:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nekem muszály volt megcsinálnom, elvittem teljessen felújíttatni a főtngelyt szerelőhöz. Középső cspágy csere is volt, a tengelycsonk középen űgy fel volt verődve hogy 0,4 milimétert lötyögött le és fel, a csapágyat csak a labirintömítés karikái tartották. A hajtókart felköszörülte a szerelő de használt görgőt és kosarat rakott bele, be sem járódott a motor és már szedhettem is szét mert elég viseletes hangja lett. Ezután csináltam hidraulikus prést szétnyomtam a főtengelyt kicseréltem a középső tengelycsonkot, vettem hajtókart és azt bele raktam. De centírozni nem akarta elvállani senki, tehát magamra maradtam. Olvasni tudok a képeket felismerem, ezért hát nekiáltam. Ha a szerelő nem csinálja meg azt a munkát normálisan amit megtudna, akkor hogy várjam el tőle hogy pontosra kicentírozza, ja és nem kevés pénzért!
Ha meg mered csinálni, és meg is tudod, akkor jól tetted. Így sokkal olcsóbb, és talán megbízhatóbb mint pár műhelyben végzett munka. Én úgy döntöttem, hogy hogy nem vállalom be. Most kétségeim vannak, jól döntöttem e. Nem biztos még, hogy éppségben hagyták a labirintemet. Majd meglátom, most már végre napokon belül. Az ember jó ha meghuzza a határt, meddig mászhat bele többé-kevésbé laikusként egy másik szakmába. Lehet, hogy én ezt a határt rossz helyen húztam meg. Még elgondolkozom ezen.
sorszám: 11219 (74116)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-28 20:01:40)
Hali. 11000 Ft-ért centírozták ki? Én vettem 3 indikátorórát befogtam a főtengelyt két csúcs közés és nekiáltam eállítani, eltartott egy ideig de legalább az órák megmaradtak és tudom használni. Van szervíz szerelési útmutatóm abban képekkel van segítség a centírozáshoz.
Hali. 11000 Ft-ért centírozták ki? Én vettem 3 indikátorórát befogtam a főtengelyt két csúcs közés és nekiáltam eállítani, eltartott egy ideig de legalább az órák megmaradtak és tudom használni. Van szervíz szerelési útmutatóm abban képekkel van segítség a centírozáshoz.
Ezt a hibát én is elkövettem.Egymás után kétszer is. Tanulékony fajta vagyok. Elsőnek csak egy gyűrű tört el, aztán megszorult nekem is a hajtókarom. Hál istennek nem nagyon, így nem hajolt el. A kalapálást én kihagytam, én a szétnyomó szerszámommal korrigáltam a helyzetet.:)
A főtengely talán meg se sérült a kalapálás után. Talán..... Másik főtengelyt általában nem érdemes venni szerintem, mert ha csak nem új tipusról van szó, nem lehet újat venni, és a bontottnál nagy eséllyel úgyis a felújítás jön. Szerintem jobb, ha egyből ezzel kezded. A centírozás nekem közel 11 ezer volt, az anyag felhordás a tengely végekre oldalanként 2500. De nem ajánlom, hogy ott csináltasd, ahol én.De ha szerzel szakit ingyen, aki megméri a főtengelyed ütését, a sonkák párhuzamosságát, talán a felújítást is megúszod, ha más baja nincs.
Ha jól olvastam akkor te ki akartad húzni a főtengelyt dugatyúval együtt. Akkor te elgörbítetted a hajtókart? Hajtókart lehet kapni, ezért nem kell komplett főtengelyt venni, bőrzén láttam főtengelyt, használt volt és 15 000 Ft.
Szervusztok!
A főtengelyekről csak annyit hogy amikor én szétbarmoltam a blokkot akkor elfelejtettem lesezdni a dugókat (1 hengerhez voltam szokva) no mindegy, szóval szépen megszorult a jobb oldali hajtókar, az istennek nem lehetett elfordítani... ám van egy mondás hogy kalapáccsal minden megjavítható és kis kalapálgatás után egész tűrhetően forog a hajtókar. Bár meg akarom nézetni szakemberrel...ezekután....ezzel kapcsolatban van egy kérdésem, mennyi egy másik főtengely?? :-)
A forgatónyomatékos dolgot lehet ilyen tudományos és nem tudományos oldalról megközelíteni, a legjobb a kettő ötvözése egyébként. Ja és legyen jó a gyújtás :-)
Honnan tudod, hogy áltudományos? Gépész vagy, avagy esetleg fizikus?Síma, éretségihez szükséges fizika tudással ne nagyon próbáld kezelni a kérdést. Ez egy négy plussz egy tehetetlenségi nyomatékot, négy forgató nyomatékot tartalmazó rendszer, ahol a nyomatékok nem egy tengelyen hatnak, hanem hármon. Időben nem állandóak, állandóan változnak, az irányuk is.Az alátámasztások száma is három.Ezenkívül tudni kellene, hogy egy itt alkalmazott rögzítésre hogy hat a változó irányú terhelés, és hogy a folyamatos egyirányú.Ez már anyagszerkezeti ismereteket is igényelne.Mert újra megemlíten: Ha mind a két henger egyformán megy, a dolgozó henger nyomatéka áll szemben a a nem dolgozó henger forgató nyomatékával. Fél fordulat után megfordul a helyzet, tehát az ébredő erők is megfordulnak.Tehát ebben az esetben a tengelyen a ledtömeget ide oda csavargatom. Ha az egyik henger kevésbé húz, akkor egyik irányba jobban csavarom. Kissé hülyén leegyszerüsítve úgy néz ki a dolog, hogy az egyik irányból jobban ütöm meg a préselést, mint a másikból periódikusan. Az, hogy ez vezet e kilazuláshoz, már csak az anyagtól, a kötés milyenségétől függ.
Én meg amondó, hogy áltudományos baromságokat nem kellene tényként tálalni.
Ha leálna az egyik henger, csak abban az esetben lenne nagyobb nyomaték, ha nem elégednénk meg fele sebességgel, gyorsulással.Ami viszont garantáltan bekövetkezne az az, hogy az ide-oda csavargatás helyett folyamatos, egyirányú csavarás hatna középen. Kérdés, erre hogy reagálna a bepréselés.Ez az, amit szerintem itt aligaha tudunk eldönteni nem ismervén az anyagokat, a felületek kiképezését, stb. Én amondó vagyok, ha valamiről nem tudjuk minden kétséget kizáróan bebizonyítani, hogy nem igaz, vannak hitelesnek tűnő beszámolók arról, hogy mégis bekövetkezik, akkor talán célszerű a biztonság kedvéért úgy venni,hogy létezik a jelenség, legfeljebb ha mégsincs, akkor hiába dolgoztunk. De ha van, akkor elháríthatunk egy súlyos hibát.Ez jelen esetben annál is inkább igaz, mivel úgyis fellép a hengerek túlmelegedése, csökkenő olajozása (bár ez utóbbi az olaj keverési aránnyal kompenzálhazó valamelyest) . Nagy lessz az esélye az egyik henger megnyúvadásának. A fogyasztás is nő. Tehát akár van főtenygely csavarodás, akár nincs, célszerű lépni az ügyben.Így a vita legfeljebb szakmai szempontból érdekes, gyakorlatilag viszont nem sokat hoz a konyhára.
sorszám: 11210 (74102)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-28 15:11:18)
van egy fölösleges Magyar billentyűzetem ha érdekel!
sorszám: 11209 (74099)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-28 15:11:18)
Azt nem írtad, hogy slussz volt, csak azt, hogy után ajavítani kellett. Így már valóban fölösleges volt a kérdés.
sorszám: 11208 (74098)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-28 15:26:42)
Remélem csak vicc volt a kérdésed. Ha slusszos lesz a gyertya annak csak egy oka lehet, és az nem a főtengely hibája.
Masreszt, hogy magamnak valaszoljak, ha netan leallna mondjuk a bal henger, ha nincs robbanas, es egyszeruen csak surit akkor hogy az ördögben lepne fol nagyobb nyomatek?
akar a kihajto csapon, akar a ket fotengely sonkapár kozott. Ezekszerint akkor elkellene csavarodnia a kihajto tengelycsonknak ha mindketto dolgzik teljes hatasfokkal, mert ugye akkor maximalis a nyomatek.. Az a helyzet, hogy fotengely felujítasnal biztosan nagy ivben xarnak ra hogy mennyire tiszta a felulet, hogy mekkora a fedes..kb ugy megy a dolog hogy köszörűűs Józsi (elnézést a Józsikol) átszól a maróóóús Karcsinak(a Karcsiktol is bocs) hogy Te figyejj mán mekkorarvaa csinajjam nagyobbra a csapot? -há jóóú egy milive! gyóvan!..
A megoldas az, hogy biztos helyrol kell szerezni informaciot, ahol tisztaban vannak az anyagminoseggel, igenyesen dolgoznak, es ott allni vegig mellette.
Viktor
sorszám: 11206 (74095)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-28 14:05:23)
Szerintem folosleges barmit is szamolni, mert nem tudjuk az anyagminoseget, nem tudjuk a fedés nagyságát, igy az összeszorito erot sem, tehat ha meg meg is lenne a csapoknal ebredo tau feszultseg ami a csavaronyomatekbol adodna akkor sem tudnak konkretan bebizonyitani h elcsavrodik-e vagy nem, mindenesetre en is azon a velmenyen vagyok, hogy ha normalisan megvan csinalva, normalis fedéssel, ertelmes anyagu csapbol akkor tutibiztos h lehet olyan szilard zsugorkotest csinalni ami biztosan megakadalyozza az elfordulast.
Viktor
Hmm... a henger leállását nem a főtengely meghibásodása okozta inkább ?
sorszám: 11204 (74092)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-28 08:16:54)
"Először ki kellene számolni a tehetetlenségi nyomatékot, és a gyorsító nyomatékot"
Nosza, számoljuk. Egyelőre csak szofizmusokat olvastam, szeretném, ha meggyőzne végre valaki.
szóval azt akartam írni, hogy:
A tied blokkját meg.....
Felesleges ennyire tudományos útra terlni a dolgot..Én sem az egyetemen tanult mechanika, meg kindin alapján javítom a motort.Ha jól van összerakva /megfelelő csap-túlfedésekkel, stb/ a főtengely, akkor egy pici asszemetricitás meg sem kottyan neki...Illetve annyit bőven enged a gyújtásállítás tűrésnek, amit még elmászhatna ésszerű keretek között...Ha az egyik szélső tartócsapágy beáll, mint a szög, akkor sem lesz semmi baja, mert ha kicseréli az ember a csapágyat, és visszateszi a főtengelyt, akkor ugyanúgy elketyeg mint annakelőtte.
Egyébként a beállíthatatlan gyújtást simán okozhatja a megkopott megszakítóbütyök is....
Mellesleg egy Jawán az egyik henger mindig jobban füstöl mint a másik..Picit..Mert úgysem lehet 1000%osan ugyanazt a gyújtást beállítani, és egy hajszálnyi eltérés tuti h van a két oldal üzeme között..Az egyik henger mindig előre dolgozik, mint a másik...És ez a hiba a gyártástechnológiában van benne...Felesleges egy percet is erre vesztegetni, ha megy a motor rendesen...
Szóval nem a fizika tudásod ellen van kifogásom, sőt, becsülöm, ha valaki tud olyan dolgokat mint Te.De azzal még nem lehet motort szerelni....
ÉN maradnék a gyakorlati fizikánál..Illetve a szerelési rutinnál, és gyakorlatnál..
Alokkját meg szét kéne húzni újra, és újra összerakni rendes tömítésekkel..Bocs, de én már csak a saját kezemnek hiszek...Az a tuti, amit én csináltam...Ismered: mindenki MÁS hibázhat ;) :DD
Egy egydarabbol készült főtengely a végén a lendtömeggel nem viselkedik azonosan egy vas korongokból és öszekötő rudakból összerakott főtengellyel. Teljen más a forgó tömegek eloszlása.
De most van ennél fontossabb dolog. Mindjárt indulok az ismerősömhöz, ahol a motorom áll. Mindenkit felkérek arra, hogy ezt a vitát ideiglenesen félre rakva 10 és 11 között erősen és pozitívan gondoljon rám, és a motoromra. :) Hátha akkor sikerül a hidegindítós probálkozás, és legalább néhányat hörren a jószág, és ezzel elárulja, mi a nyűge.:))) Jelenleg sokadik átgondolás után sem tudok a hibajelenségre jobb magyarázatot találni, mint hogy egy kopogó szellem költözött bele.:)))
Hali. Volna egy két okosság amit hozzá fűznék a mondandódhoz. Kétütemű motoron NEM HASZNÁLNAK motorféket. Ezt minden motoros tudja, vagy legalábbis kellene. A főtengely nem fordul el csak úgy hipp-hopp, én jobb hengerrel mentem 1km és akkor szépen elmászott, de ha üzemel mindkét henger akkor nem valószínű. Sajnos nem volt nállam gyertya kulcs és ez egy főtengelyjavításba került.
Akkor lenne is egy kérdésem az eltérően dolgozó hengerekről. Van már pár olyan motor (igaz tényleg kevés fajta), amely hengerlekapcsolásos módszerrel dolgozik. Vagyis öreguras tempónál mondjuk egy 8 hengeres motornak 4 vagy 6 hengere dolgozik. Ez a megoldás nem káros?
Lessz ez még cifrább is.
Nem síma erőkről van csak szó, hanem tehetetlenségi nyomatékokról is.Négy darab forgó tömeg nyomatékáról, azok gyorsításáról.Pluszban az egyik tengelyvégen a fogaskerék nyomatékáról.Ehhez jön hozzá, hogy a négy tömeg bár egy képzeletbeli tengelyre esik, nem egy tengelyen van. úgy néz ki a dolog, hogy egy tömeg egy tengely, egy alátámasztás, majd két tomeg egy tengelyen, középen alátámasztva, majd megint egytömeg, egy tengely, egy alátámasztás. Meglehetősen bonyolult dolog, mégha a négy tömeget kettőre redukálod is, ami nagy elhanyagolás. Annyit símán be lehet látni, hogy egy fordulat közben a középső tengelyrészre hol ilyen, hol olyan csavarás hat, attól függően, hogy melyik végén van a dolgozó henger, és melyiken az üresen forgó tehetetlen tömeg.Nagyságrend különbségekről én nem beszélnék, Először ki kellene számolni a tehetetlenségi nyomatékot, és a gyorsító nyomatékot.Valahogy olyannak lehet elképzelni a helyzetet, mintha valamit innen is, onnan is ütögetnénk. Ha nem járnak egyformán a hengerek akkor az egyik irányból egy kicsit jobban.
De ami fontossabb, az a kiindulási probléma: Az, hogy az eltérően dolgozó hengerek meglehetősen ártalmasak. Ez akkor is igaz, ha nem vesszük a tengely rongálódását. Ugyanis az eltérés miatt a hengerek, csapágyak kenése is eltérő lessz. Ehhez jön hozzá, hogy a szegényebb keverékű henger annak ellenére, hogy kissebb teljesítményt ad le, melegebb lessz mivel a szegény keverék magassabb hőfokon ég. .De melegebb lessz a másik henger is, az meg azért, mert nagyobb teljesítményt kell leadnia .Tehát roszabb kenés, magassabb hőfokon...
Ez nekem egyre cifrább...
Szóval, az nem megy a fejembe, hogy a csavarodást hogy okozhatja egy olyan erőpáros, ami több nagyságrenddel eltér egymástól. Mármint az egyik henger munkavégzése során keletkező erők nagyságrendekkel nagyobbak a másik sűrítése alatt keletkezőkkel. A kételyeimet az sem oszlatja el igazán, ha végiggondolom a nyomaték "útját": ha gyorsítok, és a jobb henger végez munkát, akkor annak ugyanúgy el kellene csavarnia a tengelyt - vagy nem ?
Szabad a gazda: ki találta ki ezt a baromságot ?
Csak akkor szedetném szét ha valami randa hangot hallanék belülről, akkor meg úgy is muszáj lenne.
Ez egy jó ötlet a gyárban csak ismerik a saját gyártmányt, bár nem biztos, hogy szívesen nyilatkoznak róla.
azért ez nem egy "nyugati" cég.
A motorfék nem terheli asszimetrikusan a főtengelyt. A régebbi jawák főtengelye nagyon érzékeny. Sűrün fordul elő a főtengely elcsavarodása.Állítólag. Én csak egy ilyen esettel találkoztam, de annak annyira megtekeredett a főtengelye, hogy nem lehetett a hagyományos megszakítóval beállítani egyformára a gyújtását, előbb ütközött a csavar. De a főtengely torzuláson kívül nagy az esélye annak is, hogy az eltérő üzemanyag ellátás miatt az egyik henger nem kap elég üzemanyagot, szárazon fog futni. Ennek az eredménye kiszámítható. Erről jut eszembe, a motorfékkel is óvatosan kell bánni. Hosszú lejtőn nem ajánlanám, mert a csökkent kenés miatt besülhetnek a dugók.Viszont ebben az esetben a fékek használatával is vigyázni kell. mert azok is túlmelegedhetnek.Tehát megfelelő areányban kell a kettőt használni.Szerintem.
Valaki magyarázza má' el nekem, mi ez a duma az elcsavarodott meg szétgyötört főtengelyekről... Ezzel az erővel motorféket sem lenne szabad használni.
Vigyázni! A Zichy utcában két bolt van. A metró felől megközelítve az első a 4T Kelemen, ami közelse olyan jó. Tovább kel menni két-három házat.
Természetesen a zárt csapágyat meg kell szabadtani beszerelés előtt a védőlemeztől, különben nem fogja az olaj megfelelőpen kenni, és előbb utóbb besül. Főtengely csapágynál egész biztos a hatás. A benzin gőz kioldja a csapágyban lévő zsirt, olajat, utána viszont a keverékben lévő olaj nem igen fog a csapágy belsejébe jutni.
Na ja. A magyar valóság. Nem igazán szokták a szakszervizek elérni a gyártók precizitását. A gyárnak az az érdeke, hogy a lehető legjobbat állítsa elő ugyanazon a költségen, a szervizek pedig abból élnek, ha meghibásodik a jószág. Főleg akkor gázos a dolog, ha egyedül jogosultak a javításra. Akkor még az se fogja visza őket, hogy legközelebb máshova viszed a mocit, vagy az ismerősöknek nem ajánlod őket.Ha egyszer komolyabb javításra beviszed a járművet, pláne ha szét is szedeted velük a blokkot, nagy az esélye, hogy utánna állandóan hordhatod hozzájuk.
Viszont azt is meg kell fontolni, hogy a hiba nem rongálja e tulságosan a mocit, és nem az történik e majd, hogy a várható futási idő felénél kell majd generálozni a jószágot.Jelen esetben azt kell mérlegelni, a hengerek egyenetjárása bemelegedésig mennyire gyötri meg a főtengelyt.
Kösz szépen az infókat! Akkor Zichy utcában van vmi bolt ha jól értelmeztem (nem vok pösti :-) ) majd megbambulom. Ja egy jótanács mindenkinek csapágyból aFAG C3-asra esküszöm, vagy nyitottat ami műanyag kosaras (zajcsökkentett) vagy zárt csapágyat az fémkosaras.
Addig jó, amíg nem piszkál bele senki a gyárilag összerakott blokkba.....Ilyenért eszedbe ne jusson szétszedetni...
Ráadásul a valódi ok megtudása segíthet majd később, amikor magadnak kell a hibákat elhárítani. Mivel kibicnek semmi sem drága, én küldenék egy levelet a gyárba, nyilatkozzanak. Ha nem tudod csehül megírni, németül vagy angolul is megfelel. Kicsit lassan tudod meg majd a dolgot, talán lesz két hónap is, de legalább valszeg szakszerű lesz.Sőt, ennek a levélnek a birtokában erőteljessebben zaklathatod a szervízt.
Azzal nincs gond megy mint a golyó.
Én azért szeretném megtudni az igazságot, mert ha ez hiba akkor kiharcolom a garis javítást.
Nem az számít, hogy kinek a véleményét fogadjuk el..Az számít csak, hogy menjen a motor rendesen..Egyébként látatlanban sztem senki nem tud konkrét okot mondani,...Próbálkozni kell...
Akkor viszont szerintem fokozottan nézd meg a légszűrőt. Mosásnál azt vizezed be a legkevésbé. Viszont menet közben a hátsó kerék beverheti oda a vizet, ha szerencsétlen helyen van beszívása.Nem ismerem a Trampot
Látod nekem mosásnál viszont nem csinálja, talán azért mert az nem tart olyan sokáig.
Anno a Babettával szívtam ha lemostam, utána 1 óráig meg se nyikkant, míg teljesen száraz nem lett. Igaz esőben azért bírta.
Köszi a segítséget!
Fogok egy nagy tubus sziloplasztot és mindent átkenek vele.
Nem sok választásom van, kénytelen vagyok a Majtényihez járni a gépemmel, mert még garanciális és tudomásom szerint más hivatalos szervíz nincs Budapesten, sőt talán az országban máshol sem.
Azt tudtátok, hogy most 1 évig az Újpesti Motor Center a hivatalos importőr, mert az Autron Kft. beadta a kulcsot?
Jártam, csak nem jawával. Etzvel, Yamahával. Etznél a gyújtáskábel vezetett át nedves időben, Yamahánál a gyújtás ázott be. Ha jól saccolom az új jawát, én az induktív jeladó elázására gondolnék, azt hiszem, neki olyanja van. Nézd meg legközelebb, nem látsz e vizet a gyújtásban. Ha nem látsz, nézd meg a légszűrőt is.Ha ott se, akkor jön a gyertyapipa.Aztán így tovább...
Nincs rajta gumigyűrű, de bicikli belsőt húztam rá azóta viszont nem igazán mentem esőben.
Mindenesetre az agyam eldobom, hogy lehet olyan motort csinálni amivel esőben nem lehet menni.
Néha mentem esőben a fiam Simsonjával akkora pocsolyákba, hogy magastartásba kellett raknom a lábaimat, de az bezzeg nem ázott be pedig a gyetyapipája is régi, fémből készült darab.
Milyen gyertyapipád van? Van gumigyűrű az alján? Mert ha nincs, szerintem a párás levegő bejut és slusszot okoz.
Másik érdekes jelenség az új Jawa-val.
Esőben motorozva, az elindulástól számított 10.km körül a motor elkezd dadogni, majd le is áll. Újraindításkor nem veszi fel a fordulatot puffog, hörög.
kb.865 újraindítás után kis, óvatos gázadagolásokkal lehet bele életet lehelni.
Járt már más is így rajtam kívűl?
Nem tudom a Motordoki véleményét elfogadjátok-e, a füstölés ügyében?
Irtam neki és repesve várom a válaszát, amit itt mindenki okulására közzé fogok tenni
Megoldás lenne, de meglehetősen felesleges. Annyira kicsi az eltérés a két henger között, ha minden jó, hogy nem nem érdemes külön karburátort feltenni, mert több bajt okozna, mint hasznot. Az esetek tulnyomó részében az eltérést tömítési hiba okozza, ha ez az eltérés akkora, hogy már zavaró, akkor hiába tennél fel két karbit, akkor is rendbe kellene hozni a jószágot.
Egyébként elméletileg a nehézségek ellenére megoldás lehetne?
Az enyém is füstöl hidegen, mármint a jobb oldali lényegesen jobban. De megy mint a huzat, melegen meg tök egyforma mindkettő. Nem tuti hogy jól emlékezem, de mintha valaki azt mondta volna, hogy a szimering alatti hüvely okozhatja ezt, ha a válla nem ül fel tökéletesen, vagyis nem tutira tömít.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|