:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Peti... plz mailben dobjál már meg egy árajánlattal, hogy mennyibe fáj az ha egy peti74 :D féle gyújtást csináltatok a vasra :) Illetve, mennyi itdőbe tellik a munkálat? Ami még mozgat az az előgyújtás vezérlés amit szintén itt olvastam, annak beépíthetősége a rendszeredbe, illetve ára szintán érdekelne. :)
A hárompolusú gyertyát a harmincezer voltos rendszerekhez javasolják. Elmegy feleannyi árammal is, de nagyon lecsökken a szikra intenzitása. Eredeti Jawa trafókhoz nem az igazi. Ennek látható jele is van, nem öntisztul a gyertya.
Ez az. Elektronikus gyújtást mindenkinek !
Simi motorjában a peti74 féle elektronika szikrája levett gyertyapipa esetén, csak a gyújtókábel végéből (belül réz) kb. 2 cm-ről (nem mili, centi) csattanva húz át a hengerfejre.
Apropó ma jön vissza egy 634-es vape gyújtással. Jó, meg minden, de a motor viselkedése alapján mintha kicsi lenne az előgyújtása. Szereztem stroboszkópot, bejelölgetjük szépen mondjuk az 1, 2 és 3 mm-eket, és a strobival jól megnézzük, hogy hol gyújt valójában a vape. Kívácsi vagyok.
Jah. Pár adat, amit én is olvastam, tehát elektronyikai alapon támadható lehet, mert mint már korábban mondtam, totál sügér vagyok az elektronikához.
A megszakítós gyújtással a 638-as kb 15kilovoltos szikrát ad. Ez is elég ahhoz, hogy stabilan menjen, meg ha belenyúlsz, akkor úgy érzed tőből tépték le a kezed.
A vape gyújtás a leírás szerint 30kV-os szikrát produkál. Nem igazán teszteltem milyen belenyúlni, de azt tapasztaltam, hogy lényegesen stabilabban jár a motor és mindig 1 szivatás után második rúgásra indul.
Bélafi mester originált 639-es gyári tirisztoros gyújtása állítása szerint kb 60-70kV-os szikrát ad. Volt alkalmam látni is, és lehet benne valami, mert 1,2 mm-re állította a gyertyahézagot a két szemem előtt, levette az egyik pipát, bele a gyertyát, elindította a gépet (szépen járt 1 hengerrel), miközben a gyertya b@szomnagy kék szikrákat produkált, sőt ha lehetséges és nem csak a szemem káprázott, akkor volt olyan is, hogy párhuzamosan 2 szikra húzott át...
Igen ezt most ezek szerint kár volt leírnom. Azért bátorkodtam, leírni, mivel már volt téma régebben, hogy egy MZ (mivel mz fórumon olvastam) ha jól emlékszem 14000 V-ot állít elő, és egy több pólusúnak nagyságrendekkel több kell.
Igazándiból nem értek hozzá, csak leírtam azt amire emlékeztem. De lehet hogy rosszul emlékszek. :(
Biztos jó az 3 pólusú gyertya, a 4 meg még jobb, de a 25 pólúsú úgyis üti mindegyiket :)
Szerintem ez sok pólus elég nagy parasztvakítás, főleg kétüteműben. Ideális ponton ugrik a szikra ? Na persze.
Ahol ugrik, ott ugrik legközelebb is, mert a többi pólusra úgyis rárakódik a reve.
Szerintem olyan szikraenergát kell előállítani, hogy a legegyszerűbb kétpólusú gyertyával is stabil gyújtást adjon, átüsse rendesen a távolságot. Ennyi.
Dupla trafó? Sok pólus ? Minek ?
"Egy szoci vas nem képes előállítani akkora feszültséget, hogy rendes szikrát adjon"
Ez egy szocifórumhoz nem méltó, begyepesedett, elvakult, buta és mellesleg kevés igazságot rejtő hozzászólás volt.
