hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Sycora
válasz erre | email2007-04-24 20:17:02
A csap oké. A szürő kicsit necces. Ezt a jelenséget csak kis fordulaton tapasztalom akkor van az hogy odahúzom neki aztán kis högés majd megindul mind. Erre kellene vmi. megoldást találnom, vagy ezek ilyenek? Mer ismerős etz-je az 1-esbe kis fordulatról is megindul veszi fordulatot, ez meg gondolkodik aztán.
sorszám: 11120 (73865)
(előzmény: Powerarc, 2007-04-24 19:35:24)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-04-24 19:35:24
Hali!

Úszó nincs fennakadva? Benzincsap tiszta, a gumilap furatai nincsenek eldugulva? Benzinszűrő a tankban oké? És a tanksapka szellőző nincs eltömődve?
sorszám: 11119 (73862)
(előzmény: Sycora, 2007-04-24 19:00:41)

 
 
zeta.
válasz erre | email2007-04-24 19:23:52
Sziasztok!

Jó régen írtam már ide.A lényeg hogy újra megy a motorom.Volt baj bőven(4335hsz).Új alkatrész lett gyártva hozzá.Egyenlőre tünetmentes.Most minden jó a motoron,de egy dolog azért mégis zavar.A gondom az hogy a jobb oldali henger jobban füstöl mint a bal és szerintem szebben is dolgozik.Mit lehetne tenni ellene,én már kifogytam az ötletekből.
sorszám: 11118 (73860)

 
 
Sycora
válasz erre | email2007-04-24 19:00:41
Hi. Nekem lenne egy problémám: van egy 634-esem. Azt szokta csinálni hogy 1-esben pl mikor odahúzom neki a gázt gondolkodik 1 másodpercet majd aztán kezd el megindulni hirtelen. Meg ha megpörgetem kihúzatom pl. 3. ban 80-ig akkor hajlamos kiszippantani a karbi tartalmát. A segítségeteket előre is köszönöm.
sorszám: 11117 (73858)

 
 
California
válasz erre | email2007-04-24 14:45:10
Nos az enyémen mondjuk jó a dinamó, bár csak 65W -os, és az akksi 2 éves, 11Ah, rendszeresen töltögetettt Banner.
Körbejártam én ezt a német 12V/150W -os témát.
Nagyon tökszi : generátor + el.fesszab. + el.gyújtás + gyújtótrafó. www.mz-b.de
1 a gond, az a 200 Euro (50.000,- HUF)amitki kell érte csengetni.
Olcsóbb varia a Cseh Optikus jeladós gyújtás, csak a gyujtás, ugy 22.000,-HUF
www.imfsoft.com/hardware.asp?id=6.
Vagy a Vape Hall hasonló áron.
www.vape.cz
Mondjuk egy német leszarja a havi 4.000,- Eurós fizujából bármelyiket vastagon, de nekem most ennyi is pénz.
Főleg, ha azt nézem hogy az öreg vasat 55.000,- ért spájzoltam.
sorszám: 11116 (73848)
(előzmény: Esox, 2007-04-23 13:11:32)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-24 13:56:12
Igen 634-es. Konkrétan nincs össze szedve, de a motorelektronika fórumon sokan foglalkoznak a jawák áram ellátási gondjával. Peti74 leírása alapján csináltam elektronikus gyújtást, az mz dinamó felszerelése meg nem ördöngösség, a neten is van fent hogy kell jawara felrakni.
sorszám: 11115 (73845)
(előzmény: ppeterka, 2007-04-24 12:35:18)

 
 
ppeterka
válasz erre | email2007-04-24 12:35:18
Milyen moci volt? 634-esre megoldható-e a dolog? Erről van valami konkrét leírás? BTW kéne csinálni egy "hackeljünk Jawát" Wikit valahová, nagyon jó dolog lenne, az öszes ilyen szívást, átalakítást fel lehetne tenni, pöpec lenne!
sorszám: 11114 (73835)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-04-24 12:18:59)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-24 12:18:59
Hali nekem is gondot okozott az elektromos rendszer hibája. Ezt egyszerűen és olcsón orvosolni lehet. Mz dinamó +mz eletronikus fesszab. A gyújtás , elektronikusra alakítottam át, javítható és olcsó. Az én motoromon történt alakítás ára 10000Ft ban megállt. És ha csinálok hozzá tartalék elektronikát akkor ki tudok vele motorozni a világból, és a pótalkatrészeknek hála még vissza is.
sorszám: 11113 (73832)
(előzmény: Főnök, 2007-04-24 10:46:19)

