreg szimeringeket az első telóban, az olajat szintén, a kormánycsapágyban a zsírt, ,stb.. a munkadíj önmagában eddig harminc körül is lehet, plusz alkatrész. Nem blokk felújítással..az a másik negyven.. ha festeni is kell, ahoz szét kell még jobban szedni.. plusz lóvé.. akár száz is lehet a vége..a hátsó lengőkar tengelye sem szeret kijönni a helyéről, ha berohadt az állásban. Általában lengőkar és tengely csere a vége.Lehet még számolni rozsdás fékdobokkal, tönkrement bowdenekkel, elkorrodált kábelsarukkal, elpállott belső és külső gumikkal.. sorolhatnám..új akku, ismételt forgalombahelyezés, törzskönyv, forgalmi.. szerintem annyiba kerülhet, végül,amennyi
nél jóval kevesebbért kicsit többet futottat lehet kapni, vizsgával, gyönyörű állapotban.Akkor a várható ráfordításhoz add hozzá a jelenlegi értékét...
Ha nem muszáj én sem ujjitanám fel/ mert a 10 000km az semmi/.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|