:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A forgattyúsházba ne tegyél olajat, gondolom a hajtóműre értetted! Üdv!
sorszám: 11620 (75543)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-05-17 13:11:20)
Én a vékony motorolajra szavazok! 200/200ccm
sorszám: 11619 (75542)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-05-17 13:11:20)
Kérdés: Milyen olajat használjak 638-as TS Jawa-hoz az első teleszkópba, illetve a forgattyúsházba?
Hát...Az elmúlt húsz évben mindig igy indultak a gépeim,ennek csak örülni tudok,hatásfok problémák nincsenek...(mennek mint a barom)fogyasztás se rossz,a porlasztókon belül minden gyári,gyertyák halványbarnák,nincsenek sose beköpve,nem tudom..én azt hiszem nem nyulok"beléjük":-)Ja kicsit mindig melegítek mielött indulok,még nyáron is!
Az én 634-esem akkor indul szivató nélkül ha napon van vagy fél napot. Reggel mindig meg kell szivatni, rugni rajta gyújtás nélkül, gáz nélkül 1-et, aztán gyújtás és már pöfög is.
Azt hiszem, arra érti hogy rosszul van beállítva a porlasztód, hogy szivató nélkül indul. ez nem normális, ugyanis hidegen egyrészt szeret a porlasztott benzin lecsapódni útban a henger felé, másrészt hidegen roszabb a kompresszió. Van még pár dolog, ami hideg motornál roszabb, mint a melegnél. Ha tehát neked hidegen szivató nélkül indul, az azt jelenti, hogy benzinben túl dús a keveréked. Illetve azt, hogy az alapjárati fúvókád túl nagy átmérőjű.Melegen, illetve nagyobb fordulaton így nem lessz a keveréked optimális. Amelyik motor hidegen jól indul szivató nélkül, az melegen megy rossz hatásfokkal. Nem véletlenül van a szivató kitalálva, illetve az usztató.
Szevasz!Nem tudom miért mondod,vagy mire érted,hogy valaminek a jele a szivató nélküli inditás?Tényleg sose használtam,és rugdosni se kellett napestig vagy tologatni...Egyébként van egy hobbi célra(rétre)használt 150-es "krosszosított" mz-m is,annak a szivató helye le van dugózva,az is ugyanigy indul...Lehet,hogy elcsesztem valamit ami miatt ilyen "szarul" indulnak?:-) :-)
Szev!Nekem ha megszívja magát az csakis akkor következik be,ha elinduláskor túl sokat nyomtam neki a szivatóját(634es úsztatós szivató).Ekkor jobb megoldás a gyertyakitekergetésnél az,ha leveszed a porlasztó légbeömlő gumiját,és elzárt csappal rugdosod kicsit.Jól látható ezután a művelet után,hogy a porlasztó okádja kifelé a keveréket.Ezután gumi vissza csap kinyit és mehet a menet (nem kell még1x szivatni).Neked szivató nélkül indul??Nekem meg se moccan szivatás nélkül,rughatom napestig akkor se indulna be,ha nem szivatom.Akkor lehet vmi beállítás probléma lesz,ha jól tudom nem jó az,ha szivatás nélkül elsőre indul,ez valaminek a jele...még a simsonomat is szivatni kell,az MZ egyenesen el se indul ugyanúgy,ha nem szivatod...
Szevasz!Szerintem több mint valószinü,hogy megszivatta saját magát a gép hazafelé,ha szellőztetés gyanánt csak kiszeded mindkét gyertyát és ugyhagyod egy pár órára az is sokat számít.Egyébként hiszed,nem hiszed,soha nem használtam még szivatót a motorjaimon,(638 volt mindig)még minuszokban sem, mikor voltam olyan barom,hogy olyan hidegben motoroztam.Ami nekem bevállt,benzincsap kinyit,3-4 rugás gyujtás nélkül,(felső holtpontról)majd gyujtás,pöc-röf!Próbáld ki,hátha neked is bevállik!
Hidegen az egyik kipufogó jobban füstöl, ez Jawa jelenség.:-) melegeséd után megszűnik az eltérés. A trafók maradhatnak így is, a 12V-osnál nem gond az egyvonalban való elhelyezésük, nálam is így van és semmi baj sincs vele.
Valami trükk a megfordításukra? Vagy csináljam oldd meg magad mozgalomban? Esetleg van valami spec technikája, pont oda illő segédeszköz ect....
A trafók egymással szemben nem szerencsések, mert egy idő után egyik gerjeszti a másikat, ha jól tudom és ebből kifojólag nem lesz megfelelő szikraképzés. Az eltérő füstölés adódhat a nem egyformán kiégett gyertyákból is, én is tapasztaltam de gyertyacsere megoldotta.
Hűha, ezt a napot beírom a naptárba !!! Végre valaki helyesen írta le, hogy km-rel...
Nohh tisztelt kollegák, ismét beléptem a szocimotorosok kötelékébe, immár egy normális szocimocival. Egy Jawa 350/638 California típussal(legalábbis papírjai szerint az).
Azon kívül hogy majdnem eredeti állpotú, 33e km-rel, a bánatom a következő:
Motor garázsból tulaj kitolta, szivatta, pöccre röff, majd kis melegedés után szivató vissza, és innentől akármikor rúgásra indult.
Namost hazavittük, és istennek se indult be. Lehet hogy a zötykölődés miatt teliszaladt a henger? Toltam rúgtam, de shemmi....
Holnap délután még megpróbálok egy gyertya ki és szellőztessük műsort.
Másik kérdés... Ha a két gytrafó egymással szemben van, akkor komolyan át kell hogy építsem egymás mellé? Meg hogyan? Van valami trükk? Még nem néztem alá, csak a trafók helyzetének megállapítása erejéig :)
Harmadik kérdés... Mintha az egyik kipufogó erősebben füstölne mint a másik :) Van valami módja a kiküszöbölésnek? Vagy ez ilyen? :D
Egyszerre ennyi jutott eszembe, lehet hogy még majd írok :D
Ha ugyan arról a fesszabról beszélünk, akkor balról,jobbra haladva a következők vannak: a generátorból feljövő madzag, talán U- a jelölése, nem tudom miért. Ide jön még a töltés viszajelző lámpához menő madzag is. A középső láb talán U+ jelölést visel, ez a 6 volt, aku. A jobb szélső láb talán Uzb jelölést kapott, ez a szabályzó kimenet. Nem jegyeztem meg a jelöléseket, pedig pont ma füstölt el az én ilyenem, a saját ökörségem miatt..:( Holnap viszateszem a mechanikust, addig, amíg veszek egy újat.:(
Hali. Börzén én is láttam olyan fesszabályzót de azon ugyan azok a jelölések voltak mint a mechanikuson. A bekötése tehát ugyan az.
sziasztok. szükségem kenne egy kis segítségre.Vettünk egy 6v-os jawahoz Lengyel gyártmányú fesszabályzót,de nem tudjuk bekötni.Egy fekete kis doboz rajta három csatlakozóval.Kérem segítsem valaki,mert nem tudjuk használni a motort.
Na én megjártam a vitonnal, mert kicsit nagyobb volt az átmérője és hiába megfelelő átmérőjű csővel nyomtam be, az oldala megrogyott és a tömítőajak hullámos lett, ment is a kukába. Most sima, de jó minőségű gumi van benne, majd meglátjuk meddig bírja.
Na igen, végül is lehetne, de így kuriózum a motor.:-) Persze vezetni teljesen más mint a szólót, de már megszoktam és nem akarok bíbelődni le- meg a felszereléskor az irányjelzővel, meg a kislánckerékkel.
Ez jó, ott vettem ezt is, de nem mondták, hogy van jobb is. Amúgy az eladó srác egy bunkó volt... Köszi!
Hali!
márkanevet nem tudok, de nem is igazán lényeges, a viton az az anyaga, ami olajálló naaaagy tutiság, az a fontos. Amúgy ilyen ronda világosbarna színű a viton szimmering. Győrben a külső kolesznál (fehérvári görbe híd lába) lévő csapágyboltban (Powerarc tudja a nevét, nekem most nem jut eszembe) rendelésre tudnak hozni.
üdv!
Szeva, vettem volna komolyabbat, csak nem tudom hol lehet kapni. Van valami márkaneve ezeknek? Köszi!
ja,hogy oldalkocsid is van! Így már világos a több olaj, szólóban nem is használod?
A kevés üzemanyag illetve olaj elég nagy galibát tud okozni, rosszabb esetben felújítás....ami nem kevés pénz meg bosszúságot okoz. Biztos hogy itthon is lehet jó gyűrűket venni, de én a szlovákoktól hoztam azt is. A felújítás óta van úgy 2000km a mociban és van rendesen ereje is.:-) A kicsit dúsabb, 33-as olaj meg segít abban, ha hosszabb időre állítom le, kisebb az esély hogy a blokk kiszárad, eltúnik az olaj védőhatása.
Nem ért ösze, bár majdnem. A gond az volt,hogy valahogy a új gyűrűk élei nem tetszettek jawának , valamint azt, hogy hiába olajoztam be a hengert felrakás előtt, a gygűrűk lehúzták az olajat, a fúvókán nem sok nedűt kapott, így kissé nyöszögöt a két dugó járás közben, és nehéz volt a főtengelyt forgatni. Azt a jelenséget volt talán a lehnehezebb kezelni, hogy bár néha beköpte a gyertyát, annyit kapott, úgy viselkedett álltalában, mint aki nem kap naftát. Sőt, a hengerekben egy hét után, amikor újra leszedtem őket, már a rozsda jelei is mutatkoztak, tehát szárazon futottak.Ezután kellett még egy hét, hogy rájöjjek, miért nincs benya bennük mindig. Csak akkor volt, ha nagyon megúsztattam a karbit, és a tolattyú is túl nyitva volt.Tegnap gyúlt fény a fejemben, és néztem meg az alapjárati fúvókát.De mondom, a rossz fúvókával tavaly még indult, csak hajlamossab volt arra, hogy túl szívja magát, a nyitottabb tolattyú miatt.Mindegy, most már átrágtam magam a fúvoka furatán, úgy néz ki jó méretetű lukat gyötörtem bele, most látszatra megy. Hogy guruljak is vele, az mára marad, olyan másfél óra mulvára.
Helló!
Cz 250 485 gépkönyv érdekelne,jó lenne ha valaki tudna küldeni.
karkus.tamas@freemail.hu
Sajna a legkisebb apróság is elég hogy ne működjön rendesen és rengeteget kell szöszölni hogy az ember végr megtalálja. Hát akkora fúvókanyíláson nem sok anyag tud átmenni.....
hogy érted a gyűrűszorulást? Összeért a két vége?
Helló!
Cz 250 485 tipushoz keresek:
-hengerfejet
-hengert,dugattyút,csapszeget (nem problema ha kopott)
-láncvédőt
-jobb oldali szerszámtáskát
-hátsó lámpa üveget
-kipufogó torkot
Ha tudtok küldjetek képet:karkus.tamas@freemail.hu előre is kösz!
VAGY EGY LEHARCOLT 250-es JAWA BLOKKOT (olcsón)
No, ismét tanultam valamit. És persze szívtam is nagyot. Szétborítottam a 634es blokját, új csapágyak, új dugó, új miegyebek. Összeraktam, nem indult. Pöffent ketőt hármat mindig, aztán leállt.Két hét kinlódás után jöttem csak rá a megoldásra.Sok kicsi sokra megy. Picit szorultak az új gyűrűk, egy picit a főtengely csapágyak is közelebb kerültek egymáshoz, az is szorult kisé, tényleg csak leheletnyit. De ezektől még mennie kellet volna a motornak. Tegnap találtam meg az utolsó dolgot. A tavaly vásárolt karbim alapjárati fúvókáját nem furták ki rendesen. Volt vagy egy tized se a lik. Tavaly, a jól öszekopott motorban nem okozott különösebb gondot, a főfúvóka beállításával kompenzálódott, de most a pici szorulások lekűzdéséhez már nem adot elég erőt.Mostmár kezdenek szépen öszesimulni moci részei, jár is jószág, mint az óra. De majdnem beleőrültem mire eljutottam idáig.
Ami a szimmeringet illeti azt javaslom, hogy inkább vegyél vitonból készültet, mert az tartós. Az én 1 éve felújított blokkomban hasonló párszáz forintos szimmering volt, ami 2000km és szűk egy év után áteresztett és így falsot szívott a generátor alatt a jobb hengerem. Igaz a viton kb 2000 Ft körül van, de legalább nem oldja az olaj...
Meg a szintetikustól gondolom tisztább marad a motor beljese, nem fog kokszolódni. Mikor felújításkor szétszedtem a blokkot, pucolhattam napokig mire elűnt a dzsuva.....
A 40-es helyett meg azért preferálom a 33-ast, mert az enyém oldalas, jobban kell terhelni a motort és a kisebb lánckerék miatt jobban pörög is.
No igen, ha legalább szétszedve nem lennének... de akkor is ritkán van szüksége valakinek mindjárt kettőre is ebből... :-)
Ezek már kb. fél éve "sürgősen" eladók! :)
Okés. Megnézem az állapotukat milyenek. Az igazság az hogy télre terveztem ezt a felújítást de most kívánta gép. :-)Szóval lehet hogy most csak azokat cserélem amit feltétlen muszály aztán a többit meg majd télen.
2db jawa szétszedve papírokkal jó állapotban eladó, plussz új bovdenkészlet km óra spirál! 60000ft sürgősen eladó!
06706240112
2db jawa szétszedve papírokkal jó állapotban eladó, plussz új bovdenkészlet km óra spirál! 60000ft sürgősen eladó!
06706240112
Itt 15-ért csinálják, a húsz sem túl sok ha jól dolgozik. Igazából úgy lenne iskolás ha minden csapágyat és szimeringet kicserélnél, a bibi csak ott van, hogy ebből a kétsorosból még van egy a váltóban is. Az előtéttengelyen pedig két tűgörgős csapágy van, amit nehezen találtam, végül a Jawa szervízben vettem. Te döntöd el,én bent szeretném hagyni a kihajtás csapágyait mert semmi bajuk, de a tűgörgőst kicserélem mert széthullott és nem akarom tutujgatni. sztem...
Én is voltam a börzén, noha nem akartam venni a Jawa-mhoz semmit, de most nagyon kevés dolog volt hozzá. Tetszett a sok régi jármű, de az alkatrész árak nagyon el vannak szabadulva......
Értem.És szerinted a többit ami a blokkban még található csapágy ne bántsam ha nincs különösebb baja most? Vagy mondjuk lehet értelmes lenne akkor már kicserélni azokat is full újra ha már egyszer szétvan húzva. A többi csapágy már tuti nem egy vagyon a c3-as skf-hez képest :-). Vagyis gondolom én. :-) Ja amúgy a főtengely totál felújítása 20.000 lesz. Szerintetek sok érte?
A múlt héten vettem a főtengely bal oldalára csapágyat, ez 2466 pénz volt SKF C3, a jobb oldali már húzósabb, mert kétsoros, az nem volt raktáron de áll. súrolja a tizest. Persze nem kell pont SKF ,olcsóbb is biztos jó. De ha ebből indulsz ki biztos nem lepődsz meg. A bal szim. 364, a jobb 420 forint volt, nem világbajnok, de duplaajkú. Tömítést vettem, de lehet csinálni akár kartonpapírból, mégjobb ha tudsz szerezni klingelitet vagy ahhoz hasonló vágható tömítőlemezt. Üdv!
a kétütemü már csak ilyen, azért nem fogok megfulladni a pirosnál, hogy néhány ezressel többet menjen el javításig. Nekem a Jawa hobbi,ilyen volt az első nagymotorom ezért ragaszkodom a típushoz. Amúgy igaz, hogy legjobb a gyárilag előírt keveréket használni, szintetikus olajjal nem füstöl jobban, és mindig a zöld tartományban kell tartani a mutatót.
Más: Vasárnap Győrben volt börze, hát ennyi gagyit rég láttam együtt. Zöldre festett Jawa kerék kétezerért, Simson Schwalbe 95!!! ezer forintért, és nem volt felújítva. Volt néhány cross CZ is eladó, igen jól néztek ki!
Ja meg még azt kérdezném hogy a teljes csapágy meg szimering csere mennyibe jön ki kb? Ami a főtengelyen középen van azon kívül kérdem mert azt a szaki aki javítja a főtengelyt az megoldja. Azon kívül a többi érdekelne hogy még kb mire számítsak. És milyen minőségűt érdemes tenni bele? Kösz!
Hi!
Hát hihetetlen most a kuplung helyett lett nagyobb bajom is a Twinsport-al. :-( Blokk széthúzva főtengely felújítás. Beállt egy hajtókar meg egy csapágy. Sajnos ez van. Mindegy. Kérdésem az lenne hogy ami a henger talpánál van tőmítés meg a szívócsonknál oda miből érdemes vágni az eredeti helyett? Üdv!
Hali!
Kell valakinek 1db Krauzer doboz tarto szett (hatso+oldalso). Nekem sajnos szuksegtelenne valt. A Futar Petinel vettem 1honapja 4500ft-ert, s alig hasznaltam.
Erdeklodni emailon PLS.
Kosz a turelmet.
udv
Inkább 33as keverék 800ft-os ásványi olajból mint 50es szintetikusból. Szerintem. De 5 év múlva kiderül melyikünk blokkja mennyire csörög:)))
Füstölés nálam csak indulás után kb 2 km-ig illetve hegymenetben 3asban 4ezernél:)
Egyébként nem füstöl jobban tőle, legalábbis nem tűnt fel, mondjuk egyébként is csak elinduláskor amig meleg nem lesz, plusz ha téped neki. Szerintem is célszerű (sőt ajánlatos is :)) az előírtat használni. És tudtommal a 634eshez ez 1:30. Ez a 70es évek végi széria, speciel az enyém 81-es évjárat, a jó öreg vashengeres.
Félek tőle, hogy a benzin oktánszáma ha nem alakítjuk át a mocit a magassabb oktánszámhoz, kevéssé határozza meg az olaj keverési arányát. Ha leszedünk a hengerfejből. így növeljük a nyomást, és utánna állítjuk a gyújtást, az más kérdés. eredeti álapotben nem fog kevesebb üzemanyagot használni ugyanakkora fordulat eléréséhez magassabb oktánszámnál sem. Márpedig egy fordulathoz mindig ugyanannyi olaj kell, tehát a keverési arány nem változik.
Szerintem a legcélszerűbb az eredetileg előírt arányt használni. A kevésbé olajos koptatja motort, stb, az olajosabb eltömheti a kipufogó nyílást, a könyököt, a kipuffot.De ez bizonyos határok között izlés dolga. Aki sokat jár magassabb fordulaton, az bátrabban olajozhatja a benzint.
Én mindig is 1:30at használtam bele, de még a simsonba is 1:30-at használok. Mivel 83'ban nemigen volt 95-ös benzin. Szal azt az 1:50-et se a 95-höz találták ki...
Sziasztok!Csepptankos Jawa 250 es eladó vagy alkatrésznek vagy restaurálni is kiváló alap!karbit kéne rajt beállitani meg 1 gázkar. )Forgalmi lapja van meg, amire rávan irva h forgalombol végleg kivonva ,de elvileg másik megyében forgalomba helyezhető.érdeklődni:etzrider@freemail.hu cimen, vagy 30/439-0997 es telefonszámon.Kérésre képet is küldök.
üdv
A fullszint se rossz, csak kicsit sokba kerül.:-) De hébe-hóba én is azt használok.:-)))))
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|