:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Akkor már lehet hogy kezdtek spórolni. Én 4db 68-as gépet vettem az idők folyamán, mind ilyen-olyan állapotú, de krómozott kormánycsővel volt szerelve. Tényleg lehet, hogy '70 körül volt vmi. megszorítás. :)
Amúgy való igaz hogy nem látszik belőle túl sok minden, lehet hogy erre 25-30 év alatt sikerült a cseheknek rájönniük. :)
Hát az enyémről tuti, h nem rohadt le, mert oylan gyári állapotban vettem ,mintha új lett volna..És a burkolat alatt még felesleges is lett volna krómozott kormánycsőnek lenni..Úgysem látszik semmi belőle...
Mondjuk az enyém '70es évjárat...Ott voltak variálások..De nekem gyárilag szürke színű, és nem ez az egyetlen ilyen kormánycső itthon....
Akkor biz' a tiedről lerohadt. :) Az enyémen a gyári króm figyel, a amiről le kellett csiszolni, arról is króm, nikkel, vörösréz sorrendben jöttek le a rétegek.
Az 559esen sosem volt krómos kormány..
heló mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy nincs-e valakinek egy eladó Jawa 559eshez való első króm lámpakeret, ill két kipufógókönyök és egy krómkormány?
hello mindenkinek!
mz ts 125ös kapcsolási rajzra lenne szükségem.Borultam és most nem tudom h mit hova kellene visszakötni.a gyájtást se meg semmit!az ég világon semmit nem tok a helyére tenni a vezetékek közül:s
ezért kérem a ti segítségeteket
címem:kramosjozsef@vipmail.hu
Sziasztok!
Tud valaki 638-as Jáwához tuning leírást (utcai) vagy azt, hogy hol lehet ilyet beszerezni, esetleg ki foglalkozik ilyennel?
köszi
Thx a felvilágosítást !
Hogy képben legyek írjátok már le, hogy mi a külömbség a Jawa és a Cz-k között, a kinézetbeli külömbségeket tudom. Én a történelmére gondoltam, gyárakra és minden olyan információra amit érdemes tudni.
Köszi
Szia!
Simi, az alkatrész, csak a géppel együtt eladó, úgy hírdettem. Több fórumon is egyenlőre. Zalaegerszegi vagyok. Vannak érdeklődőim, ha mégsem megy el, akkor lehet szó az alkatrészek külön értékesítéséről.
Rossz megközelítés.A JAWA 634 egy fix típus.Az, hogy a CZ is ugyanolyan konstrukciójú blokot használt a 472-esbe, nem jelent semmit.Szóval a 634 NEM csak a blokk típusa Jawa esetében.A CZ-nél is a 472 a mérvadó..472es JAWA NINCS!Egyébként a 634es Jawa és a CZ 472 kasztnijában alig van olyan alkatrész, ami csereszabatos lenne.Még a blokkot sem lehet egy az egyben átrakni, mert más a karter hátul a rögzítésnél..De az azért hasonlít annyira, mert a CZ gyár gyártja a mai napig a Jawa blokkokat is.Ugyanúgy ahogy a '60as években is már.
Nem tudom, milyen segítséget vársz ebben tőlem... ha guglizol néhány katalógusképet, azon jól látható: a tank, a lámpafej, az oldaldobozok, és az oldalkocsi felnyitható részei mondjuk tipikusan pirosak (esetleg sárga vagy sötétkék), minden más fekete. Az összes sárhányó meg (az oldalkocsié is) kályhaezüst.
De RAL kódot nem nagyon fog neked mondani senki, mert ezeket azóta már háromszor átfestették neoluxxal apáink, amit meg esetleg mégsem, az a felismerhetetlenségig mattult-fakult harminc év alatt. Az árnyalat innentől fogva abszolúte ízlés dolga (szvsz nem érdemes semmi faramucit kevertetni, valamelyik boltban kapható olcsó alapszín teljesen megfelel.)
Szia Zotya !
Az, hogy 634-es, az szerintem csak a blokk típusa, maga a felépítmény mi ?
Nekem 634-es blokkos,CZ-472-esem van és ehhez kellene egy pár alkatrész, de nem a blokkjához.
Nem tudom, hogy a Jawaid közül valamelyik 472-e, mert ha igen akkor írd meg és akkor összeállítok egy listát, hogy mi kéne nekem. Ja és írd meg légyszi, hogy hol laksz.
Köszi : Simi
Szia Zapkorte!
Te nem tudnál ebben segíteni?
Van egy kolegám aki most sikerített egy TS-250/1-est oldalkocsival és szeretné felújítani, gyári eredeti színben, mind a motort, mind az oldalkocsit. Tudnátok e segíteni, milyenek az eredeti gyári színei, akár fotóval is a következő email címre karolyijozsef@mail.tvnet.hu segítségeteket előrre is köszönöm.
Üdv papa!
Használt abroncsot börzéről 500...2000 Ft-ért. Az enyim nagyon jól ment vele. ;-)
Ha olcsó, de viszonylag elfogadható abroncs kell, akkor jó lesz a MITAS is.
Elölre jó a H04-es, úgy 5ezer körül van, a hátsó H06 cirka 6ezer.
Üdv!
Arról érdeklődnék, hogy milyen típusú abroncsot ajánlotok 350-es jawara? és az miylen árban van
Jawa250/559 alkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc!
Lámpa bovdenkészlek,új kipufogó, gumialkatrészek. küllők, felni,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
Hali
Az én jawam special így néz ni mint itt az a fehér 350/638 as
http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://magnum.moto.kiev.ua/jawa/j2.jpg&imgrefurl=http://magnum.moto.kiev.ua/moto.html&h=960&w=1280&sz=751&hl=hu&start=3&tbnid=WetogIE_0DdjYM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Djawa%2B350%26svnum%3D10%26hl%3Dhu%26sa%3DG
Szia zotya.szükségem lenne egy fötengelyre. Ha lenne neked eladó akkor üzend meg és értekezünk.
Nem is tudtam, hogy 250-es California is volt! 350-est már személyesen is láttam, erősen romos állapotban, nagyon hasonló volt a képen láthatóhoz, de vajszínű-bordó-króm színkombinációval. És "Oilmaster" különolajzója volt. A sárvédői sem szériák, meg a tank is érdekes, olyan csepp/kocka átmenet. Nagyon komoly vas lehetett szoci berkekben.
Jawa 250 California, egy klasszikus darab :
http://www.byronbaymotorcycles.com/gallery/classic_motorcycles/Jawa%20California.htm
Valamint egy mezei 350-es California, természetesen nem 638-as.
http://home1.gte.net/jawaman/road.htm
Viszont, szerintem nagyon hasonlít egy 634-eshez... ami a 638-hoz hasonló , valószínüleg ezért ragadt rá a későbbiekre az elnevezés.Tény, hogy nem bölcsővázas,és a kipufogó is feljebb van..
Én is örülök neki és köszi a tippeket. De azért nem ment simán, még jó hogy két szimeringet vettem. Ugyanis mikor az elsőt ütöttem be a helyére (megfelelő méretű csővel), látom hogy a gyűrű homlokfala nem merőleges a belsejénél beljebb van nyomódva. Baromira nem tetszett és nem értettem mitől van, amikor csak a külsejénél feküdt fel a cső. Arra jutottam, hogy a külső átmérője picit nagyobb a kelleténél és besajtoláskor a nagyobb szorítóerő miatt eldeformálódott. Kiszedtem, a másiknak a külsejéből dörzspapírral picit levettem, így jó lett, szoros az illesztés, mégis gond nélkül belement.
Ez ám a járgány, pöpec a géped.:-)
Királyság!Örülök neki, h megvan a bibi...
Egyébként laza másfél év állás után beindítottam a 250est újra...Nem okozott nagyobb problémát, mintha két nappal korábban állítottam volna le. :D
Aksi be, benzincsap nyit, szívató, két rúgás, és elsőre startolt....Aki ezekután szidni meri, kitekerem a nyakát.;)
Szia Matya!
Ma lett kész a motor, a szimering volt a ludas. Most már kétajkas van benne és a gyűrűt is felpolíroztam, ill. átfordítottam hogy tiszta felületem fusson. Most semmi jele felpörgésnek, van rendes alapjárat és jól húz. Egyedül a pontos előgyújtást kell belőnöm oszt készen is van.
Egyébként az én 638asom is eladósorba került.Ha érdekel valakit, akkor telefonáljon, és elmondom a részleteket. 06-30-931-99-65
Magyarázza már el nekem valaki, hogy egy kommersz 638as Jawa mitől megy át "kaliforniai" tudatba az emberekben???Kaliforniában nem is gyártottak Jawát.;)
Na meg ami itt nálunk "California" fedőnévvel futott európában azokon minimum különolajozás volt már a hetvenes évek elejétől, ráadásul egész másképp néztek ki külsőre, mint az itt forgalmazott típusok.Pl: magasra húzott kipufogó, vékonyabb sportosabb sárhányók.Kicsit triálosabb volt a megjelenésük..Egy 638asról sokminden elmondható, de hogy triálos beütés lenne a megjelenésében, az tuti nem..
Bocs, ha valakinek most összedöntöttem egy nimbuszt, de "Kaliforniai" Jawa NINCS!!!
Egyébként a 638ashoz a zichy Jenő utcában lehet szénkefét kapni, tokkal vonóval.Csak tartót nem lehet....
Hát a "felesleges" és a "krosszCZ" fogalmak valahogy nem kompatibilisek egymással.Vagy egyik vagy másik. :)))
sziasztok van egy JAWA 634 es eladó gépem plussz 2db bontott alkatrésznek a gépnek 8.hóig van müszakia.
HAli mindenki.
Lenne egy nagy kétdésem nem találok a 350/638 (Kaliforniai) as JAWA-mhoz szénkefetartó házat sehol a környéken én special Adonyban lakok.
Ha esetleg tudna nekem seíteni valaki az nagyon jó lenne, esetleg boltot mondani hol lehetne ijet vanni vagy ha van vennék használtat
Sziasztok!
Itt is megkerdeznem ha nem haragsztokok ,hogy nincs valakinek veletlen feleslegesse balt cross cz blokkja, mert akkor megvennem?! 511 vagy 516-os kene kompletten!
Koszi! ibiza@chello.hu
Sziasztok!
Van egy kolegám aki most sikerített egy TS-250/1-est oldalkocsival és szeretné felújítani, gyári eredeti színben, mind a motort, mind az oldalkocsit. Tudnátok e segíteni, milyenek az eredeti gyári színei, akár fotóval is a következő email címre karolyijozsef@mail.tvnet.hu segítségeteket előrre is köszönöm.
Üdv papa!
Konkrét típust, ha lennél szíves mondani, akkor megnézném.
Jawaalkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc!
Lámpa bovdenkészlek,új kipufogó, gumialkatrészek. küllők, felni,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
HAli mindenki.
Lenne egy nagy kétdésem nem találok a 350 es JAWA-mhoz szénkefetartó házat sehol a környéken én special Adonyban lakok.
Ha esetleg tudna nekem seíteni valaki az nagyon jó lenne, esetleg boltot mondani hol lehetne ijet vanni vagy ha van vennék használtat
Persze. Ugyanaz: 12V pozitív szabályzás. Kicsit nagyobb áramot bír, mint amit a jawa forgórész fel fog venni, de ez nem gond. Viszont nem nehéz hozzájutni. Akár bontóból is tarhálhatsz, akkor még egy ezresbe sem kerül.
Én csinálok hasonló rendszert, csak nem Jawa, hanem Simson alapon. A kapcsrajz, nyákterv, program nyilvános, szabadon letölthető, de gyártom is a cuccokat, és cirka önköltségi áron adom. A Simson szabályzó 1800Ft. És nagyon sok garit adok rá, alapban 3 évet. Ha nem juttok dűlőre az illetővel, esetleg be tudok szállni akár tervezéssel, akár gyártással, alapvetően szívességi, és nem pénzügyi alapon, akár csak egy részét is fel tudom vállalni.
Szia Peti74 !
Köszi, hogy utánnajártál. Megkéne próbálni a mókust rábeszélni, hogy álljon rá a gologra és gyártson sorozatba, mert kapásból nekünk kéne 3 db. és szerintem a klubomba is vannak olyan Jáwások, Cz-sek akiknek egyből kéne. Valahogy egyezz meg az emberrel és már utánvétellel küldheti is. Ha tudsz valamit hívj, vagy ird fel!
Szia : Simi
Jawaalkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc!
Lámpa bovdenkészlek, gumialkatrészek. küllők, felni,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
Köszi!Ezt úgy érted hogy a Lada fesszebályzót építsem be?
Megkaptam a telefonszámot, és beszéltem is az emberrel (bár nem mondta így direktbe, de szerintem ő gyártja az "MZ elekronikus feszültségszabályzó 6V" feliratú, fekete dobozos kisipari szabályzót(FutárPetinál 3600 pénz)).
Elmodtam az igényt egy MZ-hez hasonló, de jawa specifikus e-szabályzóra.
A lényeg, hogy meg tudja csinálni, akár nagyobb tételben is, az árat 4 és 5 ezer Ft közé tette.
Mivel jawahoz npn átmenetet kell használni, ezért emberünk fet-tel csinálná meg, aminek a disszipációja (melegedése, tehát a "fogyasztása") elhanyagolható, hűtést nem igényel, és visszáramkacsolónak pedig schottky-diódát javasolt, amin mindössze 1-2 tized volt esik. Jó ötlet mindkettő.
Egy dolgot azonban elárult: a kisipari MZ e-szabályzóban nincs külön túláramkorlátozás, és így a Jawa-hoz is olyat tud gyártani, amiben szintén nincs. Ahogy én a saját MZ szabályzómban mefigyeltem, a túlterhelésből (túl nagy Wattszámú fogyasztóból) eredő túláramprobléma még nem volt vele, a feszültségszabályzás valahogy kivédi, talán direkt rövidzárral lehetne esetleg tönkretenni.
Túláramvédelem nélküli elekronikus fesszabályzót pedig már én is csináltam otthon : 4,3V-os zener referencia fesz és BD241c-s pnp tranyó, áramkapcsolónak pedig egy nagyáramú dióda. A referencia fesz osztójában az egyik ellenállás egy potméter, így üzem közben egy kis csavarhúzóval pontosan beállítható a kívánt szabályzási feszültség. Kiválóan működött, anno azért függesztettem fel a vele való foglalkozást, mert a túláramvédelmet nem tudtam megoldani gyakorlatban. De a kapcsolás megvan, és van még néhány előre legyártott nyáklapom is hozzá.
Ahogy Zapkörte írta, csak a pnp-npn cserét és az tápfeszültséget kellene felcserélni és máris használható lenne jawahoz is.
6V-os jawasoktól cz-sektől kérdezem, hogy lenne-e igény ilyen elekronikus fesszabályzóra, amit csak be kell rakni a mechanikus PAL szabályzó helyére és kész (még az MZ-ből ismert "most akkor levegyem-e az előtétellenállást az állórészről ?" kezdetű probléma sincs itt) ?
Esetleg érdemes-e publikálni a saját kapcsolásomat, amit aztán mindenki akár otthon is megépíthet, kb. 1500 Ft-ból ?
Természetesen a mechanikus feszszabályzó+dióda vegyesfelvágott is maradhat a ringben, ennek ráfordításigénye a legkevesebb, kb, 200 Ft.
Köszi, szerintem ez alapján teljesen érthető. Igen, kaptam olyan fémlemezeket is, egyik itteni társunktól vettem. Csak attól féltem, hogy nekem már a helye sincsen meg. :)
Gylab!
Nem semmi géped van!
A bukókeretet úgy kell felszerelni, hogy a bölcsővázhoz rögzíted + a blokktartó csavarokhoz. Ezek még a Te gépeden is megvannak :), szóval úgy látom simán fel lehet rakni.
A lényeg az, hogy a bukócső alját a blokktartó csavarokkal lehet rögzíteni, a tetejéhez viszont kell 2 db speckó fémlap, amelyek úgy vannak kialakítva, hogy ráfekszenek a vázra és a bukócső fenti végei is belemennek. Ilyeneket kaptál a bukócsőhöz?
Megnézem, hogy van-e olyan képem a motoromról, amelyen látszik a felfogatás, ha nincs akkor szerzek egy digit. fényképezőt!
Üdv.!
Azért ne negyon bizz a dologban. Tévedtem már nagyobbat is.:)
Nem hiszem, hogy ott meg lehet venni.
Ja, hacsak úgy nem. Nekem nem jutott eszembe, hogy csehül olvassak. :)
Sziasztok !
köszi az infókat. Ha valóban a Cseheknél be lehet kb. 30.000 Ft-ért szerezni a komplett rendszert, akkor lehet, hogy +veszem, tesómmal és egy barátommal április 7-ére úgy is teerveztük a BRNO-i börze meglátogatását. Mondjuk csak akkor venném meg ha más megoldás nem lesz addig. A kérdéseim: Ki volt már a Brno-i börzén ? Ott meg lehet-e venni a rendszert? Beszélnek-e ott magyarul vagy vigyek tolmácsot ? Más jön-e ?
köci
Ha jól számoltam 3239 korona, a jelenlegi árfolyammal 29800 Ft, cakkom-pakk generátorostól, gyújtásostól, szóval valaki tud csehül?
Igen, de csak a cseh nyelvű oldalon, a cikkszámok alapján be lehet azonosítani a dolgokat. A 30 ezer egyébkét kb féléves adat, de ha jól láttam a koronás árak nem változtak.
Utolsó kiírásuk szerint a forgalmazójuk a powerdynamo, nem is lehet rendelni a vapétól közvetlenül. Árak sem voltak, a honlap átirányított oda. Most nem tudom, hogy áll, már régen vettem az enyémet. Most vannak árak a vape.cz oldalon?
Vagy úgy! Te a powerdynamótól rendelted!
Én a http://vape.cz-ről szeretném ott ugyanis számításaim szerint kb 30ezer Ft lenne persze az árfolyam függvényében.
Fesszabályzót zsiguli boltból, csakis elektronikusat, kb. 1100 Ft. Töltésrelét szintén lehet ugyanonnan. Diódasor motorosbörzén ETZ bontásából. Vagy generátor-felújító kisiparostól kunyera. Vagy Zichy Jenő utcai motorosboltokból új.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|