:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello Mindenki
Használ Jawa 634-en valaki túraplexit? Mik a tapasztalatok? Lehet gyárit / utángyártottat kapni? Vagy van esetleg valakinek ötlete, hogy lehet ilyet odahaza készíteni?
Elsőre azt mondanám, ha nem most lett volna átkábelezve, és gondolom az aksi is feltöltve, hogy valami aksimerüléses probléma...A Jawák hajlamosak arra, hogy ha az aksi gyengébb kcisit, akkor a bal henger ki ki hagy...Főleg alapjáraton, ha a töltés kevés...Nekem spec ugyanezt csinálja a 12Vos, de ott tudom, hogy aksit kellene cserélni, mert egy ezeréves öreg szar van benne, és alapjáraton nincs elég kapacitása már, hogy az elektronikát ellássa...
Blokkot meg széthúzni, összerakni, rendesen letömítve mindenhol....Akkor a falslevegő kilőve...
Köszönöm a hozzászólásokat ! Papa, Peti74 nekem is egymás mellé tette a trafókat és most kábelezte át teljesen a motort, nem hiszem, hogy kontakthiba lenne, ill. gyújtásprobléma, szerintem a két henger nem azonos mennyiségben töltődik fel benzin+levegő keverékkel, olyan mintha a jobbos henger elzabálná a keveréket a balos elől. Azt hiszem a 638-asokban már van valamiféle szíváselosztó bigyó, de ebben a típusban csak a karter kialakítása osztja ketté a beszívott keveréket, így lehet, hogy tényleg a jobbos elszippantja a benya+levegő elegyet a balos elől. Van-e erre valami módszer, hogy hogyan lehet kimérni a két henger dipresszióját, vagy hogyan lehet a jobbost megfojtani annyira, hogy a balos is kapjon eleget a keverékből ! Köszi előre is a válaszokat ! Simi
Szia Simánszki!
Nekem is volt ilyen problémám, de nekem 6 voltos 632-es blokkom van.Mióta Peti74 csinált hozzá gyujtást és egymásmellé tettem a két trafót és közvetlen akuról kap feszt. a trafó egy külön kapcsolón keresztül azóta megszünt, de lehet kontakt hiba is.
Üdv papa!
nem tom mér keveredik az előzmény,természetesen Simánszkinak szól
hali,ez valóban előfordul főlleg hidegen benzinszegény karbi beállitásnál,próbáld ki mikor csak 1 henger megy egy kicsit szivatózd meg,szerintem egyszerű karbi beállitás
2db 250/559 es jawa szétszedve jó állapotban 1 felújított blokkal, 1 garnitúra galvanizált alkatrészel, új bovdenkészlettel km óra spirállal, papírokkal, sürgősen eladó!
ár: 60000
tel: 06706240112
Sziasztok ! Szakmai tanácsra lenne szükségem. Van egy Cz-350-esem. A 634-es blokk van benne, tavaly újították fel a blokkot a Jawa szervízben. A generál óta kb. 2500 kilóméter lehet benne. Mértünk kompressiót, ami megközelítőleg azonos mind a két hengerben, nincs egetverő külömbség, még is a bal hengerem sokszor leáll, főleg az alapjárathoz közeli fordulaton. EZÉRT is kerestem meg Peti74-et, aki gyártott Hall IC-s gyújtást a gépre. Gundoltam, hogy ez majd megoldja a problémámat DE Nem. Az új gyújtással is a bal hengerem szórakozik. PEDIG az új gyújtás tökéletesen jó és pontos. Hiába cserélem meg a jeladótól érkező vezetékeket és a gyertyapipákat, akkor is a balos hengerem szaraxik. A jobbos hengeremben minden felső holtpontnál van robbanás, a balosnak meg olyan a hangja, mintha kb. minden 3-4. felső holtponton lenne csak robbanás. Sőt van úgy, hogy alapjáraton még ez is megszünik, ilyenkor csak a jobbos henger meny normálisan, a balos meg csak gázhúzásra indul be. MÉGegyszer mondom a gyújtást hiába cserélem fel akor is ez a jelenség és már nagyon idegesít. Akinek volt vagy van hasonló problémája a 634-es blokkal az írja meg, hogy hogyan lehet orvosolni, illetve mi lehet az OKA. Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, tudnom kéne mire figyeljünk oda, az összerakásánál, mert holnap megyek vele Peti74-hez és széthúzzuk a blokkot, hátha rájövünk a problémára. A Jawa szervízben azt mondták, hogy ne is foglalkozzak vele "ezek ilyenek" és a gázáramlással örvényléssel magyarázzák a hiba okát. Én ezt nem akarom elhinni kurva szar, amikor kanyarodsz- döntesz - leáll - odahúzol - beindul és majdnem padlózol olyant ránt. SEGÍCCCSETEK PLIÍÍZ !
Üdv.: Simánszki
csá!
Kérlek fejtsd már ki ezt a szöges ötletet! Most nem ugrik be mire gondolsz. Köszi
sorszám: 10911 (73211)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-14 12:54:09)
Szia,
Ha van nemi szerszamozottsagod es kezugyességed akkor nem nehez barkácsolni, ket ívesre reszelt szögvas..csavarok..blabla..
de egy kétkaros lehuzo sem lehet ördöngös összeg obiban vagy praktikerben.
Jol jon sok helyen.
Viktor
nekem kicsivel több mint 1 liter ment bele
hy!
Nincs valakinek 350-eshez "primer lánckerék" lehúzója?nem tuom anélkül szétszefni a blokkot. ötleteket várok.
Köszi
Sziasztok!
Meg tudná nekem mondani valaki,h mennyi olaj kell a 638-asba? Köszi
Az azért nem olyan kevés. Szerintem a következő lépés egyébként is a 16-os kerék lenne, legalább nem fog hülyén kinézni.
CZ-re nem tudok konkrét tippet adni, de kb. 20 éve átalakítottam egy roncstelepen talált párost (nem tudom, milyen típus volt). Szétszedtem az egészet, és a rúd menetes végéből és a rugóból vágtam le, majd kapott új menetet, a rugó vágott oldalát pedig megköszörültem. Ma annyit csinálnék másképp, hogy rugókészítővel tekertetnék másik rugót.
3 centi ültetésért tök felesleges ilyen macerákba bonyolódni....Tedd át a rugóstag felső rögzítését a kapaszkodó helyére...
Csak érdekességképpen hagy kérdezzem már meg, hogy miért akarsz egy gyári hátsó teleszkópot itthoni körülmények között "megvágni" ? Milyen "eredményt" vagy "javulást" vársz tőle ? Főleg, hogy a rugóut nem akarod rövidíteni.
Szerintem egy dolgot érsz el vele biztosan, hogy felesleges hibalehetősége viszel bele, aztán mjad lehet aggódni, hogy milyen problémákat fog okozni. De ne értsd félre, nem akarok belevauzni, én még soha nem vágtam meg telót, nekem inkább mindig z volt a cél, hogy pont úgy működjön jól, ahogy azt a gyárban kitalálták.
A tank oldalán az egészen krómbetét van. Arra is rávan írva hogy jawa meg a blokkra is. Dupla bölcsővázas. Kösz a segítséget.
CZ hátsó telót vágott már meg valaki?
Úgy számítom, hogy kb 3cm-t lehetne vágni a külső és belső csövekből, anélkül, hogy a benne mozgó dugattyú szárát rövidíteném.
Igy a rugóút nem rövidülne.
Érdekelnének a tapasztalatok.
Ha nem találod a Jawa vagy a CZ feliratot sehol, akkor nézd meg a vázat. Ha két cső van a hengerek előtt (dupla bölcsőváz), akkor Jawa, ha csak egy, akkor CZ. De ha a forgalmit megnézed, szerintem az is szolgálhat némi információval.
Esetleg:), csak akkor azt írták volna a blokkra, hogy CZ
Hali András! Nem akarok üzletet rontani, de ha Croused-nek nem lenne komplett műszerfala akkor dobj egy emilt mert Nálam van. Tartóval, órákkal szóval tokkal-vonóval mindenel.
Szia!
A muszerfal erdekelne, ha hibatlan, es ha a "belevalokat" is tartalmazza... (fordulatszammero, km-ora, visszajelzok...)
Merre talalhato? Mikor elerheto es mennyiert?
Andras
Most készülök venni egy 1981-es kiadású 350-es Jawa-t. Érdekelne tudja-e vki hogy ez esetleg cz-e? Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Hello
Jawa 350 (12v) teljes bontásábol származó alkatrészek eladók. Pár cucc: vatera.hu
Ami elkelt: blokk, telók, kerekek, kapcsolók, lábtartók, kipufogók.
De nagyon sok apróság van még ami eladó.
pl: minden ami a vázhoz kapcsolódik, ami az elektronikához,tengelyek,bowdenek,kormány(nagyon szép), műszerfal, stb....
hello!
érdeklődnék hogy milyen motorok a 350 jawak? a 638 12v os ,és a ujjabb 350 ami már 1990 ben gyártottak.
menniyt esznek ? megbizhatóak? van vmi knstruktöri hibája? mi a gyengepontja?
etz250 esem van a helyett gondolnám. turákra.
válaszokat köszönöm!
Na...Ma megvizslattuk pontosabban is azt a két kipufogókönyököt..Kiderült, hogy nem csepptankos 350esé, hanem 250/353-as típusé 99%-ra.Ha valakit érdekel, hívjon fel.Full gyári, hibátlan állapotú, motoron még nem volt..
06-30-931-99-65
Hali Peti74! Én már most megrendelem az elektronikát Nálad. Simivel holnap beszélek és egyeztetek Vele hogy mikor viszi a gépét. Na arra a napra várhatsz Engem is.
Beraktam a diódát, és ezért nem is annyira érdekes az a 6,4. Most a gyújtáskapcsoló szivat, remélem sikerül rendbehozni + valami zárlatom is van. Gyűjtöm az erőt az átkábelezéshez :) Hali:M
Na végre, ezért küzdöttünk.
A 6,4 - 7,2 V az egész jól hangzik.
Bekapcsolt fényszóróval is tud kb. 6,8 V-ot fordulaton ?
Végül is beraktad a diódát a D és az aksi közé vagy maradt a saját áramkapcsolója ?
Sziasztok!
Jawa 559/250-hez kellene főtengely simering, illetve az összes helyre, ahová tömítést lehet tenni, mert mindenhol cserélni kellene, olyan a blokk, mint a szita:) Segítsetek!:)
Köszi
Örülök :)
Jövő héttől elvileg jöhettek netretekkel a gyújtásokat beszerelni. Simit úgyis haza kell majd vinni valakinek, mert a motorja lehet, hogy maradni fog néhány napig :(
2db Jawa 250/559 szétszedve egy felújított blokkal, új bovdenkészlettel ,galvanizált alkatrészekkel, papírokkal, stb 60e eladó sürgősen!
06706240112
Még valami mitől függ az hogy az california vagy sem? Bocs a kérdésekért de én Pannoniás vagyok így a jawak-hoz nem túl sok közöm van :)
Hello. Bocs ha hülyeséget kérdek de a cz-k mikortól vannak? Mer nekem kínáltak egy jawat 1981-est.
Na arra kiváncsi leszek :)),mik vannak :))...
Jaaaaaj látom már miket írok :( Na mindegy. Na az a helyzet hogy a gyújtás kapcsoló hülyül velem. A 61-es pont kicsit mélyebben helyezkedik el mint a többi. Viszont a tiszta karbival sikerült előcsalni azt a hangot, ami miatt beleszerettem a JAWA-ba. Tudjátok percenként egyet pöffen :)
IRC NR21-es 3,50-18 méretű motorgumi eladó! Jawa 634, 638 hátsógumi méret! 90%-os állapotban van, új ára 10 e körül van, 4 ezerért odaadom, 1000 km-nél nem futott többet....
A gumi Szarvason van!
Peti74-nek üzenem, hogy leugrott a főtengelyről a forgórész. Egy kicsit tényleg erőltetni kellett ami nem mertem, de végül is sikerült és még el sem tört. Köszönöm!
Hát elvileg jönnek érte holnap estefelé...ha esetleg mégsem kell a jelentkezőnek, akkor szólok...
sorszám: 10879 (72966)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-09 22:12:43)
Én egy babettát keresztezek a legendás jawa350-essel
Helló Croused!
Érdekel a Jawa 350 12V-os elektronika!
Jó benne a diódahíd?
Hogyan üzleteljük meg?
Szia Matya, megvannak még a csepptankos könyökök?
Elveszett az üzenet pedig olyan jól összeszedtem. Megpróba újra leírni: Ma motoron mentem locsolkodni. Amennyire az össze-vissza alapjáratom megengedte 6,4 és 7,2 között szabályzott a szabályozó. Most tettem fel tiszta karburátort, de már este nem tudtam kipróbálni. A gyújtáskapcsolóm is hülyéskedik megnézem még azt is aztán beszámolok az eredményről. Köszönöm a segítségedet, meg az érdeklődésedet, nagyban hozzájárult az eredményhez.
Köszi: M
Szakálnak üzenem, hogy van Jawa hátsó engelyem több is. Ára 2.000 Ft ha megfelel.
Hell,sajna dupla konzolja nincs a kollégának,így ezzel téged kereslek meg.
Tükör is érdekel,meg minden érdekel :).Írj listát, hogy mid van,inkább emailbe és megbizniszeljük,csak összejön innen onnan minden ami kell nekem.Nekem is van pár cuccom hozzá.
Szevv.
Hell.A km-órát mennyiért adnád?Ha nem írod ide,írd inkább emailbe.Egyébként 1981-es a moci, és mivel már vettem hozzá eredeti fordulatszámmérőt és van kivezetéses deknim is,ezért szeretnék olyan dupla konzolt hozzá.Lehet a km-órát nullázni igaz?Na akkor a km óra érdekel.Email: esomail@citromail.hu
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|