:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hát akkor én már szakbarbár vagyok az ötvenes keverékemmel, bár én fullszint olajat használok. :-)
Hát igen. Mondjuk az enyém csak hidegen füstöl így ezzel a keverékkel. Lehet azért én is átállok motorpártibb keverékre.
A 40-es van eredetileg előírva, jó lesz az is. Pláne hogy a mai olajok korszerűbbek mint anno. Persze a 30-as körülivel kicsit több a füst de oda se neki, és a több olaj valamivel hosszabb élettartamot biztosít.
Itt mindenki 30-as körüli keverékkel hajkurássza JAWA-t. Én 40-essel küldöm. Ebben az esetben már nincs elegendő kenés?
Hali!
Nem én voltam, ma érettségi találkozón voltam, pedig szívesen mentem volna a motoros felvonulással én is. Rengetegen voltak, lezárták a fél várost miattuk.:-)
Ja, a felső csap nincs benne a készletben. Az 8 kiló és az egyik végén zárt. Üdv. Powerarc, nem téged láttalak Jawaval csapatni délután az ipari parknál?
Szeva! MA-DEKO MOBIL Bt. Bp.Kisfaludy u. 10 Tel.:0613601034
Nem érdemlik meg a reklámot, de tényleg van minden, legfeljebb várni kell rá. 6250Ft volt egy készlet meg az utánvét. Üdv.
sorszám: 11564 (75272)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-12 13:13:15)
Hali. Neked mennyibe került a hajtókar darabja, és hol tudtad beszerezni? Köszi előre is.
Biztosan jók lesznek azok is. Én 33-as keverékkel járok, így a kenéssal sem lesz gond.:-)
Pont ebből kifolyólag a kosarasnak jobb a kenése, de mondom én hajtókarral együtt cserélem, a dobozban pedig ez volt: hajtókar, felső tűgörgös kosár, alsó tűgörgős kosár, távtartó gyűrűk, csapok.
Még ha a szerelésnél jobban is kell odafigyelni, a teligörgős verziót abból a szempontból jobbnak találom, hogy a felületi nyomás kisebb, eloszlik, kisebb a koptatóhatása mint a kosaras kivitelnél.
tényleg azok vannak a képen, nekem a kókler Jawa szervízben mondták, ők meg nem tévednek... mindenesetre az előfordulhat, hogy kétféle volt. Nézegettem az INA gyár honlapját, ők kifejezetten 2T motorokhoz gyártanak hajtókarcsapágyakat, a blokkban gyárilag is INA van, gondolom innen a rokonság.
Az enyémnek sincs perselye, csak a görgők vannak. Érdekes amit mondasz, mert a 640-es alkatrészkatalógusban is csak görgők szerepelnek. Vagy az ennél újabbnál van így, amiket most csinálnak?
Hanem egy gyári tárcsaféket nagyon elfogadnék, találtam egy Cseh internetes áruházat ahol a kompl. féknyereg, fékcső, főfékhenger karral húsz rugóból jönne ki. Jó tudom, hogy még akkor kerékagy,küllők,féktárcsa,alsó villaszár sehol. De azért ez nem rossz ár. Vagy?
De az újabb hajtókarhoz kosaras való, mert ennek nincs perselye a hajtókarfejben. Az újabb Jawakban már gyárilag ilyen volt.
Igen, nekem is olyan hajtókarom lesz, ha elkészül a főtengelyem végre.
sorszám: 11555 (75227)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-11 20:19:44)
Nekem a hajtókarnál is teligörgő van, ahogy gyárilag, nem szeretem ide a kosarast mert jóval kevesebb görgő van benne.
Én is átnéztem egy csomó katalógust, de ez a típus már nem létezik, még az INA sem gyártja, pedig az volt benne. A hajtókarban nekem kosaras van, egyik végén zárt csapszeggel, fölösleges a görgökkel játszani, még belessik a forgattyúsházba.
Hétfőn megkérdezem a kókler Jawa szervízt Pesten, biztos van nekik...
Beszereléshez jobb ha fogsz egy rövidebbre várott használt csapszeget és azt előre berakod a hajtókarba, ez megfogja a görgőket. Ezután ráteszed a dugatyút ahogy préseled bele a csapszeget úgy nyomja ki a rövid csapszeget és nem lesz görgő kiesés, és nem kell vele sokat molyolni. Ennél van még jobb is, én olyan új hajtókart vettem ami felül is kosaras csak bedobom és kész.
Én a vásárlás előtt egy csomó csapágykatalógust átbogarásztam, de egyikben sem voltak ezek benne, illetve csak kosaras kivitelben, ami meg nem jó. A beszerelésnél kicsit féltem hogy nehogy egy görgő is belepottynajon a blokkba, de jól "beragasztottam" zsírral, így nem is lett semmi probléma.
Szeva! Pont ma néztem két helyen is Győrben, egyik helyen lett volna de nem tudtam a pontos méretet, ezért csak szimeringeket vettem, meg csapágyat.
A felépítése ugyan az de valószínű hogy a 638-as 12 V-os. A 634-es 6V-os. A megszakító ugyan az. Amit látsz az oldalon leírást ott van az alkatrészlista közt hogy mit kell venni 6v-oshoz, zárójelben mellete hogy mit kell a 12 v-oshoz. Ha már meg akarod építeni az elekrtonikát akkor figyelj oda mert a bültetési rajzon 2 dióda fordítva van bejelölve véletlenül.
Pety74-nek köszönöm az infót, a részletes leírást. Ez 634-re is jó? Mert 638-asra van írva, és nem tudom megegyezik e a két típusnak azon része.
Hali!
Itthon nem kaptam én sem, viszont magát a tűgörgők beszerezhetők csapágyboltban. Ha a pléből sajtolt házukkal nincs gond, akkor elég a görgőket cserélni.
Hello!
Azt tudja-e valaki, hogy a blokkban található tűgörgős csapágyakat hol lehet beszerezni? Köszönöm!
Kösz az infót. Peti74-nek köszönet a részletes leírásért!
Kösz az infót. Peti74-nek köszönet a részletes leírásért!
Nem...A korai szériákon egymás mellett vannak a trafók.Asszem '82ig csináltak olyan tankot..
Valószínűleg igen. Nekem cetka 350 esem van, típusa 472. Nekem is egymás mellé kellett tenni a trafókat, éppen elfért a tanktól.
A kockahengers 634-eseken mindegyiken egymással szemben helyezkednek el a gyújtótrafók gyárilag?
http://peti74.atw.hu/gyujtas/gyujtas.html
Ezen az oldalon tudjátok megnézni hogyan kell készíteni. Kell nyomtatott árramkört készíteni, trabi jeladót szerezni. Alkatrészek kaphatók rádiótechnika boltokban.
Hali! Engem is érdekelne az elektronikus gyújtás peti74-es változatának készíte (638). Emilt nekem is küldjetek már legyetek szívesek!
Köszi
Hi. peti74, nem tudnád nekem is megírni, vagy esetleg email-ben elküldeneni mi kell az elektronikus gyújtáshoz pontosan, és esetleg azt hogy hogy kell beállítani, felrakni? Előre is kösz.
Nem semmi, hogy mik nem jutnak az eszedbe!!
sorszám: 11536 (75187)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-11 11:49:24)
Az én motoromon elektronikus gyújtás van, peti74 leírása alapján készítettem el az egészet, és működik. És nem került sokba :-). De ha vesz egy 6-os dűbelt és az betekeri abból már lehet excenterkihúzót gyártani, csak ahoz kell egy kis kreativitás is. De ez minden szocimotorosban megvan, legalábbis meg kellene hogy legyen.
Ez is igaz.Bár az excenterek elég kemények szoktak lenni, keményebbek, mint a fogók.És az is igaz, hogyha nem tudja valamivel a furaton belülről húzni, akkor nincs sok választás. A legrosszabb, ha benn marad az a vacak, mert úgy nem tudja a forgórészt lehúzni csak valamilyen lehúzóval, ami gyakran elbarmolja a forgórészt. Egy excentert olcsóbban pótolhat, ha galyramegy. Az se utolsó ötlet, hogy rakjon fel elektrónikus gyujtást.:)
sorszám: 11534 (75184)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-11 09:58:08)
És ha kicsit több benzin jutott rá akkor gyújtsd is fel :D:D:D:D:D:D
sorszám: 11533 (75177)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-11 09:58:08)
Illetve tépd le ahogy bírod és inkább tegyél fel helyette elektronikus gyújtást. Mert az örök élet.
sorszám: 11532 (75176)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-11 09:58:08)
Csak óvatossan fogd meg fogóval mert ha a bütyök felületét megsérted utánna megeszi a kalapács érintkező részét és hetente kell gyújtást állítanod. Kis csavarlazítóval vagy benzinnel locsold be.
Akkor próbálom tovább. Egyszer csak elengedi. :-)
A bovdenes féklámpakapcsolót 2db mikrokapcsoló + 1 relé beépítésével váltottam ki. Elvileg örök élet lehet. Csak egy kis fúrás-faragás, drótozás.
Az egyik haverom ilyen heggesztő, de mást is ismerek, Nyíregyháza közelében, ha ilyen gongja van valakinek kereshet engem,(lkemeny@freemail.hu) szívesen segítek, a telefonszámát nem adhatom meg, men vállalkozó.
Mondom, néha nagyon belenő. Egyszer már én is szétvertem a mancsom, amikor fél óra telefonos fogóval történő feszegetés után megindult.Ha ütögeted, akkor legtöbbször csak még jobban fog ragaszkodni a helyéhez. Valami csőrős fogó, ami belefér a likba, és oldalirányba mozgatva húzni.Mintha fogat húznál.:))) Egyébbként nem túl sűrűn ennyire ragaszkodó természetű az a vacak.
Igen arra gondolok. Hát nekem nagyon nem akar kijönni a fogó után már próbáltam kalapáccsal fát odatéve kocogtatni de meg sem mozdul. Érdekes.
Ha az excenterre gondolsz, akkor az a csavar kicsavarása után kihúzható. Néha kissé belegyógyul a helyére, olyankor egy megfelelő fogó segíteni szokott.
Értem. Köszi. és ami előtte van ami a megszakítókat mozgatja azt mi tartja vagy azt hogyan lehet leoperálni?
sorszám: 11524 (75143)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-10 20:07:27)
Az enyémben nem volt menet...... a fene tudja hogy az előző gazdája mit művelte vele....
sorszám: 11523 (75142)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-10 20:07:27)
Közérdekű: pls. a hegesztő elérhetőségét megírni... Köszi.
Nem lehúzó kell hozzá hanem egy hosszabb 8-as csavar, az kell betekeni a forgórészbe és leugrik a kúpról.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|