A szikra energiája csak és kizárólag a trafótól és azt azt vezérlő áramkörtől függ (a megszakító is áramkör, csak nagyon egyszerű :)
Ha a ezek a megszakítós gépek minimális karbantartás mellett nem adnának rendes szikrát, akkor már 20 évvel ezelőtt
leállították volna őket.
Pl. Magush vape gyújtásának szikrája is brutál, pedig az a motor is szoci. Akkor feleslegesen vette bele ?
Az általam készített egyszerű elektronkus gyújtásokkal is lehet a gyári trafóból olyan szikát előcsalogatni, hogy egy lovat is agyoncsap. Pedig szocimotorba gyártom őket. Akkor most mi van ? Hagyjam abba.
Nekem úgy túnik, hogy elég sok keserűség volt a hozzászólásodban. Akarsz róla beszélni ? :)
Na igen, a junakok, evo simsonok mágnesgyújtásának megszakítóhézaga is 0,4 mm. De azért nem összekeverendő az akkumulátoros gyújtással.
Az az igazság, hogy minden kiskocsmában akad néhány önjelölt szerelő, aki azt hiszi, hogy 20-30 éves emlékekből, meg nagypapi pannóniafüstjének gyerekkori belélegzésétől ő majd jól megszereli. De ha mégsem, az sem baj, mert még így is köszönettel tartozik neki a motorozni vágyó kiskölyök, hogy ránézett a motorjára. Talákoztam már pár ilyennel. Na mindegy.
Más. Motor elektronikát olvasod ? Az érdekel, hogy pontosan milyen végfokotranyót használsz, C-set ? Primer áram mekkora nálad, ha kinyit a végfok ?
sorszám: 11063 (73657)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-20 09:39:23)
Módosítom kérdésemet.... Létezik e rövidmenetes 3 pólusú? vagy kell a közbetét?
Miért szerinted a verhovina japó gyártmányú vadi új vas?! Hidd el a rometembe is ugyanaz a 3 pólusú gyertya dolgozott ami korábban a verhovinámbvan, sőtt a simsonomat is kiszolgálta, mindegyik említett motor szocivas. Továbbmegyek, haver MZ TS 125/1-ében is 3 pólusú van, és ráadásul 2DB. 2 trafóval. Elutasítom hogy nem képes szikrát képezni 3 pólusú gyertyával a szocivas, hiszen pont az lenne az értelme a 3 pólusúnak hogy az ideális ponton ugrik a szikra, elvileg a legnagyobb teljesítménnyel.
Egy szoci vas nem képes előállítani akkora feszültséget, hogy rendes szikrát adjon. Több pólusút új motorba meg éri belerakni, de szociba...
Hali. Ismerek én is egy szakit aki 0,3- 04 re állít elektódhézagot, de csak mágnesgyújtású régi pannóniákon, de itt is csak a mágnes elgyengülése miatt. Az aksigyújtásút ő is 0,6 - 0,7-re állítja. Lehet ez maradt meg Kacsás szerelőjében.
Valyon megéri e több pólusú gyertyát használni... Illetve... Létezik e rövid menetesben... Avagy csináltassak hozzá közbetétet? Vagy elég alátétezni :D Najoh ez utóbbi nem éppen esztétikus és nem is bízok meg benne :)
Annó a verhovinámban volt talán brisk 3 pólusú gyertya (alátétezve). Jobb volt... satbilabb...
Srácok!
Én Brisk gyertyát használok és azzal megy a legjobban a gép.Volt benne minden más, de ezt szereti a legjobban!
Persze ez csak egy tapasztalat!
Üdv
Ha útba esel nekünk (kocsival megyünk) akkor fel tudunk venni. És természetesen haza is viszünk, csak mondd hol laksz és úgy igazítom az utat :) Feltéve hogy adott időszakban ráérsz :)
THX :)
Kacsás. Ha a gyertyahézag 0,2-0,3 mm-re bolt állítva, akkor ne csodálkozz, hogy nem ment a motor. Az ilyen egyszerű kétüteműek (MZ, jawa, trabi) gyertyaházaga szinte "egyezményesen" 0,6 mm. Aztán 0,5-0,7 között szerintem bármi jó, de inkább nagyobb legyen mint kisebb. Azt a szakit meg, aki ezt ajánlotta egyszerűen kerüld el a jövőben.
