:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ezzel el is ismerted, hogy igazam van.
Részemről ennyi, te kis demokrata okostojás!
Iglice.
Megcsinálom én neked. A fesszabályzón kell egy kicsit variálni.
El tudod hozni (mondjuk egy feltöltött akksival) vmikor (Bp. 18. ker) vagy menjek házhoz ?
"szerintem álszent vagy"
Én dolgom.
"Tisztán kötekszik veled"
Ő dolga.
"ez nem uszítás"
Valahol az.
Bár nem veszed észre, de épp saját magad ellen uszítasz :(
2db Jawa 250/559 szétszedve egy felújított blokkal, új bovdenkészlettel galvanizált alkatrészekkel, stb., papírokkal 70e eladó!
Sziasztok!
Vásároltam egy jawa 559/250-es motorkerékpárt. A motor két éve volt használva utoljára de beindul. Több kérdésem is lenne:
1. Nincs visszatöltés: mi lehet az oka, hogyan lehetne orvosolni?
2. A kuplung eléggé kemény szerintem össze lehet állva: Hogyam lehetne orvosolni?
3. A kipufogók le lettek festve ezüstre a tank krómos részével együtt, hogyan tudnám krómoztatni a tank két oldalát, valamint esetleg hol kapok új kipukat könyökkel együtt a moci alá?
Előre is köszi
Iglice
Üdvözlet uraim!
Nem tudtok véletlenül nekem pesten egy szakit aki baráti áron és jól megcsinálja a gépcsodámat (350/638)? Egyszerűen nincs rá elég időm hogy foglalkozzak vele. Kiszettem a blokkot, lehúztam a hengereket és most így áll időhiányában, a jó idő meg már itt van.
Na akkor maradjunk a döntetlennél...
Szabályoztatni lehet, ez tuti, mert árkosra kophat a kommutátor...Esetleg még a szénkefe is ugrálhat a kommutátoron a hibákból kifolyólag..
De...én úgy értelmezném, hogy nem a forgórész üt, hanem a kommutátor..Úgy látom h itt az értelmezésbeli különbség...Innentől kezdve meg mindenkinek igaza van, mindenki boldog, és vidáman megy haza vasárnapi ebédre szeretett családjához.. :D
Szerintem álszent vagy, olvasd vissza!
Tisztán kötekszik veled, ez nem uszítás, de én vagyok a harmadik fél.Ja, és a motorelektronikán is ő javított ki.
Egyébként nagyon sok a: "megtévesztő vagy hibás dolgok a fórumokon."
Sok az önjelölt motorszakértő, dilettáns, te legalább tudod miről beszélsz.
Szeva.Na a mociban lada samara gyújtásvezérlő van, az ülés alá beszerelve. Kis fekete-fehér doboz, belül rengeteg ellenállás, meg minden, tök olyan mint egy régi erősítőben a végfok. Az tuti jó. Egyébként onnan jöttem rá hogy nem tölt, azon kívül ugye hogy a visszajelző lámpa vörös volt és kiégett :)), hogy lemerült az akksi, majd feltöltöttem, lemerült, másik akksi, az is lemerült :((, ha kitettem az indexet az alapjárat hihetetlenül lement (sohasem fulladt még le, gondolom nem véletlen az a gyujtásszabályozó), a világítás meg no comment. Azt a gyújtásvezérlőt nem is akarom cserélni csak a PAL dobozkát mindenképp, csak öreg már a mocc nekem ennyit megér, hogy még sokáig jó legyen. Ha te is csináltál hasonlót, lehet ezt is láttad már ui. Budapestről származik a kicsike. Metál fekete gyönyörű szép, minden más eredeti rajta kivéve a km és ford.sz. tartókonzolját, mivel eredetileg csak km-órás volt gondolom (a bal oldali deknin nincs kivezetése a ford.sz. spiráljának, azóta van olyanom is csak még nem tettem fel), ezért van rajta egy Tábori-féle elektronikus fordulatszámmérő. Most még eredeti Jawa konzolt is keresek hozzá 1000-el. Ha tudsz olyan kis PAL izét akkor szólj. Előre is kösz!
Peti74!
Nem kijavítottak, hanem kiegészítettek. De ez így van jól.
Ha csak ennyit kapna Zapi kollega.....:-)
Zoltán
Látom azért piszkálja a csőrödet... pedig tényleg nem ellened irányul.
