:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nomeg célszerű egyúttal beállítani a kereket hogy egy nyomvonalon legyen az elsővel.
Szervusz! felfelé és lefelé 15mm-t kell elmozdulnia a láncnak (a motor terheletlen)(összesen 3cm)
Attól még biztos vagyok benne, hogy nem tervezetten, de mentél már esőben. Jómagam is többszáz km-t motoroztam már esőben, és nem azért, mert így akartam, hanem mert így alakult.
Aki meg motorosfutár, az pedig mindenképpen esőben motorozik.
Tavasszal pedig ha elindulsz melóba, reggel igenis hideg van, hiába süt napközben a nap.
No, hagyjuk is ezt.
:)
Ha fagy van, vagy esik, autón járnak az emberek. Aki meg mégis mazochista módon különböző szkafanderekkel próbálkozik, az meg tényleg vegyen fiatal gumit. (Nem feltítlenül jelent újat, lehet fiatal használt is, mondjuk totálkáros motorról lebontva.)
De véleményem szerint nem éri meg mostoha időjárásban motorozni. Egyetlen tél alatt száz évet öregszik a gép a dempszli sójától, piszkos, rozsdás, undorító szar lesz belőle, tavasszal kezdheted újrafesteni, meg cserélni az összes galvanizált alkatrészt.
azt meg nem bírom ki, hogy ne szóljak még hozzá ahhoz, hogy szerinted száraz meleg aszfalton hasonló a tapadás.
Akik itt motoroznak, szerintem nem kevés utat tettek meg reggel hidegben, illetve bármilyen napszakban esőben.
Te is, Zápkörte.
Innentől kezdve alapjaiban válik okafogyottá ez a hasonlat.
Saját tapasztalataim a fogyi vitában.
Az elmúlt 713km dokumentált fogyasztása a Jawa 350 - 638 (Peti74 gondos kezeit őrző trabigyújtás)42,08 liter, azaz 5,9 liter/100 km. Ezalatt az idő alatt jellemzően 100-120 km/h sebességgel utaztam, illetőleg a városban erőteljes gyorsításokkal igyekeztem elérni a sebességemet, valamint sokat előztem is, mivel ebben benne van egy 440km-es BP-Nagykanizsa-BP. Szeretem húzni a gázt, jó az.
Munkába pedig Budaörsre járok, autópályán.
Magamról: 190 cm vagyok, és 90kg.
A tankot mindig csurig töltöm.
Többet nem tudok mondani, kérem kapcsojja ki.
Sziasztok!okvetlenül szükségem lenne 350/360-hoz fesszabályzóra és gyújtáskapcsolóra.
aminek nincs az oldalában az alulap
egy 1986-os 638-as, azzal a tankkal, aminek az oldalában az alulap.
hello!
Van valakinek felső doboz elhelyezésről tapasztalata Jawa TS-en? Milyen konzolt érdemes készíteni, hozzá?
Üdv!
Hmm. Érdekes. Valszeg. az enyémből is kitörhetett mert úgy került hozzám, hogy már az egyik felfogatásnál javítva volt. Azt hittem csak az enyém volt selejt.
egy kis reklám
az elmúlt 800 km tapasztalatai alapján a Peti74 gyújtás jó, a Peti74 gyújtás finom.
Kóstold meg te is.
Csupán a tankom egyik felfogatása törött ki a tankból (!!), hegeszteni kellett, mert egyre határozotabban folyt. Járt már így valaki?
Ráadásul hazafelé Kanizsára, Fehérváron, és helyi motoros srácok hegesztették meg :D
Sziasztok!
Teljesen új vagyok itt, csak belinkelném az eladó jawam alkatrésznek vettem csak a tankot cseréltem le. ha valkit érdekel keressen bátran. http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/140508
Látod ez igaz...Mármint, hogy csak neki lehet igaza, hiszen rajta kívül mindenki más egy idióta, tájékozatlan, vak, befolyásolható szerencsétlen... :DD Hiszen ő az ATYAÚRISTEN, a BUDDHA, a mindenttudó és a tökéletességet minden formájában egyesítő teremtmény...Egészen addig míg valaki egy olyan egyszerű ténnyel bebizonyítja neki az ellenkezőjét, hogy tarkónveri egy szívlapáttal. :)
De legalább tanulna meg érvelni rendesen, és nem csak ugyanazokat a baromságokat szajkózni...Ráadásul nem a témához kapcsolódó dolgokat idézget..
Na mindegy...
Istenbarma, te!!
Itt a keménységéről, és nem a minta koptatásáról volt szó....Még jó, hogy nem a Kockásfülű nyúl c. meséből idézgetsz nekem....Szó nem volt itt minta-mélységről és kopásról, csak a gumi évek alatt történő keményedéséről....
Na már megint kezdődik..... Matya hülye, zapi okos. Mindíg ugyanaz a lemez.
Matya!! nem érdemes ezzel foglalkozni, úgyse lehet igazad, akármit mondasz. Amit zapkorte ír az szentírás. Innentől kezdve, meg nincs miről beszélni.... Hála Istennek van egy ,,legokosabb" ember itt köztünk. Szerintem neki külön kellene nyitni egy fórumot és ott vitatkozhatna magával.....
Bármi is legyen a véleményed, Te én és rajta kívül sokan mások csak tudatlan barmok lehetenek.....
Hali. Pedig jókat elnevetgélek az írásain. De szerintem csak poénból hecceli az embereket. Ha ilyen mértékben gyarapodnak a hozzászólások akkor lassan beelőzzük az MZ fórumot is. :-)
mindenki unja, barátunk többfrontos támadást intézett, ért a motorelektronikához, a gumikhoz, és most már a protektoros farmerhez is.
Köszi a tanácsokat!(Gabor68, Szejam) Én már kicsit unom a gumiügyet.:)
Matya 2007-05-02 00:22:26
"Te meg használd nyugodt szívvel a 23 éves kikeményedett szarokat...Guminak nem nevezném..az inkább műanyag már..."némileg" csökkentett tapadási tényezővel..... Hát te tudod mi a pénzkidobás, Mr Racionalizmus...Nekem megér négy-ötévente 5000 Ft-ot, hogy ne legyek szarban egy vészfékezésel fehér aszfalton sem....Még ha csak 40-50 km/h ról beszélünk is..."
(cavingtont szoktak ajánlani erre...)
Lehet, már csak az a kérdés mire akarja cserélni!
Persze, hogy van különbség a gumik közt. De ez egy szocimocival elérhető tempónál még nem igazán érezhető. Más kérdés a 200+ km/h-val vágtató donorbiciklis esete... A gumizaj sem domináns egy motorbiciklinél... de még egy zsigulinál sem. A szélzaj, meg a kipuffogózaj, azokat hallani inkább, nem a gumit. Az csak úgy száz körül kezd megszólalni.
Ja ,hogy Dislexia!!Mér'nem ezzel kezdted!!!Akkor te meg disgráfiás, ahogy elnéztem pár hozzászólásban a helyesírásodat...NEM az esetleges elütésekre gondolok. :DD
Mellesleg sosem ejtettem ki olyat a számon, hogy nem használható addig egy abroncs, amíg van rajta futófelület..EZT hol olvastad??Érdekes összefüggéseket állítasz össze.../És én vagyok a dislexiás...Hmm..../
Most erre mit mondjak? A tied ilyen volt, az enyimek meg nem. Pedig életemben egyszer vettem új gumit, egyébként kizárólag börzézett régiségeken jártam. Illetve most megint új heidenaukon gurulok, mert a guzzi előző gazdija megette a maszlagot, és újat vett rá. Pedig jawa méretet hord, simán börzérhetett volna...
Hát az az igazság, hogy Zapkorte szerintem még hisz is abban amit mond...Csak azt nem értem ,hogy miért nem veszi észre hogy talán nem MINDENKI a hülye körülötte....Egyébként ez már inkább a korlátoltság felé hajlik....Mert a szűklátókörű embert lehet adott esetben észérvekkel meggyőzni...Egy korlátoltat nem....
Egyébként is, az emberi hülyeségnél csak egy rosszabb van...Ha a hülyeség akaraterővel párosul...Itt a tipikus példája...
Dislexiás barom. De legalább beláttad vígre, hogy az abroncs igenis addig használható, amíg le nem futod. Ez is valami.
Nem mondhatod ezt komolyan.
"A gyakorlatban az a tény, hogy száraz, meleg úton semmiféle érzékelhető különbség nincs a 20 éves és a 2 éves gumi tapadása közt."
persze. igaz, ha sima száraz aszfalton mész nyolcvannal egyenesen, nem kanyarodsz, nem fékezel. Itt még az acélpánt is hasonló eredményeket produkál.
Amint fékezel, kanyarodsz, vagy bármit csinálsz, ami miatt az acélpánt le lett cserélve gumira, már az ugyanakkor gyártott, ámde különböző gyártók által előállított gumiknak is teljesen más lesz a viselkedése.
Ezzel az erővel minek a drágább gumit megvenni.
Viccelsz. Más az egyenesfutása, más a zajszintje, másképpen tapad, másképpen viselkedik a kanyarban, mert másképpen dől az oldalfala, és rengeteg más egyéb dolog van, amiben másképpen viselkedik. Gondolod, hogy poénból költenek milliókat fejlesztésre és tesztelésre? Egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy ennyire szűk látókörűen vagy képes - nem tudok más szót találni rá - vagdalózni...
Minden más. Két gumi között rengetegféleképpen tesznek különbséget különböző teszteken, és méterekben mérhető féktávolság különbséget produkálnak 60-ról nullára 100ról nullára, stb fékezéskor, decikben mérhető fogyasztási különbség mutatható ki, decibelben mérhető zajszint-különbséggel futnak, ér még millió paraméter van, amiben két új gumi eltér, nem is beszélve a régiekről és a régi-új közötti kapcsolatról.
Más.
Egy öreg gumi, ahogyan azt beszéltük is, egy ismeretlen előéletet futott autón koptak, öregedtek, nem tudhatod, hogy valójában miket kapott.
Más
egy helytelenül kopott gumi jobban küldi a futóművedet, mint a kátyús budapest.
tudod, minden anyag fizikájára jellemző az anyagfáradás, függ ez a használságától és a korától is. Miért lenne kivétel ez alól pont a gumi???
Ez kb olyan, mint ha azt mondanád, hogy tök mindegy, milyen olajat teszel az autódba/motorodba, mert olaj-olaj, és a húsz évvel ezelőtti olaj is pont ugyanolyan jó.
Marhaság.
Zapkörte, nem tudlak elhinni.
A gumi elöregedés meg ne mondd nekem, hogy nem létezik. MZ-men elöl még a gyári gumi volt fent, amivel még lazán el lehetett volna menni minta alapján egy pár évet még biztos, de már csúszott mint állat, ki volt keményedve, ha egy kis víz volt az úton már nem lehetett vele motorozni. ÉRdekes mód ami gumi most fentt van, azzal nem csúszik meg, pedig ez se Pirelli Super Corsa, hanem valami orosz gumi a vasboltból :)
Mondtam már, időnként visszaolvashatnád miket írsz...Hogy nekem világít a negró?Ok, de akkor te meg írass fel magadnak Cavintont: "Az abroncsoknal egyebkent tervezesi szempont, hogy atlagos futasteljesitmeny mellett az abroncs elettartama jocskan meghaladja a jarmuet, amire felkerul"
Szted ez mit is jelent pontosan??
Ekkora egy balfaszt....
A legújabb ökörségedhez meg: Még szerencse, hogy az abroncsok belső szerkezete kibírja addig, amíg lekopik a futófelület a gumiról....Szép is lenne, ha az acélszálak hamarabb fáradnának el, minthogy elkopjon egy gumi...
Ember!!!Legalább időnként gondolkozz el, hogy miket írsz le...Persze a nagy számok törvénye alapján abból is kijöhet doktori disszertáció, ha csak úgy egymás után dobálod a betűket...De akkor már hamarabb fog összerakni egy tornádó egy 757-es Boeinget Kansasi tanyavilágban...
Az irományaid alapján meg te is olyan sötét vagy, hogy ha elrepül melletted egy holló, azt hiszed, hogy vaku villant....
Halihó!
A JAWA 559/250 láncán hány mm-re kell állítani a feszességet?
Nem a 634 és 638 között van különbség a váz végén, hanem a 638 és a 638TwinSport között. A TS-nek van megemelve az ülés vége, a "sima" 638-asnak nincs.
Hát akkor te elég kevés érzékkel vezetheted a járműveidet. Aki nem érzi mondjuk egy Lassa meg egy Avon közti különbséget, annak tényleg mindegy...
mert lefutották őket, szálszakadtak, vagy éppen a párjuk lett szálszakadt (mert ugye tengelyenként egyformának kell lenniük), ad abszurdum matyáé voltak, és kidobta, pedig még vígan eljárhatott volna velük évekig.
Kit érdekel az előélete? Gumi az gumi.
A cseszkó gumi meg tök jól viselkedik. És nem mellesleg a bontóban vettem le egy skodáról őket, amiket simán túléltek. Más kérdés? ;-)
A gyakorlatban az a tény, hogy száraz, meleg úton semmiféle érzékelhető különbség nincs a 20 éves és a 2 éves gumi tapadása közt. Ezért javaslom mindenkinek, hogy ésszerű kompromisszumot kössön, és ne dobálja el feleslegesen a gumiabroncsokat.
"És hogy a gumik élettartama hosszabb lenne mint a járműveké, amikre felszerelik??" - fú, vazze, világít a negró a szádban, kispofám. Én az átlagos futásteljesítményről beszéltem. Vagyis ha az átlagos autó évi 10000km-et fut, és a gumi futófelülete 60000km alatt kopik el, akkor úgy választják meg az anyagokat, hogy kibírja, amíg lejárod róla a futófelületet. Már rég nem természetes kaucsukból csinálják az abroncsokat, simán kibírnak 20-30 évet. Csak a hozzád hasonló tájíkozatlan idióták böfögik még fel újra meg újra ezt a régi hülyeséget az öt év alatt életveszélyessé váló gumikról meg sisakokról meg hegymászókötelekről. Rég nincs már ilyen.
Köszi szépen a segítségeket!
Szevasz!Pesten a futár Petinél vettem kb.két hónapja szénkeféket tartóstól ha jól emlékszem 1200ft körül nekem ugyan 638-an van,de ugytudom a tvin blokkja ugyanolyan.Csomagküldés is működik nála,még a szóró lapján is hirdeti!Anyagiakban pedig,ha jól tudom,fél kilóig levélként kezelik a feladott cuccost,ami cirka 200ft.Hívd fel bizalommal rendes srác!06 1 3121 526, 0620 9769688.
Akkor az még szinte 0km-es:DDDD
Ugyan...Sima ügy...összesen ha ötezerszer használhatták eddig előtted... :DD
És a környezetvédők is mennyire örülnének, tuti támogatnák az ötletet.:-)
Óvszerből ki merne 20 éves példányt használni?:DDDDDDDD
Gondolhatod pedig...mert a sok hülye ember amikor elfogyott a kocsi a gumiabroncs fölül, akkor nem vesz hozzá új kasztnit, hanem felelőtlenül kidobálja a gumikat....:) Mert az abroncsok ugye nem válnak életveszélyessé, tehát akár meg is tarthatnák, ha lenne egy csepp eszük... :)
Legalábbis Mr.Okostojás elmélete szerint....
Nem is értem mér van a szeméttelepeken meg mindenfelé halomszámra gumiabroncs. csináljunk bizniszt belőle.:-))))
Már látom is a reklámszöveget.."Elfogyott ezeréves abroncsa fölül az autója??Vegyen új szépen dukkózott karosszériát régi gumijai mellé!!Retro gumi-mintához retro kasztnikat kínálunk nagy választékban!"
Ha ilyen jól ismered a gumikat, akkor azt is tudod mennyit fejlődtek az utóbbi 20 év alatt.
Nem is igazából a 20 évvel van a baj, hanem azzal, ha nem ismerjük az adott gumi előéletét, ki tudja meddig állt pl laposan, vagy meddig állt tűző napsütésben, nem tudjuk mennyire van berepedezve, esetleg egész az acélszálakig, ami meg idő közben korrodálódott.
Egyébként még nem találkoztam olyan abronccsal ami túlélte volna a járművet, amire felkerült, pedig nem lenne semmi, ha mondjuk egy szgk gumi kibírna 2-3százezer km-t, egy teherabroncs meg 1,5 millió km-t.
Azért kiváncsi lennék kanyarokban, hogy viselkedik az a csehszlovák gumi. Nagypapás stílushoz benzinsporoláshoz biztos ideális.
A gykorlatban azért tény, hogy a tapadás nagysága fordítottan arányos az élettertammal.
Azért én azt javaslom mindenkinek ésszerű kompromisszumot kössön tapadás, élettertam és ár viszonylatában még 90-100 km/óra esetén is!
Akkor is egy hülye korlátolt balf.sz maradsz a szememben, akárhány abroncsösszetevőt sorolsz fel...Megint csak lényegtelen apróságokon lovagolsz...És hogy a gumik élettartama hosszabb lenne mint a járműveké, amikre felszerelik??Hmm...hát apám...néha visszaolvashatnád, hogy miket írsz....Ez a gombhoz a kabátot tipikus esete lenne...Tudod még mindig a gumi a fogyócikk, és nem az autó amin rajta van....Ekkora méretes baromságot régen olvastam még tőled is, pedig néha igyekszel túlszárnyalni saját magadat...Hát most sikerült....
Te rutinos gumibajnok...
De rájöttem a titkodra legalább...Ha már észosztás...neked sikerült az összes eszedet elosztogatni..Úgy, hogy saját magadnak már nem is maradt.... :DD
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|