:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
2db Jawa 250/559 szétszedve egy felújított blokkal, új bovdenkészlettel galvanizált alkatrészekkel, stb., papírokkal 60000 ladó!anygi okok miatt sűrgősen!
Sziasztok.
Jáwa 638-as /1986/ motorhoz keresek /J-B/ oldali ülés alatti szerszámost,ha lehet Miskolc és környékéről.
Szervusz!
Nem felejtettem el a dolgot, találtam otthon egy komplett trabi gyújtást, ha lesz időm beteszem magam. Tudod, nekem is ez a szakmám, ezért kapom fel a fejem minden hülyeségre. Csak sajnos én nem lennék jó szakmai tanácsadó, idegesít a sok hülye aki még a szívatót se találja meg ,neked ez jobban megy mint látom. talán tévedtem veled kapcsolatban,ezért most bocsánatot kérek! Ha valaki még hozzáfűzött vmit, az tartsa meg eztán magának,véget ért a bilivihar:-)
Üdv:Majesz
Köszi, kedves, hogy gondoltál rám, csakugyan volt némi szipoltyúzás a témában másfél éve, de most rendben van a dolog, és remélem, hogy most már kiszolgál, amíg a rozsda teljesen fölfalja a járművet.
Sziasztok! Jawa 250 es csepptankos (72 es évjáratu) eladó! a motor müködöképes, tökéletes restaurálási alap, vagy akár alkatrésznek is.érdeklődni:etzrider@freemail.hu cimen... kérésre képet is küldök... idő hiány miatt megválnánk töle:(
Háj!
Nem különösebben nyerészkedési szándékkal jeleztem neked, hogy van egy ilyenem, csak gondoltam szükséged lehet rá. Ha nem, hát nem...
Egyébként nem célom, hogy mindenképp megváljak tőle, nem kér az enni a pócon...
Sziasztok!
keresek 350-es JAWAt 634-est vagy 638-ast akár ksárban is.A lényeg,hogy üzembe lehessen helyezni.
2db Jawa 250/559 szétszedve egy felújított blokkal, új bovdenkészlettel galvanizált alkatrészekkel, stb., papírokkal 70e eladó!
Jawa katalógusok minden mennyiségben! (csehül)
http://www.sesa-moto.cz/page.php?parametr=historie&kde2=kat
Gyűrűtörés, vagy kilazult a gyűrűstift a magyar utángyártott dugattyúból. Már persze, ha a hengerből jön. Mert jöhet bárhonnan máshonnan is.
Köszi, de kifogástalan a karbim, és még a garázspolcon is van egy másik, így hát legfeljebb valami nagyon jelképes áron érdekelne csak a tied. Inkább hirdesd meg a zsiguli.hu oldalon, a ladások szeretnek a polák karbival játszani, mert "attó tuning lesz az ezeröcsi"
Van 1 kérdésem: 638-as TS Jawa-n a hátsó rugóstagokat hogy kell feltenni, milyen állásban? A rögzítések (ahova a csavart kell betenni) csapott vége befelé, vagy kifelé áll? Illetve a tetején lévő gyári számot hogy lehet leolvasni, ha a motor vége felől, vagy ha az eleje felől nézzük?
Hali
Oylan problémám lenne, hogy oylan 3800- feletti fordulatona motorom elég furcsa hangokat adki... mindtha egy csavarhúzóval karvolgatnáma henger falát, illetve valami fémet forgácsolnék... bár uyan úgy húz, semmi akadozás. Mi lehet ennek az oka???
Kulio
Háj!
Most olvasom, hogy nagypolákod van.
Van egy hozzá való karburátorom, vadi új.
sziasztok
Segítséget szeretnék kérni 350/634 es elsö telók beállitásához ,nekem mind a kettö egy pontol vastagodik és nem jövünk rá mi a szerepe és nem találunk semmilyen jelet hogy hova kell forgatni ,ezért akárhogyan csavargatjuk a kerék sehogysem áll egyenesen.ha tudtok segítsetek cimem h.laci@freemail.hu köszi
köszi a segítséget
nem volt fontos a 7végén leszedni,gondoltam inkább utánaérdeklődök.beleerőszakolni +nemakartam azt, ami esetleg nem belevaló
vsz akkor rossz a forgorészben a menet de vhogy összehozom.
köszi még1szer!
Köszönöm, ment válasz levél.
Más: RP-15t lengyel fesszabályzóval van valakinek tapasztalata (bekötés, megbízhatóság stb.)?
Jól érzed, 559-es jawa (meg minden 6V-os jawa/CZ) forgórészbe M8-as menet van. Kb. 7-8 cm hosszú végig menetes csavar kell bele, mert csak az löki le. Ha jó a menet végig a csavaron, főleg a végén, akkor olajozd meg, és némi erőszak megengedett, ott bent csak tömörvas van, baj nem lehet, csak kapjon bele.
Ha koppanásig bent van, főleg ha villáskulccsal tekered, nem dugóval, akkor egyik kézzel fogd a forgórészt, mert van úgy hogy szinte leugrik, amikor old a kúp.
Amúgy jó úton jársz, akkor büntetnéd meg, ha alányúlnál csavarhúzóval, mert úgyse jönne le, és a tuti menetzárlat lenne belőle.
m8-as normál menetemelkedésü és jobbos:)
vagyis joval probálkoztál...esetleg ha van menet furod,azzal probáldd meg kicsit megtisztitani a menetet,és akkor nem kell eröszakolni..
hello!
tudja valaki hogy milyen menet van a forgórész belsejében amivel le lehet nyomatni a főtengelyről?
250/559es moci..
nem találtam anyagot sehol az M8-as csavar nem megy bele, bár erőszakkal menne..
szoval milyen csavar kell?nem akarom megbüntetni az alkatrészt..
köszi
Szia. Írtam neked a hunya.balazs@chello.hu-ra.
A jawa360 név alapján csepptankosod van, a 75W-os dinamó alapján meg kockajawad. Mindegy, a gyújtásbeszerelés mindegyikbe ugyanaz.
Ha átkábelezés is kell, akkor az is megoldható a gyújtással együtt.
Ha 634-es és átkábelezés, akkor javaslom az MZ-mogoldást (kötések a lámpafejben) A műszerfal alatt nincs csirkebél, csak 3 csőbe húzott köteg megy a lámpafejbe (hátsó főkábel, kormánykapcsolók, gyújtáskapcs) és minden kötés a lámpán belül van. Szétszedésnél a lámpafej lesz a központ, onnak lógnak ki a korbácsok, aminek a végein marad a kománykapcsoló és a gyújtáskapcsoló.
valahogy így
meg így
Üdv,
Peti74
A "tűzkőgyárban". Tudod, ami pár éve felrobbant. Bemész a főkapun, és jobbra elcsűrve van egy autóipari gépműhely, ahol ferrodoloznak. Vidd a dobot is magaddal!
Szia Simi.
Már nem emlékszem, lehet, hogy említettem, hogy néztek az autósboltban, ahova a régi ferodoltól megszabadított fékpofákat hordom ferodoloztatni, hogy miért kérek rá 6 mm vastag réteget. Hát pont azért, hogy összeszerelve akkorára lehessen leszúrni az esztergán, hogy a dobba kb. 2 tizeddel menjen be.
A nagy légréssel nem az a baj, hogy állítani kell fékkaron. A baj az, hogy ha a kisebb átmérőre körkörös, akkor ha a dob átmérőjére kinyitják a kulcsok a betéteket, akkor már csak egy-egy ponton fog hozzáérni és a fékhatás nyúlfing lesz. (persze 3 szezon alatt majd bekopik, de ha már teljes felújítás, akkor elé lehet menni az eseményeknek).
A legjobb megoldás az új vastgabb ferodol, de az pazarlás, tekintve a 4 mm-t én biztos azt csinálnám, hogy a felrakott és párhuzamosra állított fékkulcsok és rudazat esetén a fékkulcsot a bowdenház végét fogadó nyúlványhoz egy erős dróttal vagy vékony hosszú csavarral úgy húzatnám meg (kinyitnám a pofákat) hogy a betéteket a dob belső átmérőjére lehessen leszúrni. Nyilván a betétek vastagsága nem lesz egyenletes (az egyik végén marad a 4 mm, a másik lehet hogy már csak 3 lesz), de üzem közben legalább teljes felületen hozzáér majd a dobhoz és a fékhatás jó lesz már az első km-től.
Ha ragasztott betétekről van szó, akkor a betét teljes vastagsága hasznos, tehát a legvékonyabb rész, mondjuk 3 mm is elég lesz egy sok km-es szezonra.
Hát újkorában nem tűnik valami soknak az a 4mm-es vastagság, de inkább az a gond ha alapban nagy a légrés. Be lehet ezt is állítani úgy hogy kicsi legyen a légrés, de ezzel azzal jár, hogy jobban el kell fordítani a fékkulcsot és ez azzal jár hogy ugyanakkora fékerőhöz a fékkaron nagyobb erőt kell kifejteni, ami nem szerencsés. A fékdob átmérője mennyivel lett nagyobb?
Sziasztok !
A Cz-350-esem kerekeit teljesen felújítottam, új ráfok, küllők, csapágyak, porvédők, fékpofák. A dobot is felesztergáltattam és az új pofákat az esztergályos úgy szabályozta fel, hogy felszerelte őket a helyére és addig szúrt le belőle, amíg az egész felületén hozzá nem ért a kés, de szerintem eléggé elvékonyodtak emiatt a pofák. Megmértem, így is van vagy 4 mm. a ferodol ( ha jól írom ), de szerintem nagy a légrés a dob fala és a pofa között. Kérdésem, hogy mennyi lehet ez a légrés mm-ben, illetve, hogy Törökbálinton hol ragasztanak fel plusszos ferodolt ?
Előre is köszönöm a válaszokat !
Üdv. Simi
Dehogynem BAT..Csak ésszel kell szétszedni...
sorszám: 10694 (72013)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-26 21:57:51)
Ez csak fél megoldás lenne számomra, mert fogaskerék az tényleg kell, de a lényeg abban rejlik, hogy az órás az úgy veszi le, illetve teszi vissza az óra peremét, hogy az nem sérül, illetve továbbra is légmentesen zár!
Megjavítani itthon is megtudnánk, csak az többé nem úgy nézne ki, mint mielőtt szétszedtük....
Sziasztok!
Szereztem egy 1971-es évjáratú Jawa Californian oldalkocsis motort. Sajnos nem az eredeti 362-es blokk volt benne hanem egy 632-es. Hiányzik róla az eredeti lámpa (Bosch).
Nem tud valaki egy 362-es működőképes blokkot karburátorral??? Csere is érdekel! Aki tud segitsen!!!
KÖSZI!
Már javasoltam egyszer "http://fogaskerekgyarto.fw.hu/
valószínűleg tud segíteni"
de akkor épp politikai fórum volt
Ez egy műszerész tud műanyag meg fém fogaskerekeket csinálni.
sorszám: 10691 (71985)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-26 15:05:23)
iglice.
Töltés: Lehet, hogy az állórész veszítette el azt a visszamaradó mágnesességét, ami kell ahhoz, hogy meginduljon a töltési folyamat. Ehhez elég újramágnesezni, ami a gyakorlatban annyi, hogy az áramkapcsolót össze kell nyomni néhány másodpercre. Ha perceg a dinamó, akkor valszeg folyik benne áram és épp mágneseződik. Az áramkapcsolónak utána oldania kell. Biztosíték ne legyen az akksin, met az biztos egyből kimegy, egy ilyen művelettől.
Aztán lehet, hogy azért nincs töltés, mert a szabályzó rugója elgyengült, és túl kis feszülségre szabályoz. A megoldás, hogy a rugóelőfeszítést adó kis (kb 5-6 mm-es kulcsnyílású) hatlapfejű fekete anyát picit jobban meg kell húzni (sokszor elég egy negyed fordulat). Ehhez kell egy egyszerű voltmérő és üzem közben kell csinálni, mert akkor lehet beállítani a kb, 7,5V-ot, Figyelem, túlhúzni se szabad, mert könnyen túltöltés lehet belőle, attól meg leég a forgórész.
Aztán az is lehet, hogy az áramkapcsoló nem húz be, ez sok minden miatt lehet, talán legvalószinűbb az alacsony szabályzási szint, lásd előbb.
Igazság szerint, ezekből a mechanikus szerkezetkeből a szabályzó részét egész jól be lehet lőni, de az áramkapcsoló szokott gondot okozni, nehéz pontoan beállítani, ha túl későn kapcsol, akkor alapjárat közelében nem lesz töltés (kisebbik rossz, vagy egyáltalán nem az, ha inkább közepes fordulaton és attól feljebb használod), ha túl korán kapcsol vagy összeragad, amikor már oldania kéne (ez baj, mert akkor meríti az aksit alapjáraton, és a forgórész is leéghet.
Én azt szoktam ezekkel csinálni, hogy a fesszab rész megmarad, az áramkapcsolót meg kivátom egy diódával, és akkor a legnagyobb kockázatot jelentő probléma negszűnik, onnantól ha a fesszab részét beállítod a kis anyával, egész stabil töltés lesz majd.
Elektronikus fesszabot is lehet hozzá illeszteni (pl. 6V-os MZ-jét), de azt nem tudom így írásban elmagyarázni.
Kipufogó dob miatt meg keress vissza a jawa fórumon, kulcsszavak: jarovce, sahy, megyeri út.
És kit érdekel, hány éves, lényeg, hogy sérült ne legyen, nem??? A zsiga kötegnek az a része, ami az utastérben van, bebandázsolva, a szőnyeg alatt, az szinte mindig tökéletes (hacsak a lakatos el nem égeti küszöbcserekor).
Mellesleg a 36 éves nagypolákom vígan kotor az eredeti kábelköteggel, kicsit persze el van piszkolódva, meg néhány sarut újra kellett nyomni, de máskülönben semmi baja. (Megjegyzem csúnya is lenne, ha át kellene az egészet kábelezni... :))
Jawa alkatrészek még mindig!
mehesrichard@gmail.com
Csak 559es típushoz
http://www.jawa.as/motocykly/jawa-350/jawa-350-policie.htm
Vagyunk itt a fórumon páran akik nem igazán szívlelik az ilyen stílust....Kicsit vegyél vissza légyszíves...Ha már kötözködni akarsz akkor élőben érdekesebb...
Egyébként meg arról lehet megismerni, hogy ki komoly ember és ki nem, hogy a komoly embereknek a fontos dolgok a fontosak, a komolytalanok meg nem a fontos dolgokat tartják fontosnak...Ahogy én a Petit ismerem, ő a fontos dolgokat tartja szem előtt...
Az aztán baromi nagy előrelépés...20 éves kábelek helyett 25 éves kábelek...Remek...Ez az előrehaladás útja...
vegyél egy zsiga kábelköteget a bontóban! Filléres kölstég, és van színválaszték.
Peti74! Köszönöm a választ. Mivel nem értek az elektronikához érdekelne egy komplett gyújtás. A mototrt itt Pesten rakjuk össze, reményeim szerint a héten elkészül a festése.
Más: újrakábelezéshez milyen vezetéket érdemes használni? A 75W rendszernél be lehet kötni - és főleg van-e értelme - a gyújtáskapcsoló 61-es csatlakozóját?
Az vicc, de én ennél tudok nagyobban is. Pl csepptankos jawa hátsó lámpát árultak börzén (újat,utángyártottat) 6000 Ft - ért.
sorszám: 10682 (71960)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-26 15:05:23)
Az nem semmi ár ahoz képest, hogy Én 5.000 Ft-ért adom a Jawa órát.
sorszám: 10681 (71959)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-03-26 15:05:23)
Ma felhívtam a Haudek autóműszert, ahol km órák javításával foglalkoznak, de azt hittem, hogy rosszul hallok, amikor azt mondták, hogy a Jawa km óra km számlálójának javítása "hibától függően", akár 8-9 ezer Ft-ba is kerülhet.... xD
Ez valami vicc?
Akkor most én mondom: steigerold csak azt a berakási díjat, mert nekem most van elég jobban fizető szerelni valóm is, momentán nem óhajtok mások jawaival bajlódni.
Hellosztok. Egy probléma megoldásában szeretném a segítségeteket kérni. Szeretném a meglévő (CZ 472) motorkerékpáromba a leendő gyújtáskapcsolót valami másra cserélni ami nem ilyen univerzális mint a jelenlegi :D. Nem tudnátok olyat mondani ami illeszkedik bele? Válaszotokat előre is köszönöm!
hali. talán visszatértek a rendünk demokratiks őrzői?
hali. talán visszatértek a rendünk demokratiks őrzői?
csnorbi!
Mikor vetted a tárcsaféket és mennyibe került?
Szejam.
Nem áll szándékomban bárkivel is rosszban lenni, sem itt a fórumokon, sem máshol. Sem Veled, sem mással.
Kölcsönös sértegetésekbe torkolló vitákban amúgy sem vagyok jó.
Az írásbeli stílusom meg olyan amilyen, tisztában vagyok vele, hogy néha okostojásnak tűnök, kapok is érte visszajelzést rendesen).
Valahol olvastam, hogy az internetes fórumokon talán mindenki kicsit többet enged meg magának, úgy látszik én sem vagyok kivétel.
Más. Nemrég elektronikus gyújtást beszerelést szerettél volna a 638-asodba. Zapi azt reagálta, hogy berakja kompletten valami összegért.
Én is ráugrottam, mire azt válaszoltad, hogy ígérjek alá.
Így is történt, aláígértem mail-en, a szejam@freemail.hu-ra írtam, de még nem kaptam választ.
Érdekel még a dolog ?
Üdv,
Peti74
Köszi az ajánlatot, de sajnos Jászberényi vagyok, így egy kicsit nehézkes a dolog. Esetleg valami ötlet, hogyan tudnám sajátkezűleg orvosolni a problémát?
Előre is köszi
Iglice
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|