Mennyit mond az itteni szakirodalom ?? Csak nem az is 0,6-ot ?
A brisk N15Y elég gyakori gyertya jawaba. Lehet ám, hogy jó lesz az is, főleg ha a hézagot rendesen beállítod. És akkor már mosd meg benzinben azt a gyertyát (az elektródákat) és utána ha megszáradt, drókefe neki, aztán mehet vissza a motorba. De előtte tologasd a motort egy kicsit gyertya nélkül 2-eben, nyélgázzal, hogy a forgattyúsház dolgozza ki, amit eddig begyűjött. Lehet, hogy most áll benne az olaj.
638-ashoz ideális a Brisk N15YC. Fura, de nekem a fajintos ezerforintos NGK B8HS gyertyát 20 km alatt agyonvágta (vagy az volt gyárihibás), beletettem a 300ft-os brisket, azóta azzal boldog. Hiába, cseh a lelke:)))
Amúgy lehet bosch is jó, de már az se német, hanem török gyártmány, ha jól tudom.
Mindez csak akkor ér valamit, ha van összehasonlétási alapod, vagyis legalább egy tökéletes gépet kipróbáltál előtte. És van, akinek ez is kevés, egyszerűen nincs érzéke az effajta diagnosztizáláshoz. Az én gyáramban is van ilyen gépész, nagyon rendes, meg minden, de szólni kell neki, hogy "nyomj már egy kis zsírt abba a szar csapágyba, hát nem hallod, hogy szárazon fut???"
Szia Peti!
Brisk N15YC a mostani. Keresek BOSCH-t. A Kacsámba W5AC-s kell az kapható a környéken polcról, megpróbálom hátha sikerül, ha máshogy nem megrendelve. Az itteni Meteorékkal sikerült elég jó kapcsolatot kialakítani, bennük bízom. Az elektródahézagot mekkorára szoktátok hagyni a gyertyán? A "szaki" aki kezelte ezelőtt azt mondta 0.2, 0.3 mm, de szegénykém kicsinylette és sokszor kérte tisztítani. Az itteni szakirodalom meg a gyertya gyári értékét mondja, az meg nagy sztem. Na köszi, majd beszámolok mi lett.
Jó éjt: M
Szervusz Peti! Ezek a gyertyák szerinted jók 638-ashoz is? Úgy tudom a gyárilag előírt: 225-ös hőértékű, rövidmenetű.
A Brisk önmagában csak egy márkanév, azonban egy konkrét gyertyát inkább a paraméterei alapján kéne azonosítani Szóval egy kicsit pontosítanék, ha szabad.
Nekem ETZ-ben az A-s (nem kilógó elektródás gyertyák jöttek be) míg ezzel ellentétben a jawakban (250 és 350 egyaránt) a B-s (3mm-t kilógó elektródás) gyertyák jöttek be.
Én személyszerint mind Brisk, mind Isolator gyeryákból elég sok slusszosat kidobáltam már, típusra nekem a Bosch a nyerő.
Én a te jawadba nyárra a Bosch W3BC vagy hidegebb időben a W4BC gyeryát ajánlanám.
A betűk jelentése :
W - 14 mm-es (rövid)menetes
3,4 - hőérték (Bosch-ék is fordítva számoznak. 3=260, 4=225)
B - elektródakilógás (A=0,B=3mm,C=6mm)
C - ez a középső réz elektródát jelenti (a Cu vegyjel rövidítése)
hogy hol kapsz ilyet az nem tudom. Sztem hívd fel munkaidőben a Bosch Hungaryt a Bp. 11. ker, Hunyadi János úton, és ott a terjesztésen megmondják, hogy az elmúlt egy évben mely kiskereskedők rendeltek W3BC-t, pl. Békés megyében. Nekem már adtak ki ilyen adatot, így kaptam is amilyen kellett.
BRISK mehet bele, jobbat nem tudok....
És szerintetek milyen gyertyát vegyek ha veszek? Most BRISK van benne. Az sz*r? Azt mondta a bótos hogy ezt viszik ilyen motorokhoz.
sorszám: 11048 (73620)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-19 19:04:32)
hát, sajnos nemigen fogok belátható időn belül megint odavetődni. Így is majdnem 2e-be volt a vonatjegy. De azért megérte, a gyulaji dombok között szép időben nagy élmény vonatozni.
Ahm :) Én is ott akarok lenni, UH hiéba szóltam volna neked :) De azért köszönöm, valamint ha arra jársz máj. 5-10 körül akkor lesz ez esedékes :)
Addig gyűjtöm a pénzt :)
Vizsázz nehogy valakit megölj a furulyával :-). Nekem is volt hogy durrant egyet, de akkor gyertya csere megoldott mindent, csak nekem nem a furulyát durrantotta el hanem szétnyílt a dob vége. fulladni akkor is tud ha a tanksapka nyílása bedugul és nem tud lefolyni a benzin miatta. Nekem volt olyanom hogy a trafó egyik vezetéke lelkopott és letestelt és akkor kihagyott, de sokáig nem találtam a hibát mert csak nagyobb rezonancia fellépése miatt ért a vezeték a hengerfejhez.
Sziasztok!
JAWA 559/250. Egy tiszta karbi van rajta, új kábelek, kitisztított gyújtáskapcsoló, új megszakító/kondi, viszonylag új gyertya. A karbi a gyári beállítások szerint, megszakító/hézaga előírás szerint. Olyat csinál a motorom, hogy Beindul szépen, gyönyörűen töfög alapjáraton (igazi JAWA töfögés, mint egy stabilmotor, gyönyörűen ritmusra, nem téveszt). Na megyek ki utcára, elhaladok 100m-t, elkezd fulladni, mondom biva?! ekkor elkezd menni mint a hülye aztán megint fullad, újra megtáltosodik és szépen lelassulunk 30-ra. Így rángat, én meg kapaszkodok rajta csak, mert olyan mint ahogy a bikát ülik meg a vadnyugaton a komák. Aztán olyan is van hogy nagy móóóóóóóóó fulladás, leállunk egyet lő, elrepül a furulya én megyek utána. Aztán beindul szépen, mehetünk tovább. Legutóbb nem ment többet, akkor jött az átkábelezés. Na szóval szerintetek ez mér van?
Hali:M
Szóhattá' volna korábban. Múlt pénteken jártam azon a vidéken :(
oké kösz akkor holnap nekiveselkedek jaja az van hogy nem veszi be rögtön a 4.et csak ha erősen rakom be vagy ha nem akkor csak többszöri próbálkozásra
Szev.Nekem az volt.Léptetővilla csere megoldotta a problémát.Ugye az van,hogy
fenn kell tartani a váltót és magasabb fordulaton beugrik a 4. fokozat?Nálam a léptetővillába volt egy szép félkör ív bemarás,ezt annak tulajdonították,h közel 30évet szolgált benne...most van benne új minden problémamentes a váltóba...
Én is valami ilyesmire gondoltam, de problémám az hogy marhára nincs még meg a jogsim :D Így meg nehéz lesz elvinnem próba útra, valamint nincs haverok között se olyan akinek olyan lenne amivel viheti :( Nincs valaki szocis Komló/Máza közelében. Esetleg Pécs :) Megköszönném a segítségét, és fizetem az útját. Egyeztetés majd itt: millioforint@atw.hu vagy telón.
Ez még nem zárja ki annak az esélyét, hogy TS Jawa-ról beszélünk! A forgalmiba nem szokták külön beleírni, hogy TWIN SPORT....
A 3., és a 4. fokozat között van 1 üres is, esetleg ez is lehet az oka a nehezebb léptetésnek!
Küllőző, azt utánhúzó szakemberre lenne szükségem!
Eger, vagy Kelet-Magyarország, esetleg Pesti lehet.
Aki tud segítsen lsz.
Küldj már a tiédről képet ide: millioforint@atw.hu
Nem csak a műszerek segítenek.
Itt van mindjárt a próbaút intézménye. Extrém esetben hallod, hogy csörög a primerlánc; recseg, akad, kidobálja asebességet a váltó; rezonál a főtengely, aszimmetrikusan járnak a hengerek, lefullad a gép, mert a felkapcsolt világítás leszívja a próba előtt (a béna generátor miatt) frissen töltött akksit.
Jól ki lehet húzatni a gépet, hogy kiderüljön, van-e benne legalább annyi szufla, h 100 fölé gyorsítsa a vasat. (az én TS-em fúrás előtt már nem tudta) De muszály 1 kicsit lassan tötymörögni is, hogy a kevéssé hallható zajok és a töltéshiba előjöhessenek.
Meg lehet nyomkodni a telókat, hogy van-e csillapítás, megráncigálni jól a fékeket, a próbaút után megnézni honnan, miből dől az olaj.
Nem kell szemérmesnek lenni és komoly szándékot leszögezve el kell vinni a gépet minimum egy 20km-es útra a motort, ha nagyon az ember zsebére megy a vásárlás.
Ha be se indul a gép, akkor eleve 50-60 a plafon, amit el lehet akármiért kérni.
Na akkor mégsem ts.
Megnéztem a forgalmit és a típusa:
638-500
sorszám: 11033 (73582)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-18 22:47:14)
Hogy ez milyen randa! Ezek a csehek sosem voltak valami jó ízléssel megverve, de korábban azért össze tudtak hozni egészen gusztusos küllemű masinákat. A sima 638-ra gondolok pl. De amikor kawaszaki dizájnt kísérleteznek ki rá...
Szo motorom típusa Jawa 638/504 Ez ad valami közelebbit? :P Mármint tudom már kielemeztük a típust de esetleg valami hangzatos neve ennek nincs? :D Vagy majd Ubulnak hívom :P
Sziasztok vettem egy Jawa 350 638 TS-t és a 4.et nehezen veszi mi lehet a baja léptetővilla??
Volt már valakinak ilyen?
egy kis humor:
Svéd tudósok azt állapították meg, hogy a gyapju sapka a bukósisaknál jobban véd.
Ugyanis egy 20. emeletről ledobott bukósisak megrepedt, míg a sapkának semmi baja nem lett.
Úgy általában: egy 15-20 év körüli gépnél (legyen szoci vagy kapi) egyetlen egy dologban lehetsz biztos: amit a műszerekkel ki lehet mérni. Ebből származtatható az az alapelv, hogy inkább olcsót érdemes venni, mert azon kevesebbet buksz, ha vásárlás után derül ki, hogy mégis költséges javításokra van szükség. Mert olyan ember még nem született, aki első ránézére megmondja egy motorról, milyen vastagok a kuplungtárcsák, mennyire nyúlott a primer lánc, lepörög-e a kuplung a következő saroknál stb. stb.
Elrettentő példának: egy barátom vett egy TS MZ-t, a szerződés aláírása után utifutin hazahúztuk, ott aztán a második rugásra beállt, mint a jancsiszög, és lehetett elkezdeni motorgenerálozgatni.
csak a tisztánlátás miatt
TS
http://w1.bikepics.com/pics/2005%5C04%5C14%5Cbikepics-331985-full.jpg
A tank két oldalán található térdvédő műanyagok érdekelnének.... Már, ha tényleg TS Jawa, és megvannak még hozzá....
Egy 1986-os 12v-os NEM csepptankos, szerintem Twin Sport. A nagyapámé volt.
Már hogy lehetnél biztos benne? Olyan szocimotort én még nem is láttam, amiből minimum az aktuális tulaj ne szerelte volna ki legalább kétszer a km órát. Pláne egy olyan gyenge órájú gépnél, mint a jawa?
Vagy az a MZ a szakadozó spirállal, megszoruló km-kihajtással?
De megnyugodhatsz, a gyári új autók-motorok se feltétlenül annyit futnak, amennyit az óra mutat. Demóautókat rendszeresen úgy visz haza az alkalmazott, hogy előtte törvényszerűen lehúzza a km-stekkert a váltóról.
Hol lehet ehhez képest egy 20 éves szocimotor?
valamit még elfelejtettem:
Creation!
gyönyörű a gyári állapota a kiszemeltednek, de én ahány 25-30e km-es jawát láttam, mind felújításra szorult. úgyhogy szép dolog a gyári állapot, de a blokkját húzhatod szét 90%. Plö annyit erről, hogy amikor én vettem az enyémet 28e km-rel, felújítás előtt rátettem a gyári villanygyújtást, és nem lehetett rendesen beállítani, mert másfél mm-t lógott a főtengely. El kell fogadni, a 2üteműeket felújítani kell 25ezrenként. Persze lehet cáfolni, az említett 639-es már közel 70e-t ment felújítás óta, de azt hiszem ez nem általános. Mert a Bélafi mester 33-as keverékkel megy, hogy ne kopjon szét a vas, meg fimolozza, meg alapból cseheknél lett felújítva blokk.
Szal lehet megérné inkább egy jó festéssel, jó krómmal rendelkező másikat megvenni ócóér, és tenni az elkerülhetetlent. Gumit úgyis veszel rá, összes tömítést úgyis cserélheted, bowdeneket szintén, a blokkot felfúratod, főtengelyezteted, akkor nem mindegy mit veszel? Én is uezt csináltam mint te, vettem egyet 90-ért (q drága volt), és mivel kaptam mellé kosárban egy másikat, abból ezt-azt eladogatva még visszajött 20e. De így utólag megvenném ezt a 638-ast ami itt van a szomszédba 25-ért, és úgyis fel kell újítani. Persze ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz.
No, tényleg vita lett a fogyasztásból, de azt hiszem ez nem baj, mert minden maradt a normál keretek között, se szidás, se anyázás, és a vita az így jó.
zond barátom hogy fellelkesült, mennyit írogat, nohát! Ahelyett, hogy túrázni jönne.
Amúgy már engem is bánt egy pöttyet ez a california jawa twinsport stb szójáték keveredés, úgyhogy a magam egyszerű infói szerint próbálnék kis rendet vágni. (minden helyretételt szívesen fogadok, mert csak lelkes amatőr vagyok:) )
California: ilyen van, ez igaz, de csak amerikai exportra készült a hetvenes években, magyarországon max 1-2 db lehet belőle. 350-es vashengerek, és régi cseppformájú blokk, a bal oldalon kinövéssel, amiben 'jawa california' felirat van. Ja és különolajzású. Találtam egyet ócóért szlovákiában, talán megvásároljuk egy baráttal.
twinsport:kb 1990-től gyártották, ugyanaz mint a 638 csak kapott szögletes tankot, másféle oldallemezeket,ülést és hátsóidomot.
Az összes többi 80-as évekbeli 350-es jawa az 634-es (6V) vagy 638-as (12V).
Illetve a Bélafi Dávidnak van egy 639-ese, amit gyárilag villanygyújtással szereltek, de ennyi.
Itthon ez még tiszta kép, nézzetek cseh vagy szlovák hirdetéseket, ott van keveredés! idomos, idom nélkül, négyszöglámpás idomos 634-es, meg csepptankos tárcsafékkel, meg mindent összeraktak mindennel házilag. Ugye ahol nem kell mindent mindennel összevizsgáztatni..
no, minden jót mindenkinek!
üdv:
magush
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|