:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Elvileg igen. Gyakorlatilag a motorgumi sarkosra kopik, mint a tied is, es akkor mar donteni nem valami jo erzes. Ezert ha mar kopott, akkor erdemes kicserelni. De csakugyan: elvileg mehetnel (gyari!!!) slickel is, ha a) az elso esocsepp lehullasakor azonnal kiallsz a forgalombol es b) nem mesz le a flaszterrol. (Valamint c) ha jogszabalyi akadalya nem lenne.)
en a futar peti neven kozismert pesti boltban vettem par eve kefet tartostul. mondjuk tobb lenne a postakoltseg, mint az ara... de ha minden kotel szakad, akkor ott kapsz.
Semmi mase nem jo bele, legfeljebb csinalni lehetne, ha bejaratos vagy forgacsolomuhelybe.
Meg milyen jó vagy tartalék szerkentyű ha véletlenül elszakad a bowden. Az indulást kell csak igazán megszokni és lehet akár csak azzal is közlekedni.
sorszám: 11318 (74383)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-02 19:47:45)
Ennyi erővel slick gumival is lehetne biztonságosan közlekedni, max a tempót kellene a csigáéhoz igazítani....
Hali. Egyszerűen nem értem miért zavar váltásnál az automata kuplung része? Ha váltasz akkor behúzod a kuplungot és akkor már hozzá sem ér, viszont neked lehet hogy rosszul volt valami beállítva és azért ment nehezen a váltás. Hiába raksz bele a kis rugóból erősebbet a váltókart nem fogja egyenesben tartani. Jobban járnál ha visszaszerelnéd és kiküszöbölnéd a valódi hibát. Ha mégsem akkor vegyél egy gumipókot és kösd fel vele a kart :-)(csak vicc).
Nem tudok róla hogy valamelyik autóé passzolna bele. 13-án Győrben lesz motoros börze (az egyetemnél), ott előfordul hogy akad valakinél. Egyszer kaptam itt az egyik boltban, amelyik a révfalusi hídnál van, asszem Tranzit Bt. (szintén az egyetemnél van), de sajna telószámot nem tudok keríteni.
Sziasztok!
Segítség/ötlet kellene. :-) Úgy jártam hogy a 638-as twinsport-on a szénkefék eltörtek (a tartójuk is). Honnan tudnék szerezni bele? (Vas megyében lakom). Vagy esetleg vmi ötlet hogy milyen járműé lenne jó bele? Pl vmilyen autóé vagy ilyesmi? Köszönöm!
Sziasztok!
Nekem lenne 1 1983-as 350 634-7 tipusu Jawam amit szeretnek eladni. Muszakira felkeszitve, motorikusan jo allapotban (nem csorog, zorog). Regi rendszammal papirokkal vagy nelkul.Képet emailben tudok kuldeni.Ar megeggyezes szerint.
Erdeklodni vasarnap estig lehet (utana ne mert kulfoldon leszek).
+36 30 552 75 34
Sziasztok!
Nekem lenne 1 1983-as 350 634-7 tipusu Jawam amit szeretnek eladni. Muszakira felkeszitve, motorikusan jo allapotban (nem csorog, zorog). Regi rendszammal papirokkal vagy nelkul.Képet emailben tudok kuldeni.Ar megeggyezes szerint.
Erdeklodni vasarnap estig lehet (utana ne mert kulfoldon leszek).
+36 30 552 75 34
En eszt osztok, de te csak a butasagot osztod, kispofam. Kezdjuk talan ott, hogy csak en fel tudok sorolni vagy otfele alapanyagot, amibol abroncs keszul (NR, SBR, BR, IIR, EPDM), az adalekanyagokrol nem is beszelve. Ezek alapbol kulonfelekeppen oregednek, de persze ez a tarolasi korulmenyektol is erosen fugg, huvos, szaraz, arnyekos helyen az abroncs oregedese minimalis merteken tarthato. Az abroncsoknal egyebkent tervezesi szempont, hogy atlagos futasteljesitmeny mellett az abroncs elettartama jocskan meghaladja a jarmuet, amire felkerul. A nyolcvanas evekben ezen az oregedes-dolgon mar reg tul voltak a gumigyartok, az oregedos legendat csak azok a gumisok tartjak fenn, akik igy akarjak felpezsditeni az iparukat. De ha sok a penzed, csak szord ki az ablakon, ket kezzel, csak ne beszeld tele hulyeseggeiddel szerencsetlen laikusok fejet! Senki sem fog meghalni egy husz eves abroncsal! Aki megis, az vadiujjal is meghalt volna.
Csak egy tipp, ha már senki sem válaszolt: csináltass erősebb rugót belülre (azokat a piciket). A rugókészítők meg tudják mérni a rugóállandóját is, és ahhoz tudsz esetleg viszonyítani. Ebben az esetben viszont a váltás már nem lesz olyan finom, mint most. Ha ehhez nincs kedved (nekem sem lenne), és ragaszkodsz a finom váltáshoz (én is ragaszkodnék), akkor a félautomata villája helyére próbálj betenni egy ellensúlyt. Ha eltalálod a tömegét, még a mostaninál is finomabb váltásra számíthatsz.
Sziasztok!
Egyszer már forgultam hozzátok az alábbi kérdésemmel, de nem jött választ, most hátha...
Nem rég kiszedtem a félautomatikát a váltóból, mert engem zavart. De most a váltokar egyszerűen lefittyen, visszaváltás előtt alá kell nyúlni és megemelni. (Viszonta a váltás finomabb lett.) Korábban már kicseréltem azt a két kis rugót, ami arra lenne hivatott, hogy a kart középső helyzetben tartsa, de nem... Szóval szerintetek mit csináljak?
Üdv,
JawaZoli
Elég fárasztóak a faszságaid..Főleg, hogy ugyanazokat szajkózod mindig...
Gumibeszerzéshez meg: Mindenki magából indul ki.
Émmeg majd arról gondoskodom, hogy megemlítsék a gyászbeszédben, amit a sírod felett mondanak majd, hogy NEM A GUMI HIBÁJA ,hogy belecsúszott az árokba/kamion alá/szakadékba/betonfalba, hiszen azok az abroncsok csak 20 évesek voltak, és akkor is úgy viselkednek mint a vadi újak...
De felőlfem tényleg azt csinálsz, amit akarsz, csak ne osszad az eszet a szerencsétlen laikusoknak....Bár tuti, hogy egy ilyenből adódó baleset után is nyugodtan tudnál aludni, hiszen: "biztos a gyerek volt a hibás, a gumi nem lehetett, az lehetetlen!!!"
A vázfáradáshoz meg annyit, hogy az acélnak és a guminak azért cseppet mások a tulajdonságai...Pl UV sugárzás hatásaira az acél nem öregszik..és még lehetne sorolni...
Szóval összegezve: MÉRHETETLEN baromságokat hordasz össze, mint mindig :D
Felnistől van a másik garnitúra, én sem szeretek bajlódni az átszereltetéssel, és az a guminak sem tesz jót. Nekem előfordul nem egyszer hogy városon kívül is kell menni hóban. Na az idei tél kivétel volt....
En csak varosban autozom. Ott is csak ha mar letakaritottak az utakat. Es nekem is van teli, nyari. A hatso tengelyen csehszlovak teli, az elson osztrak nyari. :-)
Te meg miert nem veszel negy bontott lemezfelnit a telinek? A masodik evben behozza az arat a gumiszerelgeteshez kepest, az abroncsoknak is jobb, es meg sorban allni sem kell, otthon, egy ora alatt szepen lecserelheted, es meg csak tobb helyet sem foglal felnin, mint naturon.
A gumitémához még annyit, hogy az autómhoz van téli-nyári szett, mindig ugyanabban a szervizben rakatom fel. Ott mondta az egyik szerelő, hogy 6 évesnél régebbi gumit nem is szerelhetnek fel. Vagy ha tulaj mégis ragaszkodik hozzá, semmiféle felelősséget nem vállalnak érte.
Főfúvóka 92, kiegészítő 72, alapjárat 40.
Alaphelyzetben pont a középsőbe kell rakni, de a tű vagy a fúvókatartó kopott, akkor kell a felső bevágásba tenni.
Bocsi 350/360-hoz kellene.
Sziasztok.Szükségem lenne Jawa 360/360 mkp-hoz gyújtáskapcsolóra és feszültségszabályozóra ( ami a dinamó tetején van.
Sziasztok!
Megtudnátok mondani mitörténik 87"-es 638/5 karbinál ha a tűszelep a felső helyett a középső bevágáson van. Mik a fúvókák gyári méretei? 2832 a karbi típusa ha jól emléxem.
Hát, azért annyira nem pár évesek azok. A kocsimon pl. "made in czechoslovakia" a gumik felirata, hát nem éppen pár éve szünt meg az az ország sem... és mégis vígan eljárok velük. :)
Voltál már az Alpokban? Ott komolyan esik eső, hó, dara, jég, télen csikorgó fagyok vannak, az utak meredekek, kanyargósak stb. Ezzel szemben Mo-n hétágra süt a nap, az utak szárazok, beláthatóak, és max egy-két lankás dombocska az ellenfél, nagyon nem ugyanazok a követelmények a gumikkal szemben itt, mint amott.
De hát el van öregedve, tehát veszélyes, mutass jó példát, és szabadulj meg tőle! Majd én gondoskodom róla, nehogy egy ártatlan ember elessen vele! ;-)
Vagy netán te is csak a más faxával vered a csalánost, és közben a szeméttelepről hordod haza a jó kis huszonéves gumikat, és szép csendben elhasználod? ;-)
Hello! Hol sikerült venni?
Most néztem a vaterán, de az 634-esé, és van különbség. A 638-ason meg van emelve az ülés, ezért van két támasztó hátul a váz végén, az újabbakon a kipuf is meg va emele, ennek tartócsonkja magasabban van és más szögben áll. Valamint most vezették be elsején a szigorúbb,(drágább) műszaki vizsgát. Már nézik a számokat is és összevetik a nyilvántartással.Csak óvatosan! Üdv!
Az első boltban kaptam ugyanolyan mintájú gumit, mint ami rajta volt (MITAS H-04), 6900-ért adták, szerintem elég baráti ár. A védőszalag már filléres tétel, új belső meg volt tarcsiban. Ma délután fel is rakom.:-)
Szevasz!A 634 váza megegyezik a 638 vázával,de a műszakival kapcsolatban igazad van.Szerintem ha csak 634 vázat tudsz beszerezni váznyaktábla át a te vázadról,csiszolóvászon,de finom!!!nem flex!!!tipusszám vázszám kiugrik....A műszaki nem eredetvizsga,szépen átgurul.Amúgy"rendesen"váz elmegy eredetvizsgára,/sok pénz,semmiért/forgalmi csere,törzskönyv csere,a vázon kívül egy huszas biztos van!Egyébként a vaterán láttam elöbb 4 ropiért egy vázat úgy néztem 638-as,nézd meg ha érdekel
Sziasztok! 638-asomban cserélnék vázat. A 634-esé megegyező ezzel? De ha megegyező is, a vázszámba be van ütve a típusszám is, nem?Akkor meg fönnakadna a műszakin.. Mibe kerülhet a papírmunka vázcserénél? Írhatnátok. Köszönöm előre is: Bolha
Haszongépjárműveknél az újrafutózás bevett módszer. Komoly cégek foglalkoznak vele, és csúcstechnológiával dolgaznak, rendesen garival E számmal stb.. egyébként a profilvágás is engedélyezett teherabroncsnál. Én is most újítom fel a jawamat és gondolkozom új gumi vásárlásán. Hiába kiváló állapotú a régi, már 18 éves és a gumi bomlik, öregszik, keményedik. Egyszerűen azért mert szerves vegyület, mégha vulkanizálják is.
Igen, valószínűleg igazad van (ld. kicsit korábbi hozzászólásomat). Egyébként létezik egyoldalon zárt csapágy, a jelölése általában Z, a kétoldalon zárté pedig ZZ vagy 2Z.
sorszám: 11292 (74310)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-02 11:08:07)
Nem csodálkozom, és aszem te lepődnél meg, ha tudnád, hogy azok a gumimatuzsálemek' csak pár évesek, csak ilyen gyorsan öregszenek, meg persze egy-két padkázás is sokat ront rajtuk. Az újrafutózásnak meg nagyon szigorú feltételei vannak.
Nem értelek, elismered, hogy az Alpokban fontos a jó gumi, de nálunk nem, vajon miért? Most akkor van különbség gumi és gumi közt vagy nincs? Ott igen, itt nem?
Nem zárt csapágy, csak műanyag kosaras. Olyat meg nem láttam hogy csak az egyik oldalról lenne zárt. A műanyag kosár csak az egyik oldalon, nem úgy mint a fém ami körbe öleli a golyókat.
Helló!
Cz 250 485 tipushoz keresek:
-hengerfejet
-hengert,dugattyút,csapszeget (nem problema ha kopott)
-láncvédőt
-jobb oldali szerszámtáskát
-hátsó lámpa üveget
-kipufogó torkot
Ha tudtok küldjetek képet:karkus.tamas@freemail.hu előre is kösz!
Egyébként rendban van, ha te ezt így gondolod..Akkor csináld...De ne verd mász faszávala csalánt..szóval ne akard rádumálni mindenkire a hülyeségeidet....Ha ilyen szarirági vagy azokban a kérdésekben, amiken esetleg egy szájraesés múlhat, akkor inkább nem gondolnék bele a tényleg lényegtelen dolgokat, problémákat hogyan orvoslod...
Dobozok, meg motor mi??Hát a farkam nem kéne? Zapkorte, TE már csak a stílusod miatt sem kapnád meg...
Volt ilyen, kagylósra kopott gumim. Sőt, az enduro gumik sem szoktak egyenletesen kopni. De 0,5..1mm lófaszt sem számít, amikor van rajta kb. 100kg tengelyterhelés, akkor szépen felfekszik az a gumi az aszfaltra, legfeljebb egy picikét zajosabb, mintha vadiúj lenne.
Aki meg blokkra fékezi az első kerekét, annak úgysem lesz alkalma a gumi egyenetlen kopása miatt bosszankodni. ;-)
De tudod mit? Léci-léci-léci add nekem az öt éves, jó mintamélységű gumijaidat! Eddig még drága pénzért vettem ilyeneket, de hát ha számodra ez csak értéktelen kacat, akkor majd én megszabadítalak tőle, és megspórolod a szemétdíjat. Odaadahatod mellé az "életveszélyes" ötéves sisakjaidat, protektoraidat is, meg az ötéves túradobozaidat, táskáidat, sőt, tulajdoképpen az egész motorod életveszélyes, ha már elmúlt öt éves, úgyhogy azt is odaadhatod. :-)
A téli gumi másik eset, főleg az Alpokban. Ne ez legyen már az összehasonlítási alap egy nyári, magyarországi motorozáshoz. ;-)
Szerintem magad is csodálkoznál rajta, milyen gumi-matuzsálemeken gurulnak itt mindenféle járművek, hogy ne menjek messzire, nézd meg a BKV buszok különböző százszor futózott papucsait! Ennek ellenére az összes balesetek alig 1-2%-űt okozza műszaki hiba, és ennek is csak egy kis töredéke a gumiabroncs hibája. Nem kell ezt a dolgot túllihegni, gumi az gumi, ha nem kopott és nem lóg a nejlon az oldalából, akkor ugyanúgy lehet vele menni, mint öt évnél régebbi sisakkal, vagy húsz évnél régebbi motorral (amiről ugye szintén ki lehetne találni, hogy a váz fáradásos töríse bármikor bekövetkezhet, ís akkor képzeljük el, mi lesz.)
Például úgy, Mindentmindenkinélmindigjobbantudok Úr, hogy szar a lengéscsillapítás, és pattog az úton a kerék....És ha egyszer elkezdett már pattogni, akkor, mivel ez egy öngerjesztő folyamat, egyrre inkább előjön a hiba....És egy idő után, csodák csodája, elkezd rázni a futómű...Esetleg elképzelhető az is akár, bármily hihetetlen és furcsa, hogy fékezéskor jobban terhelődik a gumi, mint gyorsításkor, és a gumi esetleges egyenetlen nyíródásából adódó kopás is előidézhet hasonlóakat...
Te meg használd nyugodt szívvel a 23 éves kikeményedett szarokat...Guminak nem nevezném..az inkább műanyag már..."némileg" csökkentett tapadási tényezővel.....
Hát te tudod mi a pénzkidobás, Mr Racionalizmus...Nekem megér négy-ötévente 5000 Ft-ot, hogy ne legyek szarban egy vészfékezésel fehér aszfalton sem....Még ha csak 40-50 km/h-ról beszélünk is...
Értem, akkor hüleséget csináltam, nem gondoltam végig.
A zárt csapágy elvileg annyi kenőanyagot tartalmaz, amennyi a teljes élettartamára elég. Az olajat viszont nem engedi ki a szimeringhez...
Hoppá, ez csak az egyik oldalon zárt, igaz pont a forgattyútér felől. Az MZ-t nem ismerem, nincs ott csatorna külön a csapágy kenéséhez?
Szerintem műanyagos. Annak idején a P20-asomba raktam ilyeneket (SKF), tökéletesen beváltak.
Hát ilyet még nem láttam. Ez műanyag betétgyűrűs változat vagy a fémlemezes? Ugyanis az utóbbi nem súrlódó, nem teljesen zárt, a műanyag viszont igen.
Akkor szerinted nem gond, hogy zárt csapágyat tettem bele?
Szerintem ez zárt:
http://video.google.com/videoplay?docid=-583689825491846090
kb. 3:35-től
Te csak nyugodtan használj bármilyen gumit, a saját életedről te döntesz, de másokat ne vigyél a málnásba. Az, hogy neked nem volt gondod az öreg gumival, az a te szerencséd.
Asszem nem véletlen, hogy pl Ausztriában max 5 éves korig használhatsz egy téli gumit...
Egyébként meglepő dolgok történhetnek egy gumival, pl még egy kamiont is irányíthatatlanná tehet egy gumi, akkor képzeljük el ugyanezt motorkerékpárnál, ahol nagyságrenddel kisebb a felfekvő felület...
Ha az előírásokat nézzük akkor még okés a mélység, de már sokat amúgy sem lehetne használni. És előfordulhat hogy beleszalad az ember az esőbe, és az ezzel a gumival elég necces lenne.
Ja, hogy sarkos... az csakugyan szar. Korábban azt írtad, hogy a mintamélység rendben van, csak a kora meg a hajszálrepedísek aggasztanak. Azok miatt kár aggódni. Ha le van futva, az teljesen más eset. Mintamélységnek meg természetesen a legkisebb mintamélységet szokás számításba venni.
Még jobb most, mikor nincs összerakva az egész. Nincs alkatrészkatalógus, milyen csapágy kell bele? Vagy megvan még a régi? Ha igen, nézd végig a jelöléseket rajta!
A kopás annyiból nem egyenletes, hogy oldalas fogatról van szó, így középen van megkopva, a középső ároknál mérve alig 2mm. Egyként le is szereltem már (nem is jött le könnyen), nagyon sok a hajszálrepedés is már rajta. Szerintem egy új Mitas még mindig jobb mint egy huszonéves Barum. Huszonévesek másból jók.:DDDDDD
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|