:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Simán végig lehet csinálni a segítségével pl. a motor generált.. sőt, az egész motorkerékpár komplett felújítását is. A célszerszámok házilag legyárthatók, kivétel az elsődleges lehúzó.
Szakirodalmat épp most olvasom végig hozzá. Igen jó anyag. Sztem nagy segítség lesz.
Holnapra tervezem a szétszedést, és a vizsgálatot. :-) Csak gondoltam előtte összeszedek minél több ötletet hogy majd miket nézzek meg. :-) Szeretném gyorsan leküzdeni a dolgot mert mindennapos használatban van a vas. :-)
:-) . igen a sziloplaszt elég durva egy megoldás de amit találtam itthon zsír az elég híg volt és folyton kipotyogtak a görgők közül egy-kettő. Ezért lett ez a választás. :-) Meg gondoltam majd eldarálja úgyis. :-)
Srácok, a Szakirodalomban, itt balra, a Menü pont alatt, a Jawa 350 638 szerelési könyve megtalálható... miért nem olvassátok el ? Minden benne van, magyarul, használhatóan....
Valaki írta, hogy nézd meg az előtét tengely axiális játékát. Az megvolt?
Sziloplaszttal???? Ó, ember..... kutya közönséges gépzsír tökéletesen jó erre a célra. Ha kis is jött mind a görgők közül, az olaj nem oldja fel.... ettől függetlenül lehet el van kopva a kapcsolóköröm, azért dobja ki.
Hát ma is motoroztam és figyelgettem a váltót hogy milyen hangot ad ki és hogy veszi be érzésre a 4-et. Próbáltam kitalálni hol lehet a hiba. De csak nem jött az ötlet hogy mi lehet. Van mikor hallani hogy totál jól benne van meg minden, de van mikor csak olyan éppen hogy valahova ment a dolog. :-) Nincs ötletem mit kéne megpróbálni. Egy valami eszembe jutott de az sztem hülyeség: mikor összeraktam a tűgörgőket "sziloplaszttal" :-) tettem a helyükre hogy ki ne essenek ahogy nyomom össze a feleket. De azt gondolom eldarálta az nem lehet hogy az ilyet tegyen. Sztem nem. De már nem nagyon van ötletem.
Ahol a kipufogóidat rendelted ott van ilyen is!
sorszám: 11862 (76455)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-05-30 11:47:55)
Valahol a vakrosdánál picit rosszabb. Szóval rozsda eltüntet, zsírral beken. Van otthon mindenféle extra zsír, majd megnézem melyik ragaszkodik jobban! Kösszi!
Mezei lítiumos zsír jó is lesz hozzá, pl. LZS-2
Durva rozsda vagy csak kicsi vakrozsda?
Ha utóbbi, akkor finom papírral le lehet csiszolni, az egészet bekened zsírral és akkor jó lehet.
Szeva!
Csak szolidaritásból írok, nekem is lötyög kicsit. A régi Jawamon is lötyögött, de emiatt nem vettem észre semmi rendellenességet.
Nekem is lenne egy kérdésem. Az első teleszkópom nem csillapít semmit, rendeltem hozzá komplett lengéscsillapító tagokat. Viszont attól tartok, hogy a jobb csillapítás miatt ki fogja nyomni az olajat a telószár szimering mellett. Sajnos ennek a palástja rozsdás lett kicsit, mert a gumiharmonika szakadt volt és be tudott folyni a víz. Szóval ha azt akarom, hogyí zárjon a szimmering, mit tudok csinálni a rozsdával. Arra gondoltam, hogy vmi kemény lakkal bevonom, valami ötlet?
Egy kérdés: A kuplungkosár közepén van egy bronz persely, amiben egy köszörült acél persely van. Tudja azt valaki hogy itt mekkora hézagnak kell lennie, illetve ha nagyobb annál akkor az mivel jár? Az enyémet ha megmozgatom, érezhetően billen rajta a kosár.
Pedig baromira nem a papíron múlik, hogy valaki ért-e valamihez, vagy nem...Miért lenne adott esetben szégyen bevallani, ha valaki más jobban tud valamit nálunk, pedig nincs meg a papírja róla....???Attól még tudhatja jól a dolgokat...
Csak elvi szinten teszem fel a kérdést, mert megint kapom majd a hidegetmeleget a fejemre...
Öregapó, hálisten nem voltál itt vagy egy évig. Most ismét pimaszkodsz,mert mániád, ajánlanám, húzzál sisakot a seggedre,mert ha véletlenszerűen találkozol R.A-val - mint anno asszem peti 74-gyel,- ismét remegni fog a lábad, és mehetsz tisztát cserélni. Megint olyan embert találtál meg, akinek a hóna alatt futkoshatnál... :-)
Nagyon nem hiányzott a mindenhez hozzászólási, szereplési mániád, a pofátlankodásod meg pláne.
Sziasztok!
A képeken látható gumigyűrűt vennék 638-as TS Jawa tank alátámasztásnak.
http://kepfeltoltes.hu/view/070530/picture020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070530/picture021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070530/picture022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Japp azon meg is találtam :) Sasszeg rögzíti. De nekem az volt a problem, hogy lábfékkel volt féklámpa kézivel meg nem. Így betettem egy alátétet/közdaragot a kapcsoló meg a közé a hengeres rúgós mizéria közé. így odébbkerült/megfeszült a bowden a kéziféknél. És így már működött elöl is. Csakhogy ugyebár így egyben azt is megoldottam hogy párhuzamos használat során folyamatosan feszülnie kellett.
És erre nem gondoltam akkor. Bár most visszagondolva, mintha érezhető is lett volna hogy valami gáz van, mert ha mindkét féket használtam nehezebb volt húzni a kéziféket, mintha csak a kézit használtam volna... :) Mindegy... a 2 kapcsolós megoldás lesz asszem a nyerő. Ma ugyis megyek átiratni a vasat, aztán utbaesik néhány autós/motoros bolt :)
Köszönöm az infókat :)
A lábfék karjára gondoltam, mindegyiken kell lennie.
A karon levőt nem találtam :O
Asszem 4 lyuk van a bowden végén lévő villafejen, 2 meg a karon. Nem állítottam túlérzékenyre, mert volt hogy bekapcsolva maradt, más helyzetben meg nagyon be kellett húzni hogy világítson. Sikerült találni egy köztes állapotot, és így most jó.
Lehet egyébként hogy ez annak a következménye, hogy valamely nap megnéztem hogy miért nem megy a féklámpa ha az első féket húzom, és gondoltam a hátsó féket is precizebbé teszem :P
Egy lukkal odébbraktam a hátsóféktől jövő bowdent, és mivel nem lehetett állítani az első fékét, ezért behajtottam egy alátétet a kapcsoló meg a közé a rugós henger alakú micsoda közé :) Örültem mert pöpec lett, ugyanis a legkisebb pedálnyomásra, és karhúzásra reagált :D De lehet ezzel csesztem L :)
Nodeh valamiből tanulni kellett :) Most van először jawa-m :D:D:D
Érdekes, mert nálam még egyszer sem szakadt el, pedig mindkét féket használom. :-) Használhatsz két kapcsolót is, működni fog úgy is. Pl. a Skoda féklámpakapcsoló is jó lesz erre a célra és elég olcsó is.
Hali!Érdekes egy dolog ez a féklámpa kapcsoló,mindig azon dolgozik ,hogy elszakítsa a bovdent:)!Aluminiumból lehajtogattam egy kb.gyufáskatulya nagyságú dobozt,két kis kallantyút raktam bele,plussz két pici külön kapcsolót.A kallantyúkat átfúrtam,a szakadt bovdeneket átfűzve egy,egy pici elektromos"csokival"rögzitettem.A szakadt bovdenek bőven beérnek az ülés alá,/mert oda tettem ezt a kis dobozt/.Kb.egy éve már,hogy csináltam tökéletesen működik,egy órás meló és kb.300 pöngő forintból kijön:)!Ha nincs szerencséd és a hátsó bovden rövid,azt pótolhatod akármilyen szakadt bovdennel!
Látom, még ahhoz is ostoba vagy, hogy a keresőt használd... bár nem igazán a JAWA topicba tartozik, de a teljesség igénye nélkül:
601. Elektronikai műszerész - 218/1990
Gépészmérnök - 81/1995
Szóval, kispajtás, ez most nem jött be... Egyébként csakúgy, mint a múltkor: részemről lezártam a vitát.
Hali. Neked 12 voltos motorod van ,ez generátoros. A dinamós 6 voltosok problémája a töltés. Neked majd a gyújtás állítás fog hamarossan előállni.
Hali. Nem ide való ez a szövegelés. Akkor haszna volna az embernek belőle ha legaább egy hasznos dolog van benne. De sajna csak tanulságot lehet leszűrni belőle, ahhoz hogy valaki a motorját meg tudja szerelni nem kell diploma. :-). Még szerencse hogy a rendőr csak a forgalmit és a jogsit kéri és nem kell neki egy középfokú nyelvizsga papír és a gépészmérnöki diploma másolata. Igaz én is diplomás leszek de egy szakmunkást végzett szakembertől többet tanulhat az ember mint egy mérnöktől :-). Mert a mérnök elméletben hatalmas gyakorlatban meg néz.
Nem tudom hogy én fogtam e ki jól, de amiket eddig a jawa gyújtásról mondtatok nekem még nem jött elő... Eddig nincs problémám a gyújtással, sem a töltéssel, sem a refi mellett alapjáraton forgatással...
Viszont minden más betegsége előjött :)
Ezúttal mint azt tegnap is írtam, a féklámpa kacsolóját működtető bowden szakadt el :)
Nézegettem ezt a kis alkatrészt, és a megoldását... De akárhogy is néztem nekem nagyon úgy tűnik, hogy ha egyszerre használom a két féket, akkor igenis arra játszok hogy elszakítsam a bowdent. Nehezen de visszaraktam a helyére, és ismételten sikerült elszakítanom, amikor egyszerre használtam őket.
A kérdésem az az lenne, hogy mi lenne ha nem egy ilyen kapcsolót használnék? Hanem mondjuk kettőt. Jelenleg a hátsó fékhez megoldottam... Ha párhuzamosan kötöm a másik kapcsolót, akkor az még úgy teljesen jó nem?
Az intercooler-rel csak egyetlen dolog miatt nem jutottam tovább... ennek oka az hogy nem akarom szétvágni a jelenlegi légszűrőházamat. Erre juniusban kerül majd sor amikor veszek egy új gyújtáskapcsolót és egy másik légszűrőházat.
Mert ugyebár én kicsit nagyobb helyre számítottam a légszűrőház és a karbi között... És még az a kis hely is eltolva vagyon...
De azért kössz az aggódást :)
Pedig éppenséggel te vagy az, aki mindenhez hozzá szól, amihez nem ért.Tudod, a nyolc álltalános alatt nem sok mindenre tanítják meg az embert. Műszaki dolgokra végkép nem. A helyesírás az egy dolog, főleg billenytyűzettel, de te hogy állsz a matematikával, a fizikával? Azt se tudod, eszik e vagy iszák az Ohm törvényt, de beleugatsz mindenbe. A félvezetőről se tudod micsoda, de abban a témában is osztod az észt. Azt se tudod, mi kell az égéshez, de arról beszélsz, hogy egy watt füttéssel fel lehet gyújtani egy motort. Szóval akkor ki is az, aki kompetencia nélkül szól bele mindenbe?!!! Én ha tévedek is néha, legalább elmondhatom, hogy villamos üzemmérnök vagyok, gépészetet is tanultam, bár keveset, és katonaságnál kiképeztek gépjármű szerelőnek is. Ezenkívül olvass visza: Te voltál az, aki minden indok nélkül elkezdett keménykedni Ez a tipikus tanulatlan, buta ember viselkedése: Nem érdekes, mit ír a másik, ugorjunk neki, legyünk jó hangosak, és akkor talán elhiszi valaki, hogy értünk valamihez. Szeneld be valamilyen oldalra legalább az éretségidet, vagy gépjármű szerelő és elektromúszerész papírodat, akkor talán valamennyire komolyan veszlek.
:-) Igen, valami lesz belőle. :-) Tetszik, iszonyat élvezetes volt vele motorozni. Ezért is nehéz rászánni magam a váltó szerelésére. :-) Főleg hogy annyira nem zavaró mivel ritkán jön elő a hiba. :-)
Király, akkor alakul a járgány :)
Na megvolt a tesztelése a motornak. A benzincsap feljavítás megtette a hatást: teljesen jól motorozható. Tehát egy hiba megszűnt. :-) A váltó is csak egyszer lökte ki magát üresbe 70 km-en. Úgyhogy az sem véres dolog de vmikor jó lenne majd azért bevizsgálni hogy mi a szitu vele. Remélem a blokkot nem kell széthúzni miatta. :-)
a ragozás szándékosan szar;P
HEHEHEHE!!!:)
Buli van!!!!
Hatalmas, hogy virtuálisan mekkorákat lehet vitázni:) Kishillyán szidjuk egymás anyját, pedig az igazság az, hogy szerintem egyikünk sem szakember a szocivasszerlés témában. Legfeljebb jobban ért hozzá, mint az átlag paraszt. Ez már csak azért is biztos, hogy így van, mert ha valaki tényleg szaki lenne az adott témában, akkor nem lenne ideje fórumozni, legalábbis nem ilyen mértékben. Erre jó példa az emcettguru Bambi, akinek van fasza szerelőműhelye, és többnyire ebből él. Na, hát ő sem szokott csak néha, igen tömör, de hasznosan hozzászólni.
A legagyobb marhaság akkor is az, mikor elméleti fizikával, meg ezeréves tankönyvekből kivágott dinamóműködési elvekkel akartok magyarázni mindent. Egyébiránt annak az esélye, hogy tüzet fog okozni egy tizedkilo ohmos ellenállás, kábé nulla, és a legnagyobb fizikusok is helyesírtak pocsékul.
Na csá:)
Tudod, bogaram, az iskolázottság leginkább a helyesíráson mérhető le - ebben pedig jócskán alulmaradsz a többséggel szemben. Szóval, amikor kioktatsz valakit, legalább erre oda kellene figyelni... egyébként ha az iskolázottságomra vagy kíváncsi, bátran visszaolvashatod a fórumot vagy rámkereshetsz a neten.
A butaságról pedig szerintem ne nyissunk vitát, mert ha nem vagy képes azt felfogni, hogy alkalmasint nem egyszerűen pár forintról van szó, nem vagy érdemes rá.
Végül, de nem utolsó sorban: nem én vagyok, aki a kompetenciájától függetlenül mindenhez hozzászól, hanem te, úgyhogy inkább vedd föl szépen a svájcisapkát, és a tükörbe mondogasd ezt a ne itt éld ki magad szöveget...
Egyszerűen hülye vagy. Ha szerinted egy tized wattos ellenálás tüzet tud okozni, akkor fordulj orvoshoz. Egyszerűen elfüstöl, még csak a nyákot se pörköli meg maga alatt. A rosszul mértezőt óriási, mintegy három forintos kár éri. Mi az, hogy akár hogy is számolsz? Ahhoz előbb meg kellett volna tanulni számolni. Ahhoz viszont iskolába kellett volna járni. Egyébbként sajnállak, hogy tanulatlanságod, butaságod miaat mindenhol hátrány ér, nem becsülnek semmire sem a körülötted élők. De ne it éld ki magad.
Az előbb elfelejtettem: a kulturált rövid u-val írandó, kedves olvasott barátom.
Figyelj, okostojás: kurvára utálom, amikor kiforgatják a szavaimat.
A 634-05-öst példaképpen említettem - olvasd csak vissza - mivel tudom, hogy szerelték egykulcsos elsőfékkel. Mivel nekem már sikerült megoldanom a problémát, szerettem volna segíteni másnak is - a te reakciód viszont a flegmázás volt.
Ami az ellenállások méretezését illeti; igenis, okozhat tüzet a rosszul méretezett ellenállás. A példádnál maradva: ha 2W a disszipáció, akkor mi történik - mondjuk - egy 0,125-ös ellenállással ? Akárhogy is számolom, ez 16-szoros túlterhelés. És semmi más nem történt, csak a legolcsóbb alkatrészt vette meg a barátunk, mert senki sem figyelmeztette, hogy baj lehet belőle.
Ja, és még valami: a hanyagul méretezett áramkör meghibásodása esetén az irányjelző - vagy multivibrátoros féklámpa esetén maga a féklámpa - nem fog működni. Ha emiatt baleset történik, akkor kit fogsz kioktatni ?
Jawa350speed
válasz erre | email2007-05-29 13:35:27
Hali. Gondolom a ledekkel nagyobb sikerre jutsz mint az interkúlerrel( lehet nem így kell leírni). Majd megosztod a tapasztalatokat az arra érdemes emberekkel.
sorszám: 11820
(előzmény: creationmz, 2007-05-29 13:28:54)
De nem igazán fontos a dolog, csak a rend kedvéért. :)
sorszám: 11831 (76353)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-29 17:29:23)
Sziasztok.
Édesapám jawa 250 esére kellene első kerék ha lehet komoletten. Előre is köszi ha tudtok vmit ez ügyben. Baranya-veszprém megye
Lehet hogy csak a gép hivatkozik rám, de én nem a ledekkel foglalkozom az elektronikus gyújtást kérdezték.
A ledes téma eléggé ki van fejtve itt a tuning menüpontnál.
Kultúrált barátom, ő 634-05öt írt.Nem egyes 05 ösöket. Tehát jogos volt hangot adni, hogy amit írt, az úgy nem pontosan igaz. A kigyulladásról, meg csak annyit, hogy igen csak hülye vagy. Szerinted egy 15 voltos zeneren mekkora áram fog folyni egy 12 voltos rendszernél max?!! Vagy a másik ágon a ledek felé? Illetve szerinted Hogy gyújthat fel valamit egy ellenállás, amin max 1 watt hő termelődik, 14.2 voltnál? Ugyanis Ha hátsó lámpához hasonló ledes ketyerét csinálunk, annak bőven elég, ha a ledek 10 wattot kapnak. Az ellenálásokon nem lessz nagyobb a disszipált hő 20 százaléknál. Az ugye 2 w ha az előtét ellenálás ellenállás értékét szerencsétlenül akkorára vette, mint a ledes kör ellenállását. Bár gondolom, a leírtakból érzékelte, hogy oda jóval kissebb kell. De legyen akár a teljes 2 watt a disszipált hő. Mi a fenét tudsz két wattal felgyújtani?! Először gondolkozni kellene, aztán írogatni hülyeségeket.
Keresel egy hozzászólását és ott tudsz emailt is küldeni neki.
http://peti74.atw.hu/gyujtas/gyujtas.html
köszi .dew mi az email.cim,,,
Hali. Emailt tudsz küldeni. Telefonszámot én sem tudok, én is csak mailen értekeztem vele.
Köszi a segitséget JAWA350SPEED.
Töltés kérdés megoldva.
Most jöhet az elektronikus gyujtás,hogy érem el Peti74-et.ha nem publikus irj
mailt.Elöre is köszönöm Gukkere81.
EMAIL:gukker81@freemail.hu
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|