:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hali!
A forgórészt úgy szedtem le, hogy a csavart visszatekertem, de nem teljesen. Fogtam egy körmös lehúzatót és azzal viszonylag könnyen lejött. A blokkszétszedéshez meg javaslom a szerelési könyvet, amit erről az oldalról le is tölthetsz.
Sziasztok! Nincs véletlenül vkinek robbantott rajza 638-as blokkról? Nagyon kellene mert meg kell csapágyaznom mert az egyik beállt. A kuplungjáról nem nagyon tudtam megállapítani hogy jobb lett-e de sztem igen. Nem tudtam eleget menni vele mert beállt vmelyik csapágy. Blokk már ki van szedve meg viszonylag szét is. Ja még egy kérdésem lenne a forgórészt hogy lehet leszedni? A csavart kihajtottam de nem mozdul meg semmi. Rajzot légyszi e-mailben ha kérhetem. Köszi szépen! Üdv!
Hali Zoli,
megkaptad a képeket amiket küldtem mélben, hogy néz ki ami nálam van? Nem tudok arról hogy kétféle hosszban létezne, nézd meg a lépeken hogyan van elvezetve. nekem nincs vele különösebb gondom, a pár év alatt csak a kapcsoló háza repedt szét valszeg az is a rögzítőcsavar meghúzásakor történt, a villáskulcssal megnyomhattam. A kapcsolóból egy hasonló nagyságú fém cső áll ki, szintén egy rugóval a belsejében. A bowden feszesség állításához nálam nincsen csavar, a végén lévő villás fejben van egymás mellett több furat.
Helló! Hasonló problémám volt, okmányirodában nekem azt mondták nem lehet alvázat cserélni. Én megfelelő pontokon szétcsiszoltam a vázat, két félre, majd a hibás felet egy ingyen kapott vázból hasonlómódon kimentettem, miősített heggesztővel CO-val 1000Ft-ért (5 varrat) megheggesztettem, festettem összeszereltem. Épp tegnap előtt lett kész, és már nem húz félre. Ez a módszer csak akkor jó, ha a hátsórész nem sérült, és a lakatosmunkát, festést, szerelést megtudud csinálni önerőből, mert azért nem olyan egyszerű a dolog. Csak idő és türelem kérdése az egész. Szívesen segítek mindenben, mit hogyan, ha kell még csiszolok is. Vannak képeim. De mindenki saját felelőségére tegye, mert ha nem szakszerűen van megycsinálva, életveszélyes a mutatvány!!!
Powerarc!
Akkor én valamilyen öszvér cuccot kaptam a mocihoz, 3 darabból áll egy kapcsoló, egy kb. 8 centis fém cső, benne egy rugós betéttel és egy bowden feszesség állító menetes darab. Na, majd egyszer megállítok az utcán egy Jawast, s megnézem hogy van összerakva. Hétvégenként Győr környékén szoktam látni egyet-egyet. Egyébként az is zavar, hogy a szlovákoktól származó "gyári" bowden szettben egy rövidet adtak, amely pont méretes a kézifékkar és a fékkapcsoló távolságára..., de hosszút amely átérné a kézi-lábfék távolságot nem. Igazság szerint nem akarom szétválasztani, átalakítani a gyári rendszert, mert bármennyire is gyenge megoldás, és itt gondolok a motor más elektromos elemére is, nem akarom megváltoztani, gyári állapotban szeretném. A 638 a hobby motorom csak hétvégéken használom akkor is csak kis köröket megyek vele.
Üdv,
JawaZoli
Majd megmondom neked köv héten, vagy nem, mert köv héten jön a motor haza. Ha kell olajat cserélnem, vagy kuplongot nézegetnem akkkor széjjelbontom és megmondom, ha nem akkor úgy van nálam mint a rajzon :DDD
Ezt találtam :
"A sérült vázakra mindig nagy figyelmet kell fordítani . Nem mindig javítható . Ilyenkor a bontott , de hibátlan váz a megoldás."
http://www.auto-tuning.hu/mocibont.html.
Emlékeim szerint a vázcsere átalakítás, engedélyt kell kérni a Közlekedésfelügyelettől , előzetesen be kell mutatni a régi vázat is. Úgy emlékszem, nem csak új, számlás, hanem használt, igazolható származású is megteszi. A vázcsere után műszakira kell vinni a gépet. Vázszám manipulálással ne foglalkozz, nem érdemes.
Hívd fel telón a lakhelyed szerint illatékes Közlekedésfelügyelet Engedélyezési Osztályát, segíteni fognak..
Nézd meg ezt a kérelmet, a KFF honlapján találtam:
http://www.kff.hu/data/8344/kerelem6.doc
Próbáld megkérdezni az okmányirodát vagy esetleg a KPM-et, szerintem ott meg tudják mondani. Az nem is lehet ritka eset, hogy egy karambol miatt alváz vagy motorcsere történjen. Tuti hogy pár forintot el fognak kérni az ügymenetért meg egy kevés időd is rá fog menni...
Szervusztok! Vettem egy 350-es oldalkocsis motort, és jó ideje érzem már, hogy valami nem stimmel. A fogatnak baromira furcsa volt a viselkedése, más oldalasnál ilyet nem tapasztaltam. Szóval: levettem az oldalkocsit, és leszedtem a vázról mindent, be is igazolódott amitől rettegtem: a váz a lengővillától az üléstartóig terjedő részen deformált. Kérdezgettem már, mit érdemes tenni ilyen helyzetben,és az egyik úr a fórumon(papír mizériák) azt írta, nincs már "hivatalos vázcsere". Szóval: ha veszek egy vázat bontásból, nem írják át az okmányirodában. Nektek mi a véleményetek? Ha ez így van, akkor mindenki, aki esik egy nagyot a motorjával, és nem tud gyári új vázhoz jutni,az dobhatja ki az egész járművet,vagy eladhatja alkatrésznek...A vázszám "kicserélése" kicsit kockázatos vállalkozásnak tűnik nekem. Vélemények? Nagyon megköszönöm, ha írtok! Bolha
Ajaj...:( Az mz kapcsoló szerintem nem volt jó ötlet. Én a TZmmen két év alatt négy féklámpa kapcsolót nyűttem el. Még a legjobb a török volt, az bírta egy évig.:( Az egyik a felirata szerint eredeti volt, bírta majd egy hónapig.:(
Persze lehet hogy csak én voltam ilyen balszerencsés, de az biztos, hogy az egész MZén ezen káromkodtam a legtöbbet.Meg amikor ellopták...
Nekem tartalékban van kb 4 db kuplungautomatám, ebből 2-őn a laprugó feszíti a kuplungcsavart, míg 2 kontraanyás. A laprugós lehet bizonytalanabb, de egyszerűbben állítható, és az elmúlt 1300 km alatt nem lazult le, szóval egyelőre marad.
Igen, készülök átszerkeszteni a fékrendszert, mert az elsőfékem már majd' satuzik (muhaha dobféknél...) amikor a féklámpa villan, a hátsó meg talán túl érzékeny is... Egyelőre együtt használom, de előre vettem a Tranzitban kb 400 ft-ért mz első féklámpa kapcsolót, hátulra meg CZ féklámpakapcsoló kerül (uaz mint ami az eredeti, csak ebben fémpálca van a bowden helyén). De egyelőre még nem jutottam hozzá.
Illetve a többieket is kérdezem náluk hogyan van a csavar lebiztosítva.
Hogy lenne...leszedtem a rugólemezt, mert az nem biztosítás...Az egy vicc!!!
Fel kell tenni egy M8X1-es annyát rája. :)
Illetve a többieket is kérdezem náluk hogyan van a csavar lebiztosítva.
Egy golyón már ne múljon.:-)
Viszont van még valami. Ahogy nézem a robbantott ábrát, ott nincs az állítócsavarnak kontraanyája, hanem valamiféle rugólemezt látok biztosítás gyanánt. Ez nálad is így van?
De ahogy mondtad, mennyivel egyszerűbb golyót találni otthon, mint esztergáltatni...és nemmellesleg olcsóbb is :DD
Asszem pont a magush valami különálló rendszert akar fabrikálni, kérdezz rá.
Nekem a gyári van, pár éve vettem, és abban egy bowden meg végig. Ahogy a lábtartó mögötti karon be van kötve, több furat áll rendelkezésre ahhoz hogy a bekapcsolás idejét be lehessen állítani. Nem szokott gondot jelenteni a beállítás hogy mindkét féknél rendesen kapcsoljon.
Mifelénk még lehet kapni skoda fékkapcsolót, darabját valami 500 pénzért. Két olyanból egy kis barkácsolással különálló rendszereket lehet csinálni. Megéri, mert úgy külön lehet állítani a kapcsolók érzékenységét.
Olyat amin külön bowden megy a kapcsolóhoz, még csak képen láttam. Amit lehet kapni hozzá azon átmegy a bowden a kapcsolón és összeköti a két kart, vagy mi...
Powerarc,
Igen előzetesen az is szuper lenne, hátha abbó látom, hogy mi a szitu. Egyébként ugye jól gondolom, hogy mind a láb, mind a kézifék kartól külön bowden megy a kapcsolóhoz és nem egy van valahogy belefüzve a kapcsolóba.
Köszi.
Még nincs meg az új motorom, kérem az itteni szakikat, vagy akinek van egy kis ideje....
Mérjétek már le nekem a karbi külső átmérőjét a levegőszűrő csatlakozásánál + levegőszűrő átmérője karbinál + karbi távolsága a levegőszűrőtől.
Nagyon megköszöném :D
A kérdés az az hogy mit egyszerűbb otthon a sufniban találni, egy rossz csapágyat (kihullott csapágygolyókat), vagy egy hengergörgőt :) pláne domború véggel, megfelelő hosszal :)
Amugy nem egy nagy ördöngősség hosszabb állítócsavart gyártani/gyárttatni.
De ez csak az én véleményem :)
Szerintem biztos van akkora átmérőjű mint maga a pálca, inkább csak a hossz kérdéses.
Akkor nem lenne egyszerűbb egy hengergörgő?:-)
Akkor egyértelmű a dolog.:) Akár kell bele hivatalosan, akár nem, jobban jársz, ha keresel még egy golyót valahonnan. :) Ártani tényleg nem fog.:) Bár akkor én a helyedben megfordítanám a pálcát, hogy a homorú legyen befele.
Most nézem. Itt ahol most néztem, a 634nél sincs golyó a két pálca között, pedig ahhoz tutira kell a golyó. Nagyon gyanús....
Én biztosan emlékszem, hogy ahol a két pálca összeér, ott mindegyiknek sima volt a vége. Viszont ami feltűnt, hogy a kontraanyából az állítócsavar feje nem ér ki, a csak egy adott szélességű csavarhúzót tudok csak használni. Ha lenne benne még egy golyó, akkor a csavar feje kilógna az anyából ami megkönnyítené az állítást.
Sziasztok!Golyo kérdésben,huszon.. éve van 638-asom,gyári új is volt a 80-as évek végén,szoval tuti hogy én szedtem szét először.Egy golyó volt benne,kívül,a két pálca közt nem,de ott nincs is kiképezve a helye.Mentem vele éveken keresztül semmi gondja nem volt.Most is 638-am van,ebbe is csak kívül van golyó.Szépen kiemel,semmi gond vele.
Most megnéztem még egy robbantottan a 638 nál, Ezen én se találtam. Akkor lehet hogy nem kell, de akkor miért van ugyanúgy kiképezve a pálca vége, mint a 634nél? A homorú vég nem szerencsés, ha nem golyóval találkozik. A kinyomó felöli végén pedig megint nem lenne szerencsés, ahogy én elképzelem, miért kell a golyó. Egyébbként a robbantottak ilyen apróságokban nem mindig tekinthetők szentírásnak, nekem az úgy emlékszem innen letöltött , ETZ robbantottról például hiányzott az az óriás alátét a főtengely szimeringek alól. Így nem is tettem oda. Aki előttem szerelte kihagyta. Csak azt vettem észre, hiába cserélgetek szimeringet, rendesen kifújogat ott.
Sőt,még a kinyomópálca hossza is más a 634-nél,és 638-nál.
Én nemvagyok biztos benne,hogy a 638-nál gyárilag van-e még egy golyó,de ártani nem árt bele.
Ez így van nálam is, igaz az enyém 634 es. Viszont néztem a többi robbantottját, én azokon is megtaláltam mind a két golyót. A homorú rész a két pálcva közötti golyónak kell. A kuplung felöli pálca vége is síma. Nekem is órákba telt golyót találni oda, mivel úgy látszik szétszedéskor eltünt.A szerelő szerint, akitől megkérdeztem, ki hagyhatom e, nem szerencsés kihagyni.
Akkor keresek még egy golyót ami jó oda aztán tesztelem így mit csinál a twinsport. :-) Viszont az tűnt fel hogy a pálca állítócsavar felöli végén kivan képezve/kikopott a golyónak a helye, a másik vége viszont teljesen sík, mintha ott soha nem lett volna ilyen. Mondjuk ez nem zárja ki a dolgot persze. Üdv!
Minden megoldás érdekelne...
Előre is kösz!
Üdv mindenkinek, és széles utat!!!
Sziasztok! csepptankos jawahoz keresek a képeken látható kipufogót, torokkal eggyütt, és hátsólámpát!!
http://www.flyingshadows.cz/clenove_party/jindrich_zendulka_foto/cz_175_sport/imagepages/image2.html
és
http://www.flyingshadows.cz/clenove_party/jindrich_zendulka_foto/cz_175_sport/imagepages/image1.html
Ha másért nem, azért jó a két golyó, mert csökkenti a súrlódó felületek nagyságát a pálcavégeken...Illetve fel lehet tenni egy kontraanyát az állítócsavarra is, hogy ne tekeredjen el magától még véletlenül sem...
Bizony kettő van. A két pálca közötti lehet hogy ötös. A másik golyó némelyik robbantottan azért nem látszik, mert a kinyomót odébb ábrázolják egy kicsivel, és a második golyó ahhoz tartozik.
Hm, az enyémben is csak egy volt a csavar alatt, a két pálca között nem. Megnéztem az alkatrészkatalógust, az is csak 1-et mutat. A tiédben akkor kettő van ezek szerint.
Hát pedig 2 golyónak kell bennelennie..A két pálca között is kell lennie egynek.asszem 4.5mmes csapágygolyó..bár a 4mmes is megteszi simán..
Vagyis csak egy golyó.:-)
Sziasztok! A 638-as kuplungjához lenne a krédésem megint. Megnéztem a golyót hogy megvan-e. Találtam egyet csak sztem nem erre gondoltatok: Az állítócsavar alatt van egy golyó, utána egy kb 10 centis pálca amit ki lehet húzni mögéje nem nagyon látok de sztem ott nincs golyó, esetleg kellene lennie ott is egynek? Vagy hogy van itt a sorrend? Most így néz ki nálam: állítócsavar --> golyó --> pálca. a pálca után nem kell lennie golyónak ismét? Vagy jó ez így? Mert ha ez jó akkor marad a lamella csere úgytűnik. :-( Köszi a válaszokat!
bár nem vagyok győri, de ha jól emléxem, magushnál találkoztunk :)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|