Amúgy épp ma a a motorelektronika fórumon is kijavítottak. És akkor mi van? A lényeg nem az én tévedhetelenségem, hanem hogy ne szerepeljenek megtévesztő vagy hibás dolgok a fórumokon. Ha én mondok hülyeséget, el is várom, hogy kijavítsanak ;)
Marhaság. Nincs is értelme.
Amúgy legalább megint szélesítette vki az ismereteimet (nemcsak mindig én szélesítem másokét, olyan uncsi :))
Én nem konkurrálok vele, mert én csak magamnak szerelek. Mindössze megjegyeztem, hogy a kommutátor felszabályzása nem felesleges - bár tény, hogy nem minden esetben szükséges.
Azért 30-40 évenként egyszer meg lehet ejteni, baj nem lessz belőle, hiszen ha hibátlan a kommutátor, akkor az első, 0,1mm-es fogás után le is lehet venni a padról. Ha viszont nem az, akkor az gyorsan kiderül.
Látom megy a konkurálás Zapkorte és Peti74 között.
De még mennyire, hogy tud ütni! Én már több dinamót, önindítót is csináltam, és az egy dolog, hogy több tizednyi mély árkokat tud vágni a kommutátorba a szénkefe, de ezen árkok a legkevésbé sem szoktak centrikusok lenni. Szóval ha van eszterga kéznél, érdemes fölszabályozni. Csak ügyelni kell a centrikusságra. Mondjuk ezeknél a dinamóknál könnyű, az ember befog egy darab vasat, rácsinálja a kúpot, az tuti centrikus is lesz a következő kifogásig. Inkább a tengelyes gépekkel van gáz, ott a központfuratok sokszor sérültek. :-(
Szia.
A forgórész felszabályozást nem értem miért kellett, én soha nem találkoztam még olyannal ami üt (ha mégis, akkor rosszul van felrakva). Mindegy, ártani nem árt, ha nem szedtek le belőle túl sokat.
Ha új szénkefék kelletek, akkor a régiek igencsak elkophattak (talán mégis ütött a forgórész).
A mechanikus szabályzót ne akard visszatenni, főleg ha ezt csinálta. Persze be lehet lőni, de mindig problémaforrás marad. A elektronius szabályzók jobbak.
A jawa dinamókat be lehet kötni az MZ elektronikus szabályzókkal is, de ahhoz a forgórész vezetékeinek kicsit másképp kell bekötni, ti. a jawa szabályzási elve különbözik az MZ-től. Igazból a PAL rendszer különbözik a többitől, mint ahogy a csehek sok kis apróságban eltértek a megszokottól (pl. skoda).
Azt sejtem, hogy az a "lengyel" elektronikus szabályzó sem a PAL szerinti bekötéssel fog működni, hanem az MZ-s elv szerint.
Ha oda jutsz, keress meg és összehozzuk.
És onnantól kezdve, hogy a motor töltése rendbe van téve, már érdemes feltenni egy megszakítók nélküli 6V-os elektronikus gyújtást. Először is századra pontosan be lehet állítani egyformára mind a két hengert, ami a jawanal sokat számít, kis vibráció, egyforma erők ébrednek a két hajtókaron, élettartam javul, és persze nincs több szívás az állítgatással. Bejáratás alatt szerintem különösen javsolt a pontos és szimmetrikus gyújtás. Nincs annál roszabb, mint amikor a pontosabb gyújtású henger belehajszolja a megszorulásba a pontatlan gyújtású hengert.
Másrészt a szikraenergia lényegesen nagyobb minden fordulaton, a motor nemhagy ki ütemeket, egyenletesebben húz, a fogyasztása csökken.
Az elektronikus gyújtás nem tuning, csak m"megadja a motornak ami jár", de mégis sokszor lesz "erősebb" a gép a régi állapothoz képest.
Ha Bp.-i vagy akkor hozd el ha kész a felújítás. Ha nagyon messze vagy, akkor el tudom küldeni postán, van sablonom 634-eshez. Beszerelni be fogod tudni, a beállítást pedig bízd olyanra, aki állított már kétütemű trabant e-gyújtást és legalább egy indikátorórája van. Indikátoróra nélkül hall jeladós gyújtást állítani nem érdemes, hiszen nem lehet kihasználni a rendszerbe rejlő pontosságot.
Szintén elektromos rendszerrel kapcsolatban kérnék segítséget. 360as gépemen 75W rendszer volt mióta nálam van. Működött a rendszer - városban lemeítette az akkut, országúton felforralta :( - amíg egy szezonban csak néhány tíz km-et mentem vele. Most teljes felújítás alatt áll a gép és szeretném kicsit megbízhatóbbá tenni (forgórész felszabályozva, új szénkefék, egy lengyel elektronikus fesszabályzó JAWA 6V-hez, és természetesen újrakábelezés is lesz). Megvan a régi kétoszlopos fesszabályzó is, de ahogy visszaolvastam a fórumban nem igazán egyszerű a beállítása. Gondolkodom a Trabant gyújtáson is, (megnéztem Peti74 lapját), de semmilyen tapasztalatom sincs az elektronikák területén...
Szia Esox.
Hát, azért én csak lebeszélnélek róla, hogy 6 vagy 8 ezerért vegyél egy új mechanikus szabályzót, mert annyit nem ér.
Ha mindenképpen ragaszkodsz hozzá, hogy eredeti legyen (mert félsz az ismeretlen elektronius szabályzóktól), akkor előszőr próbáld meg beállítani (beállíttatni) a mostanit. Ha nincsenek nagyon megégve az érintkezői, akkor van rá esély.
Amúgy meg, ha nem mérted meg mérőműszerrel a töltést (egészen konkrétan a leszabályzási feszültséget, és a töltőáramot) és csak egy darab izzó "világít-nem világít" alapon mondod a töltésre, hogy szar, akkor akár még tévedhetsz is. Lehet, hogy nem is a szabályzó a rossz, hanem valami sokkal egyszerűbb (és könnyen javítható) hiba, pl. valami kontakthiba valahol a vezetékezés táján.
Többet nem tudok mondani távgyógyítás szintem, látni kéne, megmérni műszerrel.
Másik, amit írsz, hogy a motorodban valami autónak a gyújtásvezérlője van.
Nos, mielőtt azt ész nélkül kibarmolod onnan, figyelmeztelek, hogy a jawa eredeti megszakítós gyújtásrendszere egy rakás szar, azzal tuti, hogy csak a gond lesz.
Ha egy gépjármű elektronikai "kütyü" van most benne, amiről azt sem tudod, hogy hogy kell beállítani, attól még az lehet sokkal jobb, mint a gyári megszakítós fos !!Ű
Sőt még az is lehet, hogy egy trabanthoz hasonló hall jeladós gyújtásrendszer van benne (és még az is lehet, hogy én raktam bele).
Ha egészen véletlenül így néz ki, akkor igazam van, és akkor főleg ki nem dobd.
Na, majd mások is hozzászólnak, ha akarnak, de egy biztos, az (eredeti) megszakítós állapotot ne akard visszaállítani.
Szia peat! Melyik boltra gondolsz konkrétan?
Nem kell félni tőle, én is megcsináltam. Ha pesti vagy akkor az alkatrész sem nehéz dolog. A IV kerületben a Megyeri útnál van egy bolt, ott minden van.
Sziasztok! 638-as oldalkocsisom van, az első motorom. Eléggé elhasznált, gondozatlan példány. Elvégezném a motor "dekarbonizálását", bár soha nem csináltam még hasonlót. Félek, több kárt tennék benne, mint hasznot. Azt sem tudom, milyen szerszám kell a dugattyúk levételéhez, meg egyáltalán az egész munkához,meg hogy hol lehet ilyeneket venni. /Szakműhelybe anyagiak miatt nem tudom elvinni/. Véleményeteket várnám. Köszönettel: Bolha
Szev! Megvan a PAL aluminium doboz :), láttam már sokszor, gondoltam, hogy az lesz a bűnös. Nekem inkább full ugyan olyan kellene! Nem nagyon akarom kókányolni, illetve más cuccokat beletenni, elég már az is, hogy úgy vettem, hogy valami autó gyújtásvezérlője van benne, így aztán abszolút lövésem nincs, hogyan is kellene beállítani. Ha tudsz segíteni tudok róla fényképet küldeni. Az egész gyújtást eredetire szeretném visszacserélni, mert így enyhén szólva is elég nehéz beállítani... Egyébként foglalkozok a moccal túl sokat is, eddig is nagyon sokba volt nekem, és még mennyibe lesz!!! :)) De a tökéletességért fizetni kell :((
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=58110
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=57634
Nahh, a 2 kokler..
Akkor ezt nezd! Ez meg az enyem!
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=58655
A rendorjawa nagyon kiraly :) !!
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=58110
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=57634
mehesrichard@gmail.com
képek a motor alkatrészeiről
559
Jawa 250/559 es krómozott alkatrészek és 2 motor szétszedve papírokkal és még egy csomó plussz alkatrészel eladó sürgősen ár alatt!
06706240112
Legyen rendőrjawa fórum: http://www.jawa.as/motocykly/jawa-350/jawa-350-policie.htm
hali. gyerekek ez most rendőrfórum lett?
Nagyon szívesen.
Egyébként én is rendőrnek készültem eredetileg. :) Legnagyobb álmom, hogy motoros rendőr legyek USA-ban. Főleg mióta láttam Seattle-ben a saját szememmel, hogy milyen gépekkel járnak, és utánaolvastam, hogy hogy is működnek ott a motoros rendőrök. Nagyon tetszik többek közt az, hogy a rendőrhöz hozzá van rendelve egy motor, amit otthon tart. Legalábbis a seattle-i rendőrségnél így van.
Az ottani rendőrmúzeumban legalább 4 órát nézelődtem.
Pdaranyi ! Köszönöm a segítséged !
Üdv.
Hali Zsozso75 ! Nem Te kerestél már korábban is hátsó lengéscsillapítót? Ha nem akkor bocs, a lényeg, hogy Nekem van bár szétszedve. Küldök emilt.
Sziasztok. Segítség kellene,szükségem lenne egy 638-as jawa hátsó lengéscsillapitóra,ha valakinek van kérem segítsen.
Hali Iglice! Na a válaszom olitikamentesen, hogy igen kell a gépre eredetiség vizsga még az átírás előtt. Csak azal tudod átiratni. Sokan úgy csináljuk, hogy a gépet üzembentartói szerződéssel vásároljuk meg, így az átirás valamint az eredetiség vizsgálat költségeit megússzuk. Van aki ezt nem tartja jó ötletnek, mivel nem 100%-ban övé a gép. Ki úgy, ki így. Nincs is ezzel gond. Az alkatrészekre vonatkozóan korábban valaki itt már hírdetett ilyen tipusú motorhoz alkatrészeket, crómosokat is. Ha visszalapozol biztos megtalálod egy pár oldallal / egy-két / korábbról. A hibákkal kapcsolatban meg vannak ezen az oldalon sokkal jobban hozzáértők mint Én.
Sziasztok!
Vásároltam egy jawa 559/250-es motorkerékpárt. A motor két éve volt használva utoljára de beindul. Több kérdésem is lenne:
1. Nincs visszatöltés: mi lehet az oka, hogyan lehetne orvosolni?
2. A kuplung eléggé kemény szerintem össze lehet állva: Hogyam lehetne orvosolni?
3. A kipufogók le lettek festve ezüstre a tank krómos részével együtt, hogyan tudnám krómoztatni a tank két oldalát, valamint esetleg hol kapok új kipukat könyökkel együtt a moci alá?
4. Át szeretném íratni a nevemre m i a teendő adásvételi forgalmi van. Csak okmányiroda vagy kell eredetiségvizsga is rá?
Előre is köszi
Iglice
ui.: én is hanyagolnám a politikát ezen a fórumon, vannak elegen akik marják egymást ebben az országban szerintem nekünk nem kellene.
Ami itt megy az megbocsáthatatlan, és gyalázatos.De csigáéval megegyező értelmi színvonalú emberek garmadájától nem lehet mást várni.Valamikor erősen nemzeti érzületű embernek vallottam magam( akkor ez még nem volt divat)de mióta bizonyos politikai szélhámosok ezt használják az ország szétbomlasztására azóta legtöbbször szégyenlem magam a nemzetiségem miatt.Mi, akik eddig együvé tartoztunk ne tűrjük el hogy ez a demagógia beférközzön közénk.
Na meghallgattam a hangposta szövegét. Ez valami szolgáltatás lehet a T-Com-tól, nem pedig saját üzenetrögzítő, mert a női hang nagyon szépen, tisztán, érthetően beszél. Úgy, mint mikor felhívsz valami szolgáltatást (pontos idő, stb).
Szóval a szöveg csak annyiból áll, hogy elmondja a telszámot, amihez a hangposta tartozik, és megkér hogy hagyj üzenetet a telszámoddal együtt és majd visszahívnak.
Simi!
Biztos azért nem veszik fel, mert tudják, hogy egy rendőr hívja őket Magyarországról.
HÁJ EVRIBÁDI ! Kérdésem a következő : Valaki hívta-e már a Sahy-ban lévő motorosboltot telefonon ? Peti74 írta korábban, hogy ő már volt ott és fel is írt két telefonszámot, ami állítólag a bolt telefonszámai és írta azt is, hogy beszélnek a boltban magyarul. Nos én hívogattam ezerszer a telefonszámokat, de ott pár csörgés után szlovák nyelvű hangposta kapcsol be, így nem sikerült dolgok után érdeklődni, potyára meg nem akarok kimenni. Ha valaki tud új számot felírhatná ide, illetve aki tud esetleg szlovákul az hallgassa már meg a hangposta szövegét, mert valami számokról magyaráznak, így lehet, hogy megváltozott a számuk és az új számot mondják, de sajna nem értem. Aki tud segítsen PLÍÍÍZ ! A szám amelyen a hangposta bekapcsol : 00421-367-41-32-86
Eladó 350es 638as típusú jáwához két nagyon jó állapotú felni külső és belső gumival!
mehesrichard@gmail.com
IGEN, EZ AZ, ÍGY VAN!!!
Na csak azért kiabáltam mert itt Szocimotor fórum volna.
És nem elvetélt politikai tovább kinzó.
Peti74!
Tökéletesen igazad van, ezért részemről ez a téma ITT, ezzel a hozzászólással lezárva. Én ezt a fajta hátrányos megkülönböztetést már "átéltem" ( Lásd "motoros túra" topic, 7409-es hozzászólástól. ) Sajnálom, hogy a motoros társadalomba is beférkőzött ily módon a politika.
Azért remélem, hogy aki találkozik velünk, és megismer bennünket annak más lesz a véleménye.
Üdv! Shamen
http://fogaskerekgyarto.fw.hu/
valószínűleg tud segíteni
Légyszíves
Itt NE politizáljatok !
Van arra fórum épp elég.
(politikai oldlakon sem beszélgettek főtengelyekről :)
Legyetek annyi önmérséklettel, hogy ide ne hagyjuk bekúszni az embereket megosztó témákat. Tartsuk egy kicsit nagobb becsben azokat a dolgokat, amik még összetartanak minket.
Maradjunk meg a motoros témáknál. Lehet az túra, hengerfúrás, feszültségszabályzó, gyújtás vagy egy sörözés, oldaldoboz heggesztés vagy bármi, ami ide, a szocimotoros témakörhöz kapcsolódik.
Köszönöm.
Üdv!
Szerencsére nem munkanélküliképzőbe járok (jogász, gazdász, bölcsész). Ezen a karon az elmúlt 200 évben az elhelyezkedési statisztika, mármint, hogy szakmán belül még sosem esett 99% alá. Kohómérnöknek készülök, amiből szerencsére mostanára már hiány van.
Remélem nem egy gyorsétteremben fogom végezni.
Jó, mennyi a keresőképes lakosság? 3,5 millió? Akkor fejenként 86 fillér. Szerintem még mindig olcsóbb, mint egy mozijegy. :-)
Mi a francnak kell itt politizalni Sracok??
Az ellenteteket es ez iranyu nezeteltereseteket mashol rendezzetek !!!
Ha már így szétOFFoljuk a topicot, akkor Zápkörtének üzenném, hogy ne a teljes magyar lakosságra oszd szét az összeget, hanem a kereső(képes) lakosságra. Egy 6 hónapos baba feltehetően nem járul hozzá aktívan egy megrongált telefonfülke helyreállításához.
A te készülékedben van a hiba. 15-én okoztak állótólag 3M ft kárt a tüntetők. Az országosan fejenként 30 fillér. És ennyiért egész estés szórakozást kaptál! Kurcsányt elkergetni meg bizony közérdek lenne. Tesssék, ITT van egy cikk a munkásságukról. Így lehet az, hogy ha elvégzed az egyetemet, rád is csak a munkanélküliség vár. Vagy mehetsz a mekibe, vagy motoros futárnak.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|