:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello, lenne egy kérdésem. Digitális bicajkilométerórát raktam a 350-es Twin sportomra, mert a gyári km óra 80 felett enyhén szólva hülyeséget mutat. A gond az, hogy ha bestartolom a motort, akkor a műszer teljesen megbolondul, gondolom a gyújtáselektronika zavarja. Hogyan lehetne ezt kiküszöbölni?
Oké!
Amúgy elég naiv ötlet telefonon próbálkozni KFF-nél. Menj be személyesen vagy sose lesz belőle semmi, legalábbis itt így megy. Na, szurkoljatok, most viszem barátnőm gépét műszakira.
Nem kell ragaszkodni a műszakin egy megyéhez, én is a szomszédba járok át, az ár ott is ugyanaz, a távolság is (mondjuk ez véletlen :)) és elég, ha reggel felhívom őket és van hely aznapra, már mehet is a gépezet.
Többen írták - és gondolom ez a kérdést korábban már ki lett vesézve - hogy a brisk n15c gyertyát ajánlotok. Most lehet hogy sokan megköveznek, de én 260-as hőértékű Izolatort használok és semmi de semmi baj nem volt vele, ameddig ki nem nyírtam a bénázásommal.
Köszönöm a tanácsokat, egyenlőre próbálok a saját kútfőmből megoldani mindent, ha nem megy akkor megyek :P
Jelenlegi legnagyobb problémám a motor kisebb nagyobb hibáin kívül az, hogy Veszpr megyében a közl.felügy. szerint össz vissz 2 helyen vizsgáztatnak nagymotort, az egyik veszpr, a másik meg várpalota. Ami tök jó lenne, ha várpalotára beféánék, de ott már jövő karácsonyra is van időpontjuk, a közl.felügy, meg egyszerűen hívhatatlan. Japp mondtam már hogy a forgalmi szerint 23-án lejár a műszaki, de a matricán 17-e van?!.... most akkor melyik az igazi?...
Mindegy, ha tudtok veszpr megyében helyet ahol még vizsgáztatnak vasakat, akkor írjátok már meg a számát, vagy elérhetőségét... pl web...
THX :)
No, ja, van ez így, ilyesmi alkatrészeket az ember folyamatosan kicseréli egy ilyen korú motornál. Ez van, ezt végig kell járnod, sanszos, hogy lesz még egy-két ilyen idegelő hiba. Csak csatlakozni tudok Powerarchoz a témában. Talán annyi, hogy gyertyából a sokat sulykolt Brisk N15YC-t javaslom, 300 ft és remekjól működik, szereti a jaffa. Gyertyakábelt meg szerintem cserélj, ha jól tévedek métere vagy 180 Ft, annyit megér, nem árt árnyékoltat venni. Valamint legyen tartalékban gyertyapipából is (a régebbiekből hajlamos elugrálni a rugó, aztán nézhetsz az út mellett a fűben).
Nézd meg a fúvókák állapotát, de azért ne tágítsd saját magad, mert az nem lesz jó sztem.
Egyébként meg szerintem a 100-as utazó tökéletesen elég a gépállatnak, hacsak nem akarod halálba hajszolni:) Ez vicc persze, nem lehet kellemes, ha szomjan hal 100-nál egy előzés közepén.
Magam nevében egyébként felajánlom szerény másfél éves jáwás tudásom egészét, ha gondolod, ugorj fel Győrbe (ha jól emléxem Veszprém környéki vagy) valamikor és elmondom amit tudok (ez belefér kb 15 percbe:)))) ), és lehet hogy Powerarc-ot is rá tudod venni, hogy vessen egy pillantást a vasadra. Illetve Veszprém megyében is megoldható a dolog, ott előfordulok Pápán 2hetente biztos.
A benzincsapba meg vegyél inkább új gumit, akár kettőt is, filléres tétel. Az a meleg szöges tágítás lehet csak ideig-óráig lesz elég.
1. Lehetőség szerint legyen egyforma hosszú (no, 1centi eltérés még nem a világ.
2. Ugyanabból legyen mindkettő az ellenállás azonosság miatt.
3. Használj ugyanolyan gyertyát.
Vagyis minden legyen egyforma :-)
A benzinszint 11mm az úszóház peremétől mérve 250mm magas üzemanyagoszlop súlyának megfelelő nyomás alatt. Ezt én úgy szoktam mérni, hogy kerítek egy poharat, aminek a peremére ráfektetem a karbi peremét. Rákötöm az üza. tankot és lehet mérni. Ha nincs kikopva a fúvókatartó, akkor a középső rovátkában legyen a tű. Az alapjárati levegőszabályozó csavart 1,5-2 fordulatra írja a könyv, dez mocinként változik. Befelé tekerve dúsul, kifelé szegényedik.
A váltóba 1 liter olaj kell.
Bolha, nem ismerjük mi egymást?
Nohh mára elegem lett a jawamból :P
Első hiba tegnap este 10-kor hazafele egy jobbos kanyar után leállt az egyik hengerem. 10km 1 hengerrel jó dolog...
Folytatása....->
Reggel kiderült hogy a néha kihagyó gyújtásom oka a megtört gyertyakábel. (csere) Folyománya a megtört kábelnek és a 10km-es útnak a tönkrement gyertya... (csere)
Leszedtem a benzincsapot. És mikor szétszedtem, jöttem rá arra hogy a jawa a babetta óta sokat nem fejlesztett ezen a téren... Kicsi gumi kiszed, majd pici rések tágítása meleg szöggel. Benzin immár folyik rendesen. Függetlenül mindettől továbbra is letilt 100-nál. Hiba valszeg fúvókák terén illetve úszószintnél keresendő...
Kérdéseim lennének...
1. Gyertyakábelek hossza mérvadó e?
2. Gyertyakábelek anyagósszetételenék azonossága mérvadó e?
3. Gyertyák gyártó/típusazonossága mérvadó e, vagy elég a hőérték?
4. Mennyi benzinnek kell lennie az úszóházban, tűnek hol kell állnia a súberben, csavarok beállítása súbernél/benzinnél?
Hirtelen ennyi lenne :)
Kuplung még mindig idegel, egyre roszabb a helyzet, mennyi olaj kell a váltóba?
Jawa 638/504
Ja, és a forgásirány a bal oldalon az óramutató járásával ellentétes.
Ami a bal oldalon van és jobbos menetű, arra semmi sem kell, mert a tehetetlenségnél fogva inkább rá akar húzni. Ugyanez van a jobb oldalon lévő balos menetű cuccokkal is.
sorszám: 12060 (77362)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-06-11 20:27:03)
Hali. Volna egy kérdésem. Tenni akarok a jawamra fordulatszámmérőt, eddig nem volt mert 472cz. A kérdés ha a főtengelyen rajta hagyom a rugósalátétet akkor nem fér el a dekni alatt az anya, néztem a szakirodalomban és ott csak olyan képet találtam ahol nincs rugósalátét. Ha nincs rugósalátét akkor mi akadályozza hogy nel lazuljon le ?
És ahogy nézem ma is beszedtem a fogalmazásgátlóm :O
Japp ma kifigyott benzinem :D ismét após bejáratósát tankoltam :D:D Valamiért mindig dudálnak hátulról, 60-al megyek és nem mernek előzni :D Lehet hogy kicsit dúsabb olajban az a brenya :D
Noh mind1 :)
Csapot és karbit megint átnézem holnap délelőtt, de tegnap laminált padló ma meg mosógáp rakás volt porondon :D
Asszem 5 vagy 5,5 mm. De csak halványan emlékszem. Írjál át az MZ-s fórumba, vagy kapjál el egy ETZ-s emberkét. A belső gyűrűn jól olvasható a minimális vastagság.
Hm, köszi, és mennyi volt a gyári vastagsága az ETZ tárcsának? (már ha látott valaki gyári állapotút...)
Csak az arányok miatt kérdezem.
Hello!
ETZ-s korszakomból úgy emlékszem, hogy annál 4,5 mm a minimális tácsavastagság. Bele van írva a tárcsa belső gyűrűjébe. Lehet, hogy az ETZ 250 szerelési kézikönyvében is megtalálod.
Srácok milyen gyertyát ajánlotok 638-asba? (nem csak gyártó, de típusszám is érdekelne)
jah, tényleg, szakértők kerestetnek!
motoron a tárcsafék minimális vastagsága mennyi kell hogy legyen általában? Ami nálam van most, az 4mm vastag, eredeti vastagsága pedig kb 4,5mm volt. Szerintetek mennyit bír még? ETZ tárcsafék nél hogy van ez?
jah, a telószár vastagsága. a 638-as ezért aztán stabilabb.
sorszám: 12050 (77317)
( előzmény: vandecastele, 2007-06-10 22:46:38)
Az mit jelent, hogy az egyik 36-os a másik 32-es?A cső vastagsága?
Hello.
Peti74 légyszives válaszolj nekem.Köszi.
Kedves Lajos!
Köszönöm az értesítést,Peti74-től fogom
pótolni a villát.Remélem nincs harag.
Hali!
Voltam megint Balcsin, de egy apró hiba összejött, elment az alapjárat, illetve nagyon leszegényedett. Fordulaton meg ment mint az állat. Először valami dugulásra gondoltam, de a fals levegő jött be, ugyanis lelazult a karbit felfogó 2 anya. Fura volt mert rugós alátét van alatta és a múlt héten húztam utána. Levettem és akkor láttam hogy a rugós alátétnek elment az éle, nem is csodálom hogy nem fogta meg az anyát. A problémát megoldandó műanyag betétgyűrűs anyát fogok beletenni.
Ha a VAPE nem ßarakodna annyit, a 6 V sem lenne probléma a 634-eseknél...
Bohumil.
Válaszoltam az alktrészbörzén.
A hátsó telók csereszabatosak. a CZ-vel is. Ezért rakjon mindenki minden motorjára progresszív CZ rugóstagot hátulra, mert hihetetlenül javítja az útfogást, az eredeti jawa rugóstaghoz képest.
Az első telók 36-osak 638-nál, míg 634-nél csak 32-esek (ha jól tévedek). Egyetlen nyűgjük, hogy túl jók, és olaj nélkül is csillapítanak, ezért aztán pl. az én gépemben a 2x2dl olaj helyett összesen 1,5 dl volt...
Így aztán összekaristolta kenés híján a por a telószárat, most meg vihetem krómoztatni, vagy belenyugszom, hogy évente szimmeringet cserélek.
Amúgy 634 még öntvény léptetővillás volt (asszem), tartósabb volt a kuplungja, és állítólag precízebb a váltója, arról nem is beszélve, hogy a főtengely csapágyazás (a szaki szerint akinél felújíttattam a 638-asomat) sokkal erősebb volt, tovább bírta.
Csak nem biztos hogy ezek az előnyök megérik a 6V-os, szarakodó villanyrendszer, meg a nyáron túlhevülő vashengerek mellett...
Kedves Bohumil 250!
Nekem van Szegeden.
Laci
Üdv Jawások!
Szeretném összerakni 1974-es 250/559-es
gépemet.Hiányzik hozzá a lengővilla.
Kérem ,ha valaki tud ajánlani jelezze a
fórumon vagy az alkatrészbörzén.
Sziasztok,
Továbbra is:
..keresek Jawa 350 csepptankos vázat papírokkal, vagy rossz állapotú komplettet, a lényeg h papírja legyen.
Emilben keressetek légyszi.
Köszönöm
Viktor
Hali Jawa-sok. Akinek van iwiw-je, keresse a Jawa-sokk-at rajta. Összeakarom gyűjteni egy csokorba a kis hazánkban élő összes Jawast. Jelöljetek!
A hátsó telók abszolút csereszabatosak. Az elsők félek,hogy nem. (?) De a 638-asé jóval stabilabb, a típusfejlesztésnek az elektromos rendszeren kívül talán ez az egyetlen jele a 634-hez képest.
sorszám: 12037 (77250)
( előzmény: vandecastele, 2007-06-09 14:13:05)
Vandecastele! Nagy igazságod vagyon. Azért kétütemű, hogy füstöljön:))) Talán úgy mondanám a gyertyát, hogy Brisk N15YC-t bele, aztán kész.
Esox, nekem se jött be az Arol2T, vhogy nem ment tőle a motor. Nagyon jót mondtál, én is most szereztem be ezt a Challoils 2T, 800 ft/l (Bp, MoFaKer XIX. ker,www.mofaker.hu) olajat, tök jó minőségű és ezért a pénzér ugyanazt tudja mint a MOL Sprint. Bár én szintetikusat nem használok, mert nem látom értelmét, ha neked finom, hajrá.
SZev!Igazad van. Nekem 1:30-assal ment mindig is és minden ok ezen a téren. Eddig Arol 2T-t tettem bele,de iszonyatosan bekormolja a kipufogók belső részét,meg csöpög a végén, szóval ez elfelejtve. Mostanában mindig Challoils 2T Dynamicstroke-ot használok, ez sokkal jobb. Ez ásványi olaj, majd minden kb 1000 kilométer után full szintetikus olajat (pl. Castrol Act evo scooter 2T) hosszú úton égetem ki. Ez mindig használt.
sorszám: 12035 (77231)
( előzmény: vandecastele, 2007-06-09 14:04:10)
A bajom ezzel csak az, hogy ha szólóba akarom használni a gépet, akkor a jobbos visszapillantót nem tudom hova tenni. Szóval lehet hogy nem sok km-rt ér megnálam a szerkentyű.
Szerintetek a 634-es első telója jobb, vagy a 638-asoké? Mármint a konstrukiót tekintve. Nekem a 634-esem elől krómozott telószáras, amire 3 bilinccsel (2 a telószárakon, egy a sárvédő tetején a telószárakat összekötve) kell a sárvédőt felfogatni. A 638-asomnak a gyári feketére festett telója van, amire a 634es első sárvédőt nem is lehet felrakni.
Szóval melyik a jobb elvileg?A hátsó telők sem csereszabatosak a két típus között? A 634esé nálam sima tok nélküli krómozott rugó, a 638-asé gyári feket műanyag tokkal.
Én úgy tudom a Jawa a 33-as keveréket szereti. Nekem is egy idősebb szaki mondta, aki már jó ideje Jawazik 6V-ossal és 12V-ossal is. Mióta követem a tanácsát (260as hőértékű gyertya, 33-as keverék) megszűnt minden korábbi benzines és gyertyás bajom. Az hogy füstöl kicsit, hát most mit mondjak, legalább tudják merre jártam. Én nem városban használom, hanem hosszabb útakon, és inkább füstöljön, mint hogy valahol meghalljon alattam a technika valahol a Mecskeben vagy az puszta közepén.
Én a 634-esemmel jártam így a minap. Eltömődött a benzicsap, nem folyt le elég nafta ahhoz, hogy 90ig tudjak gyorsítani. Behörgött, kaffogott nagyon csúnya hangja lett. Már azt hittem oda valamelyik dugó, vagy még rosszabb. Lassítottam, akkor megjavult. 3x eljátszotta velem, amikor lenéztem a benzincsőre és láttam, hogy nagyon kevés anyag folyik le, majdnem üres a cső. Miután szó szerint átfújtam a rendszert (ami nem volt veszélytelen a 6-oson a Siófoki elágazás előtt délután 4kor)minden rendbe jött. Igaz a gyertyáim ez a kis játszadozás kinyírta,bár járhattam volna rosszabbul is.
Én a helyedben 33-as keverékkel járnék. Lehet vastag, lehet sokan leszidnak majd érte, meg még füstöl is, de ez tutira megkeni, és remélhetőleg elmegy vele felújítás nélkül többet mint 20e km.
Azt is tudom, hogy ezt a gépkönyv csak bejáratáshoz írja, de leszarom. Tempomat meg ahogy írod sztem tényleg vmi benzingáz lesz, benzincsap tömődés, vagy karbi, ilyenek.
Egy hétvége net nélkül... ismét... jó lenne ha köv héten már kötnék...
Hello. Én is 1:40-es keverékkel küldöm. Hidegen füstöl de ha bemelegszik a vas akkor már nem csak akkor ha húzatgatom. Mondjuk az enyém 634-es.
Azért elég nehéz mondjuk 1-2-ben betolni a jawa-t :) Tegnap reggel megpróbáltam 3-ban mert túlszivattam, hát azt senkinek sem kívánom :)
Mostanában enyém azt játsza reggelente, hogy csak 60-70-ik rúgásra indul, ma állítottam gyújtást, bízom benne ez segít... Ma reggel kiderül :P
Csupa újdonságok jönnek elő... Másik marhasága most a motornak hogy ismét kapcsolgat a tempomat :) De most olyan 90 környékén. A tapasztalat szerint felrakom 4-be, huzatom 90-ig, és egyszercsak szaggatós hörgés. Majd 80-nál ismét megindul és ugyanez 90-nél ismétlődik. Így széthajtani biztos nem fogom, de egy egy előzésnél idegelő, sőtt veszélyes lehet. Mondjuk mostanában ezen okok miatt nem előzgetek :)
Lehet hogy benzinszint az úszóházban? Vagy eltömődött benzincsap? Mind1, holnap ezt is megnézem, ha felébredtem :P
Lehet valamit csinálni hogy ne füstöljön a vas mint az állat?! Johh multkor após bejáratós simójából tettem vagy 1 litert az 1:40 benzinemhez hogy kútig eljussak. De azóta már tankoltam 10l másikat amit 1:40-re kevertem, és kigyorsításoknál meg visszaengedett gáznál füstöl. Valamint ma leszedtem a furulyákat. Teli van a dob trutyival. meg olyan kokszos darabkákkal. Megjárattam furulya nélkül, hát mit mondjak szép hang, mint traktor, valyon lehet felrakott állapotban is kiégetni, vagy mindenképp le kell szednem a dobokat? Nem merek menni egy húzós kört csillapítás nélkül :D::D
Ezt a szerkentyűt vadásztam én is, sikertelenül. Az lesz a vége hogy fabrikálok egyet, addig marad hogy sebességben hagyom.:)
sorszám: 12027 (77196)
( előzmény: vandecastele, 2007-06-08 22:32:57)
Az oldalkocsis Jawakon gyárilag volt "kézifék", vagy az enyémen egy házilag készített van üzemben? Egy kis rugós tüskeszerű valami, ami az első fékkilincset támasztja ki, ha behúzom, így tulajdonképp olyan mint egy kézifék, nem gurul el a moci.
Nekem a szlovákoknál 3200 korona volt a főtengely a külső csapágyak nélkül. A fúrás dugóval, csapszeg+görgők, gyűrűkkel 900 korona volt darabja. Akkor kb. 7 Ft volt egy korona. A felújítás óta kb 2000km-t mentem és a járgány jó erőben van, és oldalast is cipel.
A felújítást hol csináltattad? A hajtókarok ki lettek derékszögelve?
12V-os a mocid? Mert akkor a töltéssel nem igazán lehetne gond.
7000-be fájta 2 dugó...
Ennyi pénzésrt azért illene hőkezelni.
De már eldöntöttem, hogy veszek valmai 4 üteműt, mert nekem ez hosszú távra kell
No meg nem mindegy mekkora hézaggal illesztették bele. Viszont amikor még nem szorul meg, erőnek kéne lennie ha jó a kompresszió.
Kisipari dugót tettetek bele?Mert akkor most csinálod a hőkezelést :DD
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|