:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
KB két hónapja vettem léptető villákat Futár Petinél a Zichy utcában.Gondolom, akkor rúd is van hozá. Akkor azt mondta, hogy bármit akarok, tud adni a váltóhoz, sőt szinte mindene van a 634eshez, legfeljebb hozatnia kell.Ráadásul nagyon alacsonyak az árak. Én vettem nála két fgőtengely csapágyat, léptető villákat, dugattyúkat, gyűrűket, tűgörgős kosarakat, szimeringeket, tömítés készletet, meg csomó ninden apróságot 16ezerért összesen
Egyébként sem ő csinálja, hanem a segédje. 10 esetből 9-szer várni kell rá, mert "mindjárt jön".
Szervusztok!
Olyan bajom van hogy a nyavalyás Czmet szétbabráltam mert nem tetszett a hangja úgy zúgtak a csapágyak mint valami gőzmozdony. Nomármost ennek örmöére ugye, cserecsapágy csereszimmering, forgattyúsházpolír meg apróságok. A múltkor ezzel tökölgettem és furának láttam a váltó-léptetők villák rúdját...a rohadék el van repedve és ferde is. Kérdés: Nincs valakinek ez a vezetőrúd, meg kéne a két léptetővilla is mert azoknak is krepa....634-es Jawa blokk.....segítségetek előre is köszi!
ha vkinek van írhat ide is: ano_minusz@freemail.hu
Felejtsétek már el a Coriolis-erőt.....azt a Majtényi valószínűleg csak azért mondta, hogy mondjon valamit, és egy tudományosnak tűnő érvvel elhallgattassa a reklamáló tulajt.
Mondom, kényszerített áramlás esetén nem beszélhetünk erről...márpedig a hőerőgépekben az valósul meg....
Ilyen alapon bárki lehetne zseni, csak mert régóta foglalkozik valamivel..
A jó szakember nem idő függvénye sztem...
Baszki tanulj már meg írni... Ilyen parasztul már rég láttam embert írni... Mondatok? Írásjelek? És így akarsz segítséget?
Sajnos a főtengely felújjítással kapcsolatban nekem is vannak gyanúim. Anyagot is hordattam fel a végére , de valahogy nem tetszik a felület minősége. Abban bízom, hogy hogy bekopik idővel, és talán jelen állapotában se annyira vészes, csak én vagyok túl szőröző. Ha mégse lessz jó, akkor hatalmas trükk jön. keresek egy megfelelő másmilyen szimeringet és köztes csődarabbal(melegen ráhúzva) oldom meg a dolgot. Persze lehet, hogy majd a csapágyház és a szimering közé is kell majd valami, mert hát ki tudja, milyen szimeringet sikerül szerezni. Én a Zichy utcában csináltattam, ha minden igaz. Most egyenlőre a holnapi napra szedem össze a pozitív energiát, hogy hidegindítóval beinduljon. Ha már jár a motor, akkor könnyebben rájövök, mi nem kóser az ügyben.Remélem nem a labirint, mert még egyszer nem hiszem, hogy széthúzom a blokkot az elkövetkezendő egy-két évben.
sorszám: 11164 (74021)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-27 11:26:51)
Sziasztok Jawa 350 638Ts hez váltó alkatrésze van elado konkrétan egy fogaskerék kellene ami a kuplunk tengelyén van és ez kapcsolodik a legszélső fogaskerékhez ami a hajtás köszi
lehet hogy csináltak, a közepcsapagyat nem csereltek? Mert ha igen az szetsajtolassal jar, es hat naiv hozzallas de ugy illene ha egyszer szetsajtoljak akkor masik csapot tesznek bele, mert ugyanazt acsapot visszasajtolva az mar közel sem olyan szilardsagu zsugorketes mint amilyen annakelotte. ez tulajdonkeppen jo is lehetne, de ha a labirintbe is belemasztak mert nagyobb lett a csap..hat nem tudom..hol csinaltattad?..en a nagy gépmuhelyben, de azt ajanlom mindenkinek ha teheti ne vigye oda..nah ott tuti nem csinaltak uj csapot, vagy ha csináltak is rosszul volt megvalasztva a fedés, mert összerakasnal szepen összecsuszott a ket sonka..ezenkivul a dugattyuk ablakiban is olyan eles sarkok voltak hogy ihaj..a persely is rosszul volt illesztve..trehany igenytelen munkat kaptam sok penzert..
nemreg raktam össze enis a motort a szimeringek ujak, de mar bennem is erik agondolat h kicserelem, egy probat meger..alapjaraton annyira szegenyet kap, hogy csak minden masodik utem robban normalisat,(nem nem azert mert sokat kap, mert nagyfordulaton ugyanez a henger fogy el..) a hidegindito+melegitett gyertya jo otlet..viszont ha ugy sem indul akkor mar csak a gyujtas marad.
Viktor
A hengerenkénti karburátort akkor emlegesd, ha már raktál össze P20-ast :D Azt beállítani, na az a nem semmi...
Szerintem. Egy kéthengeres kétütemű egykarburátoros motortól nem kell , nem is lehet tökéletes kiegyensúlyozottságot elvárni, kicsit jsvulna a helyzet, ha két porlasztó, vagy esetleg befecskendező lenne a motoron, amik tökéletesen egyformán lennének beállítva. Meg persze némi kételyem van a főtengely gyárilag történt kiegyensúlyozottságával kapcsolatban is...
Ventillációra fogni a dolgot kb olyan, mintha a gravitációra fognánk az impotenciát.:)
Persze azért tisztázni kellene, hogy a szerelő pontosan mit értett a fogalom alatt.
Nem tudom, hogy kinek van igaza, de szerintem megkérdezem a Motordokit.
Ezt én akkor se értem. GYárilaga jobb henger emiatt az erő miatt akor most jobban fütöl vagy mi van? Ezek szerint ez természetes dolog, hogy nagyobb terhelést kap a jobb oldala a főtengelynek mivel nagyobb a terhelés?
Ezek szerint, egy tök új pl japó gép is asszimetrikusan terheli a főtengelyt?
Szerintem ez nem természetes dolog, hogy már gyárilag jobban füstöl az egyik henger.
Márpedig ez nem tűnik teljesen normálisnak. Ha teljesen új motorról van szó, akkor gyári hibára gondolnék.A hiba számos helyen lehet. Például a gyárban is rakhatnak be rosszul szimeringet, De akár a hegerekben is lehet kissebb difi. Az is előfordulhat, hogy a jobb és a bal oldalon nem egyforma a keresztmetszet , vagy a felület simasága az üzemanyag útjában. Például a hengereket a szívótorok után ketté választó darab hibájából.
Gondoljunk bele: Teljesen nem hülyék a mérnökök a jawánál, nem terveznek olyan motort, amelyiknek hengerei asszimetrikussan terhelik a főtengelyt, még a bemelegedésig sem.
A szakmában nagyon régen dolgozó szakik is tudnak ökörséget mondani, főleg akkor, ha látják, hogy olyan ügyféllel van dolguk, aki mindent bevesz. Ez sűrűbben fordul elő, ha valamilyen okból nem akarják, vagy tudják a munkát elvégezni.
Egyébbként szimeringhibából, vagy arra viszavezethető hibából kifolyólag tapasztalataim szerint az olajos oldal szokott szinte mindig jobban füstölni.Ugyanis, ha a generátor oldalon csökken a tömítetség, akkor több levegőt szív, így a füst csökken a másik oldalhoz képest. Ha a váltó oldalon csökken a tömítetség, akkor legtöbbször a levegő mellet olajat is szív, így nem nagyon szokott a füst csökkeni, sőt legtöbbször ilyenkor is nő a füst ezen az oldalon.
kijavitanám az egyik mondatomat:
A motor járása egyenletes csak a jobb henger jobban füstöl
Nem figyeltél arra amit írtam.Az enyém nem egy felújított gép hanem gyári új és az eltérő füstölést az első perctől tapasztaltam, igaz, hogy csak hideg motornál. a motor járása egyenletlen csak a jobb henger jobban füstöl.
Ami a Majtényit illeti szerintem elég régóta (kb.30 éve) fglalkozik motorokkal ahhoz, hogy megtanulja a szakmát és ha olyan kontár lenne akkor már rég becsukhatta volna a boltot.
Kösz az ötletet, de sajnos az a csavar valszeg negvan húzva. Elvileg az összes csavart úgy huztam meg, hogy villáskulcsal tekertem a nagyméretű csavarhúzót.Nem volt túl sérült a két blokk fél, de azért a biztonság kedvéért tömítettem is. Ha egyszer is beindult volna, azt mondanám, kifújta a tömítést, e így ?!! A hengereket egyébbként csak gumikalapáccsal lehetett a helyére küldeni, tehát nem igan mozoghatnak.A labirint lehetne rossz, de mitől ment volna tönkre? Eddig jó volt. Bár.... Fel lett újítatva a főtengely.A labirintnek az a csapágyazott része ilyenlkor rajta marad. Csak nem csináltak vele valamit...De valamennyit szar labirintnél és szívnia kellene, azt hiszem
Más, ha egyik henger kap szegényebbet, akkor én a szimeringre gyanakodnék, esetleg főtengelykopásra, talán csapágyház sérülésre. De végtére ezek is azt eredményezik, hogy a szimering nem tömit.Én a helyedben a bekelit reszelgetése előtt megpróbálnék szimeringet cserélni, megnézve a csapágyház álapotát, esetleg megpróbálni tömítíteni azt. Ha rövid időre egy kicsit javul a dolog, és csak később romlik visza , akkor a főtengely kopott nagyon meg. Azt vettem észre, a java szimeringet könnyebb úgy verni be ferdén a helyére, hogy ne tömítsen rendesen többé. Valahogy egyébbként is érzékenyebbnek tűnik, mint a TZ-é.Könnyebben deformálódik. Szerintem.
sorszám: 11153 (73976)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-26 17:01:42)
Hi. Ma sikerült megcsinálnom a benzincsapban a tömítés volt elszaródva, nem jött rajta rendesen a cuccos. Most megoldódott az a probléma is hogy elfogy a nafta 80 körül 3. ba. Most elég jól sikerült beállítanom a karbit is. Most jól megy meg a fordulatot is jól veszi. Kösz a tanácsokat.
Szia Arpad
A hengerszajaknal levo összehuzo blokkcsavar megvan huzva?
Ami a motor menetirany tengelyevel azonos,
es a bolcsotol nem hozzaferheto.
Ha meghuzott allapotban a hengereket lehet mozgatni leszerelt hengerfejnél, akkor lehet ez a problema.
Esetleg a középső labirinttömites(nem tudom 634 esen meg az van-e 360 as tipusun igen) kopasa okozhat hasonlot.
Hogy mekkora illesztesi hezag engedhető meg a tengely es a labirint közt arrol csak legendak vannak, de mivel a tengely edzett, igy H/h szerintem siman elmegy. Az enyem is hasonlokat produkal, illetve "csak" rossz a keverekeloszlasa a bal henger szegenyebbet kap. Ezt orvoslando kaptam azt a tippet, hogy a karburatort a blokktol elvalaszto bakelit tavtartot sikban szogbe kell csiszolni, hogy afelé a henger felé nézzen amelyik szegényebbet illetve kevesebbet kap.
Még nem volt idom/energiam kiprobalni mert a csepptankoson nagyon bevan építve a légszűrőház.
üdv.
te is lemaradtál, mint a borravaló vazeg
:D
Miket beszéltek itt a jawakról? hogy ilyen meg olyan erő befolyásolja a szivást.Ez egy nagy hülyeség.Akkor a trabant motor se működne jól meg a barkaszé se meg a többié se.
Gyertynyíláson keresztül egy kevés benzin beleöntesz (egy injekciós bigyóból nyomsz be az is jó). Gyertyát elő is melegítheted, betekered és megpróbálod beindítani. Ha pöffen párat, vagy rövid időre beindul, akkor a szikra okés, motorikus baja lsz.
Arra viszont továbbra sem tudok rájönni, mit baltázhattam el a 634esemnél. Akárhányszor végiggondolom, a moicinak szívnia kell, ha a dugók jól vannak bent, a szívótorok utánni vacak és a labirint is rendesen van berakva. A tömítések jók, de ha nem lennének azok, akkor is kellene valamenyit szívnia, csak legfeljebb kevesebbet. Viszont ha szív, akkor miért nem nedvesednek a gyertyák akkor, amikor a karbiból már dől hátrafelé a benya?!!! Ha viszont máshol szív, akkor hol?!! Egy dolgot kipróbálok majd szombaton. Adok neki egy jó adag hideg indítót. Azzal, ha gyenge a szíkra,vagy a szívás, de van valamennyi, durrannia kell párat. Legfeljebb nagyobbat is durran, mint jó lenne.De legalább kapok valami nyomot, mere menjek tovább. tudom, egy kompreszió mérés is sokat elárulna, de nincs műszerem hozzá.Járt már valaki hasonlóan?
Úgy néz ki, valóban félreolvastam, értelmeztem valamit.
Szerinted ÉN mit mondtam???Képletesen mondva sírtam a röhögéstől Majtényi úr "szakszerű" magyarázatán.....Főleg mikor elkezdte állítólag bizonygatni ,hogy a csepptankosok karterére nem hat az erő, azokon azért lehet szép egyenletes alapjáratot állítani.. :D
Eleve ott kezdődik, hogy szerintem a Coriolis-erővel maximum magára hagyott erőtérben lehetne számolni, semiképpen sem kényszerített áramlás esetén..Márpedig egy belsőégésű motor tulajdonképpen hőerőgép, amiben kényszerített áramlás valósul meg..Szép is lenne ha arra kéne várni, hogy majd nyugalmi helyzetben a föld forgásából adódóan magától beindul egy olyan égési folyamat, mint ami a belsőégésű motorokat hajtja...
Sztem te valamit nagyon félreolvastál Árpád :D
Nem akarok okoskodni, de a coriolis erő meglehetősen gyenge ahhoz, hogy eltérő füstöt eredményezzen a kipuffokon.Eredményezhet valami gyenge oramutató irányával ellentétes örvénylésre való hajlamot, de nem hiszem, hogy egy olyan esetben, amikor gyakorlatilag vagy jobbra, vagy csak balra folyik egy időben az áramlás, ez beleszólna a dologba.Ha ez az örvénylés a torokban a bal és a jobb esetben eltérő áramlási sebességet jelentene , akkor a nyomás is pont ilyen mértékben változna , csak ellenkező irányba. Tehát a fúvókákból kiszívott üzemanyag mennyiség -levegő aránya nem változna, tehát a füst sem.Ezenkívül gondoljunk bele, mekkore különbség kell ahhoz, hogy észre vegyük a különbséget. Ekkora eltérést ilyen dolgok nem okoznak.
A fizikával vigyázni kell, jobb ha olyan használja érvelésében, aki megfelelően ismeri. A megfelelő szint jelen esetben nem igazán a középiskolai szint.Nekem, mint fizika oktatására kiképzett személynek az a véleményem, a Coriolis erőt felejtsük el ebben az esetben. Vagy ha mégse, akkor feltétlenül számoljuk ki a dolgot a Bernouli egyenlettel( áramló gázok, folyadékok leírására szolgál) . Hozzáteszem, akkor le fogunk hidalni, mert igencsak sok örvénylési tényezőt kell majd beleszámítani az érdekes cső profil, cső kanyarok miatt. Lessz a képlet minimum féloldalas.
Coriolis erő!
Apám, igazi érintetlennek tűnő kutatási terület. Mindenesetre egy lamellázott szívótorkot biztosan kipróbálnék, ha 350-es twinem volna.
Még a 6V-osba is lehet a bakelit hőszigetelés helyére egy ilyen betétet csinálni.
Coriolis-erő.. :DD Majdnem jól emlékszel :DD
A föld forgásából adódó tehetetlenség miatt a lefolyó víz mindig egy irányba "tekeredik".Az északi féltekén pont a déli féltekével ellentétes irányban..
HELYESBÍTÉS :
A hangadó neve, amit az index relére kötöttem, nem Trimmel, hanem :
ZÜMMER. (3-12 V között jól működik)
Én arra szavaznék, hogy vagy belebarmoltak csavarhúzóval a csapágyházba és nem tud tömíteni a szimering széle, vagy szar a főtengely felülelete, esetleg barbár módon ferdén verték bele a szimeringet a helyére.Esetleg a blokk felek mégse tömítettek .
Ami nagyobb gond az a saját jawa 634 motorom. Széthúztam a blokkot, majd őssze. Új dugók, gyürük, tömítések. elméletileg a blokk felek közöti tömítetség is megvan. Elvileg nem cseréltem össze a jobbos és a balos dugókat, sőt a labirint tömítéshez kapcsolódó egyenes darab, ami a szívócsonknál van, az is jól áll. Az eredmény mégis az, hogy semmi robbanás, pedig szikra van , méghozzá jókor, a karbiból köpködi a benyát hátrafelé, ahogy eddig is művelte. Rugdosás közben van kifújás a kipufokon, kérdés mekkora. Csonmó rugdosás után is túl száraznak tünnek a gyertyák.Mi a fészkes fenét ronthattam el?!!! Ilyet még nem éltem.
Na jó jó szerintem ezekre már ő is gondolt,de van e valami igazi megfejtés?Szeretném rendbe tenni a motoromat úgy ahogy kell.
Az sem kizárt hogy a gőtepetelokátoros suberstabilizátor a hibás.
Sőt... a dugattyúvisszahúzó rugó szelel.
De az sem elképzelhetetlen hogy az indexbehúzó szimering a hibás.
Szerintem nem ventiláció. A bilux belever a karterba.
Eszedbe ne jusson "hány fordulat" alapján állítani... pár egyszerű műveletet kell csak végrehajtanod.
Tehát:
- járasd üzemmelegre a motort
- tekerd be az üresjárati levegő csavarját majdnem teljesen
- tekerd be az alapjárati csavart annyira, hogy stabilan járjon a motor
Ha ez megvan, már csak türelem kérdése a beállítás:
- kezdd el kifelé csavarni az üresjárati csavart (türelmesen, finoman)
- keresd meg azt a pontot, amikor elkezd emelkedni a fordulatszám
- még 1/8 fordulatnyit tekerj a csavaron kifelé
- állítsd be az alapjárati fordulatszámot a másik csavarral
A tű egyébként az én motoromon középállásban van, a helyedben nem piszkálnám.
"valami ventilláció..." legalább odafigyeltél volna, amikor épp etettek.
Beszélnek hülyeségeket az újpesti motorcenterben. De az is megérdemli, aki elhiszi.
Ezt a dumát már én is hallotam, pár hete Simánszkit akarta azzal hasbaakasztani, hogy a 350-es CZ-ben azért döcög benzinesen a bal henger, miközben a jobb meg levegősen ordít (ugyanolyan karbibeállítással nyilván), mert az északi féltekén a föld mágnesessége miatt az örvénylő közegek mind jobbra forognak (lásd a fürdőkádból lefoyló víz - talán Farelli-erő, ha jól emlékszem, így magyarázta ki Matya).
Ez egy hétdanos f.a.sz.s.á.g.
Mellesleg nmrég bontottam egy, az újpesti motorcenterben "felújított" blokkot. Még a hengereket nem is húztuk le, mikor már találtunk néhány bődületes hibát, és még néhány, a hitelességet megkérdőjelező nyomot - pl. "a főtengelycsapágyak is újak" vagy "csak jó minőségű szimeringet teszünk a motorba".
Mindezt 65ezeréért előszőr, aztán olajfolyás miatti - "állítólagos" széthúzás után újabb 15ezerért. Az már 80ezer Ft, ami szerintem nagyon sok "csak" egy pár hajtókarért, meg egy pár F.O.S. magyar dugattyúért. És ezért a pénzért még mindig asszimetrikusan jár. Az olajfojás miatti széthúzással kapcsolatban csak azt nem értem, hogy ha tényleg "felsíkolták" a két fél-karter tömítőfelületeit, akkor miért kellett egy hermetikes hímzőcérnát begyömöszkélni a két karter közés a körben a csavarhúzófeszítések nyomaiba ? Ez inkább széthúzás nélküli stupekolásra utal.
Szóval.
Már hogy lenne már normális, hogy a motorodban az egyik henger nem ugyaolyan benzin-levegő keveréket kap, mint a másik.
Ebből egyenetlen járás lesz, ami amellett, hogy nyilván a teljesítményt csökkenti, a fogyasztást meg növeli, asszimetrikusam terheli a főtengelyt, csökkenti annak élettartamát, és kicsit rosszabb esetben az lesz belőle, ami a kéthengeres jawa-nal (akár blokk, akár gyújtás) asszimetria esetén szokott: a motor nem megy eléggé, te meg csak húzod neki, és a végén az ideálisabb töltésű henger szabályosan "belehajszolja" a halálba(=megszorulásba) a másik hengert.
Ha az én motorom lenne én nem nyugodnék bele.
Néha lehet kapni börzéken is gumiharangot. Én 1000 Ft ért vettem, puha gumi és nem keményedik be mint az eredeti.
Ez teljesen normális. Elöször én is aggódtam emiatt pedig nekem teljesen új gépem van (350 Tramp 2005-ös évjárat 7000 Km-t futott),de a szerelőm Majtényi Frigyes az Újpesti Motor Centerből megnyugtatott, hogy az valami ventilláció vagy mi miatt van.
Kösz majd kipróbálom most levettem a tankot mer benzincsapon nagyon kevés cucc jött át. Meg ez a motor sokat is állt, ugyhogy kipucolom tankot is.
Hali! Hogy hány fordulat az ideális, az minden motornál más és más. Lehet úgy is állítani, hogy kifelé tekerve megkeresed a lemgasabb fordulatszámot, ahol stabilan jár, vagy addig tekered kifelé, amíg pici gázt adva simán, dadogás nélkül veszi a fordulatot.
Helló!Igaz nekem 638-asom van,de álltalában a levegőcsavar kettő és fél fordulat kifelé,a subertű meg felülről a második rovátkában szokott lenni.Ha kopottabb a motorod,próbáld kettő fordulattal a levegőt,úgy benzinben dúsabb keveréket kap !
Helo. Amint olvasom neked is 634-esed van. A levegő benzin keverék csavar neked hány fordulaton áll belülről kifelé? És esetleg azt tudod-e hogy a tűd a karbidban hogy van beállítva? Válaszodat előre is köszönöm.
Azért ezzel a megoldással nem árt vigyázni. Nekem a 634-esen eddig 3-szor szívta be a karburátor a szélét, egyszer a Hungárián előzés közben. Ha így csinálod, mindenképp rögzítsd valahogy, pl. önzáró kábelkötegelővel vagy hasonlóval.
A légszűrőház és a karbi közé (559-es)én egy olyan gumiharangot tettem, amit a vízvezetékszerelvények boltjában vettem és eredetileg a WC csésze hátulján, az öblítőcső bekötésére szolgál. Ott nem látszik. Igaz kicsit igazgatni kell, hogy ne gyűrődjön, talán elég levegőt ereszt át. Nekem nem volt vele problémám.
Van eredeti is, de a benzintől annyira megkeményedett, hogy befeszíteni sem lehet.
Szevasz!A "futár" egy motoros bolt neve,elég sok mindent lehet Jawához is kapni náluk.Pesten a Zichy Jenő utcában van a 34 szám alatt.06 1 3121526,0620 9769 688.Hívd fel őket,ha nincs amit keresel,két kapualjal arrébb van a Négy Kelemen KFT,szintén motor alkatrész bolt,és szintén sok Jawa cucc van náluk is.Zichy Jenő 30.06 1 2695485,06 1 3010990.Sok sikert üdv Gábor
Holnap szétkapom karbit, mer egyesek szerint keveset kap. Aztán állítok tűn.
Helló!
Hát hosszú bizony... De asszem megérte. Kíváncsi vagyok a csemői találkozóra, hátha kitart addig ez az állapot és akkor személyesen is megtapasztalhatom milyen jawasok között... :)
559/250. Mi az hogy futár-bolt? Van valami elérhetősége, csomagot küldenek, ilyesmi?
Hali: M
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|