:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kinyírta az új elektronikus gyújtásomban a két tranyót :( Vehettem két új trafót + pipát, vezetéket, s vihettem műszerészhez a gyújtást. De már jó, hétvégén lesz kipróbálva.
A vasteleppel kapcsolatban, meg még nem jutottam ki, szombat délelőtt megyek, a munkám miatt nincs erre időm :(
"... Ha 1,5 és 5mm között van, akkor nem az a baj." - ez egy kicsit durva.
Ja. Ha nem jut eszembe "meghajtani", fel sem tűnik ez a dolog, mert 100-ig, 4500 alatt teljesen stabilnak tűnik a motor minden porcikájában. Cimbivel közben egyeztetünk, benzin ellátásra gyanakszunk első körben, aztán meglátjuk.
Korrektnek tűnik, kiváncsi vagyok, mi lesz a megoldás.
Szia! Repsol Moto Competition 2T olaj. A kémény gyári, nagyon SZÉP hangja van, nem belezett. A gyújtáshoz nem nagyon tudok mit szólni, BOSCH rendszerű gyújtásra van átalakítva, VW-ből adoptálva. Előző tulaj mérnökember, ő alakította át, látott már Jawa-t. Állítása szerint 3 éve problémamentes, nekem sem tűnt fel, hogy gyújtásgondja lenne, stabilnak tűnik a rendszer. Előgyújtása elvileg 2,5 vagy 2,8 -ra van állítva, mondták ám, de egyik érétket járatós motorra mondták, na, a másikra van ez belőve.
Milyen tipusu Repsol pontosan?
Nem sok minden szokott ilyet okozni. A benzinellátással nem lehet gond, olyankor szaggat a masina :D. Ami lehet:
1: Először is nézd meg, hányas a főfúvóka (92-esnek kell lennie), nem 17kW-os-e véletlenül, bár úgy is gyorsabban kellene mennie... 2:Van a karburátorban egy réz cső, hasonló mint a szivatóé, nézd meg, átengedi-e a benzint. Nem kell, hogy nagyon szeleljen, ha látod, hogy valamennyi átszivárog akkor az jó. 3:Kipufogó nincs kibelezve? 4:Előgyújtás probléma? Ha 1,5 és 5mm között van, akkor nem az a baj.
Elvileg ugyanezt a Repsol full szintetikust használta, bevált neki, ezért is vettem én is ilyet. Aztán persze ki tudja... Amikor cseréltük a kipufogó tömítőgyűrűket, azért pergett ki koksz rendesen...
Az erős füstölés utalhat az elkokszosodott, tömődött, kipufogó rendszerre, az is tud ilyen tünetet okozni, hogy milyen olajjal járt az előző gazdája nem tudhatod. Láttam már olyan 350-est amelyiknél a kipufogó ablak több mint 1/3-a koksszal volt eltömődve.
Szabbensz, mi lett a MÉH telepen?
Üdv!
Tamás
Mondjuk járetam így már egy csónakmotorral, 5500 fölött nem akart forogni, aztán elvileg 6000-nél tilt. Pár folyam km. után szépen megjött az esze, most 6300-ba is beleforog. Cimbimmel elkezdjük majd a tüzelőanyag - levegő arányt piszkálni, aztán meglátjuk, hoz - e eredményt. Addig is használom saját stílusomban, lehet, hogy ez az ellustulás is benne van. Mer egyébként semmi rendellenességet nem tapasztalok, a hangja nem csúnya fordulaton sem, nem rezonál, tök patent. Csak éppen nem mén'. :)
Egy tízed mm, kb ilyen vastag egy írópapír, nem oszt, nem szoroz sem a vezérlésben sem a sűrítési arányban, bár elméletileg mindkettő megváltozik, ezek nem csúcsra kihegyezett verseny gépek.
Sziasztok! Hát nem tudom, előző gazdája inkább lájtos túrázásra használta, főleg két személlyel - mondjuk nem olyan "megtermettek" mint én, mondhatni normális testalkatúak - , és mondta mikor beszélgettünk, hogy ő 4000 fölé nem is nagyon szerette hajtani. Ki tudja, mert 100 - ig erősnek érzem, aztán szinte hirtelen fogy el a kraft, egyszerűen hiába húzok még rá gázt, nem történik semmi, sőt, idővel ugye lassult is ( ebből gondolom, hogy ott már tényleg nem kapott elég anyagot ).
Ezen érdemes elgondolkodni. Talán nem lesz akkor vezérlés rossz. De el tudom hinni hogy kisebb lesz a vezérlés káros hatása mint a javulás a feljebb került váll miatt.
Bár az igazi megoldás a jó bejáratás. :D
Az alacsony fordulaton létrejött kopásból eredő "csörgés"és "meselékhatásai" a JAWA esetében könnyen orvosolhatók, kicsit vastagabb hengertalp tömítést kell bele rakni.
Minden hiba lehetőség nem jöhet elő. :) A forumon tilos a politika. Így nem írhatom le miért nem tud elindulni most a jawám, illetve ha mégis, mi indokolja azt a beállítást ami nem engedi a száguldozást. Az üzemanyag ellátás hibái: Túl sok a benzin a karbiban. Túl kevés a benzin a karbiban. A tankban van túl kevés benzin. :D
Ez utóbbi hiba elhárítását nem írhatjuk itt le. :D
Nem olvastam, hallottam. Minek nevezzem azt a hangot amit ad ha nem csörgésnek? Amúgy a szarka is csak a népnyelvben csörög, a valóságban nem. :)
De külön a te kedvedért, legközelebb úgy írom, szar a motor hangja. :D Nem sípol, nem zörög, mert az nem írja le a hangot, nem csörög mert szerinted az sem jó. Marad hogy szar a hangja. :D
A lényeg hogy páran vitatják, váll képzódik a hengerben a legmagassabb használt fordulat által meghatározott helyen, ahhhoz verődik a gyűrű magassabb fordulaton. Bár mint írtam vannak akik vitatják, a rendszer rugalmas, magasabb fordulaton egy picit feljebb megy a dugó. Ez a pici pont elég hogy ne érezze jól magát a motor a bejáratási max fordulatnál magassabb fordulaton.
Példa erre a cimborám Suzukija. (autó).
Elhitte hogy 3500as fordulattal kell használni. Olyan a hangja 5000nél mint egy rossz traktornak. Nincs is nyomatéka a szerencsétlennek. Most már hiába bizonygatom a srácnak hogy nem 3500nál van az optimum, a motor már mást mond. Ha lesz bele benzin nemsokára eljön a furatás ide. Talán akkor majd bizonyíthatom igazam, ha már a gyári görbéknek nem hitt.
olyan, mint egy jó FMEA megbeszélés, minden hibalehetőség feljön. :-)
Hol olvastad, hogy "csörög" a motor, nem szarka. :D))
El lehet rontani az előgyújtást is.
Sok a rosszul bejáratott 350es jawa is ami 5000 fölött csörögni kezd, mert sose járatták a fölött, úgy kopott be a henger.
Szerintem a 350 TS képes a 135ös sebességre. Még az én 634/5öm is tud tartósan125 felett menni, ha jó formában van. Amire figyelni kell az az hogy könnyű ellustítani a jawákat. Már alacsony fordulaton is jól húznak, hajlamos az ember elhinni hogy nem is kell neki magasabb fordulat. Pedig például a 634 tud pörögni 6ezer felett kínlódás nélkül és 4000-4500as fordulat között hozza valahol az optimumát. Ha így van beállítva és bejáratva. Alig különbözik az ETZtől magasabb fordulaton. A különbség csak alacsonyabb fordulaton jelentős. A saját tapasztalatom alapján. Volt két ETZm, egy jawám, de jawát többet is kipróbáltam. Csak száz felett mentem nagyon keveset. Az nem az én világom. Én tötymörögni szeretek. 70+-10 amin jól érzem magam. Viszont a közlekedési lámpáknál való indulásból jelentős a gyakorlatom. :) A 350es jawákat nem sok motor gyorsulja le városi körülmények között.
A 350-es JAWA-k vége gyárilag 125-130 km/h (óra szerint, a tied azért nem megy többet mert a felső ford. tartományban nem kap elég benzint vagy azért mert alacsony a szint a porlasztóban vagy kicsi a főfúvóka vagy a szűrő (vagy-és Babetta csap) miatt kifogy a benzin nagy teljesítménynél. A tűt hiába állítod, teljes gáznál már hatástalan.
A 100-nál érzet erőtartalékból én simán 130-140-re tippeltem próba nélkül.
Igen, erre gondolok én is, és mondom, 100-nál ha meghúzom, még szinte "ugrik", de ugye soha nem próbáltam húzatni a mostani eseten kívül, cak rápróbáltam a gázra, hogy még menne bőven. Erre alig 5-8 km/h-t hajlandó még gyorsulni és vége. Pedig óra szerint még 5000 közelében sincs.
Igazából a megragadás lehetősége rémisztett meg, de ennyitől már csak nem?! Szép és jó állapotú moci, bontatlan blokkal, nem akarom hazavágni... Ha csak hangolás kérdése, az jó, mert szeretek foglalkozni vele.
Azért egy jó 350-es csak többet megy 105-nél?!
Én még nem tudom mert az enyém most lett kész és műszakira kell vinnem meg bejáratni. De a 150-es ts mz-m is megy százat nyélen (igaz picit meg van piszkálva) de az akkor is max 13-14 le.
Nem óra tuning :)!
Igaz nekem mz-vel volt ilyen. Nekem szegényre volt állitva a keverék és nem kapott eleget. De ugyanúgy lehet az úszószint is rossz. Vagy a tűt kellene egy rublikát feljebb rakni.
Igazából szerintem leirtad az okát csak ezt te tudod kipöcsölni :)
gyertyaszint lehetett volna nézni, ha szegény akkor nem őzbarna..., egyébként lehet ennyi a vége, gyárilag sem tudhat sokkal többet. a teljesitmeny gorbe esik egy idő után és hiába pörög nem megy többet. elvben ennek 5000 1/percnél van maximuma, de lehet a tied hamarabb eléri, ez 2ü motornál könnyen előfordulhat...
Szia Szabbensz, nem tudom a pontos értéket, de 1mm^2 a vezeték amin max 12A folyhat, tételezzük fel, hogy nem erre szánták (méretezték a Csehek), hanem felül méretezték. azaz kb 4A áram folyik max, azaz R=U/I 12/4 kb 3ohm van a primer körben. A szekunder kör meg kb 4-8kohm. ha rossz a trafó ettől nagyon eltérőt kell mérj. ha valaki tud pontosabbat az megirja... mi a baj, miert gyanus a trafó?
Tamas
Sziasztok!
Segítséget kérek a következő jlenség megfejtésében:
A minap relatíve jó idő volt - nem esett - így tekertem egy kört a mocival, ami egy 350 TS. 1:50-ben keverem az anyagot, Repsol full szintetikus olajat kap, normálisan dinamikus használat mellett melegen gyakorlatilag nem füstöl. No de aztán, egy hosszabb egyenesben úgy gondoltam, hogy ideje megpróbálnom pár másodperc erejéig, hogy mennyit is tud alattam a motor, hiszen eddig 100-nál többet nem mentem vele, de ott még szinte rendesen megindult volna gázra. A következőt tapasztaltam: 4500 fölé nem nagyon akar elforogni még háromban sem, de négyben sem. Egy 100-ig tök jól megy, húz mint a zöldfesték, de aztán 100 fölött max 105-110 közé bevánszorog, 4500 környékén forog és ne tovább, hiába lenne még gáz, nem történik semmi. Először feladtam, mondom nehéz vagyok neki - 110 kg -, de utána is úgy éreztem, hogy még bőven erős 100 körül, így csak megpróbáltam mégegyszer egy másik úton. Jelenség: 4500 körül 105 km/h óra körül mentem közel egy percig, mondom hagyok neki időt kiforogni, majd a tükörben baromi nagy olajfüstöt láttam. - erről tudom, hogy elvileg a lerakódott és el nem égett olaj távozik ily módon - Majd szinte ezzel az észleléssel együtt azt éreztem, hogy hiába van "lepadlózva", szépen de biztosan elkezd lassulni a gép, és a motor bömbölése is alábbhagy. Mindezt teligázzal és húzogatásra is. Gyorsan húztam egy kuplungot, és néhány apró gázfröccsel érzékeltem, hogy nem ragadt meg, szépen kezdett felpörögni a motor, óvatosan eresztettem rá egy hármast, és a motor szépen működött tovább, gyorsult, majd négyben is gyorsult. Persze ekkor már nem is próbáltam űzni, visszaálltam normál 3000 - 3500 környékére. Utána próbálgattam, szépen járatva visszahűtöttem, indul könnyen, szépen jár, veszi a fordulatot. Mi lehet a hiba oka, hiba ez egyáltalán, vagy ennyit tud a gép?
Gyanúim:
- megragadás közeli volt ( ezt azért nem hiszem, mert igen rövid ideig tartott a full terhelés és most aztán hűtés is volt igazán )
- gyertya nem bírta a magas hőt ( vadiúj cseh PAL gyertyák)
- üzemanyag ellátás magas fordulaton terhelésnél nem elégséges ( a motorom 3000 - 4000 között él igazán, alatta lomhább, torokhangon zúg mielőtt igazán felpörögne, magas fordulaton meg elfogy ahogy látszik )
- a végső: egyszerűen kirántotta az úszóházból a benyát, és nem folyt elég gyorsan az utánpótlás ( van benne egy kis szűrő, egyes vélemény szerint pont ezért kéne kivennem, mert mikor régebben meglátta a srác a szűrőt, a tapasztalt jelenséget leírta szinte pepitára )
Véleményetek?
Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy egy jó 12V os trafónak mennyi kilo Ohm ellenállást kell mutatnia a primer és a szekunder végén?
Hátha valakinek segit ez az oldal !!
http://www.czetka.eoldal.hu/cikkek/gyujtasbeallitas.html
Kedves Rudolph B!
Köszönöm a segítséget! Így tényleg 5 másodperc volt! Sejtettem, hogy túl bonyolult módon álltam hozzá :-)
Szép napot Márkatársak !
Valakinek nincs elfekvőbe cz 350-472-es 1979-es kiadású jawához irányjelző és fényváltó+duda kapcsoló ?
Nem kell hozzá szerszám, kézzel szét lehet szedni.Szereld le a helyéről és fordítsd meg, nézz bele az alsó végébe, ott bontható.
Bár évjáratot nem írtál, azt hiszem, hogy olyan a teleszkóp, amire gondolok, a 472, 487, 488 és 485 modellek kaptak ilyet (a rugó többnyire feketére festve).Ezeken van rugó-előfeszítő, forgatással lehet állítani.A legpuhább fokozat (legalsó) után van egy "kapu", egy hosszanti horony, amely a szétszedésre szolgál.A rugót enyhén összenyomva át kell fordítani ebbe a kapuba és onnan szétfűződik az egész.Összeszerelés ugyanígy, fordított sorrendben.
A lényeg, hogy ha világos helyen belenézel a felfordított telóba, már meglátod a megoldást.
Jó munkát, üdv.: R
Tegnap, fúrógép és csavarkihajtó segítségével elértünk a kuplungig. Találtam, pár elég kopott lamellát, meg egy-két egész épet. Egy gonosz manó sem volt aki egyesben nem hagyta volna kiemelni rendesen...:)
Nem tudom mi a motorszám nem néztem meg, de jövő héten kimegyek s meglesem ha még ott lesz...a váznyaktábln viszont nincs évjárat feltüntetve, csak annyi hogy 197.
az utolsó évszám nincs beütve, minden más rajta van.
Szia Szabbensz! Mindenkepp megéri elhozni, ha van helyed tárolni. Forgalomba helyezése nagyon körülményes, ahhoz restaurálni kellene és még utána is trükközni kell. Alkatrész szempontjából viszont mindenképp megéri. Mi a blokkszám?
Üdv!
Tamás
Szervusztok!
Tudna valaki segíteni abban, hogyan kell szétszedni a Cz 350-es (472-es) hátsó teleszkópját? A Jawa-ét simán szétszedtem, de ez a CZ kifogott rajtam.
Ezen a modellen végig rugó van, és a tetején nem lehet kettévenni a záróelemet, egyben van. Gondolom, valami szerszámot kellene gyártanom hozzá. Előre is köszönöm a segítséget!
Elég kicsi, de alkatrésznek jó.
A dugattyú szokott csak beállni A rozsdától.
Sziasztok!
A helyi vastelepen találtam egy 350 es csepptankos jawat. Benn a blokk, igaz be van állva, a sebességeket veszi, de csak karbi és karbitakaró hiánya van, a váznak nincs első futóműve, első/hátsó kereke hiányzik, viszont rajta van a tank, horpadásmentes, a lámpafej alsó része, a két szerszámos a két kémény + könyökcső, hátsó sárvédő. Szóval egész egyben van, szerintetek megéri elhozni? Van esély rá hogy egy ilyet valaha is forgalomba helyezzek?
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Közben megoldódott a probléma :)
Az egyenirányító? volt a ludas amire egy B+ és az XYZ csatlakozások vannak.
A B+-ról le volt törve a forrasztás.
Visszaforrasztottam és megjavult.
Tehát ez és a színes bekötési rajzról való bekötés (nem volt a rajzon a szabályzó B-je összekötve akksi negatívval)volt a hiba.
Ha fejtetőre állított T betün mást mérsz mint nullát, akkor alighanem meg van a gond. Az ugyanis a földelés jele, értelem szerűen földön kellene lennie.
Így már értem,kösd a V-méröt az aksira, húzd le a DF- re menő vezetéket és rövid időre (1-2 sec),közepez fordulatszám mellett, adj akku+ feszt a DF kefére, kozben figgyeld a V-mérőt, mit tapasztalsz? Holnap folyt.köv.
Na felraktam ide a két rajzot.
A különbség hogy a színes képen nincs a fesszab "B" összekötve az akkuval míg az eredeti bekötési rajzon igen.
http://kepfeltoltes.hu/view/130329/jawa-350-12v_kapcsol_si_rajz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130329/160_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Van egy színes bekötési rajzom. Először az alapján kötöttem be. Akkor még a töltés visszajelzőm se aludt ki.
Utána korrigáltam a gyári javítási könyvben lévő bekötési (nem szines) rajz alapján. Ezután a töltés viszajelzőm elaludt járó motornál, azonban mint írtam nincs mérhető töltés. Sajnos ide nem tudok képet felrakni, akkor látszana a különbség a rajzokon.
Lehet 640-é a kábelköteg. Annak kicsit más a fesszabja, meg ha jól emlékszem a diódahidja is, de a kábelkorbácson lényeges eltérés ha minden igaz, nincs. Szerintem valamit hibásan kötöttél be a töltésvisszajelzés lámpa reléje környékén.
Köszönöm a segítséget! A szénkeféken az egyik érintkező DF feliratú. A másik egy fejtetőre állított T betű. Ha erre rárakom a voltmérőt az 8.5-öt mutat. Az akksin 11v körül mérek és ez nem változik bármekkora gázt adok.
Az igazság hogy a motor most lett kész és új a kábelköteg is. Csak a kábelköteg hiába 638-ashoz árulták, szerintem valami újabb típushoz való lehet mert pár dolog különbözik. Az érdekes hogy a töltésvisszajelzőm elalszik a motor beindításakor de még sincs mérhető töltés. A bekötési rajz ami alapján újra vezetékeltem a motort az sem egyforma a gyári könyvben lévővel. Szóval lehet át kellene Á tól Z ig néznem az egészet, hátha nem jó helyen van valami. A töltésen kívül egyébként minden hibátlanul működik.
"Lent a generátornál a df és - részen a szénkeféken 8.5v-ot mérek."- ezt nem értem (szerintem más sem). Írd le pontosan, hogy a testhez képest, közepes fordulatszámon járó motornál, a DF-en, a pozitív szénkefén ill. az akku. + on mit mérsz, megpróbálok segíteni.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|