:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
az enyébe 634-es blokk van
a kf-nél egy régi szockatalogusbol nézte ki az ürge a teljesitmény adatot
mely szerint:18KW
Értem köszönöm válaszod így már értem a sok össze-vissza lóerőt. Amúgy akkor kb mennyi körül vannak? És mennyi lehet a különbség a két tipusú blokk között? Mennyit fogyasztott a tiéd amiért eladtad?
A teljesítményadatot össze-vissza írják a forgalmiban, ez ne legyen vásásrlási szempont. Én úgy tudom, hogy kétféle van: 634 (kocka-blokk, vashenger, dinamó) és 638 (dizájnolt, alu henger, négy felömlő, generátor). Aztán ezek köré a legkülönbözőbb dizájnok készültek, krómberakásos tank, festett tank, kocka tank ("twin sport"), meg a pipa tudja még mi. Első telóból is volt kétféle, és első dobból is volt egy kisebb, meg egy nagyobb is (a nagyobb se egy nagy tűz). Szerintem szinte mindegy, melyiket veszed, állítólag a régi, vashengeres kevesebbet fogyaszt, de töltésgondjai vannak, az új viszont tuti, hogy marha sokat fogyaszt, én pont ezért adtam el a magamét.
Most voltam megnézni a gépet (638-as) egy gyűjtőnél.Még árat nem tudok,de láttam annyi csodás MATUZSÁLEMET,hogy csak bámultam.
Én inkább annak örülnék, ha lenne háromsebességes váltó...
Hát megmutatnám de fogalmam sincs hol találtam. Az nem neten volt hanem vmi újságban. Csak azért írtam mert meglepett hogy van ilyen is. Az is gyári? Jobb mint a 4 sebességes verziók? És a 4-es blokkba nem lehet beletenni vhogy az 5.-ik sebességet? Csak mert akkor megpróbálok felhajtani olyat. :-)
Hali!
Azt írtad kb 28 évet állt a motor, akkor elég könnyen előfordulhat hogy a csapágyakat ki kell cserélni. Az enyém csak 10 évet állt, a főtengelycsapágyak úgy zörögtek utána hogy rossz volt hallgatni, a váltóé még úgy ahogy elment a felújításig. Ha majd beindul a tiéd úgyis hallani fogod hogy jók-e még vagy sem.
Me tudnád mutatni a hirdetést, ahol 5 sebességes Jawa-t hirdetnek?
Sziasztok!
Hát nekem még sajnos nincs Jawa-m. De szeretnék egy 350-est. Na most nézegettem a hirdetéseket és feltűnt hogy mindenféle lóerőkkel hirdetik a 350-eseket ( 18-tól-27-ig), és olyat is találtam ami 5 sebességes. Kérdésem az lenne hogy melyiket érdemes megvenni? Az 5.-ik sebességet bele lehet tenni egy eredetileg 4 sebességes blokkba? A hirdetések alapján nekem a Twinsport tűnik a legvadabb gépnek (lóerőben). Jól gondolom? Vagy hogy vannak ezek a típusok? Nemértem. :-) Esetleg lenne vkinek eladó? Az kérem jelezze. Köszönöm.
-a kromozás mennyibe kerül kb ??
-hogy lehet kikromoztatni a tankot(a jawa embléma akadályra gondolok)
-a henger meg a blokkot mivel lehet kifényseitni (polirozokorong?)
már van egy motorom ez a nagyapámé volt és fel akarom újitani
mi az hogy
- ne Arol legyen:miért nem jó az Arol 2T . A simsonomba én is ilyet öntök. Csak 30 as keverék?
- benzint öntünk a hengerbe: arra gondoltam hogy ha jó a gyújtás akkor a karbival nem kellene foglalkozni kb 1ccm benzint a hengerbe beleöntök egy rugás és akkor megtudom ohgy milyen is a motorja
- nincs kulcs:
a gyujtás kapcsolót értem hogy kell kiszedni de a másik zárat ami az oldalán van azt hogy szedjem ki??
kifurjam a zárat??
Szia Peti! Úgy gondolom, hogy az esztétikumát nem számítva a motornak a villamosság az első számú problemája. A motor amúgy járna, max. dekarbonizálni kellene. Azért fordultam hozzád, mert elegem van a "gányolósból", és a hozzászólásokból ítélve szakember vagy. Sajnálom a dolgot, mert az áraid is tetszenek. Ez az első járművem, így hát sok gyakorlás híjján nemigen mernék fölmenni Pestre (+oldalkocsis!), még ha életet lehetne is verni a tragacsba. De megértem,hogy emiatt nem jösz le, és köszi a választ. Bolha
Hy!
Miskolc körnékiek! egy gurulás hétvégén valamerre???
ALKATRÉSZEK! Vadonat új SIMSON és MZ, JAWA illetve ROBOGÓ alaktrészek! Gyári és utángyártott illetve bontott alkatrészek OLCSÓN! Blokk és váz alkatrészek, tuningok, tuning-szettek, gumik, akksik, felszerelés! SISAKOK, RUHÁZAT stb...
MINDEN AMI KELL! Vidékre akár postai utánvéttel is!
HÍVJ BIZALOMMAL, MEGÉRI!
Budapest
0630 4096093
streetes@freestart.hu
Sziasztok !
Ha lenne valakinek eladó JOBBOS HENGERFEJ JAWA 350/634 (1983),
a 638 és a csepptankos közötti széria (Blokk : 632/6V),
aminek nem perselyezett a gyertyafészke, jó a gyertyafészek menete, és a tömítő felületek is,
és nem ette lyukacsosra a só a bordafelületeket.
Péter : 30/303-6109
ÉRTE MEGYEK.
Sokat utazok hétköznap az országban,
főleg a dunától keletre, Pest is jó.
Kacsás.
Hagy sivítson, minden dinamó sivít.
Ha eddig nyomonkövetted itt és a motorelektronika fórumon a hozzászólásaimat, akkor abból kiderül, hogy:
1. az egyenáramú dinamók alapjárat közelében már nem töltenek annyit, mint amennyi a világításhoz kellene. Ez ilyen, ezzel együtt kell élni.
2. A mechanikus feszültségszabáylzók áramkapocsolója sok esetben "rendetlenkedik" és a beállítása a mechanikából eredően soha em is lesz tökéletes. Ha az áramkapcsoló nem old időben, akkor nem elég, hogy a dinamó nem tölt, de még az aksit is szabályosan "rövidrezárja" a mindössze néhány ohm belső ellenállású forgórészen keresztül (lásd Simi czetka gyújtáskihagyások)
3. Ezt a problémát vagy egy elektronikus feszültségszabályzó oldja meg, vagy elég jó kompromisszum köthetú úgy is, ha a fesszabályxzóból csak a "hibás részt" izoláljuk, vagyis a mechanikus szabályzó marad, de az áramkapcosló helyett diódát alkalmazunk.
A te PAL szabályzód esetén a dióda bekötése elég egyszerű. A dióda egyik felét a szabályzó D pontjára kötöd, a blokkba menő vezeték mellé. A dióda másik vége lesz az új B pont, tehát az aksira menő veztéket a szabályzó B ponjáról leveszed és ide, a dióda szabad végére teszed.
Mivel a szabályzó belül a D és B pontokat az áramkapcsló választja el egymástól, így mi most ezt a kapcsolót váltottuk ki. A dióda polaritását úgy állapítod meg, hogy előszőr próbalámpával sorbakötve kösd be, és ha álló motornál nem világít akkor jó (mert az aksiból nem folyhat áram a dinamó felé - épp ez a cél).
Ha a diódát jól közötted be, akkor már csak annyi van hátra, hogy a fesszabályzó szabáylzási szintjét feljebb kell állítani, mert a diódán esik kb. 0,7 V, ennyivel magasabbra kell állítani a szabáylzási szintet.
A dolog egyszerű, járó motornál mérsz feszültésget az aksi, és úgy állítod be a szabályzó nyelv rugóelőfeszítését, hogy az akksin lámpa nélkül kb. 7,3 V-ot, 35W-os lámpával kb. 6,8 V-ot mérjél.
A dinamó továbbra sem fog tölteni alapjáraton, de ha az áramkapcsoló nem szívatja a rendszert, akkor az aksiban tárolt energia elegendő lesz arra, hogy alapjáraton se álljon le, ha ég a lámpa.
Igazad lehet a rendes bőrrel kapcsolatban,ahogy visszagondolok egy ismerős mindig takargatta a motorja ülését!Megkérdeztem miért teszi,mondta azért nehogy megázzon mert nem műbőr!Én úgylátszik nem vettem a lapot úgyhogy köszi a figyelmeztetést.Anyósomnak van egy pöpec varrógépe,azt hiszem el fogom orozni egy időre tőle!Így tán megoldódni látszik a dolog.....
Peti74+Hozzáértők!
Motoroztam az 559/250-esemmel és azt tapasztaltam h. a dinamó sivít mint egy zuhanóbombázó. A világítást menetközben ha rákapcsolom, akkor megy, alapjáraton viszont megállítja a motort. Ez szerintetek mitől lehet? Ill. kérdés még, hogy a kétoszlopos feszszabályzón hova kössem a diódát kiváltandó az áramkapcsolót?
Köszi: M
Ja igen, így már megvan !
Tegnap délben írtad, de a mail címet átváltotta az aliasra (vagyis a valódi polgári nevedre) azért nem ismertem fel.
Természtesen elvállalnám, főleg mert most ebbe eléggé benne vagyok, Azomban azért nem válaszoltam még mert agyalok a dolgon. A legnagyobb gond ugye a távolság, mert a Te motorod nem önjáró, én meg nem megyek el Dunaújvárosba, mert a fél műhelyt úgysem vihetem magammal. Meg aztán a legutóbbi 634-es újrakábelezés is két teljes nap volt (én nem gányolok, minden sarut forrasztok, zsugorcsövezek, minden kábel összefűve, csövezve, elvezetve, a lámpafejbe rendezve, stb. ez meg ennyi időt vesz igénybe).
Másrészt azt írod, hogy a motor "lestrapált". Van-e a motorod olyan állapotban, hogy tényleg az elektronikára kéne költeni elsőként.
A hall jeladós gyújtás 15k-ért szok berakni tokkal-vonóval (legutojára Yodamester 350-esébe), egy komplett átkábelezés is minimum 5k.
Ha ezek elfogadható árak neked, akkor gondold át, nem tudod-e annyira életképessé tenni, hogy felgyere vele. Vagy jól sejtem hogy más gond is van ott (motorhiba, lejárt műszaki, stb.) ?
Szóval: 638-as oldalasom van, az elektronika enyhén szólva katasztrófa ( bár csak laikus szemlélője vagyok). Azt kérdeztem volna, hogy elvállalnád-e a felújítását, esetleg a Trabi-gyújtással. Hátrány, hogy nem tudnám Pestre vinni, mert kb. olyan mobilis, mint a Mátra. Dunaújvárosi vagyok.
Az alamuszi01@vipmail.hu-ról még nem kaptam mailt.
Lehet tudni milyen ügyben ?
Szia Peti! írtam neked E-mailt. Megkaptad? Bolha
Szia Peti! írtam neked E-mailt. Megkaptad? Bolha
swat.
- nincs kulcs: vedd ki a gyújtáskapcsolót a lámpafejból, a 3 ráhajlított peremet hajlítsd ki (vigyázz szét fog esni az egész) majd a kivett hengerzárat vidd el egy kulcsoshoz (én a 13 kerben tudok egyet)aki csinál bele kulcsot.
- dugó jó, me' forog: azé az nem ilyen egyszerű. Hajtókarcsapágy, felső bronzpersely, illesztések, gyűrűk, kompresszió. Sok feltétele van egy elfogadható állapotú motornak.
- váltó nem jó: sztem jó az, csak a kuplungmechanikát kéne átnézni (bowden + jobb oldalon az félatomatika). És nem ártana a régi olajat leengedni belőle és rátölteni valamú új hajtóműolajat, mert a 28 éves (kimondani is sok) olaj már inkább csak egy adag túró. Ha azzal az olajjal beindítod, akkor hamarosan baszhatod a váltóoldali csapágyakat. A parafakuplung is azérz nem emel ki, mert 28 év alatt ósszegyógyult.
- benzint öntök a hengerbe: Mi van ?? A tankba töltsed teee ! Az 559-es jawa erőssége, a bármennyi állás után való beindulás. A karbit kapd le, pucold ki óvatosan, tedd vissza aztán mehet az üres tankba egy 30-as keverék (mindegy csak ne Arol legyen!) aztán kivett gyertyával, nyitott torokkal tologas egy kicsit egyesben (250 rárúgás helyett :), hogy a friss olajos benzin átjárjon minden surlódó alkatrészt. Aztán gyerya vissza, és ha a gyújtás is beállítottad akkor egy feltöltött akksival indulnia kell.
Aztán persze ha komolyabban érdekel, akkor jönnek majd a töltésproblémák, általában gond van vele, de elég jóra meg lehet gyógyítani.
Első motor lenne ?
Sziasztok!
Defekt es gumicsere utan a motorom (638) emelgeti a fenekemet. Egeszen kis sebessegnel is... Az esetleg tojassa lett hatson kivul okozhat valami hasonlo jelenseget? (pl hatso kerek kicsit keresztben?) Mekkora tojast tudok a kullokkel kijatszani? Kullohuzot szerezni manapsag honnan lehet? Egyszerubb, ha rogton kerek utan nezek?
Koszi elore is.
Andras
A bőrről én is lebeszélnélek, rém randa, ha megkopik, és tényleg nem esőálló. Különben is most már nagyon jó műbőrök kaphatóak. Mellesleg én egy közönséges, szovjet Union tip. varrógéppel szoktam varrni, ilyennel, nincs benne semmi spéci tű vagy ilyesmi, alapból viszi a műbőrt, meg a bőrt is (persze nem a cipőtalpat, de a dzsekimet pl. gyönyörűen be tudtam vele venni deréknál). Amúgy a lomtalanításban találtuk. :)
Hi all
Nemrég elhoztam nagyapám (1968as évj.) 250 es Jawa ját.
Az a problémám hogy a kulcsokat nem találtam meg, mit tegyek???
Megnéztem a dugattyúval nincs gong ha rugom akkor forog.A váltoja nem jó nem lehet kapcsolni.Kb 28 éve nem volt beinditva.
Ha esetleg sikerülneaz elöbb emlitett problémákat megoldani és a gyujtás is ha jó
akkor ha egy kis benzint öntök a hengerbe hogy megnézem müködik e akkor nem tesz kárt a mociban ha beindul egy pillanatra??
Ha valaki jártas a témában és van Msn cime kérem vegyen fel : tttiii@freemail.hu
Amennyire én tudom, csak akkor érdemes igazán sportlégszűrőt felrakni, ha a karbit is be tudod állítani ehhez,pl: nagyobb fúvóka. És érdemes egy rezort, vagy valami sportkipufogót is felrakni. Önmagában egy sportlégszűrő nem sokat dob a teljesítményen. A hangja nem hiszem, hogy különösebben megváltozna.
És az eredeti légszűrőház helyén maradó üres tér is elég hülyén szokott kinézni, bár ezen lehet segíteni.
Olvasd el ezt:
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki070221/
Az igazi bőrt felejtsd el...Egyszer megázik három csepp esőtől, és már nyúlik is összevissza, napokig tocsog a víztől....Nemvéletlenül használnak műbőrt hozzá....
Bőrhöz spéci varrógéptű kell, és megfelelő cérna, olyan vastag, mint a gomblyukvarró, de annál erősebb. Ponyvás boltban kapható.
Köszi a Jawa ülés áthúzásával kapcsolatos tanácsokat,megpróbálok igazi bőrt keríteni hátha avval kicsit tartósabb lessz,remélem azt is bírja majd a varrógép!
Itt csak az anyag ezeröt, meg a munkadíj.., ami vagy háromezer, de a kárpitos nem fogja rozsdamentesíteni és átfesteni a lemezvázat... Budapesti viszonylat...
Sziasztok!
559/250 csepptankos Jawához keresek gyujtás oldali deknit.
dawe@maffia.hu
Hello
valaki kérem segítsen hol lehet vagy kitől lehet gyári elektronikus gyújtást kapni/rendelni 6V-os 350/634 Jawához. írj ide vagy küldj üzenetet a jax016@freemail.hu-ra minden megoldás érdekell!!!!!!!!!!!!! Köszi
Nem olyan nagy szöszölés az, egy darab műbőr kell hozzá meg egy varrógép. A régiről le lehet venni a szabásmintát, az egész meló megvan egy este.
Vagy, ha nem akarsz vele szöszölni, akkor keress egy normális áron dolgozó kárpitost, nekem 2500-ért húzta újra egy jóember Győr-Ménfőcsanakon.
Köszi az ajánlatot,de ma találtam egy 638-ast.
Azért ha nem jön össze az üzlet vissza térünk rá.
helló!nekem van eladó 634-es oldalkocsis motorom az egyik rendszámos másfél év műszakival a másik totál felújítás után csak próbaköröket futott vmelyiket el kell adnom ha érdekel jelezz üdv sanko
Köszönöm a választ.
Hajrá, végezz a megszakítókkal.
Sok sikert.
Mostmár csak azt kéne valahogy elérni, hogyha a világítást ráteszem, ne álljon le. Meg sikerült diódát is szerezni, az hova kell bekötni 2oszlopos feszszabi.
Köszi M
Haho!
Az egész két éve kezdődött. Vettem egy 559/250-est. Megoldottam a papír mizériákat, és megoldattam az elektromosokat. Mert kiderült hogy a próbaköröket az akkumulátorról tettem meg. Ezután műszaki, motorozás rövid ideig, mert aztán megint elektromos problémák. Megcsinálta az ember, kb. 1,5 hónap alatt, aztán kb. 2 hetet motoroztam, mert nem volt jól rögzítve a kis csavar a rezgőnyelven a feszszabin. Vitt magával a zárlat mindent. Ekkor már ősz volt, s én elhatároztam hogy ahhoz a komához nem viszem a motoromat, mást meg nem ismertem. Muszáj volt saját magam nekikezdeni. Jött a tél, s a tavasz, s az elhatározás, kéne építeni egy házat. Na jó építsünk. Láttuk ahogy a szomszéd szedi elő a horgászbotot én fogtam az ásót alapásáshoz. Egyre jobb idő lett, nálunk elkészült az alap, lábazat emelkedett a fal, mikor hallom a hátsó szomszéd az oldalkocsis Pannóniáját élesztgeti. Fenn volt a tető, mikor hallom a falubeli terepjáró motorosok a házunk előtt szaladnak ki a földekre száguldozni. Azután köv. a belső munkák. Mikor sógorom a Csepeljén jön haza motorostalálkozóról Sirokról szépen kiöltözve s én letettem a talicska szarvát, meghallgatni rövid élménybeszámolóját. Aztán voltak még ilyen élményeim, mert júli/aug határán neki kezdtünk a kisházunk felújításának. Akkor már mindennapos volt hogy egy-egy motoros elsuhan az utcán. Én meg csak toltam a talicskát, lapátoltam a betont és magamban mormoltam egyszerúgyisegyszerénis. Közben annyi éptőanyag gyűlt össze, hogy nem volt hol tárolni, viszont nem szabadott megázzon. Jawa ki a szín alá s észre sem vettem csak az egész őrület után hogy be is lett vakolva egy kicsit. Hát vágtam egy arcot.:.-( Na kész lett, kezdtük elfelejteni a szörnyű napokat s képbejött hogy meg kéne csinálni azt a szegény motort. (merúgyisénis) Börze Szolnokon, megvilágosodás. Börze Szigetszentmiklóson, vásárlás. Írás fórumra, lassú homályderengés. És ma, Nektek és a segítségeteknek is köszönhetően - felsírt. Én meg rajta ülve... Hát volt egy érzés. Szaladtam vele egy kört és alig láttam az örömtől. Fantaszikus érzés volt. Köszi Nektek is!
Haho: M
Mindenképp szedd le a huzatot és a szivacsot, mert rozsdás szokott lenni a lemez. Rozsdátlanítsd, fesd át. Rögzítőbolhákat, újat, vegyél, kapható,ugyanaz mint pl. a zsiguliké. A régi üléshuzat remek szabásminta, vegyél anyagot, egy háztartási varrógépen elkészíthető az új. Az enyém -már eladtam- így sikerült:
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039034/11849531#2
Sziasztok!
638-as ülését kéne áthúzatnom, vagy szakadás mentes ülést keresek! Van valakinek ötlete??? Előre is köszi.
350 638 beépíthető főtengely és alapméretes , kicsit kopott hengerpár hengerfejjel eladó.
0630 2727987
Mezei púder igen jó lesz, de ha gigantomániás vagy, a baba hintőport válaszd , a kamillás még jobb ... :-)
Gumiszerelésnél a tömlőt "síkporozva" kell a köpenybe rakni (a kreszkönyv műszaki részében olvastam) Mi ez? Csinálta már valaki? bocs,ha hülyeség... Bolha
Mivel nem nagyon kaptam választ a "milyen állásban tegyük fel a 638-as TS Jawa hátsó rugóit" című kérdésemre, ezért készítettem néhány képet, hogy Ti is lássátok, hogy pontosan mire is gondolok:
http://kepfeltoltes.hu/view/070331/picture008b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070331/picture009b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070331/picture010_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az első képen a csavarozás helyénél megjelöltem egy kiálló részt, ami csak az egyik oldalán van a rugónak! Ennek kívül, vagy belül kell lennie?
A második képen a gyári számok, ezeket honnan lehet leolvasni, a motor elejétől, vagy végétől nézve? Illetve ott van még 1 kis bütyök, ez is segítene, ha tudnám, hogy merre kell néznie, előre vagy hátra? (mert csak a rugók 1-ik oldalán van ilyen....)
Bocsi a kukacoskodó kérdésért, de úgy szeretném visszarakni, ahogy annak lennie kell, és ilyen apróságok is idegesítenek....
360as ülés újrahúzásához keresek segítséget, lehetőleg Budapesten. Előre is kösz az ötleteket!
Halihó! 638asom van. Az első teleszkóp kinyomta az olajat az eredeti tömítőgyűrű belső mérete 36-os, én 35-öst kaptam a boltban ami ráadásul szemre, sokkal gyengébb felépítésű. Van ilyen tapasztalata valakinek? Beszereljem? Üléshuzatot lehet még szerezni hozzá?
Előre is köszi.
Hello! 350es 638asom van és azt kérdezném h a levegőszürőjét lecserélhetem e vmi sportosabb darabra? Van e értelme ennek a dolognak(hanghatás esetleg teljesitmény szempontjabol)?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|