hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

AdriánJawa
válasz erre | email2007-03-03 15:43:13
2 db Jawa250/559 szétszedve illetve alkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc!
Bovdenkészlek, felújított blokk,új küllők, felni, új kipufogó,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
sorszám: 10420 (70677)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-03-03 15:27:14
1 felfelé, a többi lefelé. Összesen 4 sebesség van benne.
sorszám: 10419 (70675)
(előzmény: Árix, 2007-03-03 13:53:39)

 
 
Árix
válasz erre | email2007-03-03 13:53:39
Sziasztok! Jawa 250 es(csepptankos) hogy vannak a sebességek rajta? fölfele van az 1. és lefele a többi vagy ugy mint a többi mootornál???
Friss Jawa tulajok lettünk csak még javitani kell mj a gépet...aztán nem probáltuk ki
sorszám: 10418 (70673)

 
 
matyi22
válasz erre | email2007-03-03 10:34:30
Sziasztok maradt csepptankos JAWA felujitásból egy pár alkatrészem kipufogó lekrómozva használt de nagyon jó állapotba..
henger dugóval szinte újj..
vadi újj km óra motorba még nem volt az árcimke is rajt van...
szintén vadi újj lámpafej ezen is rajt az árcimke...
egy első lámpa jó a foncsora lehet használni..
egy váz kitűnő nincs tekeredve sztenderrel és hátsó lengővillával..
kormány fogantyúk vadi ujj jobbos balos...
hátsó lámpa burák 1 újj és egy használt..
és egy 16 os felni szétfűzve csak felni volt krómozva csak a vakrozsda kicsit megkapta...
ha valakit érdekel irjon vagy hívjon olcsón adom mert csak a helyet foglalják és már nem fognak kelleni e-mail: petematyas@fremail.hu tel:06-70-539-9078
sorszám: 10417 (70666)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-03-02 18:46:37
Egy szabályos hengert, furatot sokkal könnyebb pontosan megmunkálni, mint egy hordó alakú dugót.
sorszám: 10416 (70655)
(előzmény: rétiboglárka, 2007-03-02 18:01:40)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2007-03-02 18:01:40
üdv.

Miért illesztik a hengert a dugóhoz?
Egy furat megmunkálása méretre ,mindig is körülményesebb mint egy csapé.
A henger fala meg ugye párhuzamos,mig a dugó palástja kétszeressen is kupos.

Nem vitatkozni akarok csak kérdezem:
nem egyszerübb egy aluminium ötvözet dugót illeszteni egy edzett persely furatba?a hézag oldalanként értendö?vagy a henger paláshoz tett dugo melett kell leférnie egy 0.05-os hézagolonak?
sorszám: 10415 (70654)
(előzmény: peti74, 2007-03-02 16:43:02)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-03-02 17:35:24
Yodamester ! Tele vagyok 638-as alkatrészekkel. Csak írj, hogy mi kell. Egyébként holnap Én is kint leszek a börzén az alkatrészekkel együtt. Ott is válogathatsz. Egy fehér színű Ford Escort combival leszek. Keress nyugodtan.
sorszám: 10414 (70652)
(előzmény: yodamester, 2007-03-02 16:47:21)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-02 17:03:27
Alkatrészt ? Csak azt lehet, de azt rogyásig.

638-hoz ? Valószinűleg ahhoz is lesz ez-az.
sorszám: 10413 (70651)
(előzmény: yodamester, 2007-03-02 16:45:45)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-02 17:01:28
Lásd előző hozzászólás.
Ha 110%-ig biztos vagy abban, hogy a blokkodban tényleg 8000km van mióta a gyárban összerakták, akkor kiesik pl. a nem gyári dugó esete. A jawa gyár rossz derékszögeléseiről keringenek legendák, de én inkább csak a 638-as blokkokról hallotam, hogy már a centrum áruházból egyből a szervizbe kellett tolni derékszögelésre, ha jót akartál.
De ha elfogadsz egy tanácsot (8000 km ide-vagy oda) húzd le a hengereket (tűgörgőkre vigyázni !), mérd meg őket meg a dugattyúkat is, ha kell inkább hónoltass, és ami még fontos, hogy ha a dugattyúkon van szorulási nyom, akkor azt egy igazán jó kisreszelővel, az esztergakés nyomaival párhuzamosan reszelve, tüntesd el, hogy az a néhány tized mm-es üvegkemény, a hengerfalnál jóvad ridegebb edzett réteg eltűnjön, különben minden km-rel csak rosszabb lesz. Inkább "kigödrözd" 1- tizedet, mint ottmaradjon.
A melegedés nem optimális motorműködés miatt van, hibás gyújtás (főleg túl kicsi előgyújtás) vagy benzinben szegény benzin-levegő keverék okozza.
A 632-es, 634-es karbiban 105-ös főfúvóka kell legyen, és súber alulról a 3-ik állásba felemelve (feltéve ha nincs kikopva a karbi, de 8000km-nél még nem lehet).
Ha megszakítós gyújtás van rajta, akkor cseréld le elektronikusra, meglátod sokkal jobb. 6V-os rendszerhez is van.

És most van béta teszt alatt egy kifejezetten a 6V-os 75W-os jawa dinamóhoz gyártott elektronikus fesszabályzó, ha beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor végre egy igazán megbízható elekromos rendszer (gyújtás és töltés) vár a 6V-os jawakra.
sorszám: 10412 (70650)
(előzmény: California, 2007-03-02 16:31:16)

 
 
yodamester
válasz erre | email2007-03-02 16:47:21
638 hoz
sorszám: 10411 (70649)

 
 
yodamester
válasz erre | email2007-03-02 16:45:45
sziasztok!
holnap lesz szigetszentmiklóson old motors börze,a kérdésem lehet ott alkatrészt kapni?
sorszám: 10410 (70648)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-02 16:43:02
Tisztességes dugót ? Jawaba, CZ-be én eddig mindig gyári dugót raktam.
Úgy 10 éve még volt belőle betárazva néhány hengerfúró kisiparosnak (az egyik ilyen volt Nagytétényben Kasztner János, akkoriban dugattyúja, gyűrűje, csapszege volt neki rogyásig, de kritikán aluli minőségben fúrt, ezért mindig egy ócska hengert kapott fúrni aztán éb vett dugót megfurattam a Szikszaival).
Futár Petinél évekig volt több-kevesebb 350-es jawa gyári dugó, talán még most is tud szerezni.
Szlovákiai jawa boltokban (pl. Jarovcében) biztosan van most is. Ha jól tudom Magush említette, hogy néhány hét múlva megy ki.

A jawa/CZ fúrási lépcső tényleg 0,25 mm. A 350-es jawa alapmérete 68 mm, tehát a 59-es henger az már 4-ik (és egyben az utolsó) túlméret.
Egyet azonban tisztázzunk: 7 danos hülyeség megfuratni egy hengert dugó nélkül, a jó fúrás 0-ik szabálya, hogy mindig az adott dugóhoz fúrják a hengert. Na már most, ha szerzel majd egy 4-ik túlos dugót, akkor vidd el egy jó műhelybe a dugódat és a hengeredet is és illesszék hozzá legalább 5 (de szerintem inkább 6 századra), valószinű, hogy csak bele kell majd hónolni, vagy a hónolóra tett csiszolópapírral belecsiszolni.

És most jön, amit sokan nem tudnak. A gyári jawa dugattyúk (az MZ-vel ellentétben) nincsenek hőkezelve, ami azt jelenti hogy végső méretüket az első komolyabb melegedés után, bent a motorban, a bejáratás elsó néhányszáz km-re alatt érik el.
Ezért kb. 4-500 km után húzd le a hengeredet majd a hengert és a dugót újra méresd meg egy jó műhelyben mikrométerel és tapintóval, hogyha megtudd, hogy dugó tágult vagy esett, mert ha tágult akkor újra bele kell hónolni a hengerbe.
Én már jártam úgy frissen összerakott 634-essel, hogy a pontosan 6 századra illesztett dugós motort (ahol az összeválogatott gyűrűk hézaga mind 0,15-0,2 volt), aztán 400 km múlva visszahozta srác, hogy szorulási hajlama lenne a motornak városban. Szétszedtük, és kiderült, hogy az egyik henger illesztése 8 századra nőtt, míg a másik 3 századra csökkent ! Ebbe bele kellett újra hónolni, amivel a nagyon enyhe szorulási nyomok is eltűntek a hengerfalról, és onnantól kezdve nem volt baj a motorral. A srác az összerakás után, az egyébként 500 km-es friss motorral simán bevállalt egy Bp-Debrecen-Bp-et egy nap alatt probléma nélkül.

És hangsúlyoznám, az tévhit, hogy a 3 vagy 4 százdra fúrt motor lesz erős és a 6 vagy 7 századra fúrt meg gyenge. Éppen fordítva lesz. A 3-4 százados motornak elég esélyes egy megszorulás, ekkor a surlódás helyéb a hirtelen hőmennyiségtől a dugattyú palástja üvegkeményre edződik és végigkarcolja a hengerfalat (ráadásul, ha a dugattyúról nem köszörüljük le ezt a megedződött rétetget, akkor a hengerfal tönretétele minden km-rel csak rosszabb lesz). Innetől kezdve a gyűrűk nem tudnak majd rendesen tömíteni, és oda az erő.
Ellenben egy 6-7 századra illesztett motornál a dugó soha nem ér majd a hengerfalhoz, így nem szól bele a hengerfal és gyűrűk összekkopásából eredő tömítésbe, jó lesz a kompresszió sok km-en át.
Ha a fúrás jó, akkor a frissen összerakott motornál inkább arra figyeljetek hogy ki legyen derékszögelve, mert akkor a dugattyúpalást tutira prhuzamos lesz a hengerfallal, így a benne lévő dugattyúk szépen illeszkednek majd. Továbbá a szerelési gyűrűhézag ne legyen több 0,2-0,25 mm-nél (de 0,15-nél kisebb se), mert mire rendesen bekopik, addigra elérheti a 0,4-0,5 mm-t (hónolási felülettől és a gyűrű minőségétől függően) innentől a kopás lelassul (feltéve, hogy egy szar illesztés, vagy egy szar hőtágulás, vagy benzinszegény keverék, vagy kevés olaj - vagy mind együtt - megszorult dugattyú nem rondított bele a képbe), de 1 mm-es hézag már észrevehető gyengülést okoz majd. A kérdés csak az, hogy az éppen bajáratott állapotból mennyi idő alatt jut el újra a kopottig. Sztem pl. egy 634-nek ehhez kb. 40ezer km kell, feltéve, hogy minden egyéb feltétel (jó minőségű gyűrű, jó olaj, kenés, tiszta légszűrő) adott.
A megszorulás romboló hatásának kivédésére a legelső lépés pedig a helyes (inkább nagyobb, mint kisebb)illesztés. Ha a dugattyú illesztése a kezdeti hőkezelés után is megmaradt 6-7 század, akkor azt a motor sokkal kevésbé lesz érzékeny, ha egy-egy alkalommal kevesebb az olaj, ha nyáron muszály araszolni a dugóban, vagy ha az egyik megszakító úgy elkopott, hogy a két henger gyújtása köszönövisznyba sincs egymással.

Ez itt a lényeg, ilyenekre figyeljetek, amikor erős és megbízható motort akartok.

Szóval mindenki azt hisz, amit akar, de én olyan műhelyben soha nem furatnék, ahol a kérésemre nem mérik meg a szemem láttára a dugattyút és a hengert mikrométerrel. Sajnos annyira elterjedt tévhit, hogy az extrém kis dugattyúillesztés az erős motor feltétele, hogy sok hülye azért balhézik össze a gépműhelyel, mert "túl lötyögős lett", így a gépműhelyesek inkább megcsinálják kicsire, "szorulósra", hiszen a kuncsaftok többségének úgyis ez kell.
Én ezért nem bízom a legtöbb gépműhelyben, és ezért mondom azt, hogy a "frissen fúrt" henger sok esetben a legveszélyesebb, ha értitek mire gondolok.
sorszám: 10409 (70647)
(előzmény: rétiboglárka, 2007-03-02 14:40:53)

 
 
California
válasz erre | email2007-03-02 16:31:16
Látom van rálátásod a témára!

1983 -as, 638-as felépítmény, 632 -es blokk, feketére fújt vashengerek.
Eredeti még minden,(8000 Km) kivéve a gumi cuccokat.
Valóban szorongott egy kicsit, nagy volt az előgyujtás.
Megjavult teljesen, csak arra gondoltam örülne neki, ha jobban le tudná adni a hőt.
Kösz az infókat!
sorszám: 10408 (70645)
(előzmény: peti74, 2007-03-02 11:54:14)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2007-03-02 14:40:53
Üdv.

Irtad hogy nagy hötágulásu kisipari dugok...

Hol lehet kapni tisztességes minőségü dugattyút? (175-ös Cz,Typ:455)
Mégvalami..a furási túlméretek lépcsöje 0,25mm? Mert nekem 59,00-ra fúrt hengerhez kellene.Akkor ugye ez 3.tulméret?
A berta dugattyú jó minőség?

elöre is kösz a válaszokat..
sorszám: 10407 (70640)
(előzmény: peti74, 2007-03-02 11:54:14)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-02 11:54:14
"..634 -es vashengeres, festett henger, rossz hűtés.."

Ilyen nincs.
Ha a csepptankos vashengeres, fekete nenoluxal lefújt hengerek nem melegszenek túl 35 fok melegben napi 600 km alatt csomaggal és túraplexivel, 100 km-es tartós utazóval, pedig kisebbek rajta a hűtőbordák, akkor a 634-esnek sem szabad.
Ott valami más baj van :
- eltőmödött a kipufogó (akár a már a hengernél az ablak, gyakori)
- nem jó a karburálás, kevés benzint kap
- nem jó a gyújtás, rossz helyen van és ráadásul a két henger gyújtása nem szimmetrikus (megszakítósnál szinte általános jelenség)
- már a mechanika eleve szar:
-- túl kicsi a dugó illesztése (nem kell ám félni a 6 századtól, mert a kompressziót nem a dugó adja emberek, hanem a gyűrűk)
-- olcsó, kisipari, ku**a nagy hőtágulású dugó van benne
-- a fúrás maga szar (ferde, kúpos, hordós, ovális... egyik se jó)
-- a hajtókar nincs kiderékszögelve.

Gondolom azért parázol a hűtés miatt, mert megszorult a motor. Szóval a fent felsoroltakat mind gondold át és ha akár egy hiba is előfordulhat, akkor küszöböld ki. Ja és ne feledd, csak a mikrométernek és saját szemednek hihetsz.

Ha a hűtésen ettől függetlenül mindenképpen javítani akarsz, akkor a hengerfejeket fújasd le homokkal, és tartsd tisztán. Ha ott jó a hőleadás, az elég sokat számít. Le ne horganyoztasd, mert pénzkidobás, utána is meg fog szorulni és még hülyén is fog kinézni (ez utóbbi csak szerintem). De hangsúlyozom a hiba nem a hűtésnél lesz !
sorszám: 10406 (70633)
(előzmény: California, 2007-03-02 08:58:44)

 
 
California
válasz erre | email2007-03-02 08:58:44
Mester Urak !

634 -es vashengeres, festett henger, rossz hűtés.
Mi lenne, ha lehorganyoztatnám ?
Ledobná a hőingadozás miatt ?
sorszám: 10405 (70622)

 
 
California
válasz erre | email2007-03-02 08:56:20
Na még csak most néztem vissza a leveleket.
Tényleg kaffer árak vannak, kösz a tippet!
sorszám: 10404 (70621)
(elözmény: peti74, 2007-02-23 14:07:08)

 
 
Marlboro Man
válasz erre | email2007-03-01 22:19:56
hellosztok! Jawa 250/559eshez jó állapotu kipuffogókat tankoldalakat elsőlámpa tarót felniket ujat vagy bontottat de szép állapotu krómozásut keresek!valakinek van kérem jelentkezzen!email :ts251@freemail.hu
sorszám: 10403 (70614)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-03-01 19:50:49
Jó arra a közdarabra 1200Ft is...Meg egy új alaplap a nyák alá..Tokkal vonóval 3000 párszáz Ft-ból megcsinálja bárki sztem...
sorszám: 10402 (70605)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-01 19:23:23)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2007-03-01 19:45:04
Ja, nekem is volt még kétütemű Trabicsekben, egész más érzés volt hosszú útra indulni vele, mint mexakítóssal. Ha van hajlandóság két-három órát farigcsálni, valóban gazdaságosabb, és több 10.000 km-en is megbízható. Ráadásul a VAPE is csak fix előgyújtást ad önmagában, ugyanúgy, mint a Trabi dobozosa.
sorszám: 10401 (70603)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-01 19:23:23)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-03-01 19:24:18
Ha csnorbi-é a gép, akkor ha mindenigaz megtaláltam az e-mail címét. (remélem nem változott)
sorszám: 10400 (70600)
(előzmény: Csehcsoda, 2007-03-01 19:11:24)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-01 19:23:23
Szerintem kár erre huszonezreket elszórni, amikor a Trabant gyújtást szépen rá lehet tenni. a doboz meg a jeladó 2...5e Ft-ből megvehető a bontóban, kell még esztergáltatni egy közdarabot a megszakítóbütyök helyére, ezért nagyon rabló esztergályos sem kér 5e-nél többet, és kész is.
sorszám: 10399 (70599)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-01 19:15:56)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-03-01 19:15:56
Valahogy éreztem, hogy ez nem valami egyszerű/olcsó dolog :P Szerintem hanyagolom ezt a tárcsafékes témát.... Az elektronikus gyújtáson még gondolkodom. Szerinted megéri ezt a kb. 25 ezres árat?
sorszám: 10398 (70598)
(előzmény: Csehcsoda, 2007-03-01 18:53:03)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2007-03-01 19:11:24
Amúgy a motor alapján azt hiszem tudom, ki a tulaj, és a népítélet szerzője, itt is elő szok fordulni néha, "csnorbi" néven.
sorszám: 10397 (70597)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-01 18:11:29)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2007-03-01 18:53:03
A VAPE gyújtás kb. 26.000 forint.

A féktárcsa nem típusazonos alkatrész, mivel az a 639 típuson jelent meg, úgy tudom legalábbis. Átalakítási engedély, ésatöbbi. Megőrülsz, mire ez hivatalos lesz.

Ha veszel még egy elsővillát, és műszakira kb. 2 órás szintidővel átszerelhetővé és visszalakíthatóvá teszed a gépet sztem úgy jársz jól. A lószarrugdosók (talpasrendőr) nem fogják megmondani, hogy pl. 1987-ben a Jawa gyár 638-as típusán volt tárcsafék v. sem. Ha meg mégis, legfeljebb azt mondod, ez ilyen köztes típus, öszvér-széria. Láttunk már ilyeneket.
sorszám: 10396 (70596)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-01 18:11:29)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-03-01 18:11:29
A kérdésem a következő: Olvastam a www.totalbike.hu oldalon a "népítélet" rovatban, hogy az 1-ik srác a 638-as Jawa-jára elektronikus gyújtást, illetve tárcsaféket szerelt. A cuccokat a Jawa gyárból rendelte, és a leírtak szerint az elektronikus gyújtás 20 ezer Ft volt, a tárcsafék áráról meg nem írt semmit....
Arra lennék kíváncsi, hogy az elektronikus gyújtást valóban meg lehetne úszni 20 ezer Ft-ból? Illetve mennyi lehet kb. a tárcsafék ára? A fékcserébe műszakiztatásnál belekötnének, kéne valahol jelezni hivatalosan? (forgalmiban erre utaló helyet nem találtam, akkor marad a törzskönyv....)

Igazából a sráctól kellene ezeket kérdeznem, de sajnos semmiféle elérhetőséget nem találtam felőle....
sorszám: 10395 (70594)

 
 
At3x
válasz erre | email2007-03-01 16:56:32
Hello,Croused tudnál feltölteni még képet abukócsövekről?A kisebbek közül az egyik az miért szürke és rozsdás?

Lenne még 1-2 kérdésem,nem tudja valaki hogy honna tudok karbantartási könyvet szerezni-venni Jawa 639-2 chopper tipusú motorhoz?Mert égető szükségem van rá.
A következő az,hogy hol találom a folytást a gépben,mert nem szeretném szétbontani az egészet.HA tudtok segíteni írjatok légyszi!Köszi!
sorszám: 10394 (70585)

 
 
tata21
válasz erre | email2007-03-01 14:48:20
Sziasztok, van egy 1952-es kiadásu, cz150 esem: gyári patinás állapotban, üzemképessen, szürke forgalmival, kipróbálhatóan. Kizárólag elcserélhető 250-es "kardános simsonra" csak forgalmis érdekel.
sorszám: 10393 (70580)

 
 
matyi22
válasz erre | email2007-02-28 12:10:56
Sziasztok maradt csepptankos JAWAfelujittásából egy rakat alkarészem olcsón odaadom mert csak helyet foglal és már nem fog kelleni az alábbiak vannak:
lámpafej vadiúj még nem volt motoron azár cimke is rajt van
km óra szintén vadiúj 3km vann benne szép megvan a jawa felirat is a közepén
van egy hengerem dugóval 250esé kitűnő állapotba
oldallemezek
van egy tankom krómozott nem rozsdás és nem csavaros hanem a tank krómozott még használható akár igy is csíkozott bordó színű két
van egy pár kipufogóm krómozott hibátlan az egyik nyilt szét alul de megvan hegesztve senki nem veszi észre csak ha alá hasal 18 ezer volt a krómozása de olcsón odaadom
ja és van egy vázam szintén hibátlan stenderrel és hátsó lengővillával
és még két hátsó lámpa búra az egyik újj a másik használt meg még egy pár apróság van de azok sose mennek tönkre ugyhogy lese irom őket ha valakit érdekel hivjon vagy irjon olcsón adom őket e-mail petematyas@freemail.hu tel. 06-70-539-9078
sorszám: 10392 (70498)

 
 
Croused
válasz erre | email2007-02-27 23:07:37
Eladó egy 350-es jawa bontásábol származó összes alkatrész.
Műkődőképes volt az egész mikor szétszedtem csak nincs rá erőm
meg türelmem összerakni. Véglegesen ki lett vonva a forgalomból.
Vannak képek is amiket feltöltöttem egy oldalra:
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1996_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1995_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1989_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1988_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1987_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1986_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1985_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1984_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1983_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1982_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1980_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1979_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1978_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1977_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1976_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1975_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1974_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/101_1973_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/120438956101_1972_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/1072318941101_1971_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/433789292101_1970_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/253036712101_1969_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/316835908101_1968_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/352480468101_1967_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/676778482101_1966_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/1004172755101_1965_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070227/177092051101_1964_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Motor blokk:
A blokk kompletten vagy részenként is eladó. iá.: 20000 ft.
Ha darabokban szertné valaki akkor majd utánna nézek mennyiért
osztogatnak 350-es blokk alkatrészeket. Jah és motorcserés volt
a gép ez bent is van a forgalmiban 1991-ben cserélték és 1993-ban
volt utoljára műszakin. Az óra nem hiszem hogy lett cserélve de így
is csak 23274km van benne, mióta én ismerem a nagyfatert azóta meg csak
a hegyre járt vele.(max 10km)

Kipufogók:
Ami a kipufogós képen van, meg amit esetleg lehagytam róla.
Sikerült a fsza krómozást sikeresen elégetnem néhol mikor kiégettem ezért
valahol megkékült-sárgult, de szerintem így sem rossz. És
az egyiknek hiányzik a króm díszkarika a hangtompító végéről.
Ára a kettőnek együtt 10000Ft kb.

Indexek:
4 db az egyik nem odavaló.
Jó állapot. Egyik sem törött. 3000 ft együtt.

Ülés:
Eredeti huzat. Egy helyen repedt 3cm-en. 3000 ft.

Műszerfal:
Egy óra és egy forulatszám mérő. Működőképesek.
Egyiknek törött a plexi a tetején. iá.: 8000 Ft

Kerekek:
Szerintem nagyon ép rajtuk a krómozás. És a fék helye sincs kikopva.
Csapágyak is jók.Gumi már nincs, de vaterán hozzá lehet jutni olcsóbbért
is mint úlyan(új gumi 5-6ezer kb)A kerekek ára 10000 ft a kettő.

Váz:
Miden eleme fémig csiszolva, festésre vár. Nem rozsdás vagy törött.
Az egyik deknin van 1 felesleges lyuk. Valami jelző cucc volt rárakva.
Ár: megegyezés szerint.

Teleszkópok:
Hátsó: Nincsenek beállva szerintem jók. Ára: 4000 ft/pár
Első: Nincs teljesen összerakva(nem akartam szenvedni a rugóval),
de megvan hozzá minden, ha kell valakinek összerakom. Ára: 3500 ft/pár

Duda: 1500 ft
lábtartók: a kihajtható 700ft/db az állandó 500ft/db
tükör: 800 ft
Bukó csövek(.) A krómos nagy 1500 ft a kicsik 200 ft.

Továbbá minden eladó ami egy 350-esen megtalálható. Pl.: minden ami
elektronika meg ami a kormányon van, továbbá ami a vázon lehetett, bowdenek stb...

Ennyi. Ha valaminek nagyon irreális az ár (akár kevés, vagy sok légyszi jelezzétek
annyira nem vagyok tájékozott. Feleslegesen kis árra figyelmeztetni azért nem kell. :))
Ha valami érdekel írj. Ha kell róla több fénykép akkor küldök, egyéb alkatrészekről
is csinálhatok. Köszi a figyelmet.
croused@zelkanet.hu Zalaegerszeg

ui.:kép sorrend fentről
1vegyes 2telók 3lámpa 4elektró+kormány 5váz 6váz 7váz 8kerék 9kerék 10kerék 11órák 12ülés 13ülés 14ülés 15ülés 16index 17index 18kipu 19kipu 20kipu 21kipu 22kipu 23karbi 24blokk 25blokk 26blokk 27blokk
sorszám: 10391 (70482)

 
 
AdriánJawa
válasz erre | email2007-02-27 22:02:41
2 db Jawa250/559 szétszedve illetve alkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc!
Bovdenkészlek, felújított blokk,új küllők, felni, új kipufogó,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
sorszám: 10390 (70478)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-02-27 20:01:56
Oksa! Ha jól emlékszem, akkor 2*36, azaz 72 db összesen. Küllőanya az jár hozzá, vagy külön kell rendelni? Mert, akkor abból ugyanannyit....

Köcce!
sorszám: 10389 (70473)
(előzmény: magush, 2007-02-27 18:10:35)

 
 
magush
válasz erre | email2007-02-27 18:10:35
Ezt is tudok hozni sztem jarovcéből a többi cuccal együtt.
sorszám: 10388 (70468)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2007-02-27 17:23:40)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-02-27 17:23:40
Esetleg valaki megtudná Nekem mondani, hogy hol lehet 18"-os Jawa kerékhez krómozott küllőket venni? Egyeltalán létezik ilyen újonan?
sorszám: 10387 (70463)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-02-26 18:03:28
Nincs jawam de nem fogja egymást a két kapcsoló bántani.Az a lényege hogy amelyik előbb zár az adja meg neki a 12voltot(az égőnek) persze ha már utána bekapcsol a másik kapcsoló is akkor az ugye már "felesleges"mert a másik kapcsoló kapcsolt be először.De Nyugodtan megcsinálhatod jó lesz.Lényegeében az egész terv nem felesleges,mert jó dolog.Az izzóval sorbakötöd mondjuk azegyik kapcsolót.Ehhez a kapcsolóhoz párhuzamosan pedig a másikat.Ha nem érted küldhetek rajzot ird le az e-mail cimed akkor.
sorszám: 10386 (70405)
(előzmény: magush, 2007-02-26 10:59:21)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-02-26 17:53:52
Magush: Megkaptam a leveled, és válaszoltam is rá, jó lenne, ha még ma reagálnál rá, THX!!!!
sorszám: 10385 (70401)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-02-26 11:23:06
Magush, Te megkaptad/olvastad az uccsó 3-4 levelemet, amit küldtem Neked?
sorszám: 10384 (70380)

 
 
magush
válasz erre | email2007-02-26 10:59:21
Hali!

két kérdesem lenne jawa 638-ról, és jó lenne a segítség:
1. féklámpakapcsoló cserén ügyködök. Hátsó lábtartóhoz rögzítek CZ-s féklámpa kapcsolót (gyakorlatilag uaz mint a 638-é, csak nem bowden, hanem fémrúd működteti, amire lehet bowdent kötni), és előre a kézifék karhoz fogok vagy ETZ, vagy Jawa 640 féklámpakapcsolót tenni. Kérdés az, hogy nem fogja-e bezavarni a féklámpát a dupla kapcsolós rendszer, csinált-e már valaki ilyet, milyen tapasztalatok vannak, ötletek, stb.

2. Km óra kihajtásnál szimeringet akarok cserélni (az a pici kb 2 cm átmérőjű szimering), és ezt hogyan tudom megcisnálni? Ahogy elnéztem jó mélyen van benn, nem tudom kiszedni máshogy, csak ha kiveszem a km óra meghajtót is. A kérdésem az, hogy ezt tényleg csak belülről tudom-e kiszedni (kuplung, váltótengely kiszereléssel, hatalmas nyűggel), vagy van vmilyen egyszerűbb, emberbaráti megoldása is ennek?

köszi a válaszokat

üdv:

magush
sorszám: 10383 (70378)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-02-26 10:11:13
Köszi a választ. Jól értettél mindent amit leírtam. Megpróbálom amit mondtál, szerencsére van plusz trafóm is. Ha valamire jutottam úgyis megírom.
sorszám: 10382 (70375)
(előzmény: peti74, 2007-02-25 20:18:48)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-02-25 20:18:48
Így van.
Szóval ha trabi jeladóval használjuk, akkor a két henger primer körei 180 fokonkét zárnak és nyitnak, pont ellenütemben. Ez a 6V-os, egyenáramú dinamóval szerelt motor esetén azt jelenti, hogy az éppen szikrázó trafó, a szikraenergia egy részét mégnesesen átadja a vele egy (indukció)vonalban lévő másik trafónak, amiben az épp záródott primer körön keresztül egy 5-600V-os feszültségtüske jut vissza a tápfeszültségre, ami elég hamar átüti a trafók szigetelését.
A 12V-osnál ez azért nem gond, mert ott g3 fázisú generátor van, amit egyenirányítani kell, és ezek az egyenirányító diódák védődiódaként szolgálnak a táp és a csillagpont (test) között, így testre vezetik a feszültséglökéeket. Így a trafók nem tudják egymást tönkreteni.

Jawa350speed.
Adáig értettem, hogy az egyhengeres jawaba tettél egy 6V-os MZ dinamót, és hozzá egy 6V-os MZ elektronikus fesszabályzót, és ez működik is, ahogy kell.
Ha jól értettem, a 6V-os kéthengeres jawaba is tettél egy MZ dinamót, hozzá egy 6V-os MZ elektronikus fesszabályzót és mindehhez hozzáraktál még egy komlett 12V-os trabi gyújtást. Na, ha tényleg pont így van, akkor az MZ fesszabot ezek párhuzamos trafókon keletkező feszültségtüskék hülyítik meg. Ha érdekel, beindított motornél tegyél valami nagyobb érzékenységú (analóg) mutatós feszültésgmérőt az akksira, és ha a mutató fix 6V helyett lengedezik mondjuk 6-7 V között, akkor tényleg ez van.
Vegyél két új trafót, rakd őket párhuzamosan, és megoldódik.
A két régi trafót néhány hét múlva újra kipróbálhatod, addigra kimegy belőle a remanens mégnesesség, ha nem égett át bekül a szigetelés sehol, akkor megúszta.
A 6V-os MZ fesszab jawa dinamóval nem működik.

Az az elekronikus fesszab, amit amlítettem, 4-5ezer Ft közötti árat mondott rá a gyártó, talán 4ezerbe bent lehet tartani.
sorszám: 10381 (70353)
(előzmény: Powerarc, 2007-02-25 14:58:58)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-02-25 14:58:58
Viszont a 6V-osnál elvileg egymás mellé kell szerelni, ha jól olvastam peti74 webjén.
sorszám: 10380 (70336)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-02-25 14:34:39)

 
 
Matifu
válasz erre | email2007-02-25 14:53:25
Az ötlet jó, de kérdésem, az, hogy mennyibe kerülne?
Kb?
És , ha már megvan a fesszabályzó, akkor m4ennyibe jönne ki egy elektronikus gyújtás ? És mennyire lenne stabil, megbízható?


sorszám: 10379 (70335)
(előzmény: peti74, 2007-02-25 11:38:26)

 
 
Matifu
válasz erre | email2007-02-25 14:52:48
Az ötlet jó, de kérdésem, az, hogy mennyibe kerülne?
Kb?
És , ha már megvan a fesszabályzó, akkor m4ennyibe jönne ki egy elektronikus gyújtás ? És mennyire lenne stabil, megbízható?


sorszám: 10378 (70334)
(előzmény: peti74, 2007-02-25 11:38:26)

 
 
AdriánJawa
válasz erre | email2007-02-25 14:38:31
2 db Jawa250/559 szétszedve illetve alkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc!
Bovdenkészlek, felújított blokk,új küllők, felni, új kipufogó,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
sorszám: 10377 (70332)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-02-25 14:34:39
Én is a beállítás miatt cseréltem ki. Ha egyszer beállítod, le és felszerelés után nem sokat kell vele molyolni, vagy inkább azt mondom semmit. Remélem igazad lesz és nem kell trafókat szerelgetni, mert nem igen van rá mód hogy egymás mellé kerüljenek.
sorszám: 10376 (70331)
(előzmény: Powerarc, 2007-02-25 14:21:44)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-02-25 14:21:44
Nekem 638-asomban van Trabi gyújtás, de itt nem kellett a trafókat egymás mellé rakni. Még olyan sokat nem mentem vele, talán 1000km körül, de idáig semmi baj sincs vele, megbízhatóan működik és végre nem kell a megszakítókkal babrálni, ami egy oldalasnál elég macerás dolog. Ráadásul most szimeringet kellett cserélnem a forgórész alatt és tök egyszerű volt gyújtásbeállítás.
sorszám: 10375 (70329)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-02-25 13:54:53)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-02-25 13:54:53
Köszi. Egyébként ezt az oldalt már régen olvastam ezen felbuzdúlva mertem beszerelni 6v-os 350 jawaba 12v- os trabi gyújtást. Csak a tapasztalatokra lettem volna kíváncsi. És még vagyok is.
sorszám: 10374 (70327)
(előzmény: Powerarc, 2007-02-25 13:45:06)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-02-25 13:45:06
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/index.htm
sorszám: 10373 (70325)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-02-25 13:35:00)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-02-25 13:35:00
Szia.
Elektronikus feszültség szabályozó problémám adódott. A 6v mz fesszabról beszélek. 250 jawan működik az mz dinamó + fesszab ezen tökéletesen működik. De most ráraktam a 350 jawamra is egy dinamót plusz egy trabi elektronikus gyujtást és egy elektronikus fesszabot, de ezen nem működik csak háromnegyed gázon kezd el tölteni de akkor is csak keveset. Az eredeti mechanikus fesszabbal működik rendesen. Sajnos nem tudok rájönni mi okozhatja a problémát, már régebről is maradt egy fesszabom de az is ezt produkálja, most vettem egy másikat de azal sem jó. Valaki tudna rá valami ötletet mondani.
Van még egy kérdésem is, olvastam hogy az elektronikus gyújtás nagyobb árramot biztosít ezért a trafókat nem szabad egyvonalban hagyni, mert nem tud kisülni rendesen mert a másik tölti. Ebben valaki tudna valamit mondani. Egymás mellé kell rakni ?
sorszám: 10372 (70324)
(előzmény: peti74, 2007-02-25 11:38:26)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-02-25 11:38:26
Sziasztok !

Kb. két héttel ezelőtt megkaptam annak egy embernek a telefonszámát, aki a legkülönfélébb keleti járművekhez készít elektronikus feszültségszabályzókat. Mint kiderült ő készíti többek között az 6V-os MZ-k és 12V-os ETZ-k (fekete dobozos, alulemezes) elektronikus szabályzóját is. A telefonos egyeztetés után elvállalta, hogy elkészít egy fesszabályzó prototípust a 6V-os, 75 W-os, negatív testelésű Jawa dinamóhoz.
(Azért kellett jawa specifikus szabáylzót "rendelni", mert a jawa dinamóhoz nem jó a 6V-os MZ elektronikus szabályzója mert a jawa állórésze pont fordítva működik, mint az MZ-jé. A gerjesztés egyik vége D+-on van, míg a másik végét a szabályzó a testről közelíti D+-felé leszabályzáskor).

Az pedig egész onnan indult, hogy a
kétoszlopos PAL fesszabályzó áramkapcsolóját elég nehéz jól beállítani (néha teljesen lehetetlen). Ezért aztán mindig marad egy olyan alapjárat közeli fordulatszámtartomány, amikor a dinamó már kevesebbett tölt, mint az akksi feszültsége, de az áramkapcsoló még nem nyitott ki, ilyenkor az akksi a forgórész kb. 3 ohm-os ellenállásán keresztül gyakorlatilag rövidre van zárva. az egész folyamatnak "hiszterézise" van, ami azt jelenti, hogy alapjáratról (amikor a fogyasztók, többek között a gyújtás akkuról megy) növekvő fordulatszám esetén csak olyan magas fordulatszámon húz be az áramkapcsoló, amikor már eleget tölt a dinamó, ilyenkor a tehát a "letestelős" részt átugorja a szabályzó. Csökkenő fordulatszám esetén azonban csak jóval kisebb fordulatszámon - bent a "letestelős" zónába kapcsol szét az áramkapcsoló - szerencsétlen esetben csak a karburátor által meghatározott alapjárati fordulatszám alatt, vagyis soha, vagy csak akkor, amikor a gyújtáskihagyások miatt az alapjárat egészen lecsökkent.
Ezt az szerencsétlen állapot megszakítós gyújtás esetén nem minden esetben okoz észrevehető problémát, mert a megszakítós gyújtás már 3-4 Voltos akkufeszültség estén is ad szikrát. Ellenben ha a motorban elektronikus gyújtás van, akkor a "letestestelt" akksi feszültsége miatt, az elektronika egyszerűen nem működik, így észrevehető és bosszantó gyújtáskihagyásokat eredményez, amit a motoros csak a fordulatszám folyamatos alapjárat felett tartásával tud kiküszöbölni, pl. álló helyzetben.

Szóval a tag elektronikus szabályzója (ami egy fél gyufásdoboz méretű, 3 vezeték +test kivezetésű, FET-tes megoldású, kapcsolóüzemű szabályzó) ezt a problémát hivatott kiküszöbölni.Ma délelőtt ezt prototípust sikerült kipróbálni egy 6V 75W-os dinamón, és jól működik. A hall jeladós elekronikus gyújtás + elektronikus fesszabályzó együttes tesztje még hátravan, de én ezek alapján én bizakodó vagyok.
Emberünknek kilátásba helyeztem, hogy sikeres teszt esetén nagyobb mennyiséget is gyárthat belőle, mert azért még elég sok 6V-os 350-es rohangál az országban.
Arra is gondoltam, hogy összehozom Futárpetivel, hátha ő elkezdené árulni ezt a 6V-os jawaba "plug&play" módon berakható elektronikus szabályzót, én nem kívánok ilyesmivel dílekedni, engem addig érdekel a dolog, amíg megvalósul.
Az egésznek az lényege, hogy egy ilyen szabályzóval megnyílna az út a 6V-os jawak problémamentes elekronikus gyújtása felé is.

A kérdésem az, hogy lenne-e 6V-os jawasok között igény ilyen elektronikus fesszabályzóra ? Érdemes-e a gyártót hitegetnem nagyobb tétel (pl. akár 100 db legyártásával) ? Szerintetek elfogyna-e 100 db ilyen szabályzó egy motorosboltban mondjuk egy év alatt ?

(bocs ha hosszú voltam)
sorszám: 10371 (70319)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu