hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

chevy001
válasz erre | email2007-04-17 15:40:54
Helló!
Gondolom nem csak jawahoz vannak cuccai.
sorszám: 10970 (73464)
(előzmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:26:21)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-04-17 14:28:45
A 3.5 is igaz...csak azt felejtik sokan el, hogy az nem 350es, hanem 250es ,és országúton 75-80as tempóval....
sorszám: 10969 (73459)
(előzmény: magush, 2007-04-17 09:56:57)

 
 
pozsothereal
válasz erre | email2007-04-17 14:26:21
Szia, nagyon szep ez a gepezet, bar en 6Vfan vagyok..de minden elismeresem:) ..ha esetelg szukseged lenne valamire, (vagy másnak..)ismerek nalunk otthon (kiskunhalas) egy oreg szakit akinek van par uj alkatresze, de mar 10eve nem jawit motorokat, igy a raktarkeszlet megmaradt..egesz elkpeszto allapotu dolgok vannak nala, csak ugy kell keszulni h minimum felnapoos idotoltes, mert nem nagyon tudja mi hol van..

Ja es akkor en is dicsekszek kicsit:
6eve keszul..most vegre ugy nez ki sikerul befejezni..:)

http://pozsothereal.uw.hu/Jawa/070409/index.html

sorszám: 10968 (73457)
(előzmény: creationmz, 2007-04-17 12:45:46)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-04-17 14:25:23
Meg a fa..om....Megint a saját SZUBJEKTÍV baromságaidat szajkózod....
Jól beállítva egy Jawa is beéri max 5.5 literrel 100on városban is....
sorszám: 10967 (73456)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-17 08:06:56)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-04-17 14:06:23
Ez nem jelent semmit. Zápkorte jawáját sehol nem találtuk a zinterneten, erre a múlt héten budaörsön egy tök ugyanolyan kivitelű 638-ast jártam körbe valamelyik bevásárlódoboz mellett.
A képeket elnézve nem is értem mi ez a vacakolás. Ilyen állapotú szoci gépet egészen elvétve találni csak. Örülj neki és útra fel!
sorszám: 10966 (73453)
(előzmény: creationmz, 2007-04-17 12:45:46)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-17 13:30:19
Állítólag a vashengeres takarékosabb, mert csak két felömlős. Nekem pont ugyanilyen aluhengeresem volt, mint amit a srác akar venni, és annyit fogyasztott, amennyit mondtam, miért is hazudnék? Aztán eladtam egy srácnak, aki nagy arccal nyomta a rizsát, hogy biztos szarul van beállítva stb. Pár hónapja megtaláltam az iwiwen, kérdeztem tőle, sikerült-e beállétania? Azt mondta, nem, és már ő is továbbadta valakinek, pontosan emiatt.
Aztán lehet, hogy valami gány volt az enyimben, lereszelték a dugattyú szoknyáját vagy ilyesmi, nem tudom, nekem a határ a trabigyújtás berakásánál meg a karbi összevissza szerelésénél volt, a blokkot széthúzni nem akartam, mert éppen kellett a motor a munkába járáshoz, inkább lecseréltem egy takarékosabbra, és fájront.
sorszám: 10965 (73450)
(előzmény: magush, 2007-04-17 09:56:57)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-17 13:23:32
Erre mondják, hogy semmi sem csökkenti úgy a fogyasztást, mint a *tulajdonos* :-)
sorszám: 10964 (73449)
(előzmény: creationmz, 2007-04-17 08:28:33)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 12:45:46
Japp twin spark:
http://teszvesz.hu/item182698735_mz_ts_125_2db_1db_alkatresznek_.html

Jawa-m:
http://creation.extra.hu/moto/jawa/jawa.html

Tudom hogy sokat bajlódok, sorry, de ez lesz életem első igazán nagy motorja, és egyben ez lesz az első jó állapotú szép motorom is egyben, ezért mindent pontosan akarok tudni róla. Több helyről is megközelítve :)
sorszám: 10963 (73448)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 12:40:18
Nézegettem ma a képket. És utána néztem jawa történelemnek is. És kétségeim vannak. Biztos hogy ez TS ami veszek, és nem california ahogy a tulaj mondja?! Elvileg a TS-es tankjának oldalán műanyag betét van a lábrésznél, míg a californiánál ez egy műanyag vagy krómozott csík. Illetve mintha a TS-ek kipufogója feljebb lenne, vagy döntöttebb. A forgalmi nem utal a típusra, mármint arra nem hogy TS. de az évszám 1988. méghozzá juniusi darab :) tehát ikrek :D:D:D (twins)

Ez az egyik a másik, megcsináltuk nem rég haver TS125/1-esén a "twinspark" gyújtást :D valyon hogy hangzana a TS/ts Twin Sport/twinspark megnevezés wehehe :D:D:D

Természetesen csak elmélet szintjén :D
sorszám: 10962 (73447)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-17 12:18:35
Na tegnap egész nap Simánszky 6V-os CZ350-esének hibafeltárását végeztük.
A kiindulás az volt, egymástól függetlenül egy mechananikus és egy elektromos problámával állunk szemben.

Az elektromos hiba a "szokásos": nincs elegendő töltés, ráadott világítással (25+5+5=35W) csak nagyfordulaton, világítás nélkül csak alapjárat felett jár midkét henger.
Amit kijavíttottunk: Az állórész 6 tekercséből az egyik kettőt összekötő drót behajlott és a forgórész vasmagján keresztül testet kaphatott, ez már önmagában nagyon lecsökkenti a gerjesztést.
Ezután mérőpadon (fél jawa karter+hajdu mosógépmotor) kiderült, hogy a kisebb menetszámú 75W-os forgórész öngerjesztésben ~1200-es fordulaton még csak 5,5-6V-ot ad le, kb. 5-10W-ot ad le, de ez a feszültség még nem jön át a fesszab áramkapcsolóján. Egy 45W-os, sűrűbb menetes forgórésszel 1200-n a leadott feszültség 10,5-11 V, egy 21W-os izzót még 7,5-8V-on meghajt, simán lead ~25W-ot, ami már át is jön az áramkapcsolón. Így a motor kapott egy 45W-os forgórészt.
Eredmény: világítás nélkül a töltésjelző alapjáraton már nem ég, sőt a két henger kicsit emelt alapjáraton már aksi nélkül is egyenletesen jár, a dinamó alapjáraton kiszolgálja a gyújtás kb 15W-os igényét.
Ráadott világítással a két henger kb. fülre 2300-2500-tól jár egyenletesen aksi nélkül. Aksi nélkül kb. 4000-en már világítással is fix 7,3V van a rendszeren.
A gond az aksi, mert ha az aksi is rajta van a rendszeren, akkor a feszültség nem megy 6,4-6,5V fölé, és az aksiba befolyó töltőáram eléri az 5-6A-t ! A megoldást talán egy új vagy jól feltötltött aksiban látom, ami nem terheli úgy a rendszert.
Második lehetőség - talán - hogy az elektronikus (fet-es, kapcsolóüzemű) fesszabályzóban elmászik a szabályzás, ha a - hatalmas kapacitást képviselő - aksi is terheli a rendszert.
Ki kellene próbálni egy MZ elektronikus (sima transzisztoros, "munkapont-tolgatós") fesszabályzóval is, hátha.

a mechanikai hiba:
Kipróbáltuk a motor csak bal, aztán csak jobb hengerrel (a gyertyák bent voltak végig).
Ha a karbit úgy állítottuk, hogy a bal hengerrel a motor egy benzines, alacsony alapjáraton járjon, akkor ugyanezzel a karbibeállítással csak a jobb henger levegősen ordított, ez falslevegőt jelent.
Ennek kiküszöbölésére két dolgot tettünk. A jobb oldalon az olcsó gépipari szimeringet (aminek a tömítő"éle" 2500 km alatt kb 1 mm széles lapos felületté kopott - mint később kiderült a főtengelycsonkra kerül durva hosszirányú karcolás miatt, valósziúleg spént kapott az összehuzatásnál) lecseréltük egy viton minőségű elring, süllyesztett ajkas porvédősre.
A jobb hengerfejtömítést kicseréltük, mert a jobb hengerfej alatt olajfolyást fedeztünk fel (a tőcsavarok alig voltak meghúzva).
A két falslevegőforrás kiküszöbölése után a két henger töltésének "különbsége" már észrevehetően lecsökkent.
A bal-jobb henger egyenkénti próbálásakor, továbbra is bal henger a "benzines" a jobb meg "levegős", de azért már nem volt akkora különbség, egész elfogadható "kompromisszumos" alapjáratot lehetett neki állítani, ami már elég alacsony, de még a bal henger is jár.
A motor indíthatósága nagyságrendeket javult, hidegen úsztatás után 3-4-ik rúgásra, melegen a berugó 5-10cm-es lenyomására indul.
A recsegősnek gondolt váltó - az alacsonyra vehető alapjárat miatt - rengeteget javult.
A menettulajdonságok is sokkal jobbak lettek, a motor erőlködés és különösebb rezgések nélkül, jól húz a teljes fordulatszámtartományban, 3-ban 90-ig elforog, 90-100-as utazót kényelmesen tud. Bármi is okozza alapjáraton a hengertöltések külömbségét, terhelésen fordulaton már nem dominál annyira.

Hazafelé menet, este, lámpával 10 km után a jobb henger NGK 8-as gyertyája slusszos lett (kompresszió alatt már nem szikrázott), ekkor kicseréltük mindkét gyertyát isolator 260-asra. A következő 40 km az M0-on és Érden tökéletes volt, de Érden volt egy 15 perc kóválygás a kis utcákban lámpával, ezután a 6-os körforgalmakban a jobb henger megint kihagyott.
A feszültségmérés kimutatta, hogy az aksi még mindig nagyon durván lehúzza a rendszer feszültséget (lásd fentebb).
Gyors jobb-bal teszt, a bal gyönyörűen ketyegett, a jobb meg durrogott. A maradék jó NKG gyertyát megkapta a jobb henger, így végül további gond nélkül hazaértünk.
Szóval most már van egy egész jól "feljavított" CZ350-ünk, amiben azért kisfordulaton a bal henger még mindig benzines, ahhoz képest a jobb henger meg levegős, továbbá a "jawa hagyományaival" ellentétben csökkenő rendszerfeszülség esetén a jobb henger lesz hajlamos a leállásra, és eddig 2 gyertya tapasztalataiból ítélve a jobb henger valamiért "fogyasztja" a gyújtógyertyákat.
Azt hiszem ott tartunk, hogy ha az elektromos gondot megoldottuk, akkor esetleg mégis érdemes lenne a blokkot tényleg széthúzni és újra összetenni, mert a bár a motor jól használató, azért nekem még mindig nem tetszik (pl. a saját 350-esem tik-tak járásához képest), és a gyertyazabálásra is okot kell találni.

A kétütemű (tárcsás vezérlésű) trabantom is ette 50-100 km-enként a gyertyákat egyszer, a megoldás végül az volt hogy a hibás henger vezérlőtárcsája nem feküdt fel rendesen, a szívási ütem után a felömlési szakaszban sem zárt le és így a beszívott keverék egy részét visszatolta, ezért fent a hengerben nem az ideális arányú benzin-levegő keverék került).
sorszám: 10961 (73446)
(elözmény: Simánszki, 2007-04-15 19:23:26)

 
 
Topi
válasz erre | email2007-04-17 11:54:01
Helló!
Cz 250 485 tipushoz keresek:
-hengerfejet
-hengert,dugattyút,csapszeget (nem problema ha kopott)
-láncvédőt
-jobb oldali szerszámtáskát
-hátsó lámpa üveget
-kipufogó torkot
Ha tudtok küldjetek képet:karkus.tamas@freemail.hu előre is kösz!
sorszám: 10960 (73444)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-04-17 11:48:44
Igen, hosszú távra, meg túrázni Jawa kell. Nyomatékos, két személlyel se kell össze-vissza kapcsolgatni, a hangja is szép, fogyasztásban, menetteljesítményben is Mz kategória, csak annál jóval nyomatékosabb.
Mondjuk Zk. 638-asának a főtengelye 4.-ben és olyan 90km/h táján elkezdett elviselhetetlenül rezonálni, meg egy ötödik nagyon hiányzik a váltóból, mert simán elbírná.
De ez egy olyan gép, hogy szívesen elmotorozgat az ember vele 60-70 tájékán is. És a hangja is nagyon ott van a szeren. Néha el is feledkezik az ember róla, h kétütemű.
sorszám: 10959 (73443)
(előzmény: magush, 2007-04-17 09:56:57)

 
 
csnorbi
válasz erre | email2007-04-17 11:30:13
8-10liter, majd egy hordo' :)))) , akkor az "On keszulekeben van a hiba" !

Egyetertek Magushal akarmennyire is huztam a fulit sosem lenditettem meg 5,5 fole meg varosban sem ! Orszagutom meg 4,5l :) !

udv, N.
sorszám: 10958 (73442)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 10:06:18
A blokk állítólag bontatlan, eddig ami történt az a kuplung utánállítás volt. Nemsokára megyek próbálni, félek a szétszedéstől, de csak nem lesz akkora ügy, legfeljebb kosárban viszem majd zapkortehez :D lo.ol Bízom benne hogy sokáig szolgál még mielőtt szét kell robbantani :) Ez még a jövő zenéje :D
sorszám: 10957 (73441)
(előzmény: magush, 2007-04-17 09:56:57)

 
 
magush
válasz erre | email2007-04-17 09:56:57
Hali!
a fogyasztásbéli dolgokhoz hozzátartozik az, hogy Zapkorte a fórumon negatív rekorder jawa fogyasztásban, van a másik véglet, mely szerint 3,5 literből elketyeg a masina. Normál használat mellett, nem 5500-on pörgetve, átlag 90-100-at tartva 5-6 liter között van sztem. Villanygyújtással, meg igen jó állapotú motorral el lehet érni talán a 4,5-öt óvatos csuklóval, de ennyi.
Az tény, hogy utálja a városi közlekedést, viszont a ha távolságra mész, akkor ideális, ki se kell venni 4esből faluban 65, azon kívül 90-100 és kész.
Amúgy igaz, hogy szép állapotú nagyon ez a gép, de 32e Km után már vagy túlvan egy blokkfelújításon, vagy neked kell most megcsinálni...hm?:)

Még mielőtt valaki belekapaszkodna, nem vitaindító célzattal írtam a fogyasztási adatokat:))))
üdv
sorszám: 10956 (73440)
(előzmény: creationmz, 2007-04-17 08:28:33)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 09:50:42
Nem látom át teljesen, tulajdonképpen most a jawa-n mi szabályozza a karbiból való szívás idejét? középen az a tárcsa szerűség? (mentségemre legyen ilyet még nem láttam belülről[nem is szeretnék]).
De ha az a tárcsa vezérli, akkor elvileg egy karbi és egy rd200-as reed szelep bőven elég, mert ugyebár akkor egyszerre csak egy hengert kell kiszolgálni, tehát az "csak" 175ccm így elégnek kell lennie a 200-as karbijának vagy marad a jawa karbi :) És elfér a peltier-es intercooler :P
sorszám: 10955 (73439)

 
 
szejam
válasz erre | email2007-04-17 09:42:23
Hello!

Én is valami hasonlóban gondolkozom.Lehet, hogy elég lenne kisebb reed is mint az RD-jé, végülis csak a rést kell kiváltani vele nem pedig az egekbe lőni a fordulatot. Az RD 8000-nél 40 lóerős, rövid löketű, 4 felömlője van, az újabbakon már power szelep is dolgozik. Szóval ha két reed befogadására készétünk egy elosztós szívócsövet, akkor megtartható az eredeti egy karbi, mindenféle csatornareszelés nélkül?
sorszám: 10954 (73437)
(előzmény: ezredes, 2007-04-16 18:35:43)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 08:28:33
A mostani tulaj szerint városi használatban 6-6,5 ha húzza, ha nem akkor 5,5-6 vegyesben megáll neki 5,5-ből. Mondjuk a TS-em beérte 4,5-5-el :D
sorszám: 10953 (73433)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-17 08:06:56)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-17 08:06:56
Az olajválság miatt. Úgy készülj, hogy a jawanak, ha húzod neki, 8l körül lesz a városi fogyasztása. De a legdrágább benzinből ám: a keverékből.
sorszám: 10952 (73431)
(előzmény: creationmz, 2007-04-17 07:57:08)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 07:57:08
Ez nekem is feltűnt, de most hogy mondod, kérlek részletezd :D Miért is nem? :)
sorszám: 10951 (73429)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-17 07:50:29)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-17 07:50:29
Nem is kell ilyen eset, elég, ha utolérsz egy ifát, a csúzlival megelőzni legfeljebb nagyon hosszú, egyenes, belátható szakaszon tudod.
Nem is ez a gond... csak nem véletlenül nem csinálnak ma már 125cc feletti kétüteműeket...
sorszám: 10950 (73428)
(előzmény: creationmz, 2007-04-17 07:06:37)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 07:09:09
*szomszédba

ma is beszedtem a fogalmazásgátlót :)
Amugy T. Szerkesztőség még nem gondolkodott el hogy néha jó lenne egy chat jellegű akármi :)
sorszám: 10949 (73424)
(előzmény: creationmz, 2007-04-17 07:06:37)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 07:06:37
Őszintén megmondom mi volt a bajom a TS125-el, igen egyszerű lóerő hiány. Egyszer ilyedtem meg de nagyon, mikor a 8-ason egy kamion előzött és nem vette figyelembe hogy én motoros vagyok nem autós, és mivel szemből is jöttek ő elkezdett lehúzódni. Felém! Én pedig az árokban lassítottam, és kb 20 perc lábremegés, és szitkozódás után tudtam csak tovább indulni. Akkor fogadtam meg hogy olyan motorom lesz ami ha kell rendelkezik kellő töblettel, hogy ilyenkor tudjak lépni. Nem akarom feltétlenül a maximumot kirángatni belőle, de ha kell akkor ne kelljen a szomszéd menni a lovakért :)
sorszám: 10948 (73423)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-17 06:56:10)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-17 06:56:10
Szép motor, ép és szép mindene. Nekem is ilyen volt. Városon kívül beérte 6,5 literrel is százon. Persze ha megrángatod a bajszát az autobahnon, még bármi is lehet belőle...
sorszám: 10947 (73422)
(előzmény: creationmz, 2007-04-17 06:11:38)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-17 06:11:38
Az utóbbi 2 évben kimotoroztam magam, ha lehet ilyet mondani. Értem erre hogy kis TS125/1-el és egy 125-ös honda mtx-el döntögettem. Nekem ennyi elég volt a nagy száguldozásból, meg a mutassuk meg hogyan kell kerekezni dolgokból. Már csak egy nem túl erős, de azért 4-ben is elmenős, szép szocimotorra vágyok, amivel ha haza akarok menni (300km) akkor elvisz és nem kell félnem hogy autópályán szégyenben maradok, mert letol a trabant. Ezért választottam a jawa-t és nem a közel 30eHUF-al olcsóbb ETZ-t :) Csak legyen már itthon :) Kaptam képeket (egy részükön még a régi tulaj is pózol) http://creation.extra.hu/moto/jawa/jawa.html

'gyonmeg a peltier elem, hát nem elfüstöltem :D Ha egy picit nem figyel oda az ember máris lerugja magáról a takarót :D
sorszám: 10946 (73418)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-04-16 19:10:41
Ugyanez érvényes erre is, mint bármely gépre: vigyázni kell rá. Döntsd el, mire akarod használni, és aszerint válassz.
sorszám: 10945 (73395)
(előzmény: creationmz, 2007-04-16 13:11:06)

 
 
ezredes
válasz erre | email2007-04-16 18:35:43
Szervusz szejam!

A membránok szép egyenletes járást adtak a gépnek, csak túl komplikálták és megdrágították a motort. A magasabb csatornaméretekkel és a csúcsteljesítmény fordulatszámának jelentős növelésével bejön a nyomatéklyuk (mint a gyári ETZ 250-nél kb. 3500-4000 1/min-nél), melyet a membránok kijavítottak, kisimítottak. Fantasztikus 7000 1/min-ig folyamatosan gyorsítani, de az idők folyamán a nyomatékos, alacsony fordulatú gépek felé fordultam. A hengerek megvannak, a gépet széria hengerrel adtam el. A benzindúsabb keverék és egy nagyenergiájú gyújtás továbbá jól illesztett dugattyúk és a résvezérléssel is szép lesz a motor járása. Tessék az üresjárati fúvókát kicserélni nagyobbra. 45, 50, 55 méretben is lehet kapni a 632, 633, 634 6V-os gépek Jikov karbijaiba. Bár én inkább feldörzsöltem egy kicsit az eredetit. 2-3 lépés és jól is muzsikál a gép.
Meg kell mondani, minél inkább megyünk visszafelé az időben, annál rövidebb vezérlési időket találunk az ikerhengeres Jawa 350 hengerein, s annál szebb az alapjáratuk is. A sonkák is régen nagyobb átmérőjűek voltak, mint ma a 638-on.
sorszám: 10944 (73391)
(előzmény: szejam, 2007-04-16 15:52:55)

 
 
twin36
válasz erre | email2007-04-16 17:05:03
Sziasztok!Twin Sport Jawa -hoz keresek ülést (eredetit). Jó árat fizetnék, ha esetleg lenne valakinek...
sorszám: 10943 (73390)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-04-16 17:02:10
Kikeményedett a kuplungkosár aljában a gumi O-gyűrű..CSere..
sorszám: 10942 (73388)
(előzmény: creationmz, 2007-04-16 09:53:08)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-04-16 16:31:08
Nem, ezek sajnos nem a TWIN SPORT-ra valók, azok műanyagból vannak!
sorszám: 10941 (73385)
(előzmény: pozsothereal, 2007-04-16 14:44:09)

 
 
szejam
válasz erre | email2007-04-16 15:52:55
Hello!

Tényleg bevált a membrános Jawa? Én is gondolkoztam rajta,hogy remekel van javulás? mesélj!
sorszám: 10940 (73382)
(előzmény: ezredes, 2007-04-16 15:00:44)

 
 
gabor680713
válasz erre | email2007-04-16 15:39:51
A csúzli meg a jawa egy lapon se említhető hidd el!Meglátod,az erő meg a hang,útfekvés mind ,mind kárpótol majd a sok negatív dologgal kapcsolatba amit a 350-esekről hallottál!Nembeszélve arról,hogy a jawával két személlyel is vigan furikázhatsz,a csúzlival ha haladni is akarsz asszonyt gondolom otthon hagyod, ez meg nem fog kinyúlni egyhamar alattad,ha ketten is vagytok.A váltó téma.ha nem vágod mint a répát,semmi baja olajat azért mindig figyeld benne!!Én 22 éve jawázok,egyszer ment el a 3-ik,az is olaj miatt,/fogaskerék rágyógyult a tengelyre/Ha elhoztad majd a vasat,referálj mi a vélemény,/szerintem csak pozitív lesz!/
sorszám: 10939 (73381)
(előzmény: creationmz, 2007-04-16 13:11:06)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-16 15:17:11
Hali , én úgy tudom 3-4 századra illesztik. Esetleg versenyre mér ennél is nagyobbra hagyják. Én így hallotam egy öreg szakitol, aki veteránversenyeny special kategóriában nyomja p20-szal ez is vashengeres.
sorszám: 10938 (73380)
(előzmény: Kulio, 2007-04-16 15:01:29)

 
 
Kulio
válasz erre | email2007-04-16 15:01:29
Üdv!

egy jó fél éve fúrattam fel a jawamat (634-est) 2. túlméretre, de sajna most emgszorulta jobb henger, így újra kell az egészet. Csak a dugók 7000 fájtak, meg még munkadíj. A szaki azt mondta, hogy 2-3 századtra szokta az illsztéseket hagyni. Csakhgy a nekem vashengeresem van, és a két anyag hőt. együtthatója nem egyforma. Elég-e neki a 2-3 század, vagy legyen nagyobb.
És mi a bejáratás pontos menete, ne hibázzak emgint

Köszi
sorszám: 10937 (73379)

 
 
ezredes
válasz erre | email2007-04-16 15:00:44
Igen, két külön Jawa TS karbival működtettem, de alacsony és közepes fordulaton elég lenne egy. Ezt pedig egy Y-csővel meg lehet oldani. Csúcsra járatni meg minek ezt a túragépet?!
Szóval hengerenként membrán, rá az Y cső és a végén egy darab karbi. Így mindkét henger egyformán fog kapni, mert egyik sem tud visszafújni a karbi felé, és belezavarni a másik henger töltésébe. No meg a légszűrődoboz is gyári maradhat.
sorszám: 10936 (73378)
(előzmény: creationmz, 2007-04-16 12:48:34)

 
 
pozsothereal
válasz erre | email2007-04-16 14:44:09
Szia, erre gondolsz?

http://pozsothereal.uw.hu/Misc/IMAG0072.JPG
Ezek vadiujak.

Viktor
sorszám: 10935 (73377)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-16 14:07:49)

 
 
bolha
válasz erre | email2007-04-16 14:30:20
Én a szellem oldaláról tekintek a dologra: Sör,knédli, két henger; nem feltétlenül ebben a sorrendben:)... A cseh érzés (majdnem) mindenért kárpótol. Jó motorozást!
sorszám: 10934 (73374)
(előzmény: creationmz, 2007-04-16 13:11:06)

 
 
szejam
válasz erre | email2007-04-16 14:12:00
A Heidenau is jobb mint a Mitas, és azt lehet kapni bárhol.
sorszám: 10933 (73372)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-16 13:37:27)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-04-16 14:07:49
Jawa TWIN SPORT tank kétoldalára való fedőt keresek, tökéletes állapotút! Jó pénzt adnék értük, csak valakinek legyen....
sorszám: 10932 (73371)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-04-16 13:37:27
Valaki tud Nekem olyan boltot mondani az országban, ahol IRC motorgumikat árulnak? A NET-en nem igazán találtam ilyet, hátha valaki járt ilyenben.... A bolt címe, és/vagy tel. száma érdekelne....
Inkább IRC-t vennék Mitas helyett, mert nagyon megtetszett, de nem tudom, hogy hol lehet kapni....

Pls. HELP!
sorszám: 10931 (73365)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-16 13:11:06
Teljesen elkeserítetek engem állandóan. Ne mondjátok hogy ennyire gyatra a jawa TS. Rosszabb mint az MZ TS 125/1? Most ez a váltós rész amit végigolvastam olyan számomra, mintha, ok hazahozom a motort és szedhetem is szét....

Ha ezt asszony megtudja kitér a hitéből. Így is győzködnöm kellett hogy nem akarok ETZ-t hanem jawa kell. Most ha még szerelgetnem is kell azt még nem is mentem vele... jobb nem is belegondolni :D:D:D:D:D Majd megkapom hogy "kellett neked ez az ócskavas" :D Könyörgöm valami pozitívumot plz :D
sorszám: 10930 (73352)
(előzmény: creationmz, 2007-04-16 12:58:05)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-16 12:58:05
Ved úgy hogy megy az index :) Vagy a refi :D Este meg ugyis hidegebb van akkor nem kő mennie :D
sorszám: 10929 (73351)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-16 12:55:17)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-16 12:55:17
biztos örülni fog a TS dinamója egy plusz 45W-os fogyasztónak... de az is lehet, hogy annyira azért mégsem. ;-)
sorszám: 10928 (73350)
(előzmény: creationmz, 2007-04-16 07:57:29)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-16 12:48:34
Ez azt jelenti hogy két külön karbid is volt eleve? vagy a két beömlő egy helyre csatlakozott? Mert ha az utóbbi akkor nem értem, hisz az RD-k dupla karbis kéttorkúak :) Nekem is egy 1988-as jawa kerül elvileg tulajdonomba várhatóan 2-3 hónapon belül. És minden nem kifelyezetten lóerő tunning érdekel. Illetve az alábbi hiba oka, megodása :D
sorszám: 10927 (73349)
(előzmény: ezredes, 2007-04-16 12:31:46)

 
 
ezredes
válasz erre | email2007-04-16 12:31:46
Szervusz Simánszki!

A gépem egy 1988 évi 638 típ. JAWA volt, melynek perselyes hengerei voltak, külön-külön szívőcsövekkel. A persely kihúzása után RD 350 membránjainak fogadására képes alu torkot hegesztettem rá a szívótorkokra. Ez megakadályozta a benzin+levegő keverék visszaáramlását és így a szívócsői rezonanciát. 500 1/min.-től kihúzott 4.-ben! A korábbi modelleken két membrán nem nagyon építhető a szokásos helyre be.
sorszám: 10926 (73346)
(előzmény: Simánszki, 2007-04-16 07:23:49)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-16 09:53:08
Közben felmerült egy másik kérdés... Teljesen más témában... Adott egy jawa 350/638, tulaja szerint az utóbbi időben a következő hiba kezd eluralkodni rajta: kuplung behúz, 1-be be... majd kuplung finoman kienged, és hirtelen rácsap. Nem mindíg lehet csúsztatni, és hirtelen kapcsol. Hiba oka? Megoldás? Lehet kopott tárcsák? Elég az utánállítás? Ha csere, akkor mennyire problémás, és nem utolsó sorban mi fill forint?
sorszám: 10925 (73316)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-16 07:57:29
Nahh emberek, bár még a vas nem érkezett meg, de gondolkodóba estem a hétvégén... Asszem benne is maradtam, mert szikraként indult, és egyre jobban úrrá lesz rajtam a "hogyan csináljunk intercoolert szocivasra" gondolat. Hétvégén felhozta haver a régi TS-emet, és megdobott egy peltier elemmel... Az elem teljesítménye kb 48W utoljára mikor használtam olyan -10 fokot tudott. Mivel öntödében dolgozok, gondoltam mi lenne ha csinálnék egy intercooler kockát, C alakú hőleadó felület, és a kocka belsejében négyzet alakban harmonika szerű hűtőbordák az eredeti terv. Szeretnék véleményt kérni, hogy ez túl nagy okosság, vagy azért megér egy misét? :D
sorszám: 10924 (73290)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-16 07:39:06
Hali. Másik karbit nem próbáltál rárakni? Mert szerintem "szétosztani " nem igen lehet mert nem egyszerre szív. Még egy okosság a főtengelyed fokolása biztos 180 fok, mert ha mentél egy hengerrel akkor elfordulhat és már nem egyformán szívhat. Az én Cz-men is a 12 V-os jawa karburátora van, jelentősen harapósabb vele a motor. Ezt csak mondom, de garanciát nem vállakok. Lehet politikailag nem egyezik ki a jobb és a baloldal :-).
sorszám: 10923 (73289)
(előzmény: Simánszki, 2007-04-16 07:23:49)

 
 
Simánszki
válasz erre | email2007-04-16 07:23:49
Hi Ezredes ! Min volt neked szívómembrán ? Mit tegyek, hogy a balos is jól működjön ? Már arra is gondoltam, hogy két jobbost teszek fel. :D. Komolyra fordítva, nem lehet a szívócsonkba gyártani valamiféle olyan betétet, ami pontosabban kettéosztja a beszívott keveréket ?

Segíccccsetek !
sorszám: 10922 (73288)
(előzmény: ezredes, 2007-04-16 07:11:05)

 
 
ezredes
válasz erre | email2007-04-16 07:11:05
Szervusztok!

Igazgad van Simánszki, ha az üzemi feltételek romlanak, azaz gyengül a szikra, elszegényedik a keverék, akkor az ikerhengeres gép bal hengere jóval hamarabb leáll. Véleményem szerint a jobb hengerben hamarabb felépül a szívőcsői rezonancia, melyet a bal henger nem tud lényegesen bezavarni, ezért a jobb henger alacsony fordulaton több benzin+levegő keveréket kap. A hengerenkénti szívómembrán alkalmazásakor nem volt ilyen problémám.
sorszám: 10921 (73287)
(elözmény: Simánszki, 2007-04-15 18:36:36)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu