hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Powerarc
válasz erre | email2007-05-28 15:48:48
Mikor az enyémnek a fékpofái fel lettek újítva, akkor egyben le is szabályozták a betéteket, csak meg kellett adnom pontosan a dob átmérőjét. Amikor beraktam, egyből jól fogott és amikor nem sokkal később kivettem, látszott hogy a betét teljes felületén fog. A házi becsiszolgatás nem fog tökéletes eredményt adni.
sorszám: 11770 (76237)
(előzmény: Kulio, 2007-05-28 15:16:59)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2007-05-28 15:39:16
Ha most lett felfúrva, akkor szerintem normális, hogy egyenlőre még gyengébb valamivel.A fékről annyit, hogy be kellene a pofákat csiszolni. Néha nagyon nem illeszkednek újkorukban.Mondjuk krétázd be a pofákat, nézd meg, hol tűnik el a kréta, aztán ott csiszold kultúráltan. Kellemes pepecs meló.
sorszám: 11769 (76236)
(előzmény: Kulio, 2007-05-28 15:19:49)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2007-05-28 15:34:18
Bizony nem tökéletes az áram ellátás a motoromon. Erre céloztam, amikor a 6 voltos elektromos kötések iránti érzékenységéről beszéltem. Nem garázsban tartot a moci, bár legtöbbször le van takarva. Etől függetlenül állandó a korrózió.A 12 voltos TZ észre se vette szinte a dolgot, a 6 voltos jawán állandóan lehet a csatlakozásokat pucolni. Van belőlük pár. Nem véletlen, hogy a jármű gyártók nem szeretik a 6 voltot használni. De ami a legfontossabb: Hány wattos is a 634 dinamója? 45? Az első lámpa tompítot esetben 40 w a hátsó 5 .Ezenkívül ott van a gyújtás, legalább 4-5 w, az indexek, a féklámpa.Tehát tökéletes töltésről nehezen beszélhetünk. Berakhatunk persze 75 wattos dinamót is.
Berakhatunk TS dinamót, de az sincs ingyen.
Egyébbként nézd meg a töltés viszajelződet, mekkora fordulaton alszik el, vagyis mekkora fordulaton nem az aksiról megy a rendszer. No már most vagy ekkorára veszed az alapjáratot, vagy a dugóban araszolva le fog merülni az aksid.Ezenkívül ha hév, vagy vonat átjárónál várakozol vagy lekapcsolod a világítást, vagy megint esélyes lesz a lemerülés. Illetve nem lekapcsoni kell, csak helyzetjelzőre rakni, különben éjjel kellemetlen meglepetés érhet hátulról.Szóval lehet a 6 voltosal közlekedni, csak nem mindig egyszerű.
Nem tudom, te a belvárosban szoktál e járni, és a motorod csillag garázsban van e tartva.
sorszám: 11768 (76235)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-05-28 14:59:35)

 
 
Kulio
válasz erre | email2007-05-28 15:19:49
Upsz előbb nem írtam, hogy most lett felfúrva a gép, dugó gyűrű cserélve. Oylan 120 km-t mentem vele, de mindha nem lenne benne annyi erő, mint eddig. Még lehet, hogy szorul, vagy elcsesztünk valamit. Kompresszió az van benne, az nem hiányzik
sorszám: 11767 (76234)

 
 
Kulio
válasz erre | email2007-05-28 15:16:59
Üdv!

634-es jawam van, most tettem bele új fékbetéteket, de nincs az a pénz, amiért hajlandó lenen elfogatható távon lassítani, a megállásról nem is beszélve. Ha ráhúzoma féket, kicsit megkottyan a kerék, de nincs fékhatás. És ami meglepő számomra, hogy akármelyik 350-es bovdenjét tezsem rá, mind hosszú :S fel kell szabályoztatni, vagy más baja van.
sorszám: 11766 (76232)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-05-28 15:00:29
6 voltos aksit lehet töménytelen mennyiségben venni savast is zselést is. Szóval ez sem téma.
sorszám: 11765 (76230)
(előzmény: Öregapó, 2007-05-28 14:51:07)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-05-28 14:59:35
Nem akarlak megbántani, de elméleti szakember vagy. A motorodon nem tökéletes az árralellátás de azért megmagyarázod, hogy hogyan kellene. Segíteni nem fogsz vele senkinek de legalább jól hangzik. A dinamó egyenárramot ad a generátor váltót de nem akarok okos lenni. Eddig nem volt bajom a 6 voltos rendszerrel, pedig sokat ketyeg a motor alapjáraton is. A tekercselésről meg csak annyit hogy felénk 5000Ft egy forgó és 5000 Ft egy álló rész, és akkor még nincs a szabályzás megoldva. Van aki használni is akarja a motorját és van aki egyfolytában szerelgetni.
sorszám: 11764 (76229)
(előzmény: Öregapó, 2007-05-28 14:51:07)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2007-05-28 14:51:07
Hát, reflektor izzót pl nem mindenhol lehet szerezni a 6 voltoshoz. Aksit se, sőt szinte semmit se. Egy kezemen megtudom számolni, hány boltban lehet 6 voltoshoz való cuccot kapni, de ez a kissebb baj. A nagyobb az az, hogy a 6 voltosban kétszeres áramok rohangásznak fele feszültségnél.Emiatt jóval érzékenyebb az érintkezések minőségére. A tranzisztoros gyújtás a 6 voltosnál érzékenyebb az aku feltöltttségére tapasztalataim szerint. Ebben a kapcsoló tranyó saturációs feszültsége a ludas.Emiatt teljesen feltöltött aksinál a 6 voltos gyújtótekercsen tranzisztoros esetben 4.5 volt van . vagyis 75 %, a 12 voltosnál több mint 10.5 ami majdnem 90 százalék. A mechanikus megszakítót pedig szintén jobban gyötri a 6 voltos kétszeres árama.
Más: Bár már volt róla szó, és vita is, a dinamó is generátor. Egyenáramú, öngerjesztésű generátor.Vagyis minden dinamó generátor, de nem minden generátor dinamó.
sorszám: 11763 (76227)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-05-28 13:26:23)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-05-28 13:26:23
Haki. Lehet véletlen írtad de dinamóról van szó. Én raktam a motoromra mz dinamót ,elektronikus feszültségszabályózót és elektronikus gyújtást. Izzók közül nincs gond a 6 voltossal mert amíg a foglalat szabványos lehet kapni üzletben. Esetleg valami kínai indexbe valót nem lehet itthon megvenni. A jawa dinamó jó de nem elég masszív, csavarmeghúzással csak óvatosan lehet bánni.
sorszám: 11762 (76225)
(előzmény: Öregapó, 2007-05-28 13:00:51)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2007-05-28 13:00:51
A 6 voltos jawa generátor elvileg jó. Ha megfelelő elektrónikus fesszabot és jó aksit használnak,a vezetékek érinkeznek ahol kell, viszont máshol nem, akkor sok embernek nincs vele gondja.De akdnak, akinek nem műxik megfelelően az istennek sem. Én is ilyen vagyok. Sokat járok alacsony fordulaton, ott nem igazán tölt rendesen. A másik gond, hogy a megszakítókat még mindig nem szereltem át elektrónikusra. A 634 mechanikus megszakítójának rögzítése kriminális. Ha meghuzza az ember a csavarokat, el is állítódik egyből. Megoldás vagy a TS MZ dinamó, vagy az elektrónikus gyújtás. Ám ekkor is megmaradnak bizonyos problémák: 6 voltos gyújtó tekercset, izzókat nehezebb beszerezni. Bár természetesen nem lehetetlen. Ha valaki végképp elunta a 6 voltot, át lehet a dimaót tekertetni 12 voltra. Érdekes módon a levehető teljesítmény is javul. Legalábbis én így tapasztaltam az ismerősöm mociján. Azért nem tekertettem át a dinamómat még, mert vagy pénzem nincs éppen felesleges, vagy időm nincs tekercselő műhelyt keresni.Az átalakítás költségénél nem szabad arról elfelejtkezni, hogy akkor az öszes izzót, az index vackot, az aksit, a dudát és még pár dolgot is cserélni kell. Tehát meggondolandó a dolog egy átlagos motor használó esetében.Nálam nem, előb utóbb meg kell tennem, mert snassz dolog tartalék aksival, vagy laposelemekkel közlekednem.Jelenleg, ha valamiért , pl tulszívatás miatt nem indul elég könnyen a mocim, előfordul, hogy pár kísérlet után az aksi le is merül.Van egy olyan érzésem, hogy a 634 elektromos rendszerét nem budapesti közlekedéshez méretezték.főleg nem állandóan bekapcsolt világítással
sorszám: 11761 (76224)
(előzmény: GUKKER81, 2007-05-28 11:53:54)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-05-28 12:01:10
Hali. Olvass vissza egy kicsit a motorelektronika fórumra, ott volt ezzel a téma terítéken. Nekem is 6voltos a motorom, de én mz dinamót és mz elektronikus fesszabot raktam rá és azóta világítás féklámpa alapjáraton és nem merül le az aksi és nem is áll le a motor. Ha nem vagy jártas az elektronikában akkor csináltasd meg valakivel, de jawahoz is lehet venni elektronikus fesszabot ezzel lehet legegyszerűbben orvosolni a problémát, mert a jawák dinamója jó csak a feszültségszabályozót nem lehet jól beállítani én sem tudtam. De jawahoz csak rendelni lehet a gyártótól, úgy tudom kereskedelmi forgalomban nincs.
sorszám: 11760 (76221)
(előzmény: GUKKER81, 2007-05-28 11:53:54)

 
 
GUKKER81
válasz erre | email2007-05-28 11:53:54
Hali.
Lenne egy kis gondom 634-es emen nem igazán van töltés.Kérdés át lehet alakitani 6V-ról 12V-re ha igen ki tud segíteni,kinek van hozzá cucca és mibe kerülne ez nekem.Vagy mi lehet a baj a technikámmal folyton lemerül az aksi nincs rendes lámpa meg gyujtás.kösszi
elöre is mindenkinek

email:gukker81@freemail.hu
sorszám: 11759 (76220)

 
 
Krisz
válasz erre | email2007-05-28 09:54:06
Na de hát Simsonokon is úgy van bekötve, ahogy írtam, hogy talán jobb lenne.
Na mindegy, akkor így már értem, hogy miért ilyen. Akkor LED-et már nem így kell bekötnöm (meg az áramgenerátorral lesz, így a feszültég szinte lényegtelen), a fényszóróhoz meg vagy csinálok egy szabályzót, vagy nagyobb teljesítményűt használok.
Köszi!
sorszám: 11758 (76213)
(előzmény: R.A., 2007-05-28 09:45:20)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-05-28 09:45:20
Nem, mert abban a pillanatban kiég a hátsó izzó, hogy elalszik az első. Nincs feszültségszabályozó, az értéket az izzók terhelése állítja be.
sorszám: 11757 (76212)
(előzmény: Krisz, 2007-05-28 09:09:55)

 
 
Krisz
válasz erre | email2007-05-28 09:09:55
Hali!
Adott egy Jawa Mustang, amire LED-es helyzetjelzőt szeretnék rakni. Egyrészt azért, hogy LED lévén keveset fogyaszt, ill nagyobb a fényereje, másrészt meg azért, hogy így az első izzó is talán jobban világítana (nem terhelné feleslegesen majdnem 1A-rel a tekercset a hátsó izzó.
Eddig minden rendben van, csak azt nem értem, és tulajdonképpen ezért fordulok hozzátok, hogy a hátsó helyzetjelző miért pont úgy van bekötve, ahogy? Azaz miért a fényszóró tompított ill országúti kivezetésére van kötve? Nem lett volna jobb test és a fényváltó közös pontjára kötni?
Előre is köszi!
Krisz
sorszám: 11756 (76210)

 
 
Sycora
válasz erre | email2007-05-26 20:43:45
Nem. Pl: 634-es is vasfelnis.
sorszám: 11755 (76150)
(előzmény: vandecastele, 2007-05-26 19:24:59)

 
 
vandecastele
válasz erre | email2007-05-26 19:24:59
Azért köszi, hogy megnézted.

A Jawakat nem csak alufelnivel szerelték?
sorszám: 11754 (76144)
(előzmény: zsivanyka, 2007-05-26 15:46:59)

 
 
Sycora
válasz erre | email2007-05-26 19:13:10
Hi. Egy képet mindenféleképpen megnéznék. Kösz. sycora003@gmail.com
sorszám: 11753 (76142)
(előzmény: zsivanyka, 2007-05-26 17:09:05)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-05-26 17:09:05
Sziasztok! Eladó egy 1986-os Jawa 638-as oldalkocsival. A motor törtfehér színű, friss műszakival, törzskönyvel. A blokk tavaly ősszel lett felújítva. Egyedileg kialakított bőr ülés, cróm visszapillantó tükrök, egyedi műszerfal, lábtartó. Elektronikus gyújtás. A motor szép állapotban van és műszakilag megbízható. Ára 230.000 Ft. Árba beszámítok Jawa TS-t. Tudom, hogy magas az ár, de tényleg megéri mert szép. Kihasználni nem tudom mert terveim szerint a családomat vittem volna vele túrázni, de Ők lemondtak róla. A Jawa megbízható, ezért keresek helyette szóló motort. Ha meg nem kell senkinek akkor oldalkocsi nélkül fogom tovább használni. Kérésre képet tudok küldeni róla. Tel: 06-70-374-2948.
sorszám: 11752 (76137)

 
 
Petike1
válasz erre | email2007-05-26 16:57:54
Elsö lampam nincs,de uj szelvedő az oldalkocsira vagy eppen a jawara megoldhato.
sorszám: 11751 (76136)
(előzmény: vandecastele, 2007-05-25 20:59:42)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-05-26 15:46:59
Vandecastele ! Sajnálom de az oldalkocsi lámpa már nincs meg. Pedig tudom, hogy volt, de valamelyik börzén már elvitték ezek szerint.
sorszám: 11750 (76132)
(előzmény: vandecastele, 2007-05-25 20:59:42)

 
 
danijawa
válasz erre | email2007-05-26 08:17:35
Sziasztok! Cz 175 sporthoz keresek kipufogót, torokkal eggyütt, és hátsólámpát!! Íme néhány kép, ilyenek kellenének, mint amik a képen láthatók:
http://www.flyingshadows.cz/clenove_party/jindrich_zendulka_foto/cz_175_sport/imagepages/image2.html
http://www.flyingshadows.cz/clenove_party/jindrich_zendulka_foto/cz_175_sport/imagepages/image1.html
sorszám: 11749 (76109)

 
 
ATAKOBA
válasz erre | email2007-05-26 06:51:11
Hello.Tömörgumiból faragd ki,vagy esztergáltasd meg.
sorszám: 11748 (76107)
(előzmény: vandecastele, 2007-05-25 15:36:40)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-05-25 21:33:44
Úgy emlékszem Nekem van valahol az alkatrész hegyek közt. Holnap utána nézek, utána dobok egy emilt.
sorszám: 11747 (76102)
(előzmény: vandecastele, 2007-05-25 20:59:42)

 
 
vandecastele
válasz erre | email2007-05-25 20:59:42
Igen, arra a fehér kerek lámpára gondolok.
sorszám: 11746 (76097)
(előzmény: zsivanyka, 2007-05-25 19:13:57)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-05-25 19:13:57
Hali Vandecastele! Arra a kerek fehér üvegesre gondolsz ami az oldalkocsi sárvédőjének elején van?
sorszám: 11745 (76092)
(előzmény: vandecastele, 2007-05-25 15:36:40)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-05-25 16:10:10
Nem lettem okosabb...

Viszont mehetek dudálni holnap esküvőre wehehehe :D:D:D

Nincs köztetek ajkai? :D:D:D
sorszám: 11744 (76084)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2007-05-25 16:03:36
Továbbra is keresek 638-as TS Jawa-hoz olyan gumigyűrűt, ami a tankot hátulról támasztja. (2 db kéne)
sorszám: 11743 (76082)

 
 
vandecastele
válasz erre | email2007-05-25 15:36:40
Sziasztok!

Nincs valakinek eladó első lámpája Velorex 562-es oldalkocsihoz?
sorszám: 11742 (76080)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2007-05-24 23:06:30
Azért mielőtt elvégzed ezt az átalakítást, végezd el a következő próbát. Tegyél fel egy átlagos tapadású gumit , majd olyan 50 es tempónál húzd meg erősen a fékkart. Ha rendesen karban van tartva a dobféked, meg fogsz lepődni. Ha lesz rá időd. ugyanis egy átlagos kereket blokkol a 634es első féke.Vagyis ennél erőssebet nem tudsz felrakni, csak ha szélessebb első kereket tudnál betenni. Ami persze nem fér el.Vagy betehetsz valami szuper tapadós gumit, de az se tul jó ötlet. A tárcsafék egyetlen előnye, hogy nehezebben megy el a felülete a síktól, a dobfék előbb lesz felszabálkyzandó állapotú. A dobféket nehezebb is felszabályozni. Ha ez a különbség megéri neked, hogy kétévente a műszaki előtt mindig viszarakod a fészerben gondosan örzött dobfékes cuccot, akkor vágj bele a dologba.Persze a felszabályozás valszeg akkor is kell, különben nem megy át a vizsgán.Én inkább a pár tizezer kilométerenkénti felszabályozást , időnkénti karbantartást választom.
sorszám: 11741 (76056)
(előzmény: GUKKER81, 2007-05-24 21:57:26)

 
 
GUKKER81
válasz erre | email2007-05-24 21:57:26
Hali.
634-esbe szeretnék elöre MZ társaféketvillát stb.tanácsot szeretnék kérni kelle az mz kiflije is vagy mi kell hozzá mert igy simán nem fut 1 nyomon.El van csuszva balra. előre is kőszi .GUKKER81
email:pocojoco@freemail.hu
sorszám: 11740 (76046)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-05-24 15:19:44
Szerintem ha a deklit levetted, akkor az olajleeresztő csavart már tök felesleges kitekerni, sok olajat ott nem fogsz látni kifolyni.:D
sorszám: 11739 (76015)
(előzmény: creationmz, 2007-05-24 14:30:11)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-05-24 14:30:11
Ha'persze, én is úgy gondoltam, de ha a dekni lejön akkor a leeresztő csavar már csak a váltóból engedi le... Vagy nem, de mind1... lényeg az hogy akkor elég csak a kuplungot bontani :) Az meg nem ügy :)

Köszönöm a segítséget... sztem még műszakiztatás elött nekilátok :)

Most égőket cserélgetek :D
Eddig ment az index visszajelző és a refi visszajelző, de most hogy megcsináltam az üresjárás visszajelzőt meg a generátor visszajelzőt, így most ezek nem mennek :D Rejtély :D
Holnap már okosabb leszek :D:D:D
sorszám: 11738 (76011)
(előzmény: Powerarc, 2007-05-23 21:41:28)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-05-24 14:09:24
Mellesleg egyszerre nem is kell mindent megtanulni..Az alap dolgokkal legyen tisztában az ember.Azokat saját magától is meg tudja tanulni.....A többit majd idővel úgyis kitanulja..
sorszám: 11737 (76008)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-05-24 12:46:54)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-05-24 14:04:33
Erre mondtam ,hogy ha nincs semmi affinitása a műszaki dolgokhoz valakinek, akkor kár is fáradnia szoci motorral...Egyébként meg annak, aki semmit nem tud, segíteni sem lehet...Neki kell állni az elején, és átolvasni egykét könyvet..
Csakazért NE vegyen senki szoci gépet, merthogy olcsó....Igenis számoljon vele, hogy az árbeli különbözetet a fejében lévő tudással kell pótolnia.
sorszám: 11736 (76006)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-05-24 12:46:54)

 
 
szejam
válasz erre | email2007-05-24 12:47:01
Hello! Rendeltem a Jawamhoz egy visszapillantó tükröt, de nem egészen olyan mint az eredeti, már egy kicsit újabb. Viszont nem tudnak adni a másik oldalra valót mert nincs több. Az lenne a kérésem, hogy aki látott már ilyet és volt kint Szlovákiában vásárolni írja meg lehet-e kapni ott! Köszönöm!
sorszám: 11735 (75998)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-05-24 12:46:54
Hali. Addig szép is a történet ,hogy szétszereli a motort megveszi az alkatrészt és összerakja. De vannak hézagolások illesztések amiket nem fog magától megtanulni, ha valakinek nincs huzalma hozzá akkor kár neki mondogatni hogy képes vagy rá. Nem olyan régen itt is érdeklődtek a peti74 féle gyújtás megépítéséről. Én már megcsináltam és a tapasztalataimat tovább adtam de azóta semmi fejlemény. Hiába mondom mit hogyan kell, de ha valakinek a mérőműszert is a kezébe kell adni akkor kár bármit is mondani.
sorszám: 11734 (75997)
(előzmény: Matya, 2007-05-24 11:19:03)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2007-05-24 11:56:34
Igazad van . Bár egy pici elmélet se árt hozzá, de fő a gyakorlat. Egyébbként szórakozásnak sem utolsó. Én néha szinte leküzdendő ellenfélnek tekintek egy egy érdekessebb hibát. Baromi elégedett tudok lenni, amikor sikerül legyőzni.:) Motorozni is jó, de abban is van valami poén, amikor valaki a saját két kezével, a saját elméjével megold valamit.Azt hiszem, amikor az egészségi álapotom leszed végleg a motorról, néha akkor is fogok módot találni egy kis szerelgetésre.Pedig elvileg elméleti szakember vagyok.
sorszám: 11733 (75992)
(előzmény: Matya, 2007-05-24 11:15:07)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-05-24 11:19:03
Ja, még annyit...Van egy barátom...Nemrég vett egy 1976os 350est..Darabokban...Mondtam neki, h ha kell segítek neki, de csak álljon neki, tanulja meg, jöjjön rá magától mi hova merre.Menni fog, van annyi sütnivalója...Ha nagyon elakadt szóljon..
CSak annyit mondtam el neki, hogy mit kell megvenni boltban...Két hét alatt összerakta a motort, kábelezéssel együtt...És működik minden rajta ahogy kell...
Jó dolog az a "mélyvíz" technika...
sorszám: 11732 (75991)
(előzmény: Matya, 2007-05-24 11:15:07)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-05-24 11:15:07
Gyártatni???Nem kell bonyolítani.Állj neki, és csináld...Szedd szét, nézd meg..
Ezért nem szeretem az internetet...Elkényelmesíti az embert...Kérdezget a tapasztaltabbaktól..Ez ok...DE!!Nem tanul semmit, ha csak tanácsokat kér másoktól, anélkül, hogy nekiállna és a két szemével látná, megfogná a kezeivel a dolgokat..Neki kell állni, és csinálni..Ha meg elszúr valamit az ember szerelés közben, akkor egy életre megtanulja, hogy mit hogyan kellett volna..És legtöbb esetben rájön a dolgok miértjére is..Márpedig anélkül később sem lehet hibát keresni...Legközelebb nem fogja rosszul csinálni.Mindenki volt kezdő..Nem kell beszarni..Nem egy atomreaktor egyik szoci gép sem...
Azt meg nemhiszem, hogy akinek szoci motorja van, abba nem szorult egy csepp műszaki érzék sem...Ha meg igen, hát akkor.......
sorszám: 11731 (75990)
(előzmény: creationmz, 2007-05-23 21:36:46)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-05-23 21:41:28
Van olajleeresztő csavar is, tessék azt használni.:-)
Leveszed a deknit, ugye az egyszerűen megy. Megoldod az 5 rögzítőcsavart (10-es kulcs) és a kicsi rugókkal együtt kiveszed. Ekkor a külső agyat ki tudod venni, majd utána egyből a lamellákat. És máris ott az o-gyűrű.:-) Szerintem a 640-esé is ugyanaz, a 634-esben volt más fajta.
sorszám: 11730 (75973)
(előzmény: creationmz, 2007-05-23 21:35:38)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-05-23 21:36:46
Ez valami kinyomócsapágy féleség?
Valyon ezt le tudom gyártatni? :D Lévén hogy van szerszámüzem a cégnél :D:D:D
sorszám: 11729 (75971)
(előzmény: Powerarc, 2007-05-23 21:23:01)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-05-23 21:35:38
Tehát akkor elvileg max oldaldekni le, olaj folyik ahova akar... aztán kuplung bontás, O gyűrű keresés, majd lamellák ablaküvegre pakolás... Ha minden rendben akkor megoldás gondolom csere... kérdés akkor az lesz hol tudok újjat venni :D és hogy a 640-es jó e hozzá... (638/504 az enyém)... Gondolom enyémhez már nem gyártanak....
sorszám: 11728 (75969)
(előzmény: Powerarc, 2007-05-23 21:23:01)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2007-05-23 21:23:01
A pontos nevét nem tudom, de arról az O-gyűrűről van szó, amelyik az utolsó acéllamella alatt van egy alu tárcsában amelyik egy bordán keresztül kapcsolódik a váltó tengelyéhez. Na ez a gumigyűrű ha megkopik, nem kör alakú már a profilja, az is csinálhatja ezt.
Érdemes megnézni a lamellák ferdeségét valami sík felületre téve.
sorszám: 11727 (75968)
(előzmény: creationmz, 2007-05-23 20:50:27)

 
 
Bryan
válasz erre | email2007-05-23 20:54:01
Hi! :-) Az enyém 3 hete volt nálam aztán beállt a főtengely. :-) Szóval nekem kijutott. :-( Nem baj úgyis fel akartam újítani csak télre terveztem én, de a moci előbb kívánta. Na de holnap összerakás. :-) Kíváncsi leszek milyen lesz. Remélem minden simán megy majd. Tiédhez sok sikert. Ötletem az nincs mi lehet a baja sajnos. Üdv!
sorszám: 11726 (75966)
(előzmény: creationmz, 2007-05-23 20:50:27)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-05-23 20:50:27
Hiba fellelhetőségélnek helye (váltó? kuplung?... other?)
Hiba javíthatósága... költségessége...
Nem azonnali szervíz miatt felmerülő járulékos hibák lehetősége... Ect...

Ezek érdekelnének...

Amit tudok javítom magam de nem szeretnék rögtön blokk széthúzást gyakorolni... Ha javítható egy oldaldekni leszedéssel akkor megnyugodtam, mert akkkor utánakeresek az alkatrésznek, és a probléma megoldva, mert olajat amugy is akartam cserélni... Ne keserítsetek el, még csak 2 hete vettem..... :)
sorszám: 11725 (75965)
(előzmény: creationmz, 2007-05-23 20:39:26)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-05-23 20:39:26
Lehetne egy kicsit bővebben?
sorszám: 11724 (75964)
(előzmény: Matya, 2007-05-23 20:24:44)

 
 
Matya
válasz erre | email2007-05-23 20:24:44
Fenét..O-gyűrű csere, vagy fémlamella deformálás..
sorszám: 11723 (75961)
(előzmény: creationmz, 2007-05-23 18:32:48)

 
 
petya54
válasz erre | email2007-05-23 20:20:28
hali emberek! vki legyen szives küldjön 1 jawa mustang robbantott ábrát a petya54@citromail.hu-ra
előreis köcce

üdv:petya
sorszám: 11722 (75960)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-05-23 18:32:48
Nohh jóemberek új hiba :D:D:D

Ezúttal a kuplung játszik velem :)

Indulásnál egy darabig csúszik ahogy kell (ha csúsztatom) majd utána rövid szakaszon hirtelen kapcsol... Húzzak/engedjek a bowdenen?

Vagy lamella cserebere?
sorszám: 11721 (75947)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu