hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Árpád
válasz erre | email2013-04-22 16:43:04
Amikor katona voltam (79) a rágógumi volt a csodafegyver. Belekenni a repedésbe. Nem oldódik, még duzad is egy kicsit. Tökéletesen tömített. A mostaniak nem tudom milyenek. Fogam sincs hogy rágózzak. :D A második VHban a repülőgép tartályok duplafaluak volta, köztük nyersgumival. A valami kóbor golyó megtalálta a tankot a nyrsgumi azonnal beledagadt a likba. Ha jól emlékszem. De ha jó helyen van a repedés , kellő zsirtalanítás után műgyantával is érdemes kísérletezni. Belűről. Én próbáltam FBSsel is, az nekem kijött a lukból.
sorszám: 25620 (138241)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-22 09:03:41)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-22 13:24:17
lecseréltem a gumit elöl. Kíváncsi leszek rá! (még nem mentem vele, nem volt idő)
sorszám: 25619 (138238)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-22 09:03:41
Mikor elindult a vitadélután a hegesztésről, akkor pont ezt akartam javasollni. :D Szappan. Hehe. Mindegy, gondoltam nem szólok bele, és legalább megtudtam pár dolgot az ilyesmi javításokról. :P
sorszám: 25618 (138236)
(előzmény: lorincvagyok, 2013-04-20 09:37:29)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-04-21 14:58:51
Én úgy szoktam,hogy a tartályt legalább 8-szor átöblitem vizzel, utána feltöltöm vizzel de úgy, hogy a repedés ne legyen viz alatt (csak a kisebb űrtartalom miatt, ha véltelten baj lenne) és lánggal forrasztás közben kompresszorral nyomatom a tartályba a levegőt, igy kizárt, hogy kritikus koncentrációt érjen el a benzin mennyisége a tartályban lévő levegőben.
sorszám: 25617 (138235)
(előzmény: lorincvagyok, 2013-04-20 09:37:29)

 
 
lorincvagyok
válasz erre | email2013-04-20 09:37:29
Tehát forrasztani kéne rézzel, vagy ezüsttel, esetleg hegeszteni és ne én csináljam.:)
Ideiglenesen bekentem szappannal, így nem ereszt.
Keri, esetleg át tudnád küldeni a szaki elérhetőségét, ha még praktizál?
Köszi!
sorszám: 25616 (138222)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-20 09:31:36
Részvétem. És? Mit támaszt ez alá?
Vegyipari hegesztő is halt meg tartályhegesztés közben, pedig ő sem az elsőt csinálta.
sorszám: 25615 (138221)
(előzmény: Pápics, 2013-04-19 21:09:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-20 09:27:42
Felhívtad a figyelmet hogy robbanásveszélyes. Rendben, de te már azt is kritizálod hogy a szakembernek hogyan kéne csinálnia, és EZ a kötekedés.

Tudtommal te sem vagy hegesztő szóval nem hiszem hogy tudnád mi a helyes eljárás, így nem sok jogod van bárkit is minősíteni.

Te tényleg csak kötekedni akarsz.
Közben megérkezett Árpád, őt tudod idegesíteni az ilyenekkel, de engem nem...mentem motorozni :)
sorszám: 25614 (138220)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-19 18:57:42)

 
 
Ricsi és Laci
válasz erre | email2013-04-19 23:06:03
CZ 472.4-re keresünk láncvédő-burkolatot, de nem "aranyáron" (elsősorban bontott,de még használható érdekel)
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/2/3/1/4/BIG_0011142314.jpg
sorszám: 25613 (138218)

 
 
Pápics
válasz erre | email2013-04-19 21:09:30
Szőnyben több évvel ezelőtt tankhegesztés közben halt meg egy motorszerelő. Nem az elsőt csinálta.
sorszám: 25612 (138215)
(előzmény: Keri, 2013-04-19 18:26:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-04-19 19:40:21
Az is lehet hogy nem kellene pákának hívni, csak gázforrasztónak.
sorszám: 25611 (138214)
(előzmény: Árpád, 2013-04-19 19:39:25)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-04-19 19:39:25
Ebben van valami. Bár nagyon hasonlít a cucc a gázos pákára. Sőt, némelyik olyannal lehet is keményforrasztani. Én olyant akarok venni.
sorszám: 25610 (138213)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-19 19:04:24)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-19 19:04:24
"... csak kurva meleg páka kell és a gőztől nem látni sokat ..." - tényleg annyira meleg páka kell hozzá, hogy olyan már nincs is, kemény forrasztásról volt szó (ezüsttel vagy rézzel amit nem lehet pákával elvégezni, az olvadási hőmérséklet közelebb van a vaséhoz mint az ón alapú forr. anyagokéhoz)
sorszám: 25609 (138212)
(előzmény: Árpád, 2013-04-19 15:37:05)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-19 18:57:42
No akkor, hogy igazad legyen itt a "kötekedés":"én pont ezért vittem el a lakatoshoz"- ha szakembert akarsz akkor nem lakatoshoz hanem hegesztőhöz (minősített) viszed a darabot. Tudom, hogy a lakatosok többsége tud hegeszteni (kemény forrasztani, mint ahogy te és én is de nem ez a szakmánk, többé kevésbé jó kontárok vagyunk). "... mert vízzel nekem nem sikerült. ..."- ezért feltételeztem, hogy a "szaki" sem tette (valószínűleg ugyanolyan "kontár" mint te vagy én (csak egy kicsit bátrabb vagy "szerencsésebb" (értsd tudatlanabb), nem egyszerű feladat.
sorszám: 25608 (138211)
(előzmény: Keri, 2013-04-19 18:26:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-19 18:26:26
Na én pont ezért vittem el a lakatoshoz, mert vízzel nekem nem sikerült :)

Amúgy nemrég volt hogy két hegesztő belefulladt a védőgázba, szóval az sem veszélytelen :)

Másik sztori a gázbektések, amikor a nyomás alatt lévő vascsőre hegeszti rá lánggal a csatlakozást, úgy hogy közben szentségel, hogy mindig elfújja a lángot a gáz. Ezen is elkezdtek óvatoskodni egy másik fórumon, aztán egy gázos mondta hogy volt idő amikor másként nem is lehetett, rutinszerű művelet volt.
sorszám: 25607 (138210)
(előzmény: Árpád, 2013-04-19 17:48:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-04-19 17:48:34
Te tudod.... Én nem nézek végig egy száraz, védőgáz nélküli tank melengetést.
A jogsimban az van hogy szemüveggel kell vezetnem, nem az hogy üvegszemmel. :D
Vannak szabályok amikkel nem törődök, vannak amivel igen. Tudom, nyúlbéla vagyok, de a balesetvédelmi szabályoknál nem szoktam okoskodni, akár látom értelmét akár nem, betartom őket. Hátha én tévedek. Ezt nem a kötözködés kedvéért írom, csak megjegyzem hogy legtöbbször valami okuk volt az illetékeseknek hogy kitalálták ezeket a szabályokat. Aztán ha mégsem volt igazuk a szabályokat kitaláloknak akkor legfeljebb nehezítettem az életemet. Viszont ha igazuk volt....
De tölem mindenki azt csinál amit akar. Amíg nem velem csinálja. :D
sorszám: 25606 (138209)
(előzmény: Keri, 2013-04-19 16:34:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-19 16:34:06
Én próbáltam már vízzel feltöltve hegeszteni, de a víz forr fel robbanásszerűen, és nyomja szét a hegfürdőt.
Forrasztásnál csak simán elviszi a hőt és nem folyik meg az anyag.

Szárazon forrasztotta a szemem előtt, de én előtte kimostam többször, és állt pár hónapot, plusz a srác is kimosta előzőnap, meg kifújatta sűrített levegővel.
Aszondja ha nem érzed a benzin szagát akkor az már nem robbanóképes elegy, meg amúgy is csak "huppan" egyet, mivel nincs lefojtva.

Ez mondjuk reális mert pillepalackból én is csináltam már rakétát és ha nem szűkíted le a száját, akkor még csak fel sem repül. (mielőtt nagyon túl agódjátok, távirányítással indítottam egy külszíní bányában)
sorszám: 25605 (138208)
(előzmény: Árpád, 2013-04-19 15:37:05)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-04-19 15:37:05
Lám vannak előnyei is ha valaki mérsékli a forumos lendületét. :D

Komolyra fordítva a szót, én feltölteném vizel a tankot hegesztés előtt.
De a gyanuját Gyula bának nem tudom feltétel nélkül osztani, A szakik jelentős része szintén feltölti a tankot a tapasztalataim szerint, tehát valószínű hogy a jelzet esetben is így történt. Ha csak nem kerülte el valami a figyelmem és nem lett leírva hogy Keri látta amikor a javítás alatt száraz volt a tank. Forrasztani nehéz vizesen, de nem lehetetlen ahogy elnéztem a dolgot(csak kurva meleg páka kell és a gőztől nem látni sokat, illetve melegítő láng kell)). Heggelni pedig természetesen nem probléma. Pont ezért tölteném én is fel a tankot javítás előtt. Nem annyira nehezíti meg a dolgot mint amennyire hasznos ha mégis bejön a pici esély és mégis marad benya a résekben. Elég nagyot tud pukkanni a benzingőz és elég könnyű rávenni erre.
De gondolom ezzel nem mondtam újat. Ismertek, szinte betegesen ovatos és pesszimista a hozzáállásom.
sorszám: 25604 (138207)
(előzmény: Keri, 2013-04-18 22:02:21)

 
 
makarész
válasz erre | email2013-04-19 13:04:49
Gyula-bá!
A fórumon nagyon sok hozzászólását olvastam.hozzászólásai,magabiztosak,hozzáértő és magas szintű.
Természetesen mások is..De gyula-bá profi szinten..
sorszám: 25603 (138206)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-19 11:38:52
Srácok aggódjak a 3. fokozat erőteljes búgása miatt? mint egy diffis öreg Ikarus úgy szól.
Meg hidegen nagyor ránt a kupplungom és fémesen surlódóan zörög. a lamellákkal van gondja, vagy esetleg fészekkel? (eléggé ki van verődve, kb 1mm mindenhol)

Az elsőgumis kérdésemre is tudna valaki mondani valamit?
sorszám: 25602 (138205)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-19 08:49:19
Pl, az hogy honnan veszed, hogy az ezzel foglalkozó embernek csupán szerencséje volt eddig?

Elvittem megcsinálta, jól csinálta, nem robbant. Ha vitatkozni akarsz az eljárásról, megadom a szaki számát és felhívhatod, aztán majd meséld el mit válaszolt amikor elkezdted leoktatni, hogy mi is jót röhöghessünk.
sorszám: 25601 (138204)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-18 22:55:31)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-18 22:55:31
Már megbocsájts de mi a kötekedés abban, hogy figyelmeztek valakit(ket) arra, hogy veszélyes valami? Magam is tudom, hogy 100x el lehet oltani a csikket benzinben de nem biztos, hogy 101.-szer is sikerül, jobb nem játszani vele.
sorszám: 25600 (138203)
(előzmény: Keri, 2013-04-18 22:02:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-18 22:02:21
Na mi az? Hiányzik Árpád, nincs kivel kötekedni?
sorszám: 25599 (138202)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-18 21:02:51)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-18 21:02:51
Szerintem pedig ez: http://www.netcall36.hu/heg/mv/hegb11.htm 11.1.1-11.1.8 nem a véletlen műve, gyanítom, hogy a szaki sem vízzel sem védő gázzal nem töltötte fel a tartályodat, vagyis csak a szerencsén múlott, hogy mostanig megúszta robbanás nélkül.
sorszám: 25598 (138201)
(előzmény: Keri, 2013-04-18 18:47:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-18 18:47:27
Egyszerű megkérdeztem hogy csinált e ilyet, azt mondta rendszeresen. Annyira nem robbanásveszélyes, ha kimossa előtte, csak sok a pepecselés vele, kérni meg nem lehet érte semmit, "hiszen csak egy forrasztás" ezért nem szeretik vállalni, de amelyik járműlakatos nem tudja megcsinálni, az jobb ha széttépi a bizonyítványát.
sorszám: 25597 (138200)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-18 13:05:56)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-18 16:08:39
Jól gondolom, hogy keskeny elős gumikkal a motor fordulékonyabb lesz?

Illetve milyen hátrányos hatása van a vastag hátsó guminak?

A hétvégén talán felrakom a 3.25-ös gumit, amit vettem.

Kicsit terepes, Dunlop K550. Számítsak rosszabb tapadásra betonyon, mint a régi metzeler?
sorszám: 25596 (138199)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-18 13:05:56
Vagy szerencséd volt egyből egy jó szakihoz vagy egy szerencsés bátorhoz. D)
sorszám: 25595 (138197)
(előzmény: Keri, 2013-04-18 10:31:15)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2013-04-18 11:25:06
Az szúrt ki velem, jól gondoltam.
Tegnap reggel hatkor már szétborítottam, és a motoros boltban mikor rendeltem legutóbb labirintet, többet hoztak, és délre már összeállt a gép :) Összeraktam az üres blokkot is, könnyű dolgom volt mert abba csak egy főtengelyt raktam, és ráhúztam a hengert. A főtengelyek már össze vannak kapcsolva, a távtartók már esztergálódnak. Ha van már valami számomra is biztató eredmény, majd publikálok pár fotót :)
sorszám: 25594 (138196)
(előzmény: tpapp, 2013-04-17 18:19:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-18 10:31:15
Nekem az első lakatos megforrasztotta rézzel.
sorszám: 25593 (138195)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-18 09:20:39)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-18 09:20:39
Rézzel vagy ezüsttel kemény forrasztható (gyárilag is így volt), nagyon nézd meg kivel csináltatod mert erősen robbanás veszélyes művelet, a hegesztők nagy része nem is vállalja.
sorszám: 25592 (138194)
(előzmény: lorincvagyok, 2013-04-18 09:09:53)

 
 
lorincvagyok
válasz erre | email2013-04-18 09:09:53
Sziasztok!
Újra összeállt a gép,a kuplung tökéletesen működik, kicseréltem a nagyon kopott tárcsákat.

Viszont tegnap újabb probléma ütötte fela fejét: Kilyukadt a tank.
Nem is kilyukadt, inkább megrepedt az a alján, a váz vájatának oldala és a kerekedő rész találkozásánál. Nem tudom, hogyan keletkezhetett, talán a kábelezést tartó fém kötöző nyomhatta. (bár nem hiszem)

Mi ilyenkor a teendő? Hegesztés, forrasztás?
A tankban minimális rozsda van csak.
sorszám: 25591 (138193)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-04-17 18:19:26
Hello Mester! Szedd szét, én is így jártam. Új a labirint tömítés? Én is 2x szedtem szét a blokkot miatta. Én végül kiszúrattam a gyűrű belső furatát nagyobbra és tettem bele 2db vitonos szimmeringet. Azzal szivtam, hogy a szétszedés keserves volt, újra kellett centírozni a főtengelyt. Az én esetemben a csap is új volt a főtengelyben, ami szintén a felső határon volt tolerancia szempontjából. A gyűrű meg az alsó alatt... :-(
Üdv!
Tamás
sorszám: 25590 (138179)
(előzmény: VisegrádiMotoros, 2013-04-16 23:12:20)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2013-04-16 23:12:20
Sziasztok!

Egy 250-es blokkot rakok össze.
Egy szarul berakott(betűződött és tovább erőltetett?) labirint okozhatja, hogy a főtengely nehezen jár? Kicsit fáradtan álltam neki, a főtengelyt mélyhűtőből vettem ki, a csapágyat melegítve a főtengely szépen bepottyant a helyére, így téve a másik blokkféllel is erőltetés nélkül sikerült összerakni. Mielőtt a labirintet illetve utána a külső csapágyat, és a gyújtás oldalra a szimeringet beszereltem volna, szépen tekergett az istenadta! Vagy netán a sorrendet rontottam el, és külső belső csapágyastul, labirintestül kellett volna beszerelni a főtengelyt? Egyébként a főtengelyt még kocogtatni sem kellett, a labirintet azt azért igen, melegítettem előtte a fészket, de szerintem itt lesz a bibi, itt zavartak meg, és kezdtem el kapkodni ahelyett hogy elszívtam volna egy cigit, és nekiugrottam volna később nyugodtan.

Blokkhúzás?
sorszám: 25589 (138178)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-16 21:45:27
Ha fresnel lencsés, akkor elég ha úgy állítod hogy a lencsére vetítse a fényt, onnantól már szépen szórja ahogy kell. A reflektortükör csak a gömbsugárzású izzóhoz kell.
sorszám: 25588 (138176)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-16 13:59:26)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-16 16:20:28
A nagy fényerejű LED-ek között találsz 30és 60 fokos szórásút is, ezeket érdemes kombinálni. Én úgy csináltam, hogy középre a kisebb a szélekre a nagyobb szórásút tettem az összkép így hasonlít a legjobban az izzó fényére.
sorszám: 25587 (138172)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-16 13:59:26)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-16 13:59:26
nna igen, pont ezzel van a gond. Fogalmam sincs, hogy egy búra mögé berakott minden irányban kb egyformán surgárzó (hátulról vagy visszavert vagy nem) izzót hogyan lehetne okosan és jól ledesíteni...
nem árt, ha az az index elég nagy szögben jól látható.
A ledes csík mindenesetre nem rossz ötlet.
sorszám: 25586 (138171)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-16 12:32:29
Ökölszabályként régebbi LED-ek 5* akkora fényt az újabbak akár 10* akkora fényt is leadnak ugyan akkora teljesítmény mellett.
De itt van egy táblázat a különböző fényforrások hatékonyságára:
http://www.rapidtables.com/calc/light/how-lumen-to-watt.htm

Ehhez általában hozzájön, hogy a LED-ek hatékonyabban irányítják a hasznos irányba a megtermelt fényt (amit a lumen jellemez) a beépített optikáknak köszönhetően, tehát a látszólagos fényerő (ez a cd azaz kandella)ezen is múlik.
sorszám: 25585 (138170)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-16 09:39:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-16 12:26:02
Wattonként egy ledet raktam be...meg még egy kicsit felkerekítettem :) így jött ki összesen 32db LED
Viszont azóta duplázódott a fényereje a LED-eknek ahogy néztem.

Meg azóta megjelentek kompaktabb kialakítású LED szallagok, lehet azzal érdemesebb próbálkozni (persze csak 12V-ra)
sorszám: 25584 (138169)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-16 09:39:51)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-16 09:39:51
Keri, te hegesztettél Ledes lámpákat az MZ-dre, nemde?
Miképp számolod ki a Cd-t? Vagyis kérdezhetném azt, hogy mennyi Cd-nyi ledet pakoljak össze, hogy egy 21W-os izzo fényét kapja a foncsor. Az sem baj, ha kicsit erősebb, csak látható legyen, ha a xenon elvakítja a papát aki kikanyarodna elém, akkor is.
sorszám: 25583 (138167)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-15 19:02:46
Persze, jó az. Nem romlik meg a szimering.
sorszám: 25582 (138163)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-15 09:43:17)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-15 09:43:17
Ja, csak sikerült rossz méretet venni, pedig még áztattam is... x)
de most már nem érdekelt, volt egy szimmeringem régebbről (szettben vettem mindkét oldalra, mikor a 634-ben kiment a kupplung oldali) szóval azt beleraktam. (hermetikusan zárt tasakban volt, csak nem száradt ki...?)
Egyenlőre jó, legfeljebb rendelek most egy piros 30x52x7-est aztán olajba áztatva bezacskózom. Mikor ezt kidobja a gép, akkor 1 óra és megvan. Tényleg nem nagy meló, 9 csavar meg egy kis óvatos húzom-kocogok egy M8-assal és lent van az egész generátor gyújtás.
sorszám: 25581 (138162)
(előzmény: Keri, 2013-04-12 20:10:09)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-12 20:27:46
Ha a polír paszta maradványait nem távolítod el tökéletesen valószínűleg többet árt mint használ a művelet.
sorszám: 25580 (138158)
(előzmény: Keri, 2013-04-12 20:10:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-12 20:10:09
Ami két ajkas egy rugóval az a porvédős :)
A valódi dupla ajkason két rugó is van.

Én festék polírpasztát használok mert az van kéznél, de szerintem a króm polírozó is jó.
Ezt csak akkor, ha nem teljesen sima a felület, az apró karcok jobban koptatják a gumit.

Olajban ázás. Azt nem tudom hogy konkrétan az NBR esetén mennyit számít, de én úgy tanultam, hogy a tömítéseket érdemes beáztatni abba az olajba amiben működni fog, na meg a legtöbb műanyag megszívja magát ha belerakod olajba, így pedig önkenő lesz az első pillanattól. Adatlapok szerint ugyan az a műanyag 10* kopásállóbb ha anyagában tartalmazza a kenőanyagot és nem csak kívülről kenik. Szerintem nekem ezért nincs számottevő kopásnyom a szimeringeimen a motorfelújítások alkalmával. Persze ezt nem tudom alátámasztani. Lehetséges hogy ha közvetlen beszerelés előtt belemártod az olajba az is elég lenne neki.
sorszám: 25579 (138157)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-12 09:46:58)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-12 13:48:48
szevasztok, Jawa 20-as "kacsa" mopedről mit tudtok? Van egy és lejár a licitje hamarosan. arra gondoltam megveszem játszani...
sorszám: 25578 (138156)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-12 09:46:58
porvédős? ezt honnan tudom megállapítani? (tudom menjek be egy csapágyboltba...)

krómtisztító-pasztával ha megsikálom, az jó lesz neki? Olajban ázás? számít neki? Ez nekem új.
sorszám: 25577 (138154)
(előzmény: Keri, 2013-04-11 16:05:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-11 16:05:05
Nem is arról van szó, én is a vitont veszem ha van, csak az nem igaz, hogy kizárólag a viton jó és az NBR paraméterei nem megfelelőek. Az NBR pont megfelelő, és a gyakorlatban eddig csak a 200forintos fémházas 1 ajkas volt amit kidobtam rövid távon. Normális NBRt akkor dobtam ki amikor a motort generáloztam, mert kényelmesen kibírta a többi alkatrészt.

Részemről inkább arra figyelek, hogy porvédős legyen, beszerelés előtt 24 óra olajban áztatás, és kézzel rakom be, hogy ne sérüljön. Ezen felül a tengely érintkező felületét is meg szoktam polírozni, finom pasztával, mert az is javítja az élettartamot más súrlódó alkatrészekkel szerzett tapasztalatom alapján.
sorszám: 25576 (138146)
(előzmény: hzoltaan, 2013-04-11 08:57:36)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-04-11 08:57:36
Az én esetemben a külömbség postaköltséggel együtt: 650huf vs 1400huf Ha a jobb egy kicsivel tovább tart, ám legyen.
sorszám: 25575 (138142)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-10 18:21:50
Már sok "akadémiai" értekezést olvastam simering ügyben,ezen és más fórumokon is, ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy véleményem szerint, egyetlen szoci motor (kivéve a verseny gépeket) sem igényel "űrtechnikát", természetesen lehet, "nem köpi ki" drága "extra" alkatrészeket használni (gyertya, simering, csapágy, olaj stb. ...) csak értelme nincs, fölösleges pénz kidobás, ezek a gépek nem ezekhez voltak tervezve.
sorszám: 25574 (138137)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-04-10 18:10:33)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-04-10 18:10:33
Rendben, most is az a véleményem, hogy egy elfogadható, ha úgy tetszik jó, módszerről beszélünk, viszont nem 100%-os az eredmény, mert ha sikerül "mellé fújnod" (nem látod) akkor meg lehetsz győződve arról, hogy a simering jó pedig lehet, hogy nem az.
sorszám: 25573 (138135)
(elözmény: hzoltaan, 2013-04-10 09:57:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-04-10 17:59:54
Érdekesek ezek a linkek. Ahány link annyi féle adat.
Én 120fokról és ~6000-es határ fordulatról tudok NBR esetén. Soha nem volt gondom NBR szimmeringel, szóval igaz lehet.
sorszám: 25572 (138133)
(előzmény: Perec, 2013-04-10 14:35:04)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-04-10 14:35:04
Itt csak 80fokot mond az NBR-re, az elég karcsú. A másik link alapján a kerületi sebesség miatt nem lehet alapjárat fölé pörgetni. Ettől függetlenül a legnagyobb nyugalommal ajánlják motorba őket... Csak a Viton felel meg az összes követelménynek egyszerre.
sorszám: 25571 (138132)
(elözmény: hzoltaan, 2013-04-10 10:41:24)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu