:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hali. Gondolom a ledekkel nagyobb sikerre jutsz mint az interkúlerrel( lehet nem így kell leírni). Majd megosztod a tapasztalatokat az arra érdemes emberekkel.
Igen, tudom, köszönöm, ezt már tapasztaltam korábban :)
A boltba ahova megyek már ismernek :) Tudják mihez fogom kérni és mihez használni :)
Csak nem akartam teljes baromságba beleugrani :)
Azért előtte még kérdezz meg egy szakembert az előtétellenállás szükséges teljesítményéről, mert Öregapó azt elfelejtette mondani, hogy azt bizony méretezni kell, mielőtt felgyulladsz vele.
A f*sznak kell mindenbe beleugatnod ? Ismerem a jelenséget, nem a levegőbe beszélek. A korai 05-ösökre jellemző, még a szűkülő kipufogódobosokra, ha neked nem ilyened van, örülj neki. Nem a véleményedet kérdezte, hanem megoldást keres Jawa350speed.
Elmentettem, THX :) Ma megyek elektronikai boltba bevásárolok :)
6 voltos stabkocka nem igen van. Persze az 5 voltost kissebb trükkel fel lehet emelni 6 voltra. De nagyon nem érdemes. Létezik 9 voltos stabkocka is, de ez se tul nyerő.
A ledeket a következő módon kell sorbakötni: A ledeken mikor világítanak az átfolyó áramtól függetlenül mindig ugyanakkora fesz van, körülbelül. Ez az adott ledre jellemző katalógus adat. Ha minden igaz, nyitó feszültségnek hívják. Nevezzük most mondjuk UL nek. Sorba kötsz annyi ledet, hogy az ULek összege kissebb legyen mint a minimális fesz, amin használni akarod.Legyen ez a szám mondjuk X. Legyen a maximális feszültség ami előfordul a mocidon UMAX. Nos, akkor az ellenálás, amit a ledekkel sorba kell kötnöd a következő módon alakul: R= (UMAX-X*Uled)/Imax . IMAX katalógus adat, a ledekre jellemző maximális áram, amit elviselnek. Ezek után pedig az így sorba kötött csoportokból annyit raksz be párhuzamosan, amennyi az igényelt fényerőhöz szükséges. A katalógusban az illető ledek fényereje is meg van adva.
De ha biztosra akarsz menni, akkor egy ellenálást kötsz a párhuzamosan öszerakot coportok elé, majd egy 15 voltos céneren keresztül földre kötöd az ellenállás azon lábát, amelyik a ledek felé van. Így ha valamiért megugorna mégis a fesz, nem mennek tönkre a ledek. Persze ebben az esetben ennek az előtét ellenállásnak az értékét be kell számítani. Annyiad része fog egy soros csoport ellenállásához hozzáadódni, ahány csoport van.
Jól látod, egy helyre van fűzve :))
Ááá mér értem, tehát akkor egy helyre van fűzve a kettő :) OK akkor tuképpen nem kell mást vennem csak egy babetta hátsó fékbowdent :D mert az detto ugyanolyan :)))
És akkor a fékbowden kiakaszt, majd először a kontrollbowden, és utána vissza a fékbowden, THX, ha hazaértem meg is csinálom :D
THX Power :)
Megnéztem, de így összerakva nem sok látszik a fékkarból. Annyit látok, hogy ahol a fékbowden belemegy, onnan van tovább egy hasítás, abba lehet befűzni először a féklámpakapcsoló bowdenét, utána mehet a helyére a fékbowden vége.
Üdv!
Kétkulcsos a fékem, de most már azt fogom csinálni, hogy odaálloka bolt elé, és válogatok egy olyan bovdent, ami jó a gépbe. De természetesen a gázbovden se az igazi :P
Japp kapcsolót ismerem, mert sikerült egyet széttörnöm, de találtam másikat :D
Nohh mégegyszer fékkarnál hogyan van, mert ezt nem tudtam elképzelni :)
Nekem a fékkaron sehol egy deka furat...valahova a fékbowden alá megy a másik bowden de ott csak valami forrasztott xar maradt... és ez a megoldás nekem nem fog tetszeni...
Tud valaki valami áthidaló megoldást?
Esetleg fúrjam meg a fékkart és tegyek bele olyat mint ami a fékbowdennél van?
Vagy ez nagyon lekönnyítené a fékkart?
Esetleg ragasszam bele? :)
Még vmi: Ha vkinek megvan Peti74 száma az elküldhetné mailben nekem, mert írtam neki mailt de nem reagált rá. Telefon egyszerűbb. :-) Köszi
Ok. Megnézem majd a váltónál ezt a dolgot. Most végeztem a benzincsap "tuningolással" :-). Mert kipucoltam de a gumin kicsik voltak a lyukak ezért nagyobbítottam őket. akkor meg hiába szereltem össze folyt a a csap mellett vmiért ki. :-) "Gyártottam" a rugó mögé egy pont beillő alátétet így most nyom akkorát a rugó hogy zár az egész, meg folyik is rendesen ha meg van nyitva a csap. Szóval megyek tesztelni nemsokára vmi hosszabb útra.
A fékkarnál kúposra van szétnyomva és forrasztva a bowden és csak be kell akasztani a furatába. A belét nem ismerem, de tudja azt is, hogy egyszerre van működtetve mindkét fék (én így is fékezek). Szerintem valami rugós elem is van benne, az engedi ezt meg.
Hali. Tanksapka szellőzőjét nézted már, mert az eldugul akkor még szép lassan folyik a benzin és egy idő után vákum jön létre a tankban és nem tud lefolyni a benzin. Én is jártam így.
Ha jól emlékszem, akkor 0,6 mm a hézag, de jobb lenne majd a szerelési könyvben pontosan utánanézni. A próbálgatást úgy csináltam, hogy a szekunder lánckeréknél fogva forgattam a váltót/motort, persze a gyertyák nem voltak benne.
Nézd azért meg a tanksapkát is, hogy a szellőzőfurata nincs-e eldugulva.
jut eszembe... elvileg ha stabIC-t nem 5V-ra hanem mondjuk 6-ra kérem, és ehhez igazítom a LED-ek értékét, akkor nem kell ellenállás. A fogyasztás ugyanannyi maradna mint most, csak nagyobb fényt adó felületen... nem?
Tehát akkor a megoldás az lenne hogy tegyek össze sorba annyi LED-et amennyi elviseli a max feszültséget ami felléphet, illetve... tegyek össze kisebb csoportokban LED-eket, és ezeket szabjam mondjuk 8V-ra és az előtét ellenállást kérjem úgy hogy ezt nyújtsa 14V mellet is.
Ha 12 voltrol stabilizálod 5 voltra, akkor tehát a teljesítmények a következően alakulnak: A ledeken: I*5 a stabkockán: I*7 volt. A veszteség közel 60 százalékos! Vagyis ha azt akarod, hogy a féklámpa ledek mondjuk 8 watton menjenek, akkor az egész ketyere 20 wattot fog fogyasztani! És ekkor nem számoltuk az ellenálások teljesítményét !
Ennél egészségesebb megoldás az ellenálás plusz zener dioda. De ha nem akarsz sokat tökölni, akkor a ledekkel sorba kötött elenálásokat max feszültségre méretezed. Ha kissebb lessz a feszültség, a ledek halványabban fognak égni. Ha emiatt több ledet használsz, akkor max feszültségnél indokolatlanul nagy lessz a fényerő, de ez a veszteség elviselhető.
Ha nagyon korrektül akarsz eljárni, akkor áramgenerátort tervezel bele, vagy ami még jobb, egy villogó kapcsolást. Rövid időre a led nagyobb áramot is elvisel. A gyorsan villogó ledet folyamatossan világítónak látod, nagyobb fényerővel, mint amit a felvett teljesítménye indokolna. Ez a megoldás a legjobb hatásfokú, bár a legbonyolultabb is.
Nohh közben eszembe jutott mit akartam kérdezni...
Tegnap délután vettem észre hogy nem megy a féklámpám... Sikerült elszakítani a bowdent. A kérdés az az hogy hol kapok ehhez valót, a másik az az hogy a fékkaron ezt hogy oldom meg, mert mintha ez valami beforrasztott szar lenne... Meg hogy hogyan hangoljam ezt össze, mert ugyebár... ha egyszerre nyomom a hátsó féket, meg húzom az elsőt, akkor a bowden két irányból van feszítve... Így hogy működjön szegény kapcsoló... meg hogy ne szakadjon el a bowden?!
Hát én csak azt próbáltam meg hogy kapcsol-e vmit a váltó az összeset nem kapcsoltam végig. Elég nehéz lett volna egyedül a blokkal. :-) Mekkora lehet a hézag ami még elfogadható? Most pont a menet közbeni fura erő eltűnésével küzdök. Adtam neki plusz szálon áramot a trafóknak de nem az volt a hiba viszont jobban ment mint eddíg szóval az is hiányzott neki. De azthiszem rájöttem a hiba okára. Úgynéztem hogy mikor elfogy az erő és állna le a motor akkor a benzincsőben nincs elég benzin vagyis a tetjén jó pár centi üres. aztán ahogy lassulok folyik utána. Szóval csap pucolás a megoldás. :-) A váltóval majd utána küzdök vmikor. :-)
Az utángyártott fékbetét túlméretes, hozzá kell szabályozni a fékdobhoz, a cél, hogy teljes felületén felfeküdjön . A dob ne legyen kopott, barázdált.
Ha hosszú a bowden, a fékkulcson levő kart más szögben kell felszerelni, nem lesz nehéz, bordás kúpon van.
A jawa 350 hátul egy, elöl kétkulcsos, ez utóbbi beállításánál mindkét kulcsot össze kell hangolni, másképp nem lesz elegendő fékhatás.
638/504 12V-os a redszerem, így bőven marad fesz a stab IC után. Ezért szerettem volna azt hogy 12V-ról leszedem feszkót 5V-ra IC-vel, és ezt ellenállatokkal továbbfolytom ha kell :)
Mikor összeraktam a blokkot végigpróbáltam az összes sebességet bekapcsolni. Ha nem ment volna mindegyik határozottan, be sem építettem volna. Megnézted a kapcsolókörmöket is, hogy nincsenek túlságosan lekopva? A hézagot megmérni a bal dekli levétele után lehet, egy kis ügyesség kell hozzá. Ha nagyobb a hézag az előírtnál, azon könnyen lehet segíteni, a tűgörgős kosár zégerét kell csak kivenni, a kosarat picit beljebb ütni és egy megfelelő vastagságú alátétet rátenni é mehet vissza a zéger.
Valami ármány van. Az én 634-05 öm két kulcsos. Lehet, hogy valaki át variálta már? Nem hiszem.... Nem is szeretném, ha egykulcsos lenne. Egy közel 200 kilos motornál már el kell a kétkulcsos megoldás.
Hát, a stab ic 6 voltos esetben nem a legjobb találmány, soros stabilizátor. 5 volthoz kell 7 volt bemenő neki. Ezalatt a feszültség alatt mindig el fog "tüntetni" közel két voltot. Ami egy részt azér rossz, mert a ledekre 6 volt esetében 4 volt fog jutni, nem fognak világítani.A Stabilizált fesz és a bemenő fesz közötti különbség egyébbként nem tűnik el, a stabkockán fog eldisszipálódni, azaz tiszta veszteség. Motornál a ledeket én ha minden kötél szakad, áramgenerátorral táplálnám.Ha jól emlékszem, erre a célra megfelel egyetlen jól bekötött tranyó. A multkor nem is mondtam: Ez az egyik nyűgöm a 6 voltos rendszerrel. A 12 voltoshoz egész korrekt ledes féklámpát lehet kapni fillérekért.Jó, nem fillérekből, de nem kerül még 3000 be se..Az indexek helyére is lehet szerezni ledes helyzet jelzőt, egészen jól meg felel a célnak. Igaz sárga, nem méz sárga, de sebaj.Persze azt is 12 voltosban.6 voltos esetben ha elszánom magam végre, marad a nyák gyártás.Amit nem szeretek különösebben, csak végszükségben művelem. Persze aki nagyon ügyes, a ledeket beügyeskedheti egy izzó foglalatba, úgy szerintem igencsak jól néznek ki. Valahol itt a Szocimotoroson is fent van a ledes téma, egész korrektül.
A bowden egykulcsos a fékeken nem szokott stimmelni (pl. 634-05). A sok sötét bowdengyártó kisiparos csak a kétkulcsost ismeri (még az Újpesti Motorcenterben is csak forgatta a szemét a koma), úgyhogy vagy csinálsz magadnak, vagy kicseréled kétkulcsosra. Esetleg az 559-esét bele lehet tenni, de az rövidebb kb. 10 cm-rel az optimálisnál, úgyhogy az első villa teljes kirugózásakor megfeszül.
Jó multkorában gondolkodtam azon hogy megéri e, ha veszek egy stabIC-t, 4 gyors diódát, 10db LED-et egy halom ellenállást 5V-hoz (stabIC ad 5V-ot, azért) és mindezt bepakolom mondjuk a jawa-m hátsó Féklámpájába (lehet LED-ből több lesz, mondjuk 20 :)
Az akumlátor egész jól kisimítja a dinamó lüktető egyenáramát. Ha váltóáramot diódákkal egyenirányítasz, az is lüktető egyen áramot ad, ha nincs kondival kisimítva. Azok a tüsik a dinamón amit szkópon lehetne látni, csak a viszáram kapcsoló(esetleg dióda) előtt láthatók. Ledes világítás egyébbként abszolút nem érzékeny a tápfesz milyenségére, akár váltó áramot is köthetsz rá, legfeljebb villogni fog annak a frekvenciájával. Egyedül azt nem szereti, ha a tápfesz megnövekszik.
Érzékenyebb elektronikus áramköröknél okozhat kisebb gondot a dinamó árama, de az is könnyen kiküszöbölhető egy LC taggal. Azaz egy megfelelően bekötött kondival és tekercsel. Persze ilyen esetben egy külön fesszabályzó sem árt az áramkör elé Átlagos esetben nyugodtan kezelhetjük egyenáramként.
Nem asszem azt nem néztem rajta. Szerinted az lehet a sebesség kidobálás oka? Ezt az elfogy az erő dolgot teljesen úgy csinálja mintha levennéd mondjuk a gyújtást vagy minimum az egyik hengerét vagy vmi nagyon hasonlót produkál. Most lett egy ötletem. Mivel tegnap este néztem a szikrát a mocin és enyhén szólva rossz volt csak ilyen nagyon light-os mondhatni nem látható tű szikrát produkált bárhogy is néztem. Aztán nekem eszembe jutott egy olyan ötlet hogy nem jut el mondjuk a trafókig a teljes 12 V . Rámértem és bejött a dolog. 1,1 V a különbség az akksi és a trafók közt. Lehet hogy ez lehet a hiba. Most kipróbálom hogy összekötöm őket direktbe és megyek vele egy kört úgy hogy mit lép, meg persze hogy javul-e a szikra.
Nohh akkor mégsem olyan szép sima az az egyenáram... Pl én azt ami a dinamóról jön le, biztos fel nem tenném egy led-es világításra csak úgy direktbe...
Ezért gondoltam hogy felvetem mint témát, nameg saját okulásomra :)
Thx.
Nos, hasonló jelenségem volt nekem is, hogy 4-ben egy idő után elfogyott az erő, hiába húztam tovább, egyre lassabb lett. Visszaengedtem a gázt és akkor egyszercsak megjavult. Na, ennek az lett a vége nem sokkal később, hogy a generátor alatti szimering mehetett a kukába..... Blokkfelújítás után volt ez az egész, még 2000 km sem volt benne.
Összerakásnál leellenőrizted a váltó tengelyének az axiális játékát?
Bizony, a leírásokból ez sajna hiányzik:
"az elektromágnes táplálható közvetlenül a generátor áramával. Ez az öngerjesztés, vagy közismertebb nevén a dinamó-elv."
http://www.feltalaloink.hu/tudosok/jedlikanyos/html/jedanytal3.htm
Hali. Kezd az elején, a töltés rendben van akkor tudsz elekrtonikus gyújtást rárakni. Motor elektronika fórumon volt már töb ötlet is. Pl ha jawa dinamó vezetékeit megfelelően átkötöd akkor az mz elektronikus fesszabja is jó. De ha veszel jawa elektronikus fesszabot azt símán rá kell kötni. Utánna peti 74 oldalán van elektronikus gyújtás kapcsolás, nézd meg olvasd át és ha valamennyit konyítasz az elektronikához meg is tudod csinálni. Az én motoromon is ez a gyújtás van és nagyon penge. 12 voltosra átalakítani nem olyan egyszerű és főképp nem olcsó hozzá az alaktrész. Ha például jawa generátort akarnál rárakni akkor 30000 Ft. És a gyújtásod még mindíg kalapácsos. De rakhatsz rá MZ dinamót használtan börzén 2000 Ft, fesszab 4500 Ft és tökéletes, és egyszerűen felszerelhető, csak egy hézagoló kell az állórész alá.
638-as Jawa-nál a fénykürt, és a duda kapcsolója másnak is szokott néha rakoncátlankodni? Néha nem mind1 Neki, hogy milyen módon nyomom meg....
Elfelejtettem mondani hogy egy twinsport-ról van szó :-)
Hi!
Összeraktam a blokkot elsőre mindjárt lett is baja nem is egy. :-) Előszőr is: az üres visszajelző nem működik. Ember nem érti miért, mikor ugyanúgy lett betéve a helyére. Mondjuk ezt gondolom vmi érintkezés hiba mert elég olajosnak nézett ki. Mind1 ez nem lényeges. De a többi annál inkább: Mentem vele minden frankó volt aztán egy 20 km után fogta magát aztán 4-ből kitette üresbe csak úgy. Aztán ezt játszotta volt mikor sűrűbben volt mikor ritkábban 200 km alatt kb 4szer. Pedíg összerakásnál néztem és mindene jónak tűnt. Vajon mi lehet a ludas? Merre keressem a hibát? Ja ehhez még annyit hogy az tűnt fel hogy mikor berakom a 4-iket akkor nem kattanik olyat mint a többi sebességnél (érzésre sem). még egy jelenség van ami zavaró nagyon: 80 fölött főleg olyan 90-100 és e fölött meghal a motor. Úgyértem hogy mintha mondjuk levenném a gyújtás egy-két másodpercre majd vissza. Ezt csinálja amíg lassabban nem megyek vele. Vajon mi lehet a gond? Üzemanyag szintje alacsony? Adni kellene még az úszó szintnek? Vagy a megszakító hézag kicsi/nagy? Most 0,4-en vannak. Melyik része lehet a baja? Nekem már nincs ötletem.
Hali.
Jo rendben akkor most mit is csináljak. mert volt egy pár hozzászolás/amugy én is szerelö lennék vagy mi/Ja gyujtásom is tök sz** köne bele uj megszakito meg egyebek menyibe jönne nekem egy elektronikus /vagy trabi gyujtás/fekete doboz van/mi kell még
12v jobb lenne vagy nem???
Biztos hogy hibátlan? Az órás ellenörzés az esés után történt?
Azt se lenne rossz tudni, hogy csak a menet bekezdése sérült e meg, vagy komolyabb a hiba. Ha komolyabb a dolog, akkor menyire komoly? Ha jól emlékszem az említett főtengely elég kemény anyagból van, ha találsz valahol menet metszőt hozzá, az le szedi a sérült részeket, vagyis ot nem lessz menet. Én találkoztam különféle finom menethez tartozó metszővel, de nem sokszor. Talán kétszer, vagy háromszor pár tíz év alatt. Ha gépműhelybe viszed, esztergán elvileg meg lehet csinálni, de az is leviszi a hibás részeket.
Viszont ha csak a menet legeleje sérült meg, akkor egy megfelelő köszörű kővel kézzel lehet orvosolni a bajt.Nekem legalábbis sikerült már hasonló manőver.
Egyébként a www.veteranmotorok.extra.hu-n megtalálod a dinamó működését.
Igen egyenáram keletkezik a váltakozó áramból az akkumulátor töltéséhez a kollektor segítségével.
Az, hogy szép lenne, vitatom.:) Ha nem lenne rajta kondi vagy az aksi, akkor szegény áram igencsak lüktető egyen áram lenne a komutátor miatt.:) Nézd meg szkópon. Rahedli tüsi lessz az egyenáram szép vonalán.:)
A másik dolog a bicikli dinamó. Csak tudnám, ki volt az a balf... aki becsempészte a köztudatba mint dinamót. Biztos valami szakiskola helyett pártiskolát végzett emberke a Bakony Művekben....
Hali. Én tető alatt tartom a motorjaimat. A jawa dinamó amelyiken ráépített fesszab van 45W amelyik külső az 75W. Az enyémen MZ dinamó van ami 65W. Az akkumulátornak ha jó akkor sokáig kell tartania az áramot. Végülis parkírt is tettek rá. A töltésjelző lekapcsolása 2000 körül kapcsol az elektronikus és amikor csökken akkor 1500 kapcsol le. Ez alatt tényleg csak az aksi ad árramot. De a mechanikus fesszab ilyen esetben sem kapcsol le teljesen és a dinamó direktben veszi az árramot, rövidre zár és ezért áll meg a motor fékezésnél ha van villágtás is kapcsolva. Tapasztaltam régen, elég kellemetlen volt. De azok az idők elmúltak. Most az a legjobb ha begurulok egy kereszteződésbe már már annyira lassú az alapjárat hogy nem is tudni hogy megy-e vagy sem, és nincs leállás.
Hát pedig egyenáram jön le róla...gyönyörűen....Igaz ugyan, hogy a tekercseiben váltóáram indukálódik/ más nem is nagyon tudna ugyebár/.ÉS azért van a kommutátor rajta, hogy elvégezze az egyenirányítást..A végeredmény viszont szép egyenáram :D
Egyébként dedós tananyag a dinamó működése, tuti h találsz valami könyvet hozzá:D
Hmm azért én nem bíznék a dinamó egyenáramában... elég nehéz elképzelnem hogy egy mágnesess térben forgatott tekercsről hogyan jön le egyenáram...
Ezt magyarázza már el nekem valaki...
Induljunk ki a kis távirányítós autókban levő motorkából... ami dettó Ua. mint a dinamó... :)
Vagy nem?
Akkor bicigli dinamó... bár az meg fordított eset de Ua. :)
Igen időigényes. De ha minden jól megy, és a krétacsíkok,( ha mindkét szélére húztál ) eltűntek, akkor megfelelően kell működniük.
Biztos, csak gondolom időigényesebb mivel többször kell próbálni, ellenőrizni.
A krétás módszer is eredményes lehet, ezt én is nemrég tapasztaltam egy fékpofa felújító szakinál aki ezt a módszert mutatta.
Én úgy tudom hogy a 634-es dinamója 75W-os. A fényszóróba se muszáj 45/40W-os izzót tenni, be lehet szerezni 35/35 vagy 25/25W-osat is, persze éjszakai közlekedésre ezek nem nagyon alkalmasak. Viszont aki sokat használja városban, annak jól jöhet, az akksit meg lehet kímélni azzal is, hogy dugóban vagy lámpánál álldogálva lekapcsoljuk. Ettől függetlenül bírnia kell a városi közlekedést.
helló!
Segitséget szeretnék kérni! Motorblokk szétszedést követően a főtengely véletlenül leesett az asztalról és a menet a bal oldalán ( primer oldal) megsérült megnyomódott. Jelenlegi állapotában nem lehet rá fecsavarni a primerfogaskerék rögzítőanyáját, mert a menet annyira elnyomódott! Egy 559 250 Jawa főtengelyről van szó! Tud esetleg valaki olyan iparost, szakit, vagy valami tanácsot adni, hogy a menetet hol tudom megjavittatni? A dolog azért is aggasztó különösen, mert a főtengely teljesen hibátlan óra szerinti 853 kilóméteres!!!! Kérem segitsetek! Ne a forumra válaszoljatok , mert ritkán nézem , inkább az emilemre! dawe@maffia.hu Köszi előre is a segítséget!!!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|