:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
peti74: bonyolult a helyzet, mert a motort (eddig nem is említettem, 634-es, 83-ból) már egy haver használja, és így "távjavítok" neki - megmondom mit csináljon, ő meg megcsinálja. Most ott tartunk, hogy vett valami elektromos fesszabot (elvileg Jawához, de ez se biztos, sajnos nem sikerült túl sokat értekezni vele a témáról, el kellett rohannia), aminek 3 kivezetése van, a Jawa mechanikus fesszabja meg 4 kivezetésű. Nem tudom, milyen fesszabot vett, de -6V, +6V illetve I kivezetései vannak...
Hülye haverja meg vett egy 638-ast műszakival, üzemképesen 32e Ft-ért :) Mázlista...
Digital control unit
Ezt a VAPE gyártja a rendszereihez, de külön kapható. Fordulatszámfüggő, több motorparamétertől szabályozott előgyújtás az eredménye. Csak tudnám mivel paraméterezem át. Egyszer talán vennék is egyet, ha már a komplett Vape Sz13 megvan.
van egy jawa 350-es -em oldalkocsival de hiányzik a középső tartó konzol az oldalkocsihoz nem is tudom, hogy néz ki tehát csinálni sem tudok ha van valakinek infója vagy egy darab ilyenje vagy bármi ami segit megköszönném.
Péter
Hali
Átléptük ezt a 8000-es fordulat 125-nél témát?
Nekem egy 472-esem van,ezen van Vape gyujtás.12V150W-os.
Az elektronikához kb anyit értek hogy ujra tudtam kábelezni a gépet.
Azért remélem adtam valami informáciot.
Üdvözlet! Nem tudja valaki, hol lehet 638-as első teleszkópjához tömítőkészletet venni?
A végén zártnál azért kedvezőbb a középen zárt, mert derékszögelésnél nem létezhet rosszul - zártfenékkel kifelé - berakott csapszeg. Tehát bárhogy szereled, betolható a derékszögeléshez használandó rúd.
Szóval akkor 63EUR + 19% sarc = 75 EUR, az 255 Ft-tal számolva 19125 Ft és ehhez jön hozzá a posta, szóval jól írtátok régebben és kb 22-23 ezer Ft között jön ki. Mindez csak a 12V-os motorok gazdáinak érdekes.
De ha már itt tartunk:
Valaki világosítson már fel, hogy hogy is van ez vape-éknál. A vape gyújtásrendszer kapható-e 6V-os dinamóra felszerelhető változatban is ??
Szerintem természetesen nem, mert vagy 12V-os akksifeszültséget vagy a powerdinamó töltőtekercsét használja áramforrásnak. 6V-os eredeti donamós motoron meg egyik sincs.
Ugye az van, hogy ha vki a csepptankosba (559, 360), 634-esbe, 472-es CZ-be akar vape gyújtást, akkor automatikusan meg kell vennie hozzá vennie vagy a 6V-os vagy a 12V-os töltőtekercses powerdinamót (nyilván a 12V-osat érdemes akkor már, ott egye meg a fene az izzócserét).
Én ezt bogarásztam ki a vape honlapról.
Érdekes, mert az találtam, hogy a 6V-os dinamó helyére beépíthető 12V-os, 150W-os, de töltőtekercs nélküli powerdinamó fesszabályzóval kb. 16ezer Ft lenne, az meg szerintem tök jó. Az már felér egy ETZ vagy jawa generátorral, épp csak a gyújtás kell ráfabrikálni.
HELLO.
Régen a 90-es években a Skodát, a Ladát, és a Szamarát nekünk 4.seb váltóval készitették, de nyugatra 5 .seb váltóval elsem lehetett volna adni.
Valószínű. De szerintem teljesen mindegy melyiket rakod bele, csak arra kell ügyelni, hogy egyforma legyen a kettő, és a félig zártnál nem mindegy hogy van berakva.
sorszám: 10810 (72662)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-05 17:12:55)
Akkor valószínűleg Nekem a mindkét oldalon nyitott dugattyúcsapos verzióm van, ami azért is logikus, mert a könyv 1987-es, a motorom meg 1990-es, tehát újabb....
Esetleg a mért értéket publikálnád majd?A gyártási pontosságuk elég nagy,nem sok eltérés lehet az enyémtöl..kiváncsi lennék rá kb.mennyi az elögyujtás mértéke..
Elöre is köszönöm
Most vettem észre, hogy rosszul számoltok. A 19% az az adó. A postaköltség egységes. Két gyújtás rendelésénel, is annyi mint egynél, vagyis ha kettő van rendelve, akkor gyakorlatilag az eredeti összegnek a fele a postaköltség.
Egyébként az utóbbi pár hétben kellemetlenül csalódtam a Vape ügyfélszolgálatában. Régebben max 2 napon belül válaszoltak, most meg valahogy nincs kedvük hozzá. Az emailt küldő nő nevéből kiderül, hogy már valaki más dolgozik ezen a részlegen mint azelőtt. A változás nem vált javukra.
Vape gyújtás ügyben:
Én is néztem, hogy egyszer jó lenne egy powerdinamó a csepptankosomba.
Map24-gyel megterveztem, Bp.- Kromeriz kb 300 km, oda vissza 600 km.
Ha a postaköltség a 63 EUR 19%-a, akkor az kb 3000 Ft.
4,5 literes fogyasztással a 600 km kb. 7000 Ft.
Tehát két cucc vásárlásánál már egy egynapos motorozásnak is felfogható.
Engem csak a gyújtótekercs nélküli powerdinamó érdekel, mert én biztos a saját hall jeladós gyújtásomat tenném fel rá. Azt legalább be tudom állítani indikátorórával, nem a mechanikai méretekből jön ki vmi előgyújtás, és tudok hozzá illeszteni igc-t.
Nem bántom a vape-t, mert minden tiszteletem az övék, hogy gyártanak a mi motorjainkra ilyen cuccokat, de kb 2 hete tettem be egy 634-esbe egy power dinamót (12V,150W) plusz a vape gyújtást, és hát mivel univerzális cuccról van szó (559-be, 360-ba, 472-be és 634-be is jó) ezért az előgyújtás kicsi lett, legalábbis a motor menettulajdonságai ezt mutatják. Már szereztem stroboszkópot, majd hozza vissza a srác egy gyújtásmérésre, kíáváncsi vagyok hol van a gyújtása pontosan. Persze állítunk rajta ha kell, de ahhoz kell néhány új lukat fúrni/reszelni a jeladót tartó lapon.
ppeterka.
A legegyszerűbb a futár bolt. Vegyél egy 6V-os MZ elektronikus fesszabot. Jó az a jawaba a dinamóhoz csak két vezetéket át kell cserélni (nem egymással). Vedd meg aztán elmagyarázom hogy kell bekötni.
A Twin Sport az 638. Csak esztétikai különbségek vannak, motorikusan megegyznek, sőt a 639-es is ugyanolyan.
Dugattyúcsapból van mindkét oldalon nyitott, és egyik oldalon nyitott másikon zárt verzió is. Hogy melyiknek mi az előnye/hátránya nem tudom, azt meg senki sem tudja, hogy a gyárban milyen évjáratba milyet raktak. Gondolom a mindkét oldalon nyitott az újabb típusokba került.
sorszám: 10804 (72654)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-05 10:23:37)
Érdekes, nagyon érdekes. Szívesen megnéznék egy ilyen blokkot belülről.
Nekem annak idején 3500 Sk körüli összegbe jött ki, de utánvétellel rendeltem.
Magyarországra nem küldenek utánvétellel, muszáj előre átutalni a pénzt, de már többen is rendeltek, úgyhogy megbízhatónak mondható a gyár.
És ahogy már írták is előttem, a gyártól kell rendelni.
Köszönöm a választ. Ezek szerint megint túl finoman - kézzel lehúzva - akartam szerelni... :) A rugós gyűrű már lejött. Szimering új lesz felrakva, pont ezért szedném le a gyűrűket. Mekkora hézag elfogadható még a gyűrűk és az alsó telószár között? Vannak rajtuk hosszanti csíkok, de az új szárba csúsztatva nem érzek holtjátékot. Érdemes újakat esztergáltatni?
Vape gyújtást kis angol tudással magából a gyárból tudsz szerezni. teljes ár: 63.- EUR + 19% postaköltség. Átutalod és utána küldik a cucost.
100-nál pontosan 4250 a fordulatszám, legalábbis ezt mutatják a műszerek.
Szerintem az arányossági kalkulálásba azt is be kellene venned, hogy a IV. nem 0 fordulattól tud dolgozni, hanem mondjuk 3000-től kezd, neki az a 0. így a 4000-es fordulat, ebben az esetben csak 1000, amivel számolhatsz.
Gyárilag 15 fogas volt rajta, oldalas volt a bikuci. Emelgette is az elejét, míg meg nem kapta a 17-eset, de ez már annyit gyengített rajta, hogy a 18 nekem sok lenne.
Én is láttam már olyan 638-as TwinSport-ot, amin volt egy matrica, ami szerint beépíthető egy 5. fokozat.
Azért érdekes, hogy még ma is csak 4 sebességgel gyártják a 350-eseket.
Hi!
Vkinek nem lenne esetleg (ha lehet a dunántúlon) eladó Jawa 350-ese lehetőleg twinsport? E-mail: ojbryan@freemail.hu
Köszönöm.
A vastag rongy a satpofák között húzogatott telószár tömítőfelületének védelme miatt kell.
Hi.
Előszőr legalul a négyzet profilú rugógyűrűt kell levenni. ehhez érdemes előszőr még inkább felütni az alsó alugyűrűt, hogy ne feszítse a nútba a rugógyűrűt.
Ha a rugógyűrű lejött, akkor a satut ki kell nyitni kb 35-36 mm-re, vastag rongyot a pofákra, és beleengedni fejjel lefelé a telót, hogy a szimeringház-hollandi a sautpofákra feküdjön fel, aztán a szimeringház-hollandit rá kell ütni a pofákra, így a hollandi a 4 gyűrűt (alsó hornyolt alu - távtartó vas - felső hornyolt alu - legfelső sima alu) egyszerre nyomja majd le(persze több lépésben). Csak így lehet szétszedni, mert a szimeringet is ebbe az irányba kell cserélni.
Az a 2mm-es hajtókar kottyanás fent sztem még elfogadható, de végülis minddig az axiális játék számít. Nem a hőtágulás számít igazán, ha a hajtókar kottyan, akkor a felületek nem az olajfilmen keresztül folyamatosan érintkezve "lökdösik" egymást, hanem "nekifutásból" ütik egymást, ami azt eredményezi, hogy ha egy hajtókar csapágy elkezd kopogni, akkor az onnantól már hatványozottan fog elhasználódni.
Ha 4000-nél mondjuk 85 km/h a sebessége, akkor aránypárral kiszámolva 125 km/-nál épp 8882-t forog, azaz mjdnem 6ezret. Az a 125 jó lesz 110-nek is.
De ha jól olvastam a Mészáros-Moldvai könyvben, a 634-esnek a szekiunder lánckereke a blokknál 18-as. Azzal talán kevesebbet is pörög majd.
A 638-as Jawa (1987) javítási kézikönyvéből: "A dugattyúcsapok betolásához megint az S-87 csapszeget alkalmazzuk (ábra). Beszerelésnél arra kell ügyelni, hogy a dugattyúcsapok tehermentesítő nyílásai a motor külső oldalára irányuljanak." - 47. oldal
A problémám mindösszesen annyi lenne, hogy a 638-as TWIN SPORT-nál a dugattyúcsap két oldala nem különbözött egymástól, előfordulhat, hogy ott nem ugyanaz a dugattyúcsap van, mint ennél a típusnál?
ui. A motorom 1990-es évjáratú!
Tank az Nekem tökéletes állapotú, és már a festőt is megjárta! A motor felújítás befejezéséhez már csak az előbb említett cuccosok hiányoznak. Na meg persze még nincs teljesen összerakva a gép....
Szal 1 db fedővel nem tudok mit kezdeni....
Nekem egy 634 vashengeresem van.
4 lityi/100 Km.
4000 -es fordulaton, 17-es fogszámú megh. lánckerékkel, a sebessége 80-90 Km/h, e fölött már nagyon berezonál, de 110 -től kezd kisimulni, 125 Km/h a vége.
Hétvégén lehúztam a hengereket.
KÉRDÉS : A hajtókarok oldalirányba kottyannak a hkar.tetejénél nézve 2 mm -t.
Ez normális lehet még ?
A hőtágulás elvisz az alsó tűgörgőknél a "bőségből"?
TIPP HENGERTALP TÖMÍTÉSHEZ :
1. A boltokban kapható tömitések széle belelóg a felömlő nyílásokba, rontva a teljesítményt.
2. Hozzá kell vágni a régi tömítés lenyomatához, legalább a belső íveket, vagy csinálni dosszié papírból precízet.
3. Összerakás előtt lefújni autózománc sprével mindkét oldalát a papírtömítésnek 1-2 szer, és hagyni szikkadni 30-60 percet.
NE TEGYÉTEK !
Sósavval tisztítottam a hengerfejeket.
Mártás helyett benne hagytam vagy 20 percig.
Mattszürkére marta, és utána áztatthattam hipóba, hogy közömbösítse az alumínium által felszívott savat, hogy el ne porladjanak őszre a hengerfejek.
HENGERFEJ TISZTÍTÁS HELYESEN :
1. Brigéciol bőven, lemosás.
2. Háztartási szappanos acélgyapot párna sika-mika kézzel.
A jobbos hengerfejem gyertya menetét megperselyezte az előző gazda.
Magasabbra került a gyertya, ebben a hengerben nagyobb lett a robbanótér, kisebb a sűrítés.
Akinek lenne jobbos hengerfeje 634 vashengeresre, megvenném, "ócsóér" pár is érdekel.
30/303-6109
Sziasztok! Eladóak a következő alkatrészek! Az összes használt, de jó állapotú,
kérésre képet kuldök! Elérhetőségek: vale.46@freemail.hu / 06-70-310-5801
Jawa Mustang:
-Gyujtásoldali dekni
-Olajdekni
-fékalap
-fékalap fékkulcsal, fékbetétekkel
Jawa 350 /csepptankos/
-Csavarozhato kromozott tankoldalak /Picit megcsípte a rozsda/
360as (1974) első teleszkóp szétszedésében kérnék segítséget. Hogy lehet leszedni az alu gyűrűket (lehetőleg sérülés nélkül) a szárakról? Esetleg tudja valaki az alapméretét ezeknek a gyűrűknek (ha jól tudom a régebbi típusokon még bronzból voltak) mert sikerült egy pár új alsó szárat szereznem és ha lehet esztergáltatnék újakat, bár jobban megnézve egyáltalán nem tűnnek túl viseletesnek a mostaniak sem. Előre is kösz a segítséget!
Hali B.A.T ! Jawa TS komplett tank nem érdekel? Az oldalsó műanyag borításból egy van tartalékban Nálam ami jó állapotú.
sorszám: 10788 (72619)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-04 21:35:05)
Jawa TWIN SPORT (638) ülést vennék eredeti állapotában! Megfizetném rendesen, csak jó állapotú legyen! Tank kétoldalára a fedők is érdekelnének....
Hello.
Főiskolás osztálytársam volt.Kintvette még a nagy Csehszlovákiában. 638-as nekem is van, de ennek más volt az összes áttétele.
Helló!
seíts már nekem abban, hogy mennyibe kerülhet egy vape gyujtás.Hol lehet beszerezni?
Nem tudod véletlenül, hogy a 6V fesszabot hol, merre lehet kapni éppen?
Még mindig eladó a 250es 559es Jawa és egy 350es csepptankos Jawa blokkja,képek és info : mehesrichard@gmail.com
Mindenki mondja itt a 3500-as fordulatot... nem tom. Ha 2 személlyel megyek, jobban szereti, ha kicsit azért pörgetem, oylan 4000 körülire, és ott még tisztn megy a gép, nincs vele gond. Sajna az órám meghalt, így nem tom sebességben menyit jelenthet ez.
Hol vette a barátod az ötsebességes 638-ast? Esetleg volt valami gond azzal a váltóval? Mert ha nem, akkor nincs semmi értelme annak, hogy legyártanak x darab jó ötsebességes váltót, aztán szériagyártásban szépen folytatjék a négysebességes gyártását.
Ne haragudj, de ebben a témáben már eljutottam, a "hiszem ha látom" stádiumba.
Hello.
Én 1987-ben már mentem az eggyik barátom 638-as motorjával amibe nem utolag volt beépitve az 5. seb fokozat.
2db Jawa 250/559 szétszedve egy felújított blokkal, új bovdenkészlettel ,galvanizált alkatrészekkel, papírokkal, stb 60e eladó sürgősen!
06706240112
Na neeem ! Nem húzol be a csőbe.
Nem lesz itt megint Jawa vs MZ vita.
Mit értessz ezen az ég és földön? Csak nem azt, hogy a jawa erőssebb, gyorsabb, kevesebbet fogyaszt, jobbanhúz:)
Az ötsebességes Jawa az legenda. A legelterjedtebb verzió az, hogy a rendőrség számára gyártottak ilyeneket. Szériagyartásbán biztos nem volt, és nem hiszem, hogy lett volna bármilyen más kisszériás gyártásban (pl rendőrség számára) ötsebességes váltóval ellátott blokk. Ugyanis ha lett volna pénz kis szériában gyártani, akkor lett volna nagy szeriában gyártáshoz is. Annyit elképzelhetőnek tartok, hogy volt ötsebességes prototípus.
5. fokozat utólagos beépítése pedig igencsak nehézkes lenne. Láttam belülről ilyen blokkot, és szerintem át kéne tervezni és méretre gyártani a váltót.
Pedig nagyon jól jönne egy ötödik fokozat, ami rövidebb lenne a negyediknél, vagyis overdrive lenne, mert ugye a 4. fokozat direkt 1:1 arányú.
A teljesítményadatok kaotikusak, de nem is számítanak. Úgysem találsz olyan 350-est amiben még megvan a gyári istálló összes lova, hacsak nincs nagy odafigyeléssel felújítva. Frissen felújított motort egyébként nem biztos, hogy érdemes venni. Sosem tudhatod, mennyire értett hozzá az előző tulaj. Inkább egy kopottabb gépet vegyél, amit aztán magad szépen felújítasz.
Nekem lassn 5 éve van Jawa-m, de azt sem tudom milyen teljesítmény van a forgalmiba írva. Ha majd érzem, hogy elgyengül, és a kompresszió is lecsökken, akkor jöhet egy újabb felújítás.
Ami a fogyasztást illeti, mondjon bárki bármit, nem általános igazság, hogy sokat fogyaszt. Ha nincs szarrá kopva a henger, be van rendesen állítva a gyújtás és a karburátor, és persze nem nyélgázon jársz vele, akkor nem fog sokat enni.
Az enyém 4.5 körul fogyaszt. Ez köszönhető annak, hogy a tű a legalsó pozícióban van, Vape gyújtás van a felrakva, és túratempóban járatom a motort, ritkán pörgetve 3500 fölé.
Ha a magas fordulatok vonzanak, az MZ jobb választás.
Bryan.
Egy ETZ250 is 21 LE, egy 634-es 22 papíron mégis ég és föld. Ne számok alapján dönts, ha elfogadsz egy tanácsot. Próbálj ki inkább több típust, mielőtt döntesz vmelyik mellett.
A 6V-osok töltésével tényleg vannak gondok, de egy néhány ezer Ft-os elektronikus fesszabályzóval orvosolható a probléma.
A kéthengeres jawak megszakítós gyújtása pedig örök probléma, ez vonatkozik az összesre, akár 6 akár 12V-os. Ez is orvosolható, megszakító nélküli elektronikus gyújtással. Ebben tudok is neked segíteni, ha úgy alakul.
- Az arol egy sz*r. Kokszosodik tőle az egész motor. Legalább egy sprint2T-t rakjáb bele.
- És azt hogy gondoltad, hogy a "karbit kihagyod". Igaz is minek az oda, hülyeség. Az optimális égéshez szükséges 1:16 arányú benzin-levegő keverék meg majd kialakul magától, persze úgy, hogy a percenkénti mondjuk 1000-res fordualtnál is kitart majd egy próbakörre. Ne mááár. Max röffen vagy durran egyet, de abból te nem ítélsz meg semmit, főleg nem a motor állapotát.
Ha egy motor csak úgy indítható be, hogy a gyertyanyíláson át benzint öntünk bele az már egy rakás f.o.s.
A gyújtáskulcshoz jó megoldás a kulcskészíttetés, de az ülészárat fúrd ki, majd veszel bele egy babettazárat két kulccsal.
Sok szerencsét.
a régebbinek eletkronikus bajai szoktak lenni(töltés,szabályozás)
Az ujabbank álitolag a kuplujgja kicsit gyenge.
az én fogyasztásom 4,5 liter körül szokott alakulni 100-on
De hamar feladtad.
Kb 3 hete Lovásziból (275 km csak oda) jött egy ember egy 634-essel, aminek se rendes töltése, se rendes gyújtása nem volt. ráadásul emberünk kb 20 év kihagyás után szerezte ezt a motort mégis nekivágott.
A helyi alkesz autóvillanyász összegányolta neki annyira, hogy eljött pestig. A visszaút meg már pont fele annyi ideig tartott neki :)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|