:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én most vettem egy 634-est 45000-ért ma megyek érte. Gyári állapotban 18000 km-errel. De ezek szerint nem is lehetek olyan biztos abban, hogy tényleg annyi van benne?
Sima 638, vagy TWIN SPORT alkatrészekről beszélsz?
Hát jó, csak arra ügyeljél, hogy nehogy aztán a végén 100e HUF-ért egy olyan jawat sózzanak rád, amibe ugyanúgy bele kell fecölni azt a jópár óra munkát, mint az én 35e HUF-osomba kellett! Ha frissen van mosva, akkor máris gyanakodhatsz a legkülönfélébb olajfolyásokra... a gumit is nézdd meg, a generátorra is mérj rá, megvan-e a 14+V töltőfeszültség (alapjáraton nem szokott, de 1500-as fordulatnál már meg kell lennie), nézdd meg, hogy az első lámpa masszivan rögzítve van-e, mert onnan a gumialkatrészek ki szoktak fogyni, és akkor csörömpöl, bólogat a villán, ne légy lusta kibontani a lánckerék burkolatát, ha a kerék foga horgas, hegyes, akkor a lánc és mindkét lánckerék azonnali cserére szorul, stb. stb.
Mert aztán bebóvliznak egy-kettőre, és futhatsz a pénzed után!
Hali
Eladó 638-as jawahoz: első lámpa, kormány, hátsó lánckerék
műszerfal, tank, sárvédők, oldaldeknik, vázelemek, duda, visszapillantó,
tengelyek, első fékdob, légszűrőház......
írj ha érdekel valami. Vagy keresel vmit.
üdv
Na kezdek elgondolkodni, bár ha értenék jobban a motorokhoz akkor tényleg nem érné meg 50eHUf ért többé venni egy jawa-t. Akkor belefeccölni pár óra munkát és megoldanám a dolgot, de így nem nagyon lesz jobb esélyem.
Nem adtam el rossz szájízzel, egyáltalán. Mindössze kiszámoltam, hogy ha lecserélem egy szintén használt egyhengeres négyüteműre, akkor az egy év alatt visszahozza a teljes vételárát a benzinmegtakarításon, és akkor nem kellett olajat kevergetnem, és nem tettem tönkre egyetlen nadrágom szárát sem a kipufogó végével. Nullszaldóban ki tudtam szállni a jawaból, megvettem a 4t-t, jártam vele egy évig, visszahozta az árát, és utána amikor már jól le volt lakva, eladtam 150e-ért valakinek, na ennyi volt a netto hasznom azon, hogy a jawat lecseréltem.
Amúgy semmi bajom a jawaval (hacsak a szánalmas fékhatás nem), aki évi 6-7 párszáz kilóméteres hétvégi kirándulásban gondolkozik, annak meg nem lesz sok a benzinszámlája sem. Én akkoriban naponta több mint 100km-et mentem városi forgalomban, és ennél a futásteljesítménynél már nem volt tartható a jawa üzemeltetési költsége, akkora nagy motoros élményt meg nem jelentett számomra, ami ezt kompenzálta volna.
Nagyon rossz szájízzel adhattad el ha ilyen mély és negatív nyomot hagyott benned. Remélem én majd másképp vélekedek a jószágról :P A jelenlegi tulaja imádja, de nagyobbat akar :) Bízzunk abban hogy én is imádhatom majd a vasat, és mindenki jobban jár a jawa-jával mint te jártál a tieddel :D Bár a tőled hallottak alapján a tiédből jobb lett volna ha kiskocsi készül mint motor :DDDDDD lo.ol
Főleg, hogy a jawa óra típushibája a napi kilóméterszámláló meghibásodása. Még ha most éppen működik is, ki tudja, nem cserélték-e ki nehány éve, minden rosszindulat nélkül pusztán azért, mert az eredeti elromlott.
Én meg 35e-ért vettem az enyimet, és még örültek is neki, hogy elviszem. Igaz, műszakit kellett rá még csinálni, de a villanylámpk rendbehozása meg a bovdenek beolajozása után simán vette. Mondjuk ez késő ősszel volt. Utána kapott két telószimmeringet meg két vadiúj hátsó rugóstagot, kapott trabi gyújtást, túradobozt, két jobb állapotú használt gumit, és mindezzel együtt csak nagy nyögve-nyelve ment csak el 86e-ért májusban. Ami pedig nagyjából anyagár vala.
Ezek fényében én nem adnék 100e-t egy jawaért, legfeljebb ha frissen festve, bejáratós blokkal.
Én most veszek egyet 120e-ért ebben 32600 van. Viszont majdnem gyári állapot :)
vigyél magaddal szakértőt, az óra állása a legkevésbé mérvadó :)
Olyan 150 ezer körülire tartják, de még meg kellene jobban csodálni és az után eldönteni, hogy mennyit lehet alkudni
minden annyit ér, amennyiért megveszik, nem?:)
Én anno 100ért vettem az enyémet.
Üdv,
még új vagyok ezen a téren, de egy jawa 350-es moci kb 14ezer km-el, jó állapotban mennyit érhet mostanában?
üdv,
San
Naja.
Egy négyütemű 350es elketyegne 3 literből is :o)
Nem is igazán azon van kiakadva mindenki, hogy a tiéd ennyit fogyaszt, hanem azon, hogy úgy kezeled, hogy mindenkié ennyit fogyaszt, és azok, akik sokszor soktízezer km-t mentek esetenként Jawaikkal, akkor csak meg tudják mérni a saját motorjuk fogyasztását, amiben kételkedsz, és ezzel nézed őket hülyének:)
Egyébként nem tudom, miért vagytok égy kiakadva, a Ternai könyvben is benne van, hogy a kétütemű motor - működési elvéből adódóan - többet fogyaszt mint a négyütemű. Biztos ő sem értett hozzá...
Nos, akkor nem marad más hátra, mint a békés egymás mellett élés :o)
Mindenki elfogadja, hogy a Tiéd ennyit evett, döbbenetes, kár, hogy nem lehet megtudni, miért, másoké szerencsére kevesebbet eszik.
Sokminden lehet még, hiszen gondolom nem a srácé volt életében mindig, de kár is érte a szócséplés, hiszen már a múlté.
Hallottam, sőt, én is ilyen vagyok. Ez alól egyetlen kivétel az elektromosság: elektronikus gyújtás és fesszabályzó kerül mindenembe, mert piszkosul utálok az út szélén megszakítót cserélni a tűzforró motoron. De természetesen ezeket az átalakításokat is úgy szoktam végezni, hogy az eredeti állapot maradéktanulun visszaállítható legyen.
sorszám: 11002 (73516)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-18 08:36:40)
Tudtommal gyári volt, legalábbis szemre. Mint mondtam: én nem húztam szét azt a blokkot, megvettem egy sráctól, aki már vagy hat éve egyszer sem használta, kipucoltam, raktam bele egy trabi gyújtást, beindítottam, és járkáltam vele, ennyi a történet. A karbiban gyári fúvókaméretek voltak, azt könyvből ellenőriztem. A subertűt kicseréltem Zichyben kapható újra, mert a régi igen hervadt volt. A kipuffogó gyári volt, gyári furulyával a végén. Az előző gazdája egyébként nem tűnt nagy tuningásznak, szemre minden gyári állapotban volt a masinán, még csak a tükröket sem cserélte le. Sőt, a telószimmeringeket, bovdeneket meg másefféle apróságokat sem, pedig azok már rendesen kérték a kását. Szóval egyáltalán nem nézett ki buzeráltnak a gép, inkább kicsit elhanyagolt, gyári állapotúnak. De mint mondtam, nem húztam szét a blokkot, mert nem akartam számolatlanul pazarolni a munkaórákat és költeni a tízezreket arra, hogy hátha akkor majd fél decivel kevesebbet kér százon.
ui. Ha semmiképpen nem találok eredetit, akkor természetesen marad a kárpitos, de egyenlőre nagy még bennem az elszántság! ;)
sorszám: 11000 (73513)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-18 08:36:40)
Hallottál már olyanról, hogy valaki megpróbálja minnél inkább megőrizni a felújított motor eredetiségét? Mert nálam ez a helyzet....
úgy látom, a sok 'n' megzavart egymás mellett:))
én nem
én nem
ok, most már megy sorminta formájában :o)
Matya, köszi az infót :))
Zapkörte, mekkorára voltak fúrva a hengerek, hogyan volt fúvókázva a karbi, a felömlők ki voltak-e reszelve, milyen volt a kompressziód, volt-e levéve a hengerfejből, a főtengelyed sonkáiból volt-e köszörülve, kipufogód volt-e módosítva, stbstb?
Amúgy meg szvsz ha mindenkinek messze a tiéd alatt fogyasztott, akkor nem lehet, hogy mégsem mindenki hülye, hanem te vagy a helikopter?
Szerintem simán benyelheti a nyolc litert extrém kilengés esetén, hiszen kérdezzétek meg Peti74-et, a katonai MZ-je mennyit evett, igaz, ment is mintazállat. Extrém, kirívó eset, bár az tuningolva volt.
Gondoltuk mi is, hogy ha nyolcat evett a motorod, akkor nem úgy tette, hogy kétharmada a kipufogón távozott, és annyira gazdagon nyeletted vele a keveréket, hogy gyakorlatilag kezelhetetlenül szarul ment.
Valami oka van, és ha jól értettem, nem bontottad darabokra, nekem csak az a fura, hogy úgy tűnik: nem bírod elfogadni, hogy más emberek is képesek lemérni a sajátjuk fogyasztását.
Pedig de :)
Most az enyém kb hatot eszik, de bevallom, hogy el van karburálva, amúgy öt körül megállok akkor is, ha adom neki: és énn nem vezetem kíméletesen.
Bocsásd meg, de ha a felét mondod be, azt azért mégsem hiszem. Az meglehet, hogy ilyen vagy olyan okból az enyimnek volt mondjuk 15-20% túlfogyasztása, de 80-100% biztos nem! Ez teljesen irreális lenne ahhoz képest, hogy hidegen-melegen tökéletesen motorozható volt, a gyertyák szép barnára kiégtek és sosem slusszoltak stb.
A TS-en az ülés alatt van egy műanyagidom, azt hiszem a Californián meg nincs.
A TS-en az ülés alatti váznyúlvány végére egy kis magasítás van heggesztve gyárilag, így az ülés hátsó vége kicsit meg van emelve, gyakorlatilag befér az elsősegélycsomi az ülés és a sárvédő közé.
Az én TS-emre pl rá sem ment a hagyományos a haverom 638-as California ülése pont emiatt, mikor alakítgattam a gépet.
A TS-en az oldaldekli (ami a fesszabályzót takarja) is egy kicsit más mint a többi 638-ason.
Akkor mégse vagyok teljesen hülye. Azt valahogy éreztem hogy ez összvér lesz a kettő között. Csak nehezen hittem el. Mindenki aki először látta azt mondta hogy TS, a tulaj és az ő ismerősei szerint meg california. Ahogy nézegettem lehet hogy ez egy TS csak full króm optikai tunningal? És ezért van rajta California tank :D:D:D:D Vagy tank berakás :) És mivel ez optikai tunningos, ezért mint "letisztítás" levették róla a TS feliratot :D:D:D Amolyan "Vedd észre hogy ez más" felkiáltással :D
Iszonyat tetszik a te géped is, de lehet az nekem már tényleg öreguras lenne :) Viszont ezer millió % hogy megbámulnám ha egy ilyen pöfögne el mellettem, nem csak akkor ha ilyen gyönyörű. Japp thx az infót :)
sorszám: 10993 (73500)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:26:21)
De akkor meg ne tessék úgy beállítani, mintha az összes Jawa annyit enne....
Egye fene, nem fakadok sírva a bor láttán...Csak úgy mellékesen: Félédes fehér.... Hárslevelű, esetleg furmint :DD Csak hogy tudjál merre elindulni. :DD
Samu, Te meg akaratlanul is kirobbantottad a fogyasztói társadalmunk kicsiny vitáját :D
:D Megint a fogyasztás téma :D
Zapkörtének nyolcat evett, hát annyit evett, ugyanúgy hihető, mint a 4 sztem, felesleges vita.
Peti74, eddig szépen ketyeg a trabigyújti, gondoltam gyorsan jóhíred keltem :D
Be kell még karburálnom, mert még mindig gazdag, így kicsit érzésre eszik is (nem mértem meg, hogy mennyit:)) ), és a Matya által tanácsolt 1,9-es előgyújtás is jónak tűnik így az első 300km alapján. Nekem a járása nem javult, de nem is volt különösebb gondom vele, szóval az átállás zökkenőmentes volt :o)
Az alapjárat az stabilabb lett, a sokat emlegetett főtengelyrezonancián meg úgysem tud mit változtatni:)
boldog vagyok, köszönöm, éjjel Peti74, a fogyasztás meg monnyon le
Tiborjaim
Matya, neked meg szeretnék még mindig vinni egy jó bort, nem felejtettem el, de annyira hihetetlen, hogy minden áldott napom így és ilyenkor végződik, nulla maradék szabadidővel...
Na jó, p*cs is vagyok, na.
Nem értem, mit agonizálsz ezen hetek óta, vegyél műbőrt, és kérd meg a nagymamádat, hogy varrja meg. Háztartási varrógép simán viszi.
Az eredeti kemény és sikamlós, szerintem jobban is jársz egy finom, puha, friss műbőrrel.
sorszám: 10988 (73493)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-17 17:30:24)
Semmi szubjektivitás nincs ebben, lemértem. Nem egy, nem kettő, hanem legalább tíz alkalommal, közben össze-vissza buzerálva a gépet. Az enyim ennyit fogyasztott. Pont.
Öregbácsisan lehet, hogy kevesebbet eszik, de öregbácsisan menni elég a csúzli is. ;-)
sorszám: 10987 (73492)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:25:23)
...persze az Alföldön, 75-80km-es hátszél esetén. :-)
sorszám: 10986 (73491)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:28:45)
Köszönöm szépen az elismerő szavakat, nem, nem szalon gép lesz..már most is motorozgatok vele, igaz még papirja sehol, de igy izgalmas igazan:)
Nameg az az érzés amikor szép lassan kicsurgok vele az utcabol, akkor nyelgaz es wroooooáááááh..olyan irigykedő arcokat tudnak vágni, pedig nagyon sok munka van benne, meg penz..es en igazan nem erzem ilyenkor rosszul magam:)) sőt rohadtul jo:) Nah jo abbahagytam..
Mindenki meg tudja csinálni..csak kitartas kerdese..nekem 6evembe kerult..
Viktor
sorszám: 10985 (73490)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-17 21:34:23)
Minden elismerésem! Motorozni is fogsz vele, vagy "szalon" gép lesz? ;)
sorszám: 10984 (73489)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:26:21)
Egy 150-es TS Mz kezesebb és üzembiztosabb sztem.
Kegyetlen szép lett...
sorszám: 10982 (73486)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:26:21)
Szeva!
csak gratulálni tudok! Igényes szép munka!! Csak így tovább!
sorszám: 10981 (73484)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:26:21)
Ami a képeden van az egy sima 638-as, a california név terjedt el rá, valójában az egy teljesen más régebbi típus sok krómmal amit nálunk nem is forgalmaztak.
A Twin Sport is 638-as csak újabb kivitel, és nagyon könnyű megismerni, mivel rá van írva, hogy Twin Sport. Persze csak ha érintetlen a fényezés.Ja és annak van műanyag térdvédő a tankján, igen.
sorszám: 10980 (73483)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 12:40:18)
Nagyon szép lett!
sorszám: 10979 (73481)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:26:21)
Szia!
Ma találkoztunk Julius-al, de nem vettem meg az ülést, mert az nem eredeti állapotban volt....
ui. A tankon rajta voltak a műanyag fedők? Engem azok is érdekelnének! Ha látsz jó állapotban elhalászol Nekem 1 garnitúrát?
Szeva!
Nekem csepptankos 175-ös cetkám van!! Arra gondolsz te is?? ha igen akkor beszélgethetünk róla...
Üdv Dani
Üdv!
Sajna túl sok irományt nem találtam edig 175-ös cetkákról. Milyen véleményetek van rólla. Kezdő motornak jó-e. Kisöcsinek nem igazán merema kezébe adnia 634-esem :D
Szia!
Szombaton voltam a csepeli börzén, de szinte semmit nem láttam TwinSport-hoz. (tank + oldaldekli kivételével)
Az ülést végül is megvetted Julius -tól?
(nem kíváncsiságból kérdezem, de engem is érdekelne ha nem vetted meg)
sorszám: 10975 (73474)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-17 17:30:24)
Van közöttetek olyas valaki, aki jár motoros bőrzékre, és tudna Nekem szerezni 1 eredeti, jó állapotban lévő Jawa TWIN SPORT ülést?
Megfizetném....
Komplett ulest nem láttam.
Viktor
sorszám: 10973 (73469)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-17 16:05:33)
Jaja, lattam nala Mz, etz hengert..de kb fel eve voltam ott utoljara..es nem tudom mikor megyek mert kiba sok a dolgom:S
Viktor
sorszám: 10972 (73468)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 15:40:54)
Eredeti állapotú Jawa ülései is vannak?
sorszám: 10971 (73465)
( elözmény: pozsothereal, 2007-04-17 14:26:21)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|