:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nagyon nem kell érteni az idősebbeknek a jogi herce-hurcát. Azért kell belírni az üzembentartói szerződésbe a teljes jogi és anyagi felelőséget, mert az eladó fél ettől általában megnyugszik. El kell Neki mondani, hogy ha bárhonnan keresik a motorral kapcsolatban hivatalos ügyben akkor csak mutassa be az üzembentartói szerződést. Akkor ha netán az öreg meghal és az üzembentartót keresik a hagyaték megoldás miatt, na akkor jö el az adás-vételi szerződés -mely biankós- ideje. Akkor sajnos ki kell tölteni és névre iratni a motort. Egyedül ez a genge pontja enk, de az esély elég keés rá, hogy ez bekövetkezzen. Nem biztos, ogy az eladó elhalálozik ilyen hamar, bár nem tudom hány éves. Az sem biztos, hogy a rokonok nekiállnak kavarni az eladott motor után, mivel nem nagy érték és többe kerül ennek a jogi herce-hurcának a költsége mint maga a motor. Elég kevés esély van rá, hogy ezt végig csinálják. Túl sok itt már egyébként a "ha". Ha meghal, ha a rokonok. A súlyadót egyébként vagy a tulajdonos vagy a bejegyzet üzembentartó fizeti. Olyan nem létezik, hogy a tulajdonos és az üzembentartó is fizessen súlyadót. Egy jármű után csak egy valaki adózhat. Az adás-vételi szerződést vagy az üzembentartói szerződést a volt tulajdonosnak be kell vinni az Önkormányzathoz leadni, lejelenteni, hogy a gépet eladta vagy üzembentartóival átadta. Természetesen egy fénymásolt példányt ott kell hagyni, azt a tulajnál maradt szerződés hátulján át kell vetetni velük. Ha később mégis megkeresik akkor csak a szerződést ezen példányát kell az orruk alá dugni. Hogyha simán adás-vételivel adja el valaki a járművet a hivatalos helyekről ugyanúgy később kereshetik mintha üzembentartóival adta volna el. A nyilvántartás Magyarországon még nem a legtökéletesebb sajnos. Egyébként nem egy jármű volt már a birtokomban üzembentartói szerződéssel, sőt ! A jelenlegi Jawa-m is ilyen szerződéssel van a birtokomban / mellete természetesen van biankós adás-vételi is /. Soha, semmilyen problémám ezzel kapcsolabtan még nem volt. Jogilag elfogadott, beleköthetetlen és ami a lényeg, hogy olcsóbb. Az eladónak meg teljesen mindegy, hogy milyen módon adja el a járművét, lényeg, hogy szerződés legyen a kezében.
Zsiványka, nem haragudj, nem támadlak, csak elmondom a saját meglátásomat, miszerint az idős bácsikák (meg nénikék) úgy általában az ilyen jogi "hercehurcákat" szinte soha nem értik, még az azt se, hogy mi értelme az egésznek. Sőt néha még az adávételtől is képesek visszalépni, mert azt hiszik, hogy a nagy kavarás, meg az sok "itt írd alá, ott írd alá" arra megy ki hogy kisemmizzék őket.
A spórolással egyetértek, mert pl. az én trabantomat is egy pécsre bejelentett kollégám üzemelteti, így nekem kicsi a biztosítás, neki nem vezik el 2 év alatt a B10-e, mert most épp nincs autója, és én meg átrakhatom a B10-emet a másik autómra (ami egy 12 éves favorit).
De ő fiatal és rugalmas, a bácsika meg nem. Mi van pl. -neadjisten- halálesetkor? Hagyaték alá kerül? A rokonok kapzsik ? Kitudja?
Súlyadó ? Minden évben elmagyarázni az öregnek, mikor levelet kap a tanácstl ?
Értem én, hogy a sok felesleges "sarc" arra sarkallja az embert, hogy ahol tud spóroljon, de ez az eset szerintem nem olyan. Itt nem éri meg, mert a későbbiekben gondot okozhat.
Én azt mondom, hogy biztosan nem költenék pénzt olyan motorra (gumi, alkatrész, javítás, olaj, króm, fényezés, tükör, bármi...), aminek nem én vagyok a tulajdonosa.
hali Simi! Mi van nem dolgozol?
Hali Csehcsoda !
Végre, hogy előkerültél. A TS-125 miatt írtam már neked egy csomó Mailt, de egyikre sem válaszlotál. Remélem csak azért mert nem voltál gépközelben. Érdeklődnék, hogy mikor mehetek a mociért, mert ugyebár megigérted, hogy nem árulod és nem adod el másnak !
Üdv: Simánszki- Százhalombattáról
Hali Lacika! Csak jótanácsként mondom ogy a épet ne muszáj átiratnod. Ha az eladó nevén van a gépsárkány akkor köss vele üzembentartói szerződést. Megúszod így az eredetiség vizsgát ami elég húzós. Így kb: 6.000 Ft-ra jön ki a pappír költség. Ha így csinálod akkor viszont az öreggel írjatok egy biankós adás-vételi szerződést. A szerződésen az eladó rész legyen kitöltve az eladó aláírásával és a szerződésbe írjátok bele, hogy Te lemondasz az eladás napján a motor üzembentartói jogodról. A szerződést Neked is alá kell írni mint üzembentartó. Tehát a vételkor két szerződést kell csinálni. 1./ Üzembentartói ami Te és eladó közt születik meg 2./ Biankós adás-vételi melyen csak a tulajdonos adatai szerepelnek meg a Te lemondó nyilatkozatod. Még annyit, hogy az üzembentartóira írd rá, hogy a motor átvételét követően minden anyagi és jogi következményt vállalsz. Ez takarja a biztosítás, súlyadó fizetését valamint pl: ha túl gyorsan mész akkor a vele járó jogi procedúrát. Ha kell szívesen távsegítek a szerződés megírásában.
Szia Laci !
Az 559-es egy nagyon hálás, aranyosz kisz motor. Igazi igásló.
Nagyon tartós darab, tényleg egyszerű, mint a faék, és tényleg könnyű szerelni.
Én 6 évig ilyennel jártam, és ma is megvan. Ha a motor jól van összeraka, nincs konstrukcós hbája, akkor sztem a 100 km/h-t el lehet vele érni, a 90-es utazó is lehetséges.
A fékeket is megfelelőre meg lehet csinálni, a felszabályozás, az új ferodol és egy illesztés esztergával csodákra képes.
Az elektromos rendszerét pedig tényleg minimális ráfordítással megbízhatóvá lehet tenni (egy dióda az egész), egy átkábelezés itt is csodákra képes, főleg hogy tényleg kevés vezeték van benne.
Gyakorlatilag az a típusú motor, aminek a rendbetételénél tényleg a esztétikai munka (krómozás, fényezés) a leghúzósabb tétel.
Például : kerék felújítás( új felni, új küllőkkel, centírozva, dob szabályozva) = 20 ezer.
Pár új kipufogódob ~ 25k.
Pár könyök krómozás ~ 5k.
Tipikusan az a motor, ahol az esztétika igen megbízható alap a vásárláshoz.
Igazából látni kéne, mert én pl. elbontottam már vagy 10 ilyet az évek folyamán, láttam már szép állapotban lévőt, és igazán rosszat is. Ha tudnál 1-2 fényképet csinálni róla, akkor jobbban tudnánk véleményt mondani.
De ha mondjuk jelképes összegért adja (25-30ezer), akkor mindenképpen érdemes lehet rábukni. A lényeg, hogy a papírjai rendben legyenek, szóval valóban az öreg legyen a bejegyzett tulajdonos.
Avval még számolj, hogy a "papírmunka" legdurvább esetben elérheti a 50ezret.
eredetviszga ~ 14k
biztosítás ~ ~4k (1 évre)
átírás ~ 5k
3+3 betűs rendszám ~ 4k
forgalmi+törzsk ~ 16k
műszaki ~ 4k
útvonaleng. ~ 3 k
Ehhez még adjál hozzá egy pár új gumit ~ 10k, mert ugye nem 35 éves gumikkal akarod használni.
Hali!
Egyszerű, mint a barlangrajz, jól szerelhető, karbantartható. Nyomatékos, ám nem túl gyors motor, 80-as utazónál többre ne számíts, de azt két emberke alatt is tudja, hosszú távon is. A fékek nem túl harapósak, nagyon előre gondolkodva kell vezetni, féktávot szigorúan tartani. Alkatrészt lehet hozzá találni, nem ritka típus. A fogyasztása 4l alatt marad, biztosítása nevetséges. (Nekem 1446 egy negyedév.) A lengővilla perselyezése szokott kikopni, akkor a hátsó keréken nagyon sokat lehet oldalirányba mozdítani, aztán elektromos problémák szoktak lenni, amíg át nem alakítja az ember elektronikus fesszabosra. Kb. ennyi.
Nekem nagyon bejött, lassan nyolc éve dörmögtetek egyet. Olyan vele gurulni, mint valami időutazás, a csajok pedig imádják. ;)
Sziasztok! Van egy eladó jawa250/559-es motorkerékpárom felújítás előtti állapotban, vagy alkatrésznek 20000 Ft-ért. Kérésre emailben képet küldök!
Sziasztok!szeretném a segítségeteket kérni!Van egy öreg ember akinél már 7 éve áll a garázsban egy 250-es 559-es típusú Jawa!Szeretném megvenni tőle,de előbb a véleményetekre lennék kiváncsi!Mit gondoltok erről a típusről?Megbízható?Alkatrészt lehet még hozzá kapni?Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv:Lacika
Sziasztok!
638 TS-hez komplett kipufogó párom van eladó.Könyökkel együtt, ez még az egyenesen elvezetett fajta, így a felhúzott kipufoshoz nem jó. Ha valakit érdekel írjon mailt.
üdv: szejam
Hello peti74, rendben, köszönöm szépen! Oké, jó ötlet a postai dolog,így megoldható, ha meg a srác úgy dönt, elviszi hozzád. Holnap -hétfőn- kora délután írok neked e-mailt, benne pontosan a motor adataival!
Sziasztok.
Egyre sürgetőbben keresek csepptankos jawahoz, első teleszkóphoz való alsó, krómozott szárat.
Komplett első teló is jöhet.
Az az oldali kell, ami alul be van "hasítva" és egy M8 finommenetes csavarral lehet benne megszorítani a tengelyt. Csak jó állapotú érdekel, amin szép a króm.
Bp.-i cucc előnyben.
peti74@pannonmail.hu
Szia Latzko.
Írtam neked egy elérhetőséget a latzko@freemail.hu-ra.
Fertőszentmiklós elég messze van, bár ezen a héten már jött hozzám Lovásziból egy 634-es, az sem volt közel. Elektronikus gyújtással és fesszabályzással tért haza, (kb. fele annyi idő alatt, mint ahogy jött :)
Amennyiben 6V-os jawaba kell a gyújtás (mert csak annyit írtál, hogy 350-es), akkor javaslom egyben egy elektronikus fesszabályzó beszerzését is (lehet az MZ-é is, mint lentebb olvashattad).
Szóval írd már meg pontosan nekem, hogy milyen típusú és milyen évjáratú jawaja van a cimborádnak. Ha úgy érzed, hogy a beszerelés menne neked is, akkor esetleg postai úton is megoldható a dolog. Ehhez mit szólsz ?
Hali! Magamnak biztos megcsinálnám, de nem az enyém a motor, egy barátomé, aki most vette. És szeretné, ha megcsinálnám, de mivel ebben nincs gyakorlatom, tuti, hogy sokat tökölnék vele, és az nem éri meg. Jobb biztosra menni. Őneki nincs net, azért kérdezem én. El is vinné a motort, ami most Fertőszentmiklóson van, ahova kell.
"Ez a jarovcei bolt lenne ?"
NEM ! Ez az bolt Ipolyságban van (szlovák nevén Sahy).
Jarovce Pozsony alatt van egy kicsivel, a rajkai régi határátkelőtől kb. 10 km-re, M.ország észagnyugati csücskében.
Sahi meg Bp.-től északra van kb. 70 km-re, gyakorlatilag a parassapusztai határárkelő másik oldalán egyből.
A két szlovák település távolsága egymástól kb. 250 km.
Szóval - speciel - hívd fel őket hétfőn, hátha...
sorszám: 10556 (71416)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-17 12:34:16)
Higyjél már magadban... bárki meg tudja csinálni. Itt a fórumon vagy tucatnyian megcsinálták, tán csak nem vagy ennyi embernél hülyébb? Láss neki! Max ha végül kiderül, hogy mégis hülyébb vagy, visszarakod a megszakítót. :-)
Hello mindenkinek, egy kis segítségre lenne szükségem: a múltkor többen jelezték ezen az oldalon, hogy a megszakítós Jawát át tudják szerelni kopó alkatrészektől mentes gyújtásúra. Aki meg tudja csinálni, és hajlandó elvállalni, az legyen kedves adjon egy elérhetőséget! Előre is köszönöm. Én ugyan átrágtam magam a leíráson, hogy mit hogyan, de nem merek belevágni.
Ez a jarovcei bolt lenne? Csak, mert onnan speciál nem sikerült 638-as TS dobot szerezni....
És ami még fontos lehet, Bp.-től pont 80 km.
BAT (meg mindenki).
Tegnap motoroztunk egy jót, átgurultunk szlovákba is, Ipolyságnál (Sahi) jöttünk vissza, úgyhogy ha már ott voltam, megnéztem az a biciklis- és motorosboltot, amit az a tag ajánlott nekem, aki itt a szocin az Európa kapujában! c. dnyepr-behozós cikket írta (köszönet érte). Szóval a bolt létezik, és foglalkozik az ember jawa alkatrészekkel, dugattyú, gyűrű csapszeg kapható nála, és rendelésre szinte bérmit meghoz csehországból. Én konkrétan 559-es kipufogódobra kérdeztem rá, elő is kapott egy pár utángyártott dobot a pult alól, forintban 21ezer lett volna a pár. Nem vettem meg, mert én konkrétan a török utángyártottat kerestem, de ez sem volt rossz. Szerintem 638-as dobjai is vannak.
Telefonszám névjegykártya alapján (én még nem próbáltam):
00-421-367-413286 vagy
00-421-905-262408
(beszélnek magyarul).
sorszám: 10551 (71382)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-16 10:50:13)
Jaw2a 250/559 es krómozott alkatrészek és 2 motor szétszedve papírokkal és még egy csomó plussz alkatrészel eladó sürgősen ár alatt!
06706240112
Lidl-ben vásárolt tanktáska eladó,5500 ft-ért, ennyiért vettem megvan a blokk.Vadiúj.
Oks, köszi ;) Szólj, ha megérdeklődted....
Inkább nekem postázzad..Itt van nemmessze..De előtte megkérdezem, mibe fájna pontosan...Aztán beszélünk.
sorszám: 10547 (71348)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-16 10:50:13)
Valaki meg tuddja Nekem mondani, hogy hol lehet új, vagy utángyártott Jawa TWIN SPORT kipuffogó dobot szerezni? Megköszönném!
Ui. Az órás pontos címe továbbra is érdekelne....
Üdv.
üdv.
Had kérdezzem meg,hátha valaki törte már rajta a fejét..
634-es blokkhoz tervetett valaki már kipufogó dobot?Esetleg létezik már ilyen?
Ja, nyilván számolatlan ment ki a Jawa/CZ is, mint a T5 Pannoniák tőlünk. Katonát küldtek cserébe nekik is. :)
Szerintem szállítottak oda is, csak az nem volt olyan nagy dolog, mint mondjuk egy amerikai vagy ausztrál piac. A keleti szomszédhoz biztos valami megegyezés alapján vitték, a térképen bejelöltekhez való szállítás pedig üzlet volt.
Érdekes, a végén a térképet nézve megállapítható, hogy a SzU-ba egyáltalán nem szállítottak!
Egy rövid video a Jawa CZ 175 gyártásáról. 4 percenként jött le a szalagról egy új motor.
Hello!
Újpesten a Kisfaludy u. van a Jawa forgalmazó, Ma-Deko Bt.Ott mindent kapsz eredeti Cseh gyártmányban, én eddig csak matricákat nem tudtam venni náluk.
Üdv!
Kacsás, ezt írod:
"az állórész az 75W-s, mert nem volt rajta elegendő furat, amikor szerettem volna egyoszlopos rendszert rászerelni + az előtét tekercset. A forgók 001-esek, (ez nagyon hasznos info, megjegyzem), tehát nem biztos h. összevalók."
Már hogy manüóba lehetnének összevalók, amikor az előző hozzászólásban írtam, hogy a 45 és 75W-osok állórésze elekromoson tejesen egyforma, csak a forgórészek különbözőek. Így aztán bármelyik forgórész bármelyik állórésszel elmegy. Volt neked akváriumod ? :)
"A feszszab olyan amit írtál."
De jó :( Ha a forgórész 45W-os, akkor az egész dinamó 45W-os, viszont a kétoszlopos szabályzó az a 75W-oshoz készült. Bár nem hiszem, hogy ez gondot okozna, neked abból talán szerencsésebb, hogy a bekötése egyszerűbb (D, M).
Lásd elektronika fórum, 2007-03-15 12:49:06-es duma, neked is van benne elég sok hasznos infó, főleg a dinamótesztről, az öngerjesztés és s neagtív testeléshez való felgerjesztésről.
Ahogy Matya írta, az 559-esek eredeti vezetékei igencsak közelítenek a 40 évhez. Ha ebben még toldások is vannak, akkor még több érintkezési hibára, oxidált végre van kilátás. Cseréld ki a vezetékeket újra, ha lehet, még ha sima 3 eres, új villanyvezetékekből oldasz meg mindent akkor is jobban jársz (az legalább olcsó).
Végezetül továbbra is javaslom neked, hogy ha sikerült a fesszabályzó-dinamó párost összehozni, akkor szerezz be egy nagyáramú diódát (20 A nyitóirányban, kb 500 V záróirányban, pl. BY sorozat) és azzal helyettesítsd a mechanikus szabályzó áramkapcsolóját.
Hagytak nálam egy ilyen kétoszlopos szabályzót, majd átnézem, ha lesz időm, de úgy sejtem, hogy a diódát csak rá kell kötni a szabályzó D pontjára, és a dióda másik fele lesz az új B pont. A szabályzó "régi" B pontját meg el kell felejteni.
Hali bag19 !
Bár Én Pest megyében lakom de Nálam vannak, lesznek Jawa TS alkatrészek. Küldj egy emilt részemre, abban írd le, hogy pontosan mi kell és megbeszéljük.
Nem szóltál rosszat, csak feleslegesen, mert a vita nem az 559-esek km-órájáról szól, azzal nincs és nem is volt soha baj.
A probléma a kerek 638-as km-órákkal van, ha jól tudom, mindkét vitatkozó félnek olyanja van (volt).
sorszám: 10536 (71295)
( előzmény: SárkányölőSanyi, 2007-03-15 13:12:49)
Nem bántásképp írtam,csak hozzászóltam,nem akarok én rosszat senkinek.
Szerintem nem a kilóméter órát kell bámulni motorozás közben,hogy müködik e vagy sem,mellesleg ajánlom a digitális kilóméterórát ha feltétlenül tudni akarod,hogy mennyit megy az 559es
Mint mondtam, a fogaskerék törése csak egy tünet. Azért törik el, mert a számláló mechanizmus is meg-megakad. Mellesleg több órát is megnéztem, szétszedtem, mindegyik 26e km körüli értékig ment, és utána kezdődtek velük a bajok. Undorító, szar, csehszlovák fos az az óra, mindenki szív a kilóméterszámláljójával, én is, te is, fullkopy is, hát már hogy a manóba ne lenne konstrukciós hiba, ha ilyen gyakorta terítékre kerül? Más járműveknek a legtartósabb része... de a jawanak az egyik leggyengébb, amivel csak szívni lehet, és amikor már azt hitted, tök jól megcsináltad, és mentél vele 2-300km-et, akkor aztán krakk, megint szétmegy, beszakítja a spirált, eltöri a fogaskereket, lehet szétszedni, és előlről kezdeni. Kőmíves Kelemennek való project ez, én inkább motorozok ehelyett. :-p
:)
Köszönöm a segítséget! Valaki tuddja a pontos címet, vagy elérhetőséget? (pl. telefon) Ha lenne olyan megoldás, hogy postáznám Neki a cuccost, akkor az úgy nagyon jó lenne....
Üdv.
Sziasztok tud valaki budapesten JAWA alkatrészt vagy boltot. Kellene egy jó pár dolog
Karbiba úszó- két oldal lemez 638TS-hez -- fesz szabályzó - és egyéb apróságok köszi
559 es krómozott alkatrészek és 2 motor szétszedve papírokkal és még egy csomó plussz alkatrészel eladó sürgősen ár alatt!
06706240112
Bp. Horvát utca..Kmóra javító mester van ott..A Margit körútról nyílik...
sorszám: 10528 (71284)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-14 23:43:00)
Zapi!
Fejezd már be az örökös károgást..Ha valamit nem tudsz megoldani, az tán nem a tervezők hibája, hanem a te ügyetlenséged esetleg..Nagytudású kolléga... Mellesleg abban igazad van, hogy a MŰANYAG fogaskerék szar..DE..Ugynaazt megcsinálja bármelyik órásmester bronzból...Nekem is az van benne, és 20E km óta kiválóan szolgál....Ha jól emlékszem a Margit körútról nyíló Horvát utcában van is ember aki megcsinálja...
Egyébként ha valaki így gondolkozik magáról, tényleg kényelmes világnézet, hogy ha :"ÉN, a nagytudású, hibátlan logikájú, és racionális gondolkozású, nem tudtam megcsinálni valamit, akkor az tuti h másnak sem fog menni, ezért hagyja inkább a francba, mert ha meggebed, akkor sem sikerülhet neki."
Ez az a felfogás mely szerint: Az az igazság, és csak az az igazság, amit én mondok....
CSak megsúgom, hogy ez nem így van.. :))
Ilyen problémám nekem is volt, szét is szedtem, és alapos tanulmányozás után rájöttem, hogy egy kis műanyag fogaskerék eltürt benne, de nem ám csak úgy spontán, hanem mert a számlálószerkezet akadozik. Nem igazán lehet vele mit csinálni, a fogaskereket kicserélheted, de előbb-utóbb újra meg fog akadni, és vagy a fogaskerék törik, vagy a spirál szakad. Nagyon sokat baszakodtam vele, vettem egy bontott órát is csillió forintést a nagykőrössi úton (az se működött) de végül be kellett látnom, hogy ezt bizony elbaszták a csehek, nincs mit tenni.
sorszám: 10526 (71282)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-14 23:43:00)
Jawa-m kilóméter órájában a km számláló (még régebben) fel mondta a szolgálatot. Kérdésem az lenne, hogy tud-e valaki ajánlani 1 jó órást, aki orvosolná ezt a problémát?
Előre is köszi!
Én elgondolkoznék egy kábelezésen is...Akárhogy számolom, 32 évnél nem jön ki kevesebb az 559esek korára....némi kábelfrissítés nem árt ennyi idő után..
A motor szétvan szedve,a két blokk egyben van persze,kérésre képeket is küldök!
Sziasztok!
Akit érdekel egy eladó,forgalmi nélküli,Jawa 559es 250ccm motorkerékpár az szóljon,ugyanitt eladó egy 350es blokk is!
mehesrichard@gmail.com-ra várom az érdeklődők leveleit!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|