 
 
Főnök
válasz erre | email2007-04-24 10:46:19
Hali, nekem is gyengusz volt a motoromon az elektromos rendszer meg regebben. Szikla stabil volt amugy, csak sajna este nem lehetett elmenni sajnos sehova mert ugye a 20-25W semmire se eleg. En a 6V-s Jaffamra megvettem a Vape 12V/150W-s rendszert. Mindenkinek ajanlom. Igaz nem olcso de szerintem aki hosszu ideig akarja megtartani a Jawajat, mint en, annak idealis. Kopo alkatresz mentes elektronikus gyujtas van hozza(gyujtotrafoval ), alapjaraton aksi nelkul a 55W-s(de meg erosebb) egot is gond nelkul viszi ahogy kell. Koltsegekhez meg annyit el kell mondanom, hogy jo par ismerosom elhasznalt mar par megszakitot, kondit, trafot, alaplapot stb. amiket ha osszegeunk eleg szep osszeg jon ki belole. Ezzel a cuccal megszunt a toltes, gyujtas allitgatas, es vilagitas problemam.
sorszám: 11112 (73826)

 
 
nemeth_a
válasz erre | email2007-04-24 09:21:01
Szia!
Eloszor is GRATULALOK, hosszu harc volt :-)))
Kozdarab... szerintem az ideged oka, hogy felkemenyedett. Ez sajna egy ido utan elkerulhetetlen. Szerintem egyszeruen vegyel hozza egy ujat. Ha jol emlekszem itt a forumon irtakra, a Te geped 638-as. Ha nincs a gepeden semmi "rafineria" a szuro korul, akkor a futar-boltban siman kapsz hozza, en is ott vettem egy fel eve.
Andras
sorszám: 11111 (73824)
(előzmény: Kacsás, 2007-04-23 20:25:32)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-23 23:55:56
THX. Hívlak amint tudom vinni a vasat :)
sorszám: 11110 (73818)
(előzmény: peti74, 2007-04-22 12:16:36)

 
 
jkaro
válasz erre | email2007-04-23 21:24:39
hello Peti!

ird mar le nekem legy szives pontosan mit es hol vegyek, hogy az atok megszunjon. a fesz. szab. nem az alloreszen van, az mar nincs meg.
azt neztem, hogy a dinamonal kozvetlenul, meg a fesz.szab. elott, 6-6.5 V volt a tolto feszultseg, ebbol gondoltam, hogy az allo resz lehet rossz. azt gondoltam, ha nagyobb a toltes a keves fogyasztoval birni fogja.
koszi
sorszám: 11109 (73814)
(előzmény: peti74, 2007-04-23 10:56:21)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2007-04-23 20:25:32
Haho!

Köszönöm a segítségét mindenkinek. Képzeljétek egy új trafót tettem be és egy új kondit, ill. a kondinak a vezetéke lett megigazítva. A három közül valami nem volt oké. Most minden új rajta, és du. motoroztam. Hát volt egy érzés. Hála Istennek meg nektek is! Csuda egy érzés mondhatom!!!! :)))))))

Hanem! Arra van-e ötletetek hogy mivel lehetne helyettesíteni azt a kis közdarabot, ami a légszűrőház és a karbi között van. Az nekem már annyi vérembe és idegembe került, mostmár ki kéne cserélni valami másra.

Kösz mégegyszer mindent!!! Hali:M
sorszám: 11108 (73810)

 
 
Esox
válasz erre | email2007-04-23 13:11:32
Szeva!Hát izé.Én akármit motgattam tisztítottam eddig ugyan olyan szar a töltése,ráadásul mostmár abszolút nem is tölt,úgyhogy szét kell szedni.Valami LED-es megoldást akarok,mert ez így nem mehet tovább.Elszomorító amikor este nem merek elindulni a JAWA-val,mert a távolságit felrakva sose tudhatom meddig bírja... Most kipróbálom ezt a LED-es témát az átalakított simsonomon,ha oké lesz,megy a JAWA-ra is,ígérem lesz róla cikk,ha összejön. Egyébként nekem 6V VARTA akksim van, piszkosul bírja eszméletlen miket kibír.
Ha rákerül a LED a jaffára igazi postmodern retro bike lesz :))))
sorszám: 11107 (73790)
(előzmény: California, 2007-04-23 12:28:36)

 
 
JawaZoli
válasz erre | email2007-04-23 13:07:03
Sziasztok!

Nem rég kiszedtem a félautomatikát a váltóból, mert engem zavart. De most a váltokar egyszerűen lefittyen, visszaváltás előtt alá kell nyúlni és megemelni. (Viszonta a váltás finomabb lett.) Korábban már kicseréltem azt a két kis rugót, ami arra lenne hivatott, hogy a kart középső helyzetben tartsa, de nem... Szóval szerintetek mit csináljak?
Másik kérdés, szeretni a 638-300 a zselés akksit?
Továbbra is keresek sérülésmentes akksi tartót.

Üdv,
JawaZoli
sorszám: 11106 (73788)

 
 
California
válasz erre | email2007-04-23 12:28:36
Na 6 voltosok figyelem!!!!!!!!
Én is sokat foglalkoztam a :
LÁMPA + INDEX + FÉKLÁMPA = JAWA Elektrohalál problémával

Hétvégén csipogót, (272.- Ft, 3-12 V között szépen szól, Trimmel, vagy mi a neve) kötöttem az index relé két hasznos lábára (+ = +) , (- = az index kapcsoló felé), mert örökké kint hagytam, és szívta az aksit, ami amúgy is merülős volt.

1. Le kellett húznom a reléről az alu házat, mert kilötyögősödtek a lábai a sok le-fel csatlakoztatástól.
Nos ezek a lábak NYITOLVA VANNAK AZ ALAPLAPBA!
Na gyorsan sósavval megtisztítottam a felületüket a nyitolásnál, és bazira összeforrasztottam a csatlakozásoknál.

2. Végigmentem az összes csatlakozón, saru le, kontakt spré rá, saru vissza.
Izzók is átmozgat.

3. LÁSSATOK CSODÁT : NEM CSAK MENET KÖZBEN, DE ALAPJÁRATON IS MŰKÖDTETHETTEM MINDENT.
VISSZÁBB KELLETT ÁLLÍTANI A VILLOGÁS ÜTEMÉN, ÚGY BEINDULT.

Na ez is közkincs lett, viszonzásul, hogy "segítettetek" a küllő témában.
sorszám: 11105 (73785)

 
 
bolha
válasz erre | email2007-04-23 11:10:32
Szervusztok! Nincs valakinek elfekvőben 18/ 325-ös gumija elfekvőben? (Jawa első)
sorszám: 11104 (73783)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-23 10:56:21
Jkaro !

Jól írja Jawa350speed, valóban egy elektronikus fesszabályzóval járnál a legjobban, én a Mecseki félét ajánlom, de az 6V-os MZ is jó.
A 45W-os dinamóval nincs semmi baj, azok nagyon jó dinamók, én sokszor a 75W-os helyett teszem be a 45W-os állórészt, mert a 75-ösk nem töltenek alapjáraton, de a 45-ösek igen (kis túlzással persze de sokkal jobb, pl. a 45W-os aksi nélkül (!) stabilan elvisz egy 20w-os izzót, vagy egy kéthengeres gyújtást).
Úgyhogy ne vásárolj be feleslegesen, inkább tedd rendbe ami van.
De ha állórészre szerelt fesszabod van, akkor rendberakomén neked a töltést, bitang jó lesz, csak néhány dióda kell ide-oda.
sorszám: 11103 (73780)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-04-23 10:19:26)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-23 10:19:26
Sok jó dolgot leírtál most. De a legegyszerűbb ha vesz egy elektronikus feszültségszabályozót, lehet akár mz-t is megkérdezi pontosan peti74-től a pontos bekötést és kész is a motor. Egyébként a 75W-os dinamó és a 45W-os dinamó állórészei közt nincs tekercselési különbség. Csak a forgórészben van, az egyikben vékonyabb vezeték, a másikban vastagabb vezeték van. Az én motoromon is rossz volt a töltés, de én egyszerűen kicsréltam mz dinamóra és mz feszültségszabályzóra, azóta alapjáraton is elketyeg világítással a motor, nem kell játszani a világítás kapcsolgatással.
sorszám: 11102 (73778)
(előzmény: Árpád60, 2007-04-23 10:05:00)

 
 
Árpád60
válasz erre | email2007-04-23 10:05:00
A jawák leggyengébb pontja a generátor (dinamó) . Tipikus dolog a lemerelülés. szerintem. Ami tovább ronthatja a helyzetet az a rosz fesszab. Ha mechanikus, akkor állandóan állítgatni kell és pucolgatni az érinkezőket, különben fura dolgokra képes. A következő hiba forrás az aksi. Régi csökkent kapacitású, esetleg belső átvezetéses aksi igencsak hamar lemerül. Érdemes az aksit kipróbálni úgy, hogy teljesen feltöltve ráteszel egy izzót, és nézed mennyi idő alatt csökken a feszültség. Probléma lehet még a szén kefék, kommutátorok állapota. Ha nagy az átvezetési ellenállás, sose lessz normális feszely. Ide tartozik az a jelenség is, amit főleg ETZnél láttam eddig, hogy annyira üt a főtengely a generátor oldalon, illetve a forgórész, hogy a kefék alig tudják követni.
Amit tudok ajánlani az az, hogy miután átnéztél mindent, és minden tökéletes, vettél új feszszabot, esetleg aksit, minden este vidd fel az aksit a lakásba tölteni, használd a legnagyobb kapacitású aksit ami belefér.Sorompónál, egyébb ilyen helyeken feltétlenül kapcsold le a lámpát, a gyújtást is vedd le.Valamennyit az is segít, ha az izzókat lecseréled ledes cuccokra. Valahol itt a szocimotoroson is volt régebben cikk a ledes megoldásról, ha jól emlékszem.
Még egy. Viccnek tűnik, de nem az. Tegyél valahova mociba vész esetére egy lapos elemet. A hatvoltos jószág ha minden jó rajta, egy darab 4,5 voltos elemmel párszor beindítható.Én azóta hordok magamnál ilyent, mióta egyszer sorompónál nem vettem le a gyújtást, majd utána kilómétereket kellett gyalogolnom egy éjjel nappal nyitva tartó közértért, mivel senki nem volt hajlandó kiszedni egy rövid időre sem az aksiját.
sorszám: 11101 (73777)
(előzmény: jkaro, 2007-04-22 18:11:34)

 
 
bolha
válasz erre | email2007-04-23 08:41:12
Sziasztok! Nem teljesen ide tartozik, de "itt vagyok honn": találtam magyar nyelvű javítási útmutatót Simson Star/Schwalbe-hoz. Nem tudná valaki megmondani,hogyan lehet feltenni a "Szakirodalom" alá? Köszönettel: Bolha
sorszám: 11100 (73773)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-22 21:16:42
Én megértem, ha valaminek megkérik az árát, ami kurrens. Hiszen végülis költségeik vannak, ott a helypénz, benzinköltség, stb. De a szemétárusokat nem értem. És azokat sem, akik évek óta árulják ugyanazt, ugyanannyiért, és mégsem kezdenek el gondolkozni rajta, hogy vajon miért nem veszik meg tőlük. Szánalmas, ahogy reménytelen dolgokért küzdenek. :-(
Na mindegy, azért néha lehet jókat találni, ha meg nem, hát akkor is legalább az ember jól kiéli a gyermeki énjét a kincskeresésben, esetleg összefut egy-két ismerőssel, és ezzel is elment egy nap.
sorszám: 11099 (73763)
(előzmény: Nagy Joe, 2007-04-22 20:15:47)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-04-22 21:11:58
Hali Jkaro! Menyi kell? Nálam van vagy 3-4 darab. Darabja 3.000 Ft. Ha érdekel írj emilt és megbeszéljük.
sorszám: 11098 (73762)
(előzmény: jkaro, 2007-04-22 18:11:34)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-04-22 20:15:47
így van, sokan abból próbálnak meggazdagodni hogy a padlásról lehordják a rozsdás szarokat, belerakják almás ládába és aranyáron kínálják őket. (szerintem egy se járt boltba mert ha igen, akkor nem adná bolti ár fölött jóval)
sorszám: 11097 (73758)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-22 19:49:15)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-22 19:49:15
Ezt aláírom, én is vettem működőképes kétsugaras mini-oszcilloszkópot ezresért, 36e Ft-s vadiúj esztergatokmányt 9e-ért, tök jó használt gumikat 500-2000-ig, és még egy sereg jó cuccot a börzén.
Csak az az idegesétő, hogy nyerészkedő nepperek százait kell végignézni, mire iléesmire véletlen ráakadsz. Az egyik a ladaboltban 700 Ft-ért kapható ablakmosó zacsit árulja 3000-ért, a másik a tesco bicikliosztályán 1200-ért kapható vasdudát akarja igázsi régizségként rámsózni 3000-ért, a harmadik trabant benzinkályhát árul 36000/db áron évek óta... szóval aki rosszul tűri a primitév becsapási próbálkozásokat, az ne menjen ilyen helyre, mert ebből lényegesen több van, mint a párszáz forintos alkalmi vételekből.
sorszám: 11096 (73755)
(előzmény: Nagy Joe, 2007-04-22 16:50:11)

 
 
jkaro
válasz erre | email2007-04-22 18:11:34
sziasztok!

egy 250- es jawa tulajdonosa vagyok.szeretnem megkerdezni, hogy tud e valaki elado alloreszt 75w 6v- os kivitelben ehhez atipushoz?
sajnos amiota megvan a gep, folyamatosan kinlodom kisebb szunetekkel a fesz. szab-bal, dinamoval.
eddig 45w-os volt az allo resz, de két- három het alatt szepen lassan mindig lemerult az aksim. pedig szeretem a mocit, minden jo, csak ez visz az oruletbe. bemrtem a dinamo tolto feszultseget(a fesz. szab. elot), de nem erte el a 7.5 v-ot, ezrt gondolom hogy ez lehet a bibi. a forgo resz az jo, ket eves.
ha tud valaki segiteni tanaccsal,vagy atalakitasalkapcsolatban, vagy tud alloreszt az legyen szives irjon, mert sajnos nincs a kozelemben jawa-s.
elore is koszi
sorszám: 11095 (73752)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-04-22 16:50:11
Én 250 forintért vettem két darab intruder ködlámpát (jó állapotú kromozottat) és 1 zárható tanksapkát mz-re. (amit még most se raktam fel, mivel nem passzol a 251-esre csak a 250-esre, - hiába jobban memorizálni kell a dolgokat- ^^ szóval ha kell valakinek ingyen odaadom)

Egyébként megéri járni ilyen börzékre mert sok jó dolog van - bár általában mindig ugyanazokat a rozsdás vackokat látom -, csak kikell fogni és nyitott szemmel kell járni. És ha szerencséd van olyan árussal futsz össze akinek csak lom a nyakán és akár ingyen is odaadná.
sorszám: 11094 (73751)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-22 12:16:36
Egyszertörtént szerencsés esetekből ne induljatok ki.
Valaki Bácsi a sok kacatjával együtt kivitte a börzére a két trabi jeladóját, ami még véletlenül jó is volt, fingja nem volt hogy mennyit kérjen érte, így Janka Peti igen olcsón vehette meg.
Jawa350speed pedig nem bontóból, hanem méh-telepről -ha jól emléxem- szerezte a jeladót, a színesfémkereskedő arcoknak az semmit se számít, így odaadták 400-ért. Olyan méh-telep, ahol autót bontanak már nem sok van, az autóbontás már egy ideje veszélyes anyagokkal való munkavégzésnek minősül.
Szóval ezek mind egyedi esetek, de nem érdemes legendát gyártani belőle.
Én kb. két hete az autobonto.lap.hu-ról kiindulva, kb 35 bontót hívtam fel telefonon (mert sok gyújtásmegrendelésem volt), abból talán 15-ben bontanak keletit, abból 5-ben 2T trabantot, és abból 2 bontó montdta, hogy valószinű van nekik jeladó. Az egyik helyen ráadásul egy hatalmas konténerben kellett 1 órát túrnom az olajos szarokat mire találtam egyet.
Az ára -jeladó+fekete doboz- mindkét helyen egységesen 5000 Ft volt. A bonci bontóbanideadták 4000-ért, de tőlük egy hónapja hoztam el az utolsót, azóta vagy hoztak nekik e-gyújtásos 2T trabit, vagy nem.
Na ennyit a 400 Ft-os jeladókról.
De aki mindenképpen olcsón akarja, az telefonáljon, rohangáljon, szenvedjen és persze töltsön el a projektel egy hónapot.

Amúgy mostanában beraktam jónéhány motorba ilyen trabi rendszerű e-gyújtást, mindenki meg volt elégedve, ami alapvetően az elektronika érdeme, én csak egyszerűen jól szerelem be.
Tényleg 15-öt szoktam kérni a komplett e-gyújtás beszerelésért. Ez az ár azonban tartalmazza:
- az bontott alkatrészek (6V-os esetén az beépítendő elektronikai alkatrészek+nyáklap+hűtőbordák+bakelitlap+kis csavarok, stb.) beszerzését, az utánarohangálást,
- egy új alaplapot (2mm-es rozsdamentes acél, elég prcíz darab, mivel cnc vízvágóval készült) és utánajárás költségeit,
- egy esztergált közoktosító távtartót és az esztergályoshoz jövés-menés költésgeit,
- magát a jeladót: a trabi mágnes központosan kiszúrva 10-esre, a pontosabb beállíthatóság kedvéért, és a trabi ic egy új, egyoldalas nyáklapban, hogy felfeküdjön az alaplapra. (Persze lehet ezt "egyszerűbben" is, de én így csinálom, mert így látom a legprecízebnek).
-az elektronika beszerelését, ami tartalmazza a szükséges kábelek behúzását, és a régi kábelek hosszabítását, saruzását.
-a gyújtás beállítását, a gyájtás beállításának megmutatását, elmagyarázását. Az egész gyújtás működésének, hibalehetőségeinek, a hibakeresés, hibabehatárolás módzsereinek ismertetését. Néhány egyszerű módszer a hiba behatárolására egy út széli lerobbanás alkalmával, az idegbaj és a sírőgörgcs helyett. Mostanában nap mint nap találkozoz, mentek olyan MZ-ket, Jawakat, amiket a gazdáik idegroham közepette épp felgyújtani készültek, miközben 5 perc alatt behatárolható az a hiba, amit aztán 1 perc alatt orvosolni lehetett.
Csak az hozza el hozzám a motorját elektronikus gyújtás beszerelésre, akinek mindez megér ennyit.
Aki ért hozzá, akik nem szán rá ennyit, aki maga is barkácsolós kedvű és vonzza az alkotás öröme az csinálja meg maga.
Természetesen, aki maga áll neki, és a gyújtásbeszerélés közepén keres meg, mert valami kérdése van, valahol elakadt, annak is nagyon szívesen segítek, ha tudok.
sorszám: 11093 (73743)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 19:28:02
Hali! én börzén láttam 500 forintért komplett trabi jeladót mindjárt meg is vettem mind a 2-t szerintem te is olyan helyeken nézz körül!
sorszám: 11092 (73729)
(előzmény: zond, 2007-04-21 14:50:51)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-21 17:20:40
Akkor csak nekem volt szerencsém. Az is igaz ne mbontóban vettem hanem méhtelepen. Ott kilóra adják az ilyen cumót ezért ilyen jutányos az ára. Néha még akad egy két már a forgalomból kivont trabi a méhtelepen is.
sorszám: 11091 (73724)
(előzmény: zond, 2007-04-21 14:50:51)

 
 
zond
válasz erre | email2007-04-21 14:53:23
Árat nem akartam mondani, mert nem mindegy az sem, hogy csak simán átalakítja, vagy még egyéb szívás van vele, nem mindegy, hogy mi a hozott anyag, és mi a saját maga által gyártott illetve legyártatott anyag, stbstb, szóval vele kell lebeszélni... Hülyén nézne ki, ha azzal menne oda valaki, hogy dehát azt mondták, hogy ennyi és ennyiért megcsinálod, közben meg háromszor akkora szívás, vagy épp fordítva, valakinek kicsit drágábban csinálja meg, de közben újravezetékelte a motort, meg felújított mindent, amit ért, neked meg mondjuk egy sima cserével megvan...
Szerintem motorozz ki hozzá, és megnézi, majd mond rá egy körülbelüli árat.
Ha gondolod, írj mailt. Ha az "email" opciót választod a "válasz erre" helyett, akkor látod, hogy peti74@pannonmail.hu a mailcíme, próbálkozz ott ;)
sorszám: 11090 (73720)
(előzmény: creationmz, 2007-04-21 13:31:19)

 
 
zond
válasz erre | email2007-04-21 14:50:51
"mágnesgyűrű és jeladó bontóbol 400Ft"
abból sürgősen kérek 10-20 darabot, és komolyan gondolom... Hol találtál ennyiért? Kincs az ilyen hely, ha még van valahol, kérlek áruld el.
sorszám: 11089 (73719)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-04-21 13:51:24)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-04-21 13:51:24
Te akarod megcsinálni, vagy csináltatni? Ha te megtudod ( én is így csináltam). A elektronikus gyújtás alaktrészei 2400 Ft, mágnesgyűrű és jeladó bontóbol 400Ft. Saját munkám nem számoltam. Peti74 régebben írta mennyiért csinálja és fel is rakja úgy emlékszem 15 000Ft-ért. De ha te fel tudod rakni akkor az elektronikát is megcsinálja neked, de ezt beszéld le vele.
sorszám: 11088 (73717)
(előzmény: creationmz, 2007-04-21 13:31:19)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-21 13:31:19
Hmm de árat még mindig nem tudok :P

Most akkor lenne valaki oly kedves és elárulná hogy mibe fájt a gyújtás hall-osra alakítása jawa-n.

Mégegyszer adatok:
Jawa 638/504 12V 1988-as

Elérhetőség:
verhovina@vipmail.hu
ÉS
millioforint@atw.hu

Utóbbit még ma lehet használni, az előbbi az aktuális, ugyanis költözés miatt nem lesz netem :D

THX.
sorszám: 11087 (73716)
(előzmény: zond, 2007-04-20 17:53:03)

 
 
jawa360
válasz erre | email2007-04-21 13:26:49
Üdv! Ha minden igaz nekem maradt kb 7-8 darab (Bp-n elérhető). Zichy Jenő utcai boltban általában lehet kapni, én ott vettem.
sorszám: 11086 (73715)
(előzmény: danijawa, 2007-04-21 10:40:15)

 
 
Sycora
válasz erre | email2007-04-21 12:51:06
Hali. A levegőállító csavarnak hány fordulaton kell állnia? ( 634-es JAWA 1981 )
sorszám: 11085 (73713)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-04-21 10:40:39
Nekem a 638-asba szintén 19-19 van, átmérő 6,35-ös (1/4"), elvileg akkor abba is olyan kell. Most cseréltem ki őket és kis bosszúságot okozott, hogy egyik csapágyboltban sem kaptam, magush hozott nekem szlovákoktól.
sorszám: 11084 (73712)
(előzmény: jawa360, 2007-04-21 10:21:19)

 
 
danijawa
válasz erre | email2007-04-21 10:40:15
Szeva!
Kösz, szépen, már ezzel is sokat segítettél!
Ha valaki tudja a méretet legyenszíves írja meg!
Üdv:Dani
sorszám: 11083 (73711)
(előzmény: jawa360, 2007-04-21 10:21:19)

 
 
jawa360
válasz erre | email2007-04-21 10:21:19
A méretet sajnos tudom, de 19-19db kell.
sorszám: 11082 (73710)
(előzmény: danijawa, 2007-04-20 21:37:06)

 
 
Kerasz
válasz erre | email2007-04-21 09:13:01
A lefulladás egyik oka lehet a benzincsap. Én is most szembesültem ezzel a problémával, nálam 4-ben csinált hasonlóan. Először nézd meg a benzincsapod gumi tömítését: ha utángyártott, akkor lehet, hogy a benzintől megdagadt. Ellenőrizd a lyukak méretét is rajta. A következő lépés, hogy ellenőrizd a csap benzinvezető furatait. Nekem ezzel volt gondom végül. Én bicikliküllővel tudtam hatásosan kitisztítani. Ja és ha leveszed a benzintankról a csapot, nézd meg, hogy a szűrő előtt nincs-e trutyi.
sorszám: 11081 (73709)
(elözmény: creationmz, 2007-04-19 18:03:25)

 
 
Simánszki
válasz erre | email2007-04-20 23:54:51
Peti74 ! Egész este a bukósisakomat emelgettem ( mert kalapom nincs )! Kurva jó lett a gép, olyan lett mint egy Cz. mja dhívlak és beszámolok !

Köszönöm : Simi
sorszám: 11080 (73706)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-20 22:43:40
Egyébként éppen ma beszéltem egy 61 éves (!) jawa-tulaj krapeknővel, és nem állhattam meg, hogy meg ne kérdezzem tőle, hogy az övé mennyit fogyaszt. Azt mondta 7 körül. Kérdeztem, hogyhogy nem 5,5-et? Azt mondta, sosem fogyasztott az övé annyit, még új korában sem.
sorszám: 11079 (73703)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-20 22:40:25
Szerintem is kb. napi 2x150 km a max, ami vállalható, feltéve persze, hogy látni is akarsz valamit, és nem csak étlen-szomjan rohangászni az autobahnon.

Nekem egyébként a Gyulakeszi eset is tetszett. Meg volna még egy pár ötletem, de hát te rettegsz, meg ha kisüt a nap, hisztizel, a szemed meg bogár-mágnes, úgyhogy majd szójjál ha észhez tértél. :-p
sorszám: 11078 (73702)
(előzmény: levendel, 2007-04-20 18:30:02)

 
 
danijawa
válasz erre | email2007-04-20 21:37:06
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a csepptankos JAWA kormánycsapágyaiba mekkora átmárőjű, és hány darab sörét van(kell)??
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv: Dani
sorszám: 11077 (73700)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-04-20 18:30:02
Motorka készül. De pécsre célfuvarban akkor sem mentem volna vele, ha már nagyon kész lenne.
Meg a távoli motoros élménytúra kirándulásokért amúgy se vagyok oda, mert egyedül menni uncsi, máshoz alkalmazkodni fárasztó, ráadásul hangosan zörög a hajtómű, meg a menetszél. Pluszban van még az is, hogy ahova elmentél, onnan vissza is kell jönni, de úgy, hogy szorít az idő, sötétedik, élednek a vadak stb.

De egy olyan 200km/nap távra jól el lehet menni. A legjobb ilyen túra az vót, amikor Zápköret 638-asával körbemotorzottuk a visontai Gagarin hőerőmű külszíni lignitfejtéseit. Megmásztunk 30 méteres ndk-s bányagépeket, Domoszló legszélén veterán
kombi(!)Warszawát találtunk és körbelestünk a kisnánai várrom tornyából. Ez egy jó kis hétköznapi út volt.
sorszám: 11076 (73694)
(elözmény: creationmz, 2007-04-19 20:56:47)

 
 
zond
válasz erre | email2007-04-20 17:53:03
Nekem is egy 638-asra csinált Peti gyújtit, csak ajánlhatom, szuper lett.
sorszám: 11075 (73693)
(előzmény: creationmz, 2007-04-20 10:52:48)

 
 
California
válasz erre | email2007-04-20 15:40:58
Köszi srácok, hogy így törtétek magatokat küllő ügyben.
Találtam magamtól helyben egy öreg szakit, van vagy ötven mindenféle veterán motorja, nem csak szocik.
Ő bevállalta.
sorszám: 11074 (73689)

 
 
Sycora
válasz erre | email2007-04-20 15:24:39
Ez az megvan a Jawa. Mostmár lehet vele motorozni. Nagyon tép:)
sorszám: 11073 (73687)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-20 10:52:48
Jawa 350 638/504 12V :)

Cééép szocivas :)
sorszám: 11072 (73670)
(előzmény: peti74, 2007-04-20 10:46:00)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-20 10:46:00
Pontosan milyen típusú az a vas ?
Arra vagyok kíváncsi, hogy MZ, ETZ vagy Jawa, egy vagy kéthengeres illetve, hogy 6 vagy 12V-os.
Az IGC előgyújtásvezérlés -ha arra godolsz - hozzáilleszthető a hall jeladós, trasnzisztoros elektronikus gyújtáshoz.
sorszám: 11071 (73669)
(elözmény: creationmz, 2007-04-20 10:32:16)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu