:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szerinted lehet, hogy ezért, de én úgy gondolom, hogy erre inkább az alkatrészbörze való(márcsak, ha a fórum megnevezéséből indulunk ki). Amúgy meg, írja, bánja a f@sz, csak ne hetente hússzor, hanem mondjuk havonta. Vagy ha annyira nyerészkedni akar(mert inkább a nyereség hajtja szerintem, mint az önzetlen segítőkészség), hírdessen újságban, és ott csak az fogja olvasni, akit érdekel.
Egyébiránt érdekes a hangnemed kommándánte, pláne, hogy nem te voltál a címzett!
Én ismerek egy lengyel gyártmányú 3 kivezetésés elektronikus szabályzót, de az nem lesz jó a Jawaba (gondolom jawaba kell, ha ide írtál). Konkértan azért nem mert a Jawa dinamót más elven kell szabályozni, mint általában a dinamókat, pl. az MZ-jét.
A jawa dinamón a gerjesztés egyik vége nem testre van kötve (ahogy az elvárható lenne) hanem a pozitív szénkefére, így a gerjesztést is a pozitív szénkefe felé kell leszabályozni, nem a test felé, ahogy egyszerű lenne. Ezt elektronikusan kapcsolóüzemben lehetne megvalósítani.
Miért vettél zsákbacskát ? Miért nem inkább egy 6V-os jawaba való szabályzót vettél. Olvasd el a jawa fórumon a 2007-02-25 11:38:26-as és az alkatrészbörzén a 2007-03-09 20:29:29-es hozzászólást.
Ha biztos vagy benne, hogy jó az a szabályzó, és mindenképpen azt akarod használni, akkor a gerjesztés egyik oldalát vedd le a szénkeféről és kösd le testre, a másik fele megy a szabályzóra az lesz a DF.
Tud valaki segíteni? Vettem egy 6V-os, elektromos feszültségszabályzót, ami lengyel. Teljesen mások rajta a jelölések. Van olyan, aki hasonlót használ, mert nem akarom rosszul bekötni.
Sziasztok, ha valaki tud eladó 350-es Jawa-t,és az ára max 60000 ft,és nem is túl szakadt, ne kíméljen.Tudom hogy most néhányan felhördülnek az ár hallatán, meg hogy még ne is legyen szar, de ez van.Ennyit szánok rá,és még motorozni is szeretnék vele, úgyhogy csak papíros érdekel.
Sziasztok Jawasok,
rovoid leszek, majd jelentkezem kesobb, de itt vagyok!!!
Sziasztok !
Eladó egy használt, de szép állapotú szélvédő plexi. Repedés nincs rajta, csak a használatból és törölgetésből eredő néhány apró karcolás. A kilátást nem zavarják.
3 mm vastag, víztiszta. 4 ponton rögzítve masszív. Elég jó szélvédelmet ad, még a kezeket is védi valamennyire. 50 cm magas és alul (a kézvédelem miatt) 57 cm széles.
Képek:
kép1
kép2
Én 4500 Ft-ot gondoltam érte.
Postán is tudom küldeni, 730 Ft a standard csomag +300 Ft az értékbiztosítás, szóval a posta 1000 Ft-ból kijön.
Ez a srác tényleg 2 naponta bemásolja ugyanazt a hirdetést. Ráadásul a hibákat sem javítja ki, szóval a fórumot se igen olvassa.
Engem is kezd baromira idegesíteni. Nem lehet kitiltani, vagy átküldeni az alkatrészbörzére?
Szerintetek küldjek neki egy "kedves" e-mail-t? :)
Mondjuk azt írja, hogy "bármikor hívhatsz". Csörgesse meg mindenki hajnal 2 és 4 között! :)
Mit idegeskedsz?
Hadd irja, azert van a forum. Nem kell venned tole semmit sem.
Te dánken! Ne írd már be naponta huszonhatszor, hogy eladó cuccaid vannak! ok? Vagy ha már ellenállhatatlan késztetésed van, arra, hogy beírd, akkor ezt tedd meg az alkatrészbörze című fórumban. Köszi!
2 db Jawa250/559 szétszedve illetve alkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc! Gyári új
bovdenkészlek, felújított blokk,új küllők, felni,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
HAlihó!
Olyan gondom lenne, hogy nyáron újítottam fel a jawamat 350-634. Új főtengely, dugók, elég jó pénzbe volt, de hát gondoltam, ha megy üsse kő. Alig 2000 km után olyan hangot ad ki, mintha ütne a főtengely, de ezt nem tudom elhinni ennyi km után. Ha valaki tudna nekem segíteni borsodban, hogy vetne rá egy két pillantást, megköszönném
nálunk megvan a kész megoldás ami nem törik le, és amitől még irhatsz is ide szintén etz, szintén jawaba. atomstabil, ha érdekel irj mailt, és válaszolok
Hello!
Nekem is van egy 638-asom, már a második.
Még az elsőhöz szereztem be ETZ tárcsafék cuccokat és most készülök feltenni. Az én változatom annyiban más, hogy meghagytam Jawa villaszárat, levágtam az ETZ-ről a a féknyereg felfüggesztését és AWI hegesztővel felhegesztette egy ismerősöm. Az ETZ kerékagy befűzhető a Jawa felnibe. A többit tudjátok,persze nem árt ha a bal villaszárat teszed át jobbra és arra teszed rá a nyerget mert ebben van fixre csavarozva a tengely, a másikon pedig be tudod állítani a villa párhuzamosságát. Gondolom sokan idegenkednek az aluminium hegesztésétől,én is így voltam vele, de ez az AWI hegesztő igen szépen varr. Ha meg letörik többet nem írok ide:-))
Ja, gyári alkatrészek... Csak az a baj, hogy a hirdetőskollégánál a gyári szerintem azt jelenti, hogy mondjuk Kovács Bozsó nagytudású kókányszakiegyénivállalkozógyárban készült, kábé olyan jó minőségben, mint a nembenzinálló benzincsaptömítés, amit úgy ad el a motorosbótos, hogy ez a drágábbik, a nagyonextrabenzinállóeredeti jawa, vagy van 80ft-ért nem benzinálló :)
Kár a fáradságért... nem olvassa el a válaszokat...
Háj!
tudom, hogy nem kötekedni akartál. Csak a pontosság kedvéért írtam.
Értemmár, hogy mit értessz telógyengeségen. Rosszul fogalmaztál. Nem a teleszkóp gyengébb, hanem a rugó lágyabb. Így már 1000%-ban egyetértek veled, mert nemcsak, hogy mondtam, hogy keményebb rugó kellene, hanem a tettek mezejére is fogok lépni, mert így borzalmas. A nyáron Marci emiatt majdnem megelőzött, ugyanis 110-nél egy kutya kamikázénak érezte magát...
Egyébként a fene tudja, lehet a Jawa is bólogatna a tárcsával nem?:)
A Jawa-nak valamivel keményebb a rugózása, mint az MZ-nek, ez tény. MZ az bólogatósabb motor. Egyszer olyan szituba kerültem 250-es ETZ-vel, hogy totál be kellett "rántanom" az első féket, és finoman fogalmazva is qrva nagyot süllyedt az első teló.... (persze már az első kerék is blokkolt, húzott is csíkot rendesen) Jawa ilyeneket azért nem csinált volna, mert 1részt erősebb a rugó benne, másrészt meg se tudtam volna állni vele.... :)
Ha már választani lehet, akkor Én inkább 1 kicsit a keményebb rugózás felé húznék, de ez már magánvélemény.... Ezt mindenki máshogy érzi!
A Jawa vázas verziót láttam már, sejtettem, hogy ugyanaz a két gép. Nem egy fél nap lehetett megcsinálni.
Amúgy 1050 ccm, nem?
Ja, ez benne volt a Wild-ban is. Még talán tavaly nyáron. Meg itt a galériában is megtalálod, még egy korábbi verzióját, amikor még jawa vázban, jawa szerelékekkel van. Pöpec, stabil gép a tulaj szerint. Mondjuka fogyasztása nem lehet apró ennek a kis 950-esnek:)
Ez aztán a JAWA!:
http://www.hordamc.extra.hu/Jaszboldoghaza%202006/slides/134jasz.html
Háj!
Tudom, hogy nem kötekedni akartál, azért írtam a :) jelet!
De azért abban nem értünk egyet, hogy az etz teló nem gyengébb. Mindketten vezettünk már ezt-t is Jawa-t is! Nem tünt fel, hogy a te etz-den elég egy közepes erejű fékezés, és az első teló máris teljesen összenyomodik. Úgy lentebb megy a kormány, hogy hihetetlen. Az én Jawa-mon (638) ilyen még erős fékezéskor sem történik.
Te is mondtad már, hogy rakni kéne a telódba egy erősebb rugót, mert gyenge, nem?
Egyébként mióta tavaly rendberaktam elég alaposan az első telómat, azóta sokkal komfortosabb, mint volt. Majd ha jársz arrafelé, odaadom 1 körre!
De ne abból az extrém szar útból indulj ki, ami nálunk van. Egy átlagos úton szerintem a Jawa is ugyanolyan komfortos, és fékezéskor jobban viselkedik.
Háj!
Mennyi problémád van... rakd be az etz telót a 36-os jawa kefnibe darabka 0,5mm-es vaslemezzel körbetekerve, és csók. Ha kell lemez, nálam van egy négyzetméter, adok.
Mi a fenén nem tudtok ti vitatkozni, most komolyan.
A 35mm-es ETZ első teló nyilván erősebb, mint a 32mm-es jawa, ami szerintem kiválóan megállja a helyét egy kisebb, könyebb csepptankosban, de már alulméretezettnek számít a böszmébb 634-esben.
A 638-asok 36mm-es telója már nem alulméretezett, elég merev ahhoz motorhoz.
A tárcsafék irigylésre méltó, én is régen agyalok egy csepptankost átalakítani ETZ telósra (persze csak igényesen) a legnagyobb problámát a kormánycsapágy jelenti. Egyetlen olyan katalógus-csapágyat találtam, ami belefér a jawa váz csapágyfészkébe, és a belső gyűrűjébe pedig belemegy az ETZ alsó kifli szára. Ez egy Timken márkájú, speciális, csak rendelésre hozott ferde hatásvonalú, kúpgörgős csapágy, elég drága. Ha ez bejön, akkor már csak az ETZ alsó kifli szárát kell rövidebbre vágni és új menetet vágni rá.
634-638 esetében mehet fel az ETZ műszerfal, még szebb is talán (de ezért ne üssetek), csepptankosnál még van némi esztétikai tennivaló.
Szóval én nem vágtam bele, inkább felszabályzott dobokkal, túl vastagra ferodolozott, majd összeszerelt állapotban esztergán méretre szúrt fékbetétekkel, kétkulcsos rendszerrel fékezek, és meg vagyok vele elégedve, ismerni kell a korlátait és akkor nincs baj.
Szóval én így csinálnám, ha ETZ telókat akarnék a jawamba, mert így nem kell a gyári alkatrészeket (pl. a kiflit és főleg a vázban a csapágyfészket) vágni, heggeszteni.
A gyakorlati megoldások embere vagyok, az nem válasz, hogy beleteszem "azt kész". Engem az értdekel,hogy ponotrosan hogyan. Akinek van csepptankosban vagy 634-esben ETZ teló, az írja már meg, hogy pontosan hogyan csinálta.
Hi Kacsás.
Hamarabb is jelezhetted volna, hogy belekezdesz, még mielőtt beszerezted volna a vadi új kétoszlopos szabályzódat (biztos nem volt olcsó). Nemrég - kb. 2 hete - írtam, hogy a lada/skoda/MZ/stb. elektronikus szabályzókat gyártó magyar kisiparos kérésünkre tervezett és készített egy kifejezetten 6V-os jawa dinamóra való fesszabályzót. Attól jawa-specifikus, hogy a legtöbb (pl. MZ) dinamóval ellentétben, a jawanál az állórész fix oldala nem testre, hanem a D+ra van kötve, így a másik, a száblyzott oldal feszültsége mindig a D+tól függ. Ezért ez a szabályzó nem is "sima tranzisztoros" szabályzó lett, hanem egy fet-es, ami kapcsolóüzemben működik, magyarra fordítva egy bizonyos frekvenciával kapcsolgatja a gerjesztést a test és a D+ között, a legjobban leutánozva ezzel a mechanikus rezgőnyelves szabályzót. A prototípust én le is próbáltam egy 6V 75W-os CZ dinamón, kiválóan működik. A fustolok.atw.hu-n működő kétütemű motoros közül mér többen jelentkeztek, hogy kell nekik ilyen, mert ott elég sok jawas és CZ-s van.
Olvasd el a itt a Jawa fórumon a 2007-02-25 11:38:26-os hozzászólást.
Ha át akarod venni mégegyszer a dinamót vagy a bekötést vagy bármit, akkor írd meg nekem a telefonszámodat a peti74@pannonmail.hu-ra és jól megbeszéljük.
Üdv,
Peti74
2 db Jawa250/559 szétszedve illetve alkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc! Gyári új
bovdenkészlek, felújított blokk,új küllők, felni,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
Peti74 ill. a Többi Hozzáértő!
Sikerült újra elkezdeni foglalkozni a JAWA-mmal. Nem nagyon volt időm ilyesmire, most viszont talán több jut. Tavaly beszélgettünk arról hogy TS MZ dinamót tenni rá meg ilyenek. Ezt most egy kicsit elvetettem. Most azzal kísérletezem, hogy sikerült szerezni egy vadi új kétoszlopos feszszabályzót. Van egy elég szépen kinéző dinamó állórészem is, amely tavaly át lett alakítva ehhez a rendszerhez, aztán nem sikerült előrébb jutni. Valószínű hogy eredetileg is ilyen volt, mert nem volt benne furat az előtét tekercsnek (ez a kísérletezésem azon szakaszában volt érdekes, amikor az egyoszlopos feszszabályzót szerettem volna használni). Az volna a kérdésem/kérésem, hogy egy ilyen állórész bekötését átvennénk mégegyszer, nehogy tönkretegyem az új regulátoromat. Lehet egyébként tönkretenni nem jól bekötött állórésszel feszszabot?
Szóval indulva onnan, hogy az állórész tekercssor kivezetései hova kötendők. Kell-e bele az a kis előtét tekercs, vagy elegendő ellenállás az ami a feszszab. alján van? Megvan szép épen a híd a dinamó tetején. Ebbe kell belekötögetni a vezertékeket. Melyiket mivel összekötve és hova? Azt hiszem ez lehet a fő kérdés. :)
Köszönöm válaszaitokat: a Kacsás
Háj evribádi!
Előszöri is: még csak véletlenül sem kötekedni akarok. A gumira hivatkozás végletekig történő kisarkítása annak amit írtam.
Másodszor: az etz elsőteló semmivel sem gyengébb, sőt talán(mondom talán)még erősebb, mint a jawa teló. Egy biztos, hogy konfortosabban rugózik, ezt meg én tapasztaltam
harmadszor: az emcettfékkel is ugyanolyan könnyen vizsgázik, csak kell hozzá-mint már írtam-egy diónyi gitt, meg egy jawa levonó, vagy a félig megkötött gittbe igényesen bele kell karcolni, hogy jawa. És kész is a "gyári" jawa fék.
negyedszer: kizárlólag azért írtam le, ezt az átalakítási módszert, mert így a kedves másrkatárs a megtakarított tízezrekből vehet benyát, és élvezheti a trbigyújtás nyújtotta előnyöket, meg az etz tárcsa "égtelen" fékhatását.
Egyébként oké, hogy a pal cég (amiről természetesen én is tudom, hogy a skodának, meg a jawa-nak, meg kitudja még minek gyártotta az elektromos cuccait) lett a vape, de szerintem már akkor sem tekinthető gyárinak. De persze ettől még jó, csak borzasztó drága, és szerintem közel sem ér annyit, főleg, ha más módon ugyanolyan jót lehet csinálni, negyedannyiért. 20000pénzért igazán baszhattak volna hozzá egy előgyújtászsabályzót is a srácok(különben amíg Hurka meg nem vette, én azt hittem, hogy az is jár hozzá).
Háj!
eladó egy 634 és egy 638 as vagy alkatrészenként, vagy egyben 70 ill 80 e forint, ha alkatrész érdekel akkor neki állok bontani. mindkét motor forgalomban van, és a nevemen található.
tel.: 70 3339723
mail: ttibi20@freemail.hu
Joseph!
Ne kötekedj már megint! :)
Most ennyi erővel akkor semmi nem gyári alkatrész, ami nem az adott motor/autó gyár gyártócsarnokában készül? pl.: Ha veszel egy japcsi motort, amit brembo fékkel szerelnek, akkor azon nem gyári fék van, v. Dunlop gumi van rajta, akkor az nem gyári gumi?
Háj!
A magyarországi Jawa képpviselet honlapján volt régebben egy alaktrészkatalógus, onnan ki lehet nézni az árakat, de lehet egyszerűbb, ha felhívod őket telefonon. Régen www.jawa.hu volt a honlap címe, ha jól emlékszem, de úgy látom most nem működik. A másik lehetőség, hogy aki szokott szlovákiai motorosboltba járni, az megérdeklődi ott, hogy árulnak-e, és mennyiért. Az utóbbi lehetőség valószínűleg sokkal olcsóbb.
ETZ féket én nem raknék fel. Egyrészt nehezebb levizsgáztatni, másrészt úgy tapasztaltam, hogy érezhetően gyengébb az EZT első telója, ráadásul a Jawa még kicsit nehezebb is.
sorszám: 10437 (70793)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-05 11:04:32)
De állítólag az ETZ teleszkóp gyengébb, ezért nem ajánlatos a tárcsafék miatt ezt szerelni a jawákra, nem? Okosítsatok meg, ha tévedek!
Tovabbra is azt kell mondanom, hogy nincsen igazad. Kifejezetten jawara gyartjak.....de letezik mz-re is.
Ez a ceg a PAL-bol alakult a rendszervaltozas utan, ami anno beszlaito volt.
www.vape.cz - nezd meg a termekpalettat es utana diskuralhatunk rola tovabb.
Szia,de ezt a tipust célspecifikusan a jawahoz gyárják.Persze fel lehet mókolni más 2T-re is,mint ahogy a trabi gyujtást is.Ha megnézed egy autó is így épül fel.Például:Bosch gyújtás és világítás rendszer,Monró gátlók,Securit üvegek STB.Mégis azt mondják rá hogy gyári.
A jawa és az mz fékek azért hasonlítanak egymásra,mert mind2 Brembo liszensz. Sőt, még az első teleszkópjaik is azonos rendszerüek.
Nem, nem gyári. Az igaz, hogy az új vasakat ezzel szerelik, de nem a jawa cég gyártja, hanem külső beszállítótól (vape) rendeli. Ha jól tudom egyébként akármilyen 2ütemű kéthengeresre fel lehet rakni.
Hello!érdeklődnék a cuccok iránt kéne nekem két szép állapotu kerék két kipuffogó csonkkal ill tankra a krómozás ill minden ami krómozva van az 559es jawan.Milyen árban lenne és hol találhatók a cuccok!Üdv
A Vape gyári.
Ezzel szerelik(ték) össze a 350es motorokat.
Sokan egyébklént azt mondják, hogy nem raknák rá a jawa-ra az etz féket, mert az nem gyári. Ez szerintem azért faszság, mert a kocsimon fiat ritmo fékek vannak, pedig zastava. Az eredeti féktuskóknak darabja 18000-huf lett volna, a fiatot meg meg tudtam szerezni 8000/db áron. Sőt, a ritmó fékdugója nagyobb is mint a zastava.
Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy az etkó féktuskóból az mz felírat egy diónyi gittel eltüntethető, és a helyére akár még azt is lehet írni, hogy ducatti, viszont a gyári töredékéből kihozható, és ugyanolyan jó, ha nem jobb. Ha megveszed a gyári féket, akkor is kell villát cserélni, kereketfűzni stb.
A trabi gyújtás is kijön max 10000-ből, és a vape sem gyári.
A legolcsóbb megoldás: etz kerékagy féktárcsával, etz lengéscsillapítók, etz főfékhenger és féktuskó, trabi hall gyújtás. Ez nemcsak hogy olcsóbb, mintha gyárit vennél, de az etz első csillapító szerintem komfortosabb rugózást is biztosít, mint a gyárid.
Egyébként teljesen leszarják, hogy tárcsafék, vagy dobfék. Legalábbis a jardok tuti...
sorszám: 10429 (70750)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-05 11:04:32)
2 db Jawa250/559 szétszedve illetve alkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc! Gyári új
bovdenkészlek, felújított blokk,új küllők, felni,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
Az elektronikus gyújtásnak azon kívül, hogy nem kell X km után gyújtást állítani még milyen pozitív hatásai lettek a motorodra?
Kicsit erősebb lett/jobban reagál a gázadásra?
Ezek jó hírek! :) Valahol utána tudnál nézni esetleg, hogy pontosan mennyiből is jönne ki a tárcsára való átalakítás? Ha 35-40-be beleférne, akkor télleg elgondolkodnék rajta.... Enyémbe szinte tuti nem kötnének bele, mert TWIN SPORT, és ráadásul 90-es évjáratú, ezt már simán be lehet magyarázni tárcsás változatnak....
Ti megkaptátok már az új teljesítményadós csekket? Nekem 1920 Ft/év 638-asra! Olcsóbb lett!
Nekem 1 éve 22ezer Ft-ból jött ki a VAPE gyújtás postaköltséggel együtt.
A tárcsaféken én is gondolkodom. kb. 2 éve 30 ezer Ft körül volt az ára, ha jól emlékszem, azóta biztos nem lett olcsóbb.
Szerintem a gyári Jawa tárcsafékkel simán meg lehet úszni egy műszaki vizsgát. Nem hiszem, hogy utánanéznek, hogy melyik évtől voltak gyárilag tárcsafékesek a Jawa-k, mondani meg lehet bármit.
Persze, ha nem a közlekedésfelügyeletnél akarod vizsgáztatni, hanem valami magán cégnél, ott szerintem még simább a dolog (persze kicsit drágább is)
Van olyan hely, ahol MZ fékkel is átengedik.
Üdv.!
Szia, nekem a főtengelyanya kellene ami amiről hajtja a ford.szám mérőt. Van ilyened, vagy valakinek?
hahó!eladnám 634-es oldalkocsis fogatomat. egy év műszaki , szép állapotban , hobbymotorként használt .kettő van ezért adnám el az egyiket!érdeklődni menkosanko@t-online.hu 30 2999130 üdv sanko
Eladó 638 főtengely,beépíthető, hengerpár, alapméretes, hengerfejpár, váltó alkatrészek, új szimeringek, fényszóró,ford.mérő.
fullkopy@msn.com
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|