:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nna, találtam egy összehasonlítást. FPM = Viton.
http://www.blucherdrains.com/Resources/Technical/Rubber_Seal_Properties
Akkor jót veszek, örülök.
Ez az FPM az nem a viton? Nem jó? a link szerint 50PSi és 200 fox, az NBR 10PSi és 120 fokja helyett... sajna neten veszem, a meló (meg a falvak miatt) nehezen jutok el egy rendes csapágyboltba, bár ide a bökőt, valahol láttam egyet a környéken...
Gyula-bá: nem különösebben bajos befújni a generátor mellé, nekem sikerült. De ha problémásnak tűnik, akkor segíthet olyan féktisztító spray, aminek csöve van, és precízen lehet irányítani.
SZIMMERING kérdés:
Ha szeretsz szerelni, gyakran szimmeringet cserélgetni, próbálkozz NBR, PU, anyagú, esetleg változóan 1-2 ajkas szimmeringekkel.
Ha nem kívánsz szimmeringet szerelni a következő 15 évben, vegy VITON anyagú szimmeringet.
Jelölése VT, színe barna, ára magas (kb. 1500-2000 Ft)
Relatíve nehezebb beszerezni, és megpróbálnak rábeszélni minden fosra helyette, de ne hagyd magad.
Sajnos nem, ez nem Dadligton tranzisztor, a többi paraméter megfelelne. Darlington tranyó, valójában két tranzisztor egy tokban, bővebben gugli a barátod.
http://www.hestore.hu/prod_10020964.html
Ez jó volna helyette?
Ha menet közben nem veszel észre semmit akkor nem kell vele foglalkozni (arra is van módszer, hogy "lógó" telóval hogyan vizsgáztasd).
Üdv Urak!
2 év után újra rávettem magam, hogy motorra üljek.
De, a vasnak van egy olyan jellegű problémája, hogy a teleszkóp, mikor teljesen kihúzott állapotban van, akkor van egy kis kottyanása. (fél állásban, vagy visszatolva már nem érezhető)
Ez azt jelenti, hogy kuka a teló, vagy esetleg lehet még rajta segíteni?
A válaszokat előre is köszönöm.
Kulio
Eredetileg, gyárilag, nem volt benne dupla ajkas de lehet bele tenni.
Keresd a gyártót vagy keress a neten. A belevaló tranyó min. 400 V (C-E)/6-8 A (Ic), TO 220 tokozású, Darlindton tranzisztor.
az alábbi simmeringre ez eladó azt mondta, hogy 120 fokig jó (NBR gumi), motorba inkább ezt javasolja: 25X52X7X FPM ( FLUOR ) melyiket ami neten van azok gyanusan olcsóak. 2-300huf. ez a tökösebb gumi amit a csóka mond az egy ezres.
A weboldalból látom, hogy az FPM az jóval tökösebb. :) kérdés az, hogy dupla ajkas-e...?
Ott is van minden bizonnyal csapágy bolt. Itthon a közönséges néhány 100 Ft-s kék porvédő ajakkal ellátott szilikonos (olajálló) szimering a 4,5-5 e fordulatra kitűnően megfelel. A porvédő és a záróél közé zsírt kell tenni.
http://maxxhyd.com/pdfs/metoilseals.pdf
Hátha találsz itt információt.
Ha a gyújtás beállítással meg vagy elégedve és szimering csere után nem akarsz vele vergődni (állítható rendszerű gyújtásnál pl Trabant, megszakítós) jelöljed össze az állórészt a blokkal. Vegyed ki a kefetartót,( mert megfeledkezel róla és összeszerelésnél eltöröd a keféket) csúszó érintkezőket szétválasztod, oldod az állórész 3 vagy 4 (nem emlékszem pontosan) csavarját, forgórészt rögzítő csavar ki, bütyök ki, hosszabb 8-as csavarral lenyomod a kúpról a forgórészt.
Srácok honnan tudom, hogy egy szimmering megfelel-e a főtengelyhez?
PU 25x52x7 TC -t találtam egy cégnél akik gyorsan postáznak, de hogy mit jelent a PU vagy a TC...?
Én erősáramú végzettségű vagyok és ezen a területen dolgoztam, az elektronika nem érdekelt annyira, hogy elmélyüljek benne. Kész kapcsolási rajok alapján építettem többek között tranzisztoros, gyújtást is BUY69A tranzisztorral. Védelmét 2db 150 vagy 160 V-os Zéner látta el sorba kötve. Sajnos, nem tudok segíteni, hogy illeszkedne-e ez a kapcsolásodba. Elektronikában jártas szakemberrel konzultáljál.Én a kész (már bizonyított) gyári elektronikát részesítem előnybe(Tabant 2T,4T). Bontóból beszerezhető, Ugyanott a tr is. Például Wartburg 2T. A tranzisztoros gyújtást tekintsed el egy modernizált megszakítós gyújtásnak. így ellenőrzése, gyújtás beállítása is egy néhány wattos próbalámpával megoldható.
Akkor milyen tranyót tegyek be helyette? Mást nem kell változtatni a tranyó csere miatt? Nem veszek másik gyújtást, már egy motorgenerál árába benne van...
Még egyszer mondom ezzel a tranzisztorral (BU806) soha, semmilyen trafóval sem fog működni. Ha megbízható elektronikusat akarsz itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI találsz. Mindemellett még lehet rossz a trafó is.
Visszaraktam a megszakítós gyújtást és az a trafó ami kinyírta a tranyókat melegedett! A másik meg jéghideg maradt! Sokáig megbízhatóvá akarnám tenni elektronikus trafóval (ha működni fog vele) de ehhez az én tudásom kevés :( Ezért kérdezem mit tegyek vele, mit ne, mivel működne mivel nem.
Én nem csodálkoznék, hogy halnak a tranzisztorok, nem a trafók bűne "...
Tranzisztoros. BU806 os tranyó ..." - ennek a tranyónak a megengedett C-E feszültsége 200V (adatlap), ide pedig 400 V-os példány kellene (az is zeneres védelemmel). Jelenleg a LOMEX kínálatában nem találok megfelelőt.
ahol a vezeték eljön a generátor mellett és tpvábbhalad a motor hátulja felé, ott be lehet fújni. Befújtam, felpörgött. :D Megvan a bibi, veszek is szimmeringet. Köszönöm a tippet, ez igazán jó teszt!
Kérdés: valami okosságot tudtok mondani a generátor leszedéséről? A kézikönyv nem túl részletes az ilyesmiben, és lehet tudtok valami fogást, ami megkönnyíti/segíti a melót.
Tranzisztoros. BU806 os tranyó amit kisüt ha nincs meg a megfelelő ellenállása a vasmagos trafónak. S már nincs is szikra. Kicseréltem s már ismételten van. Ez a fajta trafó amit linkeltem jó lenne hozzá? Vagy fotózzam le az elektronikám agyát s úgy többet lehetne mondani róla? Újonnan 2 trafó volt rossz, s egy jó. Kitudja meddig... Már unom hogy tesztelgetnem kell...
Szervusz!
Ha a gyújtás elektronikád tranzisztoros, akkor az akkumulátoros gyújtású motorkerékpár vagy gépkocsi transzformátora a megfelelő (a feszültség figyelembe vételével). A tirisztoros gyújtáshoz más primer menetszámú tr. illeszkedik.
... 3 trafót próbáltam ki s vagy tekercszárlatosak (zsír újonnan) vagy majd idővel az lesz..." - lehet, hogy nem a trafókban van a hiba, zsinórban ennyi selejt trafó nem valószínű.
tpapp - 2013-04-03 21:31:52
Szabbensz, mi lett a MÉH telepen?
Üdv!
Tamás
Elvitték sajnos, szombaton már nem volt ott.. :(
Sziasztok!
Szerintetek két elektronikus lada gyújtótrafóval hosszú életű lenne az elektronikus gyújtás? Mert már vasmagosból 3 trafót próbáltam ki s vagy tekercszárlatosak (zsír újonnan) vagy majd idővel az lesz... Nem szeretnék ottmaradni egy túrán egy fos trafó miatt, ezért kérdezem hogy szerintetek jó lenne-e? A Müller féle elektronikus gyujtást használnám lada elektronikus gyújtótrafókkal.
http://www.zsiguli.hu/images/cikk103_MS_trafo.jpg
"... generátor/dinamó tövéhez fújni néhányat. ..."- na ez ami bajosan (nem biztosan, honnan tudod, hogy tényleg "oda" ment, felpörög? és ha nem?) kivitelezhető!
én is ilyesmire gondoltam. (és itt most mindannyiótokat értem) arra, hogy valszeg azért lehet majd teljesen betekerni a keverékképzőt és a jobb henger még faja, illetve, hogy befújom féktisztítóval és felpörög, meg az, hogy kicserélem a francba.
Holnap eljátszom ezt a tesztet, esetleg keresek valami boltot ahol kapok ilyen szimmeringet, illetve mivel engem zavar a jobb-bal hangbeli eltérése, kiveszem a furulyát és összehasonlítom. Ma nem érek rá sajna. Majd holnap. :D
A módszer helyes, de 638-nál kivitelezhetetlen a generátor miatt, szerintem.
Nem kell látatlanban kicserélni: jobb oldali dekli levesz, és járó motornál féktisztítóval, vagy hidegindítóval a generátor/dinamó tövéhez fújni néhányat. Ha felpörög (beszívja a gyúlékony anyagot), akkor a biztosan döglött a jobbos szimmering.
Sajnos a tesztelésre nem ismerek módszert mivel el van dugva a dinamó, generátor mögött, az erősítheti a gyanút, hogy a jobb gyertya világosabbra színeződik mint a bal,bár magasabb fordulaton kisebb a hatása, ill., hogy csak a bal oldalon fordul elő, hogy,a nagyon dúsra állított alapjárati keverék (ez a jobb hengernél a hamis plusz levegő miatt még megfelelő keveréket ad) miatt beköpi a gyertyát a bal oldalon. Nem nagy meló és nem is drága én "látatlanban" kicserélném.
A szimmeringről épp nem tudok. Lehetséges... Hogyan tesztelem ezt?
A "kémény takarításkor" gyakran megfeledkeznek a könyökcsövek tisztításáról, én hajlékony kábel végére szerelt hengeres drótkefével, fúrógéppel forgatva csinálom, és a kipufogó ablakok koksztalanításáról. Jobb-bal henger, nem szív hamis levegőt a jobb oldal, simering?
hétvégén én is összeraktam a hátulját. Értsd: lengővilla vissza. Éljen, nincs kottyanása! :D beindítottam és minden a régi, mindíg ilyen volt:
- indul normálisan, de szivatóról levéve nehéz megtalálnom azt a pontot, mikor mindkét henger egyformán megy. A hangjuk is más, talán a kipufogók folytása a ludas. A jobb oldali ércesen, zengőn szól, hangosabb is, a bal meg tök halk. A jobb oldal azt szereti, ha az alapjárati keverékcsavart betekerem, a bal meg akkor leáll.
Elég nehéz megtalálni azt a pontot a keverékcsavarral, mikor mindkét henger stabilan megy.
Kis gázra mindkét henger ok. Emlékezetem szerint nem olyan régen széthúztam a kipufogókat és pucolgattam őket... tán rosszul raktam össze az egyiket...? A bal hengert gyengének is gondolom, meg be is köpte egyszer a gyertyát a próbák során. Ha beállítom a kompromisszmra a keverékcsavart, akkor stabil, nem állnak le a hengerek, lehet menni. Bár szerintem az ereje sem túl jó...
Nnna. Következő projekt a kémények kiganézása, feltehetően dzsuva hegyek benne...
Van valakinek 634-es gépkönyve?
Másik "rejtett hiba": A mociból egyszerre csak elmegy az erő, esetenként meg is áll. Többször szétszedik a porlasztót, minden rendben, amíg ki nem derül, hogy a pohárban egy apró átlátszó valami úszik, amikor beszippantotta a főfúvóka elment az erő, mire szétkapták már vígan úszott tovább a pohárban. Nagy szívás volt.
Hja, út szélén ez elég jó... Azért köszönöm a tanácsot!
Javaslat: menet közben, mikor előjön a megtorpanás, benzin csap elzár, gyújtás ki, úszóházban a szintet ellenőrizni. Ha kevés van benne akkor már csak azt kell megtalálni, hogy mitől.
Oké, megmérem majd szűrővel és nélküle, meg csak a csapot is.
Akkor csak a dugulás marad. Mérj benzincsap átfolyást, olyan 1,5 decinek le kell jönni percenként. Nézd meg, a tűszelep rendesen nyit-e, a felszerelt úszóház nem lassitja-e a benzin-befolyást. Ha ezek is jók akkor passz, látni hallani, mérni kellene.
Brisk N15YC. Előtte Pal, Ngk ugyanez a jelenség.
Alacsony hőértékű gyertya szokott ilyet produkálni, milyen gyertyával csinálja ezt? Pontos tipus kéne.
És negyedikben sem mindig, hanem egyszer csak gondol egyet, és elfogy egy rövid időre... Lassan többet szerelek mint motorozok, és ez nem buli... Bár szeretek szerelni, de motorozni még jobban! :)))
Viszont kigyorsításokkor még egyszer nem torpant meg, 1-2-3 végig lehet forgatni, ha dugulna, akkor az nem csak negyedikben utazótempóról gyorsítva okozna gondot nem?!?!
Ha tankszellőző lenne, akkor addig nem menne tovább, míg nem kap újra levegőt, de a tanksapkához nem is nyúlok.
Halló mindenkinek!
Na gurultam egyet, és nem értem... Pöcc röff, hibátlanul veszi a fordulatot, gyönyörű hang. Megyek már vagy 2 km-t egyenesen 90 körül, mondom kicsit gyorsítok, szépen finoman. Meghúzom a gázt, erre elkezd lassulni, szépen finoman, gázra nem reagál... Vissza három, szépen észhez tér, újra veszi a lapot, pörög, négyben is húz 90 fölött is. Nem értem. Ezek szerint nem is "nyelezés" függő ez a jelenség, simán stabil tempóról gyorsításkor jött elő, mostmár másodjára. Fúvókacsere után. Bár ezek szerint annak sem sok köze van hozzá. Mintha pillanatnyi dugulások lennének, vagy nem is tudom. Ez már a harmadik féle gyertya, ez az ok is kilőve. Amikor szétszedem a karbit, a benzin alján mindig igen finom rozsdaport látok, hiába van benne szűrő, olyan apró, hogy szépen átfolyik rajta. Rozsdás a tankom ez tény, de úgy látom, maga a benzin tiszta, a felületen van sok rozsdapötty. Mivel nem is fordulatfüggő a jelenség, így a gyújtást is kilőném... Passz. Amúgy tök jó a motor! :) Ja, megtaláltam a nagy anyát is gyújtáskapcsoló alatt, nem volt megtépve, de nem is volt laza. Húztam rajta. Kacsázás most nem jött elő, pedid totyogtam is, húztam is neki.
Mi lehet az oka a rövid ideig tartó erőtlenségnek?
Ha véletlenül mindezek után sem lenne jó: Irtad, hogy VW gyújtás van fent, esetleg érdemes lenne sztroboszkóppal levillogni, hogy nem tologatja-e túlságosan az előgyújtást.
Megmérem majd dzsípíesszel! :D
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|