hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

hzoltaan
válasz erre | email2013-04-10 10:41:24
Nna, találtam egy összehasonlítást. FPM = Viton.
http://www.blucherdrains.com/Resources/Technical/Rubber_Seal_Properties

Akkor jót veszek, örülök.
sorszám: 25570 (138130)
(előzmény: magush, 2013-04-10 09:57:02)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-10 10:33:42
Ez az FPM az nem a viton? Nem jó? a link szerint 50PSi és 200 fox, az NBR 10PSi és 120 fokja helyett... sajna neten veszem, a meló (meg a falvak miatt) nehezen jutok el egy rendes csapágyboltba, bár ide a bökőt, valahol láttam egyet a környéken...
sorszám: 25569 (138129)
(előzmény: magush, 2013-04-10 09:57:02)

 
 
magush
válasz erre | email2013-04-10 09:57:02
Gyula-bá: nem különösebben bajos befújni a generátor mellé, nekem sikerült. De ha problémásnak tűnik, akkor segíthet olyan féktisztító spray, aminek csöve van, és precízen lehet irányítani.

SZIMMERING kérdés:
Ha szeretsz szerelni, gyakran szimmeringet cserélgetni, próbálkozz NBR, PU, anyagú, esetleg változóan 1-2 ajkas szimmeringekkel.

Ha nem kívánsz szimmeringet szerelni a következő 15 évben, vegy VITON anyagú szimmeringet.
Jelölése VT, színe barna, ára magas (kb. 1500-2000 Ft)
Relatíve nehezebb beszerezni, és megpróbálnak rábeszélni minden fosra helyette, de ne hagyd magad.
sorszám: 25568 (138128)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-09 22:34:15
Sajnos nem, ez nem Dadligton tranzisztor, a többi paraméter megfelelne. Darlington tranyó, valójában két tranzisztor egy tokban, bővebben gugli a barátod.
sorszám: 25567 (138127)
(előzmény: Szabbensz, 2013-04-09 20:42:50)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2013-04-09 20:42:50
http://www.hestore.hu/prod_10020964.html

Ez jó volna helyette?
sorszám: 25566 (138126)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-09 12:38:24)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-09 18:29:39
Ha menet közben nem veszel észre semmit akkor nem kell vele foglalkozni (arra is van módszer, hogy "lógó" telóval hogyan vizsgáztasd).
sorszám: 25565 (138123)
(előzmény: Kulio, 2013-04-09 15:17:43)

 
 
Kulio
válasz erre | email2013-04-09 15:17:43
Üdv Urak!

2 év után újra rávettem magam, hogy motorra üljek.
De, a vasnak van egy olyan jellegű problémája, hogy a teleszkóp, mikor teljesen kihúzott állapotban van, akkor van egy kis kottyanása. (fél állásban, vagy visszatolva már nem érezhető)
Ez azt jelenti, hogy kuka a teló, vagy esetleg lehet még rajta segíteni?
A válaszokat előre is köszönöm.

Kulio
sorszám: 25564 (138121)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-09 13:04:36
Eredetileg, gyárilag, nem volt benne dupla ajkas de lehet bele tenni.
sorszám: 25563 (138120)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-09 11:43:00)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-09 12:38:24
Keresd a gyártót vagy keress a neten. A belevaló tranyó min. 400 V (C-E)/6-8 A (Ic), TO 220 tokozású, Darlindton tranzisztor.
sorszám: 25562 (138119)
(előzmény: Szabbensz, 2013-04-09 10:31:05)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-09 11:43:00
az alábbi simmeringre ez eladó azt mondta, hogy 120 fokig jó (NBR gumi), motorba inkább ezt javasolja: 25X52X7X FPM ( FLUOR ) melyiket ami neten van azok gyanusan olcsóak. 2-300huf. ez a tökösebb gumi amit a csóka mond az egy ezres.
A weboldalból látom, hogy az FPM az jóval tökösebb. :) kérdés az, hogy dupla ajkas-e...?
sorszám: 25561 (138118)

 
 
lajos
válasz erre | email2013-04-09 11:35:19
Ott is van minden bizonnyal csapágy bolt. Itthon a közönséges néhány 100 Ft-s kék porvédő ajakkal ellátott szilikonos (olajálló) szimering a 4,5-5 e fordulatra kitűnően megfelel. A porvédő és a záróél közé zsírt kell tenni.
http://maxxhyd.com/pdfs/metoilseals.pdf
Hátha találsz itt információt.
sorszám: 25560 (138117)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-09 11:03:12)

 
 
lajos
válasz erre | email2013-04-09 11:11:27
Ha a gyújtás beállítással meg vagy elégedve és szimering csere után nem akarsz vele vergődni (állítható rendszerű gyújtásnál pl Trabant, megszakítós) jelöljed össze az állórészt a blokkal. Vegyed ki a kefetartót,( mert megfeledkezel róla és összeszerelésnél eltöröd a keféket) csúszó érintkezőket szétválasztod, oldod az állórész 3 vagy 4 (nem emlékszem pontosan) csavarját, forgórészt rögzítő csavar ki, bütyök ki, hosszabb 8-as csavarral lenyomod a kúpról a forgórészt.
sorszám: 25559 (138116)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-09 08:50:02)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-09 11:03:12
Srácok honnan tudom, hogy egy szimmering megfelel-e a főtengelyhez?
PU 25x52x7 TC -t találtam egy cégnél akik gyorsan postáznak, de hogy mit jelent a PU vagy a TC...?
sorszám: 25558 (138115)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-09 08:50:02)

 
 
lajos
válasz erre | email2013-04-09 10:31:57
Én erősáramú végzettségű vagyok és ezen a területen dolgoztam, az elektronika nem érdekelt annyira, hogy elmélyüljek benne. Kész kapcsolási rajok alapján építettem többek között tranzisztoros, gyújtást is BUY69A tranzisztorral. Védelmét 2db 150 vagy 160 V-os Zéner látta el sorba kötve. Sajnos, nem tudok segíteni, hogy illeszkedne-e ez a kapcsolásodba. Elektronikában jártas szakemberrel konzultáljál.Én a kész (már bizonyított) gyári elektronikát részesítem előnybe(Tabant 2T,4T). Bontóból beszerezhető, Ugyanott a tr is. Például Wartburg 2T. A tranzisztoros gyújtást tekintsed el egy modernizált megszakítós gyújtásnak. így ellenőrzése, gyújtás beállítása is egy néhány wattos próbalámpával megoldható.
sorszám: 25557 (138114)
(előzmény: Szabbensz, 2013-04-08 22:27:47)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2013-04-09 10:31:05
Akkor milyen tranyót tegyek be helyette? Mást nem kell változtatni a tranyó csere miatt? Nem veszek másik gyújtást, már egy motorgenerál árába benne van...
sorszám: 25556 (138113)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-09 10:24:42
Még egyszer mondom ezzel a tranzisztorral (BU806) soha, semmilyen trafóval sem fog működni. Ha megbízható elektronikusat akarsz itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI találsz. Mindemellett még lehet rossz a trafó is.
sorszám: 25555 (138112)
(előzmény: Szabbensz, 2013-04-09 10:17:33)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2013-04-09 10:17:33
Visszaraktam a megszakítós gyújtást és az a trafó ami kinyírta a tranyókat melegedett! A másik meg jéghideg maradt! Sokáig megbízhatóvá akarnám tenni elektronikus trafóval (ha működni fog vele) de ehhez az én tudásom kevés :( Ezért kérdezem mit tegyek vele, mit ne, mivel működne mivel nem.
sorszám: 25554 (138110)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-09 08:57:47)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-09 08:57:47
Én nem csodálkoznék, hogy halnak a tranzisztorok, nem a trafók bűne "...
Tranzisztoros. BU806 os tranyó ..." - ennek a tranyónak a megengedett C-E feszültsége 200V (adatlap), ide pedig 400 V-os példány kellene (az is zeneres védelemmel). Jelenleg a LOMEX kínálatában nem találok megfelelőt.
sorszám: 25553 (138109)
(előzmény: Szabbensz, 2013-04-08 22:27:47)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-09 08:50:02
ahol a vezeték eljön a generátor mellett és tpvábbhalad a motor hátulja felé, ott be lehet fújni. Befújtam, felpörgött. :D Megvan a bibi, veszek is szimmeringet. Köszönöm a tippet, ez igazán jó teszt!

Kérdés: valami okosságot tudtok mondani a generátor leszedéséről? A kézikönyv nem túl részletes az ilyesmiben, és lehet tudtok valami fogást, ami megkönnyíti/segíti a melót.
sorszám: 25552 (138108)
(előzmény: magush, 2013-04-08 14:15:16)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2013-04-08 22:27:47
Tranzisztoros. BU806 os tranyó amit kisüt ha nincs meg a megfelelő ellenállása a vasmagos trafónak. S már nincs is szikra. Kicseréltem s már ismételten van. Ez a fajta trafó amit linkeltem jó lenne hozzá? Vagy fotózzam le az elektronikám agyát s úgy többet lehetne mondani róla? Újonnan 2 trafó volt rossz, s egy jó. Kitudja meddig... Már unom hogy tesztelgetnem kell...
sorszám: 25551 (138106)
(előzmény: lajos, 2013-04-08 22:23:04)

 
 
lajos
válasz erre | email2013-04-08 22:23:04
Szervusz!
Ha a gyújtás elektronikád tranzisztoros, akkor az akkumulátoros gyújtású motorkerékpár vagy gépkocsi transzformátora a megfelelő (a feszültség figyelembe vételével). A tirisztoros gyújtáshoz más primer menetszámú tr. illeszkedik.
sorszám: 25550 (138105)
(előzmény: Szabbensz, 2013-04-08 20:13:25)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-04-08 21:27:04
sajnos...
sorszám: 25549 (138104)
(előzmény: Szabbensz, 2013-04-08 20:27:49)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-08 21:04:24
... 3 trafót próbáltam ki s vagy tekercszárlatosak (zsír újonnan) vagy majd idővel az lesz..." - lehet, hogy nem a trafókban van a hiba, zsinórban ennyi selejt trafó nem valószínű.
sorszám: 25548 (138103)
(előzmény: Szabbensz, 2013-04-08 20:13:25)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2013-04-08 20:27:49
tpapp - 2013-04-03 21:31:52

Szabbensz, mi lett a MÉH telepen?
Üdv!
Tamás

Elvitték sajnos, szombaton már nem volt ott.. :(
sorszám: 25547 (138102)
(elözmény: Gyula-bá, 2013-04-03 21:31:52)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2013-04-08 20:13:25
Sziasztok!

Szerintetek két elektronikus lada gyújtótrafóval hosszú életű lenne az elektronikus gyújtás? Mert már vasmagosból 3 trafót próbáltam ki s vagy tekercszárlatosak (zsír újonnan) vagy majd idővel az lesz... Nem szeretnék ottmaradni egy túrán egy fos trafó miatt, ezért kérdezem hogy szerintetek jó lenne-e? A Müller féle elektronikus gyujtást használnám lada elektronikus gyújtótrafókkal.
http://www.zsiguli.hu/images/cikk103_MS_trafo.jpg
sorszám: 25546 (138101)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-08 18:42:00
"... generátor/dinamó tövéhez fújni néhányat. ..."- na ez ami bajosan (nem biztosan, honnan tudod, hogy tényleg "oda" ment, felpörög? és ha nem?) kivitelezhető!
sorszám: 25545 (138100)
(előzmény: magush, 2013-04-08 14:15:16)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-08 17:05:33
én is ilyesmire gondoltam. (és itt most mindannyiótokat értem) arra, hogy valszeg azért lehet majd teljesen betekerni a keverékképzőt és a jobb henger még faja, illetve, hogy befújom féktisztítóval és felpörög, meg az, hogy kicserélem a francba.

Holnap eljátszom ezt a tesztet, esetleg keresek valami boltot ahol kapok ilyen szimmeringet, illetve mivel engem zavar a jobb-bal hangbeli eltérése, kiveszem a furulyát és összehasonlítom. Ma nem érek rá sajna. Majd holnap. :D
sorszám: 25544 (138099)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-04-08 14:35:04
A módszer helyes, de 638-nál kivitelezhetetlen a generátor miatt, szerintem.
sorszám: 25543 (138098)
(előzmény: magush, 2013-04-08 14:15:16)

 
 
magush
válasz erre | email2013-04-08 14:15:16
Nem kell látatlanban kicserélni: jobb oldali dekli levesz, és járó motornál féktisztítóval, vagy hidegindítóval a generátor/dinamó tövéhez fújni néhányat. Ha felpörög (beszívja a gyúlékony anyagot), akkor a biztosan döglött a jobbos szimmering.
sorszám: 25542 (138097)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-08 13:59:12)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-08 13:59:12
Sajnos a tesztelésre nem ismerek módszert mivel el van dugva a dinamó, generátor mögött, az erősítheti a gyanút, hogy a jobb gyertya világosabbra színeződik mint a bal,bár magasabb fordulaton kisebb a hatása, ill., hogy csak a bal oldalon fordul elő, hogy,a nagyon dúsra állított alapjárati keverék (ez a jobb hengernél a hamis plusz levegő miatt még megfelelő keveréket ad) miatt beköpi a gyertyát a bal oldalon. Nem nagy meló és nem is drága én "látatlanban" kicserélném.
sorszám: 25541 (138096)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-08 12:56:54)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-08 12:56:54
A szimmeringről épp nem tudok. Lehetséges... Hogyan tesztelem ezt?
sorszám: 25540 (138095)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-08 11:36:34)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-08 11:36:34
A "kémény takarításkor" gyakran megfeledkeznek a könyökcsövek tisztításáról, én hajlékony kábel végére szerelt hengeres drótkefével, fúrógéppel forgatva csinálom, és a kipufogó ablakok koksztalanításáról. Jobb-bal henger, nem szív hamis levegőt a jobb oldal, simering?
sorszám: 25539 (138091)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-08 09:57:17)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-08 09:57:17
hétvégén én is összeraktam a hátulját. Értsd: lengővilla vissza. Éljen, nincs kottyanása! :D beindítottam és minden a régi, mindíg ilyen volt:
- indul normálisan, de szivatóról levéve nehéz megtalálnom azt a pontot, mikor mindkét henger egyformán megy. A hangjuk is más, talán a kipufogók folytása a ludas. A jobb oldali ércesen, zengőn szól, hangosabb is, a bal meg tök halk. A jobb oldal azt szereti, ha az alapjárati keverékcsavart betekerem, a bal meg akkor leáll.

Elég nehéz megtalálni azt a pontot a keverékcsavarral, mikor mindkét henger stabilan megy.

Kis gázra mindkét henger ok. Emlékezetem szerint nem olyan régen széthúztam a kipufogókat és pucolgattam őket... tán rosszul raktam össze az egyiket...? A bal hengert gyengének is gondolom, meg be is köpte egyszer a gyertyát a próbák során. Ha beállítom a kompromisszmra a keverékcsavart, akkor stabil, nem állnak le a hengerek, lehet menni. Bár szerintem az ereje sem túl jó...
sorszám: 25538 (138089)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 19:04:06
Nnna. Következő projekt a kémények kiganézása, feltehetően dzsuva hegyek benne...
sorszám: 25537 (138075)

 
 
zsigovics
válasz erre | email2013-04-06 15:23:14
Van valakinek 634-es gépkönyve?
sorszám: 25536 (138074)

 
 
zsigovics
válasz erre | email2013-04-06 15:03:52
Sziasztok.
sorszám: 25535 (138073)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 14:51:18
Az kemény!
sorszám: 25534 (138072)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-06 14:16:28)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-06 14:16:28
Másik "rejtett hiba": A mociból egyszerre csak elmegy az erő, esetenként meg is áll. Többször szétszedik a porlasztót, minden rendben, amíg ki nem derül, hogy a pohárban egy apró átlátszó valami úszik, amikor beszippantotta a főfúvóka elment az erő, mire szétkapták már vígan úszott tovább a pohárban. Nagy szívás volt.
sorszám: 25533 (138071)
(előzmény: Kookaburra, 2013-04-06 13:47:01)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 13:47:01
Hja, út szélén ez elég jó... Azért köszönöm a tanácsot!
sorszám: 25532 (138070)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-06 13:36:28)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-06 13:36:28
Javaslat: menet közben, mikor előjön a megtorpanás, benzin csap elzár, gyújtás ki, úszóházban a szintet ellenőrizni. Ha kevés van benne akkor már csak azt kell megtalálni, hogy mitől.
sorszám: 25531 (138069)
(előzmény: Kookaburra, 2013-04-06 13:06:02)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 13:06:02
Oké, megmérem majd szűrővel és nélküle, meg csak a csapot is.
sorszám: 25530 (138068)
(előzmény: Tibi2T, 2013-04-06 12:50:57)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-04-06 12:50:57
Akkor csak a dugulás marad. Mérj benzincsap átfolyást, olyan 1,5 decinek le kell jönni percenként. Nézd meg, a tűszelep rendesen nyit-e, a felszerelt úszóház nem lassitja-e a benzin-befolyást. Ha ezek is jók akkor passz, látni hallani, mérni kellene.
sorszám: 25529 (138067)
(előzmény: Kookaburra, 2013-04-06 12:05:46)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 12:05:46
Brisk N15YC. Előtte Pal, Ngk ugyanez a jelenség.
sorszám: 25528 (138066)
(előzmény: Tibi2T, 2013-04-06 11:45:32)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-04-06 11:45:32
Alacsony hőértékű gyertya szokott ilyet produkálni, milyen gyertyával csinálja ezt? Pontos tipus kéne.
sorszám: 25527 (138065)
(előzmény: Kookaburra, 2013-04-06 11:41:29)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 11:45:26
És negyedikben sem mindig, hanem egyszer csak gondol egyet, és elfogy egy rövid időre... Lassan többet szerelek mint motorozok, és ez nem buli... Bár szeretek szerelni, de motorozni még jobban! :)))
sorszám: 25526 (138064)
(előzmény: Kookaburra, 2013-04-06 11:43:53)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 11:43:53
Viszont kigyorsításokkor még egyszer nem torpant meg, 1-2-3 végig lehet forgatni, ha dugulna, akkor az nem csak negyedikben utazótempóról gyorsítva okozna gondot nem?!?!
sorszám: 25525 (138063)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 11:41:29
Ha tankszellőző lenne, akkor addig nem menne tovább, míg nem kap újra levegőt, de a tanksapkához nem is nyúlok.
sorszám: 25524 (138062)
(előzmény: Kookaburra, 2013-04-06 11:39:04)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-06 11:39:04
Halló mindenkinek!

Na gurultam egyet, és nem értem... Pöcc röff, hibátlanul veszi a fordulatot, gyönyörű hang. Megyek már vagy 2 km-t egyenesen 90 körül, mondom kicsit gyorsítok, szépen finoman. Meghúzom a gázt, erre elkezd lassulni, szépen finoman, gázra nem reagál... Vissza három, szépen észhez tér, újra veszi a lapot, pörög, négyben is húz 90 fölött is. Nem értem. Ezek szerint nem is "nyelezés" függő ez a jelenség, simán stabil tempóról gyorsításkor jött elő, mostmár másodjára. Fúvókacsere után. Bár ezek szerint annak sem sok köze van hozzá. Mintha pillanatnyi dugulások lennének, vagy nem is tudom. Ez már a harmadik féle gyertya, ez az ok is kilőve. Amikor szétszedem a karbit, a benzin alján mindig igen finom rozsdaport látok, hiába van benne szűrő, olyan apró, hogy szépen átfolyik rajta. Rozsdás a tankom ez tény, de úgy látom, maga a benzin tiszta, a felületen van sok rozsdapötty. Mivel nem is fordulatfüggő a jelenség, így a gyújtást is kilőném... Passz. Amúgy tök jó a motor! :) Ja, megtaláltam a nagy anyát is gyújtáskapcsoló alatt, nem volt megtépve, de nem is volt laza. Húztam rajta. Kacsázás most nem jött elő, pedid totyogtam is, húztam is neki.
Mi lehet az oka a rövid ideig tartó erőtlenségnek?
sorszám: 25523 (138061)
(előzmény: Tibi2T, 2013-04-06 09:24:56)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-04-06 09:24:56
Ha véletlenül mindezek után sem lenne jó: Irtad, hogy VW gyújtás van fent, esetleg érdemes lenne sztroboszkóppal levillogni, hogy nem tologatja-e túlságosan az előgyújtást.
sorszám: 25522 (138058)
(elözmény: Gyula-bá, 2013-04-05 20:49:36)

 
 
Kookaburra
válasz erre | email2013-04-05 20:51:31
Megmérem majd dzsípíesszel! :D
sorszám: 25521 (138057)
(elözmény: Gyula-bá, 2013-04-05 20:49:37)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu