:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szia Csehcsoda !
Meglepődtem az indokolásodon, de hát ez van, ez a te döntésed ! Csak azt nem értem, hogy miért vártál ezzel több mint két hónapot. Ja és a véleményed leírhattad volna priviben nekem, ha veszed a fáradságot és válaszolsz valamelyik Mail-emre, mert te tudod a legjobban, hogy hányszor kerestelek, de te soha sem válaszoltál pedig megigérted. A másik dolog, hogy én nem az adataidat akartam megtudni, mert nem RÁD lettem volna kíváncsi, hanem a motorod szerettem volna megvenni. A szakmámról meg annyit, hogy már 15 éve ezt csinálom és soha sem politizáltam, soha sem külömböztettem meg embereket még a bőrük színe alapján sem, nemhogy a politikai hovatartozásuk miatt, ellenben veled !
Hagyjuk az egészet nem ebbe a fórumba tartozik szerintem sem. Egyébként te vagy a hibás, mert nem úgy hírdetted a motorodat, hogy rendőrőknek nem eladó !
Minden "jobbos" és "balos" motorosnak széles utat, gumifákat, ócsó benzint ! ( Még neked is )
Üdv: Simi
Üdv!
Már voltam tüntetésen, de akkor mi egy darab kukt sem gyújtottnk fel, illetve másnap reggel is tudtak telefonálni elvonulásunk után.
Na kedves motorostársam, így kellen eljárni, és nem lenne gumilövedék :D
De mikor a szüleim adóforintjaiből építik újá azt, amit tüntetés címszóval lerombolnak, az kisit idegesítő... pl. az oktberi tüntetés káraiből rengetek kollégista életkörülményét lehetne javítani.
Igaz, irigyeltem őket, hogy ők ott sátraznak, buliznak, én emg rohadok az egyetemen, vizsgázok, meg szenvedek egy teü meleg kohóban, hogy vihessem valamire.
Bár lehet, az én készülékemben vana hiba...
Széles utat, gumifákat
De hiszen nem is kell laser-t elszomorítani, mert a vape-val nem a töltésproblmáját, hanem a gyújtásproblémáját akarja orvosolni. Legalábbis én ezt véltem kiolvasni ;)
A 638-as jawa esetében én azt gondolom, hogy a töltés gyrilag is eléri a kívánt szintet: 3 fázis egyenirányítva, 12V, kb. 220W, ez bőséges.
A 638-as elektromos problémái a megszakítós gyújtásban merülnek ki. Amennyiben pedig "csak" a gyújtást szerentnék orvosolni, akkor a vape rendszernél érezhetően olcsóbb megoldás is van. Egy bontott kétütemű trabant elektronkius gyújtásból kis barkácsolással építhető megbízható, jó szikrával rendelkező és "elállítódásmentes" elektronikus gyújtás a 638-asra.
Te laser. Olvasd vissza a Jawa és a Motor elektronika rovatokat mondjuk 5-5 lapra visszamenőleg, abból mindent megtudsz, van ott néhány link is.
Ha nem akarsz barkácsolni, akkor én is szívesen megcsinálom neked (feltéve, ha Bp.-i/ Bp. közeli vagy).
Üdv,
Peti74
Nem akarlak elszomorítani, de a vape nem gyógyítja meg a töltésproblémádat, sőt, inkább súlyosítja, mert a vape gyújtás kifejezetten érzékeny a töltés erősségére (olvasd el CsNorbi leírását a cikkek között a vape-ról : ott egy korrodált test csatlakozó okozott gyújtáskihagyást). Szóval csináld meg a töltésedet, aztán pakolj rá elektronikus gyújtást. Ebben én segíteni nem tudok, de sok elektronyikához értő más mágus olvassa a fórumot.
üdv:
A.
Hi Esox.
Nem vagy egy ampervadász, azt látom. Nem baj, de azért ne mondjá má ilyet, hogy hol az a szar ?
Ne bánts a motorod, inkább törődj vele egy kicsit.
A jawa kicsit más (bonyolultabb) mint a simó, a jawaban, lent a blokkban van a dinamó, az gyártja az áramot, de ahhoz hogy abból fix 6V legyen az a feszültségszabályzó intézi el (mint a neve is mutatja). Ez a 634-esben, az ülés alatt, a jobb oldali burkolat alatt található, egy szürke aluminium burkolatú boboz PAL felirattal. Ez szokott tönkremenni, vagyis elállítódni. Lehet kísérletezni a beállítával, de általában ahogy öregszik a szerkezet ez annál nehezebb lesz, vagy nem lehet már belőni.
Ha úgyis kell venned egy új szabályzót és megízható töltést akarsz, akkor jobban jársz egy elektronikusz szabályzóval. Mint nemrég írtam a fekte dobozos MZ 6V elektronikus szabályzó is jó a 6V-os jawahoz, és hatalmas nagy előnye, hogy szinte minde keleti motorosboltban leht kapni (kb. 3600-4000 Ft) mindössze van egy kis "trükkje" a bekötésnek.
Üdv,
Peti74
Eladó 350es 638as típusú jáwához két nagyon jó állapotú felni külső és belső gumival!
mehesrichard@gmail.com
Na akkor csak egy vevő keresett akit átb...tál. Már értem, de szerintem lehettél volna korrektebb is a vevővel, és elmondod a "gondodat". Mert ami a tied, azt annak adod el akinek akarod. De itt csak olyan motorosok vannak akik a szocimárkákat kedvelik, és NEM A POLITIKAI HALANDZSÁKAT!
Széles utat....... stb
Zoltán
Sajnos ez egy ilyen társadalom. Rendőrnek, BKV ellenőrnek, banktisztviselőnek, ügyvédnek, újságírónak, politikusnak számolnia kell azzal, hogy megvetik. Éppen úgy, mint a cigánynak, zsidónak, hithű kommunistának. Bizonyos körökből kiutálnak ateizmus miatt, máshonnan ha hitgyülis vagy. Nem kell az ilyesmiből személyes sérelmet generálni. Ha csehcsoda azzal mérgezi az életét, hogy elkezrgeti a gyűrt ötezreseket lobogtató biztos vevőt, és még hónapokig akarja hirdetni a motorját, az nem más, mint önsorsrontás. Inkább sajnálatra méltó.
"Az a szar" ami tölti az aksit, a Jawában a dinamó.. :D Mielőtt kidobnád, és újat vennél helyette, inkább fesszabályzót próbálj cserélni... :))
No comment :)) Na, mondja már el valaki plíz, hol találom azt a szart ami tölti a jawa 350-634 (6V)-ban az akksit?? Ugyan olyan mint a simsonban (s51) az akksi töltőtekercse? És ha igen hol kapok ilyet és kb mennyi? Egyébként menet közben szállt el az egész, kigyulladt a piros visszajelző majd ki is égett annak rendje és módja szerint, azt a kis izzót is cserélhetem ki.
Csehcsoda!
Simánszki nem az adataidat akarta, hanem a motorodat. Ha a foglalkozása miatt nem adod el neki a motorodat, akkor száradjon rád. Add el a Kossuth téri cimboráknak. Még egy ilyen baromságot!!! Én nem keverném a motorozást a politikával.
Sajnos egy traumát már most okozhatok neked. Ettől az incidenstől függetlenül fog ilyen motort vásárolni egy normális embertől. Nem fog kutakodni utánad, mert annyira nem vagy értékes.
Neki is úgy kellett volna tennie, mint nekem? Bejelentettem a foglalkozásomat, megvártam míg mindenki kidühöngi magát rajta, majd rátértünk a részletekre.
Mivel én is rendőr vagyok kérlek ne válaszolj a hozzászólásomra, nem ér annyit. Sem én, sem Simi nem voltunk fenn Pesten gumilövedékezni, de ha Szegeden lesz buli kivételt teszünk.
Üdv Zápkörte!
Abban igazad van, hogy mindenki annak adja el a motorját, akinek akarja. De maga az eljárás enyhén szólva arcátlan volt.
Végül szeretnék ( egy kivétellel ) minden szocimotorost üdvözölni. Mindenkinek széles utat .... stb.
Sztem hagyd...Felesleges...
Má bocsi, hogy belevau, de....
Tudod Csehcsoda Simánszki már több alkalommal is keresett a motor vétel reményében. Legalább anyit megtehettél volna, hogy Siminek itt válaszolsz. Egyébként Én világéletemben azt hittem, hogy a motorosok összetartanak bárkinek, bármilyen foglalkozása legyen. Sajna azt tapasztalom, hogy ez már nem állja meg a helyét. Külön kell választani a hobbit a munkától. Még valamit megsúgok. Simánszki nem használ gumilövedéket és nem is használt, sőt nem is fog. Rosszul esik ez az egész megkülönböztetés.
Arra, hogyha egy állampolgár nem kívánja egy másik állampolgár tudomására hozni az adatait, akkor ebbe a másik állampolgár belenyugodhat, kb ez minden amit tehet.
Mivel én nem kívánok kapcsolatba kerülni vele, így ennyi volt. Nem kell kutakodnia.
Részletesebben is kifejtenéd a hozzászólásod második részét. Sajnos nem igen értem mire gondolsz.
Zoltán
Sztem kicsit furcsán értelmezed a gondolataimat, de ez nem baj, hisz meglehet, h alapból furcsák, ahogyan erre Zápkörte is rávilágított.
Egyébiránt ha a jogosulatlan információnyerés szándéka belefér, miért is nem fér bele az, hogy leírom, miért nem adom oda a gépet pont neki? Még a BM sem ad ki információt az igény jogosságának elbírálása nélkül, hát majd egy fórumon fogja az elérhetőségemet kutatás útján kinyerni? Nem kéne.
Sziasztok!
Segítsédet szeretnék kérni. Van 1 638asom, ami állandó gyújtásproblémával küzd. A megoldást a vape-ban látom, csak nemtom, h hol lehetne ezt megrendelni és egészen pontosan mire van szükségem (cikkszámok). Ha vki tudna ebben segíteni, aki már végigcsinálta, azt megköszönném.
Üdv
Szia Zapi!
IGEN igazad van, nem kötelező eladnia. De senkinek sincs joga itt a fórumon antiszemita, vagy más kirekesztő jellegű megnyílvánulást tenni. Mert ez a SZOCIMOTOR-okról szól és nem a politikai (tév)eszmék osztásáról.
Mert:
"Széles utat, igyen benzint minden motorosnak" ez igen ez "politika" de nincs kivétel ez alól azért mert valaki Jawa, Mz, Simson, Babetta, vagy valilyen egyéb tipussal rendelkezik? Ugye?
Na jól kidühöngtem magamat.
Zoltán
hali motoroshuligánok legalább mi nebántsuk egymást
Kedves Zapkorte .Ha valaki valamit megigér akkor a szájából nemcsinál segget.
Na és, mi közöd hozzá, annak adja, akinek akarja. Ha kedve úgy tartja, akár föl is vághatja flexel, a kerekeiből csinálhat furikot, a blokkjából kerti traktort, a maradékot meg eladhatja a méhben, ez csak rá tartozik, mert egyelőre az ő motorja.
Én például cigányoknak nem adok el járművet. Ő rendőröknek. Kicsit valóban szokatlan, de hát istenem, övé a motor, azt csinál vele, amit akar.
Tisztelt "csehcsoda"!
Mélységes megdöbbenéssel olvasom azon soraidat, ahol azt írod, hogy a korábban eligért árudat, csak azért nem adod el, mert a vevő nem "Fasiszta-Árpádsávos-Zászlólobogtató-Kormánygyurcsányellenes" hazafi?
De egy gyilkosnak, vagy egy motortolvajnak oda adod, ha kifizetik az árát? Hát milyen ember vagy te? És ezek után hogy van "Árpádsávoszászlólobogtató" arcod, hogy itt a fórumon megjelenjél mint SZOCIMOTOROS?! Nagyom sajnálom de nálam, ez nem nyerő. Nem tudom az idokodat elfogadni, mert az kirekesztö kicsinyes, undorító. De persze nekem sem kötelező olvasni az ocsmányságokat, még tőled sem!
Zoltán
Csehcsoda szerintem igy akarsz visszalépni az üzlettől /Ts 125/
Messze nem olyan hangvételű. Nem zavarna egyébként, csak nagyon rossz véleménnyel vagyok arról, aki útjára indítja, :] s a szervezetről, amelynek ilyen és ezekhez hasonló emberekre szüksége van. Szóval próbálom minimálisra csökkenteni a velük való érintkezést.
Naaaa....Ilyet nem mondunk azért nyilvánosan....Mintha egy tömeggyilkossal leveleznél....Egyébként meg ha valakit zavarnak a füle mellett elfütyülő gumilövedékek, az ne menjen olyan helyre. :DD
Kitartó egy tag vagy... Ne kutass tovább! A motor megvan, de a foglalkozásod miatt nem lehet a tiéd. Ezt ugyanis elhallgattad, ha pedig tudom, akkor már az elején finito. No offense, nem a személynek szól, csupán a gumilövedékek miatt alakult így.
Találós kérdés : Ki, mit tud CSEHCSODÁRÓL ???
Nagyon keresem, de a mailokat vagy nem kapja meg, vagy nem akar rá válaszolni !
Köszi a segícccséget !
Üdv:Simánszki
Még egy dolog!Mór sokkal nyugisabb mint Pest,úgyhogy remélem itt tudom majd használni a városban 1-2 gurulásra!Túrázok is sokat,de szeretek a városban is villogni!Úgyhogy gyakrabban fogok vele városban járkálni!Remélem bírni fogja a gyűrődést!
Üdv:Lacika
Hello Peti!Üzleti érzékem van,úgyhogy nem fogom elárulni az öregnek hogy mennyi 1 pár új kipufogó!:)
Igen,18 éves vagyok és lassan 5 éve motorozok!Nem a Jawa lenne az első motorom!Motorozik az egész család,úgyhogy 2 kawa Er-6n áll itthon a garázsban!De nem nagyon mozgat a kawa,inkább a régebbi vasak,mint pl. a Jawa!Egy jawaval meg lehet jelenni ha igényes és szép!Öregemnek is volt egy régen,azóta szeretnék én is egyet!Nem Pesten lakom,hanem 100 kilóméterrel alrébb,Móron!Ha meg lesz a moci és készlesz akkor majd könzultálunk és összeröffenünk egy laza szemlére!A felújítási tippeket előre is köszi,de addig nem annyira fontos,amíg nincs itt a moci nálam....
Üdv:Lacika
Valaki tudna Nekem ajánlani 1 jó órásmestert, aki megcsinálná 638-as TS Jawa-m km számlálóját?
Ok, köszi, akkor megpróbálom újra....
mehesrichard@gmail.com
mostmár vannak képek a 250es 559es Jawa alkatrészeiről és a komplett blokkról!!!
Na..Voltam..De megszűnt a hely azóta...Nézz utána máshol..Azért ha hallok valamit majd szólok...
sorszám: 10587 (71603)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-19 17:22:59)
Nagyon messze van sajnos. Visszatöltés. Nyilván mert az akkumulátornak némi köze van a gyújtógyertya szikrájához, magyarul ez elvonja az energiát belőle, a munkaütemek pedig mindenféle módon (inkább nem mennék bele mert lehet h nem szakkifejezéseket használnák :)))) visszatöltik az akkumulátorba az energia egy részét, nyilván a hatásfok közel sem 100%, ezért kell olykor feltölteni az akksit. Gondolom ezért értjük az akkumulátor töltését amíg az a mociban van "visszatöltésnek". Szakszerűtlenül de érthető módon, főleg ilyen vidékiek mint pl én is :))))))))) azért én is tanultam géptant többek között, de Jawa szakszerviz előadásokról rendszeresen lógtam ;))) ezért is keresek szerelőt még mindíg. Ha nem találok a TI segítségeteket fogom kérni, megköszönném, sokat segítenétek! Ha jövő hétig nincs, akkor nekikezdek egyedül :((((, ööö vedd bele a szótáradba a jet-fúvókát is sztem :)))))))))) én erre szavazok!!! Hell.
Felújításnál nem sok mindenért kell szlovákba menni, max dugattyú+gyűrű, ha itthon pont nem kapsz. Amúgy 559 felújítás miatt keress meg, mindent megmondok, hogy mit hol érdemes csináltatni, fúrástól a bronzperselyezésen át, a csapágy és szimeringvásárlásig, fékfelújítás, fényezés. Szinte mindenre van már bejáratott profi helyen, ha tényleg a legjobbra akarod.
Mindez Bp.en, jobbára 17-18-20 kerületek. Csak a fúrás van a 14-ben.
Remélem Bp.-i vagy ?
"...2 vadi új kipufogót kompletten"
Ne áruld el neki, de máris minimum 25ezerrel beljebb vagy, ami a felújítást illeti.
A tartalék blokk is jól jöhet.
A nickedben a 18 ? Annyi éves vagy ?
Mert első motornak jó a 250-es, talán csak annyi, hogy nem igazán a belvárosi, nagyon pörgős, sokat váltogatós forgalomba való, az autók között cikázni. De egyébkánt megállja a helyét.
Merre van ? Hátha meg tudom nézni egyszer ?
Sziasztok!
Eladó egy pár kipufogó Jawa 638-hoz kopletten. Nagyon jó állapotban vannak, nem horpadt,nem karcos. Ár 16E
üdv: szejam
Sziasztok újra!Köszönöm szépen a segítséget!Rettentő hálás vagyok hogy még vannak normális,segítőkész emberek!
Visszatérve a jawara.Ugye 7 éve egyhelyben áll,így már valószínüleg lesz rajta javítanivaló,25-35nél többet nem is akarok érte fizetni!Szerintem többet nem ér ezen állapotában!Majd vasárnap megyek megnézni,akkor majd csinálok képet is róla!Egyébként adna hozzá az öreg még 2 tartalék blokkot,egy vázat,első lámpát,2 vadi új kipufogót kompletten!Szóval nagyonjól hangzik egyenlőre!Kérdés milyen az állapota!Akár még 40-50körül is fizetek érte ha nincs annyira rossz állapotban!Ez a tulajdonos,üzembentartó meg az én részemről már tiszta!Saját tulajdonomat képezze a moci!Sokkal jobb az ha az enyém 100%-ban!Amennyire lehet szeretném felújítani és gyönyörű szép állapotba hozni!100 körül költenék rá felújítás céljából!A többi plusz költség
meg csak egyszer esedékes,kivéve a kötelezőt,súlyadót,műszakit!
Ez a szlovák alkatrész bolt mindent meg tud szerezni a jawahoz? Értem itt a fékbetéteket,dugattyút,gyűrűket,stb...???
Válaszotokat várom!
Üdv:Lacika
Hali Csehcsoda !
Megint eltüntél ? Küldd már el a telefonszámod Mailban a simanszki@freemail.hu címre.
THX. : Simi
ok, mindenképpen..Holnap megyek arra úgyis..
sorszám: 10580 (71567)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-19 17:22:59)
Matya: Nem akarlak siettetni, de ha megtudod az órásmestertől, hogy mennyibe kerül a km számláló javítása, akkor dobj meg 1 MAIL-al, illetve írd meg a címedet is....
Üdv.
csao:
küldtem mailt!
sorszám: 10577 (71554)
( előzmény: SárkányölőSanyi, 2007-03-19 16:28:04)
mehesrichard@gmail.com
mostmár vannak képek a 250es 559es Jawa alkatrészeiről és a komplett blokkról!!!
Én csak Bp.-en tudok egy megbízható szerelőt.
Csak valaki modja már meg, hogy miért nevezitek visszatöltésnek ? Bakter, hát visszafelé nem tölthet ?
Ezt a visszatöltést bele fogom venni a california és az ikerhenger szavak mellé, a "nagy népi jawas tévedések" közé...
Azt mondtad, hogy a motorodba egy 45W-os forgórész, egy kockajawaból származó állórész (tehát amelyiken nincs se fesszabályzó, se szabályzóellenállás, csak a D és M nevű csavaros csatlakozók) és egy 75W-os kétoszlopos PAL szabályzó van.
Ennek a bekötése ilyen egyszerű:
Rajz
A te fesszabályzódon csak D, M és B pontok vannak (meg test, mert az kell neki) 61 és 51 nincs rajta.
Egyébként a régi (állórészre szerelt) fesszab. 51-es pontja ment az akksira B-re (battery) és ugyanez ment tovább a gyújtáskapcsoló 50-eséra. A csepptankos gyújtáskapcsolón ezért van odaírva hogy 30/51.
És a régi (állórészre szerelt) fesszab. 61-es pontja ment a gyújtáskapcsoló 61-es pontjára és onnan tovább a töltésjelző izzó másik végére. És ez a pont felel meg a kétoszlopos szabályzó D pontjának, ami elektromosan tulajdonképpen ugyanaz, mint az áramtermelő szénkefe.
A D/61 és a B/30/51 pontok között az a különbség, hogy a D/61 az áramkapcsoló előtt van, a B/30/51 pedig mögötte, ezért oda már rá lehet kötni az akkut análkül, hogy a dinamón kereesztül zárlatos lenne.
Érted ?
Haho!
A hosszú 7végén volt időm megoldani egy-két problémát. (Feszszab elhelyezés, drótozás ilyesmik) Hanem olyat csinál a kicsike, hogy jár szépen, hanem ha villanyt gyújtok rajta, hát leáll. 5let 6let? Ill. még mindig nem vagyok biztos annak a két drótnak a helyes bekötésével, ami tulajdonképpen kapcsolatot teremt az egész motor és a feszszab/dinamo rendszerek között. Most úgy van ahogy Matya és még régen innen a fórumról valaki mondta: "Úgy néz ki, hogy a fesszabi D pontja felel meg a 61es pontnak, a B pont meg az 51-nek.Tehát a gyújtáskapcsoló 30as pontjára kötöd a B pontot, a töltésvisszajezőre meg a D pontot.."
Köszi:M
Szevasztok! Egy megbízható szerelőt keresek Békéscsaba környékén! A moci Jawa 350-634-5-50, 81'-es. Elektromos visszatöltés problémám van, illetve kéne egy új rugó a váltóba mert lötyög. Ezenkívül fúrni is kéne a hengereket (mert sose volt még :)). Aki jelentkezik dobjon meg egy emillel, és lehetőleg valami árajánlat-félével, nyilván kb összeg. Budapestre nem viszem mert nagyon messze van. Igényes munkát szeretnék, volt már problémám kókányolás miatt! Szev.
Világos, mint a nap.
Átlátom én az ilyen dolgokat, mindösszesen kibővíteni kívántam azon információk halmazát, aminek ismeretében majd Laci eldönti, hogy mit tesz.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|