:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szervusztok!
Sajnos anyagi gebaszok miatt kiszórom összes JAWA alkatrészemet, ebben találtok kuplungkosarat, gyújtótrafót, fesz.szabályzót, gyűrűket +1-es molibdén gyűrűk, hátsó lámpabúra és EGY KOMPLETT MOTORT szürke forgalmi van hozzá de alkatrésznek adom el, ha vkinek van egy roncsa a kettőből lehet csinálni egy nagyon pöpec motort. A festés új, az oldaldísz króm új. Nagyon szép esztétikailag, motorikusan pedig felújítás alatt van. Itt a link:
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=26101606
szocimotorosnak olcsóbban is odaadom! az apróságok szintén itt futnak a vaterán, azokat is odaadom olcsóbban aki innen veszi!
Gyártsd le elég egy gumicsődarab,( ez régi pb tömlő, ) egy csavar,két alátét, és egy a képen látható , csavarboltokban kapható anyás tekerentyű. Hatos helyett nyolcasból csináltam.
http://kep.tar.hu/fullkopy/50245079/20487788#2
sorszám: 11669 (75677)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-05-19 10:32:23)
Tévedsz.:) Az ETZ-m norrmál csavarhúzóval is szuperált, a jawa pedig megfelelő csillag csavarhúzót kedveli. :) Tavaly előtt otthon hagytam a kulcsot, lusta voltam hazamenni érte.:) Lapos csavarhúzóval elforgattam a kapcsolót, aztán bele a vékonyabbik csillagcsavarhúzót.:))) Még csak meg se gyötörte a gyújtáskapcsolót, és egész jópofa látványt nyújtott.:)
sorszám: 11668 (75675)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-19 09:53:25)
638-as TS Jawa-hoz keresek gumihengert, ami a tank hátulját alulról támasztja!
http://kepfeltolto.hu/index.php?img=16l7
A képen a légszűrő doboz fölött vannak, aki tuddja miről beszélek úgy is felismeri őket....
Hali. Akkor mit csinálsz ha el is repül a kulcs? Érdemes volna rákötni valamit nehogy lemaradjon, mert kulcs nélkül még a szocimotor sem megy. Jó lett volna videót csinálni az esetről :-).
Hell.Sztem először próbáld ki egy másik kulccsal,a tiédnek valószínűleg le van kopva a gömb a végéről ezért pattan ki.Ha mégse akkor téleg szedni kell :)))
Érdekes lehetett...nem mész picit durván vele :))))???Erről nekem rögtön az ugrott be mint amikor a Terminátor 2 (Elektromodul Dwa - ha már szoci)-ben a terminátor leugrott a hídról a Harley Davidsonnal...hogy megelőzze a mimetikus polimert aki ugye a kamionban volt...Na majdnem ilyesmi volt igaz? :)))))) Ja és az nem 350es jawa aminek fáj a 110. ;))) Az én fekete gyémántom :OOOOO kényelmesen megy annyit - ez nem vitatéma, hogy kié a gyorsabb - előre is...
Ma nézegettem a gyújtáskapcsolót :) Aljas egy dolog amit művel, olyan 3900-4200 körül ugrik ki a kulcs, de csak 4-ben :D 123-ban nem csinálja :) Mondom előzök egy jót olyan 80-ról.... 4-ben, vissza se tettem, csak gázt neki... olyan 95-ig minden oke', mellé értem az autónak, mire bekapcsolt a tiltó automatika és csak lestem hogy fogy a lendület, ekkor mint a szerencsekerékben rácsaptam a slusszkulcsra, gondolom sofőr leshetett, mert ekkor meglódult a vas, és otthagytam :DDDD
Jó gép ez a jawa, de én is rájöttem már hogy a 100 feletti sebesség nem ennek a motornak való... 110 körül valamiért kicsit szitál.
Örülök hogy megvettem :)
Kérdésem az az lenne, hogy a gyújtáskapcsoló szervízhez ugye bontanom kell a kormány konzolt? 350/638 California?
Értem, azt hiszem ki fogom próbálni ezt a dolgot,hátha. Különben jól ment a gép, simán előzgettem a kocsikat 100-nál ha olyan kedvem volt, de a szembeszelet azt nagyon megérzi. Ilyenkor inkább lasítok, nem szeretem nyírni, ha úgysem megy.
Szlovákoknál, asszem 250 korona volt az ára.
Nekem 18-as szekunder fogaskerék van fenn. Egy személlyel bőven elbírja, két személlyel már fogyatkozik a nyomaték, de most hogy egy hét múlva meglesz a jogsija a barátnőmnek, már ez sem téma:)
Van, aki rakott rá 19-es fogaskereket is, de sztem az már durva, elég harmatos lehet a gyorsulás.
Ja, és hol vetted a kereket? Köszi!
Ha Magushnak 3800-at fordul 100 körül a gyári kerékkel,akkor itt valaki tévedett. Nekem is annyit szokott mérni, de eléggé ugrál a mutató és ki tudja pontosak-e az órák... Szóval a 4500 már sok, ez nem erre való gép.
Tavaly én is ott akartam megcsináltatni, de nem vállalták el valamilyen ok miatt. A szlovákok annyiért csinálták amennyit magush mondott.
Az esetben kb. 4500-at forogna 100-nál a 4250 helyett. Jobban gyorsulna, még jobban bírná az emelkedőket (főleg utassal együtt), persze a fogyasztás nem lesz kevesebb...
Ha kicsit jobban akarok gyorsulni szerinted érdemes kicserélni a 17-est 16-osra? mennyit pörög vele mondjuk 100-nál...
Egy Schwarz nevű embernél Révfaluban, elég ismert Győrben és környékén, régi motorosok. Még nem készült el, így nem tudom megmondani milyen lett. De amint kész, megírom a tapasztalatokat! Üdv!
Dehogyisnem, a 15 fogú van benne a szóló 17-esével szemben. A felújítás után 16-ost tettem bele, hogy kevesebbet pörögjön. Hosszabb úton viszont nem volt jó, mert 4.-ben könnyen elfogyott az erő már nagyobb szélben vagy kisebb emelkedő esetén is. A 15-össel sokkal könnyebben gyorsul, bírja az emelkedőket. A fordulatszám sem gond mert picivel 80 felett forog 4000-et és ezzel a fogattal nem is nagyon célszerű gyorsabb tempóval haladni.
Nincsen véletlenül a tiedben oldalashoz tartozó fogaskerék? :)
Tegnap csak hármasig jutottam, 4000 fordulatnál 80 Km/ó felett voltam.:) Egész egészséges hangja volt, és nem is rázkódott. Bezzeg tavaly, amikor még 638as csapszegek voltak benne, (634es szegény) Akkor mindig szét akarta rázni a csuklómat 4000 körül, most meg ahogy elnézem, ezen a fordulaton érzi a legjobban magát. viszont 4500ra nem szeret felmenni, akkor már kínlódik.
Jó neked, nálam 3800-nál alig kerüli a mutató a 80-at.:-))))
Sztem told át gmail-en.
Amúgy akkor örülök hogy nem lett igazam, és jó hangja van, nem kell fúratni, stb.
Én személy szerint stabilan 3800-on szoktam motorozni, ez kb 100at jelent, e fölé csak akkor hajszolom, ha előzök vagy vmi ilyesmi. És még sose volt 4500 fölött a mutató:)
Sztem nézd meg, hogy hányas fordulattól kezd rezonálni, és hányasnál simul ki a rezgés, és inkább ezen a tartományon kívül hajszold. Pl. nekem 3200-nál kezdi, és 3800-nál simul ki. Városban elvagyok ez alatt, városon kívül meg 100-as utazót tartok.
Csak feltölteném....
Ugyanis cégtől nincs ftp hozzáférésem, extra.hu meg nem enged át 2MB-tól többet... pfejjj
Johh akkor ez várat magára köv hóig :P
csináltam videót a hangjáról, meg nehány képet... mindjárt feltöltöm... :)
Amugy nem csörömpöl :)
Szép pattogós trabi hangja van :)
Az első pár kör alatt rájöttem arra, hogy nem igazán éri meg tartósan, sőtt rövid időre se 4000 főlé zavarni a mutatót. Zavaróan hangos már abban a tartományban. Viszont az hogy 4-ben 40-et kiválóan tartja szinte bárhol.... ez számomra mindennél jobban tetszik :D
Lehet szegény megszakítók nem bírták azt a sok ugrálást a bütykön és letiltott.:-)))
Győrben hol csináltattad? Korrekt lett a felújítás? Én nem mertem magyar kisiparra bízni a precíziós főtengelyt, szal inkább jarovcében csinálta az öreg és igaz, h 23.000,- Ft volt, de korrekt is lett.
sanszos, hogy kilazult a rugója a gyújtáskapcsolódnak, és amikor a 100-hoz közelít a sebességed, valszeg a rezonálós 3500-4500-közötti fordulaton kirázza a kulcsot. Szerintem. Nekem volt ilyen. Szétszedtem a gyújtáskapcsolót (vigyázzál szétugrik), megfeszítettem a rugót, azóta jó. Amúgy a 95-100 az ideális neki, ha hajtod 110 felett, hamar generálérett lesz. Nem csörög a blokkod?
még egy kérdés... Valószinűleg elektronyos hiba lesz... Ugyanis jawa 350/638 12V-nál gyújtáskapcsoló teljesen benyomva ménykű ráadva, egyenes szakaszon akartam tesztelni a végsebességet, illetve autópálya sebességtartásához szükséges 110km/h-t, de a motor 95-100 körül egyszercsak lefulladt. Mintha gyújtás megszűnt volna. Ekkor átkapcsoltam full benyomott 1-es állásba, majd 80-ról gyorsítva ismét ez a jelenség. aztán 2-es állásban is ugyanez... Miért csak 100-nál? Mi ez tempomat? :D:D:D
Hát akkor nem hadakozok nagyot a szakik ellen akik nekem csinálják. Ma voltam ott, aztmondták mára meglesz.Ehhez képest tegnap rendeltek bele hajtókarokat. De már menni akarnak árban 20 fölé mert én megemlítettem hogy: "Gondolom SKF csapágyat raknak bele ugye?" Na erre a mondatomra megindult az ár. De jövő keddre meglesz aztmondták :-)
Csak semmi rasszizmus!!! :-))
Múltkor azt mondtad, hogy huszasért megcsinálják neked. Győrben 15-öt kértek tőlem, és egy hónapja készül, az árban benne van a két C3-as csapágy és a középső tengelycsonk pótlása, mert azt már nem érdemes visszasajtolni.
Szisztok! Had kérdezzem meg kíváncsiságból hogy kb menniért csinálnak egy főtengely felújítást és milyen csapágyat raknak bele? És kb mennyi idő alatt van meg? Köszi!
Valóban vigyázni kell az ilyesmivel. Lehet, hogy még röptében rátenné a kezét egy fém gyűjtő kissebbség.:))))
Bocsi, ez véletlen volt. Köszönöm a segítséget!
Értem, és nincs annak valami száma mint a Loctite-oknak általában?
Á, nem vagyok verekedős, különben is nem pazarolnám ilyesmire a drága alumíniumot.:-)
http://www.loctite.at/int_henkel/loctite_at/index.cfm?&pageid=271&layout=2
No, akkor veled se szívesen verekednék.:) Én örölük, hogy meg tudom emelni, nemhogy dobáljam is.:)
Ja, és bírja a nagy nyomást is.
LOCTITE 5922, nekem is ilyenem van. Benzin, kerozin álló, fagyálló, savak, lúgok ellen is jó. -55-től +200 fokig jó, nem keményedik ki, rugalmas marad.
Értem, és nincs annak valami száma mint a Loctite-oknak általában?
A blokk nem rugdosódásra való, legfeljebb valakihez hozzávághatod ha dühös vagy rá.:-)
Van sok jó anyag, de én leginkább a fekete színű loctite pasztát ajánlanám, csak méreg drága. De bár nincs ráírva, a benzint is tökéletesen állja.
Nekem fent sült platnin, mert a sütő régebben megrongálódott csirkesütés közben.:) Lehet, hogy csak jawát lehetett volna benne sütni.:) A csirkétől egy darabig nem akart meggyulladni, de aztán mégis belobbant. Nagyon is.:)
Egyébbként a dologban nem is a sütögetés volt a legborzalmasabb, hanem az, hogy a blokk ott állt hetekig a szoba közepén egy deszkatáblán, mert az íróasztalomon az akvárium van.:) Minden éjjel belerugtam a blokkba, amikor kimentem wécére.:)) Nem maradt épp ujj a lábamon.:)
Srácok, milyen tömítőanyagot használtatok a házfelek közé? Köszi!
Ezt jól kisütötted.:-))))
Nekem is a gáztűzhely sütőjében melegedett a blokkfél. Pont belefért, lehet a Jawa-nál annak idején gondoltak erre a lehetőségre is.:-))))
Szivató ide, vagy oda, a lényeg, hogy pár hetes szenvedés után a motorom ma ment mint az állat. :) Azért legközelebb jobban meggondolom, hogy vállaljam e egy 350 es jawa motorgeneráljának lakótelepi szobábaban történő végrehajtását.:) Tudnátok, milyen élvezetes volt gáztűzhelyen sütögetni a félblokkot a konyhában, majd berohanni a szobába, hogy ráboríthassam a másik félre.:) Közben hallgatni a rokonokat, hogy a konyhában főzni szoktak.:) Mindegy, a végerednény a fontos: Totális győzelem! :)))
Május 18-19 motorostalálkozó Hajdúszoboszlón!
Gyertek!!
Május 18-19 motorostalálkozó Hajdúszoboszlón!
Gyertek!!
Abban az esetben tud szívató nélkül is indulni a motor ha nagyon magas a benzinszint a karburátorban. 472 cz-van ezen is úsztatós karbi volt és mindíg indult rugásra a magas benzinszint miatt, de lecseréltem a 12v-os jawa karburátorára. Mert ebből nem csöpög orrán száján a benzin a szívatás után.
Hali!
teleszkópba van félliteres 15w40-es Repsol telóolaj, az tök jó, ahogy írják teleszkóponként 2dl-t.
Hajtóműbe meg nem javasolok semmit, annyi mindent hallottam már:D Gyárilag Hykomol 80w90et írnak, de hallottam 15w40-es hajtóműolajat, ATF olajat, mindent...
Abba egy liter kell kb. Nálam ATF van, de jó a sima hajtóműolaj vagy akár a motorolaj is.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|