:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
És szerinted hogy lehet egyenetlenül koptatni egy gumit, te ugrifüles? ;-)
Egy 23 éves gumit meg igenis vígan lehet használni, amíg el nem kopik, vagy ki nem hasad az oldala. Legalább olyan jó, mint az új mitas. Tudom, mert volt nekem ilyen is, olyan is, és a világon semmi különbséget nem éreztem köztük. Az új gumi pénzkidobás. Legalábbis addig, amíg 80-110 Km/h-król beszélünk.
Ajjaj, akkor lehet, hogy vissza minden.
Csak nyitott főtengelycsapággyal találkoztam eddig, hiszen a keverékben lévő olaj keni, meg azon keresztül a szimeringet is. Sőt a főtengelycsapágy nem is sima csapágyhézagú szokott lenni, hanem nagyobb, ált. C3 jelzésű.
Akkor az baj lehet, hogy zárt csapágyat tettem bele?
A melegítéses dolgot akkor is használtam, amikor a csapágyat kellett a blokkfélbe berakni. A csapágy ment a fagyasztóba, a blokkfél a sütőbe. A melegítésnél elég a 80-90 fok meleg, több nem kell. Én ezt úgy ellenőriztem, hogy egy kis fémpohárba tettem vizet a sütőbe és amikor elkezdett bugyogni, akkor vettem ki a blokkot. És fontos hogy gyors legyen az ember, lehetőleg kivétel után azonnal bele kell rakni, mert nagyon hamar kiegyenlítődik a hőkülönbség és lehet kezedeni elölről. Ugye a fészekbe a csapágynak csak a külső gyűrűjét szabad ütni, nekem van pont akkora méretű csövem, és műanyag kalapácsot használok.
Remélem ennél is így lesz!:)Próbálkozom.
Ok, Mustangról van szó, de ha a 638-ast nézem, ott a főtengely tényleg így megy bele a bal blokkfélbe. Benn a csapágy, házastól szépen megmelegítve, főtengely meg fagyasztóban. És ekkor tényleg szinte a főtengely beleesik a csapágyba.
Semmi behúzó szerszám vagy ilyesmi?
Csapágy melegítve, főtengely fagyasztva, oszt bele is pottyan, csak gyorsan kell csinálni, amíg a hőkülönbség megvan.
Szasztok!Jawa Mustang blokk összeszerelést, hogy csináljátok?Konkrétan a főtengely beszerelésére gondolok.Milyen szereszámot használtok hozzá(még nem csináltam ilyet)?Gondolom a főtengely bekalapálása a cspágyakba nem célra vezető.
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki ?
A CZ511 nek mennyi az előgyújtása "papíron" ?
Valami 1 ennyi-mennyire emlékszem !!
Előre is köszi...
Üdv. Miki
Helló Gabor! Nos ha Pest felől mész, akkor az 51-es útról közelíted meg a börze helyszínét. Az 51-ről Szigethalomi leágazásnál kell lekanyarodnod. Lekanyarodás után átmész a Kis-Duna felett egy hídon. Utána jobbra le lehet kanyarodni a Csépi útra ami már Szigetszentmiklós. Azon menj csak végig / egy kicsit kanyargós / amíg egy körforgalomhoz nem érsz. Ott jobbra tarts majd a második utcánál szintén jobbra. Ott már ki lesz táblázva végig a börze helye.
Hülyeség.Igenis okozhatja a rázást a gumi.Pl ha nem egyenletesen kör alakúra van kopva, hanem néhol eltér tőle.....
Egy 23 éves gumit meg igenis le kell cserélni.Az már semmire nem jó, maximum a 24órásra, mert ott csak jó ha kemény, és nehezen kopik.
Köszi az útbaigazítást,pest felől megyek.Gondolom valami sportpálya féleség lehet,ahogy írod "szabadidő kőzpont"úgyhogy talán nem lesz nehéz megtalálni.Gondolom az első kocsmában vagy templomban útbaigazítanak ha eltévednék!:-)
A rázáson a gumicsere nem fog segíteni! Igaz, elvileg keményedik, veszít a tapadókípességéből, de ez csak akkor észrevehető, ha netán elkap egy nagy eső. Akkor elég pianóban kell vele menni - de hát esőben legjobb egyáltalán nem menni, csak a legközelebbi eresz alá. :)
A repedésekkel meg nem kell törődni. Én vettem már mitast vadiújan is (defektet kaptam, és nagy hirtelen éppen sehonnan sem tudtam egy használt gumát leakasztani), és egy év alatt az új is kirepedezett. Ez egy olcsó gumi, hitvány anyagból. De attól míg jól el lehet vele járkálni. Az én újan vett hátsó (!) mitasomban kb. 18e km volt, amikor belementem vele egy 15 centis facsavarba, és még vagy 4-5mm futófelület lett volna rajta... de sajnos annyira szétment, hogy nem lehetett már visszatenni.
Szerintem olyant vegyél, ami a pénztárcádhoz megfelel, DE az 1984-es gyártásút mindenképp le kell cserélni.
Nem is akarok a mitas helyett mást, a Jawa-ra bőségesen elég az is. Inkább az a gondom, hogy hiába jó a teló, útegyenetlenségeken eléggé ráz, hiába van az első kerékben kb 1,5 bar nyomás.
Kék Tó Szabadidőközpont. De ha Pest felől jössz, ki is lesz táblázva. Vagy ha látsz valakit régi motoron töfögni, akkor ragadj rá, 99%, hogy az ott aznap a börzére megy, nem haza. :-)
Szerintem előbb használd el a gumidat, és utána ráérsz azon gondolkozni, hogy mi legyen helyette! Megj. szerintem a szocik teljesítményéhez matt mindegy, de majd biztos jön valami okostóni, ís kioktat, hogy ő lecserélte a mitast hejdenaura, és azóta 20km/h-val gyorsabban tud befordulni a zsákutcákba. :)
Hi!
A mocim első kerekén még az eredeti gumi van fent, ami 84-es gyártású. Minta még okés mert keveset futott, de úgy érzem hogy már megkeményedett és repedezik is már. A mintázat a mostani Mitas H-04-nek felel meg, de pont ilyet jelenleg nem kapok. Van helyette H-06, amely más minta, de elölre és hátulra is jó. Vegyem meg ezt, vagy keressem a H-04-et? Van valakinek tapasztalata, mi a különbség a kettő között?
Helló Mindenkinek!
Anyagáron eladó egy 1968as Jawa 559/250 jelenleg szétszedett állapotban friss fényezéssel és krómozással (kivéve a két kipufogó). Blokkja full generálozott állapotban, gyönyörü esztétikai állapotban van, motor első kereke és az ülése még gyári állapotú! Megtekinthető Budapesten! Kérésre képeket természetesen küldök! E-mail: daew@maffia.hu, tel: 0630/596-5190
Akkor sem kell elméleti fizikusnak lenni egy kéthengeres motor megjavításához. Nagyon érdekes amit leírt, látom mit kell még megtanulnom ha végre át akarok menni
mechábol. De még így fél diplomával is mindig eljutottam a megoldáshoz.
sorszám: 11249 (74196)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-29 21:45:16)
Sziasztok!Szombaton lesz börze Szigetszentmiklóson ha jól tudom,"falun"belül merre keressem a helyszint,mert sajna eddig még sose voltam arra felé.Előre is köszi:-)
Ja a telefonszám: 06-30/4002973. Ezen előbb utolérsz, mint e-mailben.. Képet tudok küldeni, ha kell.
Sziasztok van egy Jawa 350-es 84(?)-es évjáratú motorom. Szép állapotú, működőképesen lett eltéve. Alkatrésznek vagy bepapírozható (osztrák). Akit érdekel, hívjon, az árban biztos megegyezünk! Ja, Komárom mellett... :o)
Üdv
Hát azért nem egészen...Mint már mondtam, elméleteket lehet gyártani,. de attól a motor még nem javul meg....
sorszám: 11245 (74182)
( előzmény: pozsothereal, 2007-04-29 21:45:16)
Elképesztőek vagytok komolyan, hogy lehettek ilyen erdektelenek es elutasitoak??..Joszandekuan leirja Arpad a gondolatait, meg magyarazoabrat is akart csinálni erre ti jöttök ezzel a hulye szöveggel, hogy ..mi csak tökig olajosak akarunk lenni..szarunk a gondolatidra..
..akkor ragadjatok csak bele a sotetsegbe..
Viktor
És egy fölösleges beszolásod is volt látom..
Nem azert irok ekezet nelkul mert igy trendibb, hanem mert a szocimotoros levlistan csak igy megy at ertelmesen, kuloben krikszkrakszok lesznek..es mivel kb 5eve fönn vagyok es jopar levelet megirtam, igy belemrogzult es igy tudok csak gyorsan geplni.
hali.mondom mi a földönjárunk.motorozunk szerelünk ha kell.nem elméteket gyártunk és nem filozofálunk
hali.mondom mi a földönjárunk.motorozunk szerelünk ha kell.nem elméteket gyártunk és nem filozofálunk
hali.mondom mi a földönjárunk.motorozunk szerelünk ha kell.nem elméteket gyártunk és nem filozofálunk
Nono!
Ne ítélj! Hogy ne ítéltess.
hali. árpi találdmeg a nekedvaló fórumot ez a földönjáró jáwásoké.
Szépek vagytok mint az ovisok úgy vitatkoztok...komolyan mondom mintha a dedóban lennék..... ejnye!
Elméleti fizikával úgy lehet motort javítani hogy megértitek hogyan működik az a szerencsétlen gép és mi játszódik le a kis hengereiben ha beindul és jár. Ha ismered az elméletét akkor talán könnyebben kitalálod miért rágódik be a henger. A másik oldala a dolognak az hogy szétszeditek és ami rossz azt kicserélitek és kész!
Ezen kell annyit vitázni?
Szerintem, csináld meg a motorodat, aztán írd meg nekünk mi volt a baj. Mert azt nem látom, hogy tanácsot kellene kérned, hisz olyan okos vagy, viszont mi sem vagyunk rászorulva,a mechanika tudásodra.
Ez a TIPIKUS politikus duma...
Egy sajtótájékoztatón ha olyan kérdést kap a politikus, amire nem tud válaszolni, akkor azt válaszolja a kérdésre, hogy "Érveket még csak adhatna a kérdezőnek, de eszet azt nem.."
Neharagudj Árpád, de tényleg egy az egyben ilyen szagú a válaszod..Egyébként lehet elméleti fizikával is motort javítani..csak ott feneklik meg a dolog, amikor elméletben már rég működnie kéne a gyakorlatban meg b...ik beindulni...Nem egy ilyen esetről hallottunk már sztem...
Ne haragudj, de részemről a vita le van zárva. Azzal, aki alapismeretek teljes hiányában minősíti a másik felet, annak az állítást, sok vitatkozni való nem marad.
Kösz szépen. Erre a címre küldd már: sycora003@gmail.com
sorszám: 11233 (74150)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-28 21:12:06)
Ez a mellébeszélés iskolapéldája.
Még csak általánosba járok, de kicsit belenéztem az általad oly nagyon lesajnált középiskolás anyagba... :D Hát, mit ne mondjak, érdekes dolgokat találtam benne.
Elméleti síkon közelítve az jön ki, hogy ha az egyik irányba nem lenne nagyobb a nyomaték, nem menne a motor.
Gyakorlatban is kipróbáltam: tényleg megy a motor úgy két, mint egy hengerrel.
Komolyra fordítva a szót:
Szerintem már felírtad magad is az alapképletet, ezért próbálod elvinni vakvágányra a témát. De vigyázz, sok itt az elméleti és a gyakorlati szakember is, akiknél süketeléssel csak lejáratod magad.
Gondolkozz el azon, hány fiatal srác olvassa ezt a fórumot, és fogadja el kritikátlanul nemcsak a valóban szakszerű, számukra is érthető dolgokat, hanem az olyan őrültségeket is, mint amit leírtál.
Ez tipikusan olyan hiba, ami adja magát. Az ember, hogyha haladni is akar, az egyszerűbb mozdulatokat automatikusan hajtja vére. Aztán van amikor az egyszerűről kiderül, hogy mégis másként műxik. Ilyenkor jön a végig gondolás, hogy mit is csináltunk.:) Ha mindent átgondolnánk szásszor, akkor biztos kevesebb hiba lenne, ha másért nem is, azért biztosan, mert kevesebb dologra lenne időnk.)) megfelelő kompromisszumot kell kötni a haladási sebesség és az átgondoltság között. Az más kérdés, hogy én miért követtem el ugyanazt kétszer. Az már figyelmetlenség.Bár azt is menti a pszichológiai háttér.
Matifu, jó a megérzésed.Pontossan erről van szó. Ráadásul egy nagyon sok változós elméleti fiziaki probléma gyakorlati megjelenéséről. A problémát fűszerezi, hogy egy csomó tényezőt nem is ismerünk. Igazából azt se tudjuk a mi szintünkön eldönteni megbízhatóan, mit hanyagolhatunk el, és mit nem.Ezért írtam, hogy egyszerűbb a problémát úgy kezelni, hogy a jelenség fenn áll. Más okok miatt úgyis el kell végeznünk a javítást, meg jobb biztosra menni.Én csak azért mentem bele a vitába, mert az elméleti kizárást nem tartom megalapozottnak, főleg érvek nélkül. De ez csak elméleti vita, legfeljebb a fizikai ismereteket növeli, közvetlen előnyét nem látom a motor szerelésel kapcsolatban. Talán jobb, ha ilyen bonyolultságú esetekben a tapasztalatinkra, mások tapasztalataira hagyatkozunk. Igaz, azok persze lehetnek fals információk is, de ez van. Ettől függetlenül ha sikerül összeszedni a gondolataim korrektül, gyártani egy ábra sort, felteszem az eszmefuttatásom egy lapra, hátha tanulságos. Csak nem akarom most már elkapkodni a dolgot, hogy biztosan érthető, pontos, szakszerű legyen.Addig egy kis türelmet kérek azoktól, akiket érdekel a dolog.
Elég régiek már a témával kapcsolatos ismereteim, de az az érzésem, hogy az elméleti fizika gyakorlatba való átültetésének problémájával állunk szemben.
SZervusztok!
Hát örülök hogy nem csak én ugrottam bele ebbe a hibába....majd jól elviszem a helyi szakihoz megnézetni hogy van-e vele vmi komolyabb bibi.
Jawa350speed: azt a szerelési útmutatót küldd már el légyszi nekem is! (azért az már vmi ha hidraulikus prést csináltál.....) mél: ano_minusz@freemail.hu
sorszám: 11228 (74141)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-28 21:12:06)
1. nem mondtad, milyen típusú motorról van szó
2. 38 km/h
Bővebb infó: http://www.sesa-moto.cz/page.php?parametr=historie&kde=tech_popis&id=babetta_50_typ_207
Sziasztok volna két kérdésem.
1, Melyik felével kell a hangtompitot a kipufba tenni?
2,A régi 207 es babettának menyi kellene,hogy legyen a végsebessége,ha minden jol van rajta beálitva?
És semmi tuning nincs rajta!
Elöre is köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Attila
Várj, én sötét vagyok az ilyen szép kifejezésekhez, hogy időbeli lefolyás...
Légyszíves, magyarázd el nekem (mindkét henger működik):
- a JOBB henger dugattyújának felső és alsó holtpont közötti elmozdulása alatt középen milyen nyomaték jelenik meg
- a BAL henger dugattyújának felső és alsó holtpont közötti elmozdulása alatt középen milyen nyomaték jelenik meg
A nyomatékokat a korábban alkalmazott terminológia szerint, Külön-külön légyszíves csoportosítani.
Próbáld meg úgy, mint egy "fizika oktatására kiképzett személy" a hülyegyereknek, OK ?
Akkor fusunk neki még egyszer. A középső tengelydarabon az erőátvitel hatása mindig jelentkezik, hiszen a két tengely darab a rájuk szerelt sonkát öszekötése miatt kapcsolatban van, Vagyis a sonka a tengelyre van rögzítve, tekeri a másik sonkát, amelyik a másik tengelyre van rögzítve.
Tehát mi fogja csavarni a középső tengelydarabot? Balról az erőátvitel, a bal sonkák tehetetlenségi nyomatéka,a bal dugattyú által kifejtett erő. Jobbról a jobb sonkák tehetetlenségi nyomatéka, a jobb dugattyú által kifejtett erő.Nézzük az időbeni lefolyást. a tehetetlenségi nyomatékok egymáshoz képest lassan változnak. az irányuk egymáshoz képest szintén lasan változik. Ami gyorsan, szinte ütés szerűen változik, az dugattyúk által kifejtett erő.a balsonkánál hat a bal dugattyú ereje. Ennek tart ellen a tengelyre erősített jobboldali sonka tehetetlensége.Fél fordulat mulva ezen a felerősítési ponton a bal sonka tehetetlensége hat, és a tengelyen keresztül a jobb dugattyú ereje. Belátható, hogy ez pont elllenkező irányban rántja meg a a bal sonka és a középső tenygely kapcsolódási pontját. Belátható, hogy ugyanez a helyzet a középső tengely jobb oldalán is.
Beszkennelem utánna minden további nélkül el tudom küldeni.
Hi. Azt a szerélisi útmutatót esetleg el tudnád nekem is juttatni?
"Fél fordulat után megfordul a helyzet, tehát az ébredő erők is megfordulnak."
Valóban, de ismét lefelejtetted a bal tengelyvégre kapcsolt erőátvitelt. Ez azért nagyon súlyos hiba, mert a középső tengelydarabon ennek a hatása csak akkor jelenik meg, ha éppen a jobb oldali henger végez munkát (gyk. ellenütemben ez a nyomaték közvetlenül kerül az erőátvitelre, középen csak a sűrítéshez szükséges nyomaték jelenik meg). A két nyomaték szükségszerűen több nagyságrenddel eltér egymástól (különben a munkavégzés energiáját nem a mozgás, hanem a másik henger sűrítése emésztené fel), így a csavarodásnak akkor is meg kellene jelennie, ha rendben működik mind a két henger.
Ez bizony anyagszerkezeti kérdések nélkül is belátható...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|