hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Kacsás
válasz erre | email2007-03-14 13:17:05
Szóval az állórész az 75W-s, mert nem volt rajta elegendő furat, amikor szerettem volna egyoszlopos rendszert rászerelni + az előtét tekercset. A forgók 001-esek, (ez nagyon hasznos info, megjegyzem), tehát nem biztos h. összevalók. A feszszab olyan amit írtál.
A színeket a könnyebb azonosíthatóság miatt írtam, természetesen nem kizárólag azok alapján nézelődök. Viszont ez a vezeték köteg, még az eredeti színeket tartalmazza (összenéztem az itt letölthető kapcs. rajzzal) Vannak benne természetesen toldások, emiatt a külső mizéria miatt.
sorszám: 10520 (71250)
(előzmény: peti74, 2007-03-14 11:47:33)

 
 
magush
válasz erre | email2007-03-14 12:48:25
B.A.T.III!

ürítsd a postafiókodat, küldtem volna neked emilt, de tele van!
Vagy csinálj gmailt!
www.gmail.com
sorszám: 10519 (71249)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-14 11:47:33
Hi Kacsás.

Ha lehet, akkor soha ne úgy tanuld meg, hogy "zöld drót-kék drót".
Mindig azt jegyezd meg, hogy a dinamó melyik pontja menjen a fesszabályzó melyik pontjára.
Aztán onnantól kezdve már olyan színnel oldod meg, amilyennel akarod.
Azt értem, hogy kétoszlopos, mechanikus PAL szabályzó lesz hozzá, de az még nem világos, hogy milyen dinamó lesz a nyertes, 45 vagy 75W-os ?
Igazából a csepptankosok 45W-os dinamójának állórésze és a kockajawak 75W-os dinamójának állórésze elektromosan teljesen egyforma, mindössze kívölről különbözik, mert a 45W-os dinamón van még egy luk a rászerelt fesszabályzó miatt.
A teljesítménybeli (terhelhetőségi) különbséget egyedül a forgórész vezetékeinek vastagsága adja.
Tehát a 45W-os forgórész több, de vékonyabb (kb 0,5-0,6 mm-es) míg a 75W-os forgórész kevesebb, de vastagabb (kb 1 mm-es) rézdrótból van tekereve.
Ha nem vagy biztos benne, akkor a forgórész tetején a kommutátor barna bakelitjében van egy dombirú felirat, a 45W-osokon 001K van, a 75W-osokon 000K.
Na milyen dinamód lesz ?
sorszám: 10518 (71245)
(előzmény: Kacsás, 2007-03-13 13:51:29)

 
 
Kulio
válasz erre | email2007-03-14 10:20:17
Üdv!

Valakik miskolc környékén nem terveznke a hétvégére túrát????
sorszám: 10517 (71239)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2007-03-14 01:20:33
Ja, most látom h. látszik a hozzászólás tetején a cím. Gratula aki csinálta az oldalt!
sorszám: 10516 (71231)
(előzmény: Kacsás, 2007-03-14 01:19:31)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2007-03-14 01:19:31
Helló!

2cv6@citromail.hu a címem. Köszi ha küldesz képet, várom.

Haho: M
sorszám: 10515 (71230)
(előzmény: peti74, 2007-03-12 23:21:10)

 
 
Kulio
válasz erre | email2007-03-13 18:16:27
100 felett már nem hallani a motor csörgését, csattogását :D:D nagyon jóóó
sorszám: 10514 (71204)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2007-03-13 13:52:47
Kék a battery úgy emlékszem...
sorszám: 10513 (71192)
(előzmény: Kacsás, 2007-03-13 13:51:29)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2007-03-13 13:51:29
Haho!

Nem feszszabin. nem nem. :) Zöld drót, kék drót a kérdés.
sorszám: 10512 (71191)
(előzmény: peti74, 2007-03-12 23:21:10)

 
 
iug3
válasz erre | email2007-03-13 13:23:27
Sziasztok!
Szétszedtem a 638-as hátsó lengővillájának a csapágyazását, és van benne 1-1 réz v bronz sűrű szövésű hálóból persely egy hüvely körül, a hüvelyben van a villa tengelye. Ennek a bronz hálónak szerintetek mi a célja? A tengely a hüvelyben simán elfordulhat ha akar. Ez a broz háló hézagolna? El van kopva az egyik oldalon, kicsit megszorult,(zsírhiány) így ez a bonz háló kikopott.
sorszám: 10511 (71190)

 
 
ATTILA26
válasz erre | email2007-03-13 10:09:21
Köszi de Baján lakom.
Amugy pont ijet néztem és 2900 ft.
Egyben a tilisztor+trafó.
Szerintem veszek egyet aztan megirom ez e volt a baja.
sorszám: 10510 (71180)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-13 08:53:33)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-13 08:53:33
Az elektronika ritkán "öregedik el", a kihagyás inkább gyertya... de az is lehet, hogy gyenge a lendkerék-mágnes. De mindezeket csak cseredarabok kipróbálásával lehet kideríteni. Amúgy van egy babetta tirisztorom, az a fajta, ami trafóval egyben van, ha közel lakol Gazdagréthez, szívesen kölcsön adom egy próba idejére...
sorszám: 10509 (71177)
(előzmény: ATTILA26, 2007-03-12 23:07:20)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-12 23:21:10
"Ez úgy néz ki ugye, hogy a M az állórész szabad vége, D az állórész másik vége és a szénkefe közös pontja? Na ez az egész mehet a feszszabályzóba, ahol még hozzájön egy B, mint Battery (+) vége és szinte kész is vagyunk."

Ez teljesen stimmel, jól látod.

Mostmár csak az 51-es és 61-es pontok bekötése van hátra. Ebből az egyik a Battery, a másikat, pedig hova?

Na ezt pontosítsuk. Hol is vannak ezek az "51" és "61" feliratok ?
(De ugye nem a 45W-os állórészre szerelt fesszabályzón ?)

Amúgy holnap pont egy ilyet csinálok, majd készítek róla fényképeket, hogy egyértelmű legyen.
sorszám: 10508 (71169)
(előzmény: Kacsás, 2007-03-12 14:41:25)

 
 
ATTILA26
válasz erre | email2007-03-12 23:07:20
Köszönöm a hozászólásokat,de eddig tökéletesen ment,szerintem elöregedett a tilisztor.
A kinézete alapján az eredeti lehet(74 es gyártmány.)

Ja és pont most,hogy haza értem vele meleg volt a motor,meg minden és még most is szagatot mikor lasult a járgány.

Szóval aki ért ehhez,lehet ez a tilisztortól?
Szakadozva indul,és még meleg motornál is néha ha lasulok szagat....
sorszám: 10507 (71168)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-03-12 15:45:34
Kacsás!

Nem beleszólok, de majd a Peti úgyis mondja, h jó-e amit mondok..
Szóval nekem is ki van cserélve a dinamó a 250esen 75W-ra külön fesszabival..
Úgy néz ki, hogy a fesszabi D pontja felel meg a 61es pontnak, a B pont meg az 51-nek.Tehát a gyújtáskapcsoló 30as pontjára kötöd a B pontot, a töltésvisszajezőre meg a D pontot..
A dinamó és a fesszabi között értelemszerű a mese..
sorszám: 10506 (71142)
(előzmény: Kacsás, 2007-03-12 14:41:25)

 
 
California
válasz erre | email2007-03-12 15:16:26
Köszi !
Érdekelne olcsó, pikk-pakk elektronikus gyújtás, macerák nélkül.
sorszám: 10505 (71139)
(elözmény: Joseph251, 2007-03-02 17:01:28)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2007-03-12 14:41:25
Halihó!

"azért egy fúrógéppel átforgatni egy 250-est még gyertya nélkül sem mehet"

De igen. :) A motoron volt gyertya nélkül. (+) feszültséget mértem úgy emlékszem, de még ezt akkor este ellenőrzöm. Kétoszlopos, mechanikus Jawa szabályzót szeretnék rátenni. Ez úgy néz ki ugye, hogy a M az állórész szabad vége, D az állórész másik vége és a szénkefe közös pontja? Na ez az egész mehet a feszszabályzóba, ahol még hozzájön egy B, mint Battery (+) vége és szinte kész is vagyunk. Mostmár csak az 51-es és 61-es pontok bekötése van hátra. Ebből az egyik a Battery, a másikat, pedig hova? (D-be?)

Köszi-köszi: M
sorszám: 10504 (71137)
(előzmény: peti74, 2007-03-12 13:01:49)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-12 13:01:49
Hi Kacsás.

Jó lesz az, két dolog miatt. Egyrészt mert azt írod, hogy amikor az állórész szabad végét testre tetted (öngerjesztés), akkor elég rendesen lefékezte a fúrót, ami azt jelenti, hogy komoly áram indult benne, és hatás-ellenhatás ugye.
Másrészt ha a fúró üresben forog 2800-at, terhelve valamivel kevesebbet, ott meg van 10-12 V, mivel öngerjesztésen a fordulatszámmal négyzetesen nő a dinamó feszültsége így 4500-5000-en simán megvan az a 25 V.
Szóval eddig megvagyunk.
Amúgy hadd kérdezzem meg, hova volt felszerelve a dinamó, miközben a fúróval forgattad ? Gondolom nem a motorra, mert azért egy fúrógéppel átforgatni egy 250-est még gyertya nélkül sem mehet.

Azért kérdezem, mert a következő lépcső beállítani azt, hogy a dinamó pozitív feszültséget adjon le(átpolarizálás). Itt minden bekötés marad úgy, mint a fúrógépes próbánál, az egész csak attól függ, hogy az elején az állórész milyen polaritást "jegyzett meg" uoljára.
Szóval, ha a dinamó fúrógéppel forgatva pozitív feszültséget adott le, akkor minden oké, nem kell külön polarizálni.

Ha negatívat adott le eddig, akkor egy akkut (lehet nyugodtan egy 12V-os autóakku is) köss rá néhány másodpercre úgy, hogy az akku negatívot letesteled a motoron, a pozitívot meg hozzáérinted ahhoz a ponthoz, ami az áramtermelő szénkefe és az állórész egyik végének közös pontja.
- Ha egy rögtönzött, csapágyazott próbpadon van a dinamó (mint pl. nálam otthon) akkor a 12V meg kell forgassa a dinamót másodpercenként akár 3-4 fordulattal is. Ekkor akár mehet neki a 12V 10-15 másodpercig is, mert a forgórész vezetékein eloszlik az áram.
- Ha a motorban van a dinamó, akkor kivett gyertyával lehet hogy mozdít is majd a főtengelyen, de mivel nem tud forogni, csak max mozdul egy kicsit és megáll, akkor a 12V-ot csak 3-4 másodpercig hagyd rajta, mert a forgórészben csak néhány vezeték kapja meg a teljes áramot, és akkor hamar megéghet.

Ezután jön majd a fesszabályzó bekötése. Ha MZ e-szabályzót akarsz belettenni, akkor már csak annyit kell tenned, hogy az állórész eddig testelt vége testen is marad fixen. Az állórész másik vége, ami eddig a szénkefén volt, az kell onnan leválasztani és az lesz a DF (vagyis gerjesztés vezérlése).
Az áramtermelő szénkefét pedig kivezeted, az lesz a D+.
De már nem emlékszem pontosan, hogy mit is beszéltünk telefonon, milyen szabályzót.

Üdv,
Peti
sorszám: 10503 (71129)
(előzmény: Kacsás, 2007-03-12 10:03:19)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2007-03-12 10:03:19
Sziasztok! Szia Peti74!

Na sikerült a 7végén odáig eljutni, hogy összeraktam a rendszert odáig, hogy magát a dinamót kipróbáljam. Az akksi nem bírta sokáig, így a forgatást nem a motorral, hanem fúróval végeztem, ami 2800 rpm-mel megy. A legjobb eredmény 10-12 V volt, ill. az hogy a fúrót (miután az állórész szabad végét odatettem a testre) majd kicsavarta a kezemből. :)
Az állórészt megmértem, az gyönyörűen hozta a 3 Ohm-ot, pont azt a szép értéket, amit mondtál. (Valszleg tehát az jó.)
Akkor marad a forgórész, ami amúgy is gyanús volt. Egy jópárat kipróbáltam közűlük, de hát a legjobb is jóval alatta marad a 25V-s értéknek.

Na ezek után mit szólsz?

Várom válaszod: SzM
sorszám: 10502 (71123)

 
 
AdriánJawa
válasz erre | email2007-03-12 08:43:04
2 db Jawa250/559 szétszedve illetve alkatrészek eladók krómozott illetve ujj alkatrészek 2 motornyi cucc! Gyári új
bovdenkészlek, felújított blokk,új küllők, felni,stb
Nandg@freemail.hu 06706240112 bármikor hívhatsz!
sorszám: 10501 (71122)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-12 07:39:40
Vedd meg üzembentartóival, akkor se eredetvizsga, se semmi, csak egy 6000 Ft-os forgalmit kell csináltatni.
Ami a tanácsot illeti: addig jó, amíg nem küldik ki. Addig is neked kamatozik a pénz. :-)
sorszám: 10500 (71118)
(előzmény: Kulio, 2007-03-11 22:14:21)

 
 
Kulio
válasz erre | email2007-03-11 22:14:21
Egy Izs-t szerettem voln jawa mellé, de hát ha belegebedek se tudom kiperálni a papírok költségeit. :S Bezeg ha kissebbség lennék, se kolidíjat, se bérletet, se könyvet, se semmit nem kellen vennem...
Nekem a sújadóról szóló csekekl kiküldték kb 2 hete ajánlott!!! levél formájában:D:D Elég szánalmasak. De hát szegény tanácsi dolgozókat ne bántsátok. Az informatika világában olyan sok gond nehezedik rájuk. Majd küldik a papírt, ha végeztek mindennel. Furcsa, hogy ha nem adok le egy jegyzőkönyvet időben, már készítika kötelet a nyakamra :S:S:S
Na mindedj Széles utat, gumifákat
sorszám: 10499 (71114)

 
 
yodamester
válasz erre | email2007-03-11 21:30:44
oké,köszi
sorszám: 10498 (71113)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-11 12:41:33)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-03-11 21:01:41
Szóval akkor forduljak a.....Polgár úrhoz a...Jenőhöz...a polgármesteri hivatalban? Ez kizárt dolog mer nem tudom.:DDDD
sorszám: 10497 (71112)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-11 20:46:10)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-11 20:46:10
Nem az apeh küldi, hanem a tanács. Egyébként ha megnyugtat: még nekem se jött ki. Jól megszívták, mert újra ki kell számolniuk az összes kerületi lakos összes járművének az adóját az új szabályok szerint, és gondolom nincs erre a giga melóra elég emberük, azért késik a csekk. Ne félj, majd megjön, nem felejtik el. :-(
sorszám: 10496 (71110)
(előzmény: Powerarc, 2007-03-11 19:23:33)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-03-11 19:57:45
Heló egyrész több szivatás kéne neki meg melegitsd be mert van ilyen motor amit melegiteni kell pl:a rometunk meg a komárunk is ilyen azt hiába szivatom meg ugy hogy már mindenhol folyik a benzin akkor is be kell melegiteni ami kb fél perc-1perc.Nem üzemmelegre de ennyi kell neki.
sorszám: 10495 (71106)
(előzmény: ATTILA26, 2007-03-11 10:33:34)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-03-11 19:29:48
Milyen "vasat" újítottál be?
sorszám: 10494 (71101)
(előzmény: Kulio, 2007-03-11 18:31:21)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-03-11 19:23:33
Nem tudtad hogy ebben az országban minden a lenyúlásról szól? Az meg főleg bosszantó, hogy ezek a költségek aránytalanul magasak a vas árához képest. Viszont fura, hogy az APEH még nem küldte meg mennyit is kell perkálnom, ennyire nem sürgős nekik?:DDDD
sorszám: 10493 (71100)
(előzmény: Kulio, 2007-03-11 18:31:21)

 
 
Kulio
válasz erre | email2007-03-11 18:31:21
Szeretem a bürökráciát!!!

Sok mindent szeretek, tisztelek ebben a porfészekben, amit valaha országnak neveztek... sajna igencsak megindult a lejtőn. De legalább egy valami működik. Úgy tudják lenyúlni az embert, hogy az nem tér magához.
Megjött az ösztöndíj, meg egy kis spórolt pénzem is volt, hát újítsunk be egy másik vasra. Csak én kis naív nem gondoltam rá, hogy 40-50 e Ft között lessz a papírmunka. Könyörgöm 4 aláírás az egész!!!!!!!!!!!!!!!
Vivát politika, jogászok
sorszám: 10492 (71099)

 
 
papa
válasz erre | email2007-03-11 17:19:35
Sziasztok!
Ma elővettem a vasat, megsubickoltam,beletettem az aksit, megszívattam és az első billentésre duruzsolt mint egy doxa, jelzem ősz óta nem volt beindítva. Ennyi jelent az elektromos gyújtás, és a karbantartott motor. Utánna meghajtottam mint zinger a varrógépet, már nagyon hiányzott egykis billegés, hálistennek itt a jó idő.
Mindenkinek kívánok széles utat, ocsó benzint a mi mostanába igen ritkaság, és balesetmentes közlekedést.
Üdv papa!
sorszám: 10491 (71095)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-11 12:41:33
előzetes egyeztetés alapján bármikor. Azt meg már írtam, hogy bp. gazdagrét (gyk: XI. ker) írjá mélt, és megdumáljuk.
sorszám: 10490 (71081)
(előzmény: yodamester, 2007-03-11 11:48:43)

 
 
yodamester
válasz erre | email2007-03-11 12:28:41
20/4449727
sorszám: 10489 (71080)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-11 08:47:58)

 
 
yodamester
válasz erre | email2007-03-11 11:48:43
szia!
mikor,hol?
sorszám: 10488 (71076)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-11 08:47:58)

 
 
szejam
válasz erre | email2007-03-11 11:47:04
Ígérj alá és tiéd a meló!
sorszám: 10487 (71074)
(előzmény: peti74, 2007-03-11 10:54:17)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-11 11:42:56
Sziasztok.

A napokban jónéhány embernek megadtam azt telefonszámot, ahol tud rendelni magának kifejezetten 6V-os jawa dinamóhoz való elektronikus fesszabályzót (Mecseki)
És aztán írtam azt is, hogy kipróbáltam és mivel a pozitív testelésű dinamókat (cseptankos jawa) elég egyszerű átpolarizálni negatív testelésűre, így a régi szabályzót lekötése után a csepptankos dinamóhoz is minden további nélkül hozzáilleszhető ez a Mecseki féle elektronikus fesszabályzó.

Nos, régebben írtam azt is, hogy az egész onnan indult, hogy az évek óta kapható MZ 6V elektronikus szabályzó nem jó a jawa dinamókhoz, mert másképp szabályoz.

A jawa tényleg másképp szabályoz, mint az MZ, de attól még az MZ e-szabályzó jó hozzá, csak ügyesen kell bekötni.

Tegnap este egy egy csepptankos jawa eredetileg pozitív testelésű, 45W-os dinamót átpolarizáltam (negatív testelésűre), majd az állórész vezetékeit átkötöttem az MZ szabályzási rendszerének megfelelően, és láss csodát az MZ 6V elektronikus fesszabályzó immár tökéletesen működik a jawa dinamóval, kiváltva ezzel a mechanikus szabályzót.

kép az MZ szabályzóról

Sőt, a jawa dinamó melett szól, hogy PAL-ék annak idején tudtak valamit, mert (a hajdu centrufigamotorral kb. 1100 -1300-as fordulattal forgatott) próbapadon a 45W-os jawa dinamó az MZ 6V-os szabályzóval egy 6V21W-os izzót meghajtott 6V-tal és 3,5A-rel, ami azt jelenti, hogy ezen fordulaton már képes leadni 20W-ot, tehát az 1500-as fodulaton a 45W is nagyjából igaz.

A lényeg, hogy aki szenved a 6V-os Jawaja töltésével, és elektronikus szabályzót szeretne
az választhatja bármelyik elektronikus szabályzót a kettő közül.

Aki elektronkius gyújtást is szeretne a 6V-os motorjába az állandóan problémás hülye kis megzakítók helyett, annak különösen ajánlott előtte valamelyik elektronikus szabályzó beszerlése, egyrészt a negatív testelés miatt (ha eddig nem az volt), másrészt a mechanikus áramkapcsolók alapjárat környéki problémáinak kiküszöbölésére.

Üdv,
Peti74
sorszám: 10486 (71072)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-03-11 11:29:34
Nekem ilyet anno mosás után szokott csinálni, mikor párás lett a pipa. Nézd meg hogy a pipa, kábel rendben van-e, nincs-e szakadás valahol. Multiméterrel könnyen kimérhető.
A másik dolog, hogy hidegen az enyém se szeretett menni, indítás után kellett egy kevés melegítés, és utána is kellett pár száz méter, hogy rendesen menjen.
sorszám: 10485 (71068)
(előzmény: ATTILA26, 2007-03-11 10:33:34)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-11 10:54:17
Ami a 12V-os jawakba szerelt trabi gyújtást illeti, ennél egyszerűbben tényleg nem lehet. Magam is ezt a linket javasoltam volna.

Amúgy én is 15ezerért szoktam berakni kompletten a 2 hengeres, 6V-os motorokba (csepptankosba, 634-esbe, CZ-be) a gyújtáselektronikát, de ott csak a jeladót veszem a bontóban, a panelt nem (leginkább mert ilyen nincs), azt én rakom össze, kivágom az új alaplapot 2-es rozsdamentesből, pozicionálom,
kábelezem. Egyedül a mágnes távtartóját csinálja egy esztergályos bácsi.

Üdv,
Peti74
sorszám: 10484 (71065)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-10 21:50:38)

 
 
ATTILA26
válasz erre | email2007-03-11 10:33:34
Sziasztok van pár kérdésem.
Mier lehet az,hogy szagatva indul a motorom?
A gyertya tiszta,benzin van.

De elindulasnal 3 métert megy a moor utana nem aztan megint..
és igy akar 6 szor is mire nehezen felgyorsul,utana már megy.

Mejik alkatrész csinálhat ijen problémat?
Ez egy babetta...
sorszám: 10483 (71064)

 
 
latzko
válasz erre | email2007-03-11 10:30:08
Köszi Zapkorte, megnézem!
sorszám: 10482 (71063)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-10 21:50:38)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-11 08:47:58
Egy 15e-ért belevarrom neked, és van esztergám is itthon. Bp, Gazdagrét.
sorszám: 10481 (71062)
(előzmény: yodamester, 2007-03-11 08:01:49)

 
 
yodamester
válasz erre | email2007-03-11 08:01:49
sziasztok!
12v trabi gyujtást keresek ,alaplap van esztergálást intézem,utána bekellene szerelni,van ilyen kolega bp közelében?ha van kérnék egy árat mennyibe lenne a buli

sorszám: 10480 (71061)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2007-03-10 23:36:04
Hello mindenkinek. Az lenne a kérdésem, hogy a Jawa 350-638 Twin sporton hol van a
gyújtótekercs, vagyis az alternátorból melyik kábel vezeti ki a gyújtótekercs áramát? Előre is kösz.
sorszám: 10479 (71058)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-03-10 23:36:00
Köszi Zápkörte a linkajánlást, de sajna Nekem nem hiszem, hogy menne a beszerelés. Jobb ezt szakemberre bízni mint Peti74.
sorszám: 10478 (71057)
(előzmény: Zapkorte, 2007-03-10 21:50:38)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-03-10 21:50:38
www.vttoth.com/~gandrassy/jawagyujtas
sorszám: 10477 (71056)
(előzmény: latzko, 2007-03-10 15:37:51)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-03-10 20:58:05
Hi Peti74 ! Egy kicsit átruccantam a Füstölőktől. Na szóval Netretek úrral terveztük, hogy valamikor tavasszal megcsináltatjuk a gépeinket tranzisztoros gyújtásra. A gépem egy Jawa 638-as, 86-os. Netreteké Jawa TS, aszem 90-es évjáratú. Na szóval érdekelne minket a dolog, de mindez mennyibe kerülne? Ha esedékes lesz a dolog a telefonszámodon hívni fogunk. Siminek megvan azt hiszem.
sorszám: 10476 (71054)
(előzmény: peti74, 2007-03-10 15:25:53)

 
 
latzko
válasz erre | email2007-03-10 15:37:51
Hi peti74! Igen, a megszakítókkal való babrálás elkerülése a cél. A motor: 638-as, 12V-os, nem túl régi. Végülis az érdekelne engem, hogy pontosan mi kell hozzá, és hol tudom beszerezni?
sorszám: 10475 (71029)
(előzmény: peti74, 2007-03-10 15:25:53)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-10 15:25:53
Hi latzko !

Igen át lehet, jónéhány jawa gyújtása már át van alakítva. Csak a pontosság kedvéért , nem kötözködésből: nem tirisztorosra, hanem tranzisztorosra van átalakítva. A lényeg, hogy belerakható egy súrlódó alkatrészek (megszakítók) nélküli, utánállítást nem igénylő elektronikus gyújtás. Gondolom az lenne a cél, hogy a megszakítókkal való nyűglődést végre elkerüld, ugye ?

Írd meg, hogy pontosan milyen motorod van, és akkor megmondom, hogy milyen lehtőségeid vannak.
Még 6V-os motorba is minden további nélkül lehet ilyen csinálni, még a régi csepptankos jawak-ba is, nekem is ilyen van.
A legegyszerűbb, ha elhozod és én megcsinálom Neked, de ha szeretsz barkácsolni, és egy kicsit konyítasz az elektronikához, akkor magad is próbálkozhatsz.
sorszám: 10474 (71028)
(előzmény: latzko, 2007-03-10 12:44:39)

 
 
latzko
válasz erre | email2007-03-10 12:44:39
Hello mindenkinek, egy kérdésem lenne, ha tud valaki segítsen: át lehet-e alakítani a 350-es megszakítós Jawa-t tirisztorosra,és vajon hogyan, mivel?
sorszám: 10473 (71017)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2007-03-10 09:03:29
Ok.
sorszám: 10472 (71006)
(előzmény: csnorbi, 2007-03-10 08:14:53)

 
 
csnorbi
válasz erre | email2007-03-10 08:14:53
Vulgáris voltam :)) . Ez esetben elnézést!

Felőlem aztán hirdethet...5ft-os alkatrészeken ugysem fog meggazdagodni...
sorszám: 10471 (71004)
(elözmény: Joseph251, 2007-03-09 23:21:00)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu