:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello
Jawa 350 (12v) teljes bontásábol származó alkatrészek eladók. Pár cucc: vatera.hu
Ami elkelt: blokk, telók, kerekek, kapcsolók, lábtartók, kipufogók. De nagyon sok apróság van még.
üdv
Helló!
Köszönöm a válaszokat! Az öntapadós ezüst egész poén ötlet!
Dani
Szakál keres hátsó tengelyt JAWA-hoz. Sürgős lenne.
Kacsás.
Töltéseddel mi van. Összejött ez a 75W+PAL_szabályzó+dióda együttes ?
Mekkora feszültséget csihol a 75W-os dinamó alapjáraton ?
Én onnan ismerem, hogy nekem van egy példány belőle a műhelypolcon. Sőt megvan az előző (narancssárga keményfedeles) kiadása is néhány előző típussal.
Úgy 15 évvel ezelőtt még ezekből tanulgattam motort szerelni :)
Műszerfaltartó konzol csak az 1982 előtti szériához van.Azon nincs forimérő.Km-óra az van egy, szép krómos kerettel.Egyéb nincs nálam a keresettek közül.
A krómozott Jawa felirat a tankra való...
Hívj fel, megbeszéljük..
Találjátok ki,hova ellett az utca macskája. A garázsba, közelebb: a jáwám oldalkocsijába! Reggel megyek le a vödörért, hát ott nyávog egy halom macska a motoromban!! Ezek többet fognak zabálni, mint az öreg oldalas enne, ha menne!! :) Kellemes húsvétot mindenkinek!
ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ!
Ez nagyon jó!!!! Nagyon kafi ez a könyv tök jók vannak benne! Hogy nem vettem eddig észre... Köszi: M
Hali Esox! Ha valamit nem kapnál meg az előttem szólóhoz nyugodtan keress. Nekem vannak eredeti Jawa tükreim, meg két mocihoz való cucc. Kijelentem, hogy senki üzletét nem akarom rontani, ezért mondom, hogy ha másnál nincs akkor nézz be hozzám. Küldj nyugodtan emilt, hogy mi kell.
Mielőtt leszólna valaki imádom az MZ-ket is, ugyanúgy, nehoyg újra kezdődjön a vita melyik jobb :)
Hali,nekem a "műszertartó konzol" amibe a ford mérő óra és a km óra megy kéne, persze órák nélkül,634-eshez. Illetve, ha van km órád 6V-os rendszerhez ugye,az is jól jönne. Meg keresek gázkart (a műanyag részét amit fogsz), illetve eredeti tükröket, főleg jobb oldalit (fekete gömbcsuklós), meg első krómozott lámpabúrát (vagy mi a jóég az a krómozott csík). Eredeti fék és kuplungkar is érdekel.
Más.
Ma motorozgattam a Jawaval és egy MZ-s haverom kedvéért meghajtottam picit de utoljára, mert nagyon sajnálom ilyenkor a motort, 110-ig követett, utána lemaradt :)) de téleg ez volt az utolsó igérem magamnak, mert tudom nem használ a mocinak, de valljuk be néha-néhe nem lehet megállni, hogy "picit" odahúzzunk neki... lényeg inkább nem csinálom többet nem ér annyit az egész, hogy elkúrjam az új főtengelyemet, hiába ez nem MZ nem pörgetésre találták ki azok jobban bírják a durva bánásmódot, a jawa finom lelkű motor ;) mindenki vigyázzon rá, egyre kevesebb van!
Ja az alkatrészeid remélem vannak, szevv: Esox
Na más téma..Van egy rakás apróság, meg kevésbbé apróság...eladó Jawa cuccok....Pakolásztam ma...Pl:638ashoz: használt de jó állapotú főtengely, egy pár hengerfej /egyikben szar a menet/, tank oldalára krómos felirat, km-óra, lábtartók, hátsó lánckerék, egy pár kipukönyök, meg egy rakat egyéb szirszar.
634eshez: egy pár hengerfej, egy üres karter, egy asszem komplett váltó,
350es csepptankoshoz egy pár tipptopp krómozású kipukönyök.Motoron még nem volt.
Velorexhez egy hegyesfogazású duplasoros primer hajtás...
Asszem ennyi...Vannak még fékkarok, tengelyek, mittudoménmég mi....
06-30-931-99-65
Árban megegyezünk ha kell valakinek valami.
Házas??ÉÉNN???Még mit nem....Az kéne még nekem.....Nem őrültem meg, hogy a személyes szabadságomat feladjam :DDD
Motor, motor, motor mindenek előtt és felett... :DDD
Siminek könyebb mert a neje szeret motorozni és ezért elnézi a férje ezen hobbiját. Mondjuk a nejem is szereti a motorokat, de csak úgy ha Ő vezeti. Be is kell szereznem majd Neki egy gépet amiről leér a lába. Dehát az ünnep akkor is ünnep. Peti74 ! Hívlak majd kedden az eredményről. Egyébként kaptam egy tippet. Az M8-as csavart a művelet előtt edzem meg úgy, hogy előbb felizzítom tűz fölött, majd olajba mártom. Mindezt kétszer megteszem és erősebb lesz. Hát ezt megpróbálom aztán meglátjuk. Nagyon nem hiszek benne, hogy a menete tovább bírná.
Simi is aggódott nálam péntek este olyan negyed 11 felé, hogy ki fog kapni otthon, aztán nem volt semmi :)
Én azt mondom 100x inkább ilyen konstruktív hobbija legyen egy családapának, mint hogy esténként a kocsmában gyakorolja az agysejtek rombolásának művészetét ;)
Nem tudom Matya, hogy nős vagy-é. Ha nem akkor majd megtudod, ha meg igen akkor szerencsés ember vagy. A nők a húsvét ünnepét is családi ünnepnek tekintik és be is tartják. Legalábbis az Én nejem. De hát a családi béke....
Nem értem az összefüggést a motorszerelés, és a húsvét között...Le van talán írva a bibliában, hogy húsvétkor tilos motort szerelni?? :D
Na hali Peti74! Lementem a műhelyembe, hogy leszedjem a forgórészt, mire a nejem 10 perc után utánam jött Húsvét van felkiáltással. A többit gondolhatod. Na mindegy. Majd kedden nekiállok és leszedem, az eredmény után meg hívlak. Mégegyszer köszi a jótanácsot. Megragadom az alkalmat és mindenkinek sok boldog húsvéti ünnepet kívánok!
Hali!Mielött visszarakod a forgórészt nézd meg nem e kotyog a kis ék a főtengelyen,multkor raktam össze az enyémet gondoltam nem veszélyes a kotyogás.Két hét,ék kifordult,m-6 csavar kitekeredett,állórész,szénkefék,megszakitók annyi!!!!Szerencse az egészben,az utcánk végén hazafelé történt!
Úgy, ahogy telefonon beszéltük.
De nem M6-ost (mert az átmegy rajta), hanem M8-ast kell a forgórész belső lukjába tekerni, akkor löki le a főtengely végéről.
Bátran, mert általában szar benne a menet.
Töltsd le:
Szakirodalom ->> Mészáros-Moldvai: Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat ->> kicsomagolás után 365-367 oldal.
Sziasztok! Boldog Húsvétot!
Valaki tudja-e a 250/559-esek karbijának helyes beállítását?
Köszi:M
Sziasztok! Peti74-et keresem. Ha olvasod akkor válaszolj légyszíves. Múltkor beszéltünk telefonon a Jawa 638-as tipusú moci főtengelyén található generátor forgórész levételével kapcsolatban. A bütyköt egy M6-os csavar tatja fenn. Próbáltam hosszabb menetű 6-os csavarral lehúzni a forgórészt a főtengelyről ahogy mondtad, de az eredmény az lett, hogy a csavar végén a menet elszállt, a forgórész nem mozdult. Leírnád a menetét hogy is történik a forgórész levétel? Vagy ha valaki tudja akkor HELP!
Jawa TWIN SPORT "műszerfalához" keresek távtartó gumicskákat, amik a tartókonzolok között helyezkednek el. (1 garnitúrára lenne szükségem)
Egy ábra, hogy könnyebben beugorjon mire is gondolok: http://www.sesa-moto.cz/page.php?parametr=historie&kde=katalog&id=jawa_350_typ_638/katalog/&nazev=Jawa%20350%20typ%20638%20-%20Katalog%20náhradních%20dílů%20(Osmička)&nid=30
Tud valaki segíteni?
A louisnál van kb. száz féle relé, és van egy csomó bolt, aminél bármilyen loisos cucc berendelhető. A LED-et a sima relé nem szereti, mert kisebb az áramfelvétele, de a loiusnál van spéci led relé is. Vagy lehet csinálni. Vagy a leddel párhuzammosan kötni egy izzót. De akkor minek a LED. :-)
béleld ki a lámpát dekor boltban kapható öntapadós ezüsttel, és minjárt jobb lesz! Meg pucold meg az érintkezőket, különösen az izzó alján a cint.
Üdvözlet!
Én vagyok a titokzatos 634-es ,akiről ppeterka ír :-). Csak annyit tennék hozzá, hogy a fesszab amit vettem ehhez a motorhoz való, bár kis fejtörést okozott a bekötése, valóban. Egyelőre hol működik, hol nem, de most a régi rozsdás kábelvégeket kötöttem rá, mert szürkületben szereltem és nem volt kedvem blankolni. Tegnap beszereltük az új indexrelét;annyi a változás, hogy hamarabb indul el, de a fénye semmit sem ér. Aggódok, hogy így forgalomban veszélyes lesz használni. Valaki esetleg tud megoldást az index fényerejére?
Köszi, Dani
Örülök, ha sikerült.
Biztos van 6V-os el. indexrelé, én konkrétan még nemhalotam róla.
De lehet kapni olyan (tajvani vagy kínai) 6V-os indexrelét, amire az van írva, hogy variable load (ami sztem azt akarja jelenteni, hogy kölönbüző terhelés esetén is ugyanúgy villog). ez pl. a 2x10W-os indeyxeket is ugyanolyan sebességgel villogtatja, mint 2x21W-ot.
Ha meg nagy fényerejú ledből akarsz indexet (bár szerintem teljesen stúlustalan lenne egy 6V-os szocimotorra) akkor ne indexrelével villogasd, mert nem lesz jó, hanem multivibrátorral. Bármelyik elektronikai boltban lehet kapni, kis egységcsomagban, "forraszd magad" alapon, párszáz Ft.
Viszlát és kösz a halakat.
Én azt hittem, hogy még a vásárlás előtt kérdeztem, csak aztán a cselekmény másik szálakon folytatódott... Fiatalság bohóság... Még nem tudják, hogy jobb a kitaposott ösvényen menni. Amúgy ha jók az értesüléseim, sikerült a műtét, és csodával határos módon még a beteg is életben maradt...
Viszont még mielőtt baj lenne belőle, gyorsan rákérdezek, van-e 6V-os elektronikus indexrelé? És lehet-e, érdemes-e passzítani ehhez a motorhoz? És hol lehet kapni? (meg mi az élet értelme, de ezt már tudjuk, hogy 42) A probléma az, hogy az index olyan harmatos, mintha egy gyertyát gyújtogatna valaki... Érdekes kérdés továbbá, hogy egy ilyen kütyü hogy viselné, ha LED-es megoldású indexet kellene vezérelnie? (Már ha van egyáltalán olyan, ami 6V-oshoz lett kitalálva... :) Ad absurdum néhány sima izzó tönkretételével és némi ellenállásméretezési feladat megoldása árán csinálunk párat...)
Tibi2T-nek!
A Jawa 638 lengőkarja egy átmenő tengely melyen közvetlenül illeszkednek az acél hüvelyek. Tehát simán ki lehetne tolni, ha nem volna beszorulva a tengely a hüvelybe. E hüvelyeket összehúzatás után a tengelyvégi anyák elfordulás ellen rögzítik. A hüvelyek palástfelületén fordul el a lengőkar, bal és jobb oldalon egy-egy fémszál-erősítésű siklócsapágyon. Valószínű, hogy nálad az átmenő csőtengely osszekorrodált a kétoldalt elhelyezkedő csúszóhüvellyel. Ezért jól teszed, ha kifúrod a tengelyt egy a menet magátmérője körüli fúróval egészen a lengőkar szélességéig, mindkét oldalon. Aztán új tengely állja a helyét új hüvelyekkel és csapágybéléssel. A csapágybélést megfelelő vastagságú, szitává lyuggatott rézlemez pótolhatja.
Áldott húshéti ünnepet kívánok!
A gondot korróziónak hívják.
Gondold meg, tényleg ki akarod-e venni!
A lengővilla mentése legfontosabb, tengelyt lehet csinálatatni.
Nekem is eléggé megsínylette a tengely a kivételt, most készül az új-zsírzós megoldásos, hogy ne tudjon többet összerohadni.
Akkor jó szórakozást az elvielegjawahozvalódeigazábólnemtudommilyen fesszabhoz.
Vazz, miért nem vásárlás előtt kérdeztek ?
Mondjuk így:
milyen fesszabályzót vegyek a 6V-os jawa 634 típusú motoromhoz ?
Miért utólag kell agyalni, hogy amit rádsóztak az egyáltalán mi a s*ar ?
Meg lehet vele állni. De hosszabb a fékútja, mint a tárcsás motoroknak. Szóval nem szabad rámászni vele a kocsikra, fokozottan kell ügyelni kikerülésnél az oldaltávolságra stb. Különben előbb-utóbb baj lesz.
sorszám: 10838 (72779)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-06 23:11:28)
Ragasztanak bele jó vastag műanyag fóliát, és akkor nem lesz semmi baja.
Szev.Vennék JAWA műszerkonzolt, ha van valakinek!!! Illetve érdekelne, hogy a polírozáshoz mi kell. Ha homokfuvatom a hengert (vashengeres jawa) nem kúrják el a perselyes részét gondolom, legalábbis remélem. Ezt hogyan oldják meg, nem örülnék neki ha összegányolnák?
Hell, ja ma defektem volt - törjön háromba a keze annak aki 5centis szeget dobál az útra!!!!!
Hello légyszi segitsetek. Jawa 638 Twin sport motoromból nem tudom kivenni a hátsó
lengővillát. A szerelési könyv szerint a lengővillát tártó tengelyt aluminiummal kellene kiütni, csakhogy ez sehogy sem sikerül.Tudom forgatni a tengelyt az ágyazatban. Már félek,hogy elütöm a tengelyvégi meneteket. Mi lehet a gond?
Jawa 250 (1967) chopperré alakítva, tartalék blokkal, oldaltáskákkal, friss metál bordó fényezéssel eladó. Tel.:20/574-1487
Szevasz!A szimeringek cseréjénél mindenképp bontani kell körülötte de nem nagy durranás egy délután megvagy vele.A kormány csapágy lógását nézd meg még mert az be tud verődni és nehéz lesz a kormányzás.A fékek,ha nem oválok a dobok és van ferodol a pofákon,két személlyel,még vészfékezéssel is meg lehet állni vele!Igaz nem olyan túl régen/1985-óta/jawázok,már a második 638-ast koptatom de a megállással még nem volt gondom,ujabban a műszakin is motor fékpadon mérik a fék hatást,na ott egyből kiderülne,hogy ehhez a géphez kevés ez a fék!Ellenben kuplung meg gázbovden mindig legyen nálad mert azokat szereti legalábbis nekem ez a tapasztalatom,hiába olajozom rendszeresen őket.A motor képeit elnézve ne hagyd ki,ritka az ilyen állapotu,persze ha nem aranyárban adják.Szerintem meg leszel elégedve vele elég tartós darabok!
Van otlet telokivetelhez? Ti, hogy "szoktatok"?
A.
Az a motor 12 v-os. A szimering csere meg nem ördöngösség. A féket meg fel kell ferodoloztatni és szabályoztatni és kész. Meg lehet vele állni .
Akkor ha jól sejtem jawa fékje kb mint ts125/1 2 személlyel? :DDDDDDD
Olvasgattam már, sőt néme elméleti anyagot le is szedtem, tervbe vettem hall jeladós mizéria építését. Ha jól értelmezem, elképzelhető hogy a twin sportom 6V?! Na nem mintha zavarna, alakítottam már MZ TS-t 12V-re, nade Jawa-t....... Mindegy... lényeg elvileg ha gánya lenne vele akkor az a gyújtás.... Emeberem azt mondta hogy egyik szimering mintha kezdene átengedni... mire gondolhatott? Melyik szokta elhagyni magát? Illetve mennyire bonyolult ezen darabok cseréje? (tudom mi az, és hogy nézki, cseréltem is már, de MZ-n, technikai infó kéne, van e valami köréépítve, amit bontani kell )
Thx :)
Teleszkóp-szimmeringek folyása, hátsó lengéscsillapítók (nullára tudnak amortizálódni) olajfolyások, különösen a fordulatszámmérő kihajtásnál, aztán az első lámpát tartó vasak egy-egy kis gumigyűrűvel voltak felrakva, ez fel szokott keményedni, és kitörni, akkor aztán a lámpa fél centit bólogat, ami nem ccsak zavaró, hanem a körte életét sem hosszabbítja meg.
Ami a féket illeti, talán nem rosszabb, mint a csúzlié, de ez vagy 5 kilóval nehezebb motor. Ehhez a géphez az a fék igencsak alsó határeset.
Ami hibája lehet a gyújtás, de elektronikus gyújtást lehet rakni rá. Itt a fórumon is peti74 csinál ilyeneket, és akkor már tökéletes is. Nekem 6 v-osba van és a gyújtást átalakítottam elektronikusra.
Akkor is teccik :D Ezek szerint még fejlődnöm kell, mi a különdbség? :D:D:D
Meg már hogy a dudába ne venném meg :D
Elírtam ez NEM californiai!
sorszám: 10825 (72745)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-06 22:45:36)
Ezt ne vedd meg mert ez Twin Sport és californiai. :-). De amúgy szép motor.
2db Jawa 250/559 szétszedve egy felújított blokkal, új bovdenkészlettel ,galvanizált alkatrészekkel, papírokkal, stb 60e eladó sürgősen!
06706240112
Friss Jawa California tulaj leszek ha minden igaz 638 350 :)
A motor állapota alábbi fotók szerint:
http://www.creation.extra.hu/moto/jawa/jawa.html
Mi az amit először átnézzek rajta, mi az amit megvételkor meg kell rángatni, vagy jól meg kell nézni? Milyen tipushibákkal fogok találkozni eleinte? Illetve, mivel még nem mentem jawa-val, tényleg annyira szörnyű a fékezhetősége? Rosszabb mint TS125/1-é?
Előre is köszönöm :D
Szép Estét!
A 638-am hátsó kereke ismét OK, megszünt a perec utáni teveszerű járása. :-)) Apropó, ha valakit még érdekel, a Nagymező utca elején a bringa-boltban lehet olyan küllőhúzót kapni, amelyik több méretre is használható. Épp hogy, de belefér a Jawa is...
Van viszont egy újabb kérdésem:
Ma két órán -na jó, inkább három- keresztül probáltam kiszedni az első teleszkópokat a gépből. Nem sikerült... Első kerék kint, felső csavarok kint, oldalsó szorítók kint... és hiába minden rángatás... Felül ütni csak óvatosan próbáltam, nem igazán volt mivel... nem akartam szétszedni a menetet. Oldalt viszont előbb csavarhúzóval, aztán pajszerrel is próbáltam nyitni, hogy kicsússzon a szár, de nem és nem....
Help me!!! Van valakinek használható ötlete?
